• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 12/18/2016 in all areas

  1. Domn Sergiu , cele 2 miscari sindicale au acord de prezentare si functionare pe forum , cand intrii in casa cuiva , dai buna ziua si te prezinti , asa e frumos nu ? Avem dreptul de a ne rezerva pe teme delicate , parteneri , iar in cazul in care unu da cu maciuca-n balta , macar sa stim , ca am ales parteneriatul si nu am fost asociati aiurea doar printr-un subiect , tip reclama mascata , O zic la modul general , fara a ofensa pe nimeni si a ma interpune unui subiect . Iar daca critic , critic constructiv , chiar nu vreau un alt proiect esuat care sa frustreze si mai mult opinia masei profesionale , pe o parte ca nu stiti a va alege oameni , scopul nu scuza mijloacele , iar pe o parte nu stiti a va prezenta si a va face intelesi . Repet critica constructiva , nu orice altceva care se poate interpreta ca rea vointa . Sindicat privat , sau o asociatie sindicala privata ( proprie ) o denumire care face diferenta intre sindicatul national , care vrei nu vrei cotizezi ca angajat ( orice domeniu ) si un sindicat alcatuit aparte , din membri platitori de cotizatie exclusiv pentru membrii platitori de cotizatie , ca doar pe acestia ii aparati si nu pe toti , la general , cum cred si cum au impresia multi oameni , ca daca x creaza un sindicat prin finantare proprie , privata , sa il apere si el , fara a fi membru din simplu fapt ca e si el muncitor . Aici aveti mult de munca , Privat , inseamna si propriu , va sta gandul numai la privat - patronal !! Echipa de juristi /avocati , daca se prezinta si se prezinta munca lor , se face publicitate ? Mai sa fie !! Nu fac parte din sindicat ? Adica daca imi prezint echipa de munca ,e rau , nu ? Nu merita cotizantii sa stie cine e acel cineva capabil sa faca ceva ? O rubrica pe site , echipa noastra bla bla bla .Hai ca nu e asa greu ! Un restaurant isi prezinta ,, cheff -ul ,, un fitnnes isi prezinta antrenorul , o gradinita , educatorii etc . Aia cu puterea unui sindicat sta in oameni si bani , mai ales conducere , chiar e hilar . Puterea unui sindicat sta in ideile pe care le apara , in convingerea prin care oameni ,atrasi de aceste idei , sustin sindicatul , restul , conducerea si echipa sunt mijloace , atat . O tot dati cu competenta conducerii . Cu ce un niste simpli soferi , ca aia sunteti toti acolo la panou , sunteti competenti sa aparati un sofer ? Oare un jurist , avocat nu e mai competent ? Treceti in plan secund , ca baza sindicala , fondatori , meritele de fondatori nu vi le ia nimeni , dar scoateti echipa in fata ca aia fac treaba , fara ai incurca si fara a cauta protagonism . Ca aparati niste idei nu e suficient ca (, ) conducere !! Desi discutabila vointa unuia !! Sper , ca atunci cand suna unu la sindicat sa nu raspunda Ssp , cu balivernele lui sa consilieze soferii despre ce crede el ca ar trebuii sa faca un sofer .Sper ca nu !! Pentru ca aia se intelege , ca nu e nimeni altcineva , pus acolo , pentru treaba asta , ca il tineti ascuns . Transparenta !! De ce sa imi tina mie lectii de moralitate si vointa de bine unu pe care cunosc ce a facut ( l-am cunoscut si personal ) unu care a incalcat ideile si ce aparati voi acolo , care ani de ani intradevar a tot vorbit de ce ar trebuii facut , cand el facea invers ( atat valori / idei morale cat si profesionale ) e drept ca trebuie sa faci ce zice popa nu ce face popa , dar macar nu copiati prin oameni si comportamente , oameni politici si politichia care a saturat omul de rand si care nu prezinta incredere . De cainta nici vorba ... nu tine figura !! Am primit in whatsapp mesajul audio !! Mi -a provocat greata , stiind ce a facut si ce vrea sa para . De restu' nu discut ca nu cunosc cazurile , desi despre domnul Virgil am auzit doar lucruri de bine , nu il cunosc nu comentez . Prin putine resurse pe care le aveti acum , puteti pune in miscare multe exemplu personal pentru forum , eu am reusit doar cu un telefon , o adresa email si multa , al dracului de multa incapatanare sa deschid usi , lini de comunicare autoritati ,prin audienta la arr si scrisoare deschisa director general am reusit si am corectat / schimbat zeci de intrebari si situatii de caz de la atestare ,prin itm am denuntat societati si ajutat oameni sa isi recupereze bani , am pornit campanii , am consiliat si consiliez gratis pe oricine imi cere ajutorul legal ( cu privire la timpii de munca si odihna ) iar voi ca sindicat prin mijloace proprii , nu puteti incepe un proiect , o discutie , o audienta , un plan de actiune ?? De ce ? .Nu va bazati pe ce aveti . Echipa juridica !! Aveti mura in gura pe forum , firme care fac vrute si nevrute , situatii , lucruri cu care puteti porni , itm ul , arr -ul , isctr-ul , de la birou sau batut la usa ... Puteti lua legatura cu oameni in cauza , declaratii , denunturi ,prin forum sau persoane fizice suntem mici , dar nici voi cu un statul determinat , nu puteti misca nimic ? Aia e publicitatea de care aveti nevoie si oameni vin singuri . Pasi mici , dar importanti si determinanti ! O interventie in mass media , o audienta , o petitie , alaturarea cu un grup parlamentar , dadeati exemplul ultimei tampenii untrr , ce asteptati sa strangeti mi de membri ca sa atacati cerinta lor ? Cand e prea tarziu ? Aveti in mana un proiect important , de voi depinde , daca va fi unu de succes sau nu .
    4 likes
  2. Stimati domni, Numele meu este Sergiu Bodescu si acesta este primul meu post pe acest forum. Am ales acest topic pentru ca am vazut ca vizeaza Sindicatul Solidaritatea Soferilor Drumuri Bune, prescurtat SSDB, din care fac si eu parte ca membru fondator. De fapt sunt unul din cei doi initiatori ai acestui proiect si il numesc proiect pentru ca deriva din Asociatia Drumuri Bune care a avut ca scop apararea drepturilor soferilor din transportul rutier din Romania cu rezultate zicem noi foarte bune avand in vedere logistica si finantarea de care am dispus. Acum...ca raspuns la o intrebare simpla cum este "ce parere aveti despre SSDB?" pusa de colegul Bontu, nu am citit decat raspunsuri mai mult sau mai putin ironice si pe langa subiect, deaceea tin sa fac anumite precizari: 1. Da, vrem sa ne facem "reclama". In sensul ca dorim ca soferii sa stie de existenta noastra pentru ca suntem la inceput de drum ca sindicat si ne dorim cati mai multi membrii pentru a deveni un sindicat puternic. 2. In ceea ce priveste anumite persoane dintre membrii fondatori cum ar fi Dl. Mihai Erdei alias SSP, tin sa va spun ca a sprijinit foarte mult eforturile de infiintare a SSDB, deaceea in acest moment detine o functie in conducerea sindicatului ca si colegul Bontu supranumit "dom' vice", dar - si exista un mare "dar" - in Statulul Sindicatului Solidaritatea Soferilor Drumuri Bune exista o clauza care spune ca primul mandat al organelor de conducere (Presedinte, Prim-vicepresedinte, Secretar General si patru Vicepresedinti) este de un an, dupa care, vor fi alegeri care au loc in Adunarea Generala a membriilor Sindicatului (adica toti membrii de sindicat voteaza), tocmai pentru a evalua meritocratia fiecarui membru care a avut o functie de conducere in sindicat si care va putea fi reales pentru un mandat de 4 ani. Drept urmare: Nu va plac oamenii care conduc? ....Nu sunt capabili? ...Nu sunt transparenti? ...Nici o problema, aveti ocazia sa votati ca sa-i schimbati!. Singura "smecherie" este ca trebuie sa fiti membru de sindicat ca sa aveti drept de vot. Stimati domni, ca sa aveti un cuvant de spus trebuie sa fiti membrii de sindicat. Daca nu sunteti multumiti de conditiile in care breasla soferilor munceste, trebuie sa aderati la un sindicat care sa va reprezinte drepturile. Aceasta este legea societatii in care traim. Revolutii pe Facebook sau orice Social Media nu exista. Petitiile online nu au eficienta dorita. In discutiile pe forumuri nu facem decat sa subliniem problemele pe care le cunoastem cu totii. Un milion de like-uri nu salveaza nici o viata, nici nu aduce un sofer abandonat intr-o benzinarie in Italia, in slapi si cu 10 euro in buzunar acasa. De ce sa veniti la noi? E simplu! Pentru ca vrem sa devenim cel mai mare sindicat al soferilor din transportul rutier din Romania. Puterea unui sindicat consta exclusiv in numarul membrilor. Noi nu curtam federatii, cartele, confederatii, fratii si alte forme de afilieri, nationale sau europene. Noi vrem sa devenim o forta in Romania. Daca reusim acest lucru, atunci noi vom fi curtati sa facem parteneriate cu alte organizatii in conditii in care vom avea un cuvant greu de spus. Un Sindicat este organizat similar cu un partid politic. Diferenta esentiala este ca daca ai 50.000 de membrii uniti, cu drept de vot, ai puterea sa faci schimbari reale, inclusiv sa stopezi o economie nationala ca sa iti faci vocea auzita. Trebuie sa constientizam ca de pe margine nu se poate schimba nimic. In schimb te costa maxim 10 euro pe luna sa contribui la SSDB si sa sti ca cineva, undeva, sta si munceste zilnic pentru tine si drepturile tale, sa sti ca daca o sa ai o problema cineva iti raspunde la telefon si te poate ajuta. Eu zic ca merita! Voi ce ziceti? De fapt asta era intrebarea colegului Bontu, sau apropo... "dom' prim-vice". In concluzie: De ce sa fi membru de sindicat? Pentru ca este datoria ta! Este datoria ta fata de colegii din parcare, fata de colegii care stau in cabine cu lunile, fata de familiile care asteapta intoarcerea ta acasa si care plang cand pleci din nou in cursa.
    4 likes
  3. ''Obligatii prevazute in fisa postului''.. Daca pot face o adaugare,sunt firme care au corect facuta o fisa a postului..care iti ofera un salariu competitiv in functie de acea fisa a postului... Cred ca tu de fapt doresti ''adaugiri'' la o fisa a postului de sofer saraca,de ''baza'' sa ii spunem asa..Si atunci...orice munca in plus fata de cea simpla de condus, incluzind obligatiile normale de amarare , fixare, a postului trebuie platita corespunzator,inclusiv ''transportul paletilor cu lisa'' care daca nu e trecut in fisa postului ca atributie de serviciu poate duce in cazul unui accident la serioase probleme..Laudabila intentia ta...sper sa fie destui printre noi care sa invete si sa o puna si in aplicare ulterior..pentru ca aici a fost intotdeauna problema reala.. ADR-UL = orice transport de ADR trebuie platit cu un salariu marit fata de cel de baza...asta deoarece este un transport periculos..indiferent ca este facut cu o cisterna sau la colete..Aveti un exemplu graitor din anii trecuti cu accidentul de la Mihailesti...cu niste simpli saci incarcati cu azotat de amoniu..ingrasamint pentru culturi agricole...Care in anumite conditii ,depinzind de diversi factori poate produce o explozie. ''Frigorific''=transport frigorific, un alt coeficient de marire a salariului , Sper ca am inteles corect ideea..adaugati si voi alte criterii
    3 likes
  4. Colegule, pot sa iti dau eu ceva informatii despre aceasta firma. M-au chemat pentru un interviu si eu, fiind din Tg. Mures, am dat curs invitatiei lor, mai ales ca eram in concediu si am vrut sa aud oferta lor direct de la sursa, nu din povesti de parcare. Deci, in linii mari, lucrurile stau cam asa: - veniturile se compun din salariul minim pe economie, la care se adauga diurna(aceasta fiind diferentiata in functie de vechime cu pornire de la 50 euro/zi si ajungand la un maxim de 55 de euro/zi); - parcul auto este compus in cea mai mare parte din Iveco Stralis Euro 6; - cursele sunt in marea majoritate pe relatia Italia-UK; - la inceput semnezi un contract de munca pe perioada determinata(3 luni), motiv pentru care cheltuielile pentru fisa medicala tip siguranta circulatiei la angajare le suporti tu, ulterior, controalele periodice sunt suportate de catre firma; - se sta la munca o perioada minima de 6 saptamani urmata de 2 saptamani de vacanta; atentie insa: nu iti garanteaza nimeni ca aceasta perioada se respecta, in sensul ca daca in saptamana in care trebuie sa pleci acasa tu esti incarcat deja pentru UK si nu ai cum sa ajungi la punctul de schimb al soferilor in Italia in saptamana respectiva, mai stai o tura(saptamana), ei nu vor face nici un efort sa organizeze cursele in asa fel incat sa poti fi inlocuit atunci cand termini perioada de munca pe care ati stabilit-o; - in perioada in care stai acasa este foarte posibil sa ti se solicite(mai rar, dupa spusele lor)sa mai faci vreo cursa prin tara, doar productia nu poate sta pe loc pentru ca soferul care a stat "afara" 6 saptamani are si el dreptul la repaus si rezolvarea problemelor personale; - transportul se asigura de catre firma la si dinspre locul de preluare al camionului cu minibus-ul; - ti se spune clar ca "se da in program", adica daca clientul are nevoie de marfa, ce ii intereseaza pe ei ca nu mai ai timpi de conducere sau munca,trebuie sa te descurci, in acest sens ti se arata, daca esti interesat, ce trebuie sa faci in acest sens; Acum as dori sa detaliez despre acest aspect. Ultima intalnire cu cineva din staff-ul firmei inainte de ati se da unda verde pentru angajare o ai cu coordonatoarea de transport. Aceasta iti va spune clar ca perioadele de repaus saptamanal alterneaza in succesiunea 24h/45h, fara compensarea orelor ramase lipsa. Apoi, aceeasi doamna iti va spune ca, in cazul in care nu te incadrezi in perioada de activitate de 13 sau 15 ore sa faci traversarea cu ferryboat-ul, nici o problema, scoti tichet, traversezi si abia apoi te opresti si incepi perioada de odihna. Am uitat sa mentionez ca domnul de la serviciul tehnic iti spune franc ca daca ai mai multe incarcari sau descarcari intr-o zona relativ limitata, sa zicem in aria Milano, sa "te ajuti" scotand siguranta, doar asa poti da bine in ochii clientului si poti sa primesti curse mai lungi, altfel te cam invarti pe arii restranse, cu multe incarcari/descarcari etc. Eu am atentionat-o pe doamna coordonatoare ca asa ceva e impotriva prevederilor legale si raspunsul ei a fost: "La noi asa se lucreaza, pana acum nu am avut soferi sanctionati, desi sunt unii cu vechime de cativa ani in firma". I-am urat succes in continuare si am iesit din birou. Pe hol m-am intalnit cu domnul de la HR, acesta aratandu-se foarte dezamagit de faptul ca am refuzat colaborarea cu ei, mai ales ca el deja venea cu solicitarea din partea firmei pentru centrul medical agreat in vederea efectarii controlului medical. Sunt absolut sigur ca in cadrul firmei exista soferi nemultumiti de ceea ce li se ofera, dar nu au curajul sa ia atitudine de teama de a nu isi pierde locurile de munca. Unii sunt din zona, angajati inca din perioada cand la aceasta firma se intra mai dificil, altii sunt mai tematori in legatura cu posibilitatea gasirii unui alt loc de munca. Fiecare cu punctele de vedere proprii. Daca am uitat sa cuprind ceva in postare si care sa fie de ajutor celor interesati, va stau la dispozitie.
    3 likes
  5. Adevărul n-a fost niciodată ușor de acceptat, asta se știe... dovadă și reticența domniilor voastre. DAR... Și e vina mea?! V-am oprit eu să nu citiți/învățați? Sau altcineva?... Orice bibliotecă, din orice oraș sau chiar comună, are Monitorul Oficial. La fel și primăriile. Și e gratuit. Mentalitate tipică... toată lumea știe că nu câștigă în instanță, dar (deși Tribunalul Muncii s-a înființat special pentru simplificarea accesului la justiție pentru cauzele legate de Codul Muncii... de unde și numele) -- nimeni nu e dispus să acorde un minim de încredere acestor instituții. Toți dau din gură și înjură... în condițiile în care am spus deja, le e lene să și citească. Culmea este că cei câțiva care totuși au apelat, și-au câștigat drepturile cuvenite. Depunerea unei plângeri este gratuită și termenul prevăzut pentru soluționare este de 30 de zile. Și cu asta ai concluzionat singur tot ce am spus eu în postul anterior. În loc să vă mândriți cu meseria voastră, voi vă ștergeți la fund cu toate principiile ce definesc atributul de profesionist... În mintea voastră șoferul e doar un prostan de care toată lumea își bate joc intenționat. În plus, chiar și judecând situația din punctul de vedere expus (un biet șofer, fără prea multe cunoștințe despre legi și alte cele, amărât și supărat)... cum Doamne iartă-mă e posibil să ''o ia în brațe'', lună după lună și an după an??!!!! OK, patronii sunt niște hoți (deja bietul șofer în cauză știe treaba asta, înainte de a se angaja chiar), sistemul nu-l apără (că vin patronii și dau șpagă)... dar la ce paștele mamii lui stă acolo? El și alte câteva mii ca el? Pentru ce?!! Nu cere nimeni să faci meditații și nu știu ce facultăți ca să devii șofer profesionist, dar respectul față de meserie te obligă să-ți cunoști măcar drepturile tale!!! Așa că domnilor, îmi pare rău că vă simțiți ofensați de cuvintele mele, dar din păcate realitatea nu e inventată de mine. Ea există din cauza celor la care m-am referit. P.S. Dacă sunt dispus să trec relativ ușor peste mizeria pe care o arunci asupra meseriei, la faza asta îți spun doar atât: Dă-ți seama la vorbă! Am fost administrator la o societate comercială, dar nu am avut niciodată angajați! (deci nu mi-am bătut joc de nimeni). Și în prezent sunt șofer profesionist și lucrez ca șofer profesionist. Aruncatul de afirmații ce tind să mă acuze de niscai comportamente, cel puțin îndoielnice, nu e ceva ce voi trece cu vederea. Răsfoiește puțin postările mele de-a lungul timpului pe forumul ăsta și încearcă să te convingi singur. Sau poftim: +40755943343, sună-mă și hai să ne întâlnim față în față să vezi dacă am sau nu intenții ascunse față de colegi. Cât despre mândria mea de șofer profesionist, te sfătuiesc nici să nu încerci să faci vreo afirmație. Din cauza ''șoferilor de rând săraci ce nu știu legile și nu cunosc nimic'' Asta nu știu de unde ai scos-o. Eu unul chiar am de gând să mă întorc tot la o firmă din România, unde, apropos, am lucrat până anul trecut în vară.
    3 likes
  6. Buna seara. Domnule C_O_C, inainte de a face observatie cuiva, asigurati-va ca, in primul rand dumneavoastra stapaniti gramatica si sintaxa limbii romane. Corect, se scrie " invata ", nu " anvata " - se aplica regula cu litera " i " la inceputul cuvantului. Cuvantul " anagramat " - folosit de dumneavoastra - un derivat al cuvantului " anagrama "- , care este o specialitate rebusistica, si care presupune schimbarea ordinii literelor unui cuvant, pentru a forma alt cuvant. Daca doriti sa caracterizati incapacitatea cuiva de a se exprima in scris si/sau vorbit, corect din punct de vedere gramatical, cuvantul destinat este " agramat ". Atentie, de asemenea, la semnele de punctuatie. In concluzie, hai sa nu procedam la fel ca in parcare, unde toti suntem " profesionisti ", dar, doar pana la proba contrarie. O seara buna va doresc, in continuare. P.S. - am vorbit doar in numele meu, - ca simplu membru al acestui forum -, departe de mine gandul sa ma erijez in avocatul cuiva.
    3 likes
  7. Multumesc de recomandare , desi am o scuza , scriu de pe mobil , fara intentie desigur , imi cer scuze daca va deranjeaza retina , sensibila la a vedea lipsa unui semn de punctuatie dar nu si contextul cu care ma adresez . Si nu stau la birou , la pc , ci printre soferi . De acea vedem lucrurile diferit , si acum daca am schimbat tabara ( liber profesionist ) sunt acelasi , fidel cauzei aici . Formator de opinie nu sunt !! Opinia mea , radicalismul cu care apar aceste idei si valori profesionale , daca ar fi intelese nu ar fi nevoie de sindicate si asociatii . Comentator nu sunt , critic da , si am de ce sa fiu , va place sau nu , critic ce faceti gresit si unde gresiti , de modestie nu e nevoie , ca nu ne sustineti cu nimic si tot ce inseamna soferii .ro e facut de toti , si toti ar trebuii sa aparam ce am construit si sa fim mandrii . Incapatanat da sunt , si de asta dialoghez cu dumneavoastra , asfel ma foloseam de ,, moderatie,, si va aratam acelasi interes cu care ne tratati !! , Poate pentru ,, voi ,, soferii.ro nu inseamna ,, nimic ,, si ne sfidati cerea , curios , ati intrat aici sa va faceti reclama si acum , mandrii si cu nasu pe sus sustineti ca nu aveti nevoie ? Hai sa fim seriosi , mai putin de 30 membrii din care 15 fondatori neplatatitori de cotizatie , in impas , ce cautati aici ?? Atitudinea asta deranjeaza !! Mult !! Amatorism , voluntariat , si tot am miscat ceva , dar nu am folosit aceasti termeni pentru a ne compara sau a va desconsidera , dimpotriva , sa vedeti ca un mic exemplu poate insemna un punct de pornire , un exemplu palpabil , ce am putut face ca amatori , la vaicareala constanta a dumneavoastra cum ca nu puteti face nimic , poate aveti impresia ca faceti pentru mine sau vreau sa se faca pentru mine ? Nu !! Dati ceva in schimb , cautati atentia oamenilor , demonstrati ca meritati efortul , toti cei 3 sau 4 care am scris , sau comentat cum credeti , ce am cerut ? Un plan de incredere , sa merite cotizatia si atentia sau sa cerut pomana , sa faceti degeaba . Daca ereati ong si faceati ceva , luam acel ceva ca de bun ca ni se oferea pe gratis , dar cand ne cereti sprijinul si finantarea , noi la general nu eu sau alti 200 cat considerati ca inseamna soferii.ro , avem tot dreptul sa criticam sau sa discutam aderarea . O sa va raspund cu aceasi moneda , nu meritati atentia noastra , desi am cerut constant o discutie cu administratorul general Calin , vad ca nu are rost , la fel cum ne desconsiderati si sfidati acest colt soferesc , o sa va tratez la fel ! Indiferenta totala pe acest forum !Sa nu credeti ca va las liberi pe aici !! Folositiva de Facebook , cuiburile de manuitori de volan , aia sunt cei pe care ii doriti , aia care calca in picioare statutul de sofer , normal , aia tac si nu comenteaza nu ? Va deranjeaza ca stim ce sa cerem , sau ca va dam ideile ? Echipa de lucru , nu e publicitate , ci prezentare munca ! Da cine sa inteleaga ? Si oricat ati vrea sa para ca exista acel cineva , dupa comportament dati impresia , ca desi exista ca e obligatoriu , nu exista ca intentie si lucru !! Moralitatea domnule Sergiu ! Data viitoare cand mai intrati in casa cuiva , macar aveti bunul simt de a saluta , de a va prezenta si de a respecta acel spatiu si membrii . Din partea echipei Soferii.ro , toate cele bune , impliniri pe plan profesional , rabdare , multa putere de munca si un an nou , 2017 , cu fericire alaturi de cei dragi . Anexa : Daca se porneste o propaganda anti soferii.ro , prin simplul fapt ca nu stiti a va prezenta , a va face intelesi si a va capata increderea , sfidati etc , desi de azi dimineata se tot vorbeste aiurea pe aplicatii , scot de la saltea toata activitatea virtuala si profesionala a membrului dumneavoastra de onoare si o sa combat toata golania ce incepe a prinde contur !! Nu e o amenintare , doar va avertizez sa va tineti potoliti aplaudacii !! Am dreptul de a apara coltul soferilor PROFESIONISTI !! Cand semeni vant , culegi furtuna !!
    3 likes
  8. - Contract Individual de Muncă cu format personalizat/adaptat specificului branșei; - Impunerea (în funcție de ușa la care se bate) a unui salariu minim specific (la nivel de ramură și/sau sector). Excluderea indemnizației de deplasare ca formă neoficială de plată (inclusiv reducerea ei dacă e cazul); - Organizarea și implementarea unui sistem informatic dedicat comunicării, interconectat la toate nivelele; - Propunerea și implementarea (forțată dacă e nevoie) a unui sistem real/viabil de control al volumului de muncă; - Propunerea și implementarea unui sistem de învățământ alternativ, cu adevărat eficient și performant; - Organizarea de grupuri de control unde e cazul; ... etc, etc Deci... da, cred că știm ce ne trebuie. Oricum, împănații plini de sine și cu vocea blândă nu vor fi niciodată capabili să vadă dincolo de un sac de bani luați de la fraieri... Cât despre punerea în practică... mai pardon, deja știu că dacă EU aș începe ceva de genul, v-aș depăși în 2 timpi și 3 mișcări... De ce? Pentru că eu țin cu șoferii.
    3 likes
  9. Salutare! Toti facem cate un compromis, asta am facut si eu. Toti punem in balanta anumite avantaje si dezavataje. Pana un alta daca te uiti in ultimele statistici, meseria de sofer este cea care are cei mai multi angajati in Romania si majoritatea cu salariul minim pe economie. Daca crezi ca m-am vandut ieftin, nu te contrazic, dar in ceea ce priveste calitatea, aici e de discutat. Totusi, ca sa iti faci o parere, am aproape 10 ani de comunitate si Sovtrans este ultima firma la care am lucrat si prima firma romaneasca. Astept sa imi dai un exemplu de vreo firma in care lucrurile sunt perfecte, fara compromisuri, poate ca la tine e raiul. Mai mult de atat, eu mi-am impartasit pe forum experienta negativa, astfel incat sa nu aiba si altii experiente asemenatoare. La fel faci si tu, sper. Fiecare dintre noi cauta pareri inainte de a se angaja. Asta e si unul din scopurile forumului. Drumuri bune sa ai!
    2 likes
  10. Boala noastra..discutam despre ''alba'' si invariabil ajungem la ''neagra''... offtopic..pentru a lamuri persoanele incepatoare care se apuca de aceasta meserie...Nu ai experienta...nu ai nici o cunostiinta..dar te apuci de aceasta meserie..Atunci ''casti ochii''...nu semnezi nimic ca primarul...esti atent cum esti tratat...la primele semne care iti arata neseriozitatea unor firme pleci..nu accepti...Semnarea unui contract presupune atentie marita..mai ales cind esti la inceput..nu stii..iei parinti cu tine...un neam..un prieten...oricum pe cineva care intelege mai bine...Ai probleme...nu accepti..te adresezi organului competent pentru solutionarea problemelor...ITM-ul in cazul asta..apoi instanta...litigiile de munca nu se platesc si se solutioneaza rapid...Daca ai facut o scoala..un curs trebuie sa stii abc-ul meseriei...si atunci intrebi.. se respecta timpii de condus si de repaos..? se respecta LEGEA..? nu e greu...intrebi...nu dai cu parul..In momentul cind ai o mentalitate de a accepta orice doar de dragul de a face experienta sau a practica o meserie se duce totul de ripa..Nu se procedeaza ca cel care a luat avans si apoi a plecat...Nu iei..nu accepti..si cauti ceva care te onoreaza Retine ca acum un sofer este privit ca ultima piulita ruginita vazuta pe jos..pe marginea drumului..Asta din cauza mentalitatii pe care o aveti acum ca incepatori...Iti pot spune ca inainte situatia era clara...cel mai bine vazut era soferul...urmat de portar..si de director...Observi ce diferenta mare e acum j0an..?? Si totul datorat unora care nu au ''coloana vertebrala'' si accepta orice.....Ia pune mina si citeste contractul..ca doar de aia e contract...Nu intelegi..intrebi..asta ce inseamna...aia ce spune....Si cel din fata ta iti explica...Daca evita raspunsurile..deja suna clopoteii...Si atunci nu semnezi...Nu te gindesti ca semnezi un contract..iei un avans de 4-500 euro si apoi fugi din firma..E neprofesional...Cu aceasta mentalitate proasta vom ajunge sa le dam dreptate si celor care fura...ca de...fura ca sa le dea copiilor de mincare...ca nu au....In loc sa munceasca...Folosesteti mintea...Vei observa schimbari majore..Analizeaza..gindeste..[cam greu in ziua de azi ]
    2 likes
  11. Am avut ocazia sa l cunosc personal pe TirExpres (sau Robert),de fapt mi a fost coleg in Olanda vreo 6 luni si de aceea chiar daca nu l cunosc personal pe Savimbi si nu stiu "cu ce se mananca" soferia in Canada,incep sa-l cred mai mult pe acesta din urma...Daca tragi din greu mai peste tot este posibil sa te realizezi..Cat despre Robert pe el niciodata nu-l multumeste...mai nimic!! El nu putea sa accepte faptul ca,cateodata faci pauza in rampa,ca,cateodata numai gasesti locuri de parcare in fuelstation si stai printr o parcare no name,etc.El pretinde ca nu poate sa stea pe cursa mai mult de 10-14 zile in Canada,ca "i sa luat" de cand a lucrat la Tir Expres si trebuia sa lucre cate 3 luni cu una acasa...Dar aici in olanda a venit la firma mea in mai-iunie si a plecat acasa abia de sarbatorile de iarna!!!Cred ca asta spune tot..Mai nou,l am sunat acum 2-3 luni sa l intreb de viata(dupa ce el a incercat de cateva ori sa ma contacteze telefonic,skype sau facebook),mai ales dupa ce am aflat ca a vrut sa se reintoarca la firma la care lucrez dar nu l-a mai primit patronul,si cand am vorbit cu el Mr. Truckman facea taxi in Bucuresti si era fooooartee multumit ca "ridica lejer 7 sutici euroi la luna" din taximetrie..interesant... Chiar daca am deviat putin(sau mai mult) de la subiect vreau sa subliniez aici ca,nu trebuie sa ne incredem orbeste in ceea ce citim/auzim,cel mai bine e sa probezi tu.Iar pentru voi cei tineri...ce aveti de pierdut?! Drumuri line si Craciun Fericit va doresc!
    2 likes
  12. - Raporturile dintre angajat și angajator, așa cum sunt ele reglementate de către Codul Muncii, exclud cu desăvârșire solicitarea și/sau reținerea (sub orice formă) de garanții materiale care să acopere valoarea echipamentelor (sau eventualele daune asupra echipamentelor), de orice natură ar fii aceste echipamente și cu care angajatul își desfășoară activitatea. - Respectarea Reg. C.E. 561/2006 nu este un privilegiu acordat de către angajator. Este obligație legală. ... Și mai și spui că lucrezi de 8 ani... Dacă ai lucrat cerând voie să respecți legea, scuză-mă, dar îți bați joc de noi toți. Și mai ești și tare-n gură...
    2 likes
  13. Știam de condiția cu minimul de reprezentativitate... am scris-o de mult aici. Și problema nu este nici pe departe cea care o zugrăvești dumneata aici... problema e compusă din preconcepțiile dumitale și ale domnilor care-ți stau aproape... adică exact ce ai descris mai sus... că te mănâncă greii, că-ți bagă pumnul în gură și una și alta... Atâta timp cât dumneata singur (nici nu trebuie să fie toți membrii fondatori)... dumneata singur, ești determinat să aduni la un loc 100000 (o sută de mii) de șoferi (sau chiar mai mulți) și ''să ții'' cu ei... sincer îți spun, îi vei aduna cât ai clipi. Și nimeni n-o să-ți bage nici un pumn în gură și nimeni n-o să te deranjeze măcar. Cu 100.000 de șoferi, ministrul o să danseze cum îi cânți dumneata... Confederațiile și celelalte adunături pestrițe vor fi nevoite să facă cerere ca să se uite la dumneata... și încă una ca să ți se adreseze... Toate tentativele de sindicate care s-au perindat pe aici (și nu numai pe aici), au venit cu aceeași placă... ''Să ne unim, să punem bani... și eu vă conduc''... . Iar ulterior au început să se smiorcăie: ''Că ăla cere prea mult, că ne mănâncă greii și va trebui să ne asociem cu ospătarii, că X-ulescu n-a plătit cotizația și eu i-am trimis avocatul pe banii mei și bla, bla''. Numa' vorbe mari, guri bogate, vrăjeală ieftină și 0 (zero) acțiuni. În cel mai fericit caz, câteva fly-ere prin parcări, 3 tricouri și-un prânz de afaceri cu 2 avocați de duzină. 10 lei de gâscă, la câteva sute/ mii de gâște sună tentant, știu... de aceea vă înțeleg ''străduința'' cu care încercați să mă convingeți. Problema e că nu ține... Nu văd nici măcar un plan pus la punct... nu mai zic de platforme și soluții... Dacă ești hotărât ''să ții'' cu șoferii (căci asta vrem noi, unul care să se ia de gât restul lumii, PENTRU noi), tot ce trebuie să faci este să ne spui. Convinge-ne că ai ulei în instalație și-o să te urmăm până-n pânzele albe.
    2 likes
  14. Stimati domni, atat eu cat si colegul Bontu suntem pe acest forum ca persoane fizice - nu ca SSDB - care participa la o discutie deschisa la sectiunea SINDICATE. Din cate cunosc eu (poate ma insel) discutiile pe un forum au caracter liber in limita bunului simt. Rolul unui forum este acela de a creea un spatiu unde se discuta liber, idei, concepte, probleme dintr-un anumit domeniu, in speta soferii profesionisti. Deaceea nu prea inteleg de unde atata polemica ca noi am intrat aici "pe usa din spate" cu interese "mascate" de ne face reclama?!?! Cum am mai spus, da dorim sa ne facem reclama, dar prezenta noastra aici ca si useri nu consituie reclama. Citind putin sectiunea SINDICATE observ ca nu suntem singurul nici primul topic care trateaza problema sindicatelor sau a sindicalistilor. Trebuia sa cerem cuiva voie sa ne facem cont aici? Trebuia sa cerem cuiva voie sa scriem in sectiunea SINDICATE? Trebuia sa platim vreo taxa/cotizatie ca sa vorbim despre SSBD, SLT sau CNSLR FRATIA? ...daca este asa, atunci mea culpa - nu am stiut - si ma retrag cu capul plecat din acest forum imediat, numai sa imi spuneti. In alta ordine de idei fiecare dintre cei care au participat la aceasta discutie au venit cu criticile si observatiile si parerile lui gen. "ar trebui sa faceti asa ...nu asa" ...unele critici constructive iar alte pareri mai putin informate. Nici o problema, nici noi nu le stim pe toate. In general toti stim care sunt problemele in ceea ce il priveste pe soferul roman si in ceea priveste miscarea sindicala din Romania, dar fiecare o expune prin filtrul sau - toti spunem acelas lucru, dar altfel -. In final doua chestiuni pe care as dori sa le lamuresc. O intrebare si o precizare. 1. Intrebare: Imi explica si mie cineva ce este acela un "SINDICAT PRIVAT" ? 2. Precizare: @Mario Bandit a.) Pe site-ul nostru apar in poze 7 oameni care constituie Conducerea Sindicatului pentru primul an de activitate, dupa care se va vota conducere pentru un mandat de 4 ani (conform statutului), tocamai pentru ca acesti 7 oameni sa isi dovedeasca in fata membriilor calitatile. Pentru a infiinta un sindicat legal in Roamnia este nevoie de min. 15 membrii fondatori care voteaza conducerea sindicatului dupa care se depun actele la tribunal pentru dobandirea personalitatii juridice. Noi consideram sa facem publica aceasta conducere provizorie pe site tocmai pentru ca oameni ca dvs. sa poate sa vada cine face parte din biroul executiv si ce rol are fiecare. Drept urmare aceasta transparenta poate scoate la iveala anumite "probleme" ale acestor oameni. Noi consideram acest lucru foarte bun si ajuta pe toata lumea sa ia o decizie informata daca are de gand sa se implice sau chiar sa voteze cand va fi cazul. b.) Poate nu stiti dar avocatii si juristii functioneaza sub un regim mai special in ceea ce priveste modul in care au voie sa isi faca publicitate. Prezentarea lor pe site contravine acestor reglementari (Hotararea 852 a Consiliului UNBR, Art. 243 (4) si Art. 249' (2) alin g.). Dar sa spunem ca ar fi fost voie sa publicam pe site acesti oameni. Ati fi vazut niste nume si niste poze care nu v-ar fi ajutat la absolut nimic. Acesti oameni exista pentru ca fara ei un sindicat nu isi poate desfasura activitatea. Puterea unui sindicat, credem noi, consta in numarul de membrii, bani, si oamnei competenti la conducerea lui. Va multumesc.
    2 likes
  15. In concluzie: De ce sa fi membru de sindicat? Pentru ca este datoria ta! Este datoria ta fata de colegii din parcare, fata de colegii care stau in cabine cu lunile, fata de familiile care asteapta intoarcerea ta acasa si care plang cand pleci din nou in cursa. Citind postarea, dar mai ales "În concluzie", mi-am adus aminte de şedințele de partid PCR. Poate nu ştiți, dar intre timp modul de comunicare este altul. Eu ca potențial viitor membru, am reținut : "este datoria ta", 10 € cotizație lunară şi promisiuni că va fi să fiți "altceva" raportat la ceea ce există. Dacă urmați cursuri de comunicare, posibil să realizați ce ar trebui. Cu scuzele de rigoare nu văd cum ați susține o infruntare cu patronatele, respectiv autoritațile, cu asemenea logică in transmiterea unor idei. În altă ordine de idei, noțiunea şi încrederea muncitorilor români în aceasta forma de organizare, s-a demonetizat, datorită unuia ca Mitrea şi a averilor celorlalți preşedinți de sindicat în funcție. Cele scrise reprezintă doar o opinie personală. Prefer să nu fac compromisuri şi îmi reuşeşte fără ajutorul sindicatului. Succes şi toate cele bune. Note 4 by mobile app
    2 likes
  16. O sa va rog sa va ginditi la 2 lucruri.... 1= din punct de vedere firma...patron....ati facut un contract de munca...inregistrat la itm..?? daca da...sunteti acoperit si recuperati banii.. daca cumva insa nu ati facut acest lucru si era ceva gen ''munca la negru''..sunteti direct raspunzator..ati deschis singur ''portita'' 2= din punct de vedere sofer.....in momentul in care discuti cu o firma si accepti conditiile de lucru care ti se spun....rele...bune...nu e cale de intoarcere...le-ai acceptat constient....Luind diurna in avans si plecind ulterior iti bati joc nu numai de tine ci si de cei care vor veni in urma ta..Acea persoana nu va fi un sofer profesionist niciodata..va merge pe furtisaguri si alte minunatii.. Ca idee de discutie..totusi ar fi bine sa intervina si cel care are pus aici numele..poate iese o alta poveste...
    2 likes
  17. V as ruga sa postați si dovezile acuzațiilor dumneavoastră ca vorbe in vânt pot spune multi.altfel sa nu mai faceți astfel de acuzații.multumesc!
    2 likes
  18. Asta da sofer :))) cel mai probabil a aflat din timp ca dati tepe si nu platiti soferii rog pe colegu Manea Bogdan sa mai viziteze si alte firme din Romania
    2 likes
  19. Știm cu toții că nivelul salariilor în transporturi este foarte scăzut, privind din prisma volumului de muncă și stres care se cere/impune. Așa că haideți să deschidem ochii și să facem lucrurile așa cum trebuiesc făcute. Să începem: Salariul, așa cum este el definit în DEX și în Codul Muncii, reprezintă contravaloarea în bani a muncii prestate. Indemnizația de deplasare (diurna, cum o mai numim noi) NU este salariu! Diurna este un drept cuvenit și garantat și reprezintă banii necesari deplasării și traiului zilnic departe de casă. Ambele tipuri de plăți au o valoare minimă impusă prin lege (nu se poate plăti mai puțin). Modul de încadrare în contabilitate al acestor plăți este și el reglementat. Ce se întâmplă în realitate... Firmele promit 2000€/lunar. Ok, e adevărat... te duci și muncești și la sfârșitul lunii ai 2000€ în cont (mai exact, vei avea o parte în lei, echivalentul salariului minim pe economie garantat în plată iar restul până la 2000€ vor fi în euro). Iar tu ești fericit: ''Uite frate, firmă serioasă... îmi dă un sac de bani și încă la timp''. Ce este greșit aici?!... Absolut totul! Pe de o parte... Patronii! Marea majoritate, sunt NESERIOSI !! De 2 tipuri, mai exact , care habar nu au ce fac (inclusiv societatea le-a înființato altcineva) și care își desfășoară activitatea ''după ureche''... urmând fel și fel de sfaturi de la contabili în general (oameni care habar nu au cu ce se mănâncă industria asta) și de la alti ca și ei, dar care o fac de mai mult timp. Celalant tip , cei educati . Știu cum funcționează sistemul (poate nu foarte detaliat), de obicei firmele lor sunt puțin peste ale tovarășilor retardați, dar întreaga afacere se bazează pe ''vrăjeală''. Au ăștia o vorbă dulce, de-ți vine să le muncești gratis nu alta. De cealaltă parte... Șoferii! Marea majoritate sunt doar mânuitori de volan pentru că nu știu nimic! (adică extrem de puțin). Spre deosebire de patroni, pe care îmi permit să-i cataloghez ca fiind NESERIOSI deoarece în cazul lor acțiunile se fac cu rea intenție, în cazul șoferilor totuși e ceva diferit. Nu-mi permit catalogări de genul, pentru că adevărul este că fiecare dintre noi vrea să muncească. Ori asta nu e nici pe departe ceva de condamnat. Ce este însă de condamnat, în cazul unora, este iresponsabilitatea cu care muncesc. Dacă marea majoritate mai știe câte ceva pe ici pe colo (insuficient oricum), sunt în schimb unii care sunt un adevărat pericol pe șosele (și nu mă refer la abilitățile de condus). Ce e de făcut?!... Evident, trebuie să schimbăm ceva! Ce anume? Și mai ales... cine? Păi cum să vă spun, dacă patronașii sunt doar o adunătură , puși pe japcă... noi atâta minte avem să așteptăm o schimbare din partea lor? Evident, va trebui s-o facem noi... Cum? Păi hai să vedem... salariul reprezintă plata muncii. Bun. Cum determinăm cât costă munca? De ce anume ținem cont?... De durata muncii? De tipul muncii? De munca fizică vs. condus? De periculozitate?... Sau poate de tipul de ansamblu? De tipul de rute parcurse? De lungimea lor?... O mie și unu de factori în discuție, dar care din aceștia contează? O soluție ar fi să ne zgâim puțin în fișa postului. Acolo sunt trecute sarcinile de serviciu, într-un mod generalist, dar totuși, e un punct de plecare. Ok, adunăm factorii enumerați în fișa postului, apoi ținem cont că legea impune doar un salariu minim garantat în plată și stabilim un etalon, un punct principal de calcul al salariului. Mai exact: PENTRU SALARIUL MINIM PE ECONOMIE MUNCA SE VA DESFĂȘURA ÎN LIMITELE PREVĂZUTE DE FIȘA POSTULUI ȘI LA VOLUMUL MINIM PREVĂZUT ÎN LEGISLAȚIE! Asta e... minim oferi, minim îți dau! Program de 8h/zi, exclus muncă pe timp de noapte, exclus manipulări de mărfuri (cu excepția operațiunilor de securizare), exclus limbi străine, exclus acordul meu de a sta mai mult de 30 de zile și altele asemenea. Căci până la urmă, iertată îmi fie comparația, dacă mă duc și vând zarzavat în piață tot banii ăia îi iau. Bun... avem ''abonamentul'' de bază. Ce extra opțiuni adăugăm și cât costă ele? Deși sunt tentat să continui singur și să înșir aici o listă cu extra opțiuni, mă gândesc că ar fi totuși mai potrivit s-o facem împreună. Eu am destulă experiență (cred), în diverse medii, cu diverse ansamble și toate cele, dar nu le știu pe toate. De aceea, subiectul următorului topic ce-l voi crea, va fi tocmai o listă cu extra opțiuni, precum și prețul lor unde fiecare va avea posibilitatea de a scrie ce crede el că este activitate extra și cum ar trebui plătită. Și de preferat să vă înghesuiți să scrieți cât mai mulți și din cât mai multe segmente/tipuri de transport, mai ales transporturile specializate. Odată lista completată, vom trece la următorul pas, dar între timp se poate aborda situația și altfel... Putem obliga patronii să mărească costurile cu salariatul, de la 2000 și puțini euro cât plătesc acum, la un nivel de, să zicem, 2500€. ATENȚIE!!! Costuri totale. Nu e cine știe ce diferență, dacă un patron se plânge de 500€, nici măcar nu merită luat în considerare... să dea faliment, dacă nu e capabil. 2500€/lunar costuri cu salariatul, ar însemna pentru noi 3650 lei NET lunar, la care s-ar adăuga 35€/zi diurnă (practic, ar fi un salariu brut de 1150€, din care, după taxe, mai luăm aprox 800€ în mână). Și toți banii ăștia se pot vira în conturile noastre, iar pe patron l-ar costa aproape 500€ în plus față de minimul pe economie. Perfect legal, fără minciuni în contabilitate. Asta ca să înțelegeți și voi cât de mult pierdeți că nu citiți. Oricum, o să continuăm discuția asta după ce stabilim exact ce și cum ar trebui să ne plătească nouă patronii.
    1 like
  20. Păi se pare că nu, nu înveți... doar citești ce scriu eu, NU ÎNȚELEGI IDEEA, și sari repede la altă întrebare. Nu merge așa, n-o lua înainte că nu înveți nimic. Și încă ceva... fără legislația sub nas pe care s-o citești măcar odată, pot eu să dau din gură aici mult și bine. Fii atent... în postarea precedentă am menționat despre durata unei zile de muncă, și anume că poate avea maxim 15 ore. Aici ai pierdut firul. Aia e durata maximă a unei zile de muncă, dar tu nu poți munci în fiecare zi 15 ore. Nici măcar 13 ore. De ce nu? Pentru că intri în ilegalitate vis-a-vis de media săptămânală la 4 sau 6 luni, înțelegi? Poți lucra o săptămână la rând, în fiecare zi 15 ore, sigur că da, dar după aceea, următoarele 25 de săptămâni va trebui să fii undeva sub 8 ore zilnic, în așa fel încât, după 26 de săptămâni (adică 6 luni), media săptămânală să fie 48h. Sper că ai prins ideea acum. Legislația nu se respectă ''selectiv'', adică dacă ne dă voie 13-15 ore, hai să băgăm ca boii la jug. Reglementările se respectă TOATE!!! Cât despre plată, tot ce depășește 40 de ore la săptămână, sunt ore de muncă suplimentară care se compensează prin ore libere plătite, sau se plătesc cu un spor la salariu dar care nu poate fi mai mic de 75% din salariu (evident, calculul se va face la oră). Adică ori stai acasă și primești bani (în același ritm și cuantum ca și cum ai munci), ori, din momentul în care intri în ore suplimentare, valoarea orei muncite crește cu minim 75%. Și vezi că ai greșit la calculele tale acolo... tu ai în medie cam 22, 23 de zile lucrătoare la lună. Dar, repet, pune mâna și citește, măcar odată. E spre binele tău.
    1 like
  21. Salut , cand paraseti camionul cu tahograf analog iei diagrama cu tine ( impreuna cu celelante din urma ) daca de exemplu schimbul dureaza 10 minute treci pe spate pe chenarul introducerilor manuale 10 minute pe alte munci intre ora de parasire camion - extragere diagrama si ora de introducere card in tahograful noului camion . La introducerea cardului refuzi introducerea datelor manual ( manual entry , alegi no si apesi ok ) pentru ca ai deja activitatile inregistrate pe diagrama si iti continuii munca . Tahograful digital nu iti permite sa faci introduceri manuale pe perioade de timp alese , le faci de la ultima extragere , timp in care tu ai inregistrari pe diagrama si nu merge sa zici x pe card si y pe doagrama . La fel vei refuza si introducerea simbolului tarii unde iti incepi perioada de serviciu , ai facut -o deja prin localitatea de pornire pe diagrama , pentru ca atunci e momentul 00 . Cand apare functia dai sageata inapoi . Atentie , calculeaza bine si respecta durata de conducere inceputa pe diagrama si ( perioada de munca -cele 6 ore ) , tahograful digital nu va sti cat ai condus si va incepe una noua , Sa zicem ca vei munci alte 6 ore pe acest camion , ai terminat munca si mergi acasa vei extrage cardul si acum vei introduce simbol tara sfarsit perioada de serviciu A doua zi daca vei prelua un camion cu tahograf digital vei introduce cardul si vei accepta introducerea datelor manual , justificand asfel timpul acesta ca repaus zilnic ( plus simbol tara inceput perioada de serviciu ) sau daca vei porni cu un camion cu tahograf analog , pe verso diagrama muncita ieri , de la ultima introducere manuala ( acelea 10 minute cu alte munci ) pana cand termini munca pe digital tragi o linie in afara chenarului si vei scrie card , in continuare linie pana la ora de pornire pe rubrica ,, h ,, pentru a justifica repausul zilnic . Daca de exemplu ai inceput ziua de munca azi la 08.00 si maine incepi la 12 , dupa cum ( ar trebuii sa ) sti nu poti folosi diagrama pentru o perioada mai mare de 24 ore , asfel vei introduce manual pana la 08.00 si vei lua alta si iara manual de la 08 la 12 , o vei pastra cu celelante iar daca in decursul zilei de munca vei prelua un camion cu tahograf analog aceasta va fi cea pe care o vei folosi , dupa ce subliniezi munca pe card si vei nota ora preluarii camionului in casuta corespunzatoare .
    1 like
  22. Dovada că așchia nu sare departe de trunchi. Iar nonșalanța cu care vorbești despre prostiile alea, este de departe cel mai grav. Pentru că tu le vezi ca pe niște chestii normale, cel mai probabil din omniprezenta mentalitate că ''așa e peste tot'' și perpetuezi o stare de fapt total greșită într-o industrie unde și un palet rupt valorează mai mult decât bărbile voastre îngrijite. Eu vă zic așa... duce-ți-vă! Duce-ți-vă amândoi unde a'nțărcat mutu iapa. Cu firma lu' ăl' bătrân și cu comentariile tale semidocte cu tot. Circul vostru nu are ce căuta aici. Suntem o mână de oameni, poate, care ne dorim o schimbare... din păcate tu ești mai otrăvitor cu mentalitatea ta ''de lehamite'' decât unul care poate habar nu are de legi și conduce săracul în legea lui acolo, dar vrea să devină mai bun. Așa că, din partea mea și a celor care vor să devină mai buni... du-te tare.
    1 like
  23. Mario am pus o paranteza acolo...de aceea am spus ulterior ca pentru el daca nu vrea sa aive batai de cap o declaratie notariala il va ajuta in fata unui agent neprofesionist, legal nu are nevoie...face intrarile manuale si gata...dar el e la inceput...sigur se va pierde in fata unui agent..si nu va stii sa raspunda cum ii poate raspunde Cri5tian...
    1 like
  24. Declarație notarială cu privire... la ce?!! Și în ce limbă o redactezi? Asta e o altă legendă de parcare și (probabil) o altă situație creată de diferite specimene cu pretenții de șoferi. Nu există așa ceva, n-ai ce să declari tu, benevol, în fața nimănui. Organul de control trebuie să constate existența unei abateri/infracțiuni. Și punct. Orice altă părere/afirmație/poveste pe subiectul ăsta este pură invenție. În plus, dacă e prima dată când folosești cardul tahograf, te asigur că o să se vadă. Ultima cifră din numărul cardului este 1 (adică primul emis), nu există nici un alt card emis pe numele tău și înregistrat în TachoNet, iar cip-ul ăla care înregistrează activitățile tale e destul de încăpător, crede-mă. O simplă descărcare și toată lumea va vedea că e prima dată când îl folosești. Dacă cineva te acuză că ai condus ''la diagramă''... n-are decât s-o dovedească! Tu comportă-te ca un șofer profesionist și lasă poveștile în pace. Poveștile se ascultă seara, înainte de culcare.
    1 like
  25. Și eu când am făcut școala, in prima zi de școlarizare, a venit patronul sa facă lobby pentru o firma de prin HD, am cerut contractul să pot să-l studiez... NU!
    1 like
  26. http://www.itmbotosani.ro/sesizari.html sau in persoana pe Calea Nationala pe langa Uvertura Mall
    1 like
  27. Adică să înțeleg că și cei cu vechime "plătesc școlarizare"? Asta da aberație.... Am crezut că cei vechi plătesc direct taxa de examinare ARR!
    1 like
  28. Ramin la impresia ''gaselnitei''....faci o scoala..un curs...apoi revii din 5 in 5 ani...si platesti...un curs pe care multi il trec ca prin apa...sa fie acolo..Interesul unora este sa faca bani de pe urma soferilor...si ce de bani....Sunt de acord sa fac din cind in cind un curs care sa imi reaminteasca date despre meserie...dar nu platit...si nu facut cum au facut ai nostri...L-au facut pe marfuri generale...apoi cisternele au fost trecute in 2 subcategorii...ca sa fie acolo..urmeaza agabariticele...Asa ca tot sa platesti..si ei sa incaseze....Nu observ un pompier...politist...doctor...profesor...strungar..electrician..si etc..sa faca acest lucru...Un sofer ...da...ca doar e meseria din care se cistiga cel mai bine...inca....
    1 like
  29. felicitari pentru atitudine s3bastian,...nu te cobori la mojicia lui...daca se mai intimpla explica ca odata ce este scris ceva pe forum nu iti mai apartine..devine proprietatea forumului....nu mai tine de un user sa stearga sau nu de pe forum,
    1 like
  30. Domn Sergiu . Soferii.ro ramane un colt virtual dedicat soferilor profesionisti , nu putem aspira la un statut aparte ca asociatie sau sindicat pentru ca facem acest lucru la modul amator , voluntar , cu pasiune , forumul ramane doar un loc unde , putini care suntem promovam ideile morale si valorile profesionale , dupa cum puteti observa nu promovam manipularile tahografului , nu promovam bisnita cu locurile de munca nici moravurile patronale , iar , scuzati , dar in ceea-ce ma priveste , am fost amenintat si cautat ,, acasa ,, de domnii pe care i-am denuntat , si tot nu am dat inapoi , asa ca in nume personal cat si al echipei de administrare va asigur ca vom pastra aceasi linie . Forumul a ramas un punct de referinta in opinia soferilor profesionisti , desi o facem la modul ,, amator ,, ( nu ca o asociatie sau sindicat ) o facem cu determinare si incapatanati pe ideile subliniate mai sus , am fost pionieri si am facut diferenta intre soferii profesionisti ( cu tot ce tine a fi profesionist ) si manuitorii de volan cu grupurile de facebook de mari vedete , care nu stiu decat sa calce in picioare statutul de profesionist . Vad ca va deranjeaza aceste ,, critici ,, constructive , repet , nu pierdem timpul din rea vointa sau invidie , si asta ar trebuii sa va bucure , ca soferii stiu ce cauta si ce ar trebuii sa va interesesze sa le oferiti , e de laudat idea si punerea in practica , nu suntem invidiosi pe initiativa , ca nu avem de ce desi scopurile se vad a fi comune , intre forum si sindicat sunt diferente . Ma repet , nu doresc un nou proiect esuat din cauza ca nu stiti sa va alegeti oameni si nici sa va faceti intelesi , mai ales sa fim asociati cu un proiect care nu e clar la care nu sa vazut sa faceti un pas in a va prezenta , a cere o colaborare , am schimbat plata in rasplata , poate va e mai usor de inteles , colaborarea are dubla promovare iar cum si domniile voastre apara sindicatul , asa si noi aparam interesele forumului , chiar e asa greu de inteles ? Consideram ca e potrivit sa ne alegem partenerii , dar pana a ajunge ca un aplaudac al dumneavoastra , ala care sa cait de batjocora soferilor , sa ne critice ca v-am cerut bani sa functionati pe forum , e mult , si rau voit !! Vad ca trebuie alese cuvintele , ca pentru mintile inguste , nu iese ce trebuie ... Inca o data repet , cand intrii in casa cuiva , dai buna ziua te prezinti si iti prezinti intentiile , garantat primeati acord si promovare , ca celelante , dar preferati victimizarea ca da mai bine pe sticla !! . Atat pentru dumneavoastra cat si pentru aplaudacul ( cica ) cait , forumul este sustinut financiar de catre o persoana , benevol , si cateva mici reclame , asa ca acest domn are tot dreptul de a decide ce se intampla in casa lui .Iar daca acest aplaudac nu inceteaza cu propaganda anti forum , zello si probabil facebook , o sa va fac eu publicitate de o sa ma tineti minte ,( avertisment , nu amenintare , de precizat ca vad ca trebuie sa subliniez orice in context ) nu va atingeti de forum daca nu sunteti capabili sa intelegeti idea de functionare si nu il respectati , pentru ca vi sa raspuns consider eu , destul de amabil si cu rabdare pe aceasta tema ! Imi pare rau ca nu stiti sa va promovati ( referitor la critica constructiva ) iar calea de a aduna cantitate in loc de calitate , nu o sa dea rezultate , va aruncati pe hai sa adunam omeni si bani , in loc sa faceti ceva sa adunati oameni deci sariti un pas , daca nu tineti cont de principii , degeaba faceti efortul , iar aici vi s-au dat niste idei bazice , nu le-ati promovat , doar propaganda . Deci , lucrurile cum sunt !! Am subliniat mentalitatea , multi cred ca daca e muncitor , voi ca sindicat prin finantare proprie /privata sa il acoperiti si pe el , si cand vine vorba de plata , pai ce bani ca e platitor de taxe , iar ce cereri cred ca va faceti vacante in grecia !! Omu ' si nu prin facebook , ca tampenia aia prosteste si da posibilitatea multora sa bata campii , pacat ca prostia nu e eradicata prin constitutie , omu ' trebuie luat de mana si explicat . Ai putere de convingere ai castigat , nu , lasa ca vine el pana la urma , dupa ce vede cum ii ajuti pe alti . In alt subiect am denumit asta pomana sindicala , pomanagii asta asteapta , si va garantez sunt destui inconstienti , care dupa ce habar nu au de capul lor , dand frau liber imaginatiei , conving pe altii destui de ,, rataciti ,, in viata in loc sa fie rationali , sa te inteleaga . ,, Socrate ,, zicea : Prin viata trebuie sa treci curat !! Oameni curati inspira incredere ! Inteleg ca formula de drumuri bune a impulsionat avantul sindical , repet de domnul Virgil am auzit doar lucruri de bine ) cumva daca functionati mai mult timp sub formula aceasta va aducea mai multa publicitate , pentru ca forma simpla si idea va ajuta , dar sindicatul si ,, logistica ,, cere resurse si momentul cand se aplica cotizarea , pentru romanul care nu are traditie sindicala , e prea mult , cerinta este , vointa vad ca la fel , mijloacele lipsesc . Iara ma vad nevoit sa repet , pentru ca vad ca incerc ma fac inteles si iese pe invers , nu am nimic contra ideii si bravo voua , ( sau a persoanei fizice a individului , mereu ma leg de moralitate si profesionalism ) efortul si meritul formarii e al vostru , dar porniti la drum cu oameni care merita ( care sa insire incredere si oameni curati ) promovati echipa de lucru si planul de bataie si promovati proiectul la nivel de parcare si concentrari in care sa va faceti intelesi si sa castigati increderea oamenilor . Cine ?? Echipa juridica , nu voi , soferii -fondatori pentru ca formula actuala insira altceva , si cred ca multi vad asta . Cand sa facut planul , nu ati gandit efortul financiar si pornirea anevoioasa ? De acea ziceam de bataia pasului pe loc ,oricat ar deranja acest comentariu , stiu ca il intelegeti si ca va dati seama de impas , dar recuperati , poate ideile primite aici va ajuta , pentru ca e pacat , odata ajunsi la acest nivel sa esuati sub propria -rea gestiune de proiect . Oameni si idei sunt , dar totusi sunt soferi , fara a se intelege ceva neaparat rau , asta e meseria si asta facem , ce conteaza sunt juristii /avocatii si cum pun in practica vointa soferilor . Nu poti , oricat de multa vointa si cunostinte sa ai , nu poti sa ocupi locului unui om calificat , nici eu nici Cristian ( exemplu ca e participant la discutie ) nu o sa putem lua locul unui om calificat , iar a te imparti intre doua posturi , nu faci nimic . Recomand relansarea subiectului , dupa discutia cu administratorul general Calin , prin prezentare statut , echipa juristi si plan de ,, bataie ,, . La clauza de sanctionare a membrilor in care se complac si accepta vrute si nevrute , care nu semnalizeaza , nu i-au atitudine , asteapta ca cineva sa faca ceva in locul lui , nu ziceti nimic ? Un membru nu trebuie sa fie parte activa ? Semnalizeaza , ia atitudine si unde nu e ascultat il acoperiti ? PS : Gongy , ce aplauzi acolo ..?? . Ca s-ar putea sa iesi la pensie si nu apuci o acoperire sindicala in ritmul asta : P
    1 like
  31. @cri5tian cu riscul de a va provoca sila, am sa incerc sa dezvolt eu putin subiectul pentru ca sunt convins ca nu stiti ce presupune participarea la o discutie cu Ministerul Transporturilor. In cele ce urmeaza am sa incerc sa va explic cat mai scurt acest proces. Dialogul Social cu MT se face prin Comisia de Dialog Social din cadrul Ministerului Transporturilor. Ca sa fi acceptat la acest dialog trebuie sa ai reprezentativitate la nivel national. Ca sa ai aceasta reprezentativitate trebuie sa ai Statut Legal de Confederatie Sindicala cu o reprezentativitate de minim 5% din efectivul angajatilor din economia nationala si minim 7% din efectivul angajatilor din sectorul de activitate Legea 62/2011 Cap. V - Art.51 Daca esti un sindicat mic (cu membrii putini) nu poti sa participi la aceste discutii si nu poti face propuneri legislative. Daca hotarasti sa intri intr-o Federatie sau Confederatie vei fi prea mic si "greii" nu iti vor da voie sa deschizi gura acolo cu atat mai mult sa ai vreun reprezentant in aceste comisii. Drept urmare doar vei ingrosa randurile unei Confederatii Sindicale care stim cu totii ce fac. Chiar cineva dadea ex. mai sus pe Miron Mitrea. (care a infiintat un sindicat care a pornit din start cu 23.000 membrii, iar ulterior a ajuns presedinte CNSLR - Fratia) Daca esti un sindicat mare (membrii multi) atunci vei fi curtatde Federatiile Sindicale si vei avea un loc la masa "greilor" SAU poti sa te constitui tu in Confederatie adaugand alte sindicate mai mici si atunci poti sa ai vocea ta in dialog cu Ministerul. In nici o Confederatie Sindicala din Romania nu exista un Sindicat al Soferilor care sa fie majoritar ca numar de membrii, deci nici un sindicat nu are nimic de spus pe acolo in ciuda faptului ca este cea mai mare bransa profesionala. Frumos Nu? Am auzit destule enunturi de genul "as intra in sindicatul vostru daca ar fi ca cel din Franta, aia au un sindicat adevarat nu hotii de la noi". Toti ar dori sa se aseze la "masa pusa", in schimb nu vad prea multi sa doreasca sa participe la constructie. Este usor, stimate domn, sa stai pe margine si sa zici "eu vreau sa vad" ..."mie sa imi aratati" ... e mai greu sa zici hai sa ne unim sa, sa cotizam cu totii sa facem un sindicat puternic. In schimb Patronatul este extrem de unit la nivel National. Cea mai noua propunere legislativa a UNTRR (uniunea nationala a transportatorilor rutieri din Romania) vrea sa faca in asa fel ca soferii din tarile Non EU sa poate sa dea examenele de Atestate in Romania astfel dobandind dreptul sa conduca in UE si sa fie angajati in Romania, pe bani de nimic in locul soferilor romani - explicatia lor ..."Criza de Soferi". Asa ca stati linistiti, are cine sa traga sforile!
    1 like
  32. Logoree ineficientă... o scalzi în aceeași apă, încercând să eviți să recunoști că ai făcut afirmații false, incomplet și incorect explicate. Ți le-am citat mai sus care afirmații... În plus, între noi fie vorba acum... nu despre jigniri e vorba aici, să fim serioși. Ți s-a aplecat orgoliul că un băiețaș și-a permis să te tragă de atenție, despre asta e vorba de fapt și de drept... În fine, s-a văzut ce știi. Îmi cer scuze pentru ofensele și jignirile aduse. Și-mi pare rău că mi-am bătut capul cu tine, dacă știam că ești așa smiorcăit nici nu te băgam în seamă. Să-mi fie învățare de minte.
    1 like
  33. Poftim: Deci, ca să lămurim odată treaba asta... contractul de transport e miezul, mă'nțelegi? Ăla spune negru pe alb care, ce și cum face, în baza cărei legi și toată lumea semnează. Transporturile nu au loc ''din senin'' așa, ele se organizează... se decid, se calculează și se împart. Iar acțiunea în sine se face trecând prin prevederile mai multor legi, dar din toate aceste legi nu întotdeauna și nu toate laolaltă se aplică unei operațiuni la un moment dat. Și n-o să stea nimeni cu tine în mijlocul drumului sau la sediul firmei să descâlcească ce faci tu pe un drum public cu un ansamblu articulat încărcat cu mărfuri... de aceea ești obligat să spuneți ceea ce faceți, iar organul de control verifică. Și încă ceva. Documentul în sine, CMR-ul, nu are o formă și un conținut bătut în cuie. Există un model generalist, propus de către I.R.U., dar nu e obligație legală. Tu poți să-ți creezi propriul tău format de CMR, unul în care câmpurile de la 10 la 15 să fie de fapt una sau mai multe pagini, de exemplu... singura condiție este ca informațiile cerute de lege să fie scrise acolo. Una e să repeți ca papagalul citate din legi și alta e să înțelegi despre ce este vorba de fapt. M-ai înțeles acum, .....?
    1 like
  34. Aici e problema...ca acei ''baieti'' accepta...felicitari ca tu nu ai acceptat asta...decit sa muncesti si sa platesti amenzi mai bine sa cauti un loc de munca civilizat ps ..nu am pus in discutie ca patronul e un roman care vrea sa cistige mult de pe urma conationalilor
    1 like
  35. Sunt primul roman care a semnat la SITRA contract pe ROMANIA. Pe data de 25 august 2016 am semnat contractul desi pana pe 22 august inca s-au mai semnat contracte determinate pe 6 lini pe UK. Salarizare : 1800 ron BRUT ,adica ramai cu 1300 ; 100 euro bonus/saptamana daca nu ai consum de motorina sau nu lovesti masina ,dar ATENTIE se da in lei si se baga in salariu ,drept pt care la sfarsit se impoziteaza si ramai cu 80 cash si nu in cele din urma 60 euro diurna dar,practic lucrezi 28 zile caci nu ia in considerare ziua cand pleci si cea cand te intorci . Restul va las pe voi sa faceti calculele....... Si DA,ei incearca sa-ti forteze mana sa dai in program dar nu platesc nici o amenda.
    1 like
  36. Până la urmă... care e problema? Un motor va consuma mereu aceeași cantitate de combustibil, pentru un anumit și același set de criterii. Cel mai mic consum și care poate fi cuantificat cu exactitate este la ralanti, motorul deja cald și 0 consumatori. Mai puțin de atât, dar care nu poate fi determinat cu precizie, este în regim de ''frâna de motor''... în acest caz consumul tinde către 0. Consumul în staționare depinde de: 1. temperatura motorului (consumul scade pe măsură ce motorul se încălzește); 2. sarcina motorului (consumul crește direct proporțional cu sarcina); 3. temperatura aerului în admisie (aerul rece e mai dens, cel cald e mai rarefiat... deci consumul crește odată cu temperatura aerului din admisie); 4. evident... turația motorului; Ar mai fi și alți factori, dar aceștia 4 sunt principalii factori care generează diferențe de consum sesizabile, câteodată chiar mari (ține un motor pornit, cu AC, lumini, un invertor în cabină și eventual cu tubul de la intercooler scos... să vezi gaură în rezervor după 20 de minute!!!). Tu caută și vezi care din factorii ăștia sunt luați în calcul de către sistemul tău de monitorizare și mai ales cum sunt luați în calcul. Dacă are datele de la ECU, atunci rezultatul afișat ar trebui să fie foarte aproape de adevăr, dar dacă doar estimează pe niște algoritmi generici... poți să ignori liniștit tot ce-ți afișează, nu va fi nimic nici măcar aproape de adevăr. Mai bine vă luați un cititor pentru ECU (prin mufa OBD) și periodic citiți datele de la litrometre. Alea îți spun exact câtă motorină a plecat din rezervor. P.S. Nu pot să nu mă întreb... oare câți șoferi au fost acuzați aiurea din cauza unora ca tine? Stați cu ochii beliți într-un monitor, habar nu aveți ce se întâmplă dar aveți puterea de a ''trage un semnal de alarmă''. Iar patronii atât așteaptă...
    1 like
  37. Multumesc Mario pentru detaliile tehnice si raspunsul exhaustiv. Nu au fost facute acuzatii, tocmai de asta am sunat la firma in cauza si am accesat acest forum. Ma voi interesa despre versiunea cu cele doua litrometre. Toate cele bune !
    1 like
  38. Gresit . amabilitatea agentilor trece peste incalcarea acestei limite a 6 ore munca , infractiunea apare in softul de control , numai ca repet , agenti sunt amabili si fiind ceva minor , trec peste .... Problema MARE apare la controlul la firma , si nu e de glumit ....
    1 like
  39. INFORMARE Anuntam toti transportatorii,casele de expeditii si prestatorii de servicii ca S.C.TECHNOSTEEL LBR S.R.L. cu sediul in Iasi,Calea Chisinaului nr,132 A nu isi achita serviciile prestate catre ei,sunt RAU-PLATNICI SI NESERIOSI. La scadenta facturii nu mai raspund la telefoane,e-mailuri si chiar discutia fata in fata este inutila,deoarece nu isi asuma obligatiile . M-am deplasat personal si am discutat cu D-l Director Gavrila,acesta a promis ca se va face plata in 2-3 zile,dar nu s-a tinut de cuvant cu toate ca intarzierea este de 60 de zile de la scadenta.Ca urmare,firma noastra este decisa sa-i actioneze in instanta pentru a-si recupera suma de 32.536,54 RONI +penalitatile de intarziere. Stimati colaboratori , Decat sa ne pierdem timpul pentru a efectua servicii ireprosabile pe banii nostrii si a fi nevoiti sa stam la discutii cu un personaj care te minte in fata,doar pentru a amana o creanta certa ,mai bine sa-i refuzam din start indiferent de tarif . Ei ofera preturi mari deoarece stiu ca ,oricum ,nu vor face plata serviciilor! Noi cu aceasta firma nu vom mai lucra,in viitor ,chiar daca preturile vor fi de 2 -3 ori mai mari,decat cu plata in avans recomandandu-va si dumneavoastra sa procedati la fel. ALEXIANA GROUP S.R.L. Alexandru Golimbiovschi www.alexiana.ro
    1 like
  40. Doar ii raspunsesem lui cico, nu amestecam meseriile....cu toate ca le-am amestecat: dupa calificarea din liceu sunt marinar, dupa cartea de munca sofer (pe 3.5 to)
    1 like
  41. Criza de soferi? Sau criza de sclavi? Aiasta-i intrebarea! S-o mai fi trezit prostimea? Si asta-i o'ntebare.
    1 like
  42. La motorina diferența este mai mică, se circula pe tranzit, iar " nămolul " iese din discutie. Sunt cheltuieli suplimentare: traversarea frontierei pe la Zahony. Dacă doriți va spun eu care este tariful, până la adjunct comandant PCTF maghiar. În Ucraina mai sunt " puncte de control". Dificultăți și costuri suplimentare legate de vama, acte, viza, siguranță, schimb valutar, comunicare, protectia camion/marfa/soferi ( daca se merge in echipaj, se evita repausul in tranzit ) pe staționare la Kiev, cât durează până se obțin actele de descărcare/încărcare - se procedează la fel ca acum 20-30 de ani. Condițiile de tranzitare și staționare sunt mult mai dificile, timpii de tranzit sunt mai mari - naționale cat cuprinde - de aceea cursele de Ucraina ( si in general cele din spațiul extracomunitar ) sunt plătite mai bine decât cele din interiorul Uniunii Europene. Și șoferii care efectuează aceste curse, sunt plătiți mai bine. Iar dumneavoastra oferiti mai putin ! Și nu mai luați ca preturi de referinta, cele practicate de pocnitori de firme din Italia sau Spania. Nu scrie nicăieri ca șoferii romani trebuie să fie mai ieftini. Iar soferi italieni nu am văzut prin Ucraina !
    1 like
  43. Salutari colegii. Am pus pe aici pe forum faptul ca VOS este in procese cu sindicatele. Faptul ca plecati din firma este o favoare pe care le-o faceti. Inscrieti-va in sindicat si aveti sansa sa recuperati bani din urma. Este vorba de diferenta de la salariul romanesc pana la cel olandez. Bineinteles ca puteti contribui si cu eventuale dovezi pe care le aveti, plus ca este important sa fiti cat mai multi membri din aceasta firma inscrisi. Nu aveti mare lucru de facut si tocmai de asta va intreb, de ce sa va lasati gratis banii vostri companiilor?
    1 like
  44. Atat Ungaria cat si Ue pot ocupa posturile cu emigrantii sirieni si de unde mai vin . ceva trebuie sa manance si astia......
    1 like
  45. Tu măcar ești șofer de meserie? Sau vorbești din auzite, căci tu în realitate lucrezi în alt domeniu? Tu nu reușești nici măcar să înțelegi că vorbim de tipuri de transport diferite aici, dar în schimb îmi ceri mie ''argumente legale''. Și dacă ți le-aș da, probabil nu le-ai înțelege... Recunoști că nu știi nimic despre situația în sine dar faci afirmații la adresa mea, anume că induc lumea în eroare. Ce excepție să fie prevăzută domnule moderator, când din capul locului reglementările cabotajului NU SE APLICĂ?!? Ce e așa de greu de înțeles?!? Este transport internațional combinat (intermodal, multimodal sau cum vrei să-i spui), atâta tot. Nu este absolut nimic ilegal. În plus, dovedești clar că nu știi ce vorbești când îmi ''povestești'' mie despre numărul de înmatriculare al autotractorului scris pe C.M.R. Uite, eu nu scriu numărul autotractorului și nici pe cel al semiremorcii, ci scriu B.I.C.-ul semiremorcii... ce părere ai dumneata, oare convenția C.M.R. îmi permite asta? Și încă ceva, la mintea ta așa, cine crezi că întocmește C.M.R.-ul?!?... Nu cumva ăia din Germania când au încărcat marfa? Cum poți tu să-mi spui mie că fac cabotaj când eu am CMR din Germania, am interchange-ul de la terminal și sunt același operator de transport (nici măcar un transportator succesiv la rubrica 17). Rezumă-te la a fii sindicalist înfocat (dacă crezi că alții pot îndrepta ce nu suntem noi înșine în stare) și nu te mai lega de mine dacă nu știi despre ce este vorba. Am evitat s-o spun până acum, dar tu pur și simplu abuzezi de poziția de moderator (vis-a-vis de confruntarea cu mine). Nu mă deranjează, dacă e să o luăm oblu... moderator sau nu, sunt gata când vrei tu să ne confruntăm pe legislație. Dar mai bine ai profita de poziția de moderator în acțiunile tale sindicale. Dacă ești convins că faci ceva bun, atunci profită de impactul mesajelor tale ca moderator și adună-ți oameni. Nu-ți ''strica'' rating-ul cu mine, eu n-am nici un fel de interes aici... doar ajut la rândul meu cum și eu am fost ajutat.
    1 like
  46. Salutare tuturor, dupa 3 ani si jumatate de ucenicie la Kim Johansen dintre care ultimul petrecut numai in Norvegia,am reusit de anul trecut din Mai sa ma angajez la o firma Norvegiana la recomandarea unui fost coleg.Intr-adevar aici am dat de munca in adevaratul sens al cuvantului,de munca fizica in primul rand.Vorba unui fost coleg de la Kim care a lucrat cateva luni in Norvegia:in Norvegia esti manipulant cu permis de conducere! Nu sunt fan Norvegia,aici am avut ocazia sa ma stabilesc,sa ma adun de pe drumuri(curse internationale,cabina,etc) sa pot locui cu familia,acesta fiind obiectivul meu pana se va produce o minune in Romania si sa ne intoarcem acolo:). Ca peste tot sunt ajunsuri si neajunsuri,ne putem acomoda si cu ceva noroc sa ducem o viata buna aici. Suntem un mic grup de Romani care lucreaza la diferite firme,tinem legatura,ne vizitam,ne ajutam. Am cautat mult,am mers personal la multe firme,stiu ce inseamna astasi catde dificil este. Oricine are nevoie de o parere,sfat,idee,informatii,etc.,ii stau la dispozitie. Numai bine si bafta tuturor.
    1 like
  47. Trebuie sa recunosc ca afirmatia ta de " sofer cu doua clase" m-a jignit. Desi, in mod normal, nu ar trebui sa ma jigneasca nimic venit de la unul ca tine. Dar... ca sa lamurim si acest aspect, hai sa iti arate ala cu doua clase cum se scrie corect ce ai scris tu. Ai o tona de greseli pe mai putin de doua randuri. E greu sa vezi lucrurile din punctul meu de vedere si eu dintra-l tau. Las-o asa! Ai zis ca vrei sa vii. Hai! Doar/dar sa ai grija mare dupa ce anume alergi si ce-ti doresti! In rest, de tine depind toate (poate ca depinde totul, ai vrut sa spui) Nu au cum sa depinda toate lucrurile de pe planeta asta de tine. Ca e mai proasta decat tine si stie sa aiba grija singura de ea. Semantica, bat-o vina!
    1 like
  48. Multumesc mult! Chiar am dat o cautare pe google in legatura cu aceste informatii sa vad daca s`a mai schimbat ceva si spre uimirea mea, am dat peste un subiect deschis tot de mine @valysoferubraila mersi mult colegu Eu pana acum am lucrat in tara. Plec insa luna asta pe comunitate si mi`au prins bine informatiile. Nu pare prea complicat. Drumuri bune!
    1 like
  49. Sunt noptile mele pierdute...daca ai nevoie de ceva anume...te pot ajuta...dar nu pot sa iti dau vre 500 gb cu programe si documentatii...
    1 like
  50. la cei 23 de ani ai tai ...ai trecut cam repede prin bancile scolii .pe scurt;,frate stai rau tare cu limba romana,....
    1 like
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00