• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 01.03.2017 in all areas

  1. 3 likes
    Eu as complecta la raspunsul lui "cico_3504", ca daca se ofera din start salariu de necalificat, nu poate fi o companie serioasa. Daca iti spuneau, de exemplu, ca se acorda un salariu minim ca si muncitror calificat, cu sporurile si deducerile de rigoare (adica 150% din salariu minim pe economie+ sporurile de ore suplimentare, de noapte, etc.) si se va renegocia salariul dupa evaluarea activitatii in perioada de proba, cred ca era ok. Asa cum ai primit raspunsul eu zic sa uiti de ei. Diurna cu care va tot amagesc acesti "stapan si vanzatorii de scalvi", si de multe ori o ofera ca si salariu, nu e plata muncii depuse, e doar indemnizatie de deplasare+ cazare (+transport) a lucratorilor care isi desfasoara activitatea departe de sediul companiei o anumita perioada de timp.
  2. 2 likes
    Dovadă de... ce?! Întrebări la subiect, concrete... poftim: 1. Care este numărul de înregistrare al avizului acordat de guvernul olandez programului PTV Map & Guide, și pentru care versiune? 2. Sub ce formă oferiți cei 10000 de km minimum? Există o clauză în contract în care vă asumați acordarea de tranzite care să acopere această distanța, sau doar plata lor? Și ce se întâmplă când dvs. nu vă puteți îndeplini obligațiile asumate? 3. Tariful este fix și doar pentru distanța parcursă? Ce se întâmplă când (inevitabil) greutatea va depăși limitele legale? (Îmi rezerv dreptul de a verifica independent greutatea declarată în acte) 4. Ce se întâmplă când numărul de km oferit la plata/cursă este depășit? (Să nu uităm că din ce în ce mai multe companii aplică sisteme de sens unic pentru circulația vehiculelor în perimetrul lor. Ori o suprafață de câteva mii de metri pătrați, înconjurată cu 20km/h și 24t, de cel puțin 2 ori înseamnă mult combustibil și timp consumat) 5. Ce se întâmplă atunci când șoferului îi este solicitat să încarce/descarce mărfuri, folosind mijloace mecanice/hidraulice/electrice pentru care nu este autorizat? (vorbim totuși românește aici) 6. Puteți estima, în procente, raportul dintre curse în regim FTL și PTL? De asemenea, puteți estima un număr de operațiuni (încărcare/descărcare)/cursă? Și, de exemplu, de câte ori, într-un interval de timp oarecare, se tranzitează A7 (D), în zona Kassel? (indiferent de direcție) 7. Eu sunt operator de transport autorizat. Cum verific bonitatea companiei dvs. (nu a clientului pentru care lucrați)? Și în ce măsură vă asumați bonitatea clientului? (La urma urmei pe mine mă interesează să lucrez bine cu dvs., nu vreau să primesc ridicări din umeri când clienții dvs. sar calul) Una peste alta, anunțul cu oferta dvs., pe lângă că conține cel puțin o informație falsă, este foarte ambiguu, omite informații importante (numele companiei dvs. de exemplu) și cel mai important, nu oferă nici un motiv plauzibil pentru care eu mi-aș băga mașinile la voi. Mai bine le dau, cu șoferi cu tot, pentru 350€/zi la truncking pentru Aldi (cu program de femei gravide, că la ora 15:00 deja depozitele încep pregătirile pentru livrările de dimineață). Eu vă înțeleg până la un punct, am spus și mai sus, activitățile de intermediere în transporturile rutiere sunt reglementate legal, dar totuși, asta nu vă dă dreptul să dansați cum vă cântă clientul ziua și să vă bateți joc de transportator noaptea. Căci voi sunteți tari în gură cu tracționistul, dar mielușei cu clientul, ori treaba asta e cam aiurea, să zic așa. Nu m-ar deranja să fiți bățoși în fața mea, atâta timp cât facturile sunt grase și la timp, dar când voi îmi dați de lucru de 5-6000 de km amărâți și în rest doar scuze... atunci o să fiu eu cel bățos.
  3. 2 likes
    Apel al soferilor din Romania catre confratii europeni: Domnilor occidentali, aveţi grijă cum conduceţi maşinile dumneavoastră, căci noi mai avem de mers cu ele încă multe sute de mii de kilometri! Note 4 by Tapatalk
  4. 2 likes
    Buna ziua, Va stau la dispozitie pentru orice informatie legata de aparatele de GPS si erorile din softul dvs de gps. Actualizari gratuite pentru harti si softuri. ( iGO Primo 2.0, iGO Truck 2.4, Mappy Truck, Blaupunkt Truck, ) Suport telefonic si prin teamviewer : Contact zilnic : === 0799.488.004 === - VODAFONE ! intre ora: 16.00 si 20.00 (Nu sunati in afara orelor de program) INSIST !!!!
  5. 1 like
  6. 1 like
    Asta e cea mai tare. Că guvernul olandez nu are altceva nimic mai bun de făcut decât să ''avizeze'' softul englezilor, renumiți dealtfel pentru ineficiența sistemelor de transport cu flote mari pe care le folosesc. Eu nu știu de ce mințiți în halul ăsta? Chiar credeți că dacă aruncați o astfel de afirmație într-o ofertă o să se arunce lumea cu capul înainte să lucreze cu voi? Chiar credeți că punem botul la prostia asta? Auzi și tu... ''program avizat de guvernul olandez''??!!!!! Ăla e un soft care ESTIMEAZĂ costurile unui transport (asta este de fapt principala lui funcție), dar, ca și celelalte softuri de pe piață, în multe cazuri e departe de realitate. Și nu e avizat de nici un guvern, din nici o țară (nici nu există conceptul ăsta). Și în plus... cum vedeți voi colaborarea asta cu tracționiștii? Softul zice X km, Y timp și Z costuri și aia e realitatea?! Păi în cazul ăsta, eu ca tracționist, o să vreau să văd licența de la softul respectiv, o să vreau să văd log-ul de la actualizări, o să vreau o formă grafică a traseului de urmat plus alternativele și o să vreau monitorizare/asistență 24 din 24. Că deh, dacă voi vă considerați mai buni la planificare decât mine și insistați să lucrăm așa, păi mergem până la capăt, nu? Vreți totuși 300€/lună de la mine. Sau voi de fapt îmi dați un traseu (de cele mai multe ori de tip way-points), un termen limită și un tarif pe tona kilometrică și... descurcă-te băiete! Și dacă, obligat de situația din teren, nu mă încadrez în condițiile voastre, sunt bun de plată, nu? Eu zic așa... terminați-o cu prostiile. Sunteți doar niște căpușe în industria asta. Intermedierea în transporturi este o practică legală, dar voi vă bateți joc.
  7. 1 like
    Un utilizator a postat un topic denigrator la firma mentionata, la care firma a facut plangere de acuzatii nefondate. Am cerut utilizatorului sa explice mai multe despre cele mentionate, dar nu mai raspunde. Firma a dovedit ca a facut platile catre persoana in cauza, chiar cu plata unui avans in plus de 300€. Concluzie! Deci aveti grija ce postati la nervi, daca aveti sau nu dreptate, ca consencintele sunt destul de grave, inclusiv trimiterea in judecata pentru stricarea imaginii firmei.
  8. 1 like
  9. 1 like
    Bună ziua domnilor. Dacă avem în vedere plafoanele de cazare practicate în Uniunea Europeană, adică minimum 100 euro la clasa A, și minimum 200 euro la clasa B ( plafonul 100-200 este valabil pentru Bulgaria, Croația, - pentru Anglia, Franța, Germania, este 150-300 ), și faptul că diurna nu are legătură cu indemnizația de cazare ( dar nici salariu nu este ), avem o imagine de ansamblu cu sumele " sifonate " cu acoperire " legală " din contabilitatea firmelor de transport. Apropo, și acea diurnă minimă de 35 euro/zi ( oricum nu cred că mai lucrează nimeni pe atât ) este valabilă pentru categoria I-a, la a II-a, este minimum 56 euro. Deci loc de negociere este berechet, și mai ales pe partea cu salarizarea, care nu trebuie acceptată la nivelul de minim pe economie. Nu suntem necalificați, nu lucrăm 8ore/zi - 40ore/săptămână, nu efectuăm întotdeauna repausul săptămânal redus/normal la sfârșitul săptămânii ca orice angajat normal, pentru această profesie este prevăzut în lege nivelul de studii II, etc. Deci , fără minim pe economie, mai ales dacă de lucrează pe ansambluri de tonaj mare, in trafic internațional, câteodată și ADR-uri sau agabaritice.
  10. 1 like
    firmele transcar si atlasib apartineau lui carabulea...impreuna cu carpatica.......toate merg cam prost..sau mergeau...poate aduce ceva informatii proaspete vreun coleg...din cele vechi ai pe aici https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjdk6yIv-LSAhWHKsAKHVt-BZEQFgg_MAQ&url=http%3A%2F%2Fforums.soferii.ro%2Findex.php%3F%2Ftopic%2F1604-cum-merg-treburile-la-transcar%2F&usg=AFQjCNGd51aZ2KQQNYCcPk2YTvhkonHgsA
  11. 1 like
    pe bune......nu ai macar amabilitatea de a citi 2 comentarii mai sus....ai acolo date toate informatiile pe care le doresti din nou...sau e mai simplu doar sa intri...sa postezi dorinta ta..si gata...fara sa citesti ca ai deja raspunsul...nici macar nu e un subiect stufos de citeva pagini...
  12. 1 like
    Temporar, inseamna pana la 60 zile, din ce citisem pe internet (nu mai retin siteul). Deci 60 zile sunt suficiente (cel putin pentru mine), care petrec 8 saptamani afara urmate de 4 acasa Ia uite aici ce-am gasit Sursa: https://www.agerpres.ro/economie/2017/01/20/marinescu-ancom-eliminarea-tarifelor-roaming-in-interiorul-ue-va-aduce-beneficii-importante-utilizatorilor-romani-din-15-iunie-19-21-59 Deci au vrut sa limiteze la 90 zile pe an dupa care s-a revenit si s-a garantat ca nu vor fi limite.
  13. 1 like
  14. 1 like
    Echipaj gata format (sot si sotie), suntem din Tulcea, vorbitori de limba engleza, experienta internationala pe frig si preluată, cautam firma serioasa pentru colaborare. Deținem atestate marfa si ADR. Asteptam oferte. Multumim.
  15. 1 like
    Salut , introducerea simbolului de tara unde se incepe si unde se termina perioada de serviciu se face pentru fiecare sofer in parte , fiecare pentru cardul lui . La schimburi nu este necesara aceasta introducere , se evita prin sageata stanga .
  16. 1 like
  17. 1 like
    Salut și eu sunt situația ta, eu am căutat singur și am contactat direct company din europa, dacă știi ce vrei găsești, important sa știi cel puțin o limba de circulație internațională și sa știi sa negociezi un contract, în general când primești prima ofertă la ceea ce îți oferă mai poți sa ceri ceva în plus sau bonusuri depinde ce oferta primești și aici depinde de tine cum știi sa iti vinzi pielea. Mai jos ai link-uri cu firmele pe care le-am găsit eu și care accepta tractionisti: http://www.coappc.it/site/index.php?lang=it&Itemid=177 https://www.nunner-logistics.com http://www.konatra.com/en/konatra/subcontractor-trucking http://www.vandenbosch.com/Subcontractor.aspx https://www.dfds.com/logistics-solutions/support http://www.fit-logistik.de/en/partners-and-sub-contractors/ http://www.vanhuet.com/contact/subcontractors http://www.visbeen.nl/en/ http://www.carrier.fercam.com http://www.alcion.nl/transporteurs?lan=uk http://seka-log.com/en/common-carrier/ Încearcă sa contactezi fiecare companie, trimite și o prezentare cu punctele forte ale tale, în primul rand trebuie sa te ajuți tu pe tine, nu aștepta pomană (poate odată ai noroc și o primesti) dar norocul si-l face omu cu mana lui. Încearcă și poate o sa ai și izbândă. Dacă cauți bine o sa mai găsești și alte companii. Sper sa iti fie util și ție și altora care văd ca caută contracte ca și tractionisti
  18. 1 like
  19. 1 like
    Dar numai TachoScan-ul maică-sii există pe piața asta?!! Până la urmă, legea prevede punerea la dispoziție a ''înregistrărilor arhivate la sediu'', deci inclusiv un teanc de hârtii A4 cu informațiile imprimate e perfect legal. Iar agentul n-are decât să-și plimbe laptopul cu softu' lu' pește cât vrea el, de la mine primește doar ''good old paper''. Sau îmi pun șoferii să-și printeze singuri câte un raport zilnic și să le trimită trimestrial la sediu.
  20. 1 like
    Deci aveai un șofer, în tranzit, cu un vagon cu bere și brusc te sună și-ți zice: ''Șefu', să mor io... a dispărut remorca!'' Și tu ai trecut-o la pierderi... Mai minte omu' de-un leu, doi acolo, da' tu minți de toți banii...
  21. 1 like
    Cred ca problema trebuie pusa in alt mod. Noi vorbim aici despre un control la sediul firmei.Sa analizam atunci... Conform reglementarilor in vigoare firma este obligata ca la maxim 3 luni sa descarce datele din tachograf si sa le tina macar 1 an ...Uite exemplul... ''2. Când trebuie descărcate datele? Datele din tahograful digital trebuie descărcate o dată la trei luni. Datele de pe cardul şoferului trebuie descărcate la fiecare 28 de zile. Conform prevederilor legale, datele din ambele suporturi trebuie păstrate pentru o perioadă de minim un an, pentru eventualele controale ale autorităţiilor competente.''' ''4. Descărcarea cu dispozitive achiziționate de transportator Datele se descarcă cu ajutorul dispozitivelor speciale și se transferă pe suportul transportatorului, cel mai adesea pe calculatoare. Datele descărcate pot fi arhivate, prelucrate și analizate cu ajutorul unor softuri specializate furnizate de producătorii dispozitivelor. Pot fi cumpărate softuri și din alte surse decât producătorii dispozitivelor.'' PV-ul prezentat este unul facut la sediul societatii...nu pe traseu la un eventual control al conducatorului auto Si atunci..isctr-ul controleaza activitatea iar societatea arata la control baza de date pe care in mod normal ar trebui sa o detina pe un suport intern...[pc..cd..hard extern..etc] Daca ne gindim in acest mod...nu cumva...intradevar soferul nu a introdus corect datele in tachograf..respectiv inceperea sau terminarea zilei de munca..?? Daca cumva datele se pierd din tachograf firma avindule pe un suport separat le are vizibile corect.. Problema apare insa atunci cind o firma isi tine camioanele prin europa mai mult de 3 luni..nedescarcind datele din tachograf,cu toate ca exista in ziua de azi destule posibilitati de a face acest lucru fara a avea camionul fizic in curte..ci prin gps..etc.. TOTUSI.....pv-ul face referire la o contraventie la cartela conducatorului auto..si in acest caz...e lovit de nulitate daca faci o simpla plingere..deoarece un conducator auto are obligatia de a dovedi activitatea pe ultimele 28 de zile. Conform datelor prezentate isctr-ul il amendeaza pe o perioada aflata cu aproximativ 90 zile in urma..ceea ce lasa loc nulitatii..si arata slaba valoare a celui care a controlat cit si a celui care a fost controlat[soferul]..Nu mai pun in balanta ca controlul a fost facut pe 18.01.2017 iar pv-ul a fost dat pe 03.02.2017...iar o chestie dubioasa..uitativa si la mentiunile facute...ISCTR-ul in opinia mea se bazeaza pe plata acestei sume mici date tocmai ca sa nu existe plingere...fiecare dintre noi va zice ca mai bine plateste 125 lei decit sa piarda aiurea timp..e o stringere de fonduri mascata ,ca sa zic asa..sa isi dovedeasca neprofesionalismul..Fiti siguri ca firma a sunat soferul..ia zis ca are o amenda de 125 lei,bani pe care ii vor opri din salariu si nenea soferul a fost de acord rugindui sa o si plateasca ca sa nu aive batai de cap... Sintetizind...incepem discutiile......ori nu am vazut eu corect lucrurile..??
  22. 1 like
    Buna ziua.Daca mai sunteti interesat ,am nevoie de un sofer pe comunitate ,camion frig,Salar 2000 euro fix.Ruta Spania-Germania Salutari
  23. 1 like
    Compartimentarea cisternelor nu este o consecință a evoluției din industrie. Cisternele se construiesc în funcție (în primul rând) de proprietățile fizice și chimice ale substanței transportate (cu eventuale restricții dacă este cazul) și în al doilea rând, în funcție de utilizarea lor ulterioară. Se fac cisterne cu un singur compartiment, chiar și în ''ziua de azi''. Unele mențin produsul la o anumită presiune și/sau temperatură, altele nu, compartimentarea unora este variabilă la altele este fixă, unele au pompe pentru a facilita încărcatul/descărcatul, altele nu... diferențe sunt destule. Regimul de muncă cu cisterne alimentare este cam ca la frigorifice... destul de alert. Munca fizică necesară în operațiile zilnice e la un volum asemănător cu munca de la prelată, doar că la un efort fizic mai mic, dar este totuși o muncă. Marele avantaj ar fi curățenia... vorba unui prieten, lucrezi cu o mănușă un an întreg. Alte avantaje ar fi: un sistem de muncă destul de operativ (ÎN GENERAL puțini timpi morți și de așteptat pe la clienți), o zi de muncă se încheie, de obicei, cu spălatul cisternei de multe ori în zone incluse în, sau în apropiere de parcări pentru camioane, vizibilitate mai bună la manevrele cu spatele, deși NU TOATE cisternele sunt mai scurte. Dezavantaje: un compartiment încărcat parțial, chiar și cu ''spărgătoare de valuri'' înăuntrul lui, va avea tendința să se joace cu inerția ansamblului, iar dacă compartimentul încărcat parțial nu are acele spărgătoare de valuri, condusul deja tinde către periculos (în funcție de volumul produsului). P.S. Informațiile le-am obținut acum, prin telefon, de la un prieten care lucrează pe o astfel de cisternă la o firmă din Belgia.
  24. 1 like
    o singura observatie din punct de vedere al userului... gresesti daca crezi ca'' firma de soferi profesionisti'' inseamna ca soferul sa plateasca ceva stricat...indiferent din a cui vina..exista asigurare... pentru celelalte posibil sa fie superioara altora..adica ofera normalitate...si de aceea se considera superioritate sau avantaj in fata altora
  25. 1 like
    Echipaj gata format ( soț și soție), cu experiență, vorbitori de limba engleză și franceză ( MEDIU) dorim colaborare cu o firmă serioasă. Deținem toate documentele necesare . Cerem si oferim seriozitate . Contact: +40751850884 ; +40701212360.
  26. 1 like
    În Codul Muncii, Anexa nr. 3, este prevăzut un model de Contract Individual de Muncă, dar el nu este limitat doar la acea formă. În practică, el se poate formula oricum, în funcție de specificul situației, singura condiție fiind aceea de a se menționa minimul de informații prevăzute pentru forma scrisă. Hai să vedem cum ar trebui să arate un Contract Individual de Muncă... Imediat după datele de identificare ale părților semnatare, precum și calitatea lor în acest contract, urmează o serie de informații cu privire la caracteristicile respectivului contract: B). Obiectul contractului:..........................................''Prestarea muncii și plata salariului''......................................................................; C). Durata contractului: a). nedeterminată, salariatul/salariata ........Numele salariatului......................... urmând să înceapă activitatea la data de:......data la care se începe munca...... Atenție!!! Contractul Individual de Muncă trebuie înregistrat, de către angajator, la I.T.M. ÎNAINTE de începerea efectivă a muncii! b). determinată, de...durata contractului, în luni.....luni, pe perioada cuprinsă între data de:.....data de început...... și data de:......data de sfârșit..../ pe perioada suspendării contractului individual de muncă al titularului de post; Atenție!!! Contractul Individual de Muncă se încheie pe perioadă nedeterminată. NUMAI în situații expres prevăzute de lege se poate încheia pe durată determinată! În mod normal se completează doar punctul a, punctul b rămânând necompletat sau completat cu simboluri # succesive ; de asemenea, punctul b poate fi eliminat complet din forma scrisă; D). Locul de muncă: 1. Activitatea se desfășoară la:.........adresa punctului de lucru urmat de sintagma ''și''.................; 2. În lipsa unui loc de muncă fix, salariatul va desfășura activitatea astfel:............................''Pe teren''.................................; Atenție!!! Deși par a se exclude unul pe altul, aceste 2 puncte SE VOR COMPLETA AMÂNDOUĂ! Punctul de lucru reprezintă locul de staționare al vehiculului ce urmează a fi preluat/condus. O să auziți vociferări de la contabili idioți... băgați-le sub nas Reg. C.E. 561/2006. Ca șoferi suntem obligați să ne raportăm (geografic) vis-a-vis de baza de staționare, pentru că în funcție de distanță, noi avem niște obligații de îndeplinit. E). Felul muncii: Funcția/meseria:..........''833201 - Șofer autocamion/mașină de mare tonaj''............................conform Clasificării ocupațiilor din România; F). Atribuțiile postului: Atribuțiile postului sunt prevăzute în Fișa Postului, anexă la Contractul Individual de Muncă. G). Condiții de muncă: 1. Activitatea se desfășoară în conformitate cu prevederile Legii 31/1991; Atenție!!! Acest punct stabilește faptul că dacă munca se încadrează ca și ''muncă periculoasă'', beneficiem de drepturile prevăzute în legea menționată. A nu se confunda cu condusul unei cisterne A.D.R. În fapt, prin natura muncii lor în condiții normale, șoferii NU se pot încadra în criteriile ce definesc munca periculoasă. 2. Activitatea prestată se desfășoară în condiții normale/deosebite/speciale de muncă, potrivit Legii 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare; Atenție!!! Acest punct stabilește faptul că veniturile și impozitele se vor calcula ''ca pentru toată lumea''. Ca și la punctul anterior, transporturile A.D.R. NU sunt considerate condiții de muncă deosebite sau speciale. Dacă există situații, altele decât cele normale, atunci se vor tăia sintagmele rămase și se va menționa cadrul legislativ specific, dacă e cazul. H). Durata muncii: 1. O normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de:.......8 (opt)......ore/zi, ......40 (patruzeci)..... ore/săptămână; a). Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează:.......''Inegal''..............ore zi / ore noapte / inegal; Atenție!!! Dacă din totalul orelor lucrate într-o lună, suma orelor lucrate pe timp de noapte (între orele 22:00 și 6:00) reprezintă 30% sau mai mult, legea obligă angajatorul să vă plătească un spor de 25% la salariu. b). Programul de lucru se poate modifica în condițiile contractului colectiv de muncă aplicabil / regulamentului intern; 2. O fracțiune de normă de:....numărul de ore.... ore/zi..........numărul de ore....ore/săptămână; Atenție!!! Fracțiunea de normă nu poate fi mai mică de 2 ore! a). Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează:.......''Inegal''..............ore zi / ore noapte / inegal; b). Programul de lucru se poate modifica în condițiile contractului colectiv de muncă aplicabil / regulamentului intern; c) Nu se vor efectua ore suplimentare, cu excepția cazurilor de forță majoră sau pentru alte lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente sau înlăturării consecințelor acestora. Atenție!!! Punctul c face referire la obligativitatea salariatului de a munci suplimentar în situațiile explicate. Există însă o altă prevedere, ulterior, deci nu vă impacientați. I). Concediul: Durata concediului anual de odihnă este de:...........20 (douăzeci)........... zile lucrătoare, în raport cu durata muncii (normă întreagă / fracțiune de normă); De asemenea, beneficiază de un concediu suplimentar de:........numărul de zile...........; Atenție!!! Acordarea concediului suplimentar ESTE reglementată, deci nu încercați să-l negociați! În mod normal acest punct rămâne gol. J). Salariul: 1. Salariul de bază, lunar, brut:........1450 (omiepatrusutecincizeci)...... lei; Atenție!!! 1450 lei reprezintă valoarea salariului minim brut pe economie. De preferat să aveți mai mult de atât. Recomand 3000 de lei! 2. Alte elemente constitutive: a). Sporuri:......''Spor de noapte +25%''...''Spor ore suplimentare +75%''....; b). Indemnizații:....''Diurnă zilnică de 40€/zi, conform H.G. 518/1995 cu modificările și completările ulterioare''............; c). Alte adaosuri:.........''Curățare remorcă/semiremorcă, cu 5€/operațiune''........; 3. Orele suplimentare prestate în afara programului normal de muncă, în zilele în care nu se lucrează ori în zilele de sărbători legale se compensează cu ore libere plătite sau se plătesc cu un spor la salariu, conform contractului colectiv de muncă aplicabil sau Legii nr. 53/2003 - Codul muncii. Atenție!!! Sporul de noapte se aplică la salariu, iar sporul pentru orele suplimentare la tariful orar. 25% și respectiv 75% reprezintă valorile minime prevăzute. NU CONTEAZĂ dacă sporurile și indemnizațiile APAR SAU NU SCRISE la punctele a și b, legea obligă angajatorul să vi le plătească dacă este cazul (dar se vor plăti la nivelul minim prevăzut dacă ele nu sunt scrise, sau la nivelul scris dacă ați negociat mai mult). Punctul c este un punct sensibil ca să zic așa. Conform legislației din România, șoferului nu-i este permis să folosească alte echipamente, de orice natură, pentru care nu este calificat. Cu alte cuvinte, încărcatul și descărcatul, inclusiv cu un transpalet mecanic, NU SUNT PERMISE! Dar în practică (și asta din cauză că în Germania și Olanda șoferii învață să folosească aceste echipamente odată cu permisul de conducere), s-a ajuns ca mai toți să ceară acest lucru ca pe ceva absolut normal. O variantă ar fi ca fiecare șofer să facă cursuri și să obțină autorizația ISCIR pentru astfel de echipamente. Dar oricum, patronii trebuie să plătească în plus. Pentru că șoferii nemți/olandezi SUNT plătiți pentru așa ceva, salariile lor includ respectiva muncă. O propunere mai neconvențională este de a schimba titulatura acțiunii în sine (nu poți scrie că urmează să fii plătit pentru ceva ce nu poate fi menționat în fișa postului din cauză că nu ești calificat pentru munca respectivă). Și atunci, puteți negocia liniștiți pentru ''curățenia'' vagonului Ar mai fi de menționat că odată menționate toate ca în exemplul de sus, logistica și organizarea se vor îngreuna (va trebui să comunicați periodic orele și activitățile desfășurate, pauzele efectuate etc). Din păcate nu mai pot sta acum, voi continua cât de repede pot.
  27. 1 like
    Alte cerinte ai de la angajator sau doar sa traiesti in "camping" ? Daca da, te rog sa ni le spui si noua. Noi cerem angajatorilor sa-si detalieze oferta de munca cu: salarizare, diurna, conditii de munca si cazare,.....etc Am vrea sa vedemca acelasii lucru sau mai mult decat atat ca isi doresc si candidatii la un loc de munca. .
  28. 1 like
    As dori sa spun cateva lucruri celor care au dorinta sau intentia de a se angaja la CARRION EXPEDITION/J.CARRION. Cei care ridica in slavi firma , care sunt in stare sa jure cu mana pe inima sau sa spuna, ca ei chiar stiu ca nu este asa, sa se abtina. Ganditi-va ca e posibil sa nu stiti chiar toate evenimentele neplacute din aceasta "curte". Nu spun ca nu a fost o firma buna, sau inca este pentru cei care stiu sa isi impuna punctul de vedere. Spun ca exista si altceva decat cainii cu covrigi in coada. Hai sa punctam cateva lucruri: 1. Pauza de 45 de ore intrerupta la 43 de ore in Franta si Belgia 2.Incarcari/descarcari/schimburi de remorci in pauza (pe tichet, usor,magnet : la fiecare cum merge) 3. Se opresc 50 de euro pentru fiecare foaie de decuplaj/cuplaj lipsa 4. Se opresc 50 de euro pentru fiecare foaie de temperatura lipsa 5.Daca iti fura paletii ii platesti ( nu vorbim de cei care vand paletii, ci doar de nefericitii care chiar sunt furati) 6. Daca iti fura motorina o platesti 7.La cei care trebuiau sa fie la munca de sarbatori dar nu si-au prelungit vacanta printr-un concediu medical si s-au intors la munca dupa 1 ianuarie li s-au oprit 500 euro. (Au adus prejudicii firmei) 8. Daca nu te incadrezi la consum , ceea ce inseamna sub 34, oprire de 50 euro ( iarasi nu vorbim despre cei prinsi incercand sa faca un ban, vorbim de masini care nu se incadreaza orice le-ai face) Daca trece de 36 ,100 de euro opriti 8. Schimburi de soferi in parcari . Dupa ce faci turul Europei cu microbuzul firmei ajungi si tu in Romania. 10. Mai nou se semneaza foile pentru legea Macron. Foile fiind necompletate cu salariul. Foile se prezinta doar in limba engleza si franceza. La aceasta firma incepatorii nu se incadreaza la aceasta lege. 9. Si ultimul punct este despre accidentele tot mai dese la aceasta firma. Oboseala , alteori neatentia sau neadaptarea la conditiile de trafic fac victime. In unele dintre cazuri firma a intors capul si s-a facut ca nu-i mai vede pe soferii la nevoie. Nu spun ca nu exista soferi ajutati, dar ultimele cazuri chiar sunt de plans. Caz: ultima pauza de 45 intrerupta, ultima pauza de 9 ore intrerupta pentru a incarca, telefoane peste telefoane in pauza de 9 ore cand se presupune ca soferul trebuie lasat sa se odihneasca. La scurt timp dupa ce a plecat de la incarcare a avut un nefericit accident, ramanand fara permis. Se merita oare sa ne riscam viata ? Cine ne garanteaza ca dupa ruperea pauzei nu vom avea un eveniment neplacut? Sunt soferi ramasi fara loc de munca din cauza ca vor sa faca cum spun "sefii" . Imi doresc sa ajunga sa se constientizeze cat mai multi colegi ca sa putem schimba sistemul. Pauzele sa fie pauze. Daca se cere consum atunci hai sa mergem la consum. Cand ei spun *cursa super rapida* sa fie cursa in limita conditiilor de trafic, in functie de greutate si in limitele de viteza. Acum, fiecare dupa cum considera. Catelusii si pupi..... sa se abtina . Iar celor care doresc informatii, va spun atat: incercati sa cautati adevarul printre ei , cei patiti. Aici, in comentarii putini au curaj sa spuna adevarul de frica sa nu fie trasi la raspundere. Pe pagina la Carrion toate comentariile si postarile negative sunt sterse. Deschideti ochii, dragi colegi si haideti sa ne facem respectati! Drumuri bune , fara incidente!
  29. 1 like
    Update: Din ianuarie 2017 diurna este 55euro pe zi(extern) + minim pe economie.... si in fucntie de departament(cargo,silo,industriale) se platesc unele bonusuri..(ore suplimentare, descarcari-incarcari,spalare siloz) +spor de vechime dupa 1 an....(100ron..........pana la 400ron (dupa 4...5ani) 2 luni cu 2 sapt acasa 3 luni cu 3 sapt acasa Banii sunt intotdeauna la timp... se merge la program.
  30. 1 like
    Îmi pare rău că n-am văzut postarea la timp, dar răspunsul ar fi fost categoric... Becker! Și exact Transit 5 îl am eu. 299€ la un magazin Saturn în Dortmund în martie 2013 și ghici ce... și în ziua de azi tot pe ăla îl folosesc E zgâriat săracul tot pe margini (că i-am cumpărat un parasolar din-ăla pliabil și din cauza vibrațiilor s-a zgâriat), stratul exterior de protecție de la cablul de alimentare a crăpat chiar la intrarea în suportul lui... dar, atât. În rest, funcționează perfect. Tot cu update gratuit pe viață (maxim 2/an), cu TMC integrat, cu cablu de alimentare lung (cred că are peste 2 metri)... Becker... e Becker!
  31. 1 like
    Faptul ca nu stii sa folosesti corect termenii meseriei noastre a dus la primul tau avertisment.....nu ai inteles ideea si de atunci comentariile tale sau dorit ironice...In momentul in care ii spui unuia ca nu stie sa foloseasca ortografia ma astept ca tu sa stii sa o folosesti...din pacate..la fel ca legislatia din domeniu..nu stii.. Mai mult..cind observi ca cineva iti atrage atentia si tu il ironizezezi e logic ca unii dintre noi..ceilalti sa iti spunem asta...se numeste ''colegialitate''..Asa ca tie iti atragem atentia..incearca sa nu fii ironic si discuta civilizat..chiar in contradictoriu..Vei observa ca nimeni nu are nimic cu tine...Altfel...vom fi impotriva ta..Succes
  32. 1 like
    - Raporturile dintre angajat și angajator, așa cum sunt ele reglementate de către Codul Muncii, exclud cu desăvârșire solicitarea și/sau reținerea (sub orice formă) de garanții materiale care să acopere valoarea echipamentelor (sau eventualele daune asupra echipamentelor), de orice natură ar fii aceste echipamente și cu care angajatul își desfășoară activitatea. - Respectarea Reg. C.E. 561/2006 nu este un privilegiu acordat de către angajator. Este obligație legală. ... Și mai și spui că lucrezi de 8 ani... Dacă ai lucrat cerând voie să respecți legea, scuză-mă, dar îți bați joc de noi toți. Și mai ești și tare-n gură...
  33. 1 like
    Buna seara. Domnule C_O_C, inainte de a face observatie cuiva, asigurati-va ca, in primul rand dumneavoastra stapaniti gramatica si sintaxa limbii romane. Corect, se scrie " invata ", nu " anvata " - se aplica regula cu litera " i " la inceputul cuvantului. Cuvantul " anagramat " - folosit de dumneavoastra - un derivat al cuvantului " anagrama "- , care este o specialitate rebusistica, si care presupune schimbarea ordinii literelor unui cuvant, pentru a forma alt cuvant. Daca doriti sa caracterizati incapacitatea cuiva de a se exprima in scris si/sau vorbit, corect din punct de vedere gramatical, cuvantul destinat este " agramat ". Atentie, de asemenea, la semnele de punctuatie. In concluzie, hai sa nu procedam la fel ca in parcare, unde toti suntem " profesionisti ", dar, doar pana la proba contrarie. O seara buna va doresc, in continuare. P.S. - am vorbit doar in numele meu, - ca simplu membru al acestui forum -, departe de mine gandul sa ma erijez in avocatul cuiva.
  34. 1 like
    Parerea mea..Orice organizatie (chiar si sindicala in cazul de fata)care reprezinta interesele membrilor sai are nevoie de reclama...Pana si comentariile de mai sus sunt deja reclama..Sa nu uitam ca acest forum nu este al vreunei organizatii sau asociatii,chiar daca se adreseaza unei anumite bresle.Daca tot vrem sa sustinem aceasta breasla prin reclama la anumite organizatii(care percep cotizatii de la membrii lor)atunci sa sustinem si acest forum printr o taxa aplicata acestor organizatii...Nu se poate sa intri in casa cuiva si sa te apuci sa il certi de ce nu are mancarea sau bautura ta preferata in frigider...Asa ca propun ca pana la lamurirea acestei situatii tot ce tine de organizatii sindicale(mai ales private)sa nu fie aprobate.Sa nu uitam ca si intretinerea acestui forum necesita anumite cheltuieli.Cheltuieli care sunt suportate doar de catre Calin...
  35. 1 like
    Logoree ineficientă... o scalzi în aceeași apă, încercând să eviți să recunoști că ai făcut afirmații false, incomplet și incorect explicate. Ți le-am citat mai sus care afirmații... În plus, între noi fie vorba acum... nu despre jigniri e vorba aici, să fim serioși. Ți s-a aplecat orgoliul că un băiețaș și-a permis să te tragă de atenție, despre asta e vorba de fapt și de drept... În fine, s-a văzut ce știi. Îmi cer scuze pentru ofensele și jignirile aduse. Și-mi pare rău că mi-am bătut capul cu tine, dacă știam că ești așa smiorcăit nici nu te băgam în seamă. Să-mi fie învățare de minte.
  36. 1 like
    Scharf Transporte Kassel au locuri de munca pe toate tipurile de ansambluri (experienta personala mi-a demonstrat ca pe semiremorca frigorifica e cel mai bine la ei) salariul pleacă de la 2000€ la clasa de impozitare 1( engleza, germana, sau ungurește dacă stii), Ebner se lucrează tot pe friguri, de luni pana vineri, 2200€ salariu de început (limba engleza sau italiana), sau distribuție Pappe mai nou nu iau bani pe chirie, împarți dormitorul cu un alt coleg, după 2 luni ajungi fără prea multa transpirație la 2300€. Toate firmele sunt din Germania.
  37. 1 like
    Buna ziua soferite si soferi , spre bucuria clasei muncitoare si necazul untrr & federatii , Italia ia atitudine contra dumpingului social , mai multe info : http://www.infotrucker.ro/italia-introduce-reguli-mai-stricte-cu-privire-la-detasarea-strainilor/
  38. 1 like
    Salutare colegii. Vreau sa va prezint o alternativa la clasicele invertoare auto pentru alimentarea unui laptop. Asa cum stim un invertor auto preia tensiunea continua de la bricheta autovehiculului (12V sau 24V) si o va transforma in tensiune alternativa de 220V. Fiecare invertor mai are specificat un parametru, puterea lui, putere exprimata in wati. Un invertor bun pentru alimentarea laptopului este de minim 300W, sub aceasta valoare exista riscuri mari de defectare. Evident ca si cele de 300 de wati se defecteaza dar nu chiar asa de des. La iesirea invertorului vom conecta alimentatorul laptopului. Daca ati observat noi avem o sursa de tensiune continua de 12V sau de 24V, sursa pe care o vom folosi pentru a genera o alta tensiune de 220V curent alternativ iar din aceasta tensiune prin folosirea unui alimentator de laptop obtinem si tensiunea necesara de 19V-20V curent continuu. Toate aceste transformari se fac cu pierderi deoarece randamentul de 100% inca nu a fost inventat!!! Ca si alternativa la aceasta problema eu am construit un incarcator de laptop care se alimenteaza de la priza de 12V a masinii/camionului si care imi va asigura o tensiune de 20V (in cazul meu) pentru alimentarea laptopului. Pentru a face acest alimentator am cumparat de pe ebay cu 3 dolari (de aici mai exact: http://www.ebay.co.uk/itm/400676391723?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT, sper sa nu se considere reclama) un modul ridicator de tensiune. Acest modul preia o tensiune intre 10 si 18 de volti si la iesire va livra o tensiune constanta de 20V. Atentie, se va folosi priza de 12V, in cazul folosirii prizei de 24V tensiunea de iesire va fi cel putin identica cu tensiunea de intrare deci, in acest caz, laptopul va fi alimentat cu o tensiune de cel putin 24V fapt care va duce cu siguranta la defectarea lui! Acest modul va fi inclus intro carcasa de invertor auto defect: Legaturile sunt simple, un plus/minus de intrare si un plus/minus de iesire: Am introdus montajul in carcasa invelit in punga cu bule pentru a fi protejat atat de socuri cat si de eventuale scurtcircuite: Montajul ansamblat arata asa: Precum se vede in ultima poza la iesirea acestui alimentator am conectat o mufa pentru propriul laptop. Ca si costuri de "fabricare" avem modulul 3 dolari (15 lei), o mufa de alimentare (bricheta) in valoare de 5-7 lei, o mufa de alimentare a laptopului la fel in valoare de 5-7 lei si o carcasa noua de plastic care se gaseste la aproximativ 10-20 de lei si 2-3 metri de cablu in valoare de 3-5 lei. In total ar fi maxim 55 lei. Un invertor de minim 300W este aproximativ 150 de lei. Mai jos prezint si o comparatie (avantaje/dezavantaje) intre cele 2 tipuri de alimentari folosite. Avantaje: -consum redus (in teste consuma mult mai putin decat alimentarea clasica prin invertor + alimentatorul original); -posibilitate de defectare redusa (montajul functioneaza la o temperatura de 50 de grade); -pret redus de constructie. Dezavantaje: -nu se poate folosi decat la un anumit tip de laptop (nu e batut in cuie, in caz de nevoie se poate schimba mufa de alimentare); -necesita achizitionarea separata a componentelor plus montarea lor. Daca ma veti intreba de ce am facut acest montaj pentru alimentarea la priza de 12V raspunsul este ca am uitat sa cumpar din timp (tot de pe ebay, evident) si un alt modul care sa preia o tensiune de 24V-29V (existenta la bordul camioanelor) si sa o reduca la o tensiune de 19V-20V necesara pentru alimentarea unui laptop. Oricum urmeaza sa apara si acest tip de modul si atunci voi mai construi inca un alimentator si pentru priza de 24V a camionului. De maine montajul urmeaza sa intre "in paine" (de aceea am si scris la titlu cuvantul experiment!) urmand a va tine la curent cu functionarea acestui. Personal nu cred ca voi avea probleme. Pentru alte intrebari, nelamuriri sau alte sfaturi va stau cu placere la dispozitie in limita timpului disponibil.
  39. 1 like
    colegilor, capitanul are dreptate... am fost si eu la ei, si am patit la fel... cea ce spune Nae e abureala... eu am stat o luna jumate... problema mai pleca si de la colegii nostri romani plecati acolo, care cauta sa-l pupe in fund pe Costi, si uite asa te "sapa" colegul care e uns cu miere cand stai de vorba cu el, exemplele fiind nenumarate... aveti grija cand va luati cartele de roaming si faceti conferinte cu colegii, in conferintele aste este bagat si Costi fara sa stiti, si mai ales ca are tactica sa se injure si sa se blesteme singur, sa afle ce zice soferii de el... referitor la ce spune Nae ca este " de 7 ani la firma asta si am primit bani tot timpul la timp si fara nici o problema", dar de ce nu spune ca toti soferi buni si cu vechime din firma, si aici ma refer la soferii care conduceau autobuzele la Leon, nu mai sunt si si-a batut joc de ei... vorbeam cu un coleg care mi-a spus cand am plecat, ca "in 4 ani de soferie la Costi, 2 ani am muncit degeaba!" asta da afacere! sloganul in firma asta ar fi: intra cine vrea, raman doar cei ce nu pot evada din sclavie! adevarul e ca una vorbesti cu Costi aici in Romania, alta face acolo, "ca nu mai e valabil ce-am vorbit atunci"... mai e si pocait, vai de credinta lui... pai cum sa isi creasca parcul auto intr-un timp asa de scurt, daca nu pe munca soferilor... in iunie-iulie2015 avea cam 70 de capete tractor plecand de la 4 capete tractoare... aveti grija cand semnati contractele de munca, una din clauzele lui sunt ca daca loviti saua la camion, care sunt inchiriate de la Huber, te penalizeaza cu 100e pentru fiecare zi care sta in service!!!, salariu de baza in contract pecizat in contract este cel din Romania, dar nu precizeaza nimic de diurna sau totalul sa fie de 1500e!!! cand stai de vorba cu Costi de salariu, iti spune ca nu are bani, ca trebuie sa plateasca lizingul la camioane... etc! un sfat pentru toti soferii: nu va jucati sa mergeti cu maimuta in austria, germania, nu e ca in Rom iti da amenda si iti i-a atestatul si ai scapat, am vazut cu ochii mei cand doi colegi romani (ei fiind in echipaj) care erau in in fata mea, am fost opriti de un filtru, si au fost legati pe loc... de program nici nu mai vorbesc!!! in ziua cand am plecat, au plecat 4 soferi o data de la Costi... plus dupa ce am plecat eu... ar mai fi multe de spus, dar in concluzie, mai bine ii evitati, cautand sa lucrati in alta parte! Doamne ajuta!
  40. 1 like
    Intre C si E poti sa dai examenele pentru atestat si ADR, dar sa nu iti scoti cardurile de la ARR. Doar dupa ce iti iei si ultima categorie, si eventual atestatul pentru persoane depui actele sa iti iei cardul taho si atestatele
  41. 1 like
    Pei fa si tu un calcul ca plin forumul de firme care vor tractionisti. Se practica 80...90 de centi pe kilometru . Motorina cu peaje undeva la 15000 km parcursi ajunge pe ruta spania germania si retur ca eu aici lucrez la 8500 Euro . La asta adaugand chetuiala ta a camionului ca na i mai trebuie un bidon de ulei un senzor un bidon de lichid de parpriz. Daca nu iti da iei remorca trebuie sa platesti si chirie la frig e undeva 1250 E fara TVA Eu zic ca daca intradevar nu ne minti si iei banii astia cu sotia stai asa cum esti ca e mai bine
  42. 1 like
    Colegu, dar de ce nu spui si ca ai venit spunind ca stii sa mergi si cind te-a pus sa cuplezi nu stiai nici asta. Eu sunt de 7 ani la firma asta si am primit bani tot timpul la timp si fara nici o problema. Cred ca trebuie sa spui si ce nu ai facut sau ce ai facut gresit si dupa aia poti sa dai un comentariu aici. Deci oameni buni cind cineva posteaza asa ceva, mai trebuie si intrebat: ba dar tu ce paguba ai facut de nu a vrut sa iti dea banii ? Toata lumea cind este intrebata stie de toate dar abia dupa aia se vede ce poate, asa ca nu mai spune prostii pe web!!!! Faceti-va treaba prima data si dupa aia mai comentati!!!!!!
  43. 1 like
    Salutare , conform notei 2 de orientare asupra 561 / 2006 pauzele intre perioadele de conducere ale unui sofer in echipaj nu mai sunt obligatorii fizic ( in practica ) , ci o pauza se va considera in primele 45 minute ( ca minim ) in timpul disponibilitatii la care e supus un sofer care termina de condus si trece ca insotitor . Desigur , daca nu mai e obligatorie asta nu înseamnă ca nu e si recomandata , a servi masa , a te destinde , etc ... Întodeauna in lege se da maximul pana unde se poate munci , realitatea face ca sa nu ne ajungă timpul si pretentiile firmelor trag a depasii pragul ... Ps ca vorbeam de pauza , pauza sa fie nu .....alte activitati mascate :P
  44. 1 like
    Diferite ţări - reguli diferite Limitele de viteză pentru camioane variază foarte mult între diferite ţări din Europa. Noi vă păstraţi până la data de. Frontierele deschise sunt înşelătoare - de ţări din Europa variază foarte mult, la fel şi regulile de circulaţie rutieră. Fiecare conducător auto trebuie să fie conştienţi de toate normele actuale ale ţărilor în care el este de conducere. Ignoranta nu este o scuză şi nu va proteja de pedeapsa, oriunde. De exemplu, ştiaţi că categoriile de camioane de greutate şi de limitele de viteză din Franţa diferă de cele din Germania? Sau că, în Polonia, limita de viteză este de 20 kilometri pe oră în zonele rezidenţiale? Lumea Trucker MAN a compilat această informaţie pentru tine: Tabelul de mai jos arată limitele actuale de viteză pentru camioane de pana la 40t în cele mai importante ţări europene, ceea ce face partenerul perfect pentru toate şoferi de camion care conduc de multe ori pe drumurile europene. Ţară Drumuri urbane Limitarea în km / h Autostrăzi Limitarea în km / h Şosele duble Limitarea în km / h Autostrada Limitarea în km / h Belgia Camioane de până la 7,5 tone 50 90 90 90 Camioane> 7,5 t 50 60 90 90 Truck + remorcă 50 60 90 90 Bosnia-Herţegovina Camion 50 80 100 Bulgaria Camioane> 3,5 t 50 80 80 100 Truck + remorcă 50 70 70 100 Danemarca Camioane> 3,5 t 50 70 70 80 Truck + remorcă 50 70 70 80 Germania Camioane de până la 7,5 tone 50 80 80 80 Camioane> 7,5 t 50 60 60 80 Truck + remorcă 50 60 60 80 Estonia Camion 50 90 90 Finlanda Camion 50 80 80 80 Truck + remorcă 50 80 80 80 Franţa Camioane de până la 12t 50 80 90 90 Camioane> 12t 50 80 80 90 Truck + remorcă de până la 12t 50 80 90 90 Truck + remorcă> 12t 50 60 80 90 Grecia Camioane> 5T 50 80 90 90 Truck + remorcă 50 70 70 70 Regatul Unit Camioane <7,5 t 48 80 96 112 Camioane> 7,5 t 48 64 80 96 Camioane <7,5 tone + remorcă 48 80 96 96 Camioane> 7,5 tone + remorcă 48 64 80 96 Camion + 2 remorci 32 32 32 64 Irlanda Camioane> 3,5 t 50 80 80 80 Truck + remorcă 50 80 80 80 Italia Camion 3,5 - 12t 50 80 80 100 Camioane> 12t 50 70 70 80 Truck + remorcă 50 70 70 80 Croaţia Camioane> 3,5 t 50 70 70 80 Truck + remorcă 50 70 70 80 Letonia Camioane de până la 7,5 tone 50 90 90 90 Camioane> 7,5 t 50 80 80 80 Truck + remorcă 50 80 80 80 Luxemburg Camioane> 3,5 t 50 75 75 90 Macedonia Camioane de până la 7,5 tone 50 80 80 80 Camioane> 7,5 t 50 70 70 70 Ţările de Jos Camioane> 3,5 t 50 80 80 80 Truck + remorcă 50 80 80 80 Norvegia Camioane> 3,5 t 50 80 80 80 Truck + remorcă 50 80 80 80 Austria Camioane> 3,5 t 50 70 70 80 Truck + remorcă 50 70 70 80 Polonia Camioane> 3,5 t 20/50 70 80 80 Truck + remorcă 20/50 70 80 80 Portugalia Camioane de până la 3,5 t 50 80 90 110 3,5 t cu remorcă 50 70 80 90 Camioane> 3,5 t 50 80 80 90 Camion articulat 50 80 80 90 Truck + remorcă 40 70 70 80 România Camion 3,5 t - 7,5 t 50 80 90 110 Camioane> 7,5 t 50 70 80 90 Truck + remorcă 50 70 80 90 Rusia Camioane> 3,5 t 60 70 70 90 Truck + remorcă 60 70 70 90 Schweiz Camioane> 3,5 t 50 80 80 80 Truck + remorcă 50 80 80 80 Suedia Camioane> 3,5 t 50 80 80 80 Truck + remorcă 50 80 80 80 Serbia Camioane> 3,5 t 60 70 70 80 Slovacia Camioane> 3,5 t 60 80 80 80 Slovenia Camioane <7,5 t 50 80 80 80 Camioane> 7,5 t 50 70 70 80 Spania Camioane> 3,5 t 50 70 80 90 Truck + remorcă 50 70 80 90 Republica Cehă Camioane> 3,5 t 50 80 80 80 Truck + remorcă 50 80 80 80 Surse: IRU Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere ADAC germană Auto de asociere
  45. 1 like
    Da, din cauză că sunt transporturi specializate. Se merge cu escortă, numai ziua etc, etc. Ăia de la Hidroconstrucția Cluj aveau o singură mașină pentru transport de explozibili și doar vreo 3 șoferi și vorbim de o ditai compania (pe defileul Jiului construiesc o hidrocentrală acum). Vechimea (și implicit experiența). Nu există nici o restricție între ele, poți lucra binemersi pe comunitate cu CPi. Atestatul de marfă este pentru transportul mărfurilor generale, iar A.D.R.-ul este pentru transporturilor mărfurilor periculoase (care la rândul lor pot fi: în colete, în cisterne, vrac, substanțe în stare pură, gaze etc, etc). Atenție! Ai nevoie de A.D.R. chiar și atunci când transporți mărfuri periculoase cu o dubiță ''de trei 'jumate'' (3,5t).
  46. 1 like
    La marfă dai examen teoretic (la calculator) și probă practică (conducere). La celelalte doar proba teoretică. A.D.R.-ul îl poți face pentru: mărfuri generale (colete), cisterne, clasa 1(explizibili) și clasa 7 (radioactive). La marfă, primul atestat obținut este CPi (certificat profesional inițial), apoi, după doi ani poți fi examinat din nou pentru CPia (certificat profesional inițial-avansat), fără proba practică evident, apoi peste încă trei ani te poți prezenta la examen pentru CPc (certificat profesional continuu). Atestatele sunt valabile 5 ani, iar la reînnoire ești din nou examinat (plus taxele aferente normal, că doar suntem în RO). După ce o să te apuci de învățat pentru A.D.R. (e foarte mult de învățat să știi) o să vezi că pentru clasa 1 e nevoie de vehicule speciale (de obicei de mici dimensiuni, cu compartimente separate etc) iar oferta de muncă este foarte limitată. Iar clasa 7 n-o poți face în sistemul public de școlarizare din proprie inițiativă, e nevoie ca angajatorul să te trimită la cursuri (eventual dacă te angajezi la Cernavodă ) și e valabil doar cât ești angajat acolo (la fel cum este cu atestatele pentru autovehiculele cu regim special: ambulanțe, mașini de pompieri, mașini ale corpurilor diplomtice etc). Deși calitatea cursurilor cam lasă de dorit, baza de învățat există așa că... ''burta pe carte''. Personal îți recomand I.F.P.T.R. (au sedii în orice județ) dar dacă reușești să ajungi la București la cursuri e cel mai bine. La sediul de acolo predă, nimeni altul decât profesorul care a scris celebrele manuale din care învățăm noi pentru atestate. Și în plus, se susțin examene în fiecare sâmbătă acolo.(și îți fac reducere dacă faci mai multe cursuri la ei ). Noh... sper că te-am ajutat.
  47. 1 like
    Adevarat a inviat! Colegule Darius,cea mai buna solutie este sa lucri la echipaj un "mic"contract de 3 luni ca sa te poti bate cu pumnu in piept ca ai experienta si nu numai asta,ci ca sa le dovedesti in caz ca vor referinte ca ai lucrat pe comunitate de...muuuulti ani, adica de cand tia- i scos permisul(majoritatea angajatorilor nu se uita de cand ai categoriile,ci cand/pana cand este valabil permisul si ce ctg ai),si de obicei te mai intreaba de trasee,R.O.L.A./Ferry etc.Vrei a lucri pe Es,ok! cred ca este indicat pt tine sa te strecori la J. Carrion(stii ca au garaj mare la Barcelona) si de la ei ai drumuri deschise.La orice interviu nu uita sa vb muuuuult si cursiv despre trasee,camioane,cum pui greutatea pe axe,etc.,ca sa i aburesti bine(asta nu inseamna ca tre' sa vorbeste "peste" el) Hai noroc si Drumuri line colegule
  48. 1 like
    in mare parte ai dreptate colegu costea tudor ! nu era cu suvenir,,era cu (traditia) !mai greu cu $,,ca dadeam grivni,, erau cam 4 puncte fixe de control,,giratoriu mukacevo,,bariera carpatii,,la strei dupa pod,,si giratoriu livov,, spunei la colegul ducu hd daca tot vad ca il intereseaza cum era si cu bonurile facute,,de,,smap,eco,,fito,,declaratii vamale naspa facute,,2,5 $ cartusul de tigari luate la chioscurile de lemn de la strei, motorina cumparata la pret de ukraina 0.25 centi si facut bon de germania la turc cand ieseai pe medica,,,si multe altele,,din orice face,ai banii,,prezinta si partea aia,,poate,l intereseaza,,, sant multe altele de spus,,,ca,i lunga povestea,,cu ukraina ,russia si republica moldova cel putin mie imi pare rau de vremurile alea,,nu castig acuma intr,o luna cat facea,i atunci la o cursa,!!
  49. 1 like
    Daca ai 15000 euro foloseste-i pentru altceva.Daca vrei sa ramai fara bani si cu dureri de cap cumpara-ti camion.
  50. 1 like
    OFF TOPIC : completeaza te rog varsta la profil Multumesc !
This leaderboard is set to București/GMT+03:00