• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 21.01.2017 in all areas

  1. 6 likes
    Pe cont propriu am inceput acest ghid , urmeaza videouri interesante .
  2. 5 likes
    Inca un video Cine stie de ce nu pot pune videouri mai mari de 15 minute ? Prezentarea tahografului nu sa incarcat .
  3. 4 likes
    Nu am mai intrat pe forumul asta de multi ani... cred ca de prin 2011-12. Tot de atunci sunt in Canada. TirExpress nu prea spune corect ce e pe aici... Daca tot ne-a spus unde e scoala de soferi, poate ne spune si unde e scoala de ministrii... ca poate cineva emigreaza aici si vrea sa se faca ministru! Si aici, ca peste tot, nu mai e ce a fost odata... Dobitoci sunt la toate nivelurile, incepind de la guvern si pina la nivelul strazii (si-s multi asa, nu cite unul pe ici pe colea ). Cate odata ma mai iau nervii si tare imi vine sa dau cu ei de pamant... Da ma uit spre Europa si ma fac brusc cuminte! ... Si cu asta am spus tot ce era de spus... Daca cineva vrea mai multe info despre Canada, dati-mi mesaj pe privat si va dau numarul meu de telefon. P.S. - Cele de mai sus vi le spune in tip care dupa un an jumate si-a bagat picioarele in ea Canada si a plecat acasa in Romania... si dupa aia s-a intors! ...
  4. 3 likes
    Cum adică ''neglijență''? N-a văzut în ce mașină s-a urcat, sau cum? Și cum și-a permis ăla să deranjeze o mașină care-și făcea ''pauza''? Adică era și ea săraca obosită, își făcea o pauză, poate binemeritată și vine nu știu cine și se apucă să tragă de ea, așa nitam nisam... da' cum e posibil așa ceva? Da' chiar vă credeți în junglă acolo, de deranjați mașinile altora?!! Tu unde erai în intervalul 12:45 și 18:00? Dacă efectuai un repaus zilnic (indiferent că normal sau redus) trebuia să fii la bordul autovehiculului. Dacă efectuai repausul zilnic în altă locație, cardul nu avea ce să caute în tahograf!!! Cât despre amendă, nu știu detalii exacte (cu sume de bani), dar pot să-ți spun că indiferent cât ar fi amenda, meriți una în plus pentru necunoașterea prevederilor și a termenilor legali. Așa că ''știmabile''... noi doi nu suntem colegi (de breaslă, cum probabil crezi tu). Colegii mei știu meserie!
  5. 3 likes
  6. 3 likes
    Flancul anvelopei conține multe informații importante care îți spun tot ce trebuie să știi despre cauciucurile tale. Numerele pot fi puțin intimidante pentru un ochi profan, așa că cea mai bună metodă de a citi/înțelege aceste marcaje este să luăm un exemplu și să îl studiem în detaliu. Anvelopa din imagine este P185/60R14. Primele cifre, respectiv 185 reprezintă lăţimea, în secţiune. Numărul 60 indică raportul dintre înălţime şi lăţime. Ultimul număr – 14 – indică diametrul roţii. Lăţimea Numerele din exemplu ne indică faptul că această anvelopă are 185 milimetri lăţime. Întotdeauna, primele numere din această serie se referă la lăţimea secţiunii anvelopei, adică distanţa dintre pereţii laterali/flancuri în milimetri, măsurată în partea de sus, deasupra benzii de rulare. Ca regulă generală, cu cât este mai mare primul număr, cu atât este mai lată anvelopa. Raportul înălțime/lățime Este raportul dintre înălțimea flancului și lățimea anvelopei. În exemplul de față, înălțimea flancului reprezintă 60% din lățimea anvelopei. Acest număr este unul dintre cei mai buni indicatori în alegerea unei anvelope, în sensul că, un flanc mai redus ca dimensiuni, să zicem 55 sau 50, asigură un răspuns mai bun la schimbările de direcție ale automobilului și, în general, o manevrabilitate mai bună. Flancurile înalte flexează în lateral, rezultând un grad de confort la rulare mai mare, în detrimentul manevrabilității. Flancurile înalte se regăsesc la anvelopele de off-road și vehiculele cu scop utilitar, în general. (R) Construcția internă „R”- ul se referă la construcția radială, metodă standard pentru producătorii de anvelope destinate automobilelor de pasageri, la nivel mondial, în ultimii 20 și ceva de ani. Înaintea anvelopelor radiale, majoritatea automobilelor erau echipate cu anvelope diagonale. Acestea din urmă, au inscripționat pe flanc litera B, sunt incă utilizate pentru câteva modele de camion, camionetă, furgonetă, motocicletă etc. Diametrul roții Acesta indică mărimea jantei pe care poate fi montată anvelopa, exprimată în inch. În cazul de față, singura janta pe care încape anvelopa din exemplu este una de 14 inch. Dacă ai de gând să treci la niște jante mai mari, ține cont de acest număr, trebuie să fie același cu diametrul noilor jante. Alte marcaje (82) Indicele de încărcare Acest indice indică greutatea maximă pe care o poate suporta din construcție, fiecare anvelopă. Cu cât este mai mare numărul, cu atât este mai mare și greutatea suportată. Este un indicator important, pentru că, înmulțit cu 4, el îți dă rezultatul greutății totale pe care o suportă un set de roți. În general, automobilele au înscris pe stickerul de pe stâlpul ușii șoferului, greutatea maximă suportată la plin, cu tot cu portbagaj și pasageri. Anumite vehicule sunt echipate cu anvelope inscripționate „XL”, vine de la „extra-load”, adică pot suporta o greutate mult mai mare decât anvelopele strandard. Trebuie să iei în considerare că există diferențe de măsurare între anvelopele din Statele Unite și cele din Europa la acest capitol. Dacă te afli în situații înlocuirii anvelopelor, ține cont și de acest indice pentru a evita o posibilă mare problemă. Dacă vrei o altă dimensiune de jantă, ține cont de faptul că o jantă mai mare pe un automobil, implică o anvelopă cu flanc mai mic. Asta se traduce și printr-un indice de încărcare mai mic, deoarece anvelopele cu profil redus au un volum de aer mai mic în ele, decât cele standard. Perna de aer din interior este cea care duce greutatea automobilului. Indicele de încărcare este important atunci când cumperi online anvelope noi, pentru că destul de mulți vânzători nu menționează care este sistemul folosit pentru măsurarea capacității de încărcare a anvelopelor. (H) Indicele de viteză Mulțumită acestui indicator, poți cunoaște viteza maximă cu care pneul a fost proiectat să ruleze pentru perioade de timp lungi. Litera „H” înseamnă că anvelopa rulează în siguranță până la viteza de 209 km/h, pe perioade îndelungate. Explodează dacă sari de această limită? Nu, nu imedit. Dar este posibil să se întâmple dacă mergi așa perioade îndelungate. Mai jos ai o listă cu indicii de viteză: S 180 km/h T 190 km/h U 200 km/h H 209 km/h V 240 km/h *Z peste 240 km/h *W 270 km/h *Y 299 km/h *(Y) peste 299 km/h *Indicele „Z” a fost cel mai mare existent o perioadă de timp, dar odată cu apariția și dezvoltare noilor tehnologii și automobile, cele mai mari rating-uri au devenit „W” și „Y” rating. De asemenea, există și marcajul „ZR”, care indică tot o viteză maximă foarte mare, folosit câteodată și în combinație cu W sau Y. Astea ar fi supreme, peste ele nu se poate momentan. Codul DOT Acest cod este utilizat de Departamentul de Transporturi (DOT) din Statele Unite pentru a urmări anvelopa, din faza de producție, în cazul unor rechemări sau retestări. Dacă un pneu se dovedește a fi defect, acest cod ajută la depistarea traseului și cumpărătorului final, astfel încât acest din urmă să fie informat despre problemă. La finalul codului DOT vei găsi un grup de patru cifre. Este data de fabricașie a pneului. Primele două cifre indică numarul săptămânii din an, iar ultimele indică anul fabricației. Spre exemplu, dacă ai pe pneu numarul 1616, acesta a fost produs în săptămâna a 16-cea din 2016. Dacă descoperi un cod de trei cifre, ai de-a face cu o anvelopă fabricată înainte de anul 2000. De exemplu, codul „145” indică faptul că a fost fabricată în săptămâna a 14-cea a celui de-al cincilea an al deceniului. Nu se poate spune sigur dacă este vorba despre 1995 sau 1996. Unele anvelope produse în anii 1990 pot avea un triunghi după codul DOT, pentru a preciza deceniul. Este indicat și recomandat ca anvelopele mai vechi de 6 ani să fie înlocuite, indiferent de gradul lor de uzură. În anumite cazuri, codul DOT poate fi localizat pe fața interioară a pneului, fiind necesară verificare la o vulcanizare. Presiunea de aer maximă Acest număr se referă la volumul maxim de aer pe care îl acceptă un pneu fără a fi afectat. Totuși, el nu exprimă presiunea recomandată de rulare, aceasta se găsește înscrisă în manualul de utilizare al automobilului și pe stâlpul ușii șoferului. Indicele de tracțiune Se găseşte pe toate anvelopele moderne. Poate fi notat ca AA, A, B sau C. Indică o apreciere/evaluare a comportamentului pneului la frânare în linie dreaptă, pe suprafață udă Cea mai bună performanță, cel mai bun comportament este notat cu AA, la polul opus fiind C. Indicele de temperatură Acesta se referă la abilitate pneului de a rezista la căldură la viteze mari. De la cel mai bun, la cel mai slab, marcajele sunt: A, B și C. Uzura benzii de rulare Rating Ai putea vedea cuvântul „TREADWEAR” pe flancul anvelopei urmat de un număr ca 120 sau 180. Este indicele de rezistență/durabilitate a profilului de rulare, testat și notat în comparație cu un standard. Numărul de referință/standardul este 100, deci un pneu cu indice 200 are o durată estimată de exploatare mai lungă cu 80% mai mare decât cea estimată ca standard, în timp ce un pneu cu rating 80 va avea o durată de exploatare sub durata estimată standard. Suplimentar față de cele de mai devreme, iată o listă cuprinzătoare cu alte marcaje regăsite pe flancurile anvelopelor: „Star”: pneuri originale pentru BMW A/S: Pneu All-season A/T: Pneu All-terrain B: construcţie diagonală, regăsită des la aplicaţiile pentru motociclete. C: Pneu pentru vehicul comercial / de pasageri passenger BSW: Black SideWall C: Comercial; pneuri pentru utilitare ușoare. Similar cu LT (jos) E4: Pneu conform standardelor ECE. Litera E, mai jos. EL: extra load, greutate suportată mare; pneu destinat vehiculeor cu greutate mare FR: Flange Rib – anvelope cu flancurile ranforsate, pentru protecția buzei jantelor H/T: Pneu Highway/terrain. Destinat SUV-urilor și autovehiculelor 4×4 – au un profil mai puțin agresiv decât anvelopele pentru off-road, astfel încât să se poate rula civilizat și pe șosea LT: Pneu pentru utilitare ușoare. M0: Pneu original pentru Mercedes-Benz M+S sau M&S: Pneu Mud and Snow – pentru noroi și zăpadă Made in …: țara de fabricație MFS: Max Flange Shield – pneu care are un inel de cauciuc în zona buzei jantei, pentru a o proteja M/T: Pneu Mud/terrain de noroi şi off-road mai blând. Asemănător cu A/T N(number): Pneu original pentru Porsche. OWL: Outline White Lettering – Inscripţiile de pe flancul anvelopei sunt scrise cu alb P: Pneu pentru vehicule comerciale / de pasageri RB/RBL: Raised Black Lettering – Inscrisul de pe flanc este cu negru şi în relief RF: Reinforced tyres – Anvelope ranforsate RIB: pneu care are un inel de cauciuc în zona buzei jantei, pentru a o proteja. La fel ca MFS RW/RWL: Raised White Lettering – Inscrisurile de pe flanc sunt în relief şi cu alb SFI, or Inner: Side Facing Inwards; Inscrisul se regăseşte pe faţa interioară la anvelope cu profil de rulare asimetric. SFO, or Outer: Side Facing Outwards; Indică partea care vine în exterior, la faţă, pentru anvelopele cu profil de rulare asimetric SL: Standard Load – Pneu pentru utilizare normală SUV: Pneu pentru SUV / 4×4 TL: Tubeless – Pneu fără cameră TT: Tube-type – Pneu cu cameră TWI: Pneu cu indicator de uzură a benzii de rulare WSW: White SideWall – Pneu cu flanc alb XL: eXtra Load; Pneu pentru vehicule foarte grele. Similar cu EL Săgeți: indică direcția de rotație la pneurile cu banda de rulare direcțională Pentru anvelopele run-flat, mai jos este o listă cu inscripțiile: DSST: Dunlop Self Supporting Technology EMT: Goodyear Extended Mobility Tyre RFT: Bridgestone Run Flat Tyre ROF: Run On Flat RSC: Runflat System Component SSR: Continental Self Supporting Runflat ZP: Michelin Zero Pressure
  7. 3 likes
    chiar daca nu covine ce spun din pacate e adevarul gol golut . nu sintem instare decit sa ne facem rau si sa ridem unul de altul afara primul care iti face rau nu e strainul ci aproapele tau luati isoria si o sa vedeti cine sintem ca natie o amestecatura care nu a facut decit sa tradeze si sa fuga de la un stapin la altul niciodata sa lupte sa fie propriul stapin te uiti cit de mindri sintem ca folosim cuvinte si postam mesaje in alta limba pe net dar acum va intreb straini folosesc macar o data un cuvint in ro? eram pe a14 it si am prins radio romania unde un istoric spunea - prima data cind ro a facut inprumut extern a fost pe vremea lui cuza pentru cai ferate si drumuri si atunci ca si acum manopera era de trei ori mai mare ca in occident iar reporterul a concluzionat si atunci se fura ca acum de ce nu putem avea mindria si orgoliul altor natiuni si ne lasam calcati in picioare de toti? stiti bancul cu doamne doamne si sf petru -doamne le-ai dat la romini tot si ei tot nemultumiti sint -----lasa sa vezi ce conducatori le dau imi pare rau pentru noi dar asta e gena noastra asa ca nu cred ca vreodata vom schimba ceva sint asa de multe de spus ca te intrebi cum am reusit sa supravietuim pina acum iar pentru gica contra care evident o sa gaseasc argumente negative la ce am scris prima data sa mediteze bine apoi sa isi exprime ideile
  8. 2 likes
    Buna ziua soferite si soferi .. Pe scurt ....plec de la ... Sa vezi ce se supara astia ca le-am dat calculele peste cap ..... Sau poate merge pana la ,, next level ,, .....200 ?? Dau ceva premii , coronita , felicitari ...?? Voi cum stati cu ,, notele ,, ??
  9. 2 likes
  10. 2 likes
    Cel mai usor..fara sa te chinui...suni firma si vine serviciul.... ps...fara sa fiu rautacios..dar ca sa tii minte pe viitor....semiremorca fara frina..[.foarte grav ].... manivela semiremorcii defecta pe pozitia mic..,stiai de probleme de dinainte..pacat ca le-ai acceptat...acum sper sa rezolvi problema..dar trebuie sa fii constient ca aceste probleme nu le aveai daca erai atent,bafta... Nu pun in balanta ca tot tu vrei sa faci tot posibilul sa ajungi la descarcare..indiferent de ce s-ar putea intimpla pe drum circulind cu un ansamblu defect..daca se intimpla ceva cine o sa mai fie de vina...tot remorca..??
  11. 2 likes
    5. Imediat ce vă vine permisul (de obicei înainte de N.I.No), împreună cu pașaport, atestate și cartela taho începeți și vizitați agențiile de muncă, mai ales cele specializate pentru șoferi și înregistrați-vă la câteva. Încercați să obțineți o scrisoare de la agenție care să confirme că după primirea documentului N.I.No, agenția vă va încadra în muncă la unul din clienții lor. Scrisoarea e foarte utilă la bancă, sunt multe cazuri în care aplicațiile de deschidere de cont au fost respinse. Nu e obligatoriu s-o aveți, iar dacă nici o agenție nu vă dă una, asta e, încercați la bancă și fără. 6. După ce primiți și N.I.No, sunați sau online, să vă programați la bancă pentru deschiderea unui cont curent personal. Alegerea băncii e decizia fiecăruia. La data stabilită, cu N.I.No, permisul de conducere, C.I. și scrisoarea de la agenție, vă duceți la bancă și cereți deschiderea unui cont curent personal în care să vă fie virat salariul. Cereți de asemenea și activarea accesului la cont prin internet (foarte folositoare opțiunea). Dacă nu aveți nici o scrisoare de la bancă și banca vă refuză deschiderea de cont... nu-i bai. Mergeți la agenție, spuneți-le că veți încerca la altă bancă și începeți munca liniștiți. Agenția vă va plăti prin filă cec. Ulterior, vă programați din nou (de preferat la altă bancă ) și la programare arătați și fila cec, dovadă clară că deja munciți și aveți nevoie de cont bancar. 6.1 De asemenea, după ce primiți N.I.No, fuguța pe site-ul finanțelor (Her Majesty Revenues and Customs) și vă creați un cont, din care vă înscrieți pentru serviciul de ''Self Assessment''. S-ar putea să fiți nevoiți să vă faceți un cont pe ''Government Gateway'' (procedură care vă va aloca un user name) și să folosiți acel user name pentru a vă crea contul la HMRC. Odată înscriși pentru ''Self Assessment'' veți primi o scrisoare de confirmare de la HMRC, care va conține și Unique Taxpayer Reference, de care veți avea nevoie ulterior, mai ales dacă agenția nu vă oferă o soluție de tip ''Umbrella''. * Eu mi-am făcut cont la HSBC, fără nici o scrisoare de la agenție. M-am programat, m-am prezentat la ei și am cerut deschiderea unui cont curent numit ''Basic Account''. Le-am spus că lucrez ca șofer și că am nevoie de cont cât mai repede, deoarece o agenție e gata să-mi dea de lucru. 7. Din acest moment, forma sub care doriți să lucrați e strict alegerea fiecăruia. Unii rămân self employed (de multe ori prin intermediul unei alte companii, un sistem numit ''Umbrella''), alții își deschid propria firmă/companie de prestări servicii iar alții obțin contract de angajare direct cu o companie (caz în care agenția de muncă iese din schemă). Părerile sunt împărțite vis-a-vis de rentabilitatea financiară a fiecărei opțiuni, unii susțin că e mai bine self employed, alții că e mai bine cu limited company (ltd, adică propria firmă) iar alții că cel mai bine este cu contract direct. Motivele se leagă de nivelul de taxe plătite către stat, deci evident, toți sunt profesori * Eu lucrez cu ltd, dar n-aș vrea să se înțeleagă că recomand această formă ca și cea mai potrivită. O să descriu pașii pentru înființarea unui ltd pentru că și aici se practică niște țepe nesimțite (150 de lire pentru deschiderea unui ltd, când pe site costă 15 lire, deci...). Am ales această formă pentru că am deja experiență în administrarea unei firme (sistemul este puțin diferit... nimic greu sau imposibil, doar puțin diferit, mai ales pentru cei ce sunt obișnuiți cu o plată a salariului lunară). Repet, forma de lucru este alegerea fiecăruia, eu nu recomand expres niciuna.
  12. 2 likes
    Vin și eu cu câteva completări: Pașii ce trebuie urmați 1. Sosire în U.K. Atenție!!! Un autovehicul înmatriculat în altă țară, poate fi utilizat pe teritoriul U.K., timp de maxim 6 luni/an în anumite condiții!!! Nu vă luați doar după prima parte a prevederii, de maxim 6 luni/an. Numai în anumite condiții, iar acestea sunt: 1a. turism; 1b. tranzit; 1c. studii (student cu bursă). Cu alte cuvinte, din momentul în care te-ai prezentat la interviul pentru National Insurance Number și ai declarat acolo că vrei să muncești în U.K. (nu poți declara altceva, căci îți vor respinge aplicația), din acel moment ești ilegal cu mașină de RO. În practică însă, se poate observa o ignorare din partea autorităților (având în vedere numărul imens de camere de supraveghere), atâta timp cât îți vezi de treabă și respecți legea! Nu vine poliția să-ți ridice mașina din cauză că muncești în U.K. sau că ai depășit 6 luni, dar nici tu să nu sari coarda. Respectă limitele de viteză, semafoare și toate regulile, nu parca aiurea sau fără să plătești și nimeni n-o să aibă treabă cu tine. Eu am avut Logan-ul 10 luni aici. Și dacă Logan au mai văzut englezii, am un prieten care a stat 3 ani și jumătate cu o Super Nova roșie. Și dacă nici aia nu atrage priviri în U.K.... Practic el mi-a spus despre acest fenomen, dacă-ți vezi de treabă, nu te deranjează nimeni. Am auzit și despre cazuri în care s-au ridicat mașini din cauza termenului de 6 luni depășit, dar am rezervele mele vis-a-vis de veridicitatea poveștilor. Deci, cei care vă gândiți să veniți cu mașina personală, e bine să știți aceste lucruri. De asemenea, e bine să aveți la voi atât C.I. cât și Pașaportul. 2. Imediat ce ați pus piciorul în U.K. vă cumpărați un SIM pentru telefon (o grămadă de operatori disponibili, fiecare cu ofertele lor). Recomand să cumpărați din supermarket-uri (1 liră preț de achiziție, față de 5 sau 6 lire pe autostradă ). Și imediat ce l-ați activat, sunați la numărul de telefon de pe site ca să vă programați pentru N.I.No. În funcție de disponibilități o să vi se ofere posibilitatea de a alege un oraș unde să susțineți interviul, sau nu. Trebuie să răspundeți la câteva întrebări, să furnizați un număr de telefon valid de U.K. (tocmai l-ați activat) precum și o adresă validă. 3. De la poștă cereți o aplicație pentru schimbarea permisului de conducere (specificați că pentru camion, diferă de cea pentru amatori). Faceți niște poze tip pașaport la un automat, apoi cu pix negru completați aplicația, lipiți poza pe ea și o băgați în plic împreună cu un act de identitate și dovada sosirii în U.K. Mergeți înapoi la ghișeu, plătiți între 40 și 60 de lire (nu-mi mai aduc aminte suma exactă) și apoi așteptați acasă plicurile (vor veni 2, unul cu permisul și unul cu actul de identitate trimis). 4. Acum așteptați. Veți primi prin poștă o hârtie cu programarea pentru N.I.No. La data stabilită vă prezentați la interviu (care durează maxim 20 de minute), apoi veți fi trimis acasă să așteptați mult râvnitul N.I.No. Care vine în maxim 4 săptămâni (la unii mai repede, la alții mai greu... depinde de noroc).
  13. 2 likes
  14. 2 likes
    Tu crezi ca la inceput de 2017 se mai pot promova firme care platesc la kilometru ?
  15. 2 likes
    Urmeaza mult mai multe , rabdare .... Filmez si editez pe masura ce muncesc , nu preiau filme sau date de la nimeni , o sa te plictisesti la cat vorbesc .
  16. 2 likes
    Mai fac un calcul, de data asta cu alte sume (salariu minim brut de 3000lei și o diurnă de 40€/zi), dar în aceleași condiții ca și celelalte: Diferența: Salariu brut: 1450lei (322€) 3000lei (666€) +1550lei (344€) Diurnă: 30,5 * 50 = 1525€ 30,5 * 40 = 1220€ -305€ Taxe angajat: 57,1% = 433lei (96€) 57,08% = 896lei (199€) +463lei (103€) Taxe angajator: 42,9% = 331lei (74€) 42,98% = 686lei (152€) +355lei (78€) Total taxe: 764lei (170€) 1582lei (351€) +818lei (182€) Salariu net: 1017lei (226€) 2104lei (467€) +1087lei (241€) Total venituri: 1751€ 1687€ -64€ Total costuri: 1847€ 1886€ +39€ Iar la un sistem de muncă de 6 săptămâni cu doua saptamini, costurile anuale devin: 1847 * 9 = 16.623€ + 1886 * 9 = 16.974€ + 322 * 3 = 966€ 666 * 3 = 1998€ ---------------------------- ---------------------------- 17.589€ 18.972€ +1383€ Iar veniturile încasate anual, în același sistem, vor fi: 1751 * 9 = 15.759€ + 1687 * 9 = 15.183€ + 226 * 3 = 678€ 467 * 3 = 1401€ ----------------------------- ------------------------------- 16.437€ 16.584€ +147€ Nah, veniți cu argumente contra acum!!! Să vă văd...
  17. 2 likes
    Legea circulației prevede pedepse drastice pentru şoferii neatenți și indisciplinați. Noua prevedere legislativă ce va intra în vigoare începând de vineri se remarcă prin creşterea de zece ori a amenzilor sau transformarea amenzilor neplătite în suspendarea permisului. Şoferii se vor gândi de două ori înainte de a lua decizia de a vorbi la telefon în timp ce se află la volan. Potrivit noului Cod Rutier, dacă vor fi prinşi vorbind la telefon în timp ce conduc un autoturism, riscă amenzi în cuantum de 1.600 de lei, la fel ca şi în cazul în care vor fi depistaţi că nu poartă centura de siguranţă, de zece ori mai mult decât amenzile de până acum. Depăşirea limitei de viteză cu 51 până la 60 de kilometri pe oră se sancţionează cu amenzi din clasa a IV-a, cuprinse între 9 şi 20 de puncte amendă, adică între 720 şi 1.600 de lei. În plus, se ridică şi permisul de conducere pentru 90 de zile. În cazul depăşirii limitei de viteză cu peste 60 de kilometri pe oră, se aplică amenzi din clasa a V-a, care implică sancţiuni cuprinse între 21 şi 50 de puncte amendă (între 1.680 şi 4.000 de lei), plus suspendarea permisului de conducere pentru 180 zile. În cazul în care depăşirea vitezei legale cu mai mult de 60 de kilometri pe oră se soldează cu un accident rutier urmat exclusiv de pagube materiale, se aplică sancţiuni din clasa a VI-a, care implică de la 51 până la 120 de puncte de amendă (între 4.080 şi 9.600 de lei), la care se adaugă suspendarea permisului pentru un an. În cazul în care accidentul se soldează cu victime, perioada de suspendare a permisului se dublează la doi ani. Noul Cod Rutier mai prevede că dacă un şofer se află la volan sub influenţa băuturilor alcoolice, care are o îmbibaţie alcoolică cuprinsă între 0,2 -0,5 g/l alcool pur în sânge, respectiv 0,15 – 0,25 mg/l alcool pur în aerul expirat, se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni (21 la 50 puncte-amendă) şi cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 180 de zile”. În cazul în care îmbibaţia alcoolică este de peste 0,5 g/l alcool pur în sânge, fapta constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la unu la cinci ani. Potrivit noului Cod Rutier, vor fi sancţionaţi cu 9 până la 20 de puncte-amendă şi suspendarea permisului până la trei luni numai şoferii care nu acordă prioritate, depăşesc sau trec pe roşu şi provoacă un accident rutier soldat exclusiv cu pagube materiale. În cazul în care un şofer nu îşi achită amenda în termen de 30 de zile, permisul de conducere îi este suspendat. Suspendarea efectivă a permisului are loc, însă, după alte 15 zile de la comunicarea dispoziţiei de suspendare. Sumele aferente amenzilor percepute pentru contravenţii rutiere vor fi vărsate într-un cont unic deschis la Trezorerie, din care vor fi transferate ulterior către primării şi care va fi verificat de către Poliţie. Amenda maximă, de 9.600 de lei, va fi aplicată şoferilor care nu opresc la trecerea la nivel cu calea ferată, atunci când semnalele acustice şi vizuale sunt pornite. De asemenea, cu 9.600 de lei vor fi sancţionaţi şi şoferii care sunt implicaţi în accidente rutiere şi au o alcoolemie mai mare de 0,25 la mie în aerul expirat. Şoferii care se încumetă să treacă pe culoarea roşie a semaforului vor fi sancţionaţi cu amenzi de 4.000 de lei. O altă prevedere a noului Cod Rutier face referire la transportul copiilor. Astfel, copiii sub 12 ani nu pot fi transportaţi pe scaunele din faţă, cu excepţia bebeluşilor care sunt transportaţi cu dispozitive speciale de acest fel. Copiii cu vârste de până la 3 ani nu mai pot fi transportaţi decât în scaune speciale. De asemenea, copiii cu o înălţime de cel mult 135 de centimetri trebuie transportaţi în scaun. Este obligatoriu ca dispozitivele de fixare în scaun să fie omologate şi adecvate pentru caracteristicile fizice ale copiilor.
  18. 2 likes
    Renault . Echipare motor si cutie de viteze volvo ( dxi ) Multi se leaga de aspect , de parca prin frumusete produce banii un camion , e un compromis bun de facut intre confort , ( avand una dintre cabinele cele mai mici ) si consum ( aerodinamica buna ) , Motoarele EEV sunt sensibile la sistemul SCR de antipoluare ,( ad blue ) ambii senzori de pe evacuare se prajesc ( multi stau cu (,) contactul pus dupa oprire ). Nu le place frigul , trebuie sa incalzesti putin motorul iarna inainte de pornirea la drum . Motorul , cei care au volvo cu aceasi echipare o sa il laude , renault-istii frustrati de complexul marcii inferioare , se plang .... dar Consumul e greu de precizat , daca zici ca esti sofer de ani buni ar trebuii sa sti la ce sa te astepti , depinde de echipare si munca pe care o vei face . Legat de intretinere si uz , fiecare ce a facut cu el si cata grija a avut , depinde de tine sa-ti dai seama prin inspectia vizuala si proba , dar aceste camioane au avut nesansa de a fi echipate cu senzori kitas usor manipulabili , probabil kilometrajul afisat sa nu fie cel real , In rest daca la interior mai pacane un plastic dai si tu muzica mai tare , gandeste ca si la altele fac la fel ... Desi am pe suflet un camion man, munca timp de 6 ani cu un renault mi -a aratat ca si aceasta marca tine ritmul altora la munca deci merita atentia si investitia , man -ul , cam 30 % din pret este renumele marcii care nu mereu se regaseste in starea pe care o prezinta camionul la revanzare , dar daca cumperi un camion dupa renume si nu esti atent la stare , meriti ce cumperi , indiferent de marca . Bafta maxima .
  19. 2 likes
    Buna ziua, După cum ati putut vedea si din titlu sunt femeie, am 37 de ani si lucrez pe comunitate in echipaj mai mult de un an de zile. Din păcate nu am foarte mare experienta cu cuplat/decuplat, intrat la rampa, colegul meu actual ocupandu-se de asta si nefiind dornic sa ma învețe. Am lucrat pe prelata, ca tractionisti pentru DHL cu curse in DE, A, IT, DK, ES, CH, BENELUX, cunosc limba engleza si italiana la nivel conversațional, am experiență ( si diplomatie )in colaborarea cu dispeceratul, nu am avut niciun eveniment pe șosele, am atestat mărfuri generale si ADR, nu ma feresc de munca si am nevoie de un loc de munca. Daca credeți ca îmi puteți oferi o șansă aștept un răspuns cu datele de contact si voi lua legătura cu dvs. Cu mulțumiri.
  20. 2 likes
    ha ha , pot sa confirm. Am ajutat un coleg printr-un anunt pus aici pe forum sa se angajeze la o firma in Belgia la care nici nu visa. Ma intalnesc cu el la baza la perioada de pregatire si-i zic omului daca mai are colegi, amici ,etc care vor sa vina la treaba sa-i cheme acum ca inca mai era nevoie de soferi. Am ramas blocat....Imi zice ca nu exista ..ca daca incep sa vina romani se impute treaba...Avea doua zile de cind venise in firma...ai atrag atentia ca daca as fi judecat si eu dupa mintea lui ramanea in continuare la jobul lui de rahat de unde venise.si-mi zice ca asta-i treaba...Plus o groaza de alti colegi care prefera sa vada rusi , portughezi etc in jurul lor decit sa aduca un coleg roman...mi se intoarce... Oameni de rahat n-ai cum sa impingi ceva inainte...fiecare cu frustrarile lui de om marunt
  21. 2 likes
    Cum ți-am spus deja, nu prea ai ce să faci. Discuțiile dintre patroni se fac la telefon, iar dacă vreunul postează numele unui șofer (al tău de exemplu), nu ai ce să-i faci, căci e doar un nume. Nu are cu ce să te amenințe, lasă-l în pace să delireze ce vrea el. Tu caută-ți de muncă liniștit, dovedește că ești șofer profesionist și n-o să ai probleme de nici un fel.
  22. 2 likes
    Dupa ce m-am chinuit cateva luni bune sa imi iau banii de la DSV am zis sa incerc cu LKW Walter , auzisem ca platesc la timp . Sincer , nu sunt deloc multumit de ei , platesc 0.78/km , chiria la remorca 700 euro , este foarte greu sa discuti cu ei , intotdeauna raspunde altcineva la telefon si nu sunt foarte receptivi la problemele transportatorului , te incarca la cheltuielile de pe card in plus iar cand le demonstrezi asta dureaza saptamani intregi pana rezolva , trebuie sa suni de zeci de ori , iar incarcarile in 98 % din cazuri de peste 24 t , deci consumurile de carburant sunt destul de mari si iti distrugi si camionul . Platile se fac atunci cand vor ei si nu iti ofera nici o explicatie de ce nu sa platit la timp , pur si simplu nu raspund la mail-uri iar la telefon. Iti spun ca vor verifica . Cu toate ca au promis la inceput ca nu se pierde absolut deloc timpul cu asteptarea unei curse am stat ocazional si cate 3 zile in parcare,si in mod normal 24h , cursele sunt programate in asa fel incat sa nu faci peste 10 000 km , media mea fiind de max 9000 km /luna. Feribotul il rezerva mai mereu pe lista de asteptare( mai ieftin ) asa ca daca nu esti printre primii pe lista ,va trebui sa astepti a doua zi sa traversezi ...alt timp pierdut. In ansamblu , la sfarsit de luna nu ramai cu mai nimic asa ca este absolut nerentabil sa lucrezi cu Walter , mai bine castigi ca sofer . Am scris aceste randuri in speranta ca vor fi de ajutor unui coleg care ar vrea sa lucreze cu ei ...NU SE MERITA !
  23. 2 likes
    As dori sa spun cateva lucruri celor care au dorinta sau intentia de a se angaja la CARRION EXPEDITION/J.CARRION. Cei care ridica in slavi firma , care sunt in stare sa jure cu mana pe inima sau sa spuna, ca ei chiar stiu ca nu este asa, sa se abtina. Ganditi-va ca e posibil sa nu stiti chiar toate evenimentele neplacute din aceasta "curte". Nu spun ca nu a fost o firma buna, sau inca este pentru cei care stiu sa isi impuna punctul de vedere. Spun ca exista si altceva decat cainii cu covrigi in coada. Hai sa punctam cateva lucruri: 1. Pauza de 45 de ore intrerupta la 43 de ore in Franta si Belgia 2.Incarcari/descarcari/schimburi de remorci in pauza (pe tichet, usor,magnet : la fiecare cum merge) 3. Se opresc 50 de euro pentru fiecare foaie de decuplaj/cuplaj lipsa 4. Se opresc 50 de euro pentru fiecare foaie de temperatura lipsa 5.Daca iti fura paletii ii platesti ( nu vorbim de cei care vand paletii, ci doar de nefericitii care chiar sunt furati) 6. Daca iti fura motorina o platesti 7.La cei care trebuiau sa fie la munca de sarbatori dar nu si-au prelungit vacanta printr-un concediu medical si s-au intors la munca dupa 1 ianuarie li s-au oprit 500 euro. (Au adus prejudicii firmei) 8. Daca nu te incadrezi la consum , ceea ce inseamna sub 34, oprire de 50 euro ( iarasi nu vorbim despre cei prinsi incercand sa faca un ban, vorbim de masini care nu se incadreaza orice le-ai face) Daca trece de 36 ,100 de euro opriti 8. Schimburi de soferi in parcari . Dupa ce faci turul Europei cu microbuzul firmei ajungi si tu in Romania. 10. Mai nou se semneaza foile pentru legea Macron. Foile fiind necompletate cu salariul. Foile se prezinta doar in limba engleza si franceza. La aceasta firma incepatorii nu se incadreaza la aceasta lege. 9. Si ultimul punct este despre accidentele tot mai dese la aceasta firma. Oboseala , alteori neatentia sau neadaptarea la conditiile de trafic fac victime. In unele dintre cazuri firma a intors capul si s-a facut ca nu-i mai vede pe soferii la nevoie. Nu spun ca nu exista soferi ajutati, dar ultimele cazuri chiar sunt de plans. Caz: ultima pauza de 45 intrerupta, ultima pauza de 9 ore intrerupta pentru a incarca, telefoane peste telefoane in pauza de 9 ore cand se presupune ca soferul trebuie lasat sa se odihneasca. La scurt timp dupa ce a plecat de la incarcare a avut un nefericit accident, ramanand fara permis. Se merita oare sa ne riscam viata ? Cine ne garanteaza ca dupa ruperea pauzei nu vom avea un eveniment neplacut? Sunt soferi ramasi fara loc de munca din cauza ca vor sa faca cum spun "sefii" . Imi doresc sa ajunga sa se constientizeze cat mai multi colegi ca sa putem schimba sistemul. Pauzele sa fie pauze. Daca se cere consum atunci hai sa mergem la consum. Cand ei spun *cursa super rapida* sa fie cursa in limita conditiilor de trafic, in functie de greutate si in limitele de viteza. Acum, fiecare dupa cum considera. Catelusii si pupi..... sa se abtina . Iar celor care doresc informatii, va spun atat: incercati sa cautati adevarul printre ei , cei patiti. Aici, in comentarii putini au curaj sa spuna adevarul de frica sa nu fie trasi la raspundere. Pe pagina la Carrion toate comentariile si postarile negative sunt sterse. Deschideti ochii, dragi colegi si haideti sa ne facem respectati! Drumuri bune , fara incidente!
  24. 2 likes
    Vezi sa nu ramai ca bula, sa vorbesti singuri , daca nu respecti forumul si membrii lui . salar ?? diurna ??
  25. 2 likes
    Wow ! Multumesc tuturor pentru raspunsuri, nu ma asteptam sa primesc atat de mult feedback /info, felicitari tuturor persoanelor ce se ocupa sau activeaza pe acest site. @Mario Bandit Intotdeauna verific de multe ori inainte de a face orice fel de acuzatie, mai ales in situatia expusa cand e vorba de job-ul unui om, te asigur ca evaluez lucrurile corect tot timpul. Acei asa zisi ,,patroni" pe care i-ai mentionat sunt de fapt niste otrepe si nu se califica pentru conditia umana, in opinia mea. Niste bisnitari ce se bucura la fiecare suta de lei, planifica totul numai pe termen scurt si banutii aia ciupiti le acopera un cost/ rata lunara la ceva si sunt fericiti -ultimii oameni. Eu vad carciumari de genul asta, ce tin mereu afisul ,,angajam personal" pe geam, sa adune zeci de numere de telefon sa aiba masa de rulaj umana, la fiecare inventar de sfarsit al lunii scoteau omul lipsa sa nu-i dea salariul sau chiar il faceau dator. Asa functioneaza luna de luna cu angajati carora nu le dau nimic. Te asigur ca patronul de la noi este un tip super corect si dependent de munca, e pe autocar de la 06:00 la 18:00 ocazional se mai se intoarce si pentru inca o cursa de la 23:00 E genul care trage impreuna cu omul, nu din aia ce stau biciul in spatele angajatului si asteapta. Sanatate tuturor !
  26. 2 likes
    Eu am inceput de curand o colaborare cu LKW Walter. Sant foarte dezamagit de pretul oferit, 0,73 euro / km, si imi platesc eu toate taxele de drum. Pe langa aceasta dezamagire, sun sa le amintesc ca am camion gol care asteapta incarcarea, ca ei sa imi raspunda ca o sa vedem ce putem face azi, daca nu ramane pe maine, ceea ce nu mi se pare ok. Se pare ca si ei gasesc diferite motive pentru a nu face plata la timp(asa cum am fost informat), invocand ca CMR nu sant lizibile, sau ca lipsesc documente. Au solicitat documentele in original, mi-au confirmat primirea lor dupa o saptamana, dar mai dureaza pana le proceseaza..... Sincer nu recomand o colaborare cu LKW Walter. Daca se poate si stiti, sa indicati o firma colaboratoare care poate oferi de lucru permanent, pe tur - retur in UE, sa fie serioasa sa respecte termenii contractuali.
  27. 2 likes
    pentru cei care inca nu a cumparat un camion ,parerea mea este sa nu cumpere ,nu va legati la cap daca nu va doare capul!! ca veti fi amagiti . cit despre lkw walter este asa cum spun si colegi de mai sus,sunt foarte seriosi dar au preturi/ km foarte mici pentru RO tur retur in comunitatea EU ruta care trece spre austria germany s ,m, d = 0,80e/km . ruta care trece spre slovenia italia= 0,70 e / km . politica lor este ca transportatorul va recupera TVA si cistigul va iesi de acolo, cei care va decideti si vreti sa lucrati cu walter trebuie sa intrati pe bursa lkw walter si aplici cum devi clent lkw.si acolo iti spune ce documente sa trimeteti la ei dupa care iti va da un numar de client si o parola cu acestea poti sa intri pe bursa lor, alegi un traseu ex, ro fr si apare un tabel ce curse au.este pus si numar de telefon la dispecerul cu care trebuie sa iei legatura. ce am relatat eu mai sus , este pentru ansamblu complet , dar mai au si altfel de colaborari doar cu cap tractor acolo se lucreaza pe comunitate , si nucunosc oferta . succes.
  28. 2 likes
    cei care lucreaza cu ei, le este rusine sa spuna pentru cati bani lucreaza. in orice caz din cate stiu, sunt seriosi cu banii doar ca ofera cel mai mic pret de pe piata.
  29. 1 like
    http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/84525 ORDONANŢA nr. 37 din 7 august 2007 (*actualizată*)privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora(actualizată până la data de 2 ianuarie 2016*)
  30. 1 like
    nu are rost să mă cert aici cu tine"canadianule". Știi că eu procedez altfel..si poate mă ajută Dumnezeu să ne întâlnim să stăm la o "cioacă" De plecat în Canada am avut ocazia în 2011 si mai nou am gasit ceva si anul acesta.Dar trebuie să recunosc că-mi este frică s-o iau de la capăt...numai am vârsta..Dar în fine,din respect pentru acest site mă abțin să spun mai multe,tu ia si fa taximetrie la tine la Bucale si îmbogățește linistit.Mincinos/lăudăros mic care ești tu! :)))
  31. 1 like
    era sa uit soferii sunt anchetati pentru tentativa de omor!!!!!!!!!
  32. 1 like
    are cineva vreo informatie despre agentia james-lewis? a plecat cineva cu ei sau a fost contactat in vederea obtineri unui loc de munca ca si conducator de autobuz in u.k? va multumesc pentru informatii..
  33. 1 like
    Sincer , stau , citesc ...... si ma minunez .... Deci se prefera un venit cumulat de sa zicem asa fara prea multe calcule de 1800 euro cu minim economie si diurna mare in defavoarea unui venit de 1800 euro cu un salar decent ( neimportanta suma ) si o diurna mai mica , nu ?? Vrei sa sti de unde plateste angajatorul diferenta ? Din frauda pe care o face , daca tot te incarca la diurna ( deductibila si neimpozitabila pana la 82 euro ) ca ai cheltuit 80 sa zicem cand tie iti da 40 , atunci sa si plateasca daca vrea un muncitor profesionist . 40 x 30 zile cat face ..... ?? Deci uni mai prosti si uni mai hoti ? ( ghici care e unu si care e altul ) In loc sa gasim ajutor si optimism ne incarcam de negativism si parere de rau de patroni , vezi doamne nu au de unde , au , crezi ca atunci cand se aduna in cete si fratii , toata ziua stau de manifestatii ? Alea sunt de fatada , sa vada statul cum ca le -ar fi greu , inventeaza scuze , criza de soferi ( cand ei insusi sunt vinovati de conditii si nu atrag muncitorii catre domeniul acesta ) , inventeaza cum ca vestici au ceva cu estici , cand ( cand ei insusi au rupt pietele pentru a prinde contractele mizand pe frauda din romania si greutatile sociale ale muncitorilor ) si cate si mai cate. De 2 ani incoace plata muncii sa modificat in bine , dar nu imbucurator , a evolutionatbpozitiv dar omul in sine , ne educat si hapsan nu stie sa aprecieze si sa caute un sprijin la batranete , iar daca nu invatam din greseala parintilor nostrii ( pensi de mizerie ) le vom repeta si va fi prea tarziu , sau credeti ca atunci in caz de boala va veni un fost patron , si el hodorosit , dar nu de munca ci de grija anaf -ului , sa va ajute cu un medicament sau o paine ? Mai e si proverbul ala , fiecare cum isi asterne asa doarme , degeaba incerci tu cri5tian sa arati unuia sau altuia o alternativa spre bine , ca tot fricos si aplecacios ramane in fata patronatului , a zice daca nu ar accepta x si y nu e solutia , ne plangem degeaba cat timp nu ii facem pe acestia sa inteleaga diferenta si avantajele / dezavantajele , iar scarba asta ( ca nu gasesc alta definitie ) impotriva sistemului impus ( nu ales de personal ) o inteleg si o am si eu de 11 ani de cand am plecat din tara ca nu am vrut sa accept conditiile . Calais , cum a explicat si cristian , diurna fiind o cheltuala in urma unei deplasari , nu trebuie impozitata pana la plafonul de 82 euro , problema s venit cand statul a vrut impozitarea si au sarit patronii ca arsi ca daca ii impozita retroactiv la cat au incarcat soferii ( care au muncit per km nici macar minim economie sau diurna ) iesea un scandal national . Sa calculat , sa demonstrat dar vezi tu , statul inca face jocul patronal ( ca deh , economia statul nu o poate sustine neavand nimic la stat ) ca un patron mediu , a fraudat statul anual cu intre 14 si 16 mii aeuro ( da da 14 -16 mii scrie ) numai dintre diferenta intre plata la km si salar plus diurna . Daca nu a facut-o inseamna ca a pierdut degeaba vremea printre cere si fratii . Ca o incheiere , asa deci ( si prin urmare ) acesti ( anumiti ) domni care prin manifestatii si comunicate cereau statului sa fiti drept raspunzatori pentrj incalcarea timpilor de munca si odihna in timp ce tot acestia va impingeau de la spate , apoi va considerau caini de paza iar in loc sa va ofere o camera de hotel ( dreptul vostru recunoscut de lege ) sa stati in corturi langa camion , acum sa ceara statuli masuri antisociale pentru populatie , doar prin simplul fapt ca muncitorul casca ochii si incepe sa gandeasca treburile , si voi le plangeti de mila ?? Putina rusine si moderatie nu ar strica !! Am langa mine parcat un neamt care aseara cand a oprit , ( eu imi strangeam lucrurile sa merg la camera de cazare ) ma intrebat : Hotel ?? Nu am vazut in ochii lui nimic care sa il chinuie , nici grija fata de angajator nici grija de ansamblu / marfa , omul si -a terminat munca ... adio , si asta spune multe . Pacat ca nu suntem colonie germana , mare pacat ..... Cristian , niste calcule demonstrative cu pixul pe foaie nu ar strica , poate putem contacta un contabil ....
  34. 1 like
    Cateva modele de antifurt care pot trimite spre un alt "obiectiv" plimbaretul nedorit prin apropiere atunci cand ne odihnim sau conducem cu viteza redusa, https://www.pieseautocamioane.ro/search?search_query=antifurt&orderby=position&orderway=desc&poscats=&search_query=antifurt&submit_search=Cauta&n=30 Dispozitive de blocare pentru asigurarea de marfa pe timpul transportului cu semiremorci, container de transport marfa și alte remorci specializate. Oferta Miltech include cateva modele de incuietori de securitate pe care le oferim clientilor nostri cu posibilitatea de a alege in functie de nevoile și preferintele lor. Aceste dispozitive de siguranta dedicate soferilor, companiilor de transport, expeditie si de logistica va pot proteja în mod eficient de problemele inutile cu furtul de carburant, furtul de marfa sau intruziunea ilegala, castigand asfel credibilitatea clientilor si un sentiment nepretuit al securitatii marfurilor transportate la timp. Asigurarea este foarte importanta, dar uneori, procedurile de despagubire ale asiguratorilor sunt greoaie în cazul in care este vorba de furt sau deteriorare a încarcaturii. In plus, cresterea recenta a tranzitului de imigranti ilegali care încearca adesea sa tranziteze Europa utilizand autocamionele pot crea neplaceri si penalitati financiare pentru transportatorii care vor fi gasiti cu pasageri clandestini, fapt ce poate duce la costuri financiare mari, sa nu mai vorbim de problemele cu partea administrativa a controalelor de frontiera din Europa si țarile din Asia. Drumuri bune tuturor.
  35. 1 like
    Si atunci se pune o intrebare simpla...de ce acceptati sa lucrati pentru ei in aceste conditii..?? uniti-va toti romanii care lucrati acolo si incetati munca...Impuneti-va conditiile si vedeti ce iese..ori renunta la voi ...ori accepta si atunci veti fi multumiti..nemaiavind probleme
  36. 1 like
    Draga Cristian, nu stiu exact unde vrei tu sa bati si ce vrei tu sa te lauzi ca esti. Daca nu te confund, tu lucrezi in GB. Daca asa e, ma mir ca ai timp si de forum. Nu am nimic cu soferii si nici cu tine. Orice discutie e binevenita atata timp cat este decenta, dar eu nu am tras decat un semnal de alarma vis a vis de Sovtrans si modul in care se desfasoara lucrurile acolo. Prin asta am sperat sa ajut acele persoane care sunt in cautare de loc de munca si ar putea sa trimita un CV acolo. Ca sa atentionez nu trebuie sa imi pun CV-ul aici ca sa vezi tu cu cine stai de vorba sau sa iti explic care a fost conjunctura de am ajuns sa lucrez pentru Sovtrans, asa ca nu mai subestima persoanele pe aici. Drumuri bune sa ai si sa sti ca pe fond, apreciez principiile tale
  37. 1 like
    Alte cerinte ai de la angajator sau doar sa traiesti in "camping" ? Daca da, te rog sa ni le spui si noua. Noi cerem angajatorilor sa-si detalieze oferta de munca cu: salarizare, diurna, conditii de munca si cazare,.....etc Am vrea sa vedemca acelasii lucru sau mai mult decat atat ca isi doresc si candidatii la un loc de munca. .
  38. 1 like
    Asta am auzit-o și eu, acum de curând... și când l-am întrebat ''Păi și atunci obturatorul de gaze ce face?'' răspunsul a fost: ''Ăla n-are treabă''!... Eu mi-am permis să râd cu gura până la urechi
  39. 1 like
    Si bine ca intra aici , ca mai demult pe ,, cateva burse renumite ,, patronii facusera subiecte cum sa pacaleasca soferii cu aceste sisteme si sa ii faca sa plateasca , de prindea acele subiecte ....nu.le cautati ca sunt sterse , atunci invata ,, prost ,, macar are bunavointa sa cerceteze si sa valoreze lucurile corect. De recomandat un soft , mai bine ma abtin ... Nu sunt deacord cu aceste monitorizari, spre a impune o norma de lucru .
  40. 1 like
    Cu permisiunea lui Mario as mai adauga urmatoarele; Depinde ce activitati se fac in timpul stationarii,eu de exemplu am zile cand tin motorul turat cate4-5 ore la 900 ture pentru a incarca sau descarca silozuri sau bulk uri..Mai folosesc si compresorul pentru a face presiune de aer pentru acestea. Pe alte camioane avem macarale cu care incarcam diverse marfuri. Mai sunt unele remorci care au rampa liftanta la spate si necesita o tensiune constanta de curent. Cum am mai spus..Depinde de activitatile prestate in timpul stationarii.
  41. 1 like
    Buna ziua . Nu cunosc softul specificat si nici pe ce principii si baza tehnica lucreaza ,.dar din scurta mea experienta cu aceste tipuri softuri e posibil in cazul in care se iau informatii doar pe baza plutitorului de la sorbul din rezervor , consumul in stationare sa nu fie foarte precis , mai ales din cauza pozitiei de parcare , si modificarea nivelului combustibilului rapid . Plutitorul la oprire , pentru ca e un schimb de mod calcul , da un nivel combustibil iar in timpul stationarii sa zicem o pozitie inclinata motorina se duce intr-o parte masurand o diferenta mare nivel , crezand ca e consumata motorina . Un soft bun este acela care pe langa plutitor are si doua litrometre , tur /retur pe langa cele proprii ale camionului , prin care masoara diferenta intre tur si retur ca litrii reali consumati . La sistemele mono se cere ca nivelul de combustibil sa fie intodeauna peste jumatate din capacitatea rezervorului pentru a elimina fenomenul gravitational si ca punctul de respirare a acestuia sa nu fie blocat . Recomandarea mea ar fi sa cercetati foarte bine sistemele achizitionate si modul de operare , din pacate sunt firme , si asta o spun fara a semnala pe x si y , care vand sisteme rudimentare si le promoveaza fals pentru a avea vanzari mari , stiind ca firmele cauta un produs bun , iar dupa ce aveti convingerea ca totul functioneaza corect , ca ultima acuzatie sa vina cea pe baza furtul motorinei ,mergand pe prezumtia de nevinovatie hai sa nu facem atacuri gratuite la adresa muncitorilor fara a avea dovezile necesare .
  42. 1 like
    Colegii, daca nu ati trecut de cateva ori pe acolo. Nu va dati cu parerea degeaba. Eu am 1 an+++ de cand trec de minim 2 ori in UK intr-o saptamana, si ceea ce va pot spune: este ca e foarte grava situatia. Ceea ce vedeti la TV e "apa de ploaie, sau orice altceva. Dar nu realitatea. Realitatea este ca a fost sofer care a murit, in jungla din Calais, pentru ca a facut prostia sa se dea jos sa alunge migrantii de langa si din camion. Calais e locul in care mai nou, noapte de noapte esti blocat de migranti pe autostrada ce duce in port, ei blocand drumul cu tot felul de la craci de copaci, baloti de paie incendiati si orice le cade in mana. Doamne fereste sa faceti pauza in apropriere, ca nu de alta, dar o sa ramaneti doar cu paletii goi de la marfa. Asa cum a patit de exemplu un coleg de al nostru ce avea descarcare in port Calais, fiind incarcat cu 24Tone de bere din Germania. A adormit, iar dupa 2 ore a fost trezit de zgomotele a vreo 50 de insi ce l-au blocat in parcare si a ramas doar cu paletii goi, fiind parcat in zona industriala, ca acolo e mai ferit si e zona iluminata. Si un ultim detaliu: Evitati sa treceti noaptea spre UK. Drumuri bune.
  43. 1 like
    ps:Am uitat sa mentionez,cei care spun ca au permisul de prin anii 80-90,pai fratilor nu puneti meseria care o invatati atunci cu ce se face acum,poate pentru asta s-au bagat si atestatele astea.Am facut 300 H conducere C+E si o saptamana teorie,hmmm....cum spunea si profesorul de legislatie,stiu ca n-ati inteles nimic (mecanica),ce va preau aici in cateva ore eu am facut in 5 ani.Soferii vechi sunt intradevar soferi,noi astia (inclusiv subsemnatul) mai ne trebuie destule ore de dormit prin cabina ca sa intelegem cu ce se mananca meseria asta,corect?
  44. 1 like
    Este necesar sa fac un subiect pe aceasta tema pentru ca in mod larg se face abuz de termenul salariu sau salarizare intr-un mod in care nu ar trebui cu scopul de a duce in eroare. Haideti sa vedem ce reprezinta fiecare termen in parte. Codul muncii: Diurna se acorda in cazul delegarii si detasarii. HG 518/1995 actualizata 2015 Pentru moment nu voi intra in detalii legate de faptul ca ar trebui sa primim si indemnizatia de cazare etc etc ci voi ramane doar la SALARIU si DIURNA, diurna care se presupune ca ne-ar fi acordata deja. In urma acestor 2 definitii trebuie sa ne fie clare niste lucruri: Salariul si doar el este cel care reprezinta plata pentru munca pe care o desfasuram. Salariul este cel pe care il aveti cu totii trecut in contractul de munca si cred ca pentru fiecare in parte este clar cat reprezinta, iar asta inseamna ca atat considerati voi ca reprezinta munca pe care o desfasurati. Diurna e un pic mai jucausa in ziua de azi pentru ca in multe contracte de munca aceasta nu este trecuta si este cea pe care companiile o folosesc ca pe o unealta cu care dribleaza in functie de bunul lor plac, mai bine decat driblingurile lui Hagi cu mingea in vremurile lui bune. Spun asta pentru ca atunci cand ni se prezinta ofertele de munca ni se spune ca salarizarea este 1200 de euro sau 1900 de euro, dar in acte se spune cu totul altceva: salariu minim pe economie si restul diurna. Diurna nu este salariu!Ce vreau sa spun cu asta este faptul ca atunci cand sunteti nemultumiti de banii primiti, ca munca voastra trebuie platita mai mult, inseamna ca trebuie sa cereti o marire de salariu sau sa pretindeti de la bun inceput cand mergeti la o firma un salariu mai consistent, asa cum face orice alt muncitor in orice alta meserie. Diurna este acordata doar pentru a acoperi niste cheltuieli extra pe care le are orice muncitor atunci cand este plecat. Diurna reprezinta cheltuieli ale companiei si nu sunt bani castigati de voi. Diurna nu este salariu! Din acest motiv compania nu plateste taxe pentru acesti bani. Fiind cheltuieli ale companiei aveti dreptul sa solicitati acesti bani in avans, saptamanal spre exemplu. Nu sunteti obligati sa suportati voi aceste cheltuieli. In mod evident nu puteti suporta cheltuieli cu diurna in valoare de peste 1000 de euro in timp ce salariul vostru este de aproximativ 200 euro. Din salariu trebuie sa traiti voi si toata familia voastra, nu sa acoperiti cheltuielile firmei la care lucrati. Si atunci ce facem? Ne imprumutam noi la banca pentru a acoperi aceste cheltuieli? Trebuie sa intelegem un lucru colegilor: suntem munctori, nu investitori. Muncim pentru a castiga un ban pentru noi si familiile noastre printr-o remuneratie numita salariu. Un investitor la randul lui se asteapta sa primeasca un profit separat pentru banii investiti, dar uneori e posibil sa-i piarda. Actualizat 08/11/2015 Cateva situatii pentru care trebuie sa luptam pentru un salariu decent si sa nu ne lasam inselati cu diurna: Muncind pe un salariu de 200 euro, atunci cand veti ajunge la pensie veti avea de o pensie de 150 de euro. Atunci sa vedeti cum veti taia teava la calorifer, veti pune cojoacele pe voi si veti trai asa cum vedeti ca o fac unii batrani din zilele noastre, timp in care patronii care si-au insusit taxele neplatite pentru voi vor sta intr-o vila in fata unui semineu cu focul aprins. Atunci cand apare o problema de sanatate si va trebui sa stati acasa in concediu medical, veti fi platiti conform salariului si nu al diurnei. In cazul unui accident de munca se plateste cu 100% din salariu perioada cat stati acasa, iar in alte situatii cu 75% (nu voi intra in detalii). Atunci veti realiza cat de mult conteaza sa ai un salariu decent, pentru ca nimeni nu-ti mai da banii pe diurna, iar costurile cu medicamentele, doctorii si spitalele pot fi destul de consistente. Salariul pentru concediu este bazat pe salariul minim pe economie, ceea ce va face sa fugiti repede la munca, ca nu reusiti sa traiti cu acesti bani. Salariul minim pe economie face ca orele suplimentare de munca sa le faceti aproape gratis pentru ca plata este mult prea mica si anume aproximativ 1 euro pentru ora muncita. Din acest motiv picati in capcana platii in functie de kilometri parcursi, cu tahografele setate pe pauza atunci cand voi defapt munciti. In urma acestor lucruri patronatele isi umfla buzunarele, crescand flotele de camioane si va mirati de unde (din banii vostri normal), in timp ce noi soferii suntem in mod permanent la dispozitia lor fara sa mai avem timp si de viata noastra personala. Plata suplimentara pentru orele muncite noaptea se platesc in functie de salariu, nu de diurna. Plata suplimentara pentru orele muncite in weekend se platesc in functie de salariu, nu de diurna.
  45. 1 like
    Încep prin a transmite drum bun tuturor șoferilor aflați în cursă și odihnă plăcută celor care sunt în pauză sau la somn. Am analizat piața transporturilor și aș vrea să vă prezint pe scurt niște concluzii referitoare la cursele efectuate prin bursă versus cursele prin casa de expediție. La bursa transporturilor, dacă facem un calcul al costurilor pentru cursele care au prețul afișat, rezultă că este rentabil să iei curse cu preț oferit. Însă, personal consider că rentabilitatea cursei depinde de termenii contractuali și de respectarea lor de către părți. Dacă clientul te lungește cu plata facturii peste termenele convenite, apar probleme financiare care te țin pe loc și dacă ești firmă mică nu o să faci față pieței. În plus, consider că hazardul unor curse găsite pe bursă nu poate fi foarte profitabil, aici fac referire la găsirea unui nou client în localitatea de destinație a cursei pe care o faci precum și la respectarea timpilor de conducere. De exemplu, o cursă din București la Pașcani, ar dura aproximativ 6 ore de conducere, dacă am circula cu o viteză de 60 km/h. Cred că este puțin probabil sa găsești o cursă din Pașcani către orice localitate din România și că este mai probabil să găsești curse din Iași, Piatra Neamț, Suceava sau Botoșani, doar că din Pașcani mergi gol încă o oră până într-un oraș mare. Încarci și îți mai rămân 2 sau 3 ore de conducere(pentru a ajunge la 9 sau la 10 ore din programul zilnic), apoi odihna zilnică și iar la drum. Depinde cât de tare se grăbește destinatarul mărfii clientului din Iași, P. Neamț ș.a.m.d. și cât de mult vrei să riști să stai cu un camion încărcat prin parcările din iubita noastră țară. Dar dacă noul client a găsit alt transportator și nu te mai ia pe tine? Cauți alt client, în altă parte și asta înseamnă timp pierdut, adică bani pierduți. Chestia asta cam seamănă a taximetrie și nu cred că este prea profitabilă. Cred că sunt mai rentabile cursele fixe sau cele efectuate prin casele de expediții, cu contract(știu că sunt mai prost plătite-cu 0,80 eurocenți/km pe extern, dar sunt sigure și plata se face la timp-cel puțin la nivel declarativ de către casele de expediție). Sau mai rentabil ar fi sa îți faci propria casă de expediție, să ai 30 sau 40 de autocamioane și să colaborezi cu alte case de expediție. Nu știu dacă cu un camion sau cu 2 se face afacere, dar se poate încerca. Așa la mica ciupeală, cred că merge și dacă mai și încalci legea este perfect și reflectă exact ceea ce este pe șoselele din România, respectiv accidente, răsturnări, trafic aglomerat, șoferi obosiți, mica sau marea șpagă și nu în ultimul rând neseriozitatea relației dintre client și furnizor. La businessul ăsta românesc, vine și statul și te taxează cu vreo 25% din ceea ce rămâi. Deci, oare cum este mai bine prin bursă sau prin case de expediție? Eu aș mai întreba: oare cum este mai rentabil să faci curse la mica ciupeală sau să se unească mai mulți tracționiști și să se facă un sindicat al șoferilor români, care să crească gradul de apreciere a muncii de conducător de camion pentru transport marfă? Abia când în România va fi un sindicat al șoferilor și un altul al transportatorilor, vor crește și salariile și respectul vesticilor pentru români. Până atunci ne tot întrebăm și testăm piața!
  46. 1 like
    Un lucru este clar , la orice firma din Europa unde se strang mai multi romani se alege praful de tot , peste tot plin de oportunisti si catei . Ca sa raspund la intrebare , cea mai rea natie de soferi sant de departe romanii .
  47. 1 like
    Da da,bani garla,contract in chineza,si dai in program ca surdu-n clopot.
  48. 1 like
    Oameni buni, pentru disperati, pentru cei care nu au lucrat pe mai mult de 1300 euro pentru cei fara prea multa experienta firma e ok,dar va spun clar ca cel ce va angajeaza aici in Iasi,Nelu Nagler si un eliminat dispecer Dumitru o vinde pe masa pentru 2 lei care ii ia de la olandezi si va lucreaza de nu aveti aer, pe deasupra nu au nici experienta.Sa va fereasca dumnezeu cand intrati pe mana prostului.In conciuzie fiecare isi cunoaste valoarea,eu personal nu am nimic cu prostii daca sant legati dar astia umbla slobozi. citeste regulamentul si ai grija pe viitor la comentarii...altfel le vei pierde.
  49. 1 like
    daca stiti ceva informati despre firma Van Den Bosch din Olanda va rog, http://www.vandenbosch.com
  50. 1 like
    S au inventat tocmai pt oameni ca tine. Eu zic sa-ti reconsideri valorile morale. Furtul e totusi o infractiune! Sau chiar nu ne mai pasa ?
This leaderboard is set to București/GMT+02:00