• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

TirExpress

Members
  • Număr conținut

    297
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Days Won

    8

TirExpress last won the day on August 14 2016

TirExpress had the most liked content!

1 Urmăritor

Despre TirExpress

  • Rang
    Sofer
  • Dată Naștere 27.04.1975

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Bucuresti, Romania
  • Varsta:
    foto, racing, comunicare, tunning, sah, pescuit, Nicola Tesla, camioane

Contact Methods

  • Yahoo
    TirExpress

Vizitatori Recenți Profil

892 citiri profil
  1. Cine vrea, il/o pot pune in legatura cu multi romani care au fost in Canada si s-au intors. Unii... de mai bine de zece ani. Chiar si tie iti pot face acest serviciu, George.
  2. 1) acel "cateodata" este de fapt, "mai tot timpul" . Se pare ca ai uitat cand spuneai la telefon ca nu ai facut dus de 5-6 zile, dormi pe nu stiu ce coclauri si ca ai card-ul taho facut praf. In sase luni nu ne-am vazut decat de cateva ori. Nu ai avut ocazia. A fost doar o intamplare. Inainte sa pleci acasa ai spus ca nu mai vii si il injurai pe patron ca la concurs. Nu ti-a raspuns la telefon saptamani intregi. L-a rugat cineva sa te sune(ca esti baiat bun, ca ai si tu zile proaste, etc). Ti-a dat 250-300 in plus si ti-au disparut toate problemele. Ti-a dat si camion nou ( luase camioane si n-avea soferi) si te-ai intors alt om, cu alt discurs. 2) Nu m-am plans niciodata de Tir Express, nimanui. Cu atat mai putin tie. Vezi ce am postat eu despre Tir Express si compara cu ceea ce ai scris tu despre firma la care lucrezi. Si un olandez ar putea citi cu Google Translate. 3) Chiar daca iti desenez nu o sa poti intelege de ce am stat atat timp in Olanda. 4) Te-am sunat pentru ca aveam mai multe apeluri ratate de la tine. Am facut o chestie de bun simt si curtoazie. Nu stiu cine ti-a spus tie ca vreau sa ma intorc. Oricum, nu ma mai ating de camion pana nu vor creste salariile macar la un nivel decent. Chiar crezi ca daca as vrea nu am unde sa lucrez pe camion??? Chiar crezi ca trebuia sa te sun pe tine daca doream sa ma intorc acolo???!!!!??? Pe bune?!?? Daca as fi stiut ca faci un "interviu" cu mine crezi ca te-as mai fi sunat?? 5) Ceea ce fac acum imi aduce aceeasi bani, dupa ce trag linie. DAR! Sunt propriul meu stapan. Dorm, mananc, ma spal si muncesc in conditii mai mult decat decente. Am oportunitatea sa socializez, sa fiu langa ai mei, sa cunosc oameni interesanti de la care am ce invata. Sa caut noi oportunitati de dezvoltare, sa imi fac planuri pentru ca imi fac singur programul, sa fac lucruri care pentru tine nici nu exista dar pentru mine conteaza. 6) Mai stiu pe cineva care a trait in Ontario, a avut camioanele lui si acum face acelasi lucru, numai ca in Brasov. Dar eu si el suntem prosti. Norocul lumii cu tine. Ai salvat-o. 7) Stiu ca esti disperat sa ajungi in Canada si nu poti din cauza tinichelelor din coada. Dar nu asa se procedeaza. Nu asa ajungi acolo.
  3. 1) acel "cateodata" este de fapt "mai tot [email protected]
  4. Salut, Cico! Văd că ești din București. Parcă tu erai cu electrică, ECM-uri, nu?Oricum, eu acum locuiesc în zona Eroii Revoluției și poate ne vedem la o cafea, bere... poate un Cico??? :)

     

  5. Mulțumim frumos. Mi-aș dori să avem discuții constructive aici. Dacă avem ceva de spus/comentat să atacăm ideea (cu argumente pertinente) și, în niciun caz, persoana.
  6. OK, nu am de gând să încep nici măcar o discuție cu tine. Din cauză că, evident nu mă cunoști dar mă judeci și îmi pui etichete. Nici măcar nu vrei. Chiar aici, pe acest forum scrie despre mine. Iar eu cu oameni care gândesc așa ... îmi pare rău și îmi cer scuze, nu discut. Chiar dacă par arogant. Domnilor admini, vă rog, cum pot să dau ignore unuia dintre useri?
  7. am scos si -1. aveam si vantul in spate
  8. nu este vorba de nici o polemica. eu doar am explicat pe intelesul tuturor. cand scriu, vreau sa fie si util, nu doar sa imi etalez cunostiintele. daca vrei polemica... cauta pe alticineva ca eu nu sunt disponibil. nu am timp si, in plus, este plin internetul de asa ceva. multumesc pentru intelegere.
  9. Este vorba de rezistenta pe care o opune cauciucul prin flexare la atingerea carosabilului. Explicat in mod popular. Ceea ce exista in formula data de tine calculeaza pierderea de energie cinetica. Piederi sunt si in transmisie, etc. De aceea vorbim de putere masurata la volanta si putere masurata la sol.
  10. Ceea ce spune UNH acolo vine sa confirme ce am postat anterior. Priceperea transportatorilor romani... Apa de ploaie! Numai un "expert" poate sa trimita in Grecia Actross de 350 de cai. Grecii care isi tuneaza motoare de 500 de CP o fac de fite, dupa capul "expertilor" romani. Nu stiti dar ... nici nu vreti sa invatati. Cand esti prost, este ca atunci cand esti mort. Tu nu stii nimic dar sufera cei din jurul tau.
  11. Ba din contra. Sa investeasca. Dar sa investeasca asa cum ar trebui, inteligent adica. "Sa nu de fie teama de negocieri dar sa negociem cu teama" Ronald Reagan. Iar daca pana acum am incercat si nu a iesit bine : " Esecul este doar o oportunitate de a o lua de la capat. Dar de data aceasta intr-un mod avizat" Henry Ford
  12. Salut ,

     

    Am vazut ce ai posta ceva legat de cursele de pe bursa pe un topic deschis. Pare pertinanta parerea ta despre burse/ load boards , si de aceea te-as ruga sa ma lamuresti mai in detaliu daca ai timp si vrei vis-a-vis de infiintarea unei case de expeditie. Sa-ti spun despre noi cate ceva , suntem 2 soferi de camion , avem 3 camioane , 1Xeuro3 si 2XEEV si dorim sa infiintam o casa de expeditii , ce sanse avem sa fie OK ? Dorim sa angajam pe cineva sa stea pe burse si sa vaneze curse intern/extern.  Orice informatie e binevenita. Multumesc, Adrian

    1. TirExpress

      TirExpress

      Multumesc pentru interes. 

      Si eu m-am ocupat de asa ceva. Am lucrat 4 ani pentru Landstar (o gramada de training cu ei) ca freight broker/speditioner in timp ce aveam camioanele mele si chiar faceam si eu curse. Aceasta se intampla in Canada si am revenit in Romania, definitv. Stiu ca iti pui o gramada de intrebari (de ce?cum?...) dar nu acesta este subiectul in cazul de fata. Ti-am spus doar ca sa stii cine sunt. Apropo, numele meu este Robert Lihet, 40 ani. 

           Cu trei camioane nu este rau. Am senzatia ca va doriti sa mai achizitionati camioane. Dar, o casa de expeditii nu este greu de facut. Investitia este minima, din punct de vedere logistic. In genul acesta de afacere, resursele umane au un rol cheie. De aceea, sansele de care ai intrebat depind de oamenii cu care lucrezi, intr-o proportie foarte mare. Mare atentie! Feriti-va de oamenii care tot ce pot sa faca este sa concureze doar la pret. Adica sa va trimita camioanele pe te miri ce pret doar ca sa "ia clientul". Sa nu uitam ca scopul unei afaceri este profitul. Clientii, sunt doar mijloacele care duc spre profit. Nicidecum un scop. 

         Revenind la intrebarea ta, referitoare la sanse, Henry Ford spunea ca : "Fie ca gandesti ca poti, fie ca gandesti ca nu poti, oricum ai dreptate." Oportunitatile sunt acolo si sunt multe. Luand in considerare ca in industria transporturilor a intrat cine a vrut si cine nu a vrut... sunt sanse mari de reusita. Cu o conditie. Sa stii exact ce faci, sa ai un plan viabil si sa lucrezi cu target-uri realizabile si deadline pentru ele. 

         Daca se infiinteaza o casa de expeditii, ideal ar fi sa aveti o capacitate de transport mai mare la indemana. Sunt situatii cand clientul are volum sau este JIT (Just in time). Nu te speria, nu iti spun sa iti risti pielea cu achizitionarea fortata de alte cateva camioane. Insa, sunt o gramada de patroncini/owner operatori/ soferi independenti care cauta curse/incarcari. Mai ales, curse bune. O baza de date si formarea unui network cu acestia este un mare plus in afacerea pe care vrei sa o pornesti.  Mare atentie, ca unii dintre ei nu snt chiar onesti. Nu cauta numai cursele tale. Vor si clientul tau, chiar daca nu pot face fata. Si atunci, semnarea unui contract de colaborare in care se te protejezi de acesti "oportunisti" se impune de la sine. Exista contracte tip de acest fel, pe care le stii dar un avocat ar ajuta mult, in asa fel incat sa personalizeze contractul respectiv in functie de necesitatile voastre. 

        Acum, persoana/persoanele care se vor ocupa ar trebui sa aiba abilitati foarte bune in vanzari. Pe de o parte, atunci cand prezinta capacitatea de transport unui client si, de partea cealalta, atunci cand cauta si recruteaza colaboratori/camioane. Notiunile de logistica si mi ales, ce si cum este un camion sunt foarte importante. Cunoasterea unor limbi straine este esentiala. Si cand spun cunoasterea, vorbesc de a vorbi si scrie fluent. Am intalnit multi care daca stiu trei cuvinte in engleza spun ca vorbesc engleza. De ce este necesar? Pentru ca atunci cand clientul discuta cu cineva cu care se simte confortabil afacerea este deja 50% incheiata. Mai ales cei din Vest, nu au timp de pierdut cu discutii inutile. Dupa cum stii, sunt foarte expeditivi si pusi pe treaba. Nu au timp de pierdut iar cand cineva le pierde timpul, devin irascibili. Iti spun toate acestea pentru ca am trait in cateva tari europene si am facut afaceri cu ei. Si in Romania, cat am lucrat ca director, nu stiu cum s-a facut ca am lucrat mai mult cu straini. Ii cunosc foarte bine. Sau, mai exact, mentalitatea lor si modul de a face business. Este mult diferit de al nostru. Nu as putea sa spun daca este mai bun sau mai rau decat al nostru dar, pana una alta, ei dau tonul in economia europeana. Asa ca, la Roma ... faci ca romanii. 

        Network-ul de care vorbeam mai sus este si el o "filosofie". Sa nu uitam ca clientul apeleaza la noi pentru a isi rezolva problemele. Nicidecum pentru a gasi altele. De altfel, americanii spun ca daca nu esti parte a solutiilor atunci esti parte a problemelor. Si atunci, acel network pentru capacitatea de transport trebuie sa cuprinda tot ceea ce ar putea sa serveasca cu brio un client. Calitatea serviciilor oferite este esentiala. Face diferenta dintre profit si pierderi. 

         Probabil te miri cum de am alocat atata timp si am scris atat. Raspunsul este foarte simplu. Si eu m-am gandit la o afacere in genul acesta, insa mult mai complexa si mai elaborata. Am niste idei noi, adaptate la vremurile actuale, in care flexibilitatea in gandire si adaptarea din mers sunt esentiale. Din pacate, la intoarcerea in Romania am suferit pierderi majore. Atat de mari incat prietenii si rudele erau cu ochii pe mine sa nu fac vreo prostie. Insa, am trecut prin multe si grele si am trecut peste. Atat timp cat mai am un cap pe umeri si pot munci, nu-i bai. Ceea ce stiu nu imi poate lua nimeni.  Se poate cauta pe facebook "colete arse Canada". Exista si video. Este destul de "interesant" sa te uiti cum munca ta de sapte ani in care ti-ai riscat viata de nu stiu cate ori si ai muncit pana ai vomitat (la propriu) se duce in fum si constati ca esti in pielea goala. 

        In mare, ca sa iti faci o idee, voiam sa deschid o firma de management si consultanta in transporturi, care sa faca si cele descrise mai sus dar in acelasi timp sa se ocupe si rentabilizarea la maxim a micilor flote auto. Sunt multe de facut in acest si chiar zilele trecute am avut inca o data confirmarea. Iti spun si tie, ca idee despre acesta afacere de care ai intrebat. M-a chemat cineva sa il ajut cu cateva curse, ca sofer. Da, nu ma dau in laturi de la nimic. Am fost si print dar am fost si cersetor iar munca este rusinoasa numai in Romania. Bun. Si banii pe care ii oferea pe o cursa de Olanda erau prea putini. Evident, cand i-am spus ca imi trebuie ceva mai mult a spus ca nu poate, ca ... "atat plateste clientul". Perfect de acord... Stiu realitatea din piata transporturilor, mai ales ca m lucrat 7 luni in Olanda, anul trecut. Insa, ar fi putut sa imi dea banii de care am nevoie daca exploatarea camionului ar fi fost eficienta. M-am uitat doar in fuga la camion si mi-am dat seama ca pierde undeva intre 400 si 700 de euro pe luna la un  milaj mediu de 10 mii kilometri. Intr-adevar, nu avea de unde sa plateasca mai mult. Dar era posibil! 

         Stiam toate acestea. Probleme de acest gen sunt si in Canada, USA, Italia, Franta s.a.m.d. Sunt o multime de acesti proprietari de flote mici, chiar un singur camion care sunt foarte buni soferi dar ca business ... nu stiu mai nimic. Cred ca ai constatat si tu ca atunci cand ti-ai cumparat camion, ca doar 30-40 % din timpul tau de lucru se aloca strict soferiei. Restul este "mancat" de aceste probleme strict business si managerizarea afacerii. De aceea, imi propusesem sa deschid o firma asa cum am spus mai sus, care sa formeze o cooperativa. Stiu, din cauza trecutului comunist, pentru noi romanii suna ca naiba dar poate ai vazut ce fac cei din Europa de Vest. Se organizeaza in ... cooperative. Au inteles ca in fata inavaziei corporatiilor mari nu exista decat o sansa. Organizarea si unitatea pentru a face fata acestor colosi. Ceea ce voiam eu sa fac era sa strang cativa ca voi si astfel sa creez o capacitate de transport care sa poata face fata flotelor mari. Cum? In primul rand, rentabilizarea exploatarii parcului auto. Dupa cum stii, companiile mari au discount-uri uriase la carburant, piese, achizitie camioane, reparatii,  etc ... De ce? Pentru ca au volum. Pot sa bata cu pumnul in masa. Nici un service sau companie de carburant nu isi permite sa scape o flota de peste 20 de camioane la ora actuala. Si atunci, sunt dispusi sa acorrde discount-uri si facilitati cat mai mari pentru cantitate. Ceea ce ar fi un mare plus pentru flote ca ale voastre, de cateva camioane. De partea cealalta, la client este iar un mare plus atunci cand stii ca ai in spate o capacitate serioasa de transport. Si clientul stie acest lucru si este dispus sa plateasca pentru evitarea batailor de cap. Asadar, este mult mai usor sa inchei contracte in aceste conditii. Poate reusiti voi sa faceti acest lucru. Mi-ar place sa vad ca o firma romaneasca devine o voce in transportul european prin profesionalism si idei novatoare si nu atarnare pe cale politica. 

      Ca un pont, daca vrei. Ochii pe XPO. Au aparut de nicaieri, au achizitionat business-uri foarte profitabile, atat in Europa cat si in America de Nord. Eu am lucrat cu ei si par a fi bine organizati si profesionisti. Se dezvolta cu o viteza ametitoare. Au o gramada de business si o colaborare cu ei (dar in conditii decente) nu este rea. Insa, nu as recomanda sa le inchiriezi camioanele. Mai repede o colaborare independenta dar profitabila decat sa alegi calea usoara si profit ... mai nimic. 

         Ma rog, cred ca iti dai seama ca este mult mai mult de spus dar mai ales de facut. Insa, sper ca te-am ajutat cat de cat. Daca mai ai intrebari, numele meu este Robert Lihet si celularul este 0732434046. adresa de e-mail : [email protected]  Poti sa imi scrii sau sa ma suni cand doresti in urmatoarea perioada. Imi caut ceva de lucru in Romania si momentan am timp.Asa ca... daca pot sa te ajut cu un sfat sau ceva stiinta, cu draga inima. S-au schimbat niste date in viata mea si sunt mai mult decat motivat sa raman aici definitiv, nu mai vreau sa plec de acasa. 

         Nu pot decat sa va urez bafta mare si drumuri bune!

       

  13. 1) Orice bursa/load board este "cosul de gunoi" al industriei, respectiv transporturilor. 2) Nu poti sa iti bazezi business-ul pe cursele/load-urile de pe bursa. Nu a fost conceputa pentru asa ceva. Mai ales daca esti la inceput, sa pornesti cu curse de pe bursa este o calatorie in slow motion dar sigura spre faliment. 3) Bursele/load board-urile sunt doar pentru depanare, in majoritatea cazurilor. 4) Sunt doua variante de lucru. a) contract cu o firma de logistica, speditie, freight brokerage. Se recomanda consultanta de specialitate inainte de semnarea contractului. Este o cheltuiala dar in acelasi timp, o investitie foarte buna. Se evita mari neplaceri in viitor. De retinut ca un semn de punctuatie pus acolo unde trebuie schimba radical afacerea dumneavostra si, implicit, viata dumneavoastra. In concluzie, cine semneaza contracte "ca primarul" sa se pregateasca de ceea ce este mai rau. Jocul, greseala asteapta. b ) contract cu un client/shipper pentru macar unul din sensuri (tur vs. retur) si pentru celalalt sens se poate apela la o bursa de transport/load board. Ideal, contracte pentru ambele sensuri. Chiar si un contract LTL poate salva contractul de pe celalalt sens. Daca nu, nu. Bursa este de un real ajutor, in acest caz numai. 5) Prin consecinta punct 4, daca se foloseste bursa/load board trebuie folosita orice oportunitate de a construi ceea ce numim "networking". Depinde de experienta, cunostiinte tehnici de vanzari si negociere, cunostiinte afaceri in transporturi. Limbile straine ajuta foarte mult. Sunt doar cateva cuvinte care cuprind biblioteci intregi de informatie. Nu este simplu si nici nu este pentru oricine. Imi pare rau pentru vestile proaste dar asa functioneaza lucrurile pe aceasta planeta. Pe alta planeta ... nu stiu. Nu am fost. Si nici nu intentionez. 6) De retinut! Bursa/load board-ul depinde de contextul economic. Sa nu uitam ca principiul de baza al economiei de piata este ponderea dintre cerere si oferta. Sa nu cadem in pacatul de a crede ca daca la o cursa am gasit o cursa foarte bine platita intr-un anumit oras se va intampla de fiecare data cand ajungem in acel oras. Nu ar fi rau sa tinem sub observatie indicatorii economici din zonele in care efectuam transporturi. Daca economia locala nu merge este evident ca cererea de transport este mica si, prin consecinta, oferta capacitatii de transport este mare. Rezulta preturi foarte mici pentru transportatori. Asadar, clientii/shippers/case speditie/freight brokers isi fac temele, stiu exact ce pret sa ofere in functie capacitatea de transport existenta intr-o anumita zona si perioada de timp. Cine crede ca poate sa faca business la voia intamplarii sau se bzeaza pe noroc, ar fi mai bine sa isi caute job de pe acum. Aproape ca pot sa garantez ca va da faliment, mai devreme sau mai tarziu. Este doar o moarte lenta. 7) Imaginea conteaza. Idiferent de unde se obtine o cursa (bursa, contract, networking) aspectul soferului si al autovehicului sunt foarte importante. Poate ca un shipper nu va fi impresionat de luminite, crom, autocolant si alte lucruri fancy dar daca soferul/camionul arata jalnic va retine, cu siguranta. Vestile proaste circula repede. In general oamenii isi amintesc de greselile tale si mai putin de ceea ce ai facut bine. Imaginea ta si a firmei tale se construieste greu si se darama foarte repede. Sper ca am fost de folos. "Fiule. Sufletul meu este bucuros ca stii sa citesti. Daca si cele cetite, te vor bucura fiindu-te... Daca nu... Nu" - Nichita Stanescu V-as ura "mult noroc" insa cred ca v-ar fi mai mult de ajutor stiinta decat norocul. Cel putin in cazul de fata.
  14. EU sunt unul dintre cei care NU vor sa conduca americane. Asa, ca fapt, divers. Ceea ce vezi pe internet sau la TV este una si realitatea este alta. Mai ales in cazul nordamericanilor. Numai cans imi amintesc de cursa aceea care am facut-o cu un Freightliner cu cutie Allison ma apuca nervii. Rar am vazut o tampenie mai mare.
  15. din ce am inteles eu pana acum, e buna cutia automata dar numai cand ai de plictisit pe autostrada. cand vine vorba de lucruri serioase, sa avem pardon, nimic nu se compara cu manuala. adicatelea, care va sa zica, la divizia A e vorba de manuala. daca joci la matineu, merge si automata.