Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Casper69

Members
  • Număr conținut

    10
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Casper69's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputație Comunitate

  1. Colegule mihaitza, nu-i frumos !!! Asta dacă eşti, într-adevăr, coleg de-al nostru şi nu patron/asociat etc la o firmă de transport. Care a fost logica publicării listei??? Eşti sigur că niciunul dintre cei de pe listă nu a fost nedreptăţit? Că nu a ajuns acolo doar pentru că a avut "tupeul" să-şi ceară drepturile??? Şi eu am fost calificat drept "recalcitrant" şi "instigator" pentru că la fosta firmă mă certam cu dispecerul pentru respectarea programului, după ce nu mi-au decontat o amendă luată, din vina lor, pe Ungaria. Despre hoţii de motorină şi roţi nu am văzut ştiri noi. Sau tot ăştia or fi de vină ??
  2. Casper69

    Sondaj: Cum esti platit?

    Primesc 1.200 lei salariu fix în ţară + 50E pe zi calendaristică pentru zilele petrecute pe comunitate, Căt stau acasă nu primesc diurna. Media 1.700 Euro pe lună. Garajul e în Italia, de acolo plecăm spre toate ţările din Europa, mai puţin Peninsula Scandinavă. În principiu se lucrează la program. Dar mai sunt excepţii, când dispecerii fac exces de zel . . . Dar dacă anunţi prin SMS că nu te mai încadrezi în program, şi dacă eşti controlat şi amendat, plăteşte firma. După un pic de circ - doar în domeniul nostru nu se poate lucra calm, civilizat şi elegant >
  3. Din păcate, în ochii cetăţeanului de rând tot noi, şoferii, suntem cei care protestează. Şi o facem, evident, ca să obţinem avantaje suplimentare faţă de ceilalţi "oameni ai muncii". Nu râdeţi, că mie mi-au dat lacrimile când m-a sunat azi mama, femeie de 70 de ani, de la ţară, şi care mi-a spus bucuroasă "acum dacă tot protestaţi, poate te văd şi eu mai des pe acasă". Ea atât a înţeles, draga de ea, din ce a văzut la televizor şi a citit în ziare. Că noi vom fi cei copleşiţi de daruri de la guvern, care, uite, de frica noastră a renunţat la accizarea motorinei. Aşa vede omul simplu această acţiune. Tot respectul pentru colegii din ţară care participă la protest. Ar fi minunat dacă domnii patroni, care probabil zilele astea nu vă plătesc pentru că nu faceţi km, o să-şi aducă aminte că aţi fost în stradă pentru ei şi o să vă facă o surpriză plăcută de sărbători. Colegii care sunt pe comunitate au văzut că şi în Franţa, de exemplu, se protestează împotriva ecotaxei. Relativ civilizat. I-am înţeles, i-am respectat pentru că sunt uniţi dar . . . cu ce mă ajută? Dacă se aplică/nu se aplică ecotaxa, noi tot nu vedem bănuţi în plus la salariu.
  4. Casper69

    sindicat

    Felicitări pentru iniţiativă . De acord.
  5. Sunt 100% convins că disponentul nu stă lângă tine în cabină, cu un pistol la capul tău obligându-te să încalci legea. Deasemenea sunt convins că deasupra lui se mai află cel puțin un manager de transport, dacă nu chiar ''the big boss''. Ce-o fi așa greu să-i ceri un disponent profesionist, nu amator?!? La volanul ansamblului ești tu singur și tu decizi ''ce și cum''. Un timp de tranzit calculat prost ar trebui să-l bănuiești chiar dinainte de a pleca și să-i atragi atenția că a a dat-o'n bară și că va trebui să se repună de acord cu clientul/casa de expediții. Dacă n-o face, anunți următorul șef de pe scare ierarhică și în funcție de răspuns îi dai sandale... dar te oprești la sfârșitul programului. Îți garantez că o coloană vertebrală dreaptă e mai bună împotriva amenzilor, decât luatul fălcilor în cardan. Părerea mea. Da colegule, e parerea ta ! Probabil ai prins un job de vis, unde dispecerul te intreaba cum stai cu programul si daca binevoiesti sa ajungi la urmatoarea destinatie. Pai hai sa-ti spun o chestie: chiar nu am probleme cu coloana vertebrala, chiar ma doare rau cand ma aplec, mai ales cand trebuie sa dau socoteala unor mucosi in vama dintre Hu si Ro. Probabil stii bine mentaitatea: "Eu te amendez, daca nu esti de acord poti sa ma dai in judecata!". Ei bine, desi sunt platit la zi si am programul OK, acolo tot se gasesc sa imi dea o amenda pt ca dupa 10 ore de condus nu am facut pauza de 11 ore !!!!! Asa ca, desi am coloana vertebrala si program OK, se mai intampla minuni. Trecand peste faptul ca, dupa o varsta, ti-e mai greu sa gasesti un job, chiar daca ai experienta. Firmele prefera soferi tineri si entuziasti, in detrimentul celor mai in varsta si cu experienta. Vorba unui amic foarte slobod la gura: "Viata e ca parul de la fund scurta si plina de rahat". Drumuri bune tuturor.
  6. Prietene, fara un sindicat adevarat nu vom ajunge nicaieri ! Patronii romani, si chiar o parte din cei italieni, ne trateaza ca pe animale de povara. Eu lucrez acum pe Italia, am avut colegi care au luat o caruta de bani cand firma i-a dat afara pe motive nereale, dar au cotizat la sindicat si au beneficiat de serviciile unor avocati bine pregatiti. A fost suficient sa descarce cardurile pe ultimele 28 de zile si sa prezinte mesajele intre ei si dispeceri, prin care solicitau pauze de 45 si au fost refuzati. Iar la control, cand a fost vorba de amenda pentru program, firma si-a luat mana de pe ei, spunand ca e vina soferului ca nu si-a facut programul corespunzator. Acum incerc sa imi gasesc un job in Anglia, am vorbit cu mai multi baieti de-ai nostri angajati in UK, cand i-am intalnit la tunel sau in port. Din cate mi-au povestit, acolo sunt respectati si sunt obligati sa NU puna ariciul, desi tentatia e mare, fiind platiti la ora. Drumuri bune tuturor!
  7. Colegule dragosoq, daca dau banii pe bautura si femei inseamna ca nu mi-am gresit meseria ? Si daca investesc in ceva ce imi asigura un plus de siguranta sau confort am gresit-o ? Uite, eu am cabluri de curent de 7 metri, le-am folosit pentru mine doar de 3 ori, dar le-am imprumutat altor colegi ramasi fara curent de nenumarate ori. Uriasa investitie a fost de 220 lei acum 5 ani. Am cumparat cablurile de la un magazin de electrice si clestii din piata de la rusi. Sunt ale mele, personale, daca plec de la firma le iau cu mine. Sper sa nu te gasesc fara curent prin vreo parcare, ca nu-ti dau cablurile, rautaciosule ). Cat despre imprumut de curent prin cablul de ABS - e o idee neortodoxa, dar practica in caz de urgenta. Ca si imprumutul de curent de la TK.
  8. Eu am capace suplimentare de protectie, cu lacat spaniol. Si incerc sa ma feresc de "colegi" cu nr. de DB si AG, am auzit multe legende. Una am auzit-o la Coslada, in Spania, de la romani angajati la AZKAR si TDN. Spune ca hotii, daca au posibilitatea, trag noaptea unul in stanga si unul in dreapta ta. Lasa usile deschise la cabina, ca sa nu le poti deschide si tu. Unul lasa motorul pornit si, daca te vad curios, ies in fata masinii si stau de vorba intre ei, vorbind tare, ca sa-ti distraga atentia. Intre timp un altul "opereaza", avand scule speciale cu care smulg capacele de rezervor, furtune lungi de cativa metri si pompe electrice cu debite foarte mari, fixate pe sasiul masinilor lor. Motorina furata o depoziteaza intr-un rezervor special, amplasat in locul suportilor pt paleti, care poate avea pana la 5.000 litri. Si au si filiera pt vanzarea rapida realizata. Calculand rapid, la 5000 litri vanduti cu 60 de centi scot 3000 Euro. Asta da afacere! Unul dintre baietii cu care am stat la povesti era din Fieni, spunea ca stie personal un individ care se ocupa cu asa ceva, ar fi copilarit impreuna, si era plin de admiratie cum ca individul in cauza si-ar fi tras o casoaie uriasa la tara si ca schimba masinile ca pe ciorapi. L-am intrebat daca ar fi la fel de mandru de cunostinta lui daca s-ar numara si el printre victime , si si-a adus aminte brusc ca trebuie sa plece in cursa .
  9. Alte doua locuri in care se fura: - Belgia, autostrada A2, ultimul TOTAL inainte de intrarea pe Ring - anul trecut am ajuns acolo la 9 seara, a doua zi la 8 dimineata trebuia sa descarc la 25 km , deci timp suficient pentru o pauza de 9 ore si o rezerva de 2 ore pt a ajunge la destinatie. Am mancat, m-am uitat la un film si m-am culcat pe la 11 seara. Laptopul il inchisesem si il pusesem in patul de sus. M-am trezit a doua zi pe la 9, cu o durere de cap groaznica. Alarma de la telefon, un Nokia vechi, suna intr-una.M-am imbracat, am coborat din cabina cu gandul sa merg in benzinarie sa-mi iau 2 baghete, ca mi se terminase painea. Primii pasi i-am facut impleticindu-ma ca dupa o betie crunta. Usile nu s-au mai inchis din telecomanda, dar nu m-am stresat, eram al treilea camion de langa cladire, vedeam cabiina daca ma uitam pe geam.In benzinarie am luat baghetele, am mers la casa si am dat sa platesc, dar nu mai aveam bani in buzunare, desi cu o zi inainte avusesem cam 8 Euro in monede. Fata de la casa m-a intrebat daca nu cumva mi-e rau, nu stiam de ce. M-am dus la baie si m-am speriat cand mi-am vazut fata, eram alb si cu niste cearcane imense. M-am intors la camion sa-mi iau portofelul, si atunci am vazut ca butucul de la usa soferului fusese fortat. Portofelul era ascuns la locul lui, dar gol. Imi disparusera banii si cardurile personale. Cardurile camionului erau la locul lor. M-am intors la benzinarie si am rugat-o pe fata de la casa sa cheme politia. A sunat si politia a ajuns cam in 10 minute. Au venit la masina, au cerut detalii, s-au uitat la cabina si mi-au aratat locul pe unde s-a dat cu spray in cabina: pe la fantele de aerisire din spate (eram pe o Scania R500 TopLine). Intre timp a coborat si soferul din dreapta mea, la fel de ametit. In total au intrat in 9 camioane in acea noapte, in aceeasi parcare. Au chemat si ambulanta, un bulgar a cazut cand a incercat sa coboare din cabina. Ne-au recomandat sa mai stam cel putin 8 ore inainte sa plecam. Dupa incident am avut 2 zile dureri de cap, si nu am putut manca nimic. Pana atunci am crezut ca cei care povesteau ca au fost spreiati si s-a intrat peste ei in cabina au o imaginatie bogata dar . . am patit-o chiar eu. - Parcarea din apropierea magazinului ALDI din localitatea DOLE - Franta: e aproape de autostrada, aveau preturi bune si ieseam la cumparaturi de fiecare data cand treceam pe acolo. Langa Aldi e si un magazin de incaltaminte, am prins in iarna reduceri de 80%, mi-am luat 2 perechi de pantofi bunicei cu 11 Euro. Deci zona era OK. Am parcat intr-o zi pe la ora 13, eram cu un Volvo nou. In parcare mai erau 6 camioane, 2 soferi erau in cabina. Camioanele se parcheaza in coloana, e o parcare lunga paralela cu o sosea.Am plecat la cumparaturi. Magazinul e cam la 300 m de parcare, nu vezi masina. Intrasem de cateva minute cand am fost sunat de firma care monitorizeaza masinile firmei ca am deschis usa la cabina si am uitat sa dezactivez alarma. Am lasat cosul si am iesit in fuga din magazin. Pe cand am ajuns la camion am gasit usa din stanga deschisa, butucul smuls si aruncat pe jos. Nu au apucat sa ia nimic, probabil s-au speriat cand a inceput sa sune alarma. Soferii care erau in parcare au spus ca au auzit alarma, dar, stand la volan, nu au vazut ce se intampla pe partea stanga. De atunci nu am mai oprit acolo. Am aflat ulterior de la un coleg de la alta firma ca dupa incidentul meu s-a furat noaptea motorina, marfa din camioanele cu prelata si bunuri din cabina. In zona a fost semnalata prezenta unor "bronzati", care isi parcaser rulotele intr-un santier parasit.
  10. Referitor la : " Re: raspuns A.R.R de Mario Bandit » 17 Aug 2011, 02:39 Raspuns din partea A.R.R la intrebarea : Este necesara o pauza de minim 45 minute intre un schimb de soferi ??, unde se gaseste legea sau decretul care afirma sau neaga acest lucru ? In raspuns apare "Nota de orientare nr.2", iar in documentul de la ARR un link: http://ec.europa.eu/transport/modes/road/social_provisions/driving_time/guidance_notes_en.htm Acesta duce catre un site unde aceste note, 6 la numar, apar in limba engleza. Mie mi se par toate utile, dar as vrea sa stiu daca nu exista undeva pe net si in limba romana, engleza mea nu este perfecta. Multumesc.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.