Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

CECOR

Members
  • Număr conținut

    54
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    1

CECOR a câștigat ziua ultima dată pe August 17 2016

CECOR a avut cel mai apreciat conținut!

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Ploiesti

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

CECOR's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Reputație Comunitate

  1. 1. Face saptamana de lucru de 6X24 2. Face saptamana de lucru cel tarziu pana la finalul zilei de duminica. Judecand in litera regulamentului, a doua varianta este cea corecta. Judecand in spiritul regulamentului si prima varianta este acceptabila. Specialistii in drept spun ca „spiritul legii” este definit ca fiind căutarea „sensului dorit de legiuitor”, adică a afla „ceea ce a vrut să reglementeze legiuitorul” prin emiterea actului normativ în discuţie (supus interpretării) Gasim sprijin normativ doar pentru a doua varianta (adica varianta lui Mario-Mihai este singura in concordanta exacta cu litera legii), dar anomaliile care se pot naste din aceasta interpretare au determinat specialistii Comisiei de Mobilitate si Trasnport din cadrul Parlamentului European sa ia in considerare ca valabila variant 45+24. Ei puteau sa exprime aceasta “rezolvare” doar ca o recomandare. Si a aparut in TRACE. Autoritatile nationale, care au fost interesate, au preluat aceasta “rezolvare”(si este materialul lui Mario de la www.gov.uk). In consecinta, avand in vedere spiritul regulamentului, care nu obliga un lucrator sa presteze o activitate atunci cand este in repaus (adica, daca ar intrerupe un 69 dupa 45 sau 24 ar fi legal), solutia este cea in concordanta cu spiritul regulamentului, deci varianta 1. Am sa verific softul de control cu privire la acest aspect.
  2. Pentru ca pot aparea astfel de anomalii, care ar fi trecute la "legale" doar printr-o intrerupere a repausului dupa 45 h sau 24 h, si ar aparea situatia ca un conducator auto este "certat" ca nu a intrerupt repausul. Asa ca a aparut aceasta "solutie" ca un 69 sa fie considerat 45+24, ca o recomandare pentru autoritatile de control. Chiar si autoritatea din UK, la adresa indicata de Mario: https://www.gov.uk/guidance/drivers-hours-goods-vehicles/1-eu-and-aetr-rules-on-drivers-hours#weekly-rest-periods face precizarea: " However, where such a rest period is of at least 69 hours in total and starts in one fixed week and ends in the next fixed week, it may be counted as 2 back-to-back weekly rests (eg a 45-hour weekly rest period followed by 24 hours) provided that no more than 144 hours (6 x 24 hours) have elapsed since the end of the previous weekly rest period and the beginning of the following weekly rest period."
  3. raspunsul o sa fie de genul : "avand in vedere obligatia impusa prin .....de a copia si stoca la sediul companiei datele din cartela conducatorului auto cel tarziu la un interval de...., tinand cont de capacitatea de stocare si transfer a datelor specifice a aparaturii de inregistrare in conformitate cu..... informatiile copiate din cartela conducatorului contin elementele obligatorii pentru o perioada suficienta a fi analizata in concordanta cu prevederile legale. Daca, datorita volumului de informatie necesar a se retine si capacitatii de stocare a cartelei tahograf, anumite informatii nu se pot vizualiza pentru o perioada mai lunga (mai mult de 28 zile), este necesar a se interpreta o alta arhiva apropiata temporal de perioada tinta. Totodata, informatiile rezultate in analiza datelor descarcate din cartela tahograf se completeaza cu cele din memoria tahografului, rezultand o informatie completa "
  4. Salutare, am verificat ce spuneti, si am analizat cateva descarcari din cartela conducatorului auto...Mda, dupa un interval de aproximativ 75 zile nu vad introducerile simbolului de tara. Mai analizez putin. Totusi, inspectorul putea sa verifice putin altfel. De exemplu, sa nu analizezeze o descarcare decat pentru o perioada rezonabila de 28/40 zile. Daca dorea informatii mai vechi, trebuia sa analizeze o descarcare apropiata de perioada respectiva, si vedea simbolurile. Adica, pe o descarcare din martie 2017(din cartela conducatorului auto) vede activitatile si din septembrie 2016, dar nu vede simbolurile de tara. Dar pe descarcarea din octombrie 2016 vede aceste simboluri din septembrie 2016.... De ce doar 75 zile (cu aproximatie) sunt vizibile aceste date? Studiez putin....
  5. Va salut. Daca tot vorbiti de vapor/tren, va anunt ca s-a modificat Nota de Orientare 6, cu privire la modul de înregistrare a perioadelor de timp petrecute pe un feribot sau într-un tren în care conducătorul auto are acces la o cușetă.
  6. Buna seara! Toate programele de interpretare, existente in piata, pot face asta.
  7. Mario Bandit, Gasesc initiativa ta buna. Termenii uzuali care sunt folositi in domeniul legislatiei transporturilor rutiere trebuie cunoscuti de catre cei implicati. Si cine este mai implicat decat conducatorul auto? Chiar si acest substantiv "conducator-auto" tinde sa inlocuiasca substantivul "sofer" . Eu ma declar multumit daca reusesti sa determini o parte a conducatorilor auto sa utilizeze termenul "PAUZA" atunci cand este obligatoriu sa se odihneasca si "REPAUS" atunci cand dispun liber de timpul lor. La alti termeni, de exemplu: PERIOADA, DURATA, ZI DE LUCRU, este mai greu datorita faptului ca limba romana permite utilizarea acestor termeni, in contexte diferite, cu referiri acoperitoare literar pentru mai multe scenarii. Referitor la PROGRAM, este adevarat ca acest termen nu apare in legislatia sociala, dar apare in OMTI 980/2011 obligatia sa intocmeasca programul de executare a transportului, deci sa "programeze", de aici si acest "program" care-l mai utilizeaza anumiti conducatori auto. Deci, te urmaresc... Totodata, putina intelegere si rabdare cred ca o sa-ti aduca o mai mare apreciere si din partea celor care nu te cunosc atat de bine si care nu au timp sa inteleaga ca intentiile tale sunt pozitive. Oltenii (si eu sunt oltean), cu felul lor original, isi arata iubirea de genul "Fa, fir-ar a dracului sa fii, te iubesc", de aia si vorbim mai repede (noi, oltenii), sa nu lasam pauza dupa "sa fii", ca daca tragi aer in piept chiar atunci, ramane doar "Fa, fir-ar a dracului sa fii" si te bate nevasta de-ti iese legislatia din laptop.
  8. Activitatea de transport interpretata de noi, adica cea descrisa in postarea initiala, si pentru care eu am exprimat punctul de vedere de mai devreme, are urmatoarele caracteristici: - principala activitate a conducatorului auto nu este cea de conducere a vehiculului; - nu are un caracter permanent; - aceasta activitate nu are un caracter mixt, adica acest conducator auto nu a fost si nu o sa fie niciodata in situatia de a respecta Regulamentul 561, adica nici inainte de a face aceasta operatiune si nici dupa incheierea acestei operatiuni, el nu o sa conduca vehicule sau o sa desfasoare activitati care intra sub incidenta regulamentului. De aceea am facut trimiterea la Nota de Orientare 5, care spune regulamentul se aplică conducătorilor auto care efectuează acest tip de serviciu exclus numai în măsura în care aceștia efectuează, de asemenea, activități care intră în domeniul de aplicare a regulamentului și numai în legătură cu activitățile „incluse” respective. Ce spune colegul Mario, mai sus, este perfect corect si asa trebuie procedat in cazul in care se alterneaza activitatile IN SCOP cu OUT SCOP. Evident, cele din OUT SCOP trebuie inregistrate, asa cum precizeaza si el. Dar nu am abordat aceasta situatie, in cadrul discutiilor noastre, fiind vorba doar de activitati OUT SCOPE. Exemplul este urmatorul: Un mecanic auto conduce un autoatelier de interventii si reparatii mecanice, in jurul atelierului service (sediului), cel mult 100 km. Activitatea lui principala nu este cea de conducator auto, nu are cunostinte profesionale in acest domeniu. Efectueaza aceasta activitate de mecanic de mai bine de 10 ani. In toata aceasta perioada trebuia sa utilizeze functia OUT OF SCOPE a aparatului tahograf?
  9. Inteleg ca este vorba de o persoana fizica care detine un autovehicul cu MTMA ≤ 7,5 to si care efectueaza transporturi necomerciale. Doriti sa gasiti raspuns la doua intrebari: 1- este nevoie de o autorizare a acestui tip de transport? 2- se respecta prevederile Regulamentului 561/06? Raspunsuri: 1. Nu este nevoie de o autorizare, avand in vedere ca în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 1.071/2009, prevederile privind accesul la ocupaţia de operator de transport nu se aplică transporturilor în interes personal efectuate de către persoane fizice, cu vehicule rutiere deţinute de acestea, indiferent de capacitate; (OG 27/2011, articolul 11, litera m) 2. Asa cum si alti colegi au mentionat in postarile anterioare, Regulamentul 561 nu se aplica in acest caz, avand in vedere prevederile articolului 3, litera h)- vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depășească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale; Avand in vedere ca principala activitate a conducătorului auto nu este cea de conducere a vehiculului, si avand in vedere ca tipul de transport este “in afara domeniului” Regulamentului 561/06, tinand cont de dispozitiile Notei de Clarificarea nr. 5 a Comisiei (nu trebuie inregistrate activitatile efectuate in totalitate in afra domeniului), nu este nevoie de a se respecta prevederile Regulamentului 165/2014, articolul 36 ( dovada activitatilor pentru 28 zile) datorita faptului ca aceste inregistrari au rolul de a se putea verifica respectarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006, dar situatia in cauza este exceptata pe toata durata ei dar si anterior/posterior desfasurarii.
  10. In situatia dumneavoastra Regulamentul 165/2014, articolul 34, aliniatul (3), litera b, prevede: Statele membre nu impun conducătorilor auto o cerință de a prezenta formulare care să ateste activitățile lor în intervalul în care s-au aflat departe de vehicul. Concluzia logica este ca ar fi suficient sa va introduceti date manual pe cardul tahograf astfel incat toata perioada cat cardul a fost scos sa se justifice. Din pacate, in practica este „putin diferit”, fiind posibila intalnirea cu un agent de control care nu cunoaste prea bine prevederile legale, in special pe teritoriul Ungariei, si care sa „ramana surprins” de lipsa unui formular care sa ateste repausul prelungit (concediul)…Sunt foarte dese aceste situatii care reprezinta un abuz plecat de la necunoasterea legilor. Pentru a evita astfel de discutii, un formular va poate asigura confortul calatoriei. Deci, introduceti manual datele in memoria cardului si ( imi pare rau, dar este total neprofesionist acest sfat, insa practica difera putin fata de teorie) sa aveti un formular care sa acopere aceasta perioada.
  11. Este un subiect care s-a discutat si la CORTE, concluzia a fost identica cu solutia mea, prezentata aici. Sper sa pot face rost de un material de la cineva de la CORTE, in acest sens, si sa vi-l pot prezenta. Dar, abordarea este cea mentionata de mine. M-am lovit de chestiunea asta acum doi ani, aproximativ, interpretarea mea fiind putin diferita atunci ( mai exact, pana atunci am considerat ca daca utilizezi repausul saptamanal redus ca sa castigi 6x24, atunci il compensezi). Reactiile voastre mi-au placut, cei 3 care ati intervenit (Cri5stian, Mario Bandit si Cico_3504). Cri5stian a facut o sinteza super frumoasa la un moment dat si Mario a zapacit telefonul cu schitele alea :). Cico_3504 a plecat putin gresit cu interpretarea dar a corectat. TRACE? Iar am mai gasit o greseala acolo.... Dar...asta in subiectul urmator!
  12. Subiectul acesta nu este abordat in literatura de specialitate. Totusi, va transmit comentariul VOSA, la pagina 13, din urmatorul material: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/410321/Simplified_Guidance_-_EU_drivers__hours___working_time_rules.pdf
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.