Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Mit

Members
  • Număr conținut

    492
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    24

Mit a câștigat ziua ultima dată pe Februarie 21 2017

Mit a avut cel mai apreciat conținut!

Despre Mit

  • Dată Naștere 02/14/1980

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Iasi

Contact Methods

  • Yahoo
    mit_or_legend
  • Skype
    Nim3ni

Vizitatori Recenți Profil

2802 citiri profil

Mit's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

134

Reputație Comunitate

  1. E bine aici. Multumim pentru informatie. Cam rar se gandesc oamenii sa-i informeze si pe altii despre ceea ce s-a facut pentru ei si tocmai din acest motiv mesajul tau e mai mult decat binevenit. 👍👍👍 Intrebare: ai avut contract de Olanda?
  2. Mit

    SSDB,Drumuri-Bune

    Din pacate domnii de la Drumuri Bune in mod constant expun cat este de bun sindicatul lor si cat de rele sunt celelalte sindicate. Nu poti solicita uniune atata timp cat imprastii dezbinare, demonstrand ca nu cunosti valoarea unirii oamenilor. Practic provoci oamenii sa se intrebe cu ce anume ar fi sindicatul tau mai bun decat altele. Doar prin faptul ca declari tu acest lucru? Tocmai m-ai invatat sa am indoieli si acum pretinzi sa am incredere in tine? In ceea ce priveste lipsa implicarii federatiilor nationale si ignorarea sindicatelor mici, va pot spune din experienta proprie ca nu e chiar asa cum le place unora sa bata din gura fara a avea cunostinta de cauza. Personal am fost la inceputul lui iunie 2015 intr-un tur prin Romania cu SLT si sindicatul olandez, la finalul caruia am ajuns la o programare la Ministerul Transporturilor pentru a prezenta situatia soferilor romani. Am fost lasati sa asteptam in fata ministerului, fara a fi primiti pana la urma. Cam asta e comunicarea Ministerului Transporturilor cu sindicatele chiar daca isi castiga dreptul de a ajunge acolo. Totusi, cu ajutorul federatiei europene a sindicatelor din transporturi, ETF, federatie la care SLT este afiliat prin intermediu CNSLR Fratia, am reusit si am vorbit in fata reprezentantilor Comisiei Europene, dar si in Parlamentul European. Din pacate, acum cand scriu, conform sitirilor recent aparute se pare ca ne ignora , dar asta pentru ca isi permit, pentru ca membrii din sindicate sunt putini. Cei care reprezentati SSDB, va suparati cand alte persoane va critica si va cred ca uneori este frustrant pentru ca, asa cum ati aratat mai devreme, uneori vorbiti aceeasi limba si aveti aceleasi doleante si totusi discutati in contradictoriu. Amuzant este ca, desi va plangeti de acest lucru, continuati sa expuneti cat de rele sunt celelalte organizatii sindicale sau federatii, fara a avea o sustinere cu probe. Daca ceva nu se reuseste in Romania este tocmai din cauza lipsei de incredere a oamenilor si a luptei fratricide, prostesti. Din cauza asteptarilor ca sindicatul sa faca ceva, cand defapt sindicatul nu are putere sa ceara masuri legislative fara a avea membri. Nota: Am deblocat acest topic pentru ca discutiile despre sindicate nu reprezinta publicitate si profit pentru nimeni. In plus, aceasta sectiune am solictitat-o personal tocmai pentru a discuta despre sindicate si nu consider ca discutiile pe aceasta tema trebuie limitate. Desi fac parte si sustin sindicatul SLT, atat eu cat si SLT nu consideram nici un alt sindicat ca fiind rivali. Orice alt sindicat e liber sa faca lucrurile mai bine si chiar m-as bucura.
  3. In Romania avem o asa mare obsesie sa nu care cumva sa dam 10 lei pe luna unui sindicat pentru ca fac aia avere pe spatele nostru. Mai este si intrebarea constanta pe care o pune tot romanul: ce face sindicatul pentru mine. Parca sindicatul ar trebui sa vina de maine si sa-ti dea salariul mai mare, sau parca sindicatul ar fi dator fata de tine, cand vii cu 60 de lei sa te inscrii in sindicat sa sara, sa mearga prin toate tribunalele posibile si imposibile, sa alerge sa-ti apere drepturile, sa plateasca avocati, juristi, experti contabili, traducatori si multe altele. Tu ce ai facut pentru sindicat sa meriti toate astea? 60 de lei? Treziti-va la realitate. Va ve-ti intreba daca am luat-o razna si ce-i cu mine. Nu, n-am luat-o razna, dar imi pot pierde si eu rabdarea si va explic imediat de ce. Vi-i amintiti pe toti cei care isi umfla plamanii strigand ca daca nu-ti convine schimba firma? Hai sa vedem unde duce conceptul asta prost. V-am spus de ceva timp ca legile urmeaza sa se schimbe la nivelul UE in transporturi. A venit si acel moment. Data oficiala pentru aceste noi propuneri legislative este anuntata ca fiind 31 Mai, doar ca, desi ne asteptam la lucruri bune, stirile par a demonstra ca intentiile UE sunt exact opuse. Daca pana acum la maxim doua saptamani soferul trebuia sa aiba un repaus normal si unul redus, intentiile UE sunt ca de acum inainte legislatia sa fie ca pe parcursul a 4 saptamani consecutive media repausurilor saptamanale sa fie de 45 de ore. Asta inseamna ca soferii vor putea, sau li se va putea solicita de catre companii sa efectueze 3 saptamani la rand repausuri saptamanale reduse, iar in a patra saptamana sa recupereze ce a ramas de recuperat. Trei saptamani de zile in care veti munci 6 zile la rand. Nu stiu voi, dar eu, dupa ce efectuam un repaus de 24 de ore, abia asteptam sa vina cel de 45 de ore si parca mi se parea ca nu mai vine odata. 24 de ore repaus dupa 6 zile de munca aproape ca nici nu simti cand trec. Uneori esti atat de obosit ca petreci o buna parte din zi dormind si te trezesti ca iar trebuie sa incepi munca. De acum inainte s-ar putea sa vi se lungeasca urechile asteptand un repaus mai mare. pana acum erau 56 ore de conducere intr-o saptamana si maxim 34 in a doua saptamana. Cu saptamanile care vor fi de cate 6 zile consecutive de munca, regula asta nu mai e valabila, asa ca se va putea efectua si maximul timpului de conducere in doua saptamani consecutive. Inca nu e clar care vor fi limitele, dar e clar ca vom deveni roboti. Daca in momentul de fata este ilegal sa dormi repausul saptamanal normal in cabina camioanelor si cei care sunt dispusi sa mearga in instanta pot avea castig de cauza in cazul in care nu au fost pusi in conditia de a-si efectua repausul saptamanal in afara vehiculelor, de acum inainte va fi legal sa stati in cabina timp de 4 saptamani. Inclusiv legile din Franta si Belgia vor trebui modificate dupa noua regula. Pauza de 45 de minute in momentul de fata poate fi impartita doar in 15 si 30 de minute, dar UE instentioneaza sa revina la vechea forma de 15+15+15 In momentul de fata angajatii au dreptul sa fie platiti si sa aiba conditii de munca similare angajatilor din tara unde au fost trimisi sa-si desfasoare activitatea dupa principiul: "Plata egala pentru munca egala". Stiu ca aceste drepturi nu ni se respecta, dar cel putin le putem cere in instanta. UE intentioneaza sa legalizeze forta de munca la mana a doua pentru o perioada de 9 zile. Cu alte cuvinte va trebui sa acceptam prin lege faptul ca munca noastra nu are aceeasi valoare cu a francezului desi o desfasuram in aceeasi tara in aceleasi conditii si sa fim platiti cu salariul romanesc. UE vrea sa sugereze ca noi romanii si ceilalti estici chiar trebui sa ne vindem munca in vest pentru o valoare mai mica. Totusi trebuie sa intelegem corect cine are cu adevarat de castigat din toata aceasta poveste. Statul Francez? Nu! Muncitorul francez? Nu, ei vor pierde locuri de munca. Angajatorul roman? Da si nu prea. Vor avea ceva acces in plus la o anumita piata, dar vor culege firmiturile, obtinand preturi mici, asa cum se intampla pana acum. Angajatul roman? Nici el. Ca si angajatorul roman va obtine firmiturile prin salarii mici dar si timp departe de casa ca si acum sau mai rau. Adevaratii beneficiari vor fi cei care obtin serviciile celor platiti cu bani putini. In transporturi ii stim foarte bine: speditiile si companiile de transport vestice pentru care lucram, sau companiile ca IKEA. Toti banii se vor duce, sau vor ramane doar in cateva buzunare apartinand unor corporatii multinationale. Ei platesc preturi estice in timp ce pretind de la clientii lor preturi vestice. Se intampla si in momentul de fata, doar ca e ilegal, iar acum se incearca legalizarea. Cred ca este clar cine isi exercita influenta la nivelul UE. V-am dat mai sus exemplul celor care spun: "daca nu-ti convine schimba firma". Sa fie clar un lucru: nu veti mai avea ce schimba! Cand legile se fac impotriva noastra, nu mai ai unde sa te duci. Va trebui sa acceptati ceea ce este pe masa si nu vei mai avea unde sa te duci, nici ce sa reclami, pentru ca e legal, iar ceea ce e legal devine in mod clar standard. Eventual companiile vor trece le alte incalcari de lege, inrautatind situatia actuala, pentru ca daca isi permit anumite riscuri acum, in momentul in care vor ramane fara riscurile actuale isi vor asuma altele. Un sindicat are sanse sa se opuna acestor schimbari legislative care vin in defavoarea muncitorilor. Tu, de unul singur, nu vei putea face nimic niciodata. Totusi, un sindicat se poate opune in masura in care are membri, cu cat mai multi cu atat forta sindicatului este mai mare. Cu cat mai multi membri se implica cu idei si cu participarea la proteste, cu atat un sindicat reuseste sa obtina mai multe rezultate. Inscrie-te in ce sindicat vrei, nu trebuie unul anume, pentru ca sindicatele pot avea mici idei care sunt diferite, dar sunt anumite interese generale pe care le vrem toti. Sindicatele nu trebuie sa fie rivale ci sa intretina relatii, sa se asocieze in federatii si sa lupte impreuna pentru a obtine un bine general. Sindicatele asociate inseamna mai multi oameni care cer ceva. Tu ce-ai facut pentru a schimba legile in bine? Ce crezi ca poti face de unul singur? Schimbi firma? Da-mi voie sa rad: HAHAHAHA! Ce firma schimbi daca legile sunt impotriva ta? Fa economie de 10 lei pe luna si uita-te din fotoliu cum drepturile ti se transforma in fum. Traieste cu frica ca sindicatul face avere (cu 10 lei ai tai) si hai sa saracim cu totii, sa ne transformam LEGAL in SCLAVI... Consecinta finala la toate aceste reguli? Ura la nivelul populatiei si mai mare intre tarile vestice si cele estice, ceea ce, in ciuda acordului recent in care tarile europene declara inca odata cat de mult se iubesc, ar putea duce pana la urma la divizarea UE, ceea ce ne-ar lasa izolati, uitandu-ne la soare. Inamicul principal? NOI, pentru ca nu facem nimic sa ne expunem problemele, in timp ce rezultatele arata clar ca politicienii sunt abordati de catre marile companii, companii care se plang cat de dificil este cu "criza asta de soferi" etc etc. Dupa cum am vazut recent la protestele din Romania, oamenii au puterea de a schimba sau stopa anumite lucruri, dar pentru asta trebuie unitate. Sursa de informare este ETF (Federatia Europeana a sindicatelor din transporturi) care dezvaluie planurile UE: http://www.etf-europe.org/files/extranet/-75/47130/ETF leaflet RD initiative information to the drivers EN.pdf
  4. Mit

    Stiri

    Greu, dar pana la urma si presa romana a reusit. Astazi 18/07/2016, Evz a publicat un articol despre viata soferilor romani. Va invit sa-l cititi la aceasta pagina http://www.evz.ro/soferi-romani-abuzati-chiar-pana-la-moarte-mafia-patronilor-si-lipsa-controalelor-au-nascut-noii-sclavi-ai-europei.html
  5. Sper sa apara si o versiune cu traducere in limba romana. Ideea principala este ca Van den Bosch din Olanda este data in judecata de catre niste soferi din Ungaria. Motivul este ca erau angajati pe Ungaria, dar lucrau in Olanda. Cu ajutorul sindicatului olandez FNV acestia cer daune de aproximativ 1 milion de euro.
  6. In meseria noastra, foarte multi dintre noi lucram la nivel international, ceea ce face foarte dificil sa stim cui sa ne adresam atunci cand constatam ca suntem inselati sau atunci cand conditiile de munca sunt precare. Tocmai de aceasta dificultate au profitat companiile, iar cu timpul aceasta meserie a devenit din ce in ce mai dificila si prost platita. Din motivul asta tot caut solutii si am sa impartasesc cu voi locurile unde puteti incerca sa gasiti ajutor in diverse tari. Ideea principala (dupa cum veti vedea si in pagina olandezilor sau in fotografiile dupa brosura belgienilor) este ca indiferent de tara unde vi s-a incheiat contractul de munca, trebuie sa beneficiati de conditiile de munca si de plata minime din tara unde va desfasurati activitatea, iar daca acest lucru nu se intampla inseamna ca va sunt incalcate drepturile si trebuie sa vi le recastigati. ROMANIA Sindicatul soferilor SLT. Este sindicatul care lucreaza la construirea realtiilor internationale cu celelalte sindicate din Europa. OLANDA FNV Transport & Logistică și Fundația VNB. Cateva informatii in limba romana despre conditiile din Olanda puteti gasi aici. Se poate obtine asistenta si in limba romana. BELGIA Pagina sindicatului belgian: http://btb-abvv.be/index.php?lang=fr La adresa urmatoare gasiti niste fotografii pe care le-am facut unei brosuri publicate de belgieni, brosura pe care o distribuie ei gratis atunci cand merg in actiuni si intalnesc soferi romani: http://tinypic.com/a/5tysf5/2 Germania DGB - Se ofera asistenta in limba romana si mai multe informatii gasiti aici. Pare sa fie institutia cel mai bine organizata in a acorda ajutor muncitorilor mobili, beneficiind si de fonduri guvernamentale. Din informatiile pe care le am se pare ca au deja rezolvate suficiente cazuri, nu doar in transporturi. Ver.di - un sindicat german care pare din ce in ce mai interesat sa-si acorde sprijinul http://www.verdi.de/ DANEMARCA 3F - in Danemarca a fi intr-un sindicat este o normalitatea, majoritatea muncitorilor fiind inscrisi intr-un sindicat. https://www.3f.dk/english UK - http://www.unitetheunion.org/ Franta - https://fgte.cfdt.fr
  7. Salut Ioan. De ce nu cauti de munca direct in Belgia daca tot locuiesti acolo? Daca nu stii de unde sa incepi mergi la sindicatul belgian si probabil ca te vor indruma unde poti incepe sa cauti de munca. E absurd sa locuiesti in Belgia si sa cauti contract prin Romania. Bineinteles ca trebuie sa te inscrii in sindicatul belgian, dar sunt sigur ca vei avea suficiente beneficii. Trimite un e-mail sindicatului belgian la adresa info@btb-abvv.be si vezi ce iti vor raspunde. Sper ca stii engleza sau franceza. Daca nu stii niciuna din cele doua limbi, trimte-mi un mesaj aici sau pe Facebook la "Soferul Mit" si incerc sa gasesc variante sa te ajut pentru a intra in legatura cu ei.
  8. Mit

    Criza de soferi!?

    Mesajul pe care l-ai vazut mai sus a fost transmis presei. Ramane de vazut daca vor sa si reactioneze. Din cate se pare reactioneaza imediat la comunicatele de presa ale transportatorilor, dar nimeni nu s-a interesat sa afle vreodata situatia angajatilor si daca ceea ce spun transportatorii este sau nu adevarat. Este plina presa cu informatii despre faptul ca soferii au salarii de 1500-2000 de euro. As vrea si eu sa vad salariile alea in contractul de munca si pe urma sa primesc diurna pentru deplasare. Este sau nu dezinformare?
  9. Mit

    Criza de soferi!?

    Damoncarter, important este sa vrea si presa sa arate ceva.
  10. Mit

    Criza de soferi!?

    Citez de pe pagina de facebook a petitiei Europa Transportului Echitabil:
  11. Premierul, imi cer scuze pentru raspunsul intarziat. Probleme personale. De ce nu suni sa afli detaliile? Nu e nimic ascuns. Iti pot spune despre doamna presedinte a sindicatului ca a fost managerul de resurse umane de la Stadler si tocmai ea este cea care a inceput lupta impotriva acestei companii alaturi de un grup de soferi care i-au solicitat sa formeze un sindicat. O lupta care acum, dupa cativa ani, a dus la arestarea de care am vorbit mai sus. A avut si ea parte de ceva evenimente nu tocmai placute in lupta asta, dar le puteti afla de la ea, pentru ca eu nu-mi permit sa fac publice evenimente din viata ei personala.
  12. Romana: http://www.traficmedia.ro/ro/237-ambele-limbi/romana/news/2015/7217-gerhard-stadler-este-acuzat-de-frauda-si-de-exploatarea-soferilor.html Italiana: http://www.trasportoeuropa.it/index.php/home/archvio/9-autotrasporto/12607-gerhard-stadler-arrestato-per-frode-fiscale Germana (sentinta finala din decembrie): http://www.nachrichten.at/nachrichten/wirtschaft/wirtschaftsraumooe/Das-Ende-des-Geschaeftsmodells-Stadler-6-5-Jahre-Haft-fuer-Firmengruender;art467,2049784 Din pacate presa nu e prea vorbareata sa expuna aceste lucruri. Cresterea sindicatului va ajuta sa se poata face mai multe actiuni de acest gen si va descuraja companiile sa incalce legile.
  13. Salut Premierul, Raspunsul meu a fost pe masura modului in care mi s-a adresat persoana caruia ii era adresat si altora care procedeaza la fel. Atunci cand mi se adreseaza intrebari pertinente, sub o forma civilizata, raspunsurile mele vor fi de aceeasi maniera, asa cum iti vor raspunde tie acum. Exemplul dat de mine cu gratarul a fost doar pentru a se intelege cum se poate desfasura o activitate si cateva situatii sau moduri de abordare. Ion era persoana care se pricepe si se va ocupa de ceea ce trebuie. Ceilalti care vor ajuta nu inseamna ca trebuie trebuie sa-si caute singuri drepturile, ci contributia lor poate fi plata cotizatiei si alte lucruri in functie de posibilitatile fiecaruia: raspandirea cuvantului, expunerea de probleme care apar in meseria respectiva, propuneri de solutii etc. Tilica e cel care nu plateste nici cotizatie, nici cu idei nu vine, dar e mistocar si vine sa-i ia la intrebari pe restul ca de ce n-au facut. Sa avem pardon, dupa cum ar spune Caragiale. Ti se pare normal sa se puna intrebari. Si mie mi se pare la fel de normal "Premierul" si sunt aici sa raspund in masura in care pot, iar pentru si mai multe informatii ii invit pe colegi sa sune direct si sa vorbeasca cu doamna de la sindicat. Si eu traiesc in Romania si la randul meu nici eu nu am prea mare incredere in institutii, autoritati si chiar sindicate. Personal am ajuns la SLT abia dupa ce mi-a fost recomandat de ETF (federatia europeana a sindicatelor din transporturi). Pentru mine ETF reprezinta o garantie pentru ca in Europa functioneaza sindicatele, iar daca faci parte din aceasta federatie ar trebui sa functionezi la standardele lor. SLT era singurul sindicat romanesc inscris in aceasta federatie. SLT a pornit din cadrul companiei Stadler si au inceput lupta cu ei. In primavara acestui an proprietarul austriac a fost arestat in Austria. La inceputul lui decembrie a venit si sentinta finala: 6.5 ani de inchisoare cu executare. Voi cauta link-urile cu informatiile respective si le voi pune aici.
  14. Offtopic: Cryploy, mesajul ti l-am sters din cauza lipsei de constructivitate. Fiecare persoana are dreptul sa spuna ce i s-a intamplat si sa se schimbe pareri. Asa s-a construit forumul acesta, iar in aceasta sectiune sunt mai strict in a respecta anumite principii care pot motiva persoanele sa comunice. Ontopic: Abramburici, daca vrei sa discuti cu cineva de la un sindicat ai topicul Cum ma inscriu in sindicatul soferilor SLT, topic in care vei gasi toate informatiile necesare pentru contact. In ceea ce priveste diurna, in lege este prevazut ca trebuie acordata atunci cand pleci mai departe de 5 km de localitatea ta si nu mai poti reveni acasa. Detasarea nu este singura situatie cand se plateste diurna. Totusi, daca este sa discutam despre situatia detasarii, daca practica reala dovedeste faptul ca a fost detasare, se poate castiga in instanta chiar daca documentul privind detasarea nu a fost incheiat. De asta exista tribunalele: pentru a se stabili conditiile reale atunci cand unii incearca sa evite legile.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.