• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

gvaidean

Members
  • Număr conținut

    14
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre gvaidean

  • Rang
    Incepator
  • Dată Naștere

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Fagaras
  • Varsta:
    41

Vizitatori Recenți Profil

266 citiri profil
  1. Ați găsit? La ce preț?
  2. Ați găsit să inchiriati?
  3. Mario Bandit, îți mulțumesc pentru observațiile făcute și sunt perfect de acord cu ele! Vârsta este într-adevăr cea mai mică problemă în contextul unui început de carieră. Maturitatea este un mare avantaj, mai ales dacă ea vine și cu un istoric solid fundamentat pe o altă carieră în alt domeniu de activitate sau pe absolvirea unor școli numite universități sau facultăți. Problema este disponibilitatea angajatorilor de a accepta profesionismul șoferilor necondiționat de plata la kilometru, acordarea drepturilor salariale rezultate din salariul minim și diurnă sub limitele legale, forțarea încălcării legii privitor la timpii de conducere, utilizarea magnetului și, de ce nu, imputarea combustibilului consumat peste consumul mediu normat de firmă(dacă se poate norma așa ceva!). Am fost pe plan local la o firmă(una dintre puținele firme de transport marfă din orașul în care locuiesc) și am discutat chiar cu patronul acesteia. Când i-am spus că nu am experiență în conducerea TIR(cârcotașii să înțeleagă că prin TIR am vrut să spun tren rutier sau vehicul articulat) a spus că la el nu este școală de șoferi și m-a repezit destul de brutal. Puteam să îi spun însă că am experiență în conducere camion de 7,5 tone, conducere autoturism în Europa și în Asia, management al firmei, contabilitate, distribuție, marketing și vânzări, dar nu am insistat. Săpând prin memorie l-am identificat pe actualul patron prin copilăria mea ca fiind unul dintre copiii cu care m-am jucat de câteva ori și care la 12 clase a spus că este prea mult să mai continue cu școala. Clar este că nici el nu m-a recunoscut, fapt pentru care nici nu a întrebat ce lucrez, ce vreau, ce știu să fac sau de ce am venit la el, ci a rezumat prezența mea la el doar la faptul că „nu îl pot utiliza pe ăsta și să îl mai și exploatez, eventual să îl prostesc bine”. Vom trăi și vom vedea, însă eu sper că voi putea să găsesc o firmă care are nevoie de seriozitate și în schimb să îmi ofere posibilitatea de a învăța meserie. Având în vedere vârsta mea și faptul că nu am avut niciodată incidente în traficul rutier în 21 de ani de când conduc, cred că pot să găsesc o firmă la care să lucrez o lună de zile și să învăț. Din toate părerile de pe forum se pare că Hartl, Waberer`s și J.Carrion sunt soluțiile cele mai bune pentru începători. Sunt convins că într-o zi voi lucra pentru una dintre aceste firme și voi performa în domeniul șoferiei. Îmi place enorm să conduc, îmi plac foarte mult camioanele și nu voi fi niciodată piesa dintre scaun și volan, ci un șofer care și-a asumat această meserie la 41 de ani, când am obținut categoria CE.
  4. Mulțumesc Vio Nic pentru încrederea acordată și pentru încurajări. Deocamdată nu sunt foarte presat să îmi găsesc ceva pe termen lung, ci mai degrabă vreau să învăț într-o lună sau două câte ceva și apoi să aplic la o firmă serioasă. Bineînțeles că nu o să accept orice gunoi de ofertă sau încălcarea legii, gen plata la kilometru. Când am postat acest topic, speram să fiu contactat de firme care au nevoie de șoferi în echipaj și pentru perioade scurte de timp.
  5. Încep prin a transmite drum bun tuturor șoferilor aflați în cursă și odihnă plăcută celor care sunt în pauză sau la somn. Am analizat piața transporturilor și aș vrea să vă prezint pe scurt niște concluzii referitoare la cursele efectuate prin bursă versus cursele prin casa de expediție. La bursa transporturilor, dacă facem un calcul al costurilor pentru cursele care au prețul afișat, rezultă că este rentabil să iei curse cu preț oferit. Însă, personal consider că rentabilitatea cursei depinde de termenii contractuali și de respectarea lor de către părți. Dacă clientul te lungește cu plata facturii peste termenele convenite, apar probleme financiare care te țin pe loc și dacă ești firmă mică nu o să faci față pieței. În plus, consider că hazardul unor curse găsite pe bursă nu poate fi foarte profitabil, aici fac referire la găsirea unui nou client în localitatea de destinație a cursei pe care o faci precum și la respectarea timpilor de conducere. De exemplu, o cursă din București la Pașcani, ar dura aproximativ 6 ore de conducere, dacă am circula cu o viteză de 60 km/h. Cred că este puțin probabil sa găsești o cursă din Pașcani către orice localitate din România și că este mai probabil să găsești curse din Iași, Piatra Neamț, Suceava sau Botoșani, doar că din Pașcani mergi gol încă o oră până într-un oraș mare. Încarci și îți mai rămân 2 sau 3 ore de conducere(pentru a ajunge la 9 sau la 10 ore din programul zilnic), apoi odihna zilnică și iar la drum. Depinde cât de tare se grăbește destinatarul mărfii clientului din Iași, P. Neamț ș.a.m.d. și cât de mult vrei să riști să stai cu un camion încărcat prin parcările din iubita noastră țară. Dar dacă noul client a găsit alt transportator și nu te mai ia pe tine? Cauți alt client, în altă parte și asta înseamnă timp pierdut, adică bani pierduți. Chestia asta cam seamănă a taximetrie și nu cred că este prea profitabilă. Cred că sunt mai rentabile cursele fixe sau cele efectuate prin casele de expediții, cu contract(știu că sunt mai prost plătite-cu 0,80 eurocenți/km pe extern, dar sunt sigure și plata se face la timp-cel puțin la nivel declarativ de către casele de expediție). Sau mai rentabil ar fi sa îți faci propria casă de expediție, să ai 30 sau 40 de autocamioane și să colaborezi cu alte case de expediție. Nu știu dacă cu un camion sau cu 2 se face afacere, dar se poate încerca. Așa la mica ciupeală, cred că merge și dacă mai și încalci legea este perfect și reflectă exact ceea ce este pe șoselele din România, respectiv accidente, răsturnări, trafic aglomerat, șoferi obosiți, mica sau marea șpagă și nu în ultimul rând neseriozitatea relației dintre client și furnizor. La businessul ăsta românesc, vine și statul și te taxează cu vreo 25% din ceea ce rămâi. Deci, oare cum este mai bine prin bursă sau prin case de expediție? Eu aș mai întreba: oare cum este mai rentabil să faci curse la mica ciupeală sau să se unească mai mulți tracționiști și să se facă un sindicat al șoferilor români, care să crească gradul de apreciere a muncii de conducător de camion pentru transport marfă? Abia când în România va fi un sindicat al șoferilor și un altul al transportatorilor, vor crește și salariile și respectul vesticilor pentru români. Până atunci ne tot întrebăm și testăm piața!
  6. Se pare că o să merg la Hartl de la 1 februarie, poate numai pentru 8 săptămâni. Domnule Vio Nic, și eu știu foarte bine limba engleza, am nivel B2(independent user) pentru competențele de scris, citit, vorbit și ascultat. De asemenea, știu destul de bine franceza dar absolut deloc germană. Pot să citesc în rusă și să înțeleg câte ceva, dar foarte puțin. Nu cred că o să am probleme cu vorbitul și înțelesul unei limbi străine, în special a limbii engleze, ci cred că mă voi lovi de percepția discriminatoare a angajatorului vis-a-vis de vârstă. În România, persoanele peste 40 de ani sunt percepute ca fiind o amenințare pentru afacerea patronilor, dar eu cred că mai degrabă e vorba de maturitatea angajatului care nu mai acceptă orice mizerie de ofertă de salariu și de faptul că nu te mai duce de nas nimeni ca la 25-30 de ani. Am văzut postările colegilor de forum referitoare la unele oferte și consider că la Hartl se pare că, strict pentru a face experiență, este cel mai OK. După 2 luni mai vedem ce va fi, dar la interviul cu cei de la Hartl, domnul Constantin spunea că poți să devii titular și să primești un salariu mai mare după perioada de începător. Domnule Xabi, dacă nu îmi iese afacerea cu Hartl, o să sun la numărul de telefon dat de dumneavoastră și o să încerc la Cluj, la JCarrion. Vă mulțumesc pentru încurajări și ținem legătura.
  7. Mă întreb și vă întreb, ce oare căuta mașina aia de poliție acolo? Eu totuși cred ca echipajul se mira ca a plouat și s-au bucurat când a venit Tuaregul, or fi crezut ca e Soarele. Oare au dat și ei o amendă la cocalar?
  8. Multumesc pentru informatie. Am trimis dosar la Hartl si o sa incerc la Wabberers. Telefonic mi se spune ca angajeaza doar pana in 40 de ani.
  9. In primul rand, doresc sa urez "la multi ani" tuturor membrilor acestui forum si sa aveți drumuri bune. Pentru postarile mele anterioare, revin si completez: Am făcut experienta, dar numai in accesarea ofertelor de munca. In tara numita Romania, viata activa a unui om se termina la 39 de ani 11 luni si 29 de zile. De fapt, viața activa pe piata muncii pentru șoferi începe după 21 de ani si se termina la 40. Pentru Anglia, am vazut câteva joburi si cerinta maxima de vârstă pentru candidat era de 55 de ani si bineînțeles ca se ofereau condiții de salarizare foarte bune. Oare la vârstă mea, pot sa fac experienta pe un camion sau pe un ansamblu? Răspunsul este unul simplu, respectiv NU. Stie cineva de pe acest forum daca la 42 de ani pot sa ma angajez macar de proba undeva, câteva săptămâni sau o luna? Poate ca după o experienta de câteva săptămâni, o sa pot sa practic șoferia la o firma care cere șofer cu experienta. Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.
  10. Foarte interesant este faptul ca se cauta soferi profesionisti, dar toata lumea ii vrea cu experienta. Intrebare: se poate face exeprienta in fata blocului sau trebuie sa iti cumperi un autocamion?
  11. In cererea de cazier auto adresata comandantului IJP se specifica perioada pentru care vrei abaterile de la regulile stabilite de codul rutier. Aceasta perioada este de maxim 5 ani. Pot aparea in cazier abateri mai vechi de 5 ani daca nu a fost solicitat acest lucru? Cred ca este altceva in cazul infractiunilor cu hotarare judecatoreasca.
  12. Poate sa lucreze linistit in timpul liber, cu conditia sa informeze in scris comanda unitatii si cel care il angajeaza sa dea o declaratie notariala prin care este de acord sa suporte cheltuielile cauzate de eventuale accidente sau imbolnaviri pe timpul celui de al doilea job.
  13. Am 41 de ani, permis de conducere categoriile B si C din 1995 si categoria E din 2015, atestat de transport marfa CPC, atestat agabaritic si cartela tahografica. Am condus mai multe tipuri de autoturisme dar nu am experienta in conducerea camionului cu remorca sau cu semiremorca. Vreau sa lucrez cu cineva care sa ma initieze atat in conducerea unui camion cu remorca sau cu semiremorca, cat si in probleme referitoare la arimarea marfii, gestionarea documentelor de transport, respectarea legislatiei in vigoare astfel incat sa castig experienta din aceasta initiere. Sunt disponibil pentru lucru in orice parte a tarii si accept sa lucrez pe perioada determinata sau part-time.