Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

R3AP

Members
  • Număr conținut

    6
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Brasov

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

R3AP's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputație Comunitate

  1. Inainte de toate: are cineva vreo idee cum sa dau de un coleg care sa ma ia pe echipaj 4 saptamani (dupa anu nou)? Am fost si eu azi la ei, va spun concret cum a mers toata treaba si ce mi s-a prezentat da catre angajator in cazu in care va ajuta cu ceva... Testul a avut asa: - o pagina unde a trebuit sa scriu dimensiunile ansamblului/remorcii (latime, lungime, inaltime) - o pagina cu o diagrama pe care tre sa o completezi - 37 de intrebari (cred ca erau 37) din cele pe care le-ati avut la atestate, tre sa faci minim 20 - ultimele 2 intrebari sunt defapt 2 subiectie. Primu e acea problema de consum: mi s-au dat niste date (capacitate rezervor, consumul mediu plus 0.XX Litri per Tona, greutatea marfii si lungimea cursei). Intrebarea e cati L consumi si de cate realimentari e nevoie. Sunt 4 variante de raspuns parca, eu n-am mai calculat cati L sunt necesari, am calculat cate alimentari sunt necesare - al 2lea subiect e din geografie. Ti se da punctu de plecare si punctu de sosire la vreo 8 curse parca. Tre sa scrii toate tarile pe care le tranzitezi intre punctu A si punctu B...si directia in care o apuci cand pleci (N, S, V, E) Ciudat e ca nu m-au pus sa dau vreo proba practica. Mi-au spus doar ca am terminat cu succes acel test si pot fi angajat dar anul asta nu se mai fac angajari (n-am inteles daca nu mai angajeaza, o perioada de timp, soferi in general sau doar incepatori). Urmeaza sa-mi transmita, candva dupa anu nou, cand o sa incep trainingu. Program: minim 3 saptamani, maxim 5 saptamani. Daca vrei sa stai mai mult de 5 saptamani, aia tine doar de tine. La 3 saptamani lucrate, ai un minim de 72 de ore pe care poti sa le petreci acasa Mersul pe echipaj: tu hotarasti cat mergi cu titularul Salariu: in jur de 1.500 de euro. Ai 250 de euro salariu de baza, diurna de 30 sau 40 (nu mai stiu exact) euro pe zi (parca in weekend iti da jumate) si cativa centi pe KM Camioane: DAF si Volvo euro 5/6, toate sunt automate Inca mai e chestia cu incadratu in ce stiu eu ce consum mediu. Mi-au zis ca daca scot un consum mai mic, diferenta de bani o primesc eu. Daca scot un consum mai mare, mi se retin bani din cei pe care ii iei per KM. Cam asta ar fi tot, nu cred ca am omis ceva. Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la alti colegi de forum si pe care totusi l-am ignorat. NU SUNATI, MERGETI DIRECT LA EI!!! I-am sunat si eu prin octombrie (mai mult de frica sa nu fac un drum degeaba) si mi-au spus ca nu angajeaza, treaba cu interviurile marti, miercuri si vineri nu mai e valabila bla bla bla etc....dupa cateva tentative esuate de angajare prin alte parti, am hotarat sa merg direct la Miercurea Ciuc si asa ar fi trebuit sa fac de la bun inceput. Bafta
  2. Salutare, este cineva care foloseste sau stie ceva despre GPS-urile astea 2? https://techstar.ro/84-gps-auto-techstar-7-premium-8gb.html https://techstar.ro/12--auto-navitek-premium-7-8gb.html Tocmai am scapat de GPS-ul de masina si vreau sa-mi cumpar unul pentru camioane...am vazut la un coleg pe YouTube ca foloseste GPS-ul de la Navitek, omul e multumit, a zis ca nu a avut probleme cu el. N-as vrea sa merg iar pe principiu "iau ce-i mai bine cotat" ca iar dau o groaza de bani si ajung la concluzia ca am cumparat o prastie. Ma intereseaza in primul rand care-i diferenta intre cele 2. Multumesc
  3. am si eu 2 intrebari (mai mult din curiozitate) 1. Pot participa la interviu si ulterior la training inainte sa primesc atestatele acasa? Din cate am inteles, dureaza cam 3-4 saptamani pana iti vin acasa, cam tot atat dureaza si pana pleci in sfarsit in cursa cu un titutular 2. Au camioane automate?
  4. In cazul in care mai e cineva interesat de evolutia unui incepator, azi am facut cea de-a 3-a ora de condus. A fost o zi interesanta pentru ca instructorul meu ajuns in spital, am condus cu directorul scolii (care e si el instructor) de la care am aflat niste lucruri foarte interesante. Lucrurile cu primul instructor au decurs in felul urmator: - faceam doar o ora pe saptamana si anume martea - sedinta avea 10km, respectiv 15-20 minute maxim, mers pe centura (deci tinut de volan si cam atat) - in aceste 2 sedinte, nu mi-a explicat absolut nimic...nu ma refer la bord si asa mai departe, NIMIC Realitatea era ca mergeai de capul tau fara sa ti se explice nimic, faceai 3-4 sedinte si dadeai examen. Norocul meu e ca am un talent nativ cand vine vorba de condus si probabil m-as descurca la examen chiar si in conditiile astea. Dupa o lunga discutie cu acest nou instructor, mi s-a confirmat ca faptul ca primul instructor e un om de nimic. S-a schimbat radical treaba azi, omul practic m-a luat de la zero. Explicat absolut tot ce tine de camion, a condus el vreme de 15 minute ca sa-mi explice lucruri in timp ce le si facea. Maine urmeaza sa ma transfer la el, n-o sa mai fac o sedinta pe saptamana (eu credeam ca asa functioneaza scoala, camionul iese doar martea. Ca sa aflu ca se fac ore cu camionul in fiecare zi) si probabil ca pe la 1 iunie o sa dau sala. Cat despre condusul in sine, nu mai am nici un fel de problema cu schimbatul treptelor. Manevrele cu spatele mi se par destul de usoare, n-am avut probleme pana acum. Inca ma obisnuiesc cu gabaritul, deocamdata nu simt banda, trebuie sa ma uit in permanenta in oglinzi altfel nu-mi dau seama cat de aproape sunt de bordura sau orice altceva ar fi in dreapta mea.
  5. Mda, destul de misto sa vad ca nu doar eu am curiozitatea asta...cum am ajuns acasa dupa prima ora de condus, am cautat sa vad si alte pareri. Scolile de soferi, pe scurt = o bataie de joc. Cel mai grav e ca se da dovada de inconstienta. N-are rost sa insist pe subiectul asta. Fac scoala pe un Eurocargo de prin 2007, cutie 8 trepte cu bataie, spre bucuria mea, remorca nu-i cu protap motiv pentru care am si ales scoala asta. Ambreiajul mi s-a parut extrem de comod si extrem de iertator, n-am avut parte nici macar de usoare smucituri. Frana, alta poveste....ori ON, ori OFF, cam asa merge =)). Gabaritul, incadratul pe banda, nu mi s-au parut o problema, dar, sunt 2 chestii cu care o sa trebuiasca sa ma obisnuiesc: volanul necesita miscari mai ample pentru a tine magaoaia pe drum in comparatie cu masina (cel putin asa mi s-a parut mie). A 2a chestie e ca nu-s obisnuit cu faptul ca nu mai am atat de mult loc in stanga si dreapta. E o senzatie destul de stranie sa vad de fiecare data ca ocup aproape toata banda, tre sa fiu mult mai atent cum folosesc spatiul disponibil si sa nu uit ca-s foarte aproape de marginea drumului (eu tot fac comparatie cu masina pentru ca asta conduc de ani buni). De departe, cel mai tare lucru e ca stai la inaltime. N-am putut sa nu am un ranjet urias pe fata, alta-i viata la inaltime :P. Schimbatul treptelor a fost lucru care mi-a dat batai de cap. In teorie, stiu cum fuctioneaza cutiile cu 8/12/16 rapoarte. In practica, creierul meu e muci. Uit in ce treapta sunt, cand trebuie sa trec din 5 in 4, dumnezeu cu mila. Creierul imi spune ca tre sa fac ceva, instinctu altceva, si se duce totu de ripa... Presupun ca ne aducem cu totii aminte cum a fost prima ora de condus la B, cand nu stii nici pe ce lume esti, chiar si cel mai banal lucru nu esti in stare sa-l faci. Cam asta a fost prima mea ora de condus, mi-a placut extrem de mult, culmea, sunt destul de multumit de mine (sunt genul de om care se asteapta sa fie perfect din primele 3 secunde), am invatat destul de multe lucruri si cel mai important, mi-am dat seama relativ repede de lucrurile la care nu ma descurc si la care trebuie sa insist. Nu stiu cum o sa fie dupa numarul urias de ore pe care tre sa le fac (vreo 6....) dar sper ca o sa fie totul bine.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.