Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

planetara25

Members
  • Număr conținut

    31
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    6

planetara25 a câștigat ziua ultima dată pe Septembrie 26 2020

planetara25 a avut cel mai apreciat conținut!

Despre planetara25

  • Dată Naștere 09/24/1989

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    suceava

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

planetara25's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Dedicat comunitatii Rare
  • Prima postare Rare
  • Colaborator Rare
  • Deschizator de conversație Rare
  • Prima saptamana in comunitate Rare

Recent Badges

13

Reputație Comunitate

  1. Nu vad nimic referitor la ce am intrebat eu in OG-ul ala. Daca cauti pachet de mobilitate pe google, doar asta iti arata, ca soferul trebuie sa se intoarca la baza sau la resedinta la max. 4saptamini. Ia uite aici https://cargotrack.ro/noi-reglementari-ale-pachetului-mobilitate-1/?gclid=Cj0KCQjwl7qSBhD-ARIsACvV1X20WgUaaBqmi6QHuby93UlikcTmE0SSWRbaKwpQeGDlNmsasPv6xkcaAg0HEALw_wcB Am citit si Regulamentul UE nr. 1054 din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006. Nu pun botul la vorbe de parcare sau fb. N-am mai fost prin parcari de 7luni. ''Am auzit'' si de introducerea simbolului de tara la trecerea frontierei. Ma doare ''la bascheti'' daca isi aduce firma camioanele la baza sau nu. Mie nu imi convine sa ma trambalesc 2000km cu bagajele la fiecare 4saptamini. Mai ales acum cind un drum de DE, BE a ajuns sa coste si 500 de euri. Dar in DE oricum dau pe la baza la max 2saptamini. Cum demonstrezi in cazul unui control in trafic ca nu ai mai mult de 4saptamini ''pe cabina'' daca lucrezi la firma romaneasca?
  2. Incep prin a preciza ca nu am lucrat in ultimele 7luni, deci nu am prins ultimele modificari legislative. Dar, vreau sa incep iar lucrul si doresc unele lamuriri cu privire la pachetul asta de mobilitate. Am inteles ca soferul trebuie sa se intoarca dupa cel mult 4saptamini la sediul firmei sau la locul de resedinta pentru a efectua un repaos saptaminal normal. Cum demonstrez, in cazul unui control, ca am facut acest lucru? Am auzit ca s-au dat amenzi prin Belgia. Primesti de la firma vreun document sau cum? Sa zicem ca locuiesc in Romania. Daca lucrez la firma cu sediul in Romania si las camionul in alta tara sau ma schimba alt coleg, nu pot folosi tahograful ca proba. Sau daca eu nu vreau sa revin in Romania dupa cele 4 saptamini de ''comunitate'' ci vreau sa ma plimb prin Europa. Minte firma ca am fost totusi in Romania sau nu pot sa fac ce vreau in ''concediul'' meu. E totusi timpul meu liber. Cei care ati fost controlati, v-a numarat ''organu'' cite zile de repaos/inactivitate ati avut? Mie, de exemplu mi-ar trebui 2zile sa vin acasa +45h repaos + 2zile sa ma intorc la camion =6zile. Altul poate vine cu avionul si nu face 4zile pe drum ci doar doua. Cum se descurca firmele romanesti care tin soferii cite 2-3luni ''pe comunitate'' ? Nu cred ca sta vreunul o saptamina pe parcare si e si platit ca sa zica ca a fost in Romania. Daca lucrez la o firma din Germania si ma aduce la baza la fiecare 2saptamini pentru repaosul de 45h, mai trebuie sa vin in Romania la fiecare 4saptamini? Nu am domiciliul in Germania si nici anmeldung. Imi dau ei vreo hirtie ca am facut 45h la baza? Daca nu au cazare la baza atunci ce rost are sa ma aduca degeaba. Pot sta 45h la orice hotel din Europa.
  3. Salut. Lucreaza vreun coleg la ei cu contract de Germania? Conditiile sunt aceleasi?
  4. Am aplicat la Bertschi in octombrie si m-au chemat la Ploiesti la interviu. Abia dupa ce am dat proba de lucru si am discutat conditiile de munca si salarizare(care nu m-au incintat deloc) mi-au zis ca angajarea e conditionata de vaccinare. Mersi dar inca nu sunt dispus sa ma intep. Am pierdut o zi intreaga pe drum(21h) si 100lei. M-am lamurit cit de seriosi sunt.
  5. Daca s-a schimbat legea in ultimii 5ani, atunci e posibil sa gresesc. O sa aflu peste 3luni cind imi expira atestatele. Acum 5ani, sotia/prietena nu se aflau pe lista persoanelor admise in cabina in cazul transporturilor adr. Nu face parte din echipaj si nu are permis si atestate. Transporturile rutiere de marfuri periculoase impun anumute conditii si restrictii. Oricum, daca sunt doua persoane in cabina unui camion ce transporta marfuri periculoase, atunci este nevoie de inca o vesta reflectorizanta, manusi si ochelari de protectie si inca o lanterna si nu cred ca le va mai cumpara firma ca sa iti plimbi tu sotia/prietena. La incarcare/descarcare in combinat, sotia sigur ramane in parcare la poarta. Pina in Cehia,Polonia nu ar trebui sa fie probleme daca nu transporta marfa adr. Dar acum, cu covidul, ar putea sa va opreasaca la vama sau sa va oblige la carantina la intoarcere daca totusi va da voie sa iesiti. Doar sotia, nu si soferul.
  6. Daca se transporta marfuri periculoase(adr), iar nu au voie persoane straine in cabina.
  7. Da, este ok. Dar pentru ''patron'' nu pentru tine. Din cauza astora ca tine care accepta toate mizeriile merge treaba cum merge. Eu am 2ani de cind nu mai lucrez pentru ca nu accept sa cobor sub un anumit standard. La firma din Romania nu mai lucrez in veci. Pentru initiator, la tur-retur iei mult mai putini bani decit pe comunitate si stai acasa doar 2-3zile, in care nu apuci sa faci nimic ca esti rupt de oboseala si faci si desfaci bagajul. Pe comunitate stai 6-9saptamani departe de familie, dar ai conditii mai bune de munca si apoi nu te deranjeaza nimeni 2-3saptamani.
  8. Zi mai bine ca din prostie sau necunoastere. Kennedy tunel din Antwerpen este tunel de categoria D si este foarte bine semnalizata restrictia. Nu ai cum sa gresesti decit daca dormi la volan, mergi doar dupa gps si nu stii care e ring 1 si ring 2. Da' voi nu aveti disponent, sau asta e doar ca sa stea cu biciul pe tine? Daca esti incepator, il sunu si ii spui sa iti faca traseul. Mai pune mana pe cursul adr, vezi ce inseamna clasele A-E la tunele si cu ce marfa ai voie sa treci. Cautati pe net ca sunt tot felul de liste cu tunelurile din fiecare tara.
  9. Are cineva date recente despre RO TIR? Oare si-a schimbat lupul naravul au ba? Vad ca adresa e acum la Sura mica, Sibiu.
  10. Ba minti ori mai degraba vorbesti din auzite. Sunt necesare doar 7lanturi, nu 10seturi: unul pe o roata din fata, 4 pe motrica si 2 pe remorca, cite unul pe fiecare parte(prima si ultima axa). Acuma daca tu crezi ca te ajuta si ai si de unde, poti monta lanturi pe absolut toate rotile. Pentru rotile motrice aveam lanturi speciale, ''cu cuie'' cum le ziceau soferii.
  11. Ceva informatii noi despre aceasta firma? Vad ca iar cauta soferi. Mersi
  12. Danny, n-as sta in aceeasi masina cu 2-3colegi in aceasta perioada chiar daca i-as cunoaste. Poti lua virusul chiar printr-o stringere de mana sau daca vorbesti cu cineva de aproape neprotejat. Prefer sa platesc toata cheltuiala si sa merg singur, dar acum sunt cam strimtorat. As prefera o firma care are camioanele in Romania ca sa pot pleca singur si gratis. Si eu auzisem ca ar fi ok cu contractul de munca si adeverinta de la angajator, dar mi-a zis azi cineva ca nu s-ar putea pleca decit cu camionul. Ce stii, se poate circula cu autoturismul ziua in HU, AT, DE? N-as avea chef sa ma tina astia toata ziua la granita si apoi sa conduc noptile.
  13. Avind in vedere situatia actuala, asta cu virusul, cum va mai deplasati la munca? Astia care mai aveti de munca si aici ma refer la soferii angajati in Romania(sau chiar alta tara) si care fac comunitate, adica preiau camionul din alta tara. La cit de contagios e virusul asta, eu nu mai am curaj sa ma urc in avion sau autocar pentru a merge/veni (de) la munca. Nici chiar cu microbuz de 8+1 pus la dispozitie de catre angajator, pentru ca la cit de nesimtit si plin de drepturi e romanul nu am incredere in absolut nimeni, fie el si un coleg. Nu poti sa stii pe unde a fost fiecare si linga cine a stat si nu-i vad pe unii ''colegi'' stand 2zile in microbuz cu masca pe figura pentru a nu raspandi un eventual virus. Unii sunt atat de nesimtiti ca nu se deranjeaza sa opreasca pentru fumat si-i afuma pe nefumatori din mers ca ei tre' sa fumeze, daramite sa mai poarte masca nonstop. Ce se poate face in situatia actuala in cazul in care angajatorul nu are camionul in Romania, ca nu am chef sa ma cert cu toti idiotii si nici nu vad vreun angajator roman sa-mi puna la dispozitie masina mica sau sa-mi deconteze integral drumul pentru a merge singur cu masina mea? Ce obligatie au firmele si cum mai respectam normele de protectie? Si odata ajuns la camion, ce fac, ma apuc eu sa dezinfectez pe banii mei prin cabina? De unde dracu atata alcool ca nu iti ajunge 1l pentru a dezinfecta tot? Cu clor nu merge, ca nu mai stai in cabina dupa aia.Cu mastile cum va descurcati, va trimite firma? Nu-mi spuneti sa stau acasa, ca stau din septembrie si nu mai am bani. Cind mi-am rezolvat toate problemele si eram gata sa plec iar la munca, a venit cacatul asta de virus si ne-a dat viata peste cap. Am colegi care au deja 2-3luni de stat pe cabina si care nu vor sa vina acasa(desi nu mai suporta cabina) tocmai din acest motiv. Stiu ca odata plecat va trebui sa stau si eu 3-4luni pina va trece nebunia asta.Desi n-am stat niciodata mai mult de 2luni. Daca nu am postat unde trebuie, rog un moderator sa mute in aria potrivita. Multumesc.
  14. Chiar azi mi-am ridicat noul card tahograf pentru care am platit 212RON +10RON mandatul postal. M-a intrebat functionara de la posta de 3ori de ce doar 212, ca ea stie de 239RON. I-am zis ca ''asa vrea muschii mei". Cind m-am dus la ARR cu chitanta, a inceput si aia ca nu poate factura, ca ea are in program doar o singura optiune 239RON, fara reducere. I-am zis ca asa scrie la ei pe site si ca nu ma intereseaza cum factureaza. Nu stiu cind a venit cardul la ARR, eu l-am ridicat fix la 13zile. Daca il faci pentru prima oara insa e 239RON + 10RON mandatul postal.
  15. ''Adevar grait-ai Maria Ta!'' Mai ales ''patronii'' astia din zona Suceava care s-au dus in grup la Bruxelles sa protesteze. Dar ei n-au auzit de plata orelor suplimentare, a celor de noapte, sarbatori legale, etc, dar au pretentia sa lucrezi cite 15h si sa faci ''pauza'' doar 9h MUSAI DE 3 ori IN FIECARE SAPTAMANA. De parca ar fi obligatoriu acest lucru. ''Patroni'' care nu platesc SALARIUL pe perioada celor 2-3-4 saptamani cit stai acasa pentru recuperarea orelor suplimentare efectuate in perioada cit ai stat ''pe comunitate''. Si care considera ca aceste ore suplimentare recuperate sunt totuna cu concediul de odihna. Si musai sa stai 2-3luni pe cabina ca nu ii convine sa plateasca transportul sa te aduca in tara la 4-6saptamani, dar subliniaza toti in anunturile de angajare pe care le au ca transportul este gratuit. Stimati ''patroni'', nu va mai ca...ti pe voi ca asigurati transportul soferului la/de la camion, ESTE OBLIGATIA DVS. LEGALA. La fel ca si decontarea cheltuielilor cu privire la examenul medical si psihologic pentru angajare sau periodic. Caut de lucru de exact un an de zile si nu am gasit ABSOLUT NICI O FIRMA (din peste 50) care sa deconteze aceste cheltuieli la angajare.Nesimtire totala, desi le-am dat peste bot cu art.7,8 din HG 355/2007 si art.7,alin.6 din Legea 319/2006. Pe langa faptul ca toti(99%) platesc doar salariul minim pe economie, majoritatea(90%) nu trec diurna in contract sau in vreun act aditional.Am intalnit cazuri in care mi s-a spus ca se trece diurna in contract, dar in felul urmator: salariul minim pe economie, iar restul pina la 2200-2400euro pe luna este diurna. Stimati ''patroni'', diurna se plateste pe zi nu pe luna.Si se plateste din momentul iesirii din tara pina in momentul intrarii inapoi in Romania. Nu doar pe cit se invirte roata. Daca soferul pleaca de vineri de la sediul firmei din Romania si ajunge la camion sambata seara sau chiar duminica, el are dreptul la diurna pe aceste zile si nu doar de luni-marti cind incepe sa conduca. La fel la intoarcere, daca mi-am terminat lucrul joi-vineri si nu primesc altceva de facut pina sambata -duminica cind ma ia microbuzul sa ma aduca inapoi in tara, atunci am dreptul la diurna pe toate zilele pina intru inapoi in Romania. Stiu patron cu 60-70 de camioane care decit sa mai puna cite 100 de euro la fiecare sofer a preferat sa tina pe dreapta citeva luni 20 de camioane.Sau altul care, daca el, pe perioada cit a fost sofer, mergea pina in fata firmei si isi facea nevoile prin boscheti sau in remorca, a avut pretentia sa fac acelasi lucru.Ce bucatarie, dus, wc sau masina de spalat- vise umede! Mai are rost sa muncesti pentru unul ca asta sau pentru unul care se c... pe el pentru o pereche de bocanci sau o salopeta? Eu unul nu mai doresc sa fiu bataia de joc a acestor ''patroni'' si a acestei tari conduse de hoti care fac legi pentru hoti.Cum nici altceva nu ai ce sa lucrezi in tara asta pe un salariu si conditii decente de munca, am ales sa plec si sa ii las pe hoti sa se descurce cu vietnamezi, filipinezi,etc.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.