Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

sirius

Members
  • Număr conținut

    9
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre sirius

  • Dată Naștere 03/24/1975

Profile Information

  • Locatia:
    Bucuresti

sirius's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputație Comunitate

  1. @nicu iftime Multumesc pt. concluziile si detaliile pe care le-ai transpus aici. Faptul ca ne-ai prezentat realitatea asa cum este. Multe persoane se avanta, dar daca nu iese "bine" uita sa mentioneze acest lucru. Am citit cu mult interes subiectul despre "Canada" si sunt putine persoane care au ajutat cu informatii precise (mai ales Kenworth caruia ii multumesc de asemenea). Concluzia este sa incepi procesul de emigrare din RO, chiar daca poate dura 2 ani si pleci in CAN, liber de contract, la ce firma te intereseaza (si te accepta). Iti doresc multa putere de munca si drumuri bune!
  2. Codul rutier a fost modificat printr-o lege publicata luni care stabileste, printre altele, ca pentru reinnoirea permisului auto va fi obligatorie vizita medicala, dar si ca scuterele pot fi conduse numai de cei care detin un permis corespunzator. Aceasta lege a fost aprobata de fostul Guvern, condus de Mihai Razvan Ungureanu, in 24 aprilie si aducea modificari importante legislatiei rutiere, insa numai o parte dintre ele au primit marti votul parlamentarilor. Potrivit noilor reglementari, aplicabile de la 19 ianuarie 2013, mopedele sunt considerate autovehicule, ceea ce inseamna ca pentru a le conduce este nevoie de permis de conducere. Mopedul defineste, conform actului normativ, un “vehicul, cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaseste 350 kg, neincluzand masa bateriilor in cazul vehiculului electric”. Prin modificarile aduse art. 6 din OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice “Mopedele (...) sunt considerate autovehicule”. Astfel, pentru a le conduce s-a introdus categoria de permis AM, care poate fi obtinut numai de persoane cu varsta minima de 16 ani impliniti. Permisul pentru categoria AM va fi valabil 10 ani, iar obtinerea lui va fi conditionata, la fel ca in cazul celorlalte categorii, de sustinerea unei probe teoretice de verificare a cunostintelor si a unei probe practice de verificare a aptitudinilor si comportamentului. Noile reguli precizeaza ca proba practica pentru categoria AM consta numai in verificarea aptitudinilor in poligoane special amenajate, conditiile de obtinere a permisului de conducere urmand sa se stabileasca prin regulament. Reinnoirea de permis, numai cu vizita medicala O alta modificare la Codul Rutier, prevazuta in legea adoptata marti de deputati, se refera la reinnoirea permisului de conducere, care se va face doar dupa un control medical prealabil. Noile reglementari rutiere stabilesc ca prelungirea valabilitatii administrative a permisului de conducere este conditionata de efectuarea verificarii medicale corespunzatoare categoriilor de permis detinute. Pana acum, la reinnoirea unui permis auto expirat, nu se impunea efectuarea examinarii medicale. Echivalari intre categorii si subcategorii ale permiselor auto Noile reglementari permit si o serie de echivalari intre anumite categorii sau subcategorii ale permiselor de conducere, necesare pentru transpunerea in legislatie nationala a anumitor prevederi din Directiva 2006/126/CE, publicata in 30 decembrie 2006. “Avand in vedere ca dispozitiile comunitare in materia permiselor de conducere consacra o noua abordare privind impartirea vehiculelor pe categorii, renuntandu-se in acest fel la subcategorii, proiectul instituie si norme referitoare la echivalari intre categorii si subcategorii de permise de conducere”, se argumenteaza in nota de fundamentare a proiectului. Astfel, categoriile si subcategoriile de vehicule pentru care au fost emise permise de conducere anterior datei de 19 ianuarie 2013 se echivaleaza cu categoriile de vehicule pentru care se elibereaza permise de conducere dupa aceasta data in felul urmator: a) categoria A cu categoria A; categoria B cu categoria B; c) categoria BE cu categoria BE; d) categoria C cu categoria C; e) categoria CE cu categoria CE; 7 f) categoria D cu categoria D; g) categoria DE cu categoria DE; h) categoria Tb cu categoria Tb; i) categoria Tv cu categoria Tv; j) categoria Tr cu categoria Tr; k) subcategoria Al cu categoria Al; l) subcategoria B1 cu categoria B1; m) subcategoria C1 cu categoria C1; n) subcategoria C1E cu categoria C1E; o) subcategoria Dl cu categoria Dl; p) subcategoria D1E cu categoria D1E. Actul normativ trimis la promulgare mai precizeaza ca permisele de conducere eliberate anterior datei de 19 ianuarie 2013 isi pastreaza valabilitatea administrativa pana la data expirarii mentionata in acestea. Noile prevederi ale Codului rutier urmeaza sa intre in vigoare la 19 ianuarie 2013.
  3. Mai exista 2 topic-uri cu H. Essers cu aceleasi informatii...
  4. Sigur pt. cartela tahograf mai asteapta, ca trebuie sa schimbi (din nou) permisul dupa ce iei CE si automat trebuie sa schimbi cartela taho. Oricum cel mai bine este sa-l intrebi pe instructorul care te-a pregatit si sa te sfatuiesti cu el; sau cei de la scoala se soferi. Multa bafta si rabdare!
  5. Google, cautam informatii despre o firma de transport si am gasit "cornul abundentei" de informatii foarte utile. Viata lunga si s-auzim numai de bine!
  6. Salutare colegilor, Am citit, prin mai multe mesaje, franturi de informatii referitoare la conditiile de lucru din UK, dar nu am vazut un subiect complet cum exista pt. Suedia, Norvegia etc. Vad ca sunt multe oferte de lucru pt. UK. Va rog pe cei care sunteti/ati fost acolo, sa detaliati putin conditiile de lucru si alte aspecte cum ar fi: - firmele sunt corecte? se respecta programul de condus? se respecta legislatia si drepturile soferilor? - ce inseamna salarizare decenta (sa poti trai si ramane cu ceva)? pt. ce salariu minim sa plecam? - recomandare orase favorabile; - am inteles ca este obligatoriu sa se preschimbe permisul de conducere romanesc in cel englezesc; ce costuri presupune, timp si documente? permisul UK este recunoscut in UE? in caz ca vrei sa te intorci si sa lucrezi in UE? - agentiile de recrutare britanice (fara intermediari RO) sunt de incredere? - chirii, mancare, servicii; - oamenii sunt prietenosi/indiferenti? - recomandare de ce sa ne ferim si la ce sa fim atenti; - alte mentiuni importante (pe care poate le-am omis)? Multumesc si drumuri bune!
  7. Salutare tuturor colegilor, Felicitari celor care s-au gandit la un site dedicat soferilor, faceti o treaba extraordinara, multa bafta in continuare si viata lunga!
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.