Folosesc motorizare moderna din Vest.
Nu am condus niciodata un camion Romanesc. Nu am termen de comparatie aici. Dar sint convins ca cele noi nu mai sint precum erau cele de acum 30 de ani. Si la fel se poate spune si despre cele din Vest.
Pe cei care achizitioneaza camioanele (patronii) nu ii intereseaza nivelul de confort al cabinelor. Cel mai important lucru pentru ei este marginea de profit. Cu o discrepanta mare la pretul de achizitie al camionului, costurile finale o sa fie mai mici, de unde implicit un profit mai mare. Avantaj Roman, zic eu.
Am vazut o statistica undeva pe net in care reiesea ca soferii din Belgia sint cei mai bine platiti din EU. Deci e si normal sa nu li se vrea sparta piata.
Au inceput de ceva timp niste companii sa comercializeze produse de aerodinamica pentru camion si remorca.
In special asa zisele aripi sub remorca si capace pentru roti. Argumentul este ca toate actioneaza precum o parasuta.
Mai jos niste linkuri cu lucrurile pomenite.
http://aerotechcaps.com/index.html
http://www.flowbelow.com/
http://www.freightwing.com/index.php
http://gtresearchnews.gatech.edu/newsrelease/truckfuel.htm
http://www.atdynamics.com/aero.htm
http://www.smarttrucksystems.com/
AeroTech Caps - Demo 1
mie asa mi se pare, ca nu a purtat centura de siguranta. Totusi spectaculos cum a scapat nevatamat (sper).
http://jalopnik.com/5945914/luckiest-man-in-russia-launched-unscathed-from-insane-truck-crash
Un simple search rezolva problema.
A fost un protest impotriva soferilor din Estul Europei care muncest pe bani mai putini.
http://news.yahoo.com/truckers-protest-competition-east-europe-135455201--finance.html?_esi=1
Asta mi se pare tare
http://www.unicat.net/en/info/GMAN14264Doka-Ler.html
Mai multe imagini si din interior:
http://www.unicat.net/en/pics/GMAN14264Doka-Ler-2.html