• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Giani Grecu

Members
  • Număr conținut

    256
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Days Won

    34

Giani Grecu last won the day on March 21

Giani Grecu had the most liked content!

2 Urmăritori

Despre Giani Grecu

  • Rang
    Sofer
  • Dată Naștere 16.05.1971

Profile Information

  • Locatia:
    Bucuresti

Contact Methods

  • Yahoo
    [email protected]

Vizitatori Recenți Profil

932 citiri profil
  1. Bună ziua domnilor. Cristian, nu ai cu cine... , băieții ăștia vin din afara " circului pe asfalt ". Vor să bijnițărească, nu să intermedieze. Vezi - dacă ai timp - și " oferta " lui Alin Cauneac, mai ales partea cu ADR-ul. La 10.000 de km " pedalați ", ai posibilitatea să câștigi suplimentar 200 de euro, ca tractionist !
  2. Bună ziua domnilor. Dacă avem în vedere plafoanele de cazare practicate în Uniunea Europeană, adică minimum 100 euro la clasa A, și minimum 200 euro la clasa B ( plafonul 100-200 este valabil pentru Bulgaria, Croația, - pentru Anglia, Franța, Germania, este 150-300 ), și faptul că diurna nu are legătură cu indemnizația de cazare ( dar nici salariu nu este ), avem o imagine de ansamblu cu sumele " sifonate " cu acoperire " legală " din contabilitatea firmelor de transport. Apropo, și acea diurnă minimă de 35 euro/zi ( oricum nu cred că mai lucrează nimeni pe atât ) este valabilă pentru categoria I-a, la a II-a, este minimum 56 euro. Deci loc de negociere este berechet, și mai ales pe partea cu salarizarea, care nu trebuie acceptată la nivelul de minim pe economie. Nu suntem necalificați, nu lucrăm 8ore/zi - 40ore/săptămână, nu efectuăm întotdeauna repausul săptămânal redus/normal la sfârșitul săptămânii ca orice angajat normal, pentru această profesie este prevăzut în lege nivelul de studii II, etc. Deci , fără minim pe economie, mai ales dacă de lucrează pe ansambluri de tonaj mare, in trafic internațional, câteodată și ADR-uri sau agabaritice.
  3. Bună seara domnilor. Doar o întrebare pentru colegul Tehnococo : cum Dumnezeu ai suportat acel sistem de sclavagism modern, atâta timp ? Chiar mă interesează un răspuns concret, pentru că pentru mine este de domeniul S.F.- ului ce aud - și văd - câteodată. Crede-ma, nu este nici urmă de ironie in întrebarea mea, doar vreau să mă lămuresc. Mulțumesc, și drumuri bune !
  4. Buna seara. Domnule C_O_C, inainte de a face observatie cuiva, asigurati-va ca, in primul rand dumneavoastra stapaniti gramatica si sintaxa limbii romane. Corect, se scrie " invata ", nu " anvata " - se aplica regula cu litera " i " la inceputul cuvantului. Cuvantul " anagramat " - folosit de dumneavoastra - un derivat al cuvantului " anagrama "- , care este o specialitate rebusistica, si care presupune schimbarea ordinii literelor unui cuvant, pentru a forma alt cuvant. Daca doriti sa caracterizati incapacitatea cuiva de a se exprima in scris si/sau vorbit, corect din punct de vedere gramatical, cuvantul destinat este " agramat ". Atentie, de asemenea, la semnele de punctuatie. In concluzie, hai sa nu procedam la fel ca in parcare, unde toti suntem " profesionisti ", dar, doar pana la proba contrarie. O seara buna va doresc, in continuare. P.S. - am vorbit doar in numele meu, - ca simplu membru al acestui forum -, departe de mine gandul sa ma erijez in avocatul cuiva.
  5. Colegule, dupa doi ani nu vedeai international, decat daca te chema Ceausescu. In primul rand trebuia stagiul militar satisfacut, familie, membru de partid. Daca erai dibaci, te invarteai sa lucrezi 5-7 ani prin Libia sau Irak pe bascula, pe urma puteai sa incerci pe la ITIA sau ITBN. Pentru CARPATI, trebuia mai mult. Acolo erau baietii care carau coniac cu cisterna la Paris, nu congelate in Iordania. Iar cum se completeaza o scrisoare CMR, nu invata nimeni la " fabrica de atestate ".
  6. Ciobanii de la untrr ( nu merită " respectul " literelor mari ), uita ca pana la atestat, ca să-i angajeze, " strainezii " trebuie să aibă viza de muncă, si viza de ședere. Iar pentru a angaja extracomunitari, amgajatorul trebuie să mai îndeplinească niște condiții. Nu există nici o criză de șoferi profesioniști. Doar că nu mai vor să muncească gratis. Iar orice tugulan, cu trei cazane euro 3, cumpărate din banii obținuți din vânzarea turmei de capre, viseaza să-și facă concediul la Monaco, să conducă cel putin un Porsche Cayenne, sa mănânce la Kempinsky, si sa se distreze la Pascha ! Există ac de cojocul lor : reclamatii, peste reclamații la toate organele de control. Sa-i coste amenzile si spaga, cât nu face. Si proteste organizate. Sper ca de data asta măcar, să văd un comunicat al vreunui sindicat. Indiferent dacă este de stat sau privat.
  7. Bună ziua domnilor. Păduchii untrr-isti ( cu litera mică! ), au terminat cu dumping-ul social în străinătate, așa că se apuca să facă același lucru și acasă. Se vede că asociația este formată în mare parte din inculti semianalfabeti si foști crescători de capre. În primul rând, marea masă de șoferi profesioniști români, au invadat piata de muncă din Europa, după aderarea României la UE. Deci aveau - a priori - niște drepturi garantate si asumate de U.E. Cam 85% dintre aceștia au fost trimiși chiar de firme untrr-iste. Înaintea de acest moment, procentul - în comparație cu alte meserii - era neglijabil. Pentru un cetățean din afara spațiului comunitar, lucrurile se complică din start. În afară de asta, mai depinde si de noi, cum o să știm să facem front comun, pentru a face viața amară patronatelor. Cu ajutorul sindicatelor. Sau, pur si simplu sa boicotam activitatea. Cu 100% cetățeni extracomunitari, nu pot să funcționeze. Acum, NOI SUNTEM ACASĂ ! Acum, noi suntem " mai egali " decât alții ! Acum, nu mai suntem noi cei tolerați ! Apropo, sunt curios câtă școală are concurența, că pe la noi s-au schimbat lucrurile. Si poate sunt necesare și niște diferențe. Poate sistemul lor de învățământ nu este complementar cu standardele U.E. Exemplu concret : stiu precis că în Armenia, un permis de conducere cu toate categoriile se obține în max 48 ore, contra sumei de 1000$ ! Metode de apărare există, doar că nu putem să facem asta individual, trebuie să o facem organizat. Avem mai multe șanse împreună, decât separat. Drumuri bune, bine plătite - LEGAL !
  8. Bună seara. Cred că cel de-al doilea film, este " IL BESTIONE ", dar nu sunt sigur.
  9. Buna ziua domnilor. Stefanita, fara suparare dar intrebarea ta este o ecuatie cu multe necunoscute. Consumul unui camion este foarte relativ. O sa incerc sa te lamuresc, bazandu-ma ( si ) pe experienta mea de fost proprietar de DAF XF95 - manual. Pe baza informatiilor minime furnizate de tine se poate ( doar ! ) estima un consum intre 37% si 41% - fara economie la aer/caldura. Daca media se apropie mai mult de valoarea minima sau de cea maxima, depinde de foarte multe necunoscute. Si sa-ti explic de ce. Exista si alti factori care determina consumul unui camion : factorul uman ( important ! ), anotimp, conditii atmosferice, tipul/calitatea pneurilor si presiunea acestora, cutie de viteze automata/manuala, gresarea, calitatea lubrifiantilor, calitatea combustibilului, repartizarea incarcaturii pe axe, ce distante se parcurg gol, felul de transport efectuat, tipul de semiremorca, etc. La DAF XF95, diferenta de consum intre 80km/h si 90km/h, in conditii de Romania, este intre 3% si 4% ! Esti din Bucuresti, deci te incurca CB-ul. Daca vrei sa fii cel mai rapid pe deal, asta costa. Daca faci transfer de marfa pe tara si vezi doar nationale ( + putina autostrada ) ai un consum, daca pe traseul mentionat faci distributie/colectare/grupaje, deci vezi si judetene/comunale + incarcare/descarcare in localitati + permanenta incercare de recuperare intarziere, vorbim de alt consum. Daca diferenta de traseu de 30% inseamna Constanta si Pitesti, te ajuta. Daca prinzi, Cheia/Intorsura Buzaului/Valea Oltului/Izvorul Rece, etc, ai " stricat " tot ce ai facut. Mergi preponderent noaptea, sau ziua ? Ai un stil de sofat " batranesc ", sau mai " sportiv " ? Conteaza foarte mult si unde si cum intretii camionul - ca o remarca, cei de la DAF - pe CB - sunt praf ! Deci, nu te supara pe colegi.
  10. Bună seara. Așteptăm cu interes o luare de poziție din partea intermediarului de " carne de tun ". Din fericire - si din păcate totodată, în momentul de fata - regulile forumului nu permit exprimarea intențiilor care mă încearcă în momentul de față. Sper ca viitorii candidați la un post de șofer la păduchele ăla irlandez, să înțeleagă cum stau lucrurile în realitate.
  11. Bună dimineața. Cerințe absolut normale, pentru un șofer care știe cu ce se mănâncă activitatea de transport. P.S. Pe tur-retur nu este deloc mai puțină muncă, decât pe comunitate. Din contră, ai ceva mai multe " probleme " pe cap.
  12. Bună seara. Sunt doar Giani, sau Dan, deci fără " domnule ". Si eu îmi câștig pâinea la volanul unui camion. Colegul Cico, a punctat foarte bine situația. Din experienta personală : sesizările către organele de control administrativ - ISCTR, ARR, ANAF, ITM, Inspecția Muncii, Politie, etc, să fie redactate de o persoană de specialitate. Funcționarii statului sesizează diferența si acționează ca atare, pe principiul " nu se știe niciodată ". La fel si cererea de chemare în judecată. Pentru că la tribunal nu faci o sesizare, acolo te duci să ceri ceva. Acest ceva, trebuie să fie concis, si bine determinat. Dacă sunteți mai multi, ca grup, trebuie să puteți sintetiza acest lucru. Părerea mea, este ca desi puteți să vă reprezentați foarte bine si singuri, sa fiți asistați, pentru a putea fructifica la maximum dovezile voastre. Fostul vostru angajator, sigur va fi asistat. Hotărâre, încredere în voi. Faptul că, în loc să bârfiti prin parcări, luați atitudine pe acest forum PROFESIONAL, înseamnă ceva. Văd că și alți foști angajați la Maison Logistique Cris va susțin. P.S. - Nu va trebuie un " Micescu " la bară. Lucrurile în litigiile de muncă sunt relativ simple, consilierii juridici din firme, fac mai mult figuratie.
  13. Buna ziua domnilor. Domnule Liviu Socol, subiectul discutiei este Maison Logistique Cris, nu incercati sa-l schimbati. Deci sa ramanem pe subiect. Nu ma pripesc, sunt eficient. Scuzele si motivele invocate de dumneavoastra sunt jalnice. Cine va consiliaza, o face foarte prost. In interventia dumneavoastra - patetica - ati confirmat patru dintre acuzatiile aduse de fostii dumneavoastra angajati : " de buna voie si nesilit de nimeni ". Deci nu au mintit. Si inca ceva: constrangerea de catre angajator a angajatului la comiterea unei/unor contraventii sau/si infractiunii, este infractiune si se sanctioneaza conform Codului Penal. In casa din BXL nu trebuie se locuiasca 8 soferi, ci 8 oameni, o eventuala activitate se poate verifica foarte usor pe card, nu necesita retinerea lui - nici nu aveti acest drept, etc. Spre deosebire de colegul cri5tian, pe mine ma intereseaza - din ce in ce mai mult - activitatea dumneavoastra fiscala. Pe baza celor invatate de la domnul Profesor Tudorel Butoi, domnule Liviu Socol, dumneavoastra va temeti. Si inca ceva : este o deosebire fundamentala intre un eventual control fiscal, care vizeaza exclusiv situatia scriptica si un control fiscal dispus pe baza unei anchete judiciare, care vizeaza corelatiile si discrepantele dintre situatia scriptica si cea reala. Atunci vin baietii si fetele care verifica si dunga filei de hartie. P.S.- atentie la cuvinte ca legalist - nu are semnificatia crezuta de dumneavoastra si mai ales la multitudinea de greseli gramaticale.
  14. Bună seara domnilor. Eu cred că a înțeles toată lumea cum stau lucrurile acolo. V-ați avertizat si colegii de breasla despre asta - bravo. Rămâne întrebarea dacă va mulțumiți cu atât, sau acționați în consecință, să-i oferiti o lecție domnului in cauză.
  15. Bună ziua domnilor. În " pauza de 45 de ore " - cred că vorbim de un repaus săptămânal normal - nu ai cum sa fii plătit. Diurna primită pentru perioada petrecuta in deplasare ( inclusiv pentru zilele de odihnă/repaus ) nu este salariu. Deci nu ai nici o obligație față de angajator. In " pauza de 9/11ore " - adică repausul zilnic redus/normal - nu ai de ce să prestezi o activitate în folosul angajatorului. Repausul poate fi întrerupt în condițiile prevăzute de legislația în vigoare pentru îmbarcarea/debarcarea pe/de pe ferry/tren. Lucratul pe două carduri este infracțiune comisa din partea soferului cu excepția situației în care poate dovedi că a fost obligat ( nu neapărat cu pistolul ). Achitarea diurnei cu o întârziere de 60 de zile contravine prevederilor din Codul Muncii și unor prevederi din Codul Fiscal. Sunt curios cum scoate acest... bani din firma pentru achitarea drepturilor bănești când el trebuie să facă acest lucru conform legii " cel puțin o dată pe lună ", " până în data de 25 ale lunii " - am înțeles că lucrați cu contract individual de munca pe România. Mai ales că diurna ar trebui achitata anticipat. Pentru eventuale prejudicii aduse firmei, se poate efectua propriri din salariul cuvenit - nu din diurna ! - numai pe baza unei hotărâri judecătorești, care hotărăște cuantumul sumei si procentul din salariu care poate fi executat. Cardul tahograf este un document personal, care nu are ce căuta în posesia altei persoane decât deținătorul de drept. Oprirea lui de către alte persoane decât cele abilitate în cadrul instituțiilor de control - si asta doar dacă se constată o încălcare flagrantă a legii -, este infracțiune. Indiferent de gradul de pregătire a unui șofer, dacă are contract individual de munca cu un angajator, are dreptul la salariu, diurna, spor de noapte, zile libere, etc, deci are toate drepturile prevăzute de legislația în vigoare. Una peste alta, tot ceea ce ai povestit aici, ar fi mai mult decât suficient ca acest " domn " să aibă foarte mari probleme în fața instanței. Sfatul meu : chiar dacă pare complicat, dacă vreți să " va pomenească " începeți cu o acțiune în instanta. Concomitent cu o sesizare la ANAF. Si cu o plângere penală la politie, legat de documente. Dacă puteți proba CU ORICE FEL DE MIJLOACE ce ați afirmat aici, o să aibă posibilitatea si timpul necesar să reflecteze la " nemurirea sufletului ". Dacă sunteți mai mulți în această situație - plângerile pe litigii de muncă legat de drepturile bănești se pot face si retroactiv 3ani - cu atât mai bine. Dacă vreți ca plângerile la ITM să aibă greutate, depuneti-o personal, cu asistență juridică sau sindicală, fizică. Contrar părerii generale, un răspuns, chiar pozitiv, de la ITM nu prea are greutate în fața instanței, acolo nu se face cercetare administrativă. Dar o hotărâre judecătorească favorabilă îi face pe inutilii din ITM să-și dea interesul, pentru că " le tremură bufantii " ! Nu va descurajați, si nu va lăsați intimidați de vrăjeală ieftină. Cel mai important : cheltuielile de judecată se restituie de către partea perdantă ! Pe litigii de muncă, un angajator intră în instanta în proporție de 95% - vinovat ! Toți judecătorii sunt conștienți de situația angajatului în România. Acest " domn " a încălcat legea și din postura de factor de decizie în societatea amintită, si din postura de persoana fizica. Iar faptul că a comis unele lucruri de mai multe ori, fata de mai multe persoane, înseamnă infracțiune în formă continuată. Acum, totul depinde de voi . P.S. - Oameni buni, de ce tolerați așa ceva ? De ce nu puneți punct încă de la primul semn de incorectitudine din partea angajatorului relațiilor de muncă ? De ce acceptați să fiți călcați în picioare pe munca voastră ? Si acum fără supărare : de ce incalcati voi legea, pentru un...