Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

oldtrucker

Members
  • Număr conținut

    1.342
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Days Won

    35

oldtrucker last won the day on February 28

oldtrucker had the most liked content!

1 Urmăritor

Despre oldtrucker

  • Rang
    Sofer profesionist

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    europa libera pe stinga
  • Varsta:
    86

Contact Methods

  • Yahoo
    tanel

Vizitatori Recenți Profil

1.180 citiri profil
  1. Aha , ai dreptate in felul tau ...
  2. Problema la cap tractor scania

    Cantarul daca nu e sarit de la locul lui , nu are nimic . Probabil un contact electric defect in telecomanda ... dar zi de model ....
  3. cod FFR MAN TGA 2005

    senzor EGR , senzor vascocuplaj ( posibil sa fie oxidati contactorii de la visco , ori ai fir intrerupt )
  4. Comfort shift defect

    Magnet? Daca nu ...ambreiaj terminat , cilindrul de ambreiaj , mai grav...placa de presiune . Daca e din magnet ....calculator ... ( eu cred ca e din cauza ,,maimutoiului") Trebuie umblat in cnc can gb
  5. Vezi tu Cristian ...561 este limitat ! 165 de asemeni ! Toate legile sunt interpretabile si trebuiesc luate ca atare . Eu nu vorbesc de dragul de a ma afisa , ci daca pot doar deschid ochii celor ce nu pot vedea . Nu o fac din rautate ,sau din dorinta de a primi like-uri , ci vreau sa vada tot omul . Mi-e totuna ca X greseste , ori Y intelege gresit ( tot soferul plateste din propiul lui buzunar), eu imi apar popoul meu , iar din experienta cumulata incerc sa dau si altora . Atat si nimic mai mult . Nu uita ....legea este facuta pentru a o dribla ! Cine vede cu ochelari de cal , nu poate vedea in ansamblu , iar cel ce nu vede detaliul , nu stie nici sa-l ocoleasca , nici sa-l imterpreteze si nici sa-l prevada . Poate intelegi din exemplul meu unde am vrut sa bat . Daca nu intelegi , eu zic ...punct.
  6. Nu mai raspund ! Pa ! Fiecare face cum il taie capul si plateste din buzunarul lui ..... asa e regula in meseria asta. Dar daca vrei raspunde la problema care am schitat-o mai sus ....aia cu camperul de tonaj asta numa de dragul de a-mi arata cat de soferi sunteti voi si cat de tampit sunt eu .
  7. Cristian , tu nu ai ce sa-mi explici mie . E ca si cum ai explica tatalui tau cum se fac copii . Las-o down.
  8. Omologarea autovehicolului cat si a tahografului se fac la inscrierea in Romania , recte la RAR ( vehicolul) si prin societati acreditate INMR -ARR -RAR pt tahograf ! Nu confund nici un termen ( a se vedea in dex - omologare ,, A OMOLOGÁ ~ghéz tranz. 1) (acte scrise) A aproba în urma unei verificări prealabile (dând valoare juridică) :). Pentru cei ce vor a se convinge studiati procedura de urmat ( pentru toate institutiile statale) de la cumpararea unui vehicul rutier destinat transportului de marfa ori persoane din alt stat si pana la obtinerea dreptului de a lucra efectiv cu acel vehicul. Mai precizez odata , - nu poti schimba situatia juridica a aparatului tahograf pana la timpul in care vehiculul nu a fost inmatriculat definitiv in Romania . ( a folosi un aparat tahograf omologat in alt stat pe un numar de inmatriculare radiat , este atat de ilegal ca si cum ai merge cu numere false ) Pentru legalitate ( in mare ) pasii de urmat sunt : 1. cumparare vehicul 2. inmatriculare provizorie ( termen 15 zile) + asigurare tranzitorie 3. RAR ( omologare vehicul , revizie tehnica si identificare , emitere carte de identitate ) + obtinere placa parametrala RAR si afisarea ei pe exteriorul vehicolului ( nu inainte de a trece pe la fisc ) 4. Inmatricularea !!! ( + taxe , asigurari , etc , etc,) 5. Omologare si calibrare tahograf ( prin omologare se intelege urmatoarele : recunoasterea - prin operatorul acreditat - a seriei , tipului si parametrilor standard omologati cat si a noului numar de inmatriculare - operatiuni ce se face odata cu calibrarea si sunt introduse manual in memoria aparatului de catre tehnicianul acreditat... din acea clipa cand ti-a pus abzibild-ul pe caroserie si ti-a eliberat documentul acel tahograf devine un aparat de masura oficial ! in rest vorbe ..) 6. Obtinere licente de transport si de executie ........... taxe , impozite , asigurari CMR ...etc etc Si gata !
  9. Te inseli Mario ! Orice camion poate fi inmatriculat fara a avea tahograf , sau tahograf neomologat! Numerele vechi ( nu mai exista dupa radiere ) nu sunt trecute in actul de inmatriculare provizorie ! Tahograful pentru a fi omologat si pt. a primi oficial statutul sau la bord prezuma urmatoarele : 1. autovehiculul sa aiba inspectia tehnica valabila ( in cazul in speza RAR) 2. Inmatricularea sa fie efectuata . 3 . Sa existe licenta de transport si copia comforma . 4 sa ai placa de identificare RAR afisata pe lateralul cabinei .( obligat oriu la prezentarea pentru omologarea tahografului!) ... Nu vreau sa sperii pe nimeni ! Vreau sa spun doar ca din exces de zel de multe ori comitem erori capitale . Eu am adus trei ansamble in februarie si martie si am inteles cum stau lucrurile . Crezi ca nu ma faultau Ungurii sau Austriecii ? Hai sa fim realisti ! Atata timp cat cu un vehicul rutier chiar utilitar fiind , nu desfasori o activitate economica iesi de sub incidenta lui 561 ., asa ca,, face un transport rutier , inca o data atentie la termen ,, transport rutier care e destul de bine explicat la definitii la ambele regulamente , " ...nu se considera transport rutier o dislocare a unui misloc rutier pentru trecerea in alta propietate a acelui mijloc rutier de la fostul la actualul propietar . (Fac trimitre si la art 3 din 561 cazul unu vehicul nou achizitionat ...) Uite ceva , va dau tema de legalitate si va las sa o dezbateti : exemplu - am bani fara de numar si sunt damblagiu la camioane , cumpar din Germania un camion izoterm de 12 T , pe care il transform in camper pentru turism .... aici intreb : ce licente i-mi trebuiesc pentru a ma deplasa cu acel camper ( de 12 T) ? Am obligatia sa ma comformez lui 561/2006? Sunt obligat sa stau pe interdictii ? ..... si pot continua ....Cine -mi spune ca trebuie sa inregistrez activitatea de condus ( poate ma plimb zilnic cate 30 Km) ? ( Eu inteleg ca militam pentru legalitate , numa ca nu trebuie sa fim mai catolici decat papa !).... Dezbarati-va de obiceiul de a interpreta textul legii dupa puterea fiecaruia de a vedea lucrurile ! Apropos , cauta in postarile mele trecute referitoare la legalitate , multi stiu cu convingere ca am dreptate , dar .... Zici de sters ... nu-i bai ,poti sterge si contul meu ! Daca sunt Gica contra , macar sa fiu pana la capat .
  10. Cristian ... 1. ca sa sa ai omologare metrologica a tahografului , trebuie ca vehicolul sa fie inmatriculat definitiv intr-un stat . ( scoate bon de pe un tahograf cu numar provizoriu si vei ramane surprins ca pe bon vor fi tiparite numarul sub care a fost omologat tahograful ! Odata fiind efectuata radierea inregistrarile tahografului sunt in afara legii deoarece inregistrarea a fost sub alt codice numeric si in alt stat . 2. Pentru a efectua operatiuni de transport ai nevoie de licenta de executie pe vehicolul folosit , un vehicol neinmatriculat definitiv , nu poate obtine o licenta . 3. Un autovehicul proaspat achizitionat , nu poate opera ca transportator si exclude prezenta aparatului numit tahograf ca mijloc de inregistrare a datelor de functionare nefiind omologat . 4. Ca trebuie sa respecti 561 cat si 165 , atata timp cat te afli la bord , am precizat ca trebuie sa le respecti . ( Si de mult nu mai m-am luat in bete cu nimeni de aici , doar am citit , nu intru in polemici cu tine ! ) Te rog atentie la exprimare !
  11. Probleme cutie manuala man tga 18.480 din 2004

    Cutia ZF nu are craboti . Daca zici ca cutia este ok . figurile le face din ambreaj , desi intrbarea mea este urmatoarea : daca face caraiala numai in treptele inalte , oare nu-i tot cutia ? Eu cred ca problema se afla in furcile baladoare ( au joc)
  12. Service motor MAN

    inelele sincron de la a IV a .
  13. Chiar asa Mario Nu introduci cardul intr-un tahograf neomologat ! Exemplu la export , tahograful a fost omologat pe numarul respectiv ( auto) cu care masina a functionat , la numarul nou primit ( provizoriu -cel de zoll) omologarea cade de drept , apoi cu un vehicul neinregistrat ca a fi un vehicol comercial nu ai obligatia introducerii cardului tahograf ( nu ai licenta de transport ). Obligatiile care le ai atunci cand te deplasezi cu un astfel de vehicol cad sub incidenta lui 561 cu privire la timpii de condus .... Alta obligatie este ca asupra ta sa ai documente justificative prin care sa evidentiezi ultima perioada de 28 zile anterioare ... recte diagrame , card sau declaratie pe propie raspundere notificata... Ideea este urmatoarea : nu ai licenta de transport , nu ai omologare Tacho , nu desfasori operatiune comerciala . Nu folosesti cardul tahograf ! Conducand un astfel de vehicol te supui insa prevederilor lui 561 respectand timpii de condus si de repaos iar pe taho operezi cf 165 ! ( am carat din Olanda in Romania ansamble cap si semiremorca si stiu ce zic)
×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.