Salut.
Consumul confrorm debitmetrelor montate pe masina este un consum eronat,dar din pacate firmele care se ocupa cu instalarea acestora promit marea cu sarea pina instaleaza debitmetrele si gps-urile.Asta o spun din propria experienta fiind instalator de gps,sonde litrometrice si debitmetre la o firma din Cluj.Un debitmetru de calitate depaseste usor 500 EUR,iar daca pui pe tur si pe retur fiindca asa trebuie sint 1000 eur pe care nu multi patroni se indura sa ii dea,asa ca opteaza pt varianta ieftina.Ce trebuie facut este ca patronatul trebuie sa inteleaga ca un consum nu se calculeaza in functie de ceea ce arata computerul masinii ,acesta fiind doar un consum aproximativ (se calculeaza in functie de cantitatea de aer care intra in motor ,pt necredinciosi luati si invatati intii apoi comentati)iar consumul dat de catre debitmetre montate pe tur si retur sint la fel aproximative.Cel mai ok la ora actuala sint sondele litrometrice,care indica cit diesel ai in rezervor ,si astel se poate face un calcul in functie de km rulati intr-o perioada de timp.dar si aici pot exista erori deoarece daca calibrarea sondei nu sa facut corect vor aparea o gramada de date neconcludente.Si un mare factor este faptul ca cei care opereaza aceste sisteme nu sint pregatiti indeajuns si nu au cunostintele necesare pt a opera aceste programe.
Insa din pacate am observat ca se fura pe rupte nu ma refer la 10 .20 de litri,ci se fura cu sutele de litri,cel putin la cei care lucreaza pe tara si pe masini de 7,5T.
Asa ca ori va bagati mintile in cap si nu mai bagati mina in rezervor si poate patronii o sa va plateasca mai bine (greu de crezut sa dea ceva in plus),ori schimbati compania.
PS.spuneti sefilor vostri ca Km inregistrati de gps nu sint reali,sfint este ce arata Taho
in cazul in care vreunul zice ca aceste informatii nu sint corecte ,il rog a ma contacta pt ai demonstra contrariul.