• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

cri5tian

Members
  • Număr conținut

    751
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Days Won

    50

cri5tian last won the day on February 20

cri5tian had the most liked content!

2 Urmăritori

Despre cri5tian

  • Rang
    Sofer profesionist
  • Dată Naștere 18.05.1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Petroşani (HD)
  • Varsta:
    Toată treaba'i din proțap.. și din roțile din față!!!

Vizitatori Recenți Profil

1.309 citiri profil
  1. Certificatul de poluare fonică (Larmarmes) face parte din omologarea și verificarea ulterioară cu privire la siguranța circulației (nu mai știu exact denumirea protocolului). În Austria ai nevoie de el pentru a putea circula noaptea între orele 22:00 și 05:00. Deși pe timpul zilei nu vei primi nici o amendă pentru lipsa lui, problema este că atragi atenția de la 7 poște și... nu mai e nevoie să-ți spun cum sunt nemții. Știu și ei că e parte integrantă a unui set de documente, deci clar vor dori să vadă tot setul. Dar... o copie a agreări respective o poți obține de la reprezentantul producătorului din țara în care te afli, deci nu mai bine te oprești în drum și-l iei? Că n-o costa o avere... iar autocolante ulterior găsești în orice benzinărie.
  2. Tehnologia de taxare a vehiculelor comerciale în Austria este bazată pe comunicare prin microunde între un aparat montat în vehicul și porțile de control. Ca să înțeleagă toată lumea amintiți-vă de vechile cartele pentru telefoanele publice, creditul se consuma pe măsură ce telefonul îi spunea că tu vorbești. Sistemul este identic, doar că se folosesc microunde pentru comunicarea dintre aparatul din cabină (cartela) și poartă (telefonul). Poarta emite tot timpul un semnal codat cu niște informații, iar aparatul le citește și ajustează creditul în concordanță (plățile ulterioare se fac fie prin citirea aparatului din bord, fie prin arhiva porților). În același timp, poarta citește și datele despre aparat. Depistarea neregulilor se face prin măsurători automate și camere video. Codul de bare de pe aparat e un banal cod de bare și este doar pentru a fi citit la casă sau în trafic de către polițist (că e mai simplu de cărat un cititor de coduri de bare decât o ditai antena care să recepționeze semnalul aparatului). Codul de bare identifică aparatul, atâta tot, este inutil a fi citit din mers, atâta timp cât semnalul pe care-l citește poarta despre aparat cuprinde exact aceleași informații plus cele relevante despre traseu. E adevărat, se folosește tehnologia laser pentru citirea lui (în cel mai rapid mod), dar și senzorii cromatici din camerele video pot face asta (mai lent, evident). Dar în nici un caz nu se citește acel cod de bare, printr-un parbriz, folosind tehnologia laser, asupra unui autovehicul în mișcare (evident, condus de un om). Nu știu cine inventează prostiile astea, dar se pare că unii chiar pun botul la ele.
  3. Și era nevoie ca eu să trag alte concluzii de unul singur, ca în sfârșit să faci și tu o postare ca lumea?! Pe forum sunt mulți care vin și aruncă 3 vorbe că X-ulescu e țepar și... cam atât. Și ulterior descoperim că de fapt ăla e un mânuitor de volan și la interviu de fapt habar n-avea de capul lui. Și dacă am postat comentarii favorabile vis-a-vis de oferta celor de la HRO, de ce n-ai postat atunci povestea asta?! Ok, poate nu e vina lor, dar situația trebuie prezentată, gen: ''Vezi că de fapt clientul cere să publici una și el oferă alta''... În fond și la urma urmei, e și reputația lor în joc. Departe de mine gândul să jignesc aiurea, dar voi, cei care treceți prin experiențe de genul ăsta, ori scrieți... ori nu mai scrieți. Situația poate avansa și HRO să-și ''permită'' și pe viitor să nu verifice situația din teren a ofertelor ce le fac în numele clienților lor și alți colegi riscă să pățească exact același lucru... să se ducă la interviu pe vorbele celor de la HRO și să vină acasă pe vorbele clientului lor. Ai spus-o chiar tu, e bătaie de joc. N-am spus nici un moment că HRO e ''the best'', cu atât mai puțin clientul (sau clienții) lor. Am spus doar că oferta salarială ''e ceva'', comparativ cu celelalte ce se perindă pe forum. Iar concluziile expuse vin din practicile altor colegi aici pe forum (înjură fără detalii și fug) și din puținele experiențe proprii. Ai fi uimit câți colegi nu-și cunosc drepturile garantate prin lege și la interviuri ''o dau de gard'' fix din greșeala lor. Una peste alta... expuneți situații clare ca să înțelegem ''din prima'' cum stau lucrurile. Evităm în felul ăsta trasul de concluzii greșite. Și scuze dacă am ofensat pe cineva.
  4. O atmosferă de genul ăsta am văzut și eu... câțiva șoferi, din diferite colțuri ale țării, toți în curtea unei firme veniți acolo pentru discutatul de condiții. Dar... unul mai morocănos ca altul, evidențiau la fiecare secundă faptul că vor trata cu neîncredere fiecare vorbă din partea firmei și când s-au început discuțiile (care au început prin patronul anunțând subiectele deschise negocierilor din oferta de pe net), numai pufnituri pe nas s-au auzit în sala aia și întrebări retorice gen: ''Ce-i asta dom'le? Una zici și alta faci?'' Evident că și patronul ăla s-a săturat de atâta prostie și le-a indicat direcția către ieșire... Treaba stă așa... găsești un anunț pe net, sună interesant. În secunda 2 contactezi ofertantul și-l întrebi: 1. toate detaliile ce te interesează și nu apar în anunț (le scrii pe o hârtie dinainte ca să nu uiți ceva); 2. dacă e oferta este fixă sau se mai pot discuta condițiile? Și care condiții mai exact pot fi negociate?; Abia după ce analizezi răspunsurile primite la primul contact, decizi dacă merită sau nu să bați drumul până la sediul ofertantului pentru negocieri ulterioare. Nu pleci așa, izmene pe călător, cu prejudecăți deja formate că toți patronii vor să te fure și la fața locului habar nu ai ce vrei de fapt și de drept, dar te superi dacă nu ți se oferă! Și atenție mare, voi ăștia nedreptățiți, care postați pe forum că firma X e țepară sau lipsită de respect față de șoferi... sau că v-au făcut o ofertă nedemnă de valoarea dvs... sau mai știu eu ce altele asemănătoare... deci voi sunteți șoferi profesioniști, da? Cunoașteți legislația în vigoare, aveți nivelul de cultură generală și specifică necesar, aveți poate și un minim de experiență, nu?!
  5. Calculul este relativ același, doar valoarea diurnei diferă. Pentru România la ora actuală este 17 lei/zi. Și oricum, calculele astea sunt orientative, fiecare trebuie să ceară/negocieze/accepte cât crede el că valorează. Pentru că degeaba te duci la patron și-i ceri 3000 lei încadrare, când tu nu știi nici Reg. C.E. 561/2006 ca lumea.
  6. N-ai înțeles nimic! Hai să-ți explic mai detaliat Faptul că ești pe drum public cu vagon defect este vina ta!!! În fișa postului ai scrise clar care-ți sunt îndatoririle de serviciu, iar printre ele se numără și inspecția utilajului înainte de plecare. Și prin lege, îți este interzis să desfășori vreun transport dacă utilajul nu corespunde! Ăștia ca tine, ce stau ca semnul întrebării în fața unor patroni de 2 parale... voi sunteți cei pe care-i vedem la știrile de la ora 5 că ați intrat peste oameni în case, cu camion cu tot, că nu v-au mai ținut frânele. eliminat
  7. Ce-ar fi să nu mai umbli pe drum cu utilaje defecte?! Ori faci o treabă ca lumea, ori n-o mai faci deloc... Poți să tragi vagonul încărcat cu o pernă spartă, nu-i nici un bai. În afară c-o să-ți facă harcea-parcea apărătorile de noroi de pe motrică (partea superioară, dacă le ai) și în funcție de balans riști să-ți tai vreun cauciuc, în rest n-are nimic. Ah și la viraje e posibil să-ți agăți șasiele unul de altul și o să se îndoaie ăla mai moale, dar în rest nu-i nici un bai. Mai există și riscul lovirii șasiului de la capul tractor, cu marginea din față de la podeaua vagonului (axa față sus, motrica jos, axe vagon egalizate), dar în rest... cum am mai spus... nu-i nici un bai. Și oricum, BAG-ul dacă te vede... îți aduce service-ul pe loc, deci, din nou, nici un bai.
  8. Cric sub motrică, ridici puțin, mai lași din picioare la vagon, scoți cric-ul și-i dai sandale.
  9. Cum adică ''neglijență''? N-a văzut în ce mașină s-a urcat, sau cum? Și cum și-a permis ăla să deranjeze o mașină care-și făcea ''pauza''? Adică era și ea săraca obosită, își făcea o pauză, poate binemeritată și vine nu știu cine și se apucă să tragă de ea, așa nitam nisam... da' cum e posibil așa ceva? Da' chiar vă credeți în junglă acolo, de deranjați mașinile altora?!! Tu unde erai în intervalul 12:45 și 18:00? Dacă efectuai un repaus zilnic (indiferent că normal sau redus) trebuia să fii la bordul autovehiculului. Dacă efectuai repausul zilnic în altă locație, cardul nu avea ce să caute în tahograf!!! Cât despre amendă, nu știu detalii exacte (cu sume de bani), dar pot să-ți spun că indiferent cât ar fi amenda, meriți una în plus pentru necunoașterea prevederilor și a termenilor legali. Așa că ''știmabile''... noi doi nu suntem colegi (de breaslă, cum probabil crezi tu). Colegii mei știu meserie!
  10. Păi da, de spus... dar tu de fapt n-ai lucrat nici o zi la ei, nu? Susții că ''un angajat'' ți-a spus că de fapt oferta e mincinoasă, dar și asta... o spui. 1800 de lei brut încadrare, 25% spor de noapte și 75% spor de ore suplimentare toate astea trecute în CIM, e lucru mare ascultă-mă pe mine. Dacă mai pui și 60€/zi diurnă scrisă pe ordinul de deplasare, ei bine banii ăștia vor trebui să-i plătească din orice poziție. Pe de altă parte dacă tu nu depășești norma de ore lunare și nici 30% din volumul de ore muncite într-o lună, pe timp de noapte... e adevărat, sporurile alea ies din schemă. Dar tot nu înseamnă că oferta este mincinoasă, înseamnă doar că te amețesc vis-a-vis de numărul de ore... dar aici depinde și de tine cum negociezi când ajungi acolo. Se numește negociere, nu ascultare.
  11. Cel mai bine e să ai două Eu am cont la Raiffeisen și am card Visa Electron, atașat la contul de lei și card Mastercard atașat la contul de euro. Am acces online de pe telefon (au aplicație pentru Android și iOS) și-mi mut banii în funcție de nevoie (instantaneu). Și primesc și sms instantaneu cu suma debitată/creditată + soldul conturilor. Cât despre unul bun la toate... hmmm, nu cred să fie. Adevărul este cum ți s-a spus deja, în unele locuri merge Mastercard și nu merge Visa, în altele invers...
  12. 5. Imediat ce vă vine permisul (de obicei înainte de N.I.No), împreună cu pașaport, atestate și cartela taho începeți și vizitați agențiile de muncă, mai ales cele specializate pentru șoferi și înregistrați-vă la câteva. Încercați să obțineți o scrisoare de la agenție care să confirme că după primirea documentului N.I.No, agenția vă va încadra în muncă la unul din clienții lor. Scrisoarea e foarte utilă la bancă, sunt multe cazuri în care aplicațiile de deschidere de cont au fost respinse. Nu e obligatoriu s-o aveți, iar dacă nici o agenție nu vă dă una, asta e, încercați la bancă și fără. 6. După ce primiți și N.I.No, sunați sau online, să vă programați la bancă pentru deschiderea unui cont curent personal. Alegerea băncii e decizia fiecăruia. La data stabilită, cu N.I.No, permisul de conducere, C.I. și scrisoarea de la agenție, vă duceți la bancă și cereți deschiderea unui cont curent personal în care să vă fie virat salariul. Cereți de asemenea și activarea accesului la cont prin internet (foarte folositoare opțiunea). Dacă nu aveți nici o scrisoare de la bancă și banca vă refuză deschiderea de cont... nu-i bai. Mergeți la agenție, spuneți-le că veți încerca la altă bancă și începeți munca liniștiți. Agenția vă va plăti prin filă cec. Ulterior, vă programați din nou (de preferat la altă bancă ) și la programare arătați și fila cec, dovadă clară că deja munciți și aveți nevoie de cont bancar. 6.1 De asemenea, după ce primiți N.I.No, fuguța pe site-ul finanțelor (Her Majesty Revenues and Customs) și vă creați un cont, din care vă înscrieți pentru serviciul de ''Self Assessment''. S-ar putea să fiți nevoiți să vă faceți un cont pe ''Government Gateway'' (procedură care vă va aloca un user name) și să folosiți acel user name pentru a vă crea contul la HMRC. Odată înscriși pentru ''Self Assessment'' veți primi o scrisoare de confirmare de la HMRC, care va conține și Unique Taxpayer Reference, de care veți avea nevoie ulterior, mai ales dacă agenția nu vă oferă o soluție de tip ''Umbrella''. * Eu mi-am făcut cont la HSBC, fără nici o scrisoare de la agenție. M-am programat, m-am prezentat la ei și am cerut deschiderea unui cont curent numit ''Basic Account''. Le-am spus că lucrez ca șofer și că am nevoie de cont cât mai repede, deoarece o agenție e gata să-mi dea de lucru. 7. Din acest moment, forma sub care doriți să lucrați e strict alegerea fiecăruia. Unii rămân self employed (de multe ori prin intermediul unei alte companii, un sistem numit ''Umbrella''), alții își deschid propria firmă/companie de prestări servicii iar alții obțin contract de angajare direct cu o companie (caz în care agenția de muncă iese din schemă). Părerile sunt împărțite vis-a-vis de rentabilitatea financiară a fiecărei opțiuni, unii susțin că e mai bine self employed, alții că e mai bine cu limited company (ltd, adică propria firmă) iar alții că cel mai bine este cu contract direct. Motivele se leagă de nivelul de taxe plătite către stat, deci evident, toți sunt profesori * Eu lucrez cu ltd, dar n-aș vrea să se înțeleagă că recomand această formă ca și cea mai potrivită. O să descriu pașii pentru înființarea unui ltd pentru că și aici se practică niște țepe nesimțite (150 de lire pentru deschiderea unui ltd, când pe site costă 15 lire, deci...). Am ales această formă pentru că am deja experiență în administrarea unei firme (sistemul este puțin diferit... nimic greu sau imposibil, doar puțin diferit, mai ales pentru cei ce sunt obișnuiți cu o plată a salariului lunară). Repet, forma de lucru este alegerea fiecăruia, eu nu recomand expres niciuna.
  13. Vin și eu cu câteva completări: Pașii ce trebuie urmați 1. Sosire în U.K. Atenție!!! Un autovehicul înmatriculat în altă țară, poate fi utilizat pe teritoriul U.K., timp de maxim 6 luni/an în anumite condiții!!! Nu vă luați doar după prima parte a prevederii, de maxim 6 luni/an. Numai în anumite condiții, iar acestea sunt: 1a. turism; 1b. tranzit; 1c. studii (student cu bursă). Cu alte cuvinte, din momentul în care te-ai prezentat la interviul pentru National Insurance Number și ai declarat acolo că vrei să muncești în U.K. (nu poți declara altceva, căci îți vor respinge aplicația), din acel moment ești ilegal cu mașină de RO. În practică însă, se poate observa o ignorare din partea autorităților (având în vedere numărul imens de camere de supraveghere), atâta timp cât îți vezi de treabă și respecți legea! Nu vine poliția să-ți ridice mașina din cauză că muncești în U.K. sau că ai depășit 6 luni, dar nici tu să nu sari coarda. Respectă limitele de viteză, semafoare și toate regulile, nu parca aiurea sau fără să plătești și nimeni n-o să aibă treabă cu tine. Eu am avut Logan-ul 10 luni aici. Și dacă Logan au mai văzut englezii, am un prieten care a stat 3 ani și jumătate cu o Super Nova roșie. Și dacă nici aia nu atrage priviri în U.K.... Practic el mi-a spus despre acest fenomen, dacă-ți vezi de treabă, nu te deranjează nimeni. Am auzit și despre cazuri în care s-au ridicat mașini din cauza termenului de 6 luni depășit, dar am rezervele mele vis-a-vis de veridicitatea poveștilor. Deci, cei care vă gândiți să veniți cu mașina personală, e bine să știți aceste lucruri. De asemenea, e bine să aveți la voi atât C.I. cât și Pașaportul. 2. Imediat ce ați pus piciorul în U.K. vă cumpărați un SIM pentru telefon (o grămadă de operatori disponibili, fiecare cu ofertele lor). Recomand să cumpărați din supermarket-uri (1 liră preț de achiziție, față de 5 sau 6 lire pe autostradă ). Și imediat ce l-ați activat, sunați la numărul de telefon de pe site ca să vă programați pentru N.I.No. În funcție de disponibilități o să vi se ofere posibilitatea de a alege un oraș unde să susțineți interviul, sau nu. Trebuie să răspundeți la câteva întrebări, să furnizați un număr de telefon valid de U.K. (tocmai l-ați activat) precum și o adresă validă. 3. De la poștă cereți o aplicație pentru schimbarea permisului de conducere (specificați că pentru camion, diferă de cea pentru amatori). Faceți niște poze tip pașaport la un automat, apoi cu pix negru completați aplicația, lipiți poza pe ea și o băgați în plic împreună cu un act de identitate și dovada sosirii în U.K. Mergeți înapoi la ghișeu, plătiți între 40 și 60 de lire (nu-mi mai aduc aminte suma exactă) și apoi așteptați acasă plicurile (vor veni 2, unul cu permisul și unul cu actul de identitate trimis). 4. Acum așteptați. Veți primi prin poștă o hârtie cu programarea pentru N.I.No. La data stabilită vă prezentați la interviu (care durează maxim 20 de minute), apoi veți fi trimis acasă să așteptați mult râvnitul N.I.No. Care vine în maxim 4 săptămâni (la unii mai repede, la alții mai greu... depinde de noroc).
  14. Foarte ''interesantă'' firma asta... Dianthus. Treaba cu bătaia și pălmuitul noilor angajați s-a mai discutat aici, iar eu am fost la un pas să-l confrunt pe ''smardoiul'' ăla, de la acea vreme, dar Cristi a insistat atunci s-o las moartă. Dar acum pe bune... Care te știi așa bazat în firma aia, fă un pas în față. Lasă mesaj, aici sau în privat, cu un nume ceva... Asta ca să nu-l sun pe Cristi să-l întreb pe el. Ieși la lumină singur, care te știi darnic la împărțit de palme la colegi. Că te asigur că până la urmă tot te aflu... Nu de alta, dar bag seamă că vă cam plac gesturile astea, zmeilor. Și aș vrea să văd cum v-ar sta cu un topor în genunchi așa... Că v-ați bătut joc de copilul ăla în ultimul hal și doar din simplul motiv că ''vi l-a dat pe cap''. Că v-a încurcat socotelile cu motorina și cu petrecerile. Iar tu Gongy ar trebui să fii ultimul care să vorbești, că în loc să-l susții pe calea legală, ai încercat, de două ori, să-l convingi că ''așa merge treaba în firmă''. De ce n-ați stat drepți în fața conducerii când v-au solicitat să-l luați cu voi, ( ELIMINAT) ! ''Șefu' io nu-l iau, n-am nervi pentru mucosul ăsta''... simplu! Nuuu, ați spus ok, ca să dați bine pe sticlă și după aia ați făcut și pe dracu' să-l săpați în toate felurile posibile. Cu bătaie și cu povești inventate (cum să suni la firmă să spui că copilul dansa dezbrăcat în parcare și rupt de beat?!!) Când nici măcar o sticlă de bere n-a fost în stare să termine cu voi... și aia după ce tot voi ați insistat s-o bea. Cu ce a greșit copilul ăla când, pus prima dată la volan, s-a descurcat excelent după cum vi s-a confirmat de la bază? Cu ce a greșit că muncea ca un erou la încărcări? Și nu aveți nici un motiv care să justifice lovirea unui puști de 20+ de ani.