Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

cri5tian

Members
  • Număr conținut

    893
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Days Won

    116

cri5tian last won the day on September 25

cri5tian had the most liked content!

5 Urmăritori

Despre cri5tian

  • Rang
    Sofer profesionist
  • Dată Naștere 18.05.1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Petroşani (HD)
  • Varsta:
    Toată treaba'i din proțap.. și din roțile din față!!!

Vizitatori Recenți Profil

2.092 citiri profil
  1. Plan afaceri transporturi

    Înființare societate comercială, înmatriculare autotractor, garanție de putere financiară (sau asigurare), contabil (sau soft), depozit pentru card de combustibil, atestat coordonator transporturi (sau dispecer) și încă destule altele. Pentru costurile exacte va trebui să te informezi direct la surse... companii de asigurări, A.R.R., D.R.P.C.I.V., Shell România, I.F.P.T.R. etc etc etc.
  2. Neutralizare documente transport

    Ce nu înțelegi Cico? La ce insiști aiurea, perpetuând indirect o situație de incertitudine, când legea este clară? Ce tot îi dai cu protejatul ''bietului'' șofer de acțiunile răuvoitoare ale lu' dracu'? Șoferul este șofer. Treaba lui este să conducă ansamblul și atât. Nu are de ce să completeze/schimbe C.M.R.-uri!!! Ce nu este clar din ce spun aici??!!! Hai să o luăm băbește: Convenția C.M.R. stabilește că scrisoarea de trăsură este dovada existenței unui contract de transport + desfășurarea operațiunii respective. Iar la capitolul III, art. 5 spune așa: ''1. Scrisoarea de trăsură este întocmită în trei exemplare originale, semnate de expeditor și de transportator, aceste semnături putând să fie imprimate sau înlocuite prin ștampilele expeditorului și transportatorului, dacă legislația țării în care este întocmită scrisoarea de trăsură o permite. Primul exemplar se remite expeditorului, al doilea însoțește marfa iar al treilea se reține de transportator. 2. În cazul în care marfa de transport trebuie să fie încărcată în vehicule diferite sau dacă este vorba de diferite feluri de marfă ori de loturi distincte, expeditorul sau transportatorul are dreptul să ceară întocmirea de scrisori de trăsură pentru fiecare vehicul folosit sau pentru fiecare fel de marfă ori lot de mărfuri.'' După cum se vede sintagma ''semnate de expeditor'', descrie o condiție obligatorie vis-a-vis de veridicitatea/legalitatea unei scrisori de trăsură. Cu alte cuvinte... cum justifică șoferul completarea unui alt C.M.R. și cum va obține semnătura expeditorului, în condițiile în care el nici măcar nu știe ce prevederi sunt în contractul de transport pe care se presupune că-l dovedește?!! Mai simplu de atât nu se poate. ORICE ȘOFER CE COMPLETEAZĂ UN C.M.R., ÎNLOCUIND UNUL EXISTENT, COMITE O ILEGALITATE, PENTRU CARE ESTE DIRECT RĂSPUNZĂTOR. Și dacă transportatorul chiar face o neutralizare de documente, atunci să fii sigur că la destinația intermediară se află atât reprezentantul expeditorului cât și o imprimantă așa că șoferul de obicei va primi noul set de documente gata întocmite și cum am tot spus deja, în cele mai multe cazuri va păstra același C.M.R. Da' așa-ți place ție să faci pe interesantul și să propui fel și fel de teme și de proceduri, de parcă suntem în evul mediu. Ba nu știu ce procuri notariale propuneai mai acu' ceva vreme, ba vedeai un transport comercial acolo unde unu' avea o dubă pe numele lui, ba mai știu eu ce... Frate, legea e lege și punct! Dacă ție ți-e frică și de umbra ta atunci când ieși în lume, e problema ta, dar până la coadă nimeni nu e de capul lui pe stradă. Nici șoferii și nici organele! Hai să nu mai facem din țânțar armăsar, hai să nu mai inventăm proceduri și hai să mai punem mâna să mai și citim. P.S. Am fost implicat în câteva operațiuni de neutralizare de documente. Care au durat fix cât să am timp să-mi iau o cafea de la tonomatul din vamă, și au presupus ''extragerea'' unor facturi din teanc. Cum spuneam... poveștile de succes de pe net sunt pentru adormit copii...
  3. Neutralizare documente transport

    Păi ce facem aici? Ne dăm cu părerea... bănuim că e așa sau altfel... Convenția C.M.R. e una singură, e în vigoare și se aplică. Ori mergem după ea, ori facem experimente pornind de la ''crezurile'' personale. Apropos... neutralizarea aia de documente (adică procedura în sine) se face doar în câteva situații, nicidecum la o scară atât de mare încât, folosind procedura ca paravan, șoferului să i se ceară să facă mai știu eu ce prostii. Procentual, probabil că 1, maxim 2% din operatorii de transport activi pe piață, aplică acest procedeu. Te-am întrebat și mai sus, te mai întreb și acum: Când este șoferul nevoit să înlocuiască un C.M.R., în modul descris de tine (adică să completeze un altul, diferit de cel care-l are)? Eu îți spun de pe acum că așa ceva nu se poate. Nu există nici o situație în care șoferul să fie nevoit să facă așa ceva. Tu doar prezinți o situație ca fiind potențial periculoasă, că șoferii pot cădea în plasa nu știu cui căci i se poate cere să facă nu știu ce... dar în realitate, situația prezentată se întâmplă atât de rar că o putem ignora complet (ca și până acum). Iar unui șofer i se poate cere să facă orice, treaba e că șoferul ar trebui să știe ce poate face și ce nu. Care se scoală dimineața după ce s-a visat cumnat cu expeditorul mărfurilor și i s-au dezvoltat brusc niscai apucături de scriitor, n-are decât să scrie C.M.R.-uri, că deh... cine suntem noi să-l oprim. Dar hai să nu facem din prostia din capul unuia, un caz național.
  4. Repausuri saptamanale reduse

    Dacă întrebările sunt: 1. Care repaus săptămânal redus se recuperează primul? 2. Când? 3. De ce? Atunci răspunsurile sunt: 1. Cel ''alocat'' (dacă mă pot exprima așa ) săptămânii respective. 2. Oricând în interiorul celor 3 săptămâni care urmează săptămânii cu pricina. 3. C-așa zice 561. În ambele exemple săptămâna buclucașă e cea de-a doua, în care apar tot câte 2 repausuri săptămânale reduse... dar am spus mai sus ce trebuie făcut
  5. Neutralizare documente transport

    Să fim bineînțeleși, CMR-ul trebuie să existe. Neutralizarea nu se referă nici pe departe la CMR, ci doar la costurile care pot apărea menționate pe el(în special în cazul importurilor). Iar dacă șoferul trebuie ''să schimbe'' CMR-ul, în urma unei operațiuni de neutralizare (lucru puțin probabil dacă luăm în calcul reglementările privind întocmirea lui), el va trebui să completeze unul practic identic, căci să nu uităm că convenția impune clar informațiile ce trebuiesc menționate. Doar costurile nu sunt obligatorii, dar restul informațiilor sunt. Ca să înțelegi mai bine... neutralizarea de documente nu se face ''din mers''. Transportul este livrat către un destinatar convenit, are loc neutralizarea propriu zisă (se elimină documentele care se vor eliminate, se semnează de primire CMR-ul etc etc) iar ulterior se face livrarea prevăzută inițial. Cu alt CMR, întocmit conform legii. Poveștile astea ''de succes'' ale unora și altora care sufereau de scris de CMR-uri, nu mă impresionează deloc. Și nici nu pun botul la balivernele lor, gen... ''firma a făcut neutralizare de documente și mi-au spus să fac alt CMR''... să fim serioși, convenția se aplică în orice moment, indiferent că un expeditor de mărfuri vrea să-și păcălească cumpărătorii. Ai marfa-n dubă, ai CMR-ul întocmit la locul de preluare, l-ai verificat pentru concordanță, l-ai semnat... la revedere, cu el în dinți te duci până la destinație. N-ai ce să scrii nici un alt CMR!!!
  6. Neutralizare documente transport

    Poate îmi spui și mie CÂND ANUME faci așa ceva?! Mă refer, din punct de vedere procedural, când mai exact va fi un șofer nevoit să facă așa ceva?! Conform reglementărilor convenției, CMR-ul se completează de către expeditor, sau la îndrumarea lui, iar operatorul (prin șoferul prezent la fața locului) ia la cunoștință și aprobă/dezaprobă mențiunile înscrise. CMR-ul merge împreună cu marfa până la livrare (adică încheierea contractului de transport). În cazul neutralizării, se elimină acele documente care s-au convenit și DOAR mențiunile neobligatorii din CMR, dacă e cazul. Mai exact se va întocmi un CMR fără costuri, atâta tot. Iar CMR-ul original va exista întotdeauna la expeditor, indiferent ce-i dai tu la livrarea mărfurilor. Să nu confundăm schimbatul de CMR din motive de eludare a legii, cu o practică dealtfel inofensivă. Ori când șoferul suferă de caligrafie și se apucă de scris, așa de nebun și de turbat, e foarte ok să-l tragi la răspundere, dar d.p.d.v. legal, NU EXISTĂ nici un motiv și nici o situație în care șoferul să schimbe/înlocuiască un CMR. Oare cutia de documente de pe vagoane, obligație legală dealtfel, e pusă acolo de florile mărului??!!!! P.S. Atenție!!! Un contract de transport = 1 CMR. Transportatorii succesivi pot face parte din același contract de transport, ori pot fi terți cu obligația de a manevra documentele originale... și în ambele cazuri plimbi un vagon toată Europa cu CMR-ul original!!!
  7. Neutralizare documente transport

    Responsabili de... ce?! Neutralizarea, sau mai exact ascunderea unor anumite informații prin eliminarea formei fizice a unor documente se face cu acordul părților implicate. De cele mai multe ori se aplică în cazul importurilor, pentru ascunderea, odată a prețului de achiziție și ulterior al costurilor de transport, mai ales când operatorul de transport este unul bine dezvoltat care poate beneficia de anumite avantaje fiscale, neaccesibile oricărui ''muritor'' dar pe care intenționează să și le păstreze pentru el. E dreptul lui, iar consecința imediată este menținerea unui preț de piață deja stabilit de către ''muritorii de rând'' care nu au acces la facilitățile oferite marilor flote. Nu cred că vreun tracționist cu 3 mașini ar fi dispus să lucreze pe aceeași bani ca unul cu 30 sau 300 de mașini, deci din nou... menținând secretul asupra costurilor reale, se permite și celor ce lucrează ''la limită'' să facă 2 lei acolo. Deci... procedura nu este neapărat ceva ilegal sau nelalocul ei. Iar șoferii nu vor fi niciodată trași la răspundere pentru conținutul și acordurile din contractele de transport, pentru simplul motiv că nu fac parte directă din acele contracte. Șoferi își fac treaba lor, conform instrucțiunilor de serviciu și atâta tot. Problemele apar când, sub pretextul unei neutralizări convenite, se fac și alte operațiuni, mai neortodoxe, gen schimbatul încadrării tipului de transport sau umflări artificiale de preț și etc. , dar din nou, șoferul nu poate fi tras la răspundere pentru execuția instrucțiunilor primite și atâta timp cât ilegalitățile nu sunt opera lui personală.
  8. Cum adică ''îți cumulează orele''?! Când interoghezi aparatul, el îți va afișa totalul de ore conduse în intervalul 00:00-24:00 curent, mai exact de la ora 00:00 la ora interogării. N-am auzit încă de tahografe din-astea obraznice care să facă socoteli de capul lor. Și nici de tahografe care să distingă între momentele marcate ca ''începere activități zilnice'' și ''sfârșit activități zilnice'', sau între modul drum/feribot/în afara domeniului de aplicare. Rolul lor este să înregistreze activități, calculele le facem noi și softurile de analiză.
  9. Cum iti poti dovedi DIURNA daca nu este in CIM?

    Și dacă ajungi cu el la Tribunalul Muncii, postează aici numărul de dosar că facem noi cumva să ajungă și pe burse. Să-l afle lumea ce poamă e...
  10. Cum iti poti dovedi DIURNA daca nu este in CIM?

    Diurna (indemnizația de deplasare) este un drept al tău acordat prin lege. Dacă prin activitatea desfășurată tu beneficiezi de acest drept, ei bine, diurna TREBUIE SĂ-ȚI FIE PLĂTITĂ!!! Nu există nici o derogare/excepție de la așa ceva. Asta ca să fim înțeleși. Acuma... conform procedurilor contabile și activităților de birou, parte din ele prevăzute în câteva norme, cuantumul diurnei precum și momentul plății TREBUIE specificat pe ordinul de deplasare, ordin pe care ORICE conducător autocamion/mașină de mare tonaj, TREBUIE să-l semneze (adică să-l ia la cunoștință) atunci când activitatea urmează să se desfășoare departe de casă și de baza de staționare a vehiculului. Mai exact, când ai primit marșruta (sau foaia de parcurs) unde scria că urma să părăsești țara, tot atunci trebuia să primești și să semnezi și ordinul de deplasare. Pe acel ordin aveai trecută suma prevăzută a fi plătită ca și diurnă, precum și momentul plății (în avans, sau la decont). Cum firmele lasă toată procedura asta în seama managerului de transport, evident că tu n-ai semnat nimic și n-ai nici o idee ce scrie pe acel document. Sau mai mult, acele documente poate nici nu au fost completate vreodată, căci și asta se practică, respectiv amânatul ''hârțogăriei'' până în ultimul moment. Indiferent care este situația acelor documente, pe tine te doare la bască... Ce ai de făcut: 1. Du-te la banca/băncile unde ai cont curent și ia-ți extras de cont din prima zi de când te-ai angajat; 2. Du-te la A.R.R., descarcă-ți cardul taho și cere imprimatul softului de analiză (sau la orice firmă de transport pe care o găsești să binevoiască); 3. Adună (dacă le mai ai), toate chitanțele, tichetele, bonurile, copii după C.M.R.-uri etc etc și orice act care dovedește prezența ta în afara țării. Toate aceste documente vor dovedi că folosind mașina firmei ai fost în diferite locații din Europa, pe o anumită perioadă de timp. Iar asta e suficient ca judecătorul să stabilească fără echivoc că beneficiezi de dreptul la indemnizație de deplasare, iar firma respectivă trebuie să-ți plătească acel drept. Cu toate astea grămadă, te duci la Tribunalul Muncii și depui o reclamație pentru neplata diurnei și ceri plata acesteia plus daune interese. Și ghici ce?! Judecătorul va obliga firma să-ți plătească 35€/zi pentru fiecare zi petrecută afară. Plus o sumă adiacentă, în funcție de ce daune/pagube ți-a creat ție neplata diurnei în termenul prevăzut (pe care va trebui să le probezi, evident. De exemplu... o chitanță de mână cu vecinul de pe scară că ți-a împrumutat 5000€ ca să ai să trăiești). Chiar dacă berbecul ăla ți-a dat deja 1400€ cash, dar pentru care n-ai semnat nimic! Înțelegi ce spun? Nu te chinui să dovedești că ți-a promis 1400€ și nu ți-a dat nimic, du-te și spune-le că nu ți-a dat nimic și lasă-l pe el să se chinuie să dovedească că ți-a dat. Să vedem cum o s-o facă?!! P.S. Aviz patronașilor cu idei de a mai păcăli șoferii cu matraplazâcuri în contabilitate și bani în numerar la mica înțelegere. Unde n-aș prinde și eu un ''inteligent'' din-ăsta să-mi dea bani fără să semnez ... în 6 luni îi iau firma și-l angajez la mine cu minimul pe economie.
  11. Imprumut Iveco 6.5T unui prieten

    Dreptul de proprietate e una iar dreptul de folosință e alta. Dreptul de folosință se verifică ''de facto'' (și trebuie automat dovedit) doar în cazul transporturilor comerciale, din cauza reglementărilor adiacente (gen obligația operatorilor de a avea personalul angajat), căci dispoziție explicită care să prevadă asta nu există. În cazul vehiculelor neimplicate în transporturi comerciale (turisme, vanuri etc), dreptul de folosință este în general ignorat, din cauză că nu există dispoziții legale care să impună verificări permanente. Vehiculele sunt verificate d.p.d.v. al dovezii stării tehnice și împotriva furturilor, dar atât, nimic altceva. Un șofer ajuns cu o mașină în punctul de frontieră trebuie să aibă dreptul de a conduce acel tip de vehicul, iar vehiculul trebuie să corespundă tehnic, să aibă asigurare și să nu fie declarat furat/urmărit. Toate prostiile astea cu procuri notariale sunt inventate de oameni care gândesc mult, prost și fără rost, în tentative lamentabile de a dovedi ceva, cuiva, atunci când nu este cazul. Și de multe ori în tentative de a masca operațiuni de transport comercial, dar cum am spus deja, în cazul de față nu este vorba de așa ceva. Omul își împrumută benevol un bun al său unui prieten, care la rândul lui îl va folosi pentru o achiziție personală... nu e nimic de ascuns, nimic ilegal și nici special. Activitatea ta (a ta, aceea cu dezmembrările, nu împrumutatul mașinii), este o activitate care implică transport comercial rutier, deci tu din start trebuie să te autorizezi. De ce? Pentru că în urma operațiunilor de transport rutier, tu dezmembrezi mașini, le vinzi și obții profit. Conform legii ai nevoie de licență de transport în cont propriu. Iar ca să transporți și pentru alții ai nevoie de licență de transport pentru terți. Iar licențierea va implica automat tahograf, respectarea timpilor, șofer angajat, persoană desemnată etc etc. Nu e nimic greu de făcut și nu ai fi primul operator de transport de genul ''one man show'', deci apucă-te de treabă. Dosar pentru licență depus la ARR, atestat coordonator transporturi, CIM pentru tine ca șofer, asigurare CMR, metrologie la taho... e ceva de umblat/cheltuit, dar vei fi legal. Mersul așa, pe lângă lege, merge până superi pe careva și te dă în primire. Și când te-o vizita Garda Financiară să vezi atunci distracție...
  12. Imprumut Iveco 6.5T unui prieten

    Baliverne. Îi dai mașina cui vrei tu, ca să-și deci automat este transport privat. Iar ca să elimini orice dubiu cu privire la dreptul de folosință, faci un contract de comodat sau de închiriere (cu sau fără plată) și gata, deși, d.p.d.v. legal, nu ești obligat. Respectivului îi trebuie permis de conducere categoria C. Nu are nevoie de nici un 561. La fel și cu împuternicirea notarială... este inutilă. Dacă vrei să fii 100% stress free, îi faci o împuternicire pentru drept de semnătură la asiguratorul tău, în caz de ceva belea, nu mai trebuie să te trambalezi tu cine știe unde să deschizi dosar de daună, ci o face el direct la fața locului. Dar ca să iasă cu ea din țară, îi trebuie doar buletinul lui și actele mașinii. Atât! Restul sunt povești. Cico: Activitatea de transport comercial este cea care obligă la respectarea Reg. C.E. 561/2006, nu faptul că ești proprietarul unui vehicul destinat transportului de mărfuri și-l închiriezi. În cazul de față nu este transport comercial, nici pentru terți nici în cont propriu.
  13. Certificatul agabaritic - cateva detalii

    1. Da. 2. Ultima dată era o bucată de carton cu poză, se făcea pe loc la Agenția A.R.R. Dar da, e într-o formă fizică separată, fiind o calificare separată... 3. Nu.
  14. DAUNA REMORCA INCHIRIATA. Platesti ?

    Nu. Diurna reprezintă bani de cheltuială, deci fiecare zi în care tu ai dreptul la diurnă, trebuie să apară în documente că ți s-a plătit acea sumă. Și cum ți s-a spus deja, imputarea unor cheltuieli către angajat se face EXCLUSIV ÎN CONDIȚIILE LEGII!!! Nu merge așa ''că zice șefu''. Respectiv: anchetă internă, prezentarea cazului la Tribunalul Muncii, decizie judecătorească și ulterior se pot reține bani (care la fel... ți s-a spus deja... pot fi reținuți NUMAI din salariu și numai în anumite ''cantități'' să zic așa). Dacă te duci tu la Tribunalul Muncii acum, vei câștiga un proces și vei primi diurna înapoi, plus ''daune interese'' pentru zilele în care nu s-a plătit, iar firma va fi sancționată pentru abuz. Ei la rândul lor vor trebui să refacă toată acțiunea conform reglementărilor și ulterior vei fi obligat de judecător să plătești acei 1000€ în rate lunare, reținute din salariu. Sau, dacă nu vei mai fi angajat la ei, vei fi obligat să te prezinți lunar cu rata (asta dacă ai venituri salariale ).
  15. Sofer frigo national sau comunitate

    Stai calm @sashatulcea, nu-i nimic interesant. E doar d-ul Jan de la RomImtra care încearcă să-și agațe și el vreun fraier, doar, doar o mai târâie și el un pic prin domeniu. Oricum, colegul ce a postat anunțul are deja 4 ani de experiență și n-o să pună botul la vrăjeala ieftină a olandezului... Caută subiectele de la RomImtra și o să vezi cu cine ai de-a face...
×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.