Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

cri5tian

Members
  • Număr conținut

    945
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Days Won

    124

cri5tian last won the day on May 9

cri5tian had the most liked content!

6 Urmăritori

Despre cri5tian

  • Rang
    Sofer profesionist
  • Dată Naștere 18.05.1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Petroşani (HD)
  • Varsta:
    Toată treaba'i din proțap.. și din roțile din față!!!

Vizitatori Recenți Profil

2.749 citiri profil
  1. Act aditional diurna

    Eu zic că te-ai speriat degeaba... Drepturile stabilite de lege nu pot fi încălcate. Eu am mai spus asta aici... menționatul sau nu, al cuantumului diurnei prin act adițional sau direct în C.I.M. este pur și simplu irelevant. Activitatea desfășurată este cea care determină sau nu plata acelei diurne. Și e simplu de stabilit... ai odată codul C.O.R. prin care ești încadrat în muncă ( cu Fișa Postului aferentă) și ulterior ''documentația'' specifică (ordin de deplasare/marșrută, înregistrări tahograf, foaie de parcurs etc). Dacă vrei, poți să faci o declarație la notar cum că renunți de bunăvoie la acest drept... și va fi la fel de irelevantă. Angajatorul tot va trebui să-ți plătească acea diurnă. Cât despre cuantumul ei, el trebuie menționat în ordinul de deplasare și conform legii, nu se poate modifica pe durata deplasării (nici chiar cu acordul tău). Până nu revii la sediu și nu începi un nou ordin, suma plătită va fi cea menționată. Cât despre sintagmele folosite la întocmirea C.I.M., probabil că ai dreptate... o tentativă de găselniță, căci în realitate, inspectorii muncii sunt imuni la formulările patronilor. Pe lângă că există un set de sintagme universal agreat, gen ''la sediu'', ''la punctul de lucru X'', ''trafic național/internațional'', ''pe traseu'', ''la domiciliu'' etc etc... formulările atipice nu fac decât să le atragă atenția. Ori, cum am spus deja... inspectorii sunt imuni la ''vrăjeala'' patronilor, treaba lor e să constate dacă munca și plata se desfășoară în condițiile legii. Punct. Să nu crezi că dacă ''se insinuează'' prin C.I.M. că tu lucrezi detașat cu acordul tău la Cucuieții de Pădure, dar tu în realitate bântui prin Europa... treburile rămân așa. Nici pe departe. O simplă sesizare la ITM va pune lucrurile în ordine în 2 timpi și 3 mișcări, bașca ''rețeta'' pentru inteligentul ce credea că a inventat apa caldă. Între noi fie vorba... mie mi-ar place un patron din-ăsta. Mai ales să bag și ore la greu...
  2. Caut tractionisti

    Nu știu cine a decis că prețul pe km care se flutură în ofertele de aici este ''adevăratul'' preț/km... Contracte se fac și cu plata/km și cu plata/zi și lunare și per job/proiect... se fac și cu termene limitate, se fac și per sezon etc etc etc. Cei care postează oferte aici sunt doar niște căpușe din domeniu, iar cei care semnează, tot de aici... își merită toate greutățile ce le vor întâmpina. Pot să vă dau exemplu de camion Euro 6, Volvo de 460 achitat, ce a fost pus la treabă pe 1,45€/km... un sac de bani ar spune mulți... numai că pe relația Fulda - Melle - Unna -Marl și Marl - Kassel - Friedewald - Fulda, 5 zile/săptămână, cu 22t de hârtie role la dus și 18t paletată pe retur, deja sacul ăla de bani abia îți ajunge să-ți plătești șoferul!!! Și alt camion, un DAF Euro 5, tot de 460, trage la intermodal cu 0,95/km, dar exclusiv Nordul Germaniei, Olanda, Belgia și Nordul Franței când și când... și se lăfăie în bani comparativ cu Euro 6-le.
  3. Repaus săptămânal - interpretare

    Aia s-o crezi tu. Concediul tău se termină în momentul în care îți începi deplasarea către camion. Deci vineri, la ora X când te pui în mișcare, pixul și diagrama/imprimat din taho și te apuci de desenat (''timp la dispoziție'' sau ''alte activități''), în funcție de caz. Apoi sâmbătă când ajungi, bagi cardul în taho, marchezi cele câteva sute de ore de concediu cu simbolul ''pat''(ce vor fi dublate la sediul firmei de certificatul de atestare a activității), apoi dublezi ce ai desenat pe drum. Apoi îți faci cele 40 de ore de repaus, care... deja ți-ai dat seama... sunt ore de repaus săptămânal (adică după săptămâna de lucru de vineri până sâmbătă). Cum ele sunt sub 45 la număr, dar peste 24, atunci se cheamă că ai făcut un repaus săptămânal redus, deci weekendul următor vei face repaus săptămânal normal, iar cele 5 ore rămase le vei recupera prin alipire la un alt repaus (zilnic/săptămânal) până la sfârșitul celei de-a 3 săptămâni, ce urmează după săptămâna în discuție.
  4. Pauze saptamanale

    Citez aproximativ, din memorie: '' Pe parcursul a două săptămâni consecutive șoferul trebuie să facă: două repausuri săptămânale normale, sau una repaus săptămânal normal și unul redus'' '' Următorul repaus săptămânal începe înainte de sfârșitul a 6 perioade de 24 de ore de la ultimul repaus săptămânal'' Adaugă cuvântul ''minim'', acolo unde trebuie, în primul citat (deși el nu există în textul oficial) și brusc vei avea o revelație și-ți vei răspunde singur întrebării tale. Totul se rezumă la unul din repausurile tale, ce trebuie determinat dacă este, sau nu, un repaus săptămânal redus. P.S. Deși tu probabil te crezi ceva specie de șofer, cu întrebări din-astea te și ne faci de râs. Învață mai întâi diferența dintre pauză și repaus.
  5. Intrebare repaus saptaminal

    Salut. Acum 2 weekenduri (bănuiesc că sâmbătă 7 și duminică 8 aprilie) ai făcut un repaus săptămânal redus, nicidecum pauză. Pauza e una, repausul e alta. Știind că pe parcursul a două săptămâni consecutive ești obligat să ai 2 repausuri săptămânale normale sau unul normal și unul redus, rezultă că repausul tău săptămânal redus, de weekendul trecut, este o abatere gravă (lipsă repaus săptămânal). Deci numărul de ore de recuperat în acest weekend ar trebui să fie ultima ta grijă. Dacă te vor prinde, pe lângă cele câteva mii de € de plată, te vor și obliga să-ți faci un repaus săptămânal, așa că ia-ți un bilet de avion și du-te acasă 28 de zile, timp în care citește din nou legislația relevantă plus Codul Muncii. E mai sănătos așa.
  6. Incepator: conduc cu multe pauze si multe opriri

    Pauza dintre perioadele de conducere poate fi efectuată în 2 feluri: dintr-o bucată (minim 45'') sau din două bucăți (prima de minim 15'' și a doua de minim 30''). Dacă tu te oprești, după 1h de condus și stai 45'' sau mai mult, se cheamă că ai făcut o pauză dintr-o bucată. Dacă stai între 15 și 44 de minute, se cheamă că ai făcut doar prima bucată (cea de minim 15''). Deci ceea ce ai dedus tu, după 4 ore de stat, nu e deducția corectă.
  7. Incepator: conduc cu multe pauze si multe opriri

    Înainte să-ți răspundem la întrebări, spune-ne tu unde ai luat atestatul și mai ales cum? Căci la ce întrebări pui, ar trebui să te duci să-l dai înapoi și să faci o recalificare profesională. Da. Da. Nu. ''Alte activități'' și/sau ''Timp la dispoziție'' CATEGORIC NU!!! Reg. C.E. 561/2006 + notele de orientare Reg. U.E. 165/2014 Directiva 15/2002 Le găsești pe toate pe site-ul U.E., inclusiv în limba română. Spor la citit. Atenție!!! Abia DUPĂ ce le citești, eu unul o să-ți mai răspund la vreo întrebare (o să-mi dau eu seama dacă ai citit sau nu).
  8. Tren Novara - Freiburg

    Nu ai nevoie să ridici nimic, te urci normal, indiferent că e mega sau normal. La fel ca urcatul pe punțile superioare la feribot. Mai degrabă riști să lovești lada de paleți, dar baia de ulei n-ai cum...
  9. Cautam prelate sau dube de 3,5 tone

    Oh... ce să zic. Vă mulțumesc pentru șansa acordată... chiar nu știam cum să-mi măresc ratingul aici, că tot timpul numai baliverne spun... Dar totuși... de ce MARWAY mă poate plăti la zi, cu 3 dube euro 5 și euro 4, iar EXCELENT-ul m-a ținut 11 zile lucrătoare pe parcare, pe motiv că nu-s euro 6?!! (vă postez facturile). Vă spun eu de ce... pentru că oamenii ăia au clienții la o pocnitură de deget, de aia. Ei nu atârnă la nici un departament comercial al vreunui greu care să le scape niște firimituri. Dvs. vă puteți lăuda cu așa ceva?!! Întreb pentru un prieten
  10. Cautam prelate sau dube de 3,5 tone

    Doamnă Roxana, din nou cu tot respectul... lăsați-o moartă. Nici eu n-am văzut de la dvs. un draft de contract, n-am văzut date și cifre relevante, n-am văzut exemple de tranzituri stabile, n-am văzut explicații privind ''garanțiile'' de care vorbiți, n-am văzut nimic. Transparență 0 (zero). Și aveți câteva ''oferte'' postate aici... Nici o vorbă despre incidente și raportări pe burse, nici o vorbă despre timpii irosiți, muțenie absolută vis-a-vis de întâietatea curselor etc etc. Pe forumul ăsta nu există (și nu numai la 3,5t) oferte cu plata la zi... oare de ce?!! Pentru că plata la un număr de km (sanchi garantat) este singura opțiune a unei căpușe din domeniu, atunci când afacerea se face cu un laptop și un telefon. Promiți zeci de mii de km, tai din ei la tranzit, plătești sub piață căci trebuie să mănâncă și gura ta și în rest... imputări. Mai ciupești de la carduri, deși tot ce faci e să plimbi un plic de la operator la transportator, mai bagi un comision de dispecerat... și uite cum ajungi să vorbești ''de sus''. Cum am spus deja odată... e o petrecere între cei care se merită unii pe alții. Fiecare vine îmbrăcat frumos, parfumat și coafat, dar toți au chiloții plini de...
  11. Ba din contră... lasă-l așa. Să vadă toată lumea cam ce părere are doamna vis-a-vis de pălmașii care-i bagă bani în buzunare.
  12. Cautam prelate sau dube de 3,5 tone

    Ba eu cred că se vede și chiar bine de tot. Numai că în nici un caz din birourile dvs. Probleme sunt întotdeauna jos, acolo unde se face adevărata muncă și unde se produc banii pentru voi și alte ''căpușe'' din sistem. Înșiruirea aia de situații imputabile unor așa zis transportatori și șoferilor aferenți, este doar o consecință normală a ''corectitudinii'' pe care susțineți că o aveți. Hai să luăm lucrurile așa cum sunt ele în realitate și să dăm toate cărțile pe față, nu doar cele care ne convin... Păi în primul rând... 1. O casă de expediții respectabilă are un portofoliu de clienți, din care peste 90% sunt clienți direcți. Oamenii umblă în teren, bat la ușa clienților și-și stabilesc relațiile singuri. Restul de 10% sunt clienți ocazionali, veniți pe alte canale decât negocierile directe (burse, relații cu alte case de expediții etc). Iar împărțeala acelui 90% din portofoliu se face pe bani frumoși și cu transportatori serioși. Căpușele vor suge întotdeauna din restul de 10%... deci orice intermediar din-ăsta cu pretenții de casă de expediție, dar care are 5 angajați, un capital social mai mic decât un salariu mediu pe economie și o cifră de afaceri ridicolă, se poate bate cu pumnul în piept singur că el este o casă de expediții serioasă, realitatea este că trăiește din resturile celor mari. Deci din start... imaginea pe care încercați s-o transmiteți este una falsă. O minciună grosolană, nimic altceva. Iar consecința acestei minciuni este reflectată în tipul de transportatori cu care lucrați... adică ''nea' Ion de la Ion Trans''. Căci, după cum am spus, transportatorii serioși sunt ocupați cu clienți serioși, de la case de expediții serioase. Voi aveți resturile, atât clienți cât și transportatori. 2. Corectitudinea dvs. este la fel de reală ca unicornii... toți știm cum arată, dar nimeni n-a văzut-o. Și să vă dau exemple... distanțe calculate după Google Maps sau mai știu eu ce alte softuri din-astea, comisioane adăugate peste cele ale operatorilor de carduri de combustibil, chirii umflate la remorci/semiremorci, sau chiar abuzive (le aveți free off charge, doar mentenanță), și în general orice cost ce trece pe la voi este umflat, ''celebrul'' comision de plată rapidă (deși voi aveți curse cu ''cash on delivery'', căci capital să plătiți voi, din bunăvoința voastră, înaintea clientului... nexam), lipsă completă de răspundere în orice moment al transportului (aveți clauze ce vă exonerează pentru orice s-ar ivi, mai ales timpii irosiți) și încă multe altele (mă gândesc să fac un topic separat în care să expun exemple de corectitudine, căci slavă Domnului sunteți inventivi). Consecința acestei corectitudini este... ''plata inversă''. Îi dai lu' nea' Ion kilometrii de pe Google, nea' Ion merge după GPS-ul de camioane, bagă câteodată chiar și 2-3% mai mult, mai dă și vreo 2 ture printr-o ditamai curtea și hopa... profitul lui e mai mic decât prețul unui pachet de țigări! Păi nu te apucă dracii?!! Ba te apucă, numai că voi în loc să-l plătiți corect pe om, încercați să-l scoateți vinovat (că a mers pe unde nu trebuia). Noh... omul vă lasă vagonu'n drum și asta e. 3. Iar la 3,5t (înțeleg că este obiectul dvs. de activitate) deja vorbim de nesimțire crasă. În toate ''ofertele'' pe care le-am studiat (nu de aici de pe forum), n-am văzut unul să menționeze ceva despre timpul irosit. Și du-te nenicule și stai 2 săptămâni pe parcare, prin Franța. Sunt direct implicat într-o astfel de afacere, deci nu vorbesc din povești. Voi ăștia ce sugeți de la InTime, sunteți mai răi decât toate căpușele de la 40t la un loc. Așa că, cu tot respectul doamnă Roxana, v-aș ruga un singur lucru: Scutiți-ne de retorica dvs. Mai știm și noi câte una, alta.
  13. Şofer profesionist, caut de lucru

    Mda... altul care crede că poate vorbi în doru' lelii cu mine... Ne-am înțeles ca zilele de plată a salariului să fie 1 ale fiecărei luni, iar diurna să fie din 2 în două săptămâni, respectiv 1 și 15 ale lunii. Numai că... patronul crede că eu glumesc când spun că nu fac compromisuri la bani. Banii din 15 februarie mi-au intrat în 16, cei din 1 martie au intrat în 2, iar cei din 15 martie au intrat... ieri (în 19). Acum sunt acasă (am plecat din 17 martie) și anunțul este din nou valabil. P.S. Dacă ești patron și în 2018 nu ești capabil să respecți o zi de plată, în condițiile în care băncile au N sisteme electronice capabile de așa ceva, atunci te rog să nu mă contactezi.
  14. Şofer profesionist, caut de lucru

    Mulțumesc @rico005, dar nu mă interesează contract pe Germania. În plus... 2500€/lună (am și ADR), minus 150€/lună cazarea sunt deja 2350€. Din care iar minus 50€ motorina ca să te duci/vii de la muncă, sunt deja 2300€. Nu mai socotim uzura mașinii. Nu mai socotim timpul pierdut pe naveta zilnică. Anunțul nu mai este valabil. Sunt cu contract pe România, 2300€/lună fix (diurna plătită la fiecare 2 săptămâni), BDF-uri, muncă de noapte (la DPD, doar schimbări, fără încărcări și descărcări), în fiecare weekend la garaj/casă (deși eu am ales o variantă alternativă, din motive personale), transport decontat (când plec acasă cardul DKW îl iau cu mine), lucrez pe același camion tot timpul, 5 zile/săptămână (luni ora 19:00 - sâmbătă ora 6:00), curse fixe.
  15. CPI = Calificare Profesională Inițială CPC = Calificare Profesională Continuă Dacă ți-a expirat termenul prevăzut de lege pentru reînnoirea CPI (adică ți-a expirat atestatul și nici nu te-ai prezentat la o nouă examinare), atunci faci CPI din nou.
×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.