• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

cri5tian

Members
  • Număr conținut

    801
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Days Won

    75

cri5tian last won the day on April 26

cri5tian had the most liked content!

3 Urmăritori

Despre cri5tian

  • Rang
    Sofer profesionist
  • Dată Naștere 18.05.1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Petroşani (HD)
  • Varsta:
    Toată treaba'i din proțap.. și din roțile din față!!!

Vizitatori Recenți Profil

1.614 citiri profil
  1. Dacă te uiți în toată discuția, nici măcar nu are importanță CUM ai obținut permisul. EU am crezut că ai făcut școala din nou, tu ai spus că ai făcut doar dosar și te-ai dus la examene, dar... care e diferența?!! Discuția este despre calificarea ta profesională, pe care, după cum ți-am spus și ne-ai confirmat deja, nimeni nu ți-o ia în considerare. Ți-am explicat amănunțit cum se interpretează situația ta d.p.d.v. al legilor în vigoare (alea câteva care sunt), tu în continuare ești fără CPC în buzunar și te plimbi bodogănind aiurea între A.R.R: și școli de atestare încercând în van să obții o înscriere la cursuri pentru CPC. Și-mi spui că eu sunt bătut în cap Dacă eu sunt bătut în cap, mi-am dat cu părerea fără să am habar despre ce vorbesc și ''te-am încadrat'' la nu știu ce articol... cum se face totuși că de 3 zile nu ești în stare să te înscrii pentru CPC și te plângi pe forumuri?
  2. Mda... Adevărul este că ai studiat la fel de mult ca și mine... este evident în tot topicul ăsta, de aia îți și permiți să-mi cataloghezi munca, benevolă dealtfel. Te sfătuiesc prietenește să lași nesimțirea la o parte. Dintre noi doi, nu eu sunt cel care caută un răspuns și nici cel care nu cunoaște legi, deci vezi-ți te rog de lungul nasului. Ai venit aici, ai întrebat, ți s-a răspuns, destul de coerent și cuprinzător, cu argumente legale și sfaturi. Dar nu-ți place ce ți se spune și în loc să-ți vezi de ale tale, începi să dai din gură aiurea. Du-te frate și războiește-te cu cine vrei, nu te oprește nimeni. Și dacă eu greșesc, cel mai probabil că mâine vei fi înscris la școală pentru CPC, deci din nou, nici o problemă. Dar nu da din gură aiurea, ai puțin respect pentru buna intenție avută măcar... De-ăștia ca tine sunt pline parcările... cum nu înțeleg ceva, sau nu le place ce aud, gata... e o țară de incompetenți!!! Ce să zic, incompetenți sau nu, da' te-au lăsat fără abecedar și-acuma umbli aiurea, plimbat de sfaturi de la ''cunoscători'' și de dorințele tale din cauză că habar n-ai de lege. N-ai cerut clarificarea situației atestatului, în mod explicit, în același moment cu anularea permisului, de către aceeași instanță (că tot aveai dosarul pe rol), acuma n-ai decât să faci CPI din nou. Numa' inteligenți pe aici și toți sunt asupriți de organele statului care comit abuzuri, fir-ar să fie. Că parcă țara asta e plină de proști și numa' tu ești deștept și știi mai bine. Numa' tu ești cel asuprit de incompetenți, fir-ar al naibii să fie de treabă. Ți-a și răspuns unul pe celălalt forum că a fost în aceeași situație ca tine și a făcut CPI, și tu nu... Batman, Batman. Și mai și vorbește gura fără tine... Trebuia să-mi văd eu de treabă de când te-am văzut că numa' gura e de tine, dar nuuu... ajută-l pe om, să nu bântuie aiurea că oricum nu rezolvă nimic. Lasă că știe omul să aprecieze...
  3. Articolul 2, aliniatul 4, litera b din Anexele 1-8 la O.M.T. 1214/2015, acolo scrie despre anul 2009. Și ți-a spus deja și ăla pe avocat.net, chiar data exactă 09/09/2009. Dar știi ceva?... ia mai bine descurcă-te tu singur. Bântui deja pe două forumuri cu aceeași problemă, doar, doar îți spune cineva ce vrei să auzi. Și mai ești și înțepător pe alocuri, deși n-avem nici unul nici o obligație la tine... Hai... drumuri bune!
  4. Singura lui soluție este o hotărâre judecătorească care să oblige școlile de șoferi să-i ia în considerare vechiul atestat CPC avut. Dar problema se pune... cum obține o astfel de hotărâre?!! Cu ce argumente se poate cere așa ceva?!! Așa cum i-am tot spus, problema nu este că atestatul lui vechi este nul (sau chiar valid, cum susține el), căci la o adică, nimeni nu contestă că el a avut un CPC, obținut legal. Nu zice nimeni nimic de treaba asta. A urmat procedurile legale, respectiv calificare inițială, ulterior pregătirea continuă, atestatul, deși expirat acum, era dovada calificării așa cum o cere legea. Toate bune și frumoase. A buctat-o și i-au anulat permisul. De atestat nu s-a legat nimeni, nu i-a zis nimeni nimic, iar legea nu prevede nicăieri (explicit) că atestatul devine nul (că el asta vrea să vadă, scris negru pe alb). Dar în realitate exact asta s-a întâmplat. Condițiile pentru obținere și deținerea (folosirea) lui ulterioară sunt foarte clare. Una dintre aceste condiții este deținerea unui permis de conducere adecvat. Acuma... întreabă orice jurist/avocat/judecător... ce se întâmplă când una din condițiile impuse prin lege pentru deținerea unui document nu mai este îndeplinită? ... Acuma... el, pe undeva pe bună dreptate, vrea ca A.R.R.-ul și/sau școala de șoferi să țină cont de vechimea în muncă pe care o are și să-i permită înscrierea la cursuri pentru un nou CPC, numai că (și asta se încăpățânează să nu priceapă): 1. normele prevăd o procedură strictă pentru înscriere și anumite condiții; nu există situații exceptate; Mai exact, legea zice să ai permis înainte de 2009 SAU să deții deja un CPI/CPC, ca să te poți înscrie pentru CPC. Prima variantă cade pentru că actualul permis este obținut în 2017, deci îi rămâne doar a doua variantă. Acuma... și să vrea cineva să-i ia în calcul CPC-ul pe care-l are deja (cel expirat), îi este procedural imposibil, acel CPC a devenit nul în momentul anulării permisului. Și cum nu sunt prevăzute excepții, orice funcționar de la A.R.R. sau angajat de la o școală de șoferi au mâinile legate în această situație. Și sincer... nu e treaba lor să descâlcească necazurile nimănui. Ei aplică normele așa cum sunt ele... asta e. Nu se pune nici pe departe problema că cineva are ceva cu el, sau că vrea în ruptul capului să-și bată joc de el. Nu. Pur și simplu asta este legea. Incompletă și poate chiar ambiguă, dar asta și atâta este. Nu-i poate inventa nimeni reglementări de dragul lui, din păcate. Repet... nu-i contestă nimeni vechimea... e clar, o are, doar că AȘA cum e legea acum, nu se poate ține cont de ea.
  5. Mai e un caz aici cu cineva care s-a bazat pe avocat.net și și-a luat amenda vieții prin Spania, deci baftă. Și tu și avocatul/juristul care-ți face capul mare pe celălalt forum, refuzați să înțelegeți niște chestiuni simple. Pe avocat îl înțeleg, că n-are legătură cu domeniul, dar tu?!!... În fine. Du-te pe avocat.net și scutește-ne de poveștile tale.
  6. Se pare că sunt și eu ''codiță'' după colegul Cico de fiecare dată, dar aș putea adăuga: - Multe din eforturile pe care le facem în meseria asta, sunt mai mult sau mai puțin răsplătite în formă fizică (bani sau recunoașteri ale meritelor). Dar totuși, mândria personală și sentimentul lucrului bine făcut pe care îl trăim fiecare nu pot fi cuantificate în bani. Deci... orgoliul personal ar trebui să ne îndemne tot timpul să fim mai buni. - Legislația e multă și stufoasă iar bibilitul printre legi și articole nu sună atractiv pentru nimeni. Dar în același timp, rutina zilnică denotă totuși o capacitate imensă de adaptare constantă la situații noi, deci n-ar trebui să fie greu să facem și treaba asta. Descărcatul legislației pe telefon/tabletă/laptop și cititul ei în (puținele) momente libere nu are nici un fel de consecință negativă... din contră chiar. Suntem oameni alerți și atenți, gândim anticipativ prin natura meseriei, deci buchisitul legislației va fi o activitate mai plăcută decât pare la prima vedere. Inevitabilele discuții contradictorii, dorința de a explica și unui coleg ceea ce tocmai am aflat și multe asemenea vor duce la îmbogățirea volumului de cunoștințe. Totul e să vrem.
  7. Poftim, ca să te luminezi definitiv: Și conform dicționarului juridic ELUDAREA LEGII = încălcare sau nesocotire intenționată a dispozițiilor legale cu prilejul încheierii sau executării unui act juridic. Este sancționată cu nulitatea actului juridic. Dacă tu crezi că te poți pi*a pe lege și să susții că atestatul rămâne valid chiar dacă permisul a fost anulat (nesocotești intenționat obligativitatea de a fii titularul unui permis potrivit și valid pentru a putea obține și deține atestat), uite că legiștii au avut și astfel de ''șmecheri'' în minte când au redactat forma scrisă a legii și ți-au scris un paragraf dedicat. În momentul în care permisul a fost anulat, prevederile legale pentru obținerea și deținerea unui atestat nu se mai aplicau. Deci și atestatul devine nul, din același moment. P.S. Și cu asta închei discuția pe subiectul ăsta. Ești liber să crezi și să faci ce vrei.
  8. Anexele nr. 1-8 la OMT nr. 1214/2015 După cum vezi, dacă nu-i la fel cu permisul, atestatul îți va fi retras. NU anulat, NU suspendat, ci retras în vederea preschimbării. Preschimbare pe care articolul anterior celui citat te obligă s-o faci tot tu. Ție ți-au anulat permisul, da? Deci din start situația documentelor tale s-a modificat (pe de o parte) și nici nu mai putea fi restabilită (pe de altă parte). Conform articolului citat, această situație dădea dreptul oricărui agent să-ți rețină atestatul, în vederea preschimbării. (proces pe care nu-l puteai urma din cauza lipsei permisului, dar pe agent nu-l mai interesa asta, el a descoperit neconcordanța, ți l-a luat). Se aplică aceleași reglementări din aceleași norme, respectiv exact primul articol din capitolul dedicat șoferilor de la marfă: Iar în continuare articolul 3 întărește: Aceste două articole stabilesc că ele merg mână în mână (la care se mai pot adăuga încă o serie de alte prevederi care delimitează această situație, pornind de la Codul Muncii, dacă vrei). Trebuie permis de conducere adecvat să conduci un camion și atestat să poți munci. Din acest punct încolo, nu mai poți separa cele două documente, ele merg ''mână în mână'', chiar dacă juriștii n-au folosit această expresie când au stabilit forma scrisă a legii. Și tot normele din care am citat până acum, obligă la deținerea unui permis ca să poți accede inclusiv faza de începere a studiilor specifice (nu te poți înscrie la școală dacă n-ai permisul potrivit). Nu poți adăuga o altă categorie unui permis obținut în România, într-o altă țară. Permisul de conducere românesc se poate preschimba într-o altă țară, dar în condițiile legii din statul respectiv (și nu sunt toate la fel). Preschimbatul permisului într-o altă țară și situația atestatului după preschimbare depinde de reglementările statului respectiv. Din câte știu, majoritatea legislației U.E. este armonizată la un nivel destul de amănunțit, deci cel mai probabil că, odată preschimbat permisul, vei fi nevoit să preschimbi și atestatul. Cu alte cuvinte, schimbi permisul și riști să te afli în situația descrisă la articolul 9. Dar, scuză-mă... n-o să mă apuc acum să studiez legislația fiecărui stat în parte doar ca să te luminez pe tine. Ideea este că preschimbarea permisului și statutul atestatului după aceea depinde de fiecare stat în parte. Afirmație nefondată. Te îmbeți singur cu apă rece. După cum vezi sunt destule argumente legale ce fac atestatul ''nul de drept''. Anulare e una și a deveni nul e alta, asta ca să înțelegi și tu. Anularea este o acțiune, a deveni nul este o consecință. Anularea permisului (dreptul de a conduce), drept de care ai nevoie ca să poți deține atestat, duce la nulitatea atestatului. Simplu ca bună ziua. Cum să presupunem așa ceva când el devine nul odată cu permisul?!! Pe lângă că atestatul era deja nul, tu intrai sub incidența articolului 9, aliniatul 1, respectiv obligația de a preschimba atestatul deoarece au intervenit modificări în datele de pe alte documente. Iar noul document avea seria 5678, iar categoriile obținute în anul curent, iar conform legii tu trebuie să ai categoriile obținute înainte de 2009 sau să ai deja un CPI valid, ca să poți susține CPC. Tu nu ai nici una din aceste condiții îndeplinite. Cum ți-am spus și în postarea anterioară, anularea dreptului de a conduce duce la ne-luarea în considerare a documentelor avute (nici permis, nici atestat). Ai avut un drept, ți-a fost anulat. La revedere. Nu-ți mai citez restul de comentarii, pentru că am impresia că vorbesc degeaba, tu o ții pe a ta, că dacă nu ți l-a anulat cineva anume, atestatul e valid. Insiști cu tâmpenia asta. În momentul în care permisul ți-a fost anulat, tu nu te mai încadrai în prevederile normelor pe care ți le-am tot citat. Orice modificare ești obligat s-o anunți și să te pui ulterior în ordine. N-a venit nimeni să-ți zică ''Vezi că și atestatul se anulează'', dar erai obligat să te pui în ordine. Numai că... imposibil. Și mai mult de atât... cum să ceri să ți se recunoască deținerea unui drept adăugat suplimentar unui drept anulat?!! În plus, repet, legea se aplică situației curente. Nu e nimeni obligat să-ți dea ție nu știu ce hotărâri și rezoluții care să sune sau să dispună ce vrei tu. Dacă nu există prevederi specifice cazului tău, asta nu înseamnă că se pot crea altele după bunul plac.
  9. Fii atent aici: Tu ai avut un permis A BE CE cu seria 1234. Atestatul care l-ai avut, l-ai obținut în baza acelui permis și avea seria 1234. Conform legii, condițiile de obținere a unui atestat impun deținerea în prealabil a unui permis. Ție ți-a fost anulat permisul A BE CE cu seria 1234, iar din acel moment atestatul a devenit nul/invalid. Atestatul nu a fost anulat de către o autoritate competentă, în urma unui motiv temeinic, el doar a devenit nul (fără permisul în baza căruia a fost emis, evident că devine nul de drept). Acuma, anularea dreptului de a conduce autovehicule impusă de instanță, a dus la anularea permisului și invalidarea atestatului. Tu ai făcut școala din nou și ai obținut un nou drept de a conduce autovehicule. Așa se interpretează situația d.p.d.v. juridic. Iar reglementările privind obținerea atestatului se aplică situației curente. Situația ta curentă este: permis BE CE, cu seria 5678, obținut în 2017. În consecință, examinare CPI. * Tu de fapt vrei să ți se ia în considerare prima obținere a categoriilor, ca să treci direct la CPC, dar așa ceva nu este posibil Prima obținere ți-a fost anulată, deci nu se ia în considerare. Poți insista cât vrei și poți să te cerți cu cine vrei tu, în realitate așa stau lucrurile. Ești liber să nu mă crezi. P.S. Scriu dintr-o altă locație decât cea obișnuită și nu am acces la legislație, dar o să revin cu argumentele legale care se aplică situației tale.
  10. Afirmații contradictorii. Tu în realitate ai obținut un al doilea permis de conducere, susținând un nou examen, nu ai ''recăpătat'' nimic înapoi. Primul permis a fost anulat, (nu suspendat)... cel puțin așa înțeleg din ce spui. Greșeala ta este asta: Acel CPC a devenit invalid în momentul anulării permisului (dacă-l mai ai, uită-te pe el și vezi că are seria permisului anulat scrisă pe el). Nu e vorba de nici un abuz, pe permisul pentru care soliciți atestat acum ai trecute datele la care ai obținut diversele categorii și cum vechiul permis a fost anulat (repet, nu suspendat) tu apari cu data de obținere ca fiind 2017. deci... CPI.
  11. Ia un loc pe bancă... o să dureze ceva până găsim . Oricum, succes!
  12. Am auzit și eu că se practică astfel de ''afaceri'', dar îmi vine greu să cred că vorbim de mașini bune și/sau condiții rezonabile. Dacă ar fi, probabil că s-ar întâmpla la o scară mult mai mare. Prima chestie care îmi vine în minte este faptul că mașina aia, deja obosită, va trebui să țină 2 guri până la achitarea ei, tu pe de o parte și patronul, că deh... trebuie să trăiască și el. Pe de altă parte, în 5-6 luni de muncă la o firmă bună, poți să-ți iei singur camionul tău, la 0 km, ceea ce (combinat cu lipsa unei a doua guri de hrănit) e deja un enorm avantaj. MAN avea la un moment dat ceva ofertă ''road ready'', adică ei înmatriculau mașina, plăteau toate taxele, asigurau service etc etc, iar tu dădeai doar un avans, agățai o remorcă și-i dădeai drumul la treabă. Mă rog... ceva de genul ăsta, dar oricum, un mult mai bun punct de plecare decât încurcatul cu vreun patronaș din-ăsta pus pe japcă. Părerea mea...
  13. Deci ''ai declarat'' sfârșitul activităților zilnice, ceea ce te obligă la efectuarea unui repaus zilnic. Nefiind efectuat în cabină, agenții vor vrea să știe unde mai exact ai efectuat repausul respectiv (legea recomandă păstrarea oricăror documente ce pot dovedi activitățile desfășurate și neînregistrate de aparatura de bord, respectiv o factură de la un hotel în cazul tău, sau un certificat de atestare a activităților de la firmă dacă ai dormit într-un spațiu anume destinat la garaj/sediul firmei). Cu dovada în buzunar te deplasezi la locul de preluare al noului camion, introduci cardul în tahograf și înregistrezi manual: - repausul zilnic efectuat DUPĂ încheierea activității în camionul precedent (repaus susținut de documentul din buzunar) Atenție!!! Dormitul la hotel presupune cel puțin câteva minute de deplasare de la camion la hotel, deci ai grijă să le introduci ca ''alte activități'' înainte de repaus; - deplasarea la noul camion, marcată cu ''alte activități'' (respectând însă prevederile regulamentelor); Apoi poți începe imediat să lucrezi, continuând în fapt activitățile începute în momentul începerii deplasării către noul camion, până la limita maximă prevăzută de regulament, sau începi un nou repaus zilnic și-l efectuezi în cabină (dacă nu-l efectuezi în cabină, nu mai bagi cardul, te duci și dormi și faci operațiunea descrisă când vii la camion); Categoric NU!!! Având în vedere CE trebuie făcut (cum ți-am explicat mai sus) și că un repaus zilnic are minim 9 ore, nu te poți pune în mișcare.
  14. Mă cam îndoiesc eu că acesta este scopul dvs. (mai ales că sunt case de expediții ce acoperă eficient România de pe vremea când dvs. construiați căsuțe Lego și vă lega educatoarea la șireturi). Pe una din burse (începe cu E, că nu știu dacă am voie să scriu numele aici), aveați anunțuri cu oferte pentru dubițari (3,5t) până mai acum 1 an jumate, iar aici vă dați rotunzi cu deși firma e înființată în 2015. Eu zic să mai măsurați odată plapuma, că vă ies picioarele pe afară.
  15. P.S. Și dacă NU este vorba despre Romex Transport, atunci aș dori de asemenea datele de identificare ale firmei dvs., ca la rândul nostru să putem verifica cu cine avem de-a face aici.