Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

cri5tian

Moderators
  • Număr conținut

    1043
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    152

Orice postat de cri5tian

  1. Motiv 1: Au văzut în pandemie că nu e chiar așa tragic să țină mașinile la gard. Motiv 2: Calitatea slabă a șoferilor (chiar dacă puțini). Parte din ei sunt aproape de pensionare și nu mai ''trag'' ca altădată, iar altă parte sunt noi și slab pregătiți. Motiv 3: Economiile țărilor încă n-au ajuns la ''viteza'' de din-aintea pandemiei. Și ritmul ăsta lent o să mai dureze câțiva ani...
  2. Este, este și la noi. Pe permis vor fi marcate anumite coduri... obligativitatea purtării ochelarilor, conducerea doar de vehicule cu cutie de viteze automată etc
  3. Asta te arde pe tine?! Că nu mai poți jigni în continuare?!!! Da' ia încearcă să scrii așa: ''Colegii... cum fac să fiu și eu respectat de patroni și ceilalți colegi în meseria asta? Ce legi trebuie să citesc? Unde mă duc să lucrez și eu normal și omenește? Ia încearcă... vezi dacă se ia cineva de tine. Dacă nu, cel puțin încearcă să te gândești la ce-ai făcut...
  4. Dacă dai click pe link-ul lor de acord GDPR, o să-ți apară...
  5. Salut. Nu există nici o combinație, apeși + sau - și unde te oprești, devine noua temperatură setată. Ce ți se afișează, este temperatura curentă, cât este în frigider. Dacă setezi o temperatură mai mică, ar trebui să auzi imediat compresorul cum pornește... dacă nu-l auzi e o problemă. Dar dacă se aude, atunci nu e nici o problemă. Trebuie doar să aștepți să se răcească până la cât ai setat. Și o să vezi afișat cât este înăuntru, pe măsură ce se răcește.
  6. Nu mai încerca să scoți în față ''lipsa de cuvânt'' a patronului, pentru că este irelevantă. Tu te-ai pișat cu boltă pe noi toți și pe meserie, atunci când ai acceptat să fii plătit la km. Ori asta este mult mai urât decât obrăznicia ăluia în fața cui ți-ai dat pantalonii jos. Înțelegi?!! Ești o rușine pentru toți colegii care au stat cu lunile acasă căutând un job unde să le fie respectate drepturile, pentru colegii care au căutat mereu să se perfecționeze și să fie la curent cu legislația și pentru colegii care au citit măcar odată Codul Muncii și Reg. C.E. 561/2006. Tu ești cel care ne sapă pe toți laolaltă, acel incapabil de a se adapta și acel ''tare-n gură'' prin parcări dar 0 d.p.d.v. profesional. Ai măcar bunul simț și taci și înghite-ți mizeria de ai făcut-o. Și învață, măcar în al doisprezecelea ceas, că a-ți cunoaște drepturile și a te bate tu însuți pentru ele, este o obligație! Vorba la tataie-meu, fie iertat... ''Prost, prost... da' hotărât!''
  7. Deci tu te-ai angajat pe 14 cenți la km și acum ești supărat că ți-a dat 13... Fii atent aici: Bine ți-a făcut!!! Meritai să bagi câte 14h/zi și când ajungeai acasă să-ți dea ''Bună ziua'' și-o palmă pe spate. Eventual un ''capac''... Asta meritați toți pârliții ăștia ca tine, toți rupții-n cur de foame... să tragă pe voi până crăpați de tot... Suntem în anul 2023 și nu sunteți capabili să stați drepți?! Noh... muriți în genunchi, că o căutați singuri!
  8. Salut. Categoric, nu! Toate excepțiile din lege, atât pentru atestat, cât și pentru card, se referă la situații excepționale... pierdere, furt, distrugere, defecțiune. În nici un caz la expirarea documentului. Deci nu, nu poți profesa cu atestatul expirat. Și riști mult, zic eu, amenda e usturătoare rău...
  9. ”Actul normativ” de care vorbești tu, este Fișa postului, acolo este mențiunea legată de verificarea înainte de cursă (inclusiv ca procedură). Obligativitatea vine indirect în cazul ăsta, în sensul că deși nu există ”act normativ” care să spună ”Activitățile zilnice încep cu o perioadă de X timp cu tahograful pe ciocănele”, există în schimb: 1. Fișa postului care te obligă să faci verificarea înainte de cursă; 2. Reg. U.E. 165/2014 care spune că trebuie folosit tahograf pentru înregistrarea activităților desfășurate + obligația de a înregistra cât mai fidel activitatea desfășurată; și 3. Reg. C.E. 561/2006 care îți definește anumite durate. Sigur, dacă vrei, mai poți adăuga prevederile Directivei 15/2002 care definește suplimentar niște timpi de muncă/repaus, Legea 53/2015 (Codul Muncii) care-ți stabilește cadrul limită sau chiar R.O.I.-ul firmei angajatoare, ce poate conține obligații lucrative suplimentare. P.S. Din toate astea doar obligativitatea efectuării verificării înainte de cursă + înregistrarea ei în tahograf, reiese în mod explicit. Ca durată în schimb, nu există nici o mențiune, ceea ce (în teorie) înseamnă că activitățile zilnice pot fi începute cu tahograful ”pe ciocănele” timp de min. 1 minut și maxim... 15h!!! În practică, tu trece taho pe ciocane, marchează începutul activităților zilnice și dă o tură la dihanie, indiferent că durează 1 minut sau oricât. Obișnuiește-te așa, nu neapărat că e obligație legală. Crede-mă... e mai bine.
  10. cri5tian

    semne ADR

    Da. La orice transport cu placa portocalie deschisă.
  11. Contract de colaborare pe comunitate Descriere contract Expeditor: L****** ******* GmbH, ************straße 1, ***** ************, Deutschland Reprezentat de: David S****, +49273* *** ***, d*****@***********.de Durată contract: nedeterminată, în curs, începere imediată Flotă subcontractori: 75+ ansambluri Subcontractori din RO: da, 20+ Țări tranzitate: DE (20%), AT (7,5%), FR (22,5%), BE (17,5%), NL (12,5%), LUX (2,5%) și CH (17,5%) Kilometraj lunar estimat: 8500 – 11500 km Nr. curse (medie): 10-11 Operațiuni / cursă: 1-3 încărcări, 1-4 descărcări, 99% din curse Operațiuni făcute de șofer: nu Schimb de paleți: da, 5% din curse Mărfuri: oțel, produse industriale, plastic, produse non-alimentare, mărfuri generale Tonaj: 2,5 t – 24 t Interval orar preponderent: 05:00 – 20:00 Weekend și sărbători legale: da, sub 2,5% din timp Procedură dispecerat: Planning expeditor > Dispecerat broker > Șofer(i), via WhatsApp și/sau e-mail Procedură CMR: locație încărcare 80%, redactare șofer(i) 20%, blank-uri necesare: nepersonalizate E-Cmr: Nu Fotografii: doar documente Dovezi livrare (PoD’s): fotocopii în format electronic, via WhatsApp și/sau e-mail iar copiile tipărite prin poștă / curier și/sau depunere la birou (săptămânal) Calcul km: Google Maps + KomaLog (max. 1,4% diferență față de înregistrările tahografului) Facturare: direct către expeditor, săptămânală, în fiecare zi de luni, via e-mail Plată: fiecare factură în max. 14 zile de la emitere (se încasează săptămânal începând din a 3-a săptămână) Plată minimă lunară, garantată: 13000 € Facilități repaus săptămânal: nu, organizare în sarcina transportatorului Muncă și repaus: 6 săptămâni consecutive la expeditor + 2 săptămâni consecutive în RO (46-47 zile tranzit + 9-10 zile repaus). Curse spot de pe burse, la prețul pieței, fără comision. Dispecerat: prin broker, 24/7, în limba română, contra cost Necesar - 21 Ansambluri complete (autotractor cu semiremorcă cu prelată), înălțime de cuplare standard, minim 2,65 m înălțime interioară, XL Code, MultiLock + 1 șofer / ansamblu - 9 Autotractoare (cap tractor), înălțime de cuplare standard, ADR + 1 șofer / vehicul Prețuri și tarife Expeditor > Transportator Pentru ansambluri complete: 1,57 €/km, All-In (+0,18 €/km pt. toți km în AT, +0,86 €/km pt. toți km în CH) Pentru autotractoare: 1,52 €/km, All-In (+0,18 €/km pt. toți km în AT, +0,86 €/km pt. toți km în CH) Pentru orele ce depășesc 13h/zi sau orele de noapte (între 23:00 – 05:00): 20,00 €/h (ambele tipuri de vehicule) (Media încasărilor unui subcontractor cu contract similar, pentru ultimele 3 luni: 16132,54 €/30 zile) Transportator > Expeditor Chirie semiremorcă: 0,00 € Asigurare semiremorcă: 0,00 € Alte costuri: 0,00 € Transportator > Broker Dispecerat: 24,40 €/săptămână/vehicul Închiriere semiremorcă curse RO: 50,50 €/săptămână/vehicul (doar pt. autotractoare) Alte costuri: 0,00 € Contractare Prin broker, via e-mail: office@craltrailers.ro Informații suplimentare: +40742256701, Cristian Pușcașu
  12. Bla, bla, bla... Realitatea rămâne. Adică tot mânuitor de volan. Și continui să persiști în ipocrizia ta, deși speram că dacă te ia cineva mai tare poate realizezi ce-ai făcut. Dar răspunsurile tale confirmă că nu ești capabil să înțelegi ce promovezi tu de fapt.eliminat Scuză-mă că nu sunt impresionat de suferințele tale, dar am ales de bunăvoie să respect meseria asta dincolo de vorbe goale, dacă ești capabil să înțelegi. La nivelul la care am încheiat prietenii cu oameni care s-au urcat băuți la volan pentru 2 străzi până acasă, la nivelul la care am schimbat 3 firme într-o singură lună pentru ”propuneri și insistențe” ilegale, la nivelul la care am dormit în cabină la 11 km de casă și încă destule altele. Și n-o să mă dezic de ceva în care cred, de dragul intențiilor tale prietenoase, dar cu 0 respect pentru meserie. Diferența între noi este că eu am coloană vertebrală iar tu nu. Cu tot dragul pentru anii de chinuială prin străini, pe care i-ai trăit, dar asta nu-ți dă dreptul să promovezi și să perpetuezi o stare de fapt, care a coborât standardele în meseria asta la un nivel mult prea jos. Recomandă mucoșilor să învețe, să citească regulamentele, Codul Muncii, să se educe și să se autodepășească, recomandă-le să tragă și ei de urechi la rândul lor pe alții mai bătrâni și tot așa. Dacă nu poți fi un exemplu, măcar recomandă exemple bune. Nu povesti aici cum mergeai tu pe ”OUT” și alte rahaturi. Le-ai făcut?!... Să fii sănătos! Mucles și dă-i sandale. Știi doar tu. Și n-are rost să-ncerci să mă jignești cu invective, n-o să reușești.
  13. Lăsând la o parte condițiile în care AI ACCEPTAT să lucrezi și faptul că din cauza celor ca tine, care acceptă astfel de apucături a ajuns meseria asta ce a ajuns... altceva mă uimește... Seninătatea cu care descrii cum dădeai ”în program” și mergeai ”pe OUT”. Și ipocrizia cu care dai vina pe alții. Eliminat Să nu îndrăznești să te numești șofer, ai înțeles? eliminat Ești o rușine pentru meseria asta. Punct.
  14. Cred că sigur software, caz în care și ”virgina” a călcat strâmb (probabil fără știrea ta). Și în cazul ăsta... ”doi probleme acuma este”, vorba unui mecanic de peste gard. Cum confirmi că este eroare de soft și ulterior, cum le ”coși” la loc, să le faci virgine pe toate. La ce descrii acolo, cu piese noi montate aleatoriu, singurul defect comun este software-ul.
  15. Cum ai testat, de ești sigur? Tu ai verificat dacă EDC14 trimite semnal/curent la ventilator, ai descoperit că da, trimite, dar l-ai pus sus și... nimic? Asta ai făcut? Ce fel de diagnoză? Că dacă e din-aia cu 60€ de pe eBay... În altă ordine de idei... 1. Instalația de răcire a motorului e funcțională? Nu ai aer în ea? Apa circulă prin radiator la debitul care trebuie? 2. Cum determină EDC14-le ăla că trebuie pornit ventilatorul? (termostat, senzor de temperatură apă...) De senzor(i) care să trimită date complet aiurea, dar să nu apară cu defect, s-a mai auzit. De aia întreb de diagnoză... una e ca ”diagnoza” (aparatul) să testeze activ senzorul respectiv și alta e ca ”diagnoza”: ”Alo, senzorul de temperatură, toate bune?”, iar senzorul: ”Stai că-mi fac eu o autodiagnoză... da, toate bune!”. Mai verifică și dacă odată cu cuplatul diagnozei respective să nu fi trecut toate calculatoarele în mod ”mentenanță”...
  16. Salut. Da. Durata minimă a unei zile de muncă este 1 minut, din cauză că asta este unitatea de înregistrare a aparatului tahograf. Ai făcut un repaus. Pauza e una, repausul e alta, vezi că ai definițiile în regulament care ce este. Următorul repaus săptămânal va începe înainte de sfârșitul a 6 perioade consecutive de 24h de la ultimul repaus săptămânal. Iar pe parcursul a două săptămâni consecutive trebuie să ai cel puțin 2 repausuri săptămânale normale, sau cel puțin 1 repaus săptămânal normal + 1 repaus săptămânal redus. Și un repaus săptămânal care începe într-o săptămână și se termină în săptămâna următoare, se poate aloca oricărei din cele 2 săptămâni, dar nu la amândouă. Acestea fiind spuse... dă-ți seama singur când.
  17. Tu spui că tahograful nu-ți calculează corect durata activităților zilnice. Eu îți spun că ați greșit la înregistrarea activităților. Tu insiști că e aparatul stricat. Și în plus, prezinți și penibilul și clasicul argument al celor care n-au citit nici legea și nici manualul... ”poliția nu ne-a făcut nimic, deci e corect”. Deja nu mai are nici un sens discuția asta. Nici nu știu la ce m-am băgat în seamă... am citit și eu manualul de utilizare taho și după aproape 11 ani de comunitate vin să mă dau mai șmecher decât ”organu” nemțesc, care v-a controlat și pentru că nu v-a zis nimic, voi de fapt faceți totul legal. Da, să-mi fie rușine că mi-am permis.
  18. Ai spus singur că NU folosiți procedurile corecte pentru înregistrarea activităților, dar insiști să-ți confirme cineva că s-a stricat tahograful. Aparatul înregistrează timeline-ul desfășurării activităților, dacă o zbârciți undeva, automat calculele nu vor mai fi exacte. Eu ți-am spus cum se fac înregistrările corecte. Dacă nu vreți să investigați între voi ce Dumnezeu ați marcat acolo, atunci așteaptă aici să-ți confirme cineva ce vrei tu să auzi. P.S. Știi că condusul în echipaj începe și se termină cu un repaus (zilnic sau săptămânal)? Iar aparatul ține cont de asta!
  19. Orice manipulare a tahografului se face sub simbol ”alte activități” (simbolul ”pat” se folosește pentru înregistrarea unei pauze sau a unui repaus). Când intenționezi să scoți cardul (atunci când le schimbați), aparatul te întreabă dacă dorești să înregistrezi sfârșitul activităților zilnice. Folosești săgeata ”back” ca să NU confirmi sfârșitul activităților, iar ulterior, la reintroducerea cardului, dacă aparatul îți cere, completezi minutele lipsă cu ”alte activități” (eventual verifici în meniu ce a înregistrat aparatul, dacă nu-ți solicită completarea). La fel și în cazul înregistrării trecerii de frontieră: ”alte activități” > ”țară început” > ”[simbol țară]” > ”OK”. Când începeți activitățile zilnice, la fel. Primul pas este să schimbați activitatea selectată (adică de la ”pat”, la ”alte activități”, urmată imediat de marcatul începerii activităților zilnice ”țară început”. Faci(eți) inspecția necesară și abia apoi porniți la drum. Când terminați, pașii sunt: ”alte activități” > ”țară sfârșit” > ”[simbol țară]” > ”OK” > ”pat”. Aparatul ăla trebuie să înțeleagă și el câți sunteți în cabină și ce Dumnezeu faceți acolo. Să știe când începe ziua de muncă și când se termină, când dormiți și când munciți. Că altfel... de unde vrei calcule corecte?!
  20. Salut. Model de tahograf? CUM schimbați cardurile (ce selecții faceți în meniu)? Descrie exact ce butoane apeși și ce selectezi în meniu atunci când schimbi cardurile. Cum marcați trecerile de frontieră? La fel, descrie ce butoane apeși și ce selectezi în meniu atunci când faci operația asta. Tare îmi e că apeși butoane la nimereală, sau ”după ureche” (că așa te-a învățat nu știu cine) și în realitate nu înțelegi cum funcționează sistemul de înregistrări al tahografului. P.S. ”program de amplitudine” și ”pauza de 9 ore” sunt sintagme de parcare, deci fă un efort și exprimă-te corect. Vorbim de ”durata activităților zilnice” și ”repaus zilnic redus”.
  21. Salut! Și bani? Schimb de paleți? Încarcă/descarcă șoferul? Repaus săptămânal? Pachet Mobilitate? Nr. încărcări și descărcări/cursă? P.O.D. și documentele tipărite? Cum se calculează distanțele? Dispecerat? Și cel mai important... cine sunteți?
  22. cri5tian

    Depasirea pe autostrada

    Salut. Nu e nici un abuz, ești doar tu neactualizat. Vezi că anul ăsta s-au făcut niște modificări cu privire la sancțiuni, inclusiv pentru depășire. S-a mărit și amenda și perioada de suspendare. Dar suspendarea era oricum prevăzută la ”depășirea interzisă autovehiculelor destinate transportului de mărfuri”. Pentru că acest indicator nu are excepții, spre deosebire de ”depășirea interzisă”. Oricum, e indicat să te ții la curent cu modificările ce apar. E sancționată mai dur și circulația pe banda de urgență, intratul pe contrasens, comportamentul agresiv...
  23. Salut. M-aș bucura ca asta să fie singura nelămurire pe care o ai, dar... Tu te referi acolo la repausul de 11h, nu pauză cum ai scris tu. Pauza e una, repausul e alta. În echipaj, repausul zilnic are 9h întotdeauna. Nu există repaus zilnic normal și repaus zilnic redus, ca în cazul condusului singur... ci doar repaus zilnic și care are 9h. Sigur, nu e nici o supărare dacă tu încadrezi mai mult de 9h de odihnă în acele 30 maxime.
  24. Doamne apără și păzește, mămicule! Mai uită-te odată pe biletul de voie, că eu cred că NU trebuia să scrii nimic! Nicăieri! Și spune-mi te rog cine ți l-a semnat, că-i fac eu reclamație!!! P.S. Asta o pun pe fbk... e prea epică
  25. Câștig comercial nu. Doar că până la partea economică, e vorba de vehicul. În cazul tău ESTE destinat transportului de mărfuri și nu te încadrezi în nici o excepție... deja NU MAI contează ce faci cu el. Taho musai!!! Așa zice și vulpea când n-ajunge la struguri... că-s acri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.