Members oldtrucker Postat Februarie 8, 2015 Members Share Postat Februarie 8, 2015 Servus . Ce ma face face sa am o astfel de abordare? Simplu ! Acest regulament este impotriva legislatiei EU cat si nationale , la nivel de tari, propavaduind era noului sclavagism legiferat . Codul muncii trateaza clar timpul maxim de lucru posibil per luna al oricarui angajat , si mai cu seama a se vedea ca este conditionat de catre normativele UE. Pai daca UE spune ca timpul de lucru este de 8 ore/ zi , 40 ore / saptamana , cum vine 561 si spune ca poti conduce 9 ore / zi , ori 10 ore /zi , si in mod tacit acceptat in 13 -15 ore / zi ? Eu deduc ca poti muncii legal 15 ore per zi in ciuda codului muncii . Daca nu am dreptate va rog sa ma luminati ! Eu unul sustin sus si tare ca regulamentul 561/2006 Este un regulament antisocial si contradictoriu cu normele muncii actuale aplicabile pe tot teritoriul UE , si consider ca acest regulament face din sofer sclav. Desigur ma astept la contradictii , fiind invocate orele de condus , inainte insa va rog sa luati in calcul si orele in care incarci ,descarci , speli masina, maturi remorca etc etc. Deci haidem sa numaram foile din placinta si sa vedem daca suntem sclavi cu acte-n regula . Ce ziceti va bagati? 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marku's Postat Februarie 8, 2015 Members Share Postat Februarie 8, 2015 Totusi, ai uitat de regulamentele locale. Hai calmeaza, in cateva ore isi face efectu'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Februarie 8, 2015 Moderators Share Postat Februarie 8, 2015 oldtrucker, dacă postarea o făcea altcineva, probabil că până acum aveai câteva pagini deja, cu răspunsuri. Răspunsuri clare, la obiect, cu legislația aplicabilă... dar oricum, nimic din ce nu știi și tu Așa cum femeile gravide, persoanele cu handicap, lucrătorii în condiții speciale/periculoase etc, etc au parte de prevederi legislative suplimentare, referitoare la munca lor (prevederi ce pot limita, prelungi sau modifica alte prevederi pentru alte categorii de lucrători) -- tot așa și noi, lucrătorii mobili, printre altele, avem și 561, cu prevederi diferite față de alte categorii de lucrători. Este un regulament al Comisiei Europene, care a fost adoptat de toate țările membre ale U.E. și în același timp, nici o țară membră nu a solicitat aplicarea pe teritoriul ei a vreunei legi în contradicție cu 561. Bănuiesc că ăsta e felul tău în care încerci să afli dacă membrii acestei comunități știu ''cu ce se mănâncă'' meseria asta, pentru că e foarte adevărat... legislația aplicabilă în domeniu este multă și stufoasă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Februarie 8, 2015 Share Postat Februarie 8, 2015 Salutari..Sunt total de acord cu parerea lui Oldtrucker... Principala problema a zilelor noastre este necunoasterea legislatiei muncii si a normelor sale de aplicare..multi pot spune chiar 90% din soferii anului 2015 nu sunt interesati de aceasta..multi nu isi cunosc drepturile si obligatiile,sunt interesati doar de a avea un loc de munca,daca se poate cat de cat platit si de restul zic ei sunt altii care trebuie sa se ocupe...Toti asteptam sa apara cineva intr o zi si sa ne ofere pe tava drepturi,salarii decente si respect din partea angajatorilor....Sincer eu personal sunt foarte dezamagit de catre multi dintre asa zis colegii nostrii care din dorinta de a avea un loc de munca se injosesc si accepta tot felul de salarii de mizerie si conditii de munca la fel..Apoi ma suna pe mine sau pe juristul sindicatului din care fac parte si ne cer sfaturi despre ce ar trebui sa faca sa fie respectati...Cat despre Reg 561/2006 acesta a fost gandit de catre niste experti in acest domeniu si care sunt sigur ca in viata lor nu au condus un camion,nu au arimat marfuri sau tras de clicheti,nu sau trezit la ora 01.am niciodata sa faca livrari magazinelor.Meseria zilelor noastre si munca dedicata acesteia este ,, Sclavagism modern si legal'' si fara suparare vina ne apartine noua celor care suntem de acord cu el...Degeaba reglementeaza acest regulament timpii de munca si de repaus al soferului daca acesta nu isi cere drepturile pentru timpul lucrat efectiv nu doar pentru condus si repaus...parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 9, 2015 Autor Members Share Postat Februarie 9, 2015 Sa vedem ce zice codul muncii aplicabil la noi : Art. 112 (1) Pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână. Art. 113 (1) Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este, de regulă, uniformă, de 8 ore pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus. (2) În funcţie de specificul unităţii sau al muncii prestate, se poate opta şi pentru o repartizare inegală a timpului de muncă, cu respectarea duratei normale a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână. Art. 114 (1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare. (2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână. (3) Pentru anumite activităţi sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă respectiv, perioade de referinţă mai mari de 4 luni, dar care să nu depăşească 6 luni. (4) Sub rezerva respectării reglementărilor privind protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă a salariaţilor, din motive obiective, tehnice sau privind organizarea muncii, contractele Art. 115 (1) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii se poate stabili prin negocieri colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durată zilnică a timpului de muncă mai mică sau mai mare de 8 ore. (2) Durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore Dupa cat pot eu intelege cf. art 114 aliniat 1......... parca mi-ar da dreptate Acum sa vedem ce zice UE : DIRECTIVA 2003/88/CE A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 4 noiembrie 2003 Articolul 6 Timpul de lucru maxim săptămânal Statele membre iau măsurile necesare pentru ca, în funcție de necesitățile de protecție a sănătății și securității lucrătorilor: (a) timpul de lucru săptămânal să fie limitat prin acte cu putere de lege și acte administrative sau prin convenții colective sau acorduri încheiate între partenerii sociali; timpul mediu de lucru pentru fiecare perioadă de șapte zile, inclusiv orele suplimentare, să nu depășească 48 de ore. Cum o fi ? Ca eu tot ca mine inteleg Daca totusi am dreptate ..........561 ar fi contradictoriu , Nu ? 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Februarie 9, 2015 Administrators Share Postat Februarie 9, 2015 561/ 2006 da ca limita maxima , tot , dar noi am creat aceasta limita ca obligatorie si de multe ori peste ... Eu muncesc pe local si impac si capra si varza .... 561/2006 , 3821/85 - 165/ 2014 împreună cu directiva 15/ 2002 nu te lasă sa depasesti limitele codului muncii , ci patronatele , care profita de nevoile muncitorilor si impun . Dreptul la sclavie si-l face fiecare , nu 561 .... Daca nu esti in stare sa te impui nu da vina pe o lege ca te subjuga , legea e una si clara .... 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 9, 2015 Autor Members Share Postat Februarie 9, 2015 561/ 2006 da ca limita maxima , tot , dar noi am creat aceasta limita ca obligatorie si de multe ori peste ... Eu muncesc pe local si impac si capra si varza .... 561/2006 , 3821/85 - 165/ 2014 împreună cu directiva 15/ 2002 nu te lasă sa depasesti limitele codului muncii , ci patronatele , care profita de nevoile muncitorilor si impun . Dreptul la sclavie si-l face fiecare , nu 561 .... Daca nu esti in stare sa te impui nu da vina pe o lege ca te subjuga , legea e una si clara .... Si totusi sa vedem ce zice 15/2002 -Art. 8 Derogari (1) Pot fi adoptate derogari de la articolele 4 si 7, din ratiuni obiective sau tehnice ori ratiuni care tin de organizarea muncii, prin intermediul conventiilor colective, acordurilor între partenerii sociali, sau daca acest lucru nu este posibil, prin dispozitii legale, de reglementare si administrative, cu conditia unor consultari între reprezentantii angajatorilor si ai lucratorilor respectivi si a depunerii de eforturi pentru încurajarea tuturor formelor relevante de dialog social. Uite o portita ca art 4 sa fie interpretat ! Oare pe aceasta derogare se poate abuza? si poate fi interpretat 561 asa cum zic eu? 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Februarie 9, 2015 Moderators Share Postat Februarie 9, 2015 Ia vezi oldtrucker, că vrei cu ardoare să crezi ceva (inițial am crezut doar că testezi lumea pe aici, dar de fapt tu ești fixat pe treaba asta)... dar sari peste art. 115 din Codul Munci (pe care chiar tu l-ai invocat): Art. 115 (1) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii se poate stabili prin negocieri colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durată zilnică a timpului de muncă mai mică sau mai mare de 8 ore. Cum ți-am spus și mai sus, nu te băga în aceeași oală cu vânzătoarele și după aia țipi că ești tratat ca un sclav. Meseria asta are niște reglementări specifice, care nu li se aplică vânzătoarelor... Și ți-a spus și Mario, mai elegant așa... 561 îți dă niște timpi maximi. Dacă tu îi muncești din plin, dar nu ești plătit după cum consideri că ar trebui, scuză-mă, dar te superi ca văcarul pe sat. Astea sunt reglementările pentru meseria asta... împacă-te cu ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 10, 2015 Autor Members Share Postat Februarie 10, 2015 Ia vezi oldtrucker, că vrei cu ardoare să crezi ceva (inițial am crezut doar că testezi lumea pe aici, dar de fapt tu ești fixat pe treaba asta)... dar sari peste art. 115 din Codul Munci (pe care chiar tu l-ai invocat): Cum ți-am spus și mai sus, nu te băga în aceeași oală cu vânzătoarele și după aia țipi că ești tratat ca un sclav. Meseria asta are niște reglementări specifice, care nu li se aplică vânzătoarelor... Și ți-a spus și Mario, mai elegant așa... 561 îți dă niște timpi maximi. Dacă tu îi muncești din plin, dar nu ești plătit după cum consideri că ar trebui, scuză-mă, dar te superi ca văcarul pe sat. Astea sunt reglementările pentru meseria asta... împacă-te cu ideea. Tu nu intelegi demersul meu ! Eu incerc sa evidentiez contradictia legislativa , care fiind inteleasa gresit si bine inteles folosita abil da dreptul patronilor sa abuzeze. Daca e sa fim pragmatici, peste 95% dintre soferi muncesc efectiv 13 ore / zi ! Sa nu-mi spuna cineva ca nu ! Daca gandesti drepturile nascute din textul legii si le compari cu practica ,vei avea motive sa gandesti ca mine . Insa nu e nevoie sa-mi explici mie cum sa gandesc si nici sa fii atos in exprimare ! Ar trebui sa fii mai calm in abordare si sa vezi ce vrea omul pana la capat . De altfel noi am mai avut frictiuni ( mie-mi trecuse) si vad ca le continui ,chiar daca a trecut ceva timp de cand nu am mai intrat pe aici. Daca ai alta parere decat mine ar trbui sa porti un dialog civilizat si nu sa fii acid si refractar . Inainte de orice replica e bine sa intelegi contextul . Inainte de a te exprima , incearca sa intelegi. Inainte sa critici , trebuie sa cunosti . Inainte sa raspunzi trebuie sa ai aptitudinea si pregatirea. PS As prefera sa te abtii pe postarile mele . Nu de alta dar ma deranjaza tonul tau ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 10, 2015 Autor Members Share Postat Februarie 10, 2015 Ca idee , ce urmaresc cu acest subiect . Toti muncim pe branci. Cei mai multi chiar pana la limita a 15 ore per zi , gasind fel de fel de motivatii pentru a fi la limita legalitatii. Oare cati dintre noi cunoastem legislatia si cati suntem in concordanta cu ea? Cati oare au curajul sa spuna dispecerului , ori sefului , ca nu mai misca camionul deoarece are stipulat in contractul de munca un program de 8 ore /zi si si-a terminat programul ? Cati lucreaza legal, di acest punct de vedere ? Cati primesc ore suplimentare ? Cati sunt ,,Gica contra" cand e vorba de timpul legal de munca , atunci cand telefoanele se inrosesc? Cine da dreptul patronilor , dispecerilor sau tertilor sa incalce legea in mod abuziv ? De ce soferii nu au un program , apropiat cat de cat cu oricare alta breasla ? Cine , ce , cum conditioneaza programul de munca ? Uite o analiza care,, respecta legea " , cei ce lucreaza pe comunitate stiu , lucrezi de luni pana vineri inclusiv si conduci numai cate 9 ore , la care sa adaugi numai pauza de 45 minute , fara sa mai iei la socotit incarcare , descarcare etc etc. , - la sfarsit de saptamana deja ai cumulat 45 ore de munca , teoretic putand lucra inca 3 ore in acea saptamana , pana la cele 48 ore saptamanale la care ai dreptul . Aici se naste controversa ! 1. Cine da dreptul soferului sa depaseasca normetivele ce reglementeaza timpul de munca? 2. Cine beneficiaza ? 3. Care este norma maxima admisa a programului de munca ce poate fi executata de catre sofer? PS Daca facem niste calcule corecte , cu siguranta vom avea dileme . Referitor la subiect ......oare acest 561 forteaza mana soferului? Eu cred ca da . 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members carcone Postat Februarie 19, 2015 Members Share Postat Februarie 19, 2015 Bătrâne, presupunând ca nu ești bibliotecar, tu cate ore lucri zilnic? Dar săptămânal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 24, 2015 Autor Members Share Postat Februarie 24, 2015 Bătrâne, presupunând ca nu ești bibliotecar, tu cate ore lucri zilnic? Dar săptămânal? Tocmai de aceea am deschis subiectul . Lucrez ca toti care lucreaza si am pretentia ca respect la singe 561/2006, abuzand insa impotriva vointei mele cat si a legislatiei muncii . Ce caut in raspunsurile de aici ? Un simplu test de viziune a colegilor asupra legislatiei cuprinsa intre 561 si normativele ce reglementeaza munca , dorind sa aflu de partea cui revine vina in fata abuzului , soferilor sau patronatului , dispecerilor sau beneficiarilor , legiuitorului sau interpretului , iar in subsidiar cati dintre soferi i-si cunosc si cer drepturile legale. O chestie cu interes economico-social ......sau ceva de genul cuprins in revendicarile sindicale . As vrea sa vad dezbatere pertinenta pe aceasta tema , care dealtfel implica toti soferii profesionisti , indiferent de cultura , sex, religie etc. Gasesc ca este un punct fierbinte , ca problematica revendicativa, cu trimitere catre drepturile nerecunoscute ale aceste bresle si ar trebui dezbatut. Zic si eu....... Va bagati? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members carcone Postat Februarie 24, 2015 Members Share Postat Februarie 24, 2015 Bătrâne, zic sa ne băgăm în UK. Acolo plata e pe ora NU MAI ACCEPTAȚI CONTRACTE DE MUNCA FĂRĂ DIURNA TRECUTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 24, 2015 Autor Members Share Postat Februarie 24, 2015 Bătrâne, zic sa ne băgăm în UK. Acolo plata e pe ora NU MAI ACCEPTAȚI CONTRACTE DE MUNCA FĂRĂ DIURNA TRECUTA! Acasa trebuie facut ceva.......trece timpul...... vom vrea pensii......si la minimul pe economie , nu o sa avem bani nici de pemper ! Viitorul trebuie construit acum si acasa. Nu numai diurna , ci si orele suplimentare si vechimea , orele de noapte si operatiunile ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members gicabrasoveanu Postat Iunie 16, 2015 Members Share Postat Iunie 16, 2015 (editat) Eu vad ca solutie un sindicat independent cum e in franta pentru ca la vedere e si functioneaza. Numai ca romanul vrea tot si fara sa plateasca cu 200 de euro la an mai putin nui unu nici mai bogat nici mai sarac tot asa il cheama si tot omul ala este.si nu se poate face nimic daca lumea nu este unita.nu aveti un lucru clar si anume daca transportul se opreste incepe razboiul.citi soferi se pot inlocui de odata intro firma.si mai mult decit atit un sef vrea sa stea linistit ca stie ca are un sofer care nui da probleme ajunge la timp nu intoarce camionul si asa mai departe un sef nu vrea sa plateasca mai putin si pe deasupra sa stea noptile cu morcovu in fund ca ce se intimpla. Aia nui firma aia e circala. Editat Iunie 19, 2015 de cico_3504 ortografie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mit Postat Septembrie 23, 2015 Members Share Postat Septembrie 23, 2015 Oldtrucker, abia acum am vazut acest topic si am decis sa-ti raspund in detaliu. Vei gasi raspunsul in topicul De ce 13-15 ore pe zi? Sper ca raspunsul sa fie destul de complet si de clar. Daca mai ai intrebari le astept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.