Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Recommended Posts

Observ ca cei mai multi dintre soferii noi in branse , sunt posesori de ,,agabaritic"  si ma intreb la ce le foloseste acest atestat .  Eu gasesc ca fac o cheltuiala inutila . Nimeni nu angajaza un incepator pentru transporturi agabaritice specializate !!! De aici se naste intrebarea. Pe de alta parte , nimeni nu va va intreba de atestatul de agabaritic cand veti transporta o marfa mai lunga decat remorca cu 1m, (se mai intimpla uneori sa cari marfa mai lunga decat remorca) si desi se constituie ca  a fi transport agabaritic, nu va fi tratat astfel decat din punct de vedere in a asigura  siguranta circulatiei. Si atunci ma intreb ....de ce scoateti atestete pentru agabaritic?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Eu abia ce am obtinut categoria "C" si urmeaza categoria "C+E" urmand ca apoi sa dau si de atestate, respectiv: atestat marfa+ agabaritic. De ce dau agabaritic? Pentru ca pana acum am luctat in Germania la carusele in parcuri de distractie, iar acolo se mai cere.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

[...] De ce dau agabaritic? Pentru ca pana acum am luctat in Germania la carusele in parcuri de distractie, iar acolo se mai cere.

Atestatul ăla e valabil/cerut exclusiv pe teritoriul RO. Nu există un echivalent al acestuia în U.E. Și la noi a apărut doar pentru că Codul Muncii are prevederi separate pentru munca în condiții deosebite/speciale/periculoase etc...

Deci ce spui tu... vrăjeală!!! Nu-ți cere nimeni afară atestatul de agabaritic.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu abia ce am obtinut categoria "C" si urmeaza categoria "C+E" urmand ca apoi sa dau si de atestate, respectiv: atestat marfa+ agabaritic. De ce dau agabaritic? Pentru ca pana acum am luctat in Germania la carusele in parcuri de distractie, iar acolo se mai cere.

  As vrea sa vad si eu cine iti cere .  Inca nu ai treaba cu soferia , mai invata  si bine ar fi sa inveti bine!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare colegii eu am lucrat in Suedia tot pe transport carusele vreo 2 ani si aveam un transport destul de lung si greu, dar nu mi-a cerut nimeni atestat pentru marfuri agabaritice. Probabil cei care il fac, il fac ca sa aiba o diploma in plus (da mai bn la CV) sau sunt prost informati de instructori sa le mai ia un banut in plus...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asa a cerut firma. Toti soferii aveau.

 

 

  O prostie!  Marfa carata pe transportor nu prea se incadreaza la agabaritice .Pe transportor se cara autovehicule . Daca aveau platforme sau treylor -e de mare tonaj si carau utilaje industriale  , ori vehicule speciale etc., era cu totul altceva.  Agabaritic = peste gabarit , sau mai bine spus , mai lat de 2, 5 m , mai lung de 13,6 m ( cat e o prelata obisnuita ) , mai inalt de 4 m , sau mai greu de 40T MMA  , asta ca generalitati. Mai simplu spus ....sa nu iesi din gabaritul constructiv al camionului standard.   Transportoarele se incadreaza in limitele legale pentru transporurile generale specializate.  Una e sa cari masini pe transportor  si alta sa cari un utilaj lat de 6 m , lung de 30 m si greu de 50 T   . Ar mai fi si exemplul cu tancul militar , care nu iese din gabaritul platformei si nici inalt nu e , dar are greutate mare 45- 80 t , nu este un transport agabaritic concret decat prin MMTA.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Colegii noi in bransa, la cursurile de atestare profesionala se aleg de obicei cu un " pachet " care contine atestat transport marfa, - atestat transport persoane daca au promovat si examenul pt categoria D -, atestat transport ADR - colete + cisterne si " bonus " primesc gratuit atestatul pentru transporturi agabaritice. Deci, nu costa nimic, pe ei nu-i ajuta cu nimic. Atestatul pt transporturi agabaritice exista si in alte state membre UE - in Ungaria a trebuit sa-l obtin in anii '90, deci inainte sa intre in vigoare la noi sistemul de atestare profesionala. Problema este cum se obtine atestatul. Teoretic permisul de conducere da dreptul soferului sa conduca un autovehicul conform categoriilor detinute,  iar atestatul profesional sa profeseze, sa execute un anumit tip de transport. Colegii care dau examen pt obtinerea CPI, dupa promovarea examenului teoretic, au de sustinut un examen practic fara nici o legatura cu atestarea profesionala, conduc timp de 40 de minute ca si cum dau din nou examen pt permisul de conducere. Nu se simuleaza introducerea manuala a datelor in tahograf ( daca e pe diagrama se completeaza de catre instructor sa nu se piarda timpul ), nu se simuleaza arimarea marfurilor, repartizarea greutatii pe axe, completare documente transport ( CMR, aviz expeditie, foaie de parcurs, ordin de deplasare, foaie de decont, etc ), orientarea cu ajutorul hartilor, navigatiei, nu se simuleaza - practic - oprirea in conditii de siguranta la sfarsitul programului de condus, procedura de cantarire, proceduri vamale ( nu toate tarile fac parte din UE ), folosirea cablului vamal si a sigiliilor, intr-un cuvant nu se face nimic. Ca si incazul permisului de conducere scopul nu este de pregatire profesionala, ci de obtinere a unei bucati de plastic sau carton, contra cost. Principalul vinovat este sistemul, care da posibilitatea de sustinere a examenului pt permisul de sofer profesionist dupa 15 sedinte de conducere, din care doar 3 cu remorca ! De " formare profesionala "  dupa cinci zile de curs !

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Colegii noi in bransa, la cursurile de atestare profesionala se aleg de obicei cu un " pachet " care contine atestat transport marfa, - atestat transport persoane daca au promovat si examenul pt categoria D -, atestat transport ADR - colete + cisterne si " bonus " primesc gratuit atestatul pentru transporturi agabaritice. Deci, nu costa nimic, pe ei nu-i ajuta cu nimic. Atestatul pt transporturi agabaritice exista si in alte state membre UE - in Ungaria a trebuit sa-l obtin in anii '90, deci inainte sa intre in vigoare la noi sistemul de atestare profesionala. Problema este cum se obtine atestatul. Teoretic permisul de conducere da dreptul soferului sa conduca un autovehicul conform categoriilor detinute,  iar atestatul profesional sa profeseze, sa execute un anumit tip de transport. Colegii care dau examen pt obtinerea CPI, dupa promovarea examenului teoretic, au de sustinut un examen practic fara nici o legatura cu atestarea profesionala, conduc timp de 40 de minute ca si cum dau din nou examen pt permisul de conducere. Nu se simuleaza introducerea manuala a datelor in tahograf ( daca e pe diagrama se completeaza de catre instructor sa nu se piarda timpul ), nu se simuleaza arimarea marfurilor, repartizarea greutatii pe axe, completare documente transport ( CMR, aviz expeditie, foaie de parcurs, ordin de deplasare, foaie de decont, etc ), orientarea cu ajutorul hartilor, navigatiei, nu se simuleaza - practic - oprirea in conditii de siguranta la sfarsitul programului de condus, procedura de cantarire, proceduri vamale ( nu toate tarile fac parte din UE ), folosirea cablului vamal si a sigiliilor, intr-un cuvant nu se face nimic. Ca si incazul permisului de conducere scopul nu este de pregatire profesionala, ci de obtinere a unei bucati de plastic sau carton, contra cost. Principalul vinovat este sistemul, care da posibilitatea de sustinere a examenului pt permisul de sofer profesionist dupa 15 sedinte de conducere, din care doar 3 cu remorca ! De " formare profesionala "  dupa cinci zile de curs !

 

   Totusi atestatul de agabaritice se plateste ..... eu am avut ( caci mi-a trebuit) si l-am platit . Acum ...nu mai stiu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu am spus care este practica. Teoretic se plateste. Atestatul pentru  transport agabaritic nu aduce prea multi bani scolilor,asa ca se merge pe principiul daca platesti si ADR-ul cisterne ( nici cu asta nu prea au ce face ), primesti gratis atestatul pentru transporturi agabaritice. Scoala atrage niste candidati in plus, examenul e " vax albina ", ARR-ul primeste niste banuti pentru emiterea cartonului, colegul devine mandrul posesor a unei bucatele de hartie, si toata lumea e multumita. Peste 5 ani, 99% din cei ce devin CPC-isti, renunta la reinoirea atestatului pentru  transporturi agabaritice, pentru  ca intre timp mai dispare din entuziasmul de la inceput, deja stiu ca realitatea nu este asa romantica : partea cu  bunaciuni " care fac autostopul, bani garla si distractie cu colegii, nu prea are acoperire in viata de zi cu zi. Mai trist este ca si daca cineva vrea sa invete, nu prea are ce si de la cine. Marea majoritate a " profesorilor " care predau la cursurile de atestare profesionala sunt - frumos spus - teoreticieni. N-au vazut in viata lor o descarcare in faza gazoasa, nu s-au certat cu un dispecer care nu intalege de ce cu o anumita incarcatura nu poti trece printr-un anume tunel, n-au dat din colt in colt sa gaseasca o parcare ADR, dar predau despre asa ceva. N-au incarcat in viata lor un velier cu greutate de chila fixa. Nu spun nimic despre schimbatul vitezelor in cazul tractarii multiple, sau despre incadrarea in viraj a camionului care trage ca sa nu-l bage in exterior pe cel care impinge, mai ales in cazul cand trailler-ul are axe viratoare. Nimic despre riscul piederii tractiunii, masuri de evitare, contracarare. Tot cursul se refera la depasirea dimensiunilor standard. P.S. - Si sa fereasca Dumnezeu sa ai parte de antemergatori, care si ei au obtinut atestatul de insotitor transporturi agabaritice la " apelul bocancilor ". Ai rupt-o in fericire, dupa cursa esti tentat sa te angajezi pe maxi-taxi, sau pe dubita de paine.

 

 Zici bine ... :))  :))  :))  :))  :))

Editat de oldtrucker
cuvinte prescurtate

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

oldtrucker, pe Uk si Irl sunt trailer-e de 4.5 si 4.65 m, dar nu-ti trebuie atestat agabaritic.

Trebuie doar sa fii mai atent la indicatoare / poduri !

Personal eu am atestatul pentru agabaritic doar pentru ca nu a costat mult peste toate celelalte acte si atestate.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

oldtrucker, pe Uk si Irl sunt trailer-e de 4.5 si 4.65 m, dar nu-ti trebuie atestat agabaritic.

Trebuie doar sa fii mai atent la indicatoare / poduri !

Personal eu am atestatul pentru agabaritic doar pentru ca nu a costat mult peste toate celelalte acte si atestate.

  In cazul expus de tine ....la ce e bun atestatul agabaritice? ( aceasta este intrebarea)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca Giani Grecu a explicat cel mai bine despre ce este vorba de fapt la un transport agabaritic.

In exemplul meu, am zis destul de clar ca nu este nevoie de atestat agabaritic. Multi il au, dar majoritatea nu au intentia sa-l folosesca cu adevarat.

Sincer, tot respectul pentru soferii care sunt implicati in transporturi agabaritice. Sa vezi cum in tarile civilizate ceilalti soferi ii respecta in trafic, chiar daca blocheaza o iesire de pe autostrada timp de 'X' minute.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.