Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Atestatul ...o gaselnita


oldtrucker

Postări Recomandate

  • Members

 Iata parerea mea despre atestat......simplu , o gaselnita ale statelor de a mai incasa niste bani ! Sa nu uitam ca dreptul de a conduce autovehicule ti-l confera permisul de conducere !  Legal ai dreptul sa conduci un autovehicul , indiferent de cum se numeste , imediat de cum ai obtinut permisul de conducere , pentru categoria respectiva ,permis ce  te licentiaza ca a fi apt spre a conduce acele autovehicule . Atestatul nu-ti confera dreptul de a conduce ! Mai degraba este un document care confirma dreptul conferit de catre permisul de conducere. Stiu ca voi primi oarece,, urechieli" pentru aceste afirmatii , insa raman la parerea mea . Si ca sa ,,rup pisica " inca de la inceput , stiind ca voi primi replici de genul ...ca apar legi noi , si ca apar probleme noi  si ca de aceia  sunt firesti atestatele , eu sustin sus si tare ca dreptul de a conduce autovehicule ti-l da permisul de conducere , totodata iti recunoaste insusirea legilor privitoare la dreptul de a conduce si impune cunoasterea si respectarea viitoarelor masuri legislative aplicabile in domeniu.  Asa ca eu nu vad utilitatea atestatului!   Cu alte cuvinte , atestatul confirma dreptul legal de a conduce parafrazand documentul care atesta calitatea. Dreptul de a profesa meseria de sofer in baza categoriilor de autovehicule mentionate in permisul de conducere , este firesc si logic......daca nu detii permis , nu poti conduce , iar daca nu poti conduce , nu poti fi sofer profesionist . Pot conduce si lucra si fara atestat ( logic) , dreptul fiindu-mi incredintat de catre permisul de conducere.  Sa nu lungesc pelteaua .....eu cred ca atestaul nu este altceva decat o taxa la dreptul de a profesa , o taxa care scoate bani din buzunarul soferilor pe motiv de motive!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Ca de obicei, vezi numai înainte...

Tu ai impresia că meseria de șofer înseamnă doar să conduci un ansamblu de vehicule... căci DOAR atât îți permite permisul, să-l conduci. Atestatul îți dă dreptul să profesezi meseria de ''șofer autocamion'', deoarece, în țara asta pe care toți o înjură, spre surprinderea voastră aflați că sunt și legi. Și chiar legi bune.

Una dintre ele, pe undeva prin Codul Muncii pe care-l invocați peste tot pe forum, zice că ''angajatul trebuie să fie apt profesional pentru activitatea pe care o desfășoară''. Și atestatul (teoretic) asta dovedește.

În plus, la școala de șoferi nu te învață să completezi un C.M.R., să asiguri o marfă... chestii care (tot teoretic) le înveți la cursurile pentru atestare.

Deci, nu este nici pe departe o găselniță... are rostul lui, bine gândit.

Acum o să-mi spuneți că nu te învață nimeni nimic... Corect, dar câți dintre voi a-ți vrut să învățați?!?... ''Ce atâta învățat... plătim acolo la ei să ne dea plasticul și învățăm pe parcurs!!!''

Pe site-ul A.R.R. este postată toată baza de întrebări de la examene... pur și simplu doar citind acele întrebări și tot devii mai șofer decât mulți, foarte mulți berbeci de aici de pe forum și de pe drumurile comunității.

 

P.S. Să mă contrazică cei care au învățat pe bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ca de obicei, vezi numai înainte...

Tu ai impresia că meseria de șofer înseamnă doar să conduci un ansamblu de vehicule... căci DOAR atât îți permite permisul, să-l conduci. Atestatul îți dă dreptul să profesezi meseria de ''șofer autocamion'', deoarece, în țara asta pe care toți o înjură, spre surprinderea voastră aflați că sunt și legi. Și chiar legi bune.

Una dintre ele, pe undeva prin Codul Muncii pe care-l invocați peste tot pe forum, zice că ''angajatul trebuie să fie apt profesional pentru activitatea pe care o desfășoară''. Și atestatul (teoretic) asta dovedește.

În plus, la școala de șoferi nu te învață să completezi un C.M.R., să asiguri o marfă... chestii care (tot teoretic) le înveți la cursurile pentru atestare.

Deci, nu este nici pe departe o găselniță... are rostul lui, bine gândit.

Acum o să-mi spuneți că nu te învață nimeni nimic... Corect, dar câți dintre voi a-ți vrut să învățați?!?... ''Ce atâta învățat... plătim acolo la ei să ne dea plasticul și învățăm pe parcurs!!!''

Pe site-ul A.R.R. este postată toată baza de întrebări de la examene... pur și simplu doar citind acele întrebări și tot devii mai șofer decât mulți, foarte mulți berbeci de aici de pe forum și de pe drumurile comunității.

 

P.S. Să mă contrazică cei care au învățat pe bune!

 

    Pai... sa te cotrazic!  Acum cca. 33 anisori , am hotarat sa devin sofer profesionist dupa cam 1an si 6 luni de scoala de soferi - mecanici auto, la care am adaugat si 11 luni de specializare pentru categoria D si Tb ,( pe timpul acela se facea scoala la zi , zi de zi 6 din 7 cu program de 8 ore/zi), iata-ma-s sofer ! Aveam un ,,rozaliu" in buzunar cu toate gradele , de la A la Tb !  Pe atunci permisul ce-l aveam , mi-a conferit dreptul de a profesa ca sofer . De atunci si pana s-a gasit gaselnita , parca prin anul 2006 ( in Romania,... legea comunitara fiind de prin 2003)  , daca nu ma insel , am profesat in aceasta meserie . Fa o socoteala ....din 1982 pana in 2006... niste ani buni ...nu-i asa ?  Toata aceasta perioada , oare nu am fost sofer? In cartea mea de munca , scrie negru pe alb , sofer profesionist ! Cei de varsta mea , zic eu ,  sunt intr-o situatie similara. Oare nu erau soferi? Oare nu respectam AETR-ul , dintre cei care am facut TIR-ul, si aici ma refer la cei ce mai,, scapam pe afara" cu RO-Tir, ITIA  sau ITBN... ? Crezi ca eram pe langa lege?  Te inseli!  Diferenta intre noi cei de atunci si cei de azi o face un act ce-mi spune ca sunt sofer?  Citeste legea care a adus aceasta aberatie si poate i-mi vei da dreptate. Vezi tu ....  pe timpul ala , scoala era scoala ......Nu prea erai admis la exemen dupa 30 de ore si cu practica facuta pe you tube! Permisul se lua greu si cu sudoare multa .  Pentru specializarea transport persoane , eu , desi lucram sofer profesionist , a trebuit sa fac scoala 11 luni la ITB ( voiam sa lucrez pe autobuz)  iar dupa scoala , a urmat examenul cu scoala , apoi cel cu politia . Pe timpul ala trebuia sa ai cel putin 280 ore de practica pentru a fi admis la examen pentru transport persoane si cel putin 1 an vechime ca sofer profesionist! Daca nu luai examenul cu scoala ...nu,, pupai" examenul la militie !  Iar tu vii azi si-mi spui ca nu sunt profesionist daca nu am acel cartonas numit atestat? Apoi pe timpul ala ( referitor la codul muncii) , aveam si noi niste grade ( pentru care trebuia sa trecem examene), salariul era dupa grupe de vehicule si nu prea ajungeai pe TIR imediat ce credeai ca esti sofer, ..... aveai salariu frumos , comparabil chiar si cu un medic! Ca mine sunt inca multi si crede-ma ca daca ne punem putin mintea la contributie , putem demonstra oricui ca avem dreptate, ca suntem profesionisti , chiar si fara atestate! 

 

 PS Sa nu-mi zici ca sunt frustrat , comunist sau senil nostalgic , poti doar sa-mi zici ca-s Up- gradat  :-j ( si am si atestat si ADR  ......chef de munca nu prea mai am)

 

 

Final :  Pai de ce legea le da dreptul la examen fara scoala temeinica ?  ....Sa le ia banii dupa obtinerea permisului? ...constatand faptul ca nu au pregatire ?   Si asta-i o logica .  ( murdara logica!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Ai înțeles exact pe dos.

Atestatul ''te califică'' d.p.d.v. legal pentru meseria de șofer, pentru că acum pregătirea pentru categoriile C, E și D se poate face și în sistemul privat. Înainte doar liceele de profil, armata și A.C.R.-ul ofereau posibilitatea asta... sau mă rog, nu existau școli particulare. Dealtfel, cei ce fac un liceu auto azi, se duc direct la examen pentru atestat, plătesc doar pentru eliberarea lui.

Inclusiv azi, metodica pentru pregătire prevede un minim de ore de condus (mult mai multe de 30), din care o parte pe timp de noapte, un nr. minim de km (să se vadă pe diagramă)... dar...

Tu ai spus că atestatele sunt fără rost... iar eu ți-am spus că nu e așa. N-am spus că nu ești șofer.

Pur și simplu legislația a fost adaptată la schimbările vremurilor, atâta tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 Pai in acceptiunea ta , daca atestatul,, te califica" pentru meseria de sofer .....de ce Dumnezeu mai trebuie permis ? Oare de ce trebuie permisul inainte de a avea atestat ?    Daca eu sunt un smintit  si-mi iau un camion sa ma plimb cu el , fara a profesa meseria de sofer .....pur si simplu ma plimb cu el, cu camionul meu , pe banii mei ....ce-mi da acest drept , permisul sau atestatul?  Trebuie atestat pentru a ma plimba cu camionul ? Hai sa fim subiectivi!    Si o ultima problema ....odata ce ai obtinut atestatul de ce valabilitatea sa este de 5 ani ?  Dupa 5 ani nu mai esti sofer?  Nu-mi da exemplul absurd cu regelmentarile survenite intre timp sau alte bazaconii . Toata viata, legislatia se va modifica , tu ca cetatean avand obligatia legala , de a cunoaste si respecta legea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

mai spuneti-mi o meserie in care ...dupa ce te-ai calificat si ai inceput sa profesezi....trebuie la o anumita perioada sa faci scoala si sa dai banii...din nou...si din nou....in plus....cine mai munceste legal  15 ore pe zi..??

si eu consider ca atestatul e o pacaleala pentru atragere de fonduri constante ...dar stiu ca nu suntem uniti sa facem ceva...daca am fi ..s-ar putea schimba foarte multe.....una este sa faci o scoala....apoi o specializare....din cind in cind ,pentru a te pune la curent cu schimbarile profesiei..alta sa faci o scoala pentru atestat...constant...indirect cineva primeste fonduri...de la noi toti..fonduri gen plata scolii...plata atestatului in sine[care normal..nu se poate face in tara noastra..numai afara..]

In fine...eu personal as considera ca un incepator ar trebui sa faca o scoala..temeinica..apoi un curs specializare..si gata...dar..nefiind uniti...nu putem decit urma legea...lege care nu a fost facuta cu soferii...ci cu politicienii...

Si apropo..si eu sunt unul din cei care au facut o scoala corect..care a fost prezent si atent  la cursuri ulterior,pentru atestate...fii sigur ca sunt mai multi asa..intradevar..majoritatea sunt nepregatiti...si de aceea accepta orice...si tot de aceea s-a ajuns la decaderea meseriei...

Nu sunt nostalgic dar inainte de '89 un sofer era privit ca un director.....acum e privit...ca un ...ma abtin sa folosesc un cuvint urit...

Unii angajatori sunt socati cind intilnesc soferi care nu accepta ce li se spune daca e ilegal.....placa cu ailalti fac nu conteaza la cei pregatiti...

Si nu va conta..pacat ca nu ne putem uni si face ceva...asa am putea scapa de cursul asta de atestate de exemplu..periodic..Ar merge facut o data,temeinic...cu prezenta si tot tacimul...apoi un examen si gata...S-Ar schimba mentalitatea celor care ar alege aceasta meserie..indiferent de ce au fost ei inainte..bucatari,cofetari,pompieri.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

Va salut .De acord cu cico_3504 , oldtrucker si tuturor celor ce gandesc la fel ca ei .Si eu lucrez ca sofer din 1982 si culmea,m-am descurcat fara atestat,gps ,etc.si am completat CMR si carnet TIR la indigo,pe vremea cand arr nu exista.concluzia ? fiecare intelege ce vrea.Drumuri bune tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...
  • Members

Salutare dragi colegi.Ma bag si eu putin in discutie ca sa-mi expriim parerea fata de aceste legi care sunt cateodata cu dus si intors.Am citit comenturile de mai sus si pot spune ca adevarul este undeva la mijloc dupa parerea mea.Sa dau un exemplu,astazi 10.03.2016 am obtinut categoria C,urmeaza E-ulDeci,ce pot face cu aceasta categorie deocamdata?In viziunea mea treaba sta cam asa:Categoria B sau o singura categorie pe permis este pentru soferii amatori,cei care folosesc mijloacele proprii sau a unei terte persoane ocazionale sau nu,cu drept de circulatie pe drumurile publice conform categoriei obinute.In situatia mea avand B-ul din 2008 pana azi ma consider sofer amator cu toate ca permisul il detin de 8 ani.De azi inainte,avand si C-ul pe permis s-au schimbat treburile,sunt profesionist din punct de vedere legal nu?Ca nu am experienta necesara asta e alta treaba.....dar,ce pot face cu categoria  C spre exemplu? Da,ma suna un prieten sa spunem sa ii scot camionul din service caci soferul lui s-a inbolnavit/s-a insurat/si-a dat demisia,etc.....ok,am drept de circulatie de la service-ul cu pricina pana acasa sa spunem?...am acest drept deoarece detin categoria necesara pentru a conduce un camion pe drumul public.Dar,a 2-a zi prietenul ma roaga sa iau camionul si sa efectuez un transport de marfa de la Braila la Cluj.....opaaaa,s-a schimbat treaba,...da am permis sa-l duc de colo-colo gol dar cand e vorba de marfa pe o asa distanta ce facem?Cum stiu eu aranjarea marfii (arimarea),cum stiu eu siguranta marfii??/etc....pentru asta cred ca exista atestatul de marfa,este un fel de specializare si iti confera dreptul de a profesa meseria de sofer profesionist....contaziceti-ma daca gresesc.Cu respect  drumuri bune!

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ps:Am uitat sa mentionez,cei care spun ca au permisul de prin anii 80-90,pai fratilor nu puneti meseria care o invatati atunci cu ce se face acum,poate pentru asta s-au bagat si atestatele astea.Am facut 300 H conducere C+E si o saptamana teorie,hmmm....cum spunea si profesorul de legislatie,stiu ca n-ati inteles nimic (mecanica),ce va preau aici in cateva ore eu am facut in 5 ani.Soferii vechi sunt intradevar soferi,noi astia (inclusiv subsemnatul) mai ne trebuie destule ore de dormit prin cabina ca sa intelegem cu ce se mananca meseria asta,corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

multumesc de informatie..nu stiam...numai ca mi s-ar parea mai usor acolo..pe fluviala cred...dincolo nu te contrazic..posibil..dar esti pe apa..si ai probleme mari doar la ''parcare''..ca la mers tii cursul...o sa ma interesez ca sa fiu bine informat..mersi din nou..bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Alex, hai sa nu bagam marinaria de ocean in aceeasi oala cu soferia de camioane, parcheri un vapor de 100X mai usor decat un camion cu vagon.

Intradevar dreptatea este undeva la mijloc in privinta asta iar legislatia a fost schimbata din urmatoarele cauze (parere pur personala)

1. lipsa de elevi pentru licee de soferilor profesionisti, vezi comentarii Oldtrucker

Aici avem varianta ca soferul sa aleaga aceasta meserie din liceu cu pregatirea mentionata dar ce te faci cand nu mai ai suficienti elevi care sa-si doreasca aceasta meserie?

2. crearea unor "surse" alternative de a pregati soferi CDE, vezi comentarii Cristian

Asta este alternativa sau gaselnita de a crea soferi CDE cand cererea este mare iar cei care doresc dispar in favoarea altor meserii mai putin riscante.

Strict la acele ore de pregatire pentru atestate - sunt din alt film ca nu ai cum sa asimilezi toate informatiile intr-o saptamana de curs. Toata aceasta idiotenie in pregatirea viitorilor soferi profesionisti cade exclusiv pe umarul soferilor vechi si cu experienta ceea ce nu mi se pare 100% normal pentru ca nu toti au acea pedagogie nativa in a fi buni profesori si in loc sa fie omul linistit in echipaj mai trebuie sa stea, dupa caz, geana pe "biban" sa nu dea cu tiru-n pom si colac peste pupaza multi nu sunt platiti extra pentru asta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Moderators

De ce vă e așa greu să recunoașteți că apariția sistemului cu atestate nu are nici o legătură cu ce ''a fost odată''?!? Schimbările astea nu s-au făcut ca să pună cineva la îndoială calitatea șoferilor vechi și nici ca să dea startul vreunei competiții între generații. Au fost niște schimbări necesare, atâta tot.

Pe vremuri se făcea șoferie cu harta, fără GPS și on-board telematics, fără telefon mobil. Ok, era greu. Dar în același timp viteza medie era undeva la 45-50km/h, distanța parcursă/30 zile era undeva la 6000-7000 de km, o încărcare-o descărcare, iar traficul nu mai zic... vedeai o mașină joia și vara.

Evoluția industriei transporturilor, din toate punctele de vedere (vehicule, sisteme de transport etc) a dus inevitabil la apariția de reguli noi (și să nu trecem cu vederea că cele mai multe asemenea reguli vizează securitatea în muncă). Ori regulile noi, odată apărute, ele nu pot fi implementate dacă nu ai și un sistem care să perfecționeze ''utilizatorii'', să zic așa. Nu-i poți cere unuia să respecte o regulă, dacă el nu știe care e regula respectivă.

Și problema a fost la discrepanța dintre avântul industriei transporturilor și ''amorțeala'' sistemului educațional. Școlile din sistemele publice nu au ținut pasul cu dezvoltarea transporturilor, în consecință, ceea ce te învăța la școală, deja nu se mai aplica ''pe drum''. Și atunci, au stabilit acest sistem adițional prin care se asigură că tu, cel care conduci în condițiile de azi, știi ce ai de făcut. Punct, nimic altceva. Nu zice nimeni că X nu e șofer, deși conduce de 30 de ani. Nu, ei doar vor ca cei care intră în branșă să învețe înainte de a se urca la volan, nu în timp ce, cum a făcut X, acum 30 de ani.

Deci da, atestatele SUNT o găselniță, dar în sensul bun, nu în sensul rău.

 

P.S. Evident și găselnița asta are punctele ei nevralgice, cum ar fi metodologia, plata repetată la fiecare 5 ani... dar ideea principală nu este una rea, din contră.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

Salutare, vreau sa impartasesc cu voi intrebarea pe care am gasit-o in examenul de atestat de conducator auto transport marfa- CPI.

Ce trebuie sa aveti în vedere pe parcursul deplasarilor efectuate în conditiile de carosabil umed, acoperit de mâzga?

a) -curatirea periodica a farurilor;

b ) -refacerea periodica a presiunilor în pneuri;

c) -schimbarea periodica a lamelor stergatorului de parbriz;

d) -verificarea periodica a aderentei caii de rulare, prin încercari de frânare controlate;

 

Acum intrebarea mea este: Care este varianta corecta si de ce?. Sa va dau si un indiciu: daca va ganditi la varianta "d)" ati raspuns gresit.

Editat de FlapJack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Raspuns corect : a.

In conditii de carosabil umed acoperit de mazga farurile (si nu numai ) sunt predispuse la murdarire ba chiar acoperirea lor fapt ce duce implicit la reducerea vizibilitatii .

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
  • Members
La 12.03.2015 la 10:01, oldtrucker a spus:

 

    Pai... sa te cotrazic!  Acum cca. 33 anisori , am hotarat sa devin sofer profesionist dupa cam 1an si 6 luni de scoala de soferi - mecanici auto, la care am adaugat si 11 luni de specializare pentru categoria D si Tb ,( pe timpul acela se facea scoala la zi , zi de zi 6 din 7 cu program de 8 ore/zi), iata-ma-s sofer ! Aveam un ,,rozaliu" in buzunar cu toate gradele , de la A la Tb !  Pe atunci permisul ce-l aveam , mi-a conferit dreptul de a profesa ca sofer . De atunci si pana s-a gasit gaselnita , parca prin anul 2006 ( in Romania,... legea comunitara fiind de prin 2003)  , daca nu ma insel , am profesat in aceasta meserie . Fa o socoteala ....din 1982 pana in 2006... niste ani buni ...nu-i asa ?  Toata aceasta perioada , oare nu am fost sofer? In cartea mea de munca , scrie negru pe alb , sofer profesionist ! Cei de varsta mea , zic eu ,  sunt intr-o situatie similara. Oare nu erau soferi? Oare nu respectam AETR-ul , dintre cei care am facut TIR-ul, si aici ma refer la cei ce mai,, scapam pe afara" cu RO-Tir, ITIA  sau ITBN... ? Crezi ca eram pe langa lege?  Te inseli!  Diferenta intre noi cei de atunci si cei de azi o face un act ce-mi spune ca sunt sofer?  Citeste legea care a adus aceasta aberatie si poate i-mi vei da dreptate. Vezi tu ....  pe timpul ala , scoala era scoala ......Nu prea erai admis la exemen dupa 30 de ore si cu practica facuta pe you tube! Permisul se lua greu si cu sudoare multa .  Pentru specializarea transport persoane , eu , desi lucram sofer profesionist , a trebuit sa fac scoala 11 luni la ITB ( voiam sa lucrez pe autobuz)  iar dupa scoala , a urmat examenul cu scoala , apoi cel cu politia . Pe timpul ala trebuia sa ai cel putin 280 ore de practica pentru a fi admis la examen pentru transport persoane si cel putin 1 an vechime ca sofer profesionist! Daca nu luai examenul cu scoala ...nu,, pupai" examenul la militie !  Iar tu vii azi si-mi spui ca nu sunt profesionist daca nu am acel cartonas numit atestat? Apoi pe timpul ala ( referitor la codul muncii) , aveam si noi niste grade ( pentru care trebuia sa trecem examene), salariul era dupa grupe de vehicule si nu prea ajungeai pe TIR imediat ce credeai ca esti sofer, ..... aveai salariu frumos , comparabil chiar si cu un medic! Ca mine sunt inca multi si crede-ma ca daca ne punem putin mintea la contributie , putem demonstra oricui ca avem dreptate, ca suntem profesionisti , chiar si fara atestate! 

 

 PS Sa nu-mi zici ca sunt frustrat , comunist sau senil nostalgic , poti doar sa-mi zici ca-s Up- gradat  :-j ( si am si atestat si ADR  ......chef de munca nu prea mai am)

 

 

Final :  Pai de ce legea le da dreptul la examen fara scoala temeinica ?  ....Sa le ia banii dupa obtinerea permisului? ...constatand faptul ca nu au pregatire ?   Si asta-i o logica .  ( murdara logica!)

acum iti dau eu replica Oldtrucker,acum 33 de anisori pina cind luai camion in primire  instructorul de la liceu sa scoala profesionala iti rupea miinile cu levieru daca greseai vreo manevra;pina cind aveai camion singur erai la mina soferului titular  6 luni;sau faceai practica la canal sau la mina 2 ani pe tigaie  si pe urma  vedeai 16 tone marfa sau 40 to international. Asa ca tataie , nu mai fi cu nasu pe sus ca cei de acum nu stiu nici pe ce parte de la camion se urca chiar daca au atestatele in mina. nu sunt o gaselnita . vrei sa imi explici daca tu ai completat primul cmr la scoala profesionala.

Editat de kasyry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Acum 6 ore, kasyry a spus:

sau faceai practica la canal sau la mina 2 ani pe tigaie  si pe urma  vedeai 16 tone marfa sau 40 to international

Colegule, dupa doi ani nu vedeai international, decat daca te chema Ceausescu. In primul rand trebuia stagiul militar satisfacut, familie, membru de partid. Daca erai dibaci, te invarteai sa lucrezi 5-7 ani prin Libia sau Irak pe bascula, pe urma puteai sa incerci pe la ITIA sau ITBN. Pentru CARPATI, trebuia mai mult. Acolo erau baietii care carau coniac cu cisterna la Paris, nu congelate in Iordania. Iar cum se completeaza o scrisoare CMR, nu invata nimeni la " fabrica de atestate ".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members
La 12.03.2015 la 10:01, oldtrucker a spus:

 

    Pai... sa te cotrazic!  Acum cca. 33 anisori , am hotarat sa devin sofer profesionist dupa cam 1an si 6 luni de scoala de soferi - mecanici auto, la care am adaugat si 11 luni de specializare pentru categoria D si Tb ,( pe timpul acela se facea scoala la zi , zi de zi 6 din 7 cu program de 8 ore/zi), iata-ma-s sofer ! Aveam un ,,rozaliu" in buzunar cu toate gradele , de la A la Tb !  Pe atunci permisul ce-l aveam , mi-a conferit dreptul de a profesa ca sofer . De atunci si pana s-a gasit gaselnita , parca prin anul 2006 ( in Romania,... legea comunitara fiind de prin 2003)  , daca nu ma insel , am profesat in aceasta meserie . Fa o socoteala ....din 1982 pana in 2006... niste ani buni ...nu-i asa ?  Toata aceasta perioada , oare nu am fost sofer? In cartea mea de munca , scrie negru pe alb , sofer profesionist ! Cei de varsta mea , zic eu ,  sunt intr-o situatie similara. Oare nu erau soferi? Oare nu respectam AETR-ul , dintre cei care am facut TIR-ul, si aici ma refer la cei ce mai,, scapam pe afara" cu RO-Tir, ITIA  sau ITBN... ? Crezi ca eram pe langa lege?  Te inseli!  Diferenta intre noi cei de atunci si cei de azi o face un act ce-mi spune ca sunt sofer?  Citeste legea care a adus aceasta aberatie si poate i-mi vei da dreptate. Vezi tu ....  pe timpul ala , scoala era scoala ......Nu prea erai admis la exemen dupa 30 de ore si cu practica facuta pe you tube! Permisul se lua greu si cu sudoare multa .  Pentru specializarea transport persoane , eu , desi lucram sofer profesionist , a trebuit sa fac scoala 11 luni la ITB ( voiam sa lucrez pe autobuz)  iar dupa scoala , a urmat examenul cu scoala , apoi cel cu politia . Pe timpul ala trebuia sa ai cel putin 280 ore de practica pentru a fi admis la examen pentru transport persoane si cel putin 1 an vechime ca sofer profesionist! Daca nu luai examenul cu scoala ...nu,, pupai" examenul la militie !  Iar tu vii azi si-mi spui ca nu sunt profesionist daca nu am acel cartonas numit atestat? Apoi pe timpul ala ( referitor la codul muncii) , aveam si noi niste grade ( pentru care trebuia sa trecem examene), salariul era dupa grupe de vehicule si nu prea ajungeai pe TIR imediat ce credeai ca esti sofer, ..... aveai salariu frumos , comparabil chiar si cu un medic! Ca mine sunt inca multi si crede-ma ca daca ne punem putin mintea la contributie , putem demonstra oricui ca avem dreptate, ca suntem profesionisti , chiar si fara atestate! 

 

 PS Sa nu-mi zici ca sunt frustrat , comunist sau senil nostalgic , poti doar sa-mi zici ca-s Up- gradat  :-j ( si am si atestat si ADR  ......chef de munca nu prea mai am)

 

 

Final :  Pai de ce legea le da dreptul la examen fara scoala temeinica ?  ....Sa le ia banii dupa obtinerea permisului? ...constatand faptul ca nu au pregatire ?   Si asta-i o logica .  ( murdara logica!)

acum iti dau eu replica Oldtrucker,acum 33 de anisori pina cind luai camion in primire  instructorul de la liceu sa scoala profesionala iti rupea miinile cu levieru daca  creseai vreo manevra;pina cind aveai camion singur erai la mina soferului titular  6 luni;sau faceai practica la canal sau la mina 2 ani pe tigaie  si pe urma  vedeai 16 tone marfa sau 40 to international. Asa ca tataie , nu mai fi cu nasu pe sus ca cei de acum nu stiu nici pe ce parte de la camion se urca chiar daca au atestatele in mina. nu sunt o gaselnita . vrei sa imi explici daca tu ai completat primul cmr la scoala profesionala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

oldtrucker, nu am spus ca nu esti conducator auto profesionist, departe ideia de mine,dar cum ai zis upgrade se face mereu cu schimbul de generatii,legea cu cmr ti se pare aiurea sau gaselnita?sau ca nu am dreptate de copii de acum care nu au alta oportunitate de a face bani  decit ;ori cu bac sau fara bac tot sofer de tir ma fac;?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Chiar acum, kasyry a spus:

oldtrucker, nu am spus ca nu esti conducator auto profesionist, departe ideia de mine,dar cum ai zis upgrade se face mereu cu schimbul de generatii,legea cu cmr ti se pare aiurea sau gaselnita?sau ca nu am dreptate de copii de acum care nu au alta oportunitate de a face bani  decit ;ori cu bac sau fara bac tot sofer de tir ma fac;?

 

Giani ai dreptate in tot dar asta este realitatea in Romania,dar ca sa ajungi in irak ,libia sau E.A.U trebuia sa fii smecher sau sa ai relatii la partid

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Acum 35 minute, kasyry a spus:

Giani ai dreptate in tot dar asta este realitatea in Romania,dar ca sa ajungi in irak ,libia sau E.A.U trebuia sa fii smecher sau sa ai relatii la partid

Ntz. Trebuia sa fii sofer profesionist in primul rand.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.