• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
oldtrucker

Cite perioade ?

60 postări în acest topic

 Comform regulamentului 561/2006 ...cite perioade zilnice de conducere (activitate , intelegandu-se si prin expresia larg folosita ..,,programe" ) pot fi efectuate intre doua perioade obligatorii de repaos saptaminal ?

( Sa fiu mai explicit... cate ,,programe se pot deschide / inchide , intre doua perioade de repaos saptamanal?)

  Va rog anticipat sa argumentati cu extras din textul de lege !

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

pentru inceput...comentariul meu sters nu a fost indreptat jignitor spre vreun membru,[ca sa lamurim asta]...au aparut numele a 2 colegi pentru ca raspunsul era pentru ei...as fi vrut sa il gasesc ca sa putem vorbi concret dar a fost sters de tot...deci revenind....

=am spus ca intre 2 repaosuri saptaminale nu poate exista al 7 lea program de condus,chiar daca ar fi de 1,30 ore

Exemplificind...in 6 zile [indiferent ca se foloseste arcul de 24 ore sau nu] s-a condus 4 ore,cu inceput de program si sfirsit...Asta inseamna 6 programe de conducere,indiferent de durata lor...legea ne spune maximul...nu si minimul...adica pot conduce si 1 ora si apoi sa inchid o zi de munca...dar nu pot mai mult de 9 ore[cu exceptia de 10 ore,etc]. Avem ore conduse in aceste programe...6x4=24ore .Chiar daca legea imi spune ca maximul admis este de 56 ore conduse intr-o saptamina nu inseamna ca eu mai pot deschide un al 7lea sau al 8lea...sau al 9lea program de conducere..mergind pina la 45 ore conduse[sa zicem] sau pina la maximul admis,56ore.

Asta deoarece tot legea ne spune ca intre 2 repaosuri saptaminale nu se poate mai mult de 6 perioade conducere 

Articolul 8punctul 6 ne spune....

''O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru

de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă''
asta deoarece legiuitorul nea explicat deja la punctul 2,acelasi articol..
''(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus
zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic.
În cazul în care perioada de repaus zilnic care intră în această perioadă de douăzeci şi patru de
ore este de cel puţin nouă ore, dar mai puţin de unsprezece ore, perioada respectivă de repaus
zilnic este considerată perioadă de repaus zilnic redusă.''
In opinia mea,fara a incerca sa interpretez cum vreau eu..ci cum spune legiuitorul....maximul admis permis este de 6 perioade de conducere[chiar daca o perioada de conducere este de 3ore,5ore,sau maxim 9ore,cu exceptia de 10 ore]
Fac mentiunea ca eu lucrind pe uk sunt mai permisiv si inteleg sa nu pun in practica saptamina normala de luni 0,00 pina duminica 24,00 ci i-au intre 2 repaosuri saptaminale,tot de aia spun ca ii inteleg si pe cei care nu respecta arcul de 24 ore si exploateaza legea la cit permite,
 
Deci...legal...6 perioade de conducere..cu inceput,sfirsit de program sunt maximul admis ..intre 2 repaosuri saptaminale..nu conteaza cite ore are un program...3,4,5,9...etc.. 6 programe conducere ramin 6 programe....nu 7,8,9..cite vreti...chiar daca vorbim de al 7lea de 1 ora sau 2

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnule,cico,probabil uitarea are picioare scurte,sau profesionalismul sta consta in detinerea unei functii temporare sau permanente,pe care o ai pe acest sit.Poate ca nu ar strica sa pui mana pe un pix si o coala de hartie si sa calculezi un pic.Eu iti spun ca legal,se pot incepe 10 perioade de conducere pe parcursul a sase perioade de 24 ore.Confunzi perioada de 24 ore cu perioada de activitate (program,mai popular)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

cico_3504, faci cea mai mare confuzie posibilă.

''durata zilnică de conducere'', a cărei definiție a postat-o Gongy nu este nici limitată ca număr de astfel de durate și nici îngrădită de un interval oarecare de 24 de ore. Niciunde în regulament nu scrie că după maxim 6 durate de conducere trebuie început repausul săptămânal. Scrie că după 6 perioade de 24 de ore.

Ori 6 perioade de 24 de ore NU este același lucru cu 6 durate zilnice de condus. Într-un interval oarecare de 24 de ore tu poți avea două durate zilnice de condus distincte, ceea ce, contrar a ceea ce crezi tu, NU este interzis.

Însăși definiția duratei zilnice de condus îți spune CÂND începe și CÂND se termină (mai exact condusul între două repausuri). Tu dacă într-un interval de 24 de ore faci două repausuri complete, evident vei avea 2 durate zilnice de condus. Aș adăuga că, o condiție obligatorie în determinarea duratei zilnice de condus este ÎNCHEIEREA repausului aferent (zilnic sau săptămânal, după caz). Mai exact, până nu termini repausul, nu poți spune CÂT este durata zilnică de condus.

Sper că am reușit să mă fac înțeles... nu mă prea pricep la explicații.

Oly apreciază asta

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca gresesc eu...punind eronat in practica ce spune legea...imi voi cere scuze ulterior dupa ce voi verifica la vosa..inca odata.....totusi eu voi conduce in continuare respectind asta..pentru mine un program de conducere e un program cu inceput si sfirsit..si am maxim 6 intre doua repaosuri...

De aceea am deseori ore conduse..3...4....7....dar cu toate astea ziua de munca este de 10-15 ore...si e considerata un program...si eu la fiecare sfirsit de program descarc cardul intr-un sistem care ajunge instantaneu la verificare Vosa...care iti trimite infrigement daca ai gresit...Nu astept 28 zile ca sa fiu verificat...Dupa cum am zis...voi verifica inca odata ca sa fiu sigur,discutam ulterior

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mihai,eu nu sunt o persoana care sa ma feresc sau sa ma dau mare cu ceea ce imi lipseste...daca am lipsuri imi place sa recunosc,nu sa ignor si sa ma dau ''mare''.Am zis ca verific direct la sursa si revin,voi consulta si ghidul de care spui pentru a fi mai bine informat...Ulterior voi posta un comment

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce zice ghidul la pagina 41  ,,Norme privind repausul zilnic: O nouă perioadă de 24 de ore începe odată cu reluarea

activităților după o perioadă de repaus zilnic sau săptămânal corespunzătoare.
Un conducător auto trebuie să efectueze o perioadă de repaus zilnic normală (de cel puțin 11
ore sau 3+9 ore) sau o perioadă de repaus zilnic redusă (de cel puțin 9 ore, însă mai puțin de
11 ore) pe parcursul a 24 de ore."    Sa inteleg ca aia exemplifica in grafic acele perioade de condus /repaos ca luate in arcul de 24 ore  , sau  calculeaza altfel faptul ca indiferent cate ore conduci intr-o zi deschizand perioada de activitate si inchizind-o urmata de un repaos zilnic  , practic treci intr-un alt ciclu de 24 ore?   Mai clar ... dupa inchiderea ,,programului " urmat de repaosul zilnic  , se considera inceputul altui arc de 24 ore !   Asa inteleg eu din prezentarea diagramei scoala cat si din textul respectiv !   Atunci .....daca inceperea activitatii cat si inchiderea ei urmata de efectuarea unei perioade de repaos zilnic ( dupa care incepe o noua perioada de 24 ore)  , asta inseamna ca odata incheiata activitatea in acea zi  urmata de repaosul zilnic  se considera o perioada de 24 ore !  Daca de la inceperea activitatii si pana la inchiderea ei indiferent cate ore (minute) ai condus urmata de un repaos zilnic , desi nu se materializeaza un arc complet de 24 ore , incepe o alta perioada de 24 ore  , atunci in contextul articolului  8 punctul 6 din care citez : ,,O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru
de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă" .
  Cam asa inteleg eu !   Voi ce parere aveti?
cico_3504 apreciază asta

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni... ce vă tot cramponați atâta să legați strâns între ele aceste sintagme: durată zilnică de condus, durata activităților zilnice și perioadă de 24 de ore ?!?

Ele sunt sintagme diferite, care definesc situații diferite și se aplică diferit. Pur și simplu. Nu este interpretarea mea, a lui Gongy sau a lui nea' Ghiță Ciobanu'... este realitatea efectivă. Sunt chestiuni diferite și separate. Chiar și controlul lor se face distinctiv pentru fiecare în parte.

Cum poți să spui că sintagma ''perioadă de 24 de ore'' se referă la un interval de timp mai scurt?!? Dacă ea e scrisă clar ca fiind o perioadă de 24 de ore, cum vii și spui că, de exemplu, 16 ore de muncă+repaus SE CONSIDERĂ o perioadă de 24 de ore?!? Unde ai găsit, măcar un indiciu, care să te ducă la concluzia asta?!?

Unde scrie că 1 perioadă de 24 de ore = 1 durată zilnică de conducere?

Unde scrie că 1 perioadă de 24 de ore = 1  durată a activităților zilnice?

Unde scrie că NU ai voie să ai 2 astfel de durate zilnice de condus într-un interval de 24 de ore?

 

Vă spun eu... niciunde!

În domeniul transporturilor totul trebuie să funcționeze bine, dar știm cu toții că exactitatea/precizia operațiunilor este aproape imposibil de realizat și menținut. Iar regulamentul în sine impune în general niște limite maxime,  (și)din acest motiv. Ne spune că săptămâna de lucru are maxim 6 perioade de 24 de ore, dar nu ne spune cât are minim, de exemplu.

Dacă tu faci ÎNTOTDEAUNA o durată a activităților zilnice de 8 ore, fiecare urmată ÎNTOTDEAUNA de un repaus zilnic normal de 11 ore... în cele 6 perioade de 24 de ore pe care le ai la dispoziție tu vei avea 7(șapte) astfel de ''programe'' (personal am început să evit să mai folosesc acest termen, dar îl folosesc aici ca să mă fac mai bine înțeles). Mai mult, până la sfârșitul săptămânii tale de lucru poți începe și o a 8-a perioadă de activități zilnice. Și este perfect legal!!!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Scrie doar ca dupa o perioada de repaos zilnic incepe o noua perioada de 24 ore !  Si asa e ! Tu poti incepe o activitate zilnica , conduci 15 minute ,apoi sfarsesti activitatea ( inchizi programul ) dupa care , efectuezi o perioada de repaos zilnic . Dupa perioada de repaos zilnic incepe o noua perioada de 24 ore ! Asa scrie in ghidul organelor de control trafic la articolul 8 , la pagina 41 , citat de Gongy . Apoi  in ghid  mai scrie la pagina 26 la articolul 4 litera K , citez :,,k) Se acceptă ca această definiție să includă, de asemenea, conducerea auto dintre

perioadele de repaus săptămânal și perioadele de repaus zilnic sau dintre două perioade de
repaus săptămânal.  Revenind la articolul 8 dar la pagina 42 citez : ,,Un conducător auto poate îndeplini cerința privind perioada de repaus zilnic pe parcursul a 24
de ore, după care urmează o nouă perioadă de 24 de ore."  . A se vedea si diagrama explicatica de la pagina 43 ! 
Iata un alt context expus la pagina 44 ,citez : ,,Norme privind perioada de repaus săptămânal
O perioadă de repaus săptămânal, astfel cum este definită la articolul 4, poate fi o perioadă de
repaus săptămânal normală de cel puțin 45 de ore sau o perioadă de repaus săptămânal
redusă de cel puțin 24 de ore (însă mai puțin de 45 de ore).
Un conducător auto trebuie să înceapă o perioadă de repaus săptămânal nu mai târziu de 144
de ore (6X24 ore) de la sfârșitul ultimei perioadei de repaus săptămânal corespunzătoare.
În oricare dintre cele două „săptămâni fixe” consecutive (de luni până duminică), un
conducător auto trebuie să ia (sau să înceapă):"  urmand la pagina 45 urmatorul text , citez : ,,2: În cazul în care există suficiente perioade de repaus săptămânal, stabiliți dacă
există mai mult de 6 X 24 ore între două perioade de repaus săptămânal
consecutive. În caz contrar, acest lucru indică o încălcare.
Ulterior, verificați următoarea săptămână și reîncepeți calculele de la pasul 1.
3: În cazul unei verificări efectuate la sediul întreprinderii, este posibilă o evaluare
realistă a conformității cu cerințele de compensare. Cu toate acestea, în traficul
rutier astfel de controale sunt restricționate de numărul limitat de înregistrări care
trebuie efectuate.
Notă: Simpla verificare a lacunei existente între perioadele de repaus săptămânal
corespunzătoare care nu depășesc 6 X 24 ore nu este suficientă.  
Prin urmare ....nimeni nu te poate opri sa incepi activitatea de mai multe ori in cadrul a 24 ore fizice daca intre perioadele de activitate ai efectuat o perioada de repos zilnic .  Dupa efectuarea unui repos zilnic incepe o noua perioada de 24 ore . ( oare aici nu inteleg eu?)  
cristi473 apreciază asta

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 Regulamentul 561/2006 a fost creeat pentru a limita anumite excese, nu pentru a ingreuna activitatea de transport.


 Prin urmare va dau un exemplu : dupa un repaus zilnic (sau saptamanal) incep activitatea la ora 2:00, conduc 4h:30 min, alte activitati 1h :30, timp la dispozitie 1h, inchei activitatea si intru in repaus zilnic redus de 9h. La ora 17:00, incep activitatea conduc inca 4h:00 min, alte activitati 30 min, timp la dispozitie 30 min si inchei activitatea la ora 22:00, incepand un repaus zilnic de 9/11 ore.


Prin urmare intr-un asa zis “arc de 24 ore” am efectuate doua “programe de condus”, Am deschis si am inchis de doua ori "programul".


Activitatea de transport este versatila, in regulament sunt precizate strict maximele ore de condus si minimum ore de repaus, durata,ordinea si orele de incepere/sfarsit, raman la alegerea, nevoia si specificul activitatii fiecaruia.


Daca incep un program de condus, si din varii motive ca: i-mi este rau, se contramandeaza o comanda, ordinea si orele incarcarii/descarcarii etc., legea nu ma obliga sa-mi efectuez maximum de ore de condus “continuu” daca i-mi permiteti exprimarea, nu ma limiteaza la “deschiderea” unui numar strict de “programe de condus” saptamanale.


Mentionez ca am lucrat de mai multe ori ca in exemplul de mai sus si nu am intampinat probleme la verificari nationale sau externe.


S-ar putea sa fiu eu depasit de realitate, dar nu inteleg de ce in disputele de pe acest forum, apar frecvent atacurile la persoana si nu la ideile, parerile sau opiniile acestora. Poate pentru ca suntem mai mult balcanici decat latini.


In speranta ca nu am deranjat pe cineva va doresc toate cele bune.


davidoff130564 și Oly apreciază asta

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Prin urmare ....nimeni nu te poate opri sa incepi activitatea de mai multe ori in cadrul a 24 ore fizice daca intre perioadele de activitate ai efectuat o perioada de repos zilnic .  Dupa efectuarea unui repos zilnic incepe o noua perioada de 24 ore . ( oare aici nu inteleg eu?)  

Legea îți impune să începi o nouă perioadă de 24 de ore de la ultimul repaus, timp în care tu trebuie să-ți încadrezi o nouă perioadă de activități zilnice + repausul aferent. Ăsta este motivul principal pentru care este folosită sintagma de ''perioadă de 24 de ore''... este intervalul maxim permis de lege în care tu să-ți faci treaba și să dormi.

Tu probabil te cramponezi de faptul că odată încheiat un astfel de ciclu (muncă+repaus), chiar dacă a fost mai scurt de 24 de ore, ți s-au ''consumat'' toate cele 24 de ore.

 

Hai să folosim celebrul termen de program și să îl definim aici. Eu propun așa:

  • 1 program = 1 perioadă de activități zilnice (adică suma timpilor de conducere, alte activități și timp la dispoziție, așa cum sunt ei înregistrați de tahograf);

Fiecare program este urmat de o perioadă de repaus aferent (zilnic normal, zilnic redus, săptămânal normal sau săptămânal redus, în funcție de caz).

Acum probabil îți va fi mai ușor să înțelegi. Într-o perioadă de 24 de ore poți face 2(două) programe. Vor fi programe scurte, e drept, probabil că al doilea îl vei începe în aceeași zi calendaristică... dar nu este absolut nimic greșit/ilegal.

Deci, 7, 8 sau chiar 14 programe între 2 perioade de repaus săptămânal este perfect legal. Personal nu cunosc nici un caz unde să se lucreze așa și chiar am rezerve vis-a-vis de eficiența unui astfel de stil de lucru, dar d.p.d.v. legal nu este nimic greșit.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Romanii sunt recunoscuti pe plan mondial pentru inventivitatea lor...din pacate asa este si aici,la acest regulament.

Dupa cum corect a sesizat un coleg mai sus

acest regulament a fost conceput pentru a ''regulariza'' munca noastra,in el au fost introdusi diferiti termeni si exemplificati..punindu-se la majoritatea perioada maxima...Asa se intimpla si la activitatea de conducere..de exemplu..ni se da maximul acceptat..adica 9  ore conduse[cu cele doua exceptii de 10 ore].Asta nu inseamna insa ca eu sau o alta persoana nu poate conduce si inchide un ''program'' dupa doar 4 ore conduse,legiuitorul iti da maximul admis.La fel si la repaos...iti da minimul admis...respectiv 11 ore la cel zilnic [cu exceptiile de minim 9 ore] si 45 minim la cel saptaminal[cu exceptia de minim 24 ore]...asta nu inseamna insa ca eu nu pot sta in repaos zilnic 20 ore..sau in cel saptaminal 50 ore..

Trebuie insa sa respect minimul,si nu vreau sa ne indreptam spre alte calcule cu orele de repaos ramase neacoperite de la un repaos saptaminal redus.

Cred ca toti suntem pe aceiasi linie cind spun ca atunci cind ai inceput ctivitatea in maxim 24 ore trebuie sa incetezi si sa iei un repaos zilnic[respectind restul timpilor].La acest lucru suntem toti de acord...corect...?

Problema apare insa la numarul de ''programe''conducere

Dupa cum expune cri5tian problema [si nu numai el]  poti efectua respectind arcul de 24 ore de la inceputul activitatii saptaminale 6 programe conducere si le termina inainte de cele 6 perioade ''de zilnice de 24 ore'' raminindu-ti destul timp pentru a efectua un alt...sau alte programe conducere...gen al 7lea,etc..bazindu-ne pe faptul ca ai maximul admis..respectiv 56 ore [neuitind de cele 90 ore/2saptamini] pe care nu l-ai atins inca si pe faptul ca tu mai ai pina inchizi 6 perioade zilnice de 24 ore.  

Nu se tine cont ca legiuitorul a spus clar ca intre 2 repaosuri saptaminale maximul admis este de 6 programe conducere...respectiv...

 

''''O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru

de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă'''
deoarece el considera ca prin program tu ai face un arc de 24 ore....nefacind ''chichite'',el se astepta ca ce spune el sa nu fie intors pe toate fetele si exploatat de gaselnitele scapate si nespuse explicit...de aia spune...
''''(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus
zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic'''
Nu se astepta ca sa vina romanii si sa inceapa o zi de munca exploatind totul...respectiv dupa 15 ore maxime de munca sa inchida programul si apoi dupa 11 ore de somn sa reinceapa..etc..si sa ajunga ca de luni pina joi sa termine cele 6 programe conducere...neterminind cele 6 perioade de 24 ore...El avea o alta mentalitate....si se astepta de la toti sa o aive la fel..mare greseala..ar fi trebuit sa viziteze RO si atunci sigur punea termenii mai corecti...Oricum zilele acestea voi opri,dupa cum am spus,la un echipaj vosa si voi intreba...
Ca sa intelegeti cit de cit cum pune problema un strain....la birou un manager dorea sa faca altceva si astepta un englez...omul i-a spus...Aloo...eu pierd 1 minut ca sa te astept...daca pierd 1 minut in fiecare zi timp de 18 saptamini.realizezi ce se intimpla ?Managerul a lasat tot si s-a ocupat de problema englezului..Deci asa se pune problema si asa a fost conceput acest regulament
Nu ma intereseaza pe mine ca transportul trebuie sa ajunga urgent la destinatie..eu trebuie sa respect regulamentul si sa fiu ''optimizat'' la tot ce presupune activitatea mea..daca tu ca transportator doresti o cursa rapida pui 2 sau 3 soferi.....tot spre exemplu...Coca cola a cumparat primele 5 tiruri si a dorit sa fie aduse mai rapid...concluzia..au venit cu echipaje de cite 3 soferi...suedezi cei drept..altfel ..daca erau romani ..cred ca era necesar numai unul..
Asa ca daca cumva gresesc eu in intelegerea regulamentului imi voi cere scuze ulterior..totusi pina atunci asa voi conduce si tot asa voi invata pe altul...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va intelg optica ,va inteleg logica in abordarea problemelor. Ce nu voi intelege niciodata consta in modul de interpretare. Totdeauna chiar si daca scrie negru pe alb ,macar o virgula va fi sucita dupa necesitatile fiecaruia. Caracterul romanului. Dau un exemplu... art.8 cu timitere la efectuare repaosului in camion .....romanul îl interpreteaza. Mai dau un exemplu ....folosire corecta tahografului ....romanul nu o va face! Chestie de interpretare. Si inca unul din multele ce le-as putea invoca.....general in intelegerea sintagmelor in sensul ce se vrea fi convenit in 561, ne mai vorbind de faptul ca nu doar o lege sta la baza unei activitati. Nimeni nu leaga si alte normative de acest rgulament! Adevarat e ca poti ,daca mai si interpretezi, sa lucrezi non stop , problema e de legalitate, legalitate absoluta! Despre asta ar trebui vorbit. Eu nu mai comentez. Poate doar cîte o replica cine stie.
Cristian nu ma lua drept tîmpit . Tu daca vrei cand faci afirmatii ar fi bine sa o faci cu argumente, nu ca in postarea referitoere la echipaje , cand ti-am replicat cu citate din lege si mi-ai raspuns ca nu se aplica . Nu mie,ci celor ce vrei sa-i ajuti.
Va rog pe toti faceti comentarii pe textul legii,a legilor conexe a tot ce tine de aceasta meserie ,fara interpretari . Gongy a spus mai sus ...561si indrumarul inspectorilor....din care eu am spicuit mai sus cu citate ...postat chiar pe site- ul ARR. Nu o luti sofereste, cititi tot si mai vorbim!
Nu ma credeti idiot crezind ca eu nu lucrez ca voi ,la maximul posibil creat artificial,ca nu stiu cum si ce se smechereste si cit de departe se poate merge, prevalandu-ma de speculatii si ,,magariile" ce le putem face pentru a ne achita de sarcini, aparent legal , scapand de controalele care oricum nu se fac la singe ( doar uneori), ci doar doresc sa vedem ce e cu adevarat legal si corect in abordarea legislatiei.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

daca tot discutam atit pe marginea lui am o rugaminte....postati un link cu ghidul acela al inspectorilor...sincer eu nu l-am citit,nu m-am facut inspector..doar sofer..si deoarece nu vreau sa interpretez legea dupa cum as vrea eu as vrea macar sa fiu informat si sa vad si informatiile oferite celor care ne controleaza activitatea... O:-)  O:-)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu citim nimic. Dacă citim, o facem pe sărite, fără să înțelegem ceva. Apoi mai citim odată, la fel ca prima dată, de data asta cap coadă și tot la fel ca prima oară nu înțelegem nimic.

Apoi schimbăm tactica.

Intrăm pe forum și ''stăm la pândă''. Și învățăm în sfârșit câte ceva de la câte un user/moderator/admin care știe ce dracului vorbește, pentru că omul a citit și înțeles corect legislația.

Apoi ne unflăm în pene. Deja ''știm'' programul de condus... doar am citit regulamentul și am aflat ghicitorile și ascunzișurile de pe forum, nu? E cazul să aducem oile rătăcite acasă.

Și începem să dăm din gură. Într-una. Repetăm, cu cuvintele noastre, ghicitorile și fentele învățate de la alții, dar mult mai vehement. Ne permitem chiar să ne însușim unele dezvăluiri din secretele și întortochelile legislației, că deh... doar am citit, nu?

Și să nu îndrăznească vreun mojic cu nici 4 ani de comunitate să ne arate nouă cu ce se mănâncă șoferia... Că noi știm. Am citit. Și știm și jargoane de șofer, și știm totul de când transporturile se făceau cu căruța. De fapt... ce nu știm noi?!?... Noi la știm pe toate!

radu2015 apreciază asta

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

si daca il stiu inseamna ca pot intreba...ce zice aici..pagina 44..ca la 41 nu scrie nimic legat de dilema noastra ci cu totul altceva

 

''2: În cazul în care există suficiente perioade de repaus săptămânal, stabiliți dacă există mai mult de 6 X 24 ore între două perioade de repaus săptămânal consecutive. În caz contrar, acest lucru indică o încălcare. Ulterior, verificați următoarea săptămână și reîncepeți calculele de la pasul 1''

 

Sa inteleg eu ''eronat'' ca daca un sofer nerespectind arcul de 24 ore dar respectind perioada de 24 ore poate face al 7lea program..??...NU cred asta.

 

Astept si opinia lui Mihai,pentru care am un respect deosebit,dar cu care nu sunt de acord la aceasta dilema...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Corect Cristian . Este vorba despre T.R.A.C.E din cuprinsul caruia va rog sa interpretati diagramele explicative de la pagina 41    si respectiv 43 ( exemplul 3 ) referitor la ziua mai mica de 24 ore ! Mie mi se pare ca sageata de la baza diagramelor are o specificatie ce indica o perioada de luat in seama . Apoi puneti in context si diagramele explicative de la pagina 46 si mai cu seama cea de la pagina 47. Nu oi intelege eu textele ca sunt interpretabile , dar macar desenele.....numai sa nu-mi spuneti ca ce vad nu e adevarat.

Marku's apreciază asta

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

si daca il stiu inseamna ca pot intreba...ce zice aici..pagina 44..ca la 41 nu scrie nimic legat de dilema noastra ci cu totul altceva

''2: În cazul în care există suficiente perioade de repaus săptămânal, stabiliți dacă există mai mult de 6 X 24 ore între două perioade de repaus săptămânal consecutive. În caz contrar, acest lucru indică o încălcare. Ulterior, verificați următoarea săptămână și reîncepeți calculele de la pasul 1''

Sa inteleg eu ''eronat'' ca daca un sofer nerespectind arcul de 24 ore dar respectind perioada de 24 ore poate face al 7lea program..??...NU cred asta.

Astept si opinia lui Mihai,pentru care am un respect deosebit,dar cu care nu sunt de acord la aceasta dilema...

La pagina41 scrie ,dar daca nu intelegem ce scrie, macar desenul cu diagrama explicativa o fi mai de inteles. Este acolo la pagina 41 o diagrama explicata ,apoi mai este una la pagina 47 care se refera la ziua redusa care intareste ce se vrea la pagina 41. in aceste diagrame explicate apar zilele reduse ca perioade de 24 ore distincte pe perioada de 6 zile, dupa care apar repaosul saptamanal obligatoriu. Ma intreb.....ce rost ar fi avut sa exemplifice gresit tocmai in indrumarul organelor de control rutier? Or fi vrut sa- i bage in ceata ,sau le explica cum se aplica corect legea ? De ce nu au exemplificat si o desfasurare cu 2 -3 ,,perioade (programe)" efectuate in 24ore? Simplu....pentru ca scrie clar....dupa un repaos zilnic, incepe o noua perioada de 24 ore!!! Dupa 6 perioade de 24 ore trebuie sa faci o perioad de repaos saptamanal (si zice 561....inainte de.....) Putem gîndi si altfel......daca dupa un repaos zilnic incepe o noua perioada de24ore, atunci dupa 6 perioade de repaos zilnic urmeaza o perioada de repaos saptamanal. (asta ca logica)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

eliminat cele 2 comentarii offtopic,fiti atenti la tema acestui subiect si nu deturnati punind altfel de intrebari...sunt subiecte separate pentru acelea,cel care a intrebat are pm cu raspunsul

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu facem meseria de ras, cum interpretam corect  textele si diagramele publicate in T.R.A.C.E ( indrumarul  autoritatilor de control) invocat si de tine Mihai dealtfel?  Hai sa vedem ce spun textele si diagramele afisate incepand cu pagina 41 si pana la pagina 47 inclusiv!

Eu inteleg asa cum am scris mai sus si posibil sa am scapari elementare . Doar vreau sa ma lumineze cineva in interpretarea corecta a legii ....in restul e vrajeala .

Poate gresim , poate ne corectam , poate .....

Deci clar si la obiect .....ce scriu si deseneaza aia in TRACE e vrajeala sau sunt eu batut in cap ?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

am incercat sa renunt la explicatii.

in josul paginii 41 ai niste desene, iar la pagina 43 tot in josul paginii ai o explicatie clara, citez:

-"Ziua mai mică de 24 de ore a conducătorului auto"

habar nu am de ce insistati, ce vreti sa aratati  prin aceste interpretati ?

asa cum am mai  zis, postati si voi cate o saptamana de munca si apoi dicutam concret, deja incep sa ma  cam satur de atata 

insistenta de a  arata ce pana la urma ?

 

  Corect ! Nu o sa mai insist ! Dealtfel in soferie fiecare merge la drum pe dosul lui si raspunde in solitar.  Fiecare ,inteleaga ce vrea .  Parerea mea ramane aceeasi referitoare la subiect indiferent de cine si ce va zice legea fiind clara ca lacrima. Eu doar am reperat asa cum am aratat mai sus ce zice legea facand trimiteri clare .....acum  ....o las asa cum a cazut !

 Sa dea Domnul sa fim cu totii paziti de accidente majore cu morti si grav raniti , ca doar atunci vom vedea cum se interpreteaza legile cu adevarat ! Atunci cand in calitate de acuzat vezi ca ti se vor pune in fata fel de fel de texte de lege concurente si interpretate de adevaratii oameni de drept . Atunci cand va trebui sa platesti cu adevarat ( nu o amenda de 500) ci cu tot ce ai , lasandu-ti familia pe drumuri . In rest e doar vrajeala!

  PS . Din clipa aceasta nu voi mai posta la articole referitoare la legislatie ! Sa ramana cei mai ,,competenti"

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Prin voi doi cred ca te refereai la mine si la oldtrucker...pot vorbi numai despre mine...

Eu vad aceasta discutie in contradictoriu ca pe o discutie din care alti colegi pot invata..Nu m-am facut inspector...m-am facut sofer..si eu aplic corect regulamentul care ma obliga sa imi fac meseria

Daca insa voi gresi am zis clar ca imi voi cere scuze...Asta nu inseamna ca eu sunt superprofesionist si altul...de exemplu tu..nu...Asta inseamna ca pentru mine nu este necesar sa fac interpretari ci sa aplic corect ce imi spune ..fara alte subterfugii..este ca in limba romana la avocati..daca nu pui virgula corect ai incurcato..iese cu totul altceva fata de ce ai dorit sa spui

Revenind la tema....

Ziua mai mica a conducatorului auto...chiar daca este mai mica decit [perioada ziua] de 24 de ore e considerata o perioada...pacat ca demonstratia se opreste dupa 4 zile....miine incep si eu munca si sper sa am opinia si celor de la vosa...ca sa fiu sigur voi intreba 2 echipaje diferite...

Stiu ca voi va bazati pe cele 6x24=144ore....dar in opinia mea..fiecare inceput de program e inceputul unei perioade de 24 ore...

Daca gresesc sau nu voi afla in curind...ulterior voi posta si opinia celor intrebati,pina atunci toate bune... O:-)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am revenit !!

Lipsesc putin si va faceti de cap , daca mai demult s-au incurcat saptamanile acum se incurca zilele . de ce ?

Sa mai discutat de asta , unde se greseste ?

La grafice , scheme si tampenii ca nu se cumosc / inteleg termenii , cico , silviu (old ) in Ue sunt permise pentru munca 6 perioade a 24 h , maxim intre doua repusuri saptamanale , asta ca un etalon , dar perioadele a 24 h nu au treaba cu ziua de munca , adica sa faci maxim 6 ..... Poti face cate.zile de munca poti , reapectand timpii de munca si odihna zilnici .

Termenii de program sunt depasiti , utati de ei , sunt zile de munca , a.nu se face confuzia cu cele calendaristice , si in 165 /2014 un tribunal de justitie a incercat sa dea o definitie , nereusita dupa parerea mea , ziua de munca fiind perioada de timp care cuprinde munca si repausul zilnic , ca acest repaus o inchide , nu doar perioada de munca .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!


Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.


Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.