Sari la conținut
Sandu2

Proba de lucru la o firma romaneasca

Recommended Posts

  Am o nelamurire, pe care doar colegii cu experienta (mai versati ca sa zic asa) o pot lamuri.

 

 Urmeaza sa ma duc sa dau o proba de lucru la o societate mica, camion de 7.5t(distributie in cateva judete) cu tahograf digital.

 Administratorul e varza, nu stie nimic legat de transporturi, timpi de conducere(nici nu cred ca il intereseaza), fostul sofer a plecat pe TIR in afara, oricum cred ca era cel mai capabil din firma respectiva. Nu stiu daca fostul sofer respecta intocmai timpii de lucru.

 

 Bun, ideea e, cum procedez la proba? bag cardul meu sau fara? pentru. o proba scurta prin curte(eventual iesit putin pe un drum judetean putin circulat)  trebuie sa mai bag cardul meu? mentionez ca sunt incepator, nu am mai avut tangenta cu tahograful digital. Pe respectivul oricum nu cred sa il intereseze aspectul dar eu as putea avea probleme daca merg fara card.

 

Intrebarea are 2 aspecte: a)cum ar trebui procedat corect? si b)cum face lumea in practica in acest caz?

 

 Multumesc!

Editat de cico_3504
ortografie

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va salut.

Colegule Sandu2,parerea mea categorica este sa NU lucrezi la firma aia.Daca patronul tau,conduce o afacere care nu stie sau nu vrea sa stie cu ce 'se mananca' si face bani din munca ilegala,sa nu te astepti sa ajungi prea departe la firma aia. Cauta in tara,firme de transport international pe comunitate,firme care au deschise birouri in Romania si mergi la inceput cu cineva in echipaj,care sa-ti explice bazele meseriei,restul vei invata singur,pe parcurs.Parerea mea este sa incepi la o firma serioasa care in primul si primul rand,respecta programul de lucru.Doar in acest mod,te vei respecta pe tine insuti si vei ajunge sa-ti exerciti meseria intr-un mod profesionist,mai ales ca esti la inceput de drum.Multa bafta si sper sa-mi urmezi sfatul.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

După lege, n-ai ce să cauți la volan dacă nu ai contract de muncă, deci băgatul cardului în tahograf iese din discuție.

Pentru probă de lucru, tahograful se trece în modul "OUT OF SCOPE" şi se merge fără card. Problema apare la "hârțogăraie" (începând de la decizia administratorului de efectuare a testării... o grămadă de hârtii). Plus că testarea competențelor presupune anumite proceduri, planul de testare trebuie revizuit de către un inspector de resurse umane, etc, etc.

Firmele mari au astfel de proceduri puse la punct, dar în cazul tău e multă bătaie de cap.

Mai bine plătiți o juma' de oră la o şcoală de şoferi şi aia e... :)))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  Intre timp a mai aparut o ocazie: o firma mare din judet care se ocupa de cereale a mai adus inca 20 de camioane noi, aveau deja cam 50+vreo 30 inchiriate sau de la particulari. Cunosc pe cineva acolo la birouri care ar putea sa puna o vorba buna, proba de lucru nu se da, nu imi cere nici sa dovedesc experienta(deci o sa bag din burta ca am condus Raba in cariera de nisip).

 

 Problema e daca eu m-as putea descurca. Basculante a vazut toata lumea la lucru, in principiu stiu cum decurge o descarcare, practic...Daca poate cineva sa imi spuna cum se face o descarcare treptata la o basculanta, adica sa zicem doar 1/4 din marfa intr-un loc apoi restul in alta parte; nu stiu daca maneta aia de basculare odata actionata  poate si opri cilindrul intr-o anumita pozitie cat sa curga din bena o parte sau daca e ca la butoanele cu impuls odata actionat merge pana la capat. Am mai vazut basculante care descarcau partial, banuiesc eu ca faci comanda invers de coborare daca nu e cu oprire a cilindrului, sau cum e?

 

Va multumesc foarte mult pentru amabilitate!

Editat de Sandu2

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ah, deci de la postarea de ieri şi până acum, deja ai învățat 561, nu? Că văd că deja eşti preocupat de detalii simple, ce ți le poate explica un coleg acolo într-un minut.

Te cred că vrei să munceşti şi că eşti la început de drum... dar asta nu-ți dă dreptul să ieşi pe drum fără să ştii legea şi implicit să pui în pericol viața ta şi a altora.

Tu oscilezi acum între joburi ieftine din cauză că eşti conştient că restul nu-s de nasul tău. De ce nu sunt?... Pentru că nu ştii nimic.

Ia pune mâna şi ÎNVAȚĂ... să vedem după aia dacă te mai interesează pompele hidraulice!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate Cristian.

Oscilez intre aceste joburi ieftine pentru. ca sunt slab pregatit si mai ales nu prea am incredere in mine. Intr-un fel e justificat sa nu am incredere ca doar nu am experienta. Imi cunosc nivelul, mai am multe de invatat. Pentru mine aceste detalii nu sunt simple ci reprezinta o piedica, daca le-as sti m-as duce direct la patron si i-as spune ca eu cunosc meserie. Am deja regulamentul 561 scos la xerox, o sa il aprofundez. Chiar daca l-as sti pe de rost tot mi-ar lipsi increderea. De asta am zis sa incep de undeva  mai de jos. As prefera sa cunosc meserie ca voi si sa nu stiu regulamentul 561, l-as invata imediat, ar fi ultima mea piedica asta. Sper sa nu consideri mesajul meu ofensator, nu am intentia asta, eu spun doar cum vad eu situatia, pentru ca pe patron nu-l intereseaza daca cunosc eu regulamentul ci daca ma descurc, daca nu-i indoi bena, daca nu-i stric cilindrul, daca nu rastorn masina etc

Editat de cico_3504
ortografie

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din contră, e preferabil s-o bagi la rampă din a unşpea încercare dar să cunoşti şi să respecți legea, decât s-o bagi de pe dreapta, cu oglinda închisă şi cu o mână la spate dar după aia să mergi kamikaze, bântuind pe drumuri publice "după ureche".

Manevrele le înveți fără să vrei. Cum?... simplu. Când ajungi la descărcare ți se spune: "Rampa 10"... Poț să te tăvăleşti pe jos, să cerşeşti iertare că nu ştii, poți să faci ce vrei tu... dar maşina o bagi la rampa 10 că aşa trebuie!!! Şi o să învârți de volan până o bagi, că n-ai încotro.

Aşa că inversează-ți prioritățile şi ÎNTÂI învață legile.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Totul e cum pui problema..ai lucrat dar nu pe basculanta..poti lucra dar sa iti arate cineva functionarea basculei,cum ridici si cum cobori..


Problema la descarcare este sa fie pe plan drept intotdeauna..poate intra un coleg care lucreaza cu bascula si iti da amanunte..


Fii atent la program cu timpii de conducere si repaos..fara ''magarii''...


Daca recunosti singur ca esti slab pregatit e un pas inainte..invata si te pregateste in continuare...oricare dintre noi are de invatat continuu..pentru ca in meseria noastra schimbarile sunt foarte dese..ba la legislatie..ba la camioane..etc..


fii mai increzator in puterile tale..doar de aia te-ai apucat de aceasta meserie..succes,respecto si te va respecta si ea..


Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

,,Când ajungi la descărcare ți se spune: "Rampa 10"... Poț să te tăvăleşti pe jos, să cerşeşti iertare că nu ştii, poți să faci ce vrei tu... dar maşina o bagi la rampa 10 că aşa trebuie!!! Şi o să învârți de volan până o bagi, că n-ai încotro.

Aşa că inversează-ți prioritățile şi ÎNTÂI învață legile. "

 

Mai rupi o oglinda , mai spargi o lampa....    important e sa stii legislatie .    :-? 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, am avut de la toti de invatat.

Treaba sta asa cum a banuit cico_3504. Am pe cineva care va pune o vorba buna, ca sunt serios, ca nu vin sa fur motorina, ca am mai condus pe ico pe colo. Problema e ca acolo se munceste la greu si nu vor sta aia dupa mine sa ma comport eu ca la scoala de soferi. Nu stiu inca daca ma va primi  ca soferi cu experienta se gasesc mereu.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

"o firma mare din judet care se ocupa de cereale" nu cred ca o sa ai tu nevoie de "o descarcare treptata la o basculanta, adica sa zicem doar 1/4 din marfa intr-un loc apoi restul in alta parte", dar descarcarea asta este simpla: cand consideri ca ai basculat 1/4 din marfa sau iti spune cineva cand sa te opresti, te opresti din basculat :P. Mai greu este sa o dai intinsa, adica sa mergi si sa descarci in acelasi timp. Aici trebuie sa ai mare grija cum este pozitionata incarcatura fiindca te poti rasturna. In rest....mergi usor si fii atent :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.