Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Despre experienta pe comunitate


shogunro

Postări Recomandate

  • Members

Toate firmele cer experienta pe comunitate pe langa anii acumulati pe cartea de munca, si o limba straina scris+ vorbit.

Un coleg mai vechi sa-mi spuna si mie in ce consta aceasta experienta?

Nu e nevoie de fraze lungi... pe puncte va rog(pct 1,2,3, etc.). Multumesc.

Editat de shogunro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

1. Tranzitul prin țări cu sisteme de taxare a drumurilor diferite;

2. Tranzit cu tren/ferry + poduri și tunele cu respectarea măsurilor de securitate specifice;

3. Executarea de formalități vamale, în sau în afara E.E.C. (complete sau parțiale);

4. Familiarizarea și adaptarea la sisteme/obiceiuri/practici noi, precum și reguli de conduită diferite (dealtfel normale, dacă mă întrebi pe mine);

... în mare cam asta e, părerea mea.

 

Practic, patronii nu vor să fie sunați în miez de noapte... ''Șefu', acuma ce fac?'', din cauză că bietul șofer și-a prins urechile când a folosit prima dată un card de combustibil la o pompă automată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Hehe...
Angajat la firma din Romania, experienta consta in: cum pui maimuta, cum sa nu respecti programul, cum sa nu deschizi gura cand e ziua de salariu, cum sa nu deschizi gura cand a intarziat cu 2-3 luni salariu, cum sa faci sa stai peste 3 luni la cabinet...ba chiar cum sa stai 6 luni la munca (exemplu: TirExpress) fara sa comentezi, etc.
Angajat la firma din strainatate (F, GB, etc), experienta consta in: sa vorbesti limba straina corect si cum sa te intelegi cu toata lumea (dispecer, clienti), sa respecti programul cu strictete, sa nu faci accidente si sa nu mergi pe contrasens in UK...hehe...se stie... + tot ce a scris "cri5tian" mai sus.

Tu alegi unde sa lucrezi! Orice ai alege, mult succes!!!

Editat de cico_3504
ortografie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Atat? 2 pareri, opinii?

Eu intrebam despre experienta cu care trebuie sa te prezinti la firma angajatoare ca sofer.

In alte tari nu merge ca la noi: esti sofer, mecanic, vulcanizator,

referent vamal, tinichigiu auto, lacatus zidar si ce mai stiu eu ce.

Fiecare firma are niste proceduri si angajatii respecta strict fisa postului,

adica fac doar munca pentru care sunt calificati.

Nu incarca/descarca camioane daca nu au competenta pentru asta, pentru ca in caz de accident aia te lasa sa mori

sau iti vinzi casa ca sa platesti spitalizarea.

In vama ma prezint cu camionul pentru controlul vamal si cooperez cu agentul adica ii vorbesc frumos, ii prezint actele

deschid prelata, etc.

Actele le fac referentii vamali pentru ca sunt calificati pentru asta.

 

Daca sunt probleme cu dispeceratele avem sindicat sau direct la ARR.

Nu ne cere nimeni in scris sa incalcam legea ci doar verbal.

Mai mult decat am invatat pentru atestate nu suntem obligati sa stim.

Doar asa cum am spus, daca exista proceduri specifice pentru fiecare firma si sunt

prevazute in fisa postului le respecti dar ei te invata cum se face mai intai si semnezi

ca ai luat la cunostinta.

 

Si in primul rand e important sa cunosti o limba straina si sa lucrezi cu calculatorul(laptop, tableta, etc).

 

Niste filme cu ce ne asteapta in fiecare moment cand suntem la volan.

Degeaba suntem buni, ca vine altul nebun si te omoara.

 


 

 

Drumuri bune colegii.:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Era vorba despre materialul didactic pe care il cer cei de la ARR

ca sa te lase sa conduci camioane, intern sau extern.

Ca unii au invatat si altii nu , asta e alta problema.

 

E strict legat de soferie si ceva mecanica.

 

Uite cum ii invata la Walter partea de teorie.

 



Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • Members

Shogunro,

 

Colegii au explicat cateva lucruri si am sa mai completez si eu cu alte cateva legate doar de condusul unui camion:

 

1. sa-ti cunosti gabaritul masinii, atat pe inaltime, pe latime cat si raza de virare. Sunt cunoscute o multime de cazuri cand tiruri inalte de 4 metri au incercat sa intre pe sub poduri de 3.70 sau altele similare. Sunt cunoscute cazurile cand soferii au intrat pe drumuri interzise pentru camioane si au ramas blocati undeva pe traseu, pe sub balcoanele italienilor sau prin alte parti. Nu cred ca e prea placut pentru o companie sa plateasca elicopterul sau alte lucruri similare. Indicatoare doborate, oglinzi pierdute etc.

 

2. Trebuie experienta de multe ori pentru a sti si cum se comporta un ansamblu de 40 tone incarcat si cum se comporta atunci cand e gol. Mai conteaza si cu ce fel de marfa este incarcat, si cat de inalt e incarcata. Toate astea vor aduce diferente importante la balansul masinii sau la modul de reactie la franare. De asta sunt accidente cu masini rasturnate sau pe autostrada cand intra unul in spatele celuilalt din cauza distantei necorespunzatoare si neadaptate la viteza si greutate.

 

3. Conteaza mult sa inveti sa fixezi anumite marfuri si cum sa mergi cu ele pentru ca daca nu mergi preventiv si ajungi in situatia unei frane bruste sau a unui impact, e posibil sa scapi, dar luneca marfa si te omoara din spate. Alteori e posibil sa-i omori pe altii daca iti fuge marfa din remorca si cade peste un turism de langa tine.

 

Cu siguranta mai sunt multe alte lucruri de care nu-mi amintesc acum.

 

Nu vreau sa spun ca e un capat de lume, doar ca cei care sunt incepatori trebuie sa fie constienti de lucrurile astea atunci cand se apuca de meserie, iar unii dupa putin timp lasa garda jos si li se pare ca stiu deja de toate. Exact in momentul ala apare surpriza si de asta companiile cauta soferi cu experienta.

 

Si eu am inceput fara experienta de unul singur, asa ca nu te dezamagi, dar fii constient de consecintele neatentiei sau incalcarii regulilor. O buna parte din aceste probleme le poti vedea chiar in filmuletele postate de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.