Members HITMAN Postat August 23, 2015 Members Share Postat August 23, 2015 Salut, am un atego 1222 recent achizitionat , an fab 2006,motor 4801 cc,un sfat :ce tip de ulei si cat ulei intra in acest motor? l-am avut la un service au schimbat uleiul in cutie(9litri) si in grup (12litri) cand am ajuns la motor nu aveau filtru ulei pe stoc si era vineri si trebuia sa astept pana luni sa comande si am decis sa-l schimb eu ca sunt in cunostinta de cauza,doar k nu stiu cantitatea si tipul de ulei accesibil acestui tip de motor.O informatie daca se poate precisa,Ms. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cosmen Postat August 23, 2015 Members Share Postat August 23, 2015 15,8 l 5w30 sau 10/40 - motor - ulei kroon diferential - 12 l - 80w/90 cutie - 80w90 - schimbare odata la trei ani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members HITMAN Postat August 23, 2015 Autor Members Share Postat August 23, 2015 diferentialul si cutia sunt facute,motorul ma interesa ff mult, ms. masina are 750 000 km, are legatura 5w30 sau 10/40 la km astia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cosmen Postat August 23, 2015 Members Share Postat August 23, 2015 pune 5/30 ala e ok .Diferenta intre cele doua e vascozitatea, 5/30 are vascozitatea mai redusa adica e mai subtire,pentru 2006 n-are sens sa recurgi la 10/40,(ulei cu vascozitatea mai groasa) iar la km astia care i are e foarte bine. Stii cum functioneaza un motor,principiile lui,are 4 timpi,cilindrii,in interior se afla pistonul,pe capul pistonului segmentii,de compresie,radere,ungere,ma rog n-are sens sa intram in detalii,sunt piese mobile.Ce fac ele?se misca in repetate randuri iar dea lungul functionarii si a timpului intervine uzura,scade viata motorului,incepe papa ulei,simti ca nu mai trage ca inainte,pierde compresie,etc. 10w40 compenseaza uzura,imperfectiuniile,este un lubrifiant mai solid.Primul numar de la denumiresa uleiului descrie vascozitatea la rece iar al doilea la cald cand atinge temperatura de functionare sa ma exprim asa... Ar fi fost indicat sa stii ce ulei sa folosit pana acum,n-ai in vehicul o carte in care se tine evidenta la intretinere (schimburi,reparatii,etc) ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.