Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Sentimente de lehamite de "patronii" mioritici


LivCir

Postări Recomandate

  • Members

Salut colegi! Astazi pentru prima data am simtit sentimentul de lehamite si am zis ca este momentul sa ma las pagubas. Pentru o vreme sau pentru todeauna. M-am saturat de drumuri stricate, de soferi care nu au nici o treaba cu soferia, de carute, utilaje, biciclisti... si de patroni tepari. Nu mai spun de drumuri batute degeaba, cv-uri scrise, bani cheltuiti aiurea (in cazul meu vre-o 700 ron).

Acum am ajuns sa ii inteleg pe conpatriotii nostri care stau linistiti si asteapta ajutorul social fara ca macar sa se gandeasca sa isi caute de munca.

Pentru ce sa bati drumuri aiurea?

Oricum nici unu nu are nevoie sa se faca scriitor de cv-uri sau sa faca experienta din asta, nici sa ii umileasca un patronas cu 4 clase care oricum probabil nu are nevoie de angajati dar cu asta se distreaza el. In ultimele 2-3 saptamani m-am saturat de depus cv-uri "cu poza" si de sunat la toate anunturile, majoritatea neserioase, de pe olx si alte site-uri de "succes". Poate am eu cerinte prea mari, sau poate toti sunt niste lipitori care vor sa profite de soferii la ananghie. Statul nu iti da un ajutor ca sa iti gasesti de munca, patronii nu au interes... Atunci cine ar trebui sa se implice si sa ofere un loc de munca celor care mai vor sa munceasca in tara asta? Daca vrei sa fi cinstit aici toti iti vor da in cap. Statul te vrea hot, lenes si cu mana intinsa la pomana.

Cand aveam 25 ani patronii cereau minim 30 ani, cand aveam atestate nu imi oferea nimeni nimic si acum primesc doar oferte pe camion, cand nu aveam experienta se cautau soferi vechi in munca... Acum ca le-am acumulat pe toate nici nu inteleg ce nu merge bine. Este lumea pe dos sau eu m-am dilit. Zilele astea un prieten imi povestea ca este pe margina depresiei cand vede ca in jurul lui tot se naruie si el este neputincios, de fapt adus tot de patronasii de care vorbesc. Astazi a fost ultimul interviu unde am participat. Am ajuns cu 5 min mai devreme sa fiu punctual. Intre timp a aparut un tip la vre-o 35-38 ani care ma invitat in birou si a inceput sa imi explice cum stau lucrurile. "Avem un LT, cel din fata, care nu este prea stralucit dar iti poti face treaba cu el. Oferim salariu de 1500 ron si bonuri de cumparaturi de la noi din magazin in valoare de 500 ron. Se lucreaza 8 ore pe zi si cate suplimentare vrei tu pe care le platim separat". Pana aici toate frumoase, dar angajarea??? "Pai te angajez dar trebuie ca tu din salariu sa iti platesti darile" Aaaa! Si naveta se deconteaza? "Da, iti dau 10 lei pe zi daca vine vorba". Vorba vine... De la locatia mea trebuie sa schimb 3 ocazii si lucrul asta este imposibil la 3 dimineata si cine stie la cate noaptea. Sa zicem ca pentru moment am trecut peste toate. Hai la masina, i-am zis eu putin dezamagit. Am iesit sa vad masina si m-am speriat. Un harb de vw lt din 2001, tot prafuit si cu vre-o 2 pete de ulei pe sub el. Il intreb ce sunt alea. "Nu-i nimic grav, iti dau ulei sa completezi" Pentru un moment am ramas masca, nu mai spun ca in masina era o tona de praf peste tot. In acel moment interviul a incetat si mi-am cerut scuze ca i-am irosit timpul pretios. Moment in care tot el era rezoltat ca "nu vrei sa muncesti". Poate asa o fii, dar mai bine asa decat la el. Ma intreb daca a mai patit cineva atatea magarii sau numai eu sunt ghinionist?

Poate sunt prea exigent, dar pe masinile care am lucrat le-am predat cu aspect foarte ingrijit. Nu accept asa masina ca a domnului din Tibeni nici daca el ar fi singura mea salvare.

Am si uitat sa scriu de ce am deschis acest topic si imi cer scuze, dar sunt prea cu nervii la pamant si poate par putin incoerent.

1.Voi ati patit atatea magarii?

2. Ati mai intalnit vre-o socetate sa ceara angajatilor sa isi plateasca darile?

3.De ce statul nu ofera conditii celor care vor sa munceasca?

4. Ce este de facut sa nu mai dam de tepari sau lasatori si profitori?

Sper sa avem o discutie civilizata si poate cei cu mai multe cunostinte sa ma lamureasca si pe mine cum stau lucrurile.

Weekend placut si drumuri bune fara incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut.Colegule,nu-ti cunosc problemele personale si te rog sa nu le expui aici,sunt ale tale si le vei rezolva.O varianta ar fi,daca ai permis C+E si atestate,sa pleci pe comunitate cu o firma serioasa ce-si respecta angajatii.Respectul pentru angajati,dupa mine,ar fi:salariu bun si platit la timp,masini bune si intretinute,decont parcari,respectarea programului,sprijin logistic,etc.Astfel vei scapa de drumuri proaste,salariu mic si ce mai descrii tu acolo.Mentionez ca nu eram deloc incantat de ideea de a fi plecat 2 luni din tara insa,daca faci un calcul,stai mai mult acasa in cele 2 saptamani de concediu decat daca ai lucra tur-retur.Strage din dinti,"inraieste-te" pozitiv si nu renunta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

1. Măgării sunt peste tot, inclusiv în transporturi, deci da, fiecare a avut de-a face cu câte una la un moment dat...

2. Da, mi s-a propus și mie. Am ignorat-o.

3. Statul oferă suficient. Poate nu locuri de muncă, dar cel puțin un cadru legislativ relativ ok.

4. Nimic, vor exista întotdeauna. Și nu numai la noi. Dar îi putem ignora/raporta.

 

Toată lumea e în afaceri ca să facă bani, asta e o lege universal valabilă. Iar piața locurilor de muncă nu e cu nimic mai diferită decât o piață de mașini, de exemplu. Numai că atunci când tu încerci să vinzi un Bentley unuia care are bani doar de Logan, se cheamă că nu te pricepi deloc la afaceri. Patronii în schimb, se pricep la afaceri... doavadă că, cel puțin încearcă, să cumpere un Bentley la preț de Logan.

Înțelegi unde bat?!?

Ca și sfat... nu mai alerga aiurea la unul și la altul. Studiază piața transporturilor, găsește o companie unde crezi că TOATE abilitățile tale vor putea fi folosite și cășună pe ei... mailuri, telefoane... vizite... convinge-i că fără tine vor da faliment. De obicei (și mai ales când au un șef de resurse umane care știe ce face), iese bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Incearca in continuare..nu iti pierde increderea in tine..si altii au intimpinat aceleasi probleme..unii neprofesionisti le-au acceptat si pe urma au inceput sa regrete acest lucru..altii nu le-au acceptat si ulterior au gasit ceva convenabil..asa ca...bafta si ramii profesionist...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

În seara asta am vorbit cu fostul meu instructor să îmi fac iar atestatele. Marfă și agabaritice, ADR colete și cisternă și probabil tot odată după sală voi depune la ARR și cerere card tahograf.

Însă tare mă tem că și de data asta totul va fi în zadar. Măcar pentru moment sunt liniștit că totul merge bine, să vedem ce va fi. Drumuri bune colegi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Members

Salutare colegi! Astăzi am avut ceva timp liber și din greșeală am văzut acest topic deschis când îmi crăpau venele de ciudă că pierd timp și bani...

Cum spuneam și în ultima postare, am dat din nou de atestate (marfă și agabaritice) la ADR am renunțat pentru că la firma la care lucrez nu transportă mărfuri periculoase. Mi-am făcut și card de data asta cu atestatele pentru că urma să lucrez pe tgx 440 sau 480 din 2012 și nu aveau diagramă. Între timp de la ultima postare am revenit la sentimente mai bune și vreau să spun că insistența mea de a nu renunța a dar roade. Am găsit de lucru la mine în localitate cu ajutorul unui prieten. La firma care lucrez au doar 8 camioane, timpii de lucru se respectă și nu se cer măgării. Din curte la el mi-am ales un tgx 480, fiind singurul, restul sunt 440. Nu mi-a cerut CV-uri, nu mi-a cerut recomandări... Am avut o discuție de 30 min când am ajuns prima dată la el la firmă și pe loc mi-a spus care sunt condițiile și mi-a zis că mă ajuntă cu atestatele (financiar) și să îmi aleg mașină că are 4 aduse recent din Germania. Totul a decurs normal și după angajare până acum am făcut 3 curse tur-retur RO - UK. Sunt mulțumit cum m-am înțeles cu el cu plata și tot odată văd că și restul colegilor. După sărbători urmează să încep să lucrez iar pe comunitate la Cobelfret în Rotterdam la containere. Vă urez un an nou fericit cu sănătate și forțe de muncă. Fără incidente sau amenzi. La mulți ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei uite ca se mai intampla si minuni..Perseverenta este cheia succesului..Mult succes in continuare drumuri bune si fii tare.Nu te apleca in fata fiecarei adieri de vant..O sa mai fie si alte furtuni la care trebuie sa faci fata.Un an nou bun sa ai si sanatate.Restul vad ca le stii face tu.Pace 9.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

@severin4796 Te rog să postezi și să îi răspunzi colegului care sunt minciunile... Chiar te rog! Eu acum sunt la Rotterdam și nu prea am net, dar voi răspunde cu drag la tot ce tu vei spune că sunt minciuni, sau crezi că sunt minciuni. Drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

severin...

astept comentariul tau....activitate pe cont ai avut..ma astept sa si iti sustii afirmatia..in caz contrar o consider doar o simpla birfa ..aruncata asa...si atunci voi elimina comentariul tau si te voi bana o saptamina..asa vei intelege ca pe acest forum nu aruncam vorbe doar de dragul de a zice ceva...

 

 

 

ps...dupa cum am promis...avertisment colegului severin...pe viitor fara birfe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Şi uite că după aproape o lună de zile sunt în preaviz şi vreau să renunț la locul actual de muncă. O nebunie aş putea spune. De data asta sunt convins să renunț definitiv la ideea de "muncă pe comunitate". Lucrurile nu merg chiar rău, dar eu sunt perfecționist şi nu îmi place să fiu dus cu zăhărelul. Trebuia să lucrăm cu Cobalfret şi am ajuns să lucrăm cu Falco Line. După timp pierdut la luat cargo cardul şi alfapass-ul a trebuit sa dau o gramada de examene prin mai multe porturi si cam mi-am pus rabdarea la incercare. Am primit numai curse de maxim 240 km si una 540 km NL - D sau D - B... Iar vineri mi-am incalcat programul si din cauza asta mi-am dat demisia. Nu mi se pare corect din partea angajatorului sa faca pe vergina si sa faca in asa fel ca tu sa iesi vinovat. Va dau exemplu  de program vineri: deschidere program la 7:30, mers din parcare 30 km pana la incarcare cu stau... 8:30 ajuns si la 11:30 scapat. Pana la ora 12:30 am alergat pe interzis prin oras sa imi instalez toll collect. Unde am fost trimis de dispecer nu aveau aparat, unde am fost eu nu au vrut sa imi instaleze. Gata, la drum... Eram pe rosu si a trebuit sa opresc sa pun motorina (am pus doar de 200 euro pentru ca era 1.19 euro si patronu vrea doar 1 euro maxim). Mai trag 100 m mai in fata la restaurant sa iau toll collect. Pierd si acolo vre-o 20 min si iar la drum. Trag ca disperatul pe o ploaie de nu vedeam in fata. Dispecerul spunea ca la 19:00 trebuie sa fiu in port la APM... După un over speed si 3 stauri la 18:30 ajung in port. Surpiza... dispecerul optine tar code pentru ora 20:00. Imi venea sa ma strang de gat. La 20:00 dau sa intru si iar surpriza. Treci la examen de 15 intrebari... 20:45 intru in terminal si dupa 30 min eram descarcat. O iau la sanatoasa sa gasesc loc de parcare. Pu...! Ma plimb si pana la urma gasesc pe la 10:30 un loc de parcare in Zuidland. Program saptamanal de 63:25 min, over speed, iesire din echipaj la inceputul primei saptamani fara pauza de 9 ore. Toate astea au pus capac si de data asta renunt definitiv vinerea viitoare la meseria de sofer pe camion. M-am saturat! Cu toate ca restul lucrurilor merg bine, daca nu sunt multumit nu este de ajuns!

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Scuzele mele daca am mai gresit pe ici pe colo... Am scris la iuteala ca este scump netul domnle! ;)

In alta ordine de idei, as vrea sa te vad pe tine Gongy in asemenea situatii si dupa aia am vorbii...

Editat de LivCir
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Salut soferi! Ieri am ajuns în Ro. Am ales să plec pentru că în ultimele zile nu mai mi-am primit nici banii de mâncare. Eu fiind diabetic nu pot să stau ne mâncat. Trec peste orice, dar nu și peste acest lucru. Cum spuneam și mai sus în ultima săptămână am stat în așteptarea altui șofer de schimb pentru că nu am vrut să las mașina la mâna norocului și nu am vrut să cauzez pierderi firmei. Mai ar fi trebuit să stau și săptămâna asta să îl învăț pe noul venit cum stă treaba cu terminalele... dar cum spuneam mai sus nu s-a mai putut colabora cu fostul meu șef. La plecare și-a pus sluga lui (Ruben Tănase) de încredere să sară la scandal la mine iar astăzi a refuzat să facă decontul pe motiv "că nu are el timp de pierdut aiurea când vrea tot neavenitul". L-am înțeles și am răbdare să văd dacă este vre-un nenorocit de țepar cum sunt majoritatea patronașilor din zona noastră sau omul este doar supărat că nu am vrut să îi stau la muncă fără bani de mâncare și cu frica poliției în spate în urma neregulilor la care am fost impins din spate să le fac. Pot să spun că am lucrat foarte bine cu dispecerul de la Tans-Bar Suceava, lucru la care nu mă așteptam. Mihai îl cheamă, un băiat super profesionist de nota 10. În schimb despre experianta cu firma SC Petcor SRL nu pot spune că am lucrat chiar bine. Mult mai bine ca la ultimul țepar, dar mult mai prost față de așteptările mele. Mașinile sunt bune și lucrul ăsta mai m-a ajutat să uit de neplăceri, banii au venit la timp până în ultima săptămână, la insistențele mele au instalat și toll collect să nu mai pierd vremea... Acum stau să văd dacă îmi va plăti salariul pe 30 zile și îmi va deconta transportul și banii plătiți în interesul firmei. Voi reveni cu o postare după ce se va rezolva într-un fel sau altul. Drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Astăzi m-a sunat un coleg care a ales și el să plece din mai multe motive. Pentru 25 zile lucrate și 7800 km la decont a primit 450 euro. Ceva de speriat! Omu' a lucrat pe un tgx 440 din 2012 si a facut consum de 34-35%. Tot ce a trecut peste 32% a fost pus să plătească, parcarile cu plată nu i-au fost decontate, o parte din tichetele toll collect a spus patronul că nu trebuiau... Măgării și iar măgării!

Eu am 8300 km, consum de 33-34%, un braț de toll collecte și 7 tichete de parcări cu plată. Oare să mă aștept și eu la 500 euro? Dacă nu îmi dă banii corecți (1330 euro) merg direct la ITM. Văd că până acum nu a dat nici un semn de viață și cred că încearcă să sucească lucrurile. Revin cu postare după ce rezolv lucrurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mai aștept până vineri, poate își dă seama că este un nesimțit și se trezește singur la realitate. Nu aș vrea să primească o amendă aiurea și după aia să îi facă rău unui verișor care lucrează la el la un gater. Iar pe lângă asta nici nu știu exact ce va face ITM-ul... Să speram că va fi bine. Astăzi mi-am găsit la o altă firmă loc pentru curse tur-retur RO - PL. Poate că nu ar mai trebui să încerc, dar să vedem ce va fi și de data asta. Revin cu o postare cu rezolvarea. Drumuri bune, colegi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ieri am fost și am făcut decontul și i-am lăsat toate bonurile de cheltueli, toll collecte si cmr-urile. După ce i-am lăsat tot a spus că vrea să confrunte tichetele toll collect cu datele de pe "flotcom". Așă că nu mi-am primit nici un bănuț pe loc și văd că nici azi până la ora asta nu a virat nici un leu. Aștept în continuare ce este al meu, adică 830 euro rest de plată, și a căzut și el la înțelegere că este al meu după 25 zile de muncă. Cu toate că ieri am văzut că omu' nu are nici o treabă cu realitatea și că o ține tot pe a lui că eu nu mi-am "dus înțelegerea la capăt" și a încercat să îmi spună că "am dat cuiva curent" și în urma acestui lucru i-am lăsat mașina cu probleme... asta cu toate că șoferul de schimb a apreciat și semnat că mașina este în regula la procesul predare-primire. Acum sper să îmi trimită banii și să nu am de cheltuit bani și umblătură pe drum din cauza lui, cu toate că șansele sunt mai mici de 50% ca totul să se termine amiabil. Revin cu rezolvarea într-o altă postare precum și numele firmei și a patronului dacă nu se ține de cuvânt să îmi vireze banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nici astăzi nu mi-am primit banii. Nu l-am sunat și nici nu îl voi suna să mă înjosesc pentru 830 euro, dar vă las numele firmei și a patronului să vă feriți de el sau dacă credeți că este om de onoare să mergeți să lucrați la el. Este vorba despre SC Petcor SRL din Vicovu de Sus - Bivolărie Suceava, pe administrator îl cheamă Cornea Costică. Se dă drept foarte credincios și un om de onoare care "nu rămâne dator nimănui cu nimic". Drept urmare față de mine nu și-a onorat datoria de 830 euro și înainte de a pleca din firma lui ma ținut în Olanda 4 zile flămând. Când m-am întors acasă mi-a spus că s-a tăiat la o mână și de asta nu a putut să meargă la bancă. Trageți voi concluzii din ce am scris mai sus. Drumuri bune fără incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Gresesti , nu te injosesti , e remuneratia ta dupa o munca prestata , e dreptul tau sa ii primesti , daca individul nu doreste sa onoreze plata mergi la itm , nu renunta , tu renunti altu renunta si uite asa  dati frau liber patronilor de a face ce vor . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mie mi se pare că mă înjosesc în fața lui dacă tot îi dau telefoane să îmi pună banii. La ITM m-aș duce dar nu am cum că mâine plec în cursă la Trans Euro Cargo. Sper să trimită banii între timp sau la întoarcere voi merge la ITM. Să sperăm că va fi bine. Drumuri bune, Mario!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

in cazul in care doresti sa il actionezi in instanta si nu la itm vezi ca o poti face numai in 15 zile de la incetarea contractului de munca..nu de alta dar ziceai de preaviz...sa nu te trezesti ca vrei sa faci ceva si nu poti ca a ''expirat termenul legal''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu se va ajunge până acolo. Ieri i-am făcut plângere la ITM și cu asta am terminat. Eu de mâine sau joi, încă nu știu exact, voi pleca la muncă și nu am timp de pierdut. Alți colegi au luat țepe și mai mari... Bine că am știut când să pun punct. Drumuri bune fără incidente!

P.S. Cred că vor lua în considerare și plângerea on-line. La sfatul unui prieten am căutat adresa de email de la ITM SV și le-am trimis plângerea și toate datele problemei.

Editat de LivCir
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.