Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Timpul de lucru saptamanal


cabbie99

Postări Recomandate

  • Administrators

citez din ce ai scris:

- "Concluzia: atunci cand setezi tahograful pe "patratel" declari ca ai timp la dispozitia ta, dupa bunul plac si ca nu face parte din programul tau de munca, consecinta fiind ca nu trebuie sa fii platit conform grilei normale de salarizare."

cum ai ajuns sa intelegi asa ceva si de unde ???

_timpul ala in care soferul face ce vrea si unde vrea si cat timp vrea el, este reprezentat de simbolul "pat" nicidecum de "patratel"

citeste aici:

reg 561 art 4:

În sensul prezentului regulament, se înțelege prin:

(d) “pauză”: orice perioadă în care conducătorul auto nu are dreptul să conducă sau să efectueze alte munci și care trebuie să-i permită numai să se odihnească;

(f) “repaus”: orice perioadă neîntreruptă pe parcursul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său;

(g) “perioadă de repaus zilnic”: partea unei zile în timpul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său

acum ca tu vrei sa intelegi altceva este treaba ta dar nu mai scrie aici prostii,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

De aici inteleg asta Mihai:

Directiva 2002/15/CE

Articolul 3

( b ) "perioade de disponibilitate" reprezinta: perioadele, ...., in timpul carora lucratorului mobil nu i se cere sa ramana la postul sau de lucru...

 

Asta inseamna ca sunt liber sa fac ce vreau, dar spre deosebire de repaus aceasta perioada poate fi intrerupta daca mi se cere sa revin la locul de munca.

Dupa cum am zis mai sus, soferul care sta in dreapta nu are libertatea sa isi paraseasca locul de munca ceea ce vine in contradictie cu: "nu i se cere sa ramana la postul sau de lucru".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Pentru ca e la postul de munca , indus de munca , gata oricand sa reia munca , deci ......

// Timpul in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala //

Timp de lucru !! disponibil si la dispozitia firmei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

 uite  fraza  respectiva din directiva in totalitate:

 

"perioade de disponibilitate" reprezinta:

 

perioadele, altele decat cele de pauza sau de repaos, in timpul carora lucratorului mobil nu i se cere sa ramana la postul sau de lucru, dar trebuie sa fie disponibil sa raspunda la orice apel de a intreprinde o calatorie sau a relua conducerea vehiculului sau de a efectua o alta munca.

de aici rezulta ca timpul petrecut pe disponibilitate este timp la dispozitia firmei si care trebuie platit si nu timp la dispozitia soferului asa cum sustii.

 

dex  = dictionar explicativ  !

 

 

au mai incercat si altii sa ma invete cum se interpreteaza o lege din domeniul asta, si au esuat lamentabil.  

Mai spun inca o data, te rog frumos sa nu mai scrii prostii aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Si cu cealanta disponibilitate ce facem ? Despre care vorbim in subiectul asta , adica :

Timpul in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea.

Situatie definita ca timp de lucru .....

Da Mario, definitia de aici face parte din Articolul 3 litera ( a ) si este definita ca timp de lucru, deci se plateste normal, iar tahograful trebuie setat pe "ciocanele". Nici un dubiu asupra acesteia. Dupa cum am mai zis, nelamuririle sunt la Articolul 3 litera ( b ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

Mit scrie:

"Concluzia: atunci cand setezi tahograful pe "patratel" declari ca ai timp la dispozitia ta, dupa bunul plac si ca nu face parte din programul tau de munca, consecinta fiind ca nu trebuie sa fii platit conform grilei normale de salarizare."

 

Gongy scrie:

de aici rezulta ca timpul petrecut pe disponibilitate este timp la dispozitia firmei si care trebuie platit si nu timp la dispozitia soferului asa cum sustii.

 

 

Mihai, dupa cum am zis si in textul citat mai sus, disponibilitatea nu se plateste conform grilei normale de salarizare, adica conform platii pe ora stabilita pentru ora de munca, pentru ca situatiile de disponibilitate prevazute la Articolul 3 litera ( b ) nu sunt timp de lucru. Totusi, aceste perioade trebuiesc platite pentru ca soferul nu are libertate completa, dar as fi curios cate contracte de munca prevad plata pe ora de disponibilitate. In lipsa prevederii platii pentru ora de disponibilitate, soferului nu-i ramana nimic altceva de facut decat sa considere disponibilitatea ca fiind timp de lucru si sa seteze "ciocanele".

 

Daca in contractul de munca al soferului nu este prevazuta separat plata pentru ora de disponibilitate, inseamna ca lasa compania sa decida cat sa-l plateasca, iar de cele mai multe ori soferul nu va primi nimic pentru timpul petrecut pe disponibilitate. Un lucru in plus care sa sustina aceasta teorie este faptul ca legislatia romana nu are prevederi care sa precizeze o plata minima pentru orele de disponibilitate, sau cel putin nu le cunosc eu. Daca asemenea prevederi exista totusi si cineva le cunoaste, ar fi bine sa ni le expuna aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

http://www.rmt.org.uk/about/health-and-safety/health-and-safety-resources-for-reps/working-time-regulations-road-transport/

"Periods of Availability (PoA) are paid time but do not count towards the 48 average working week or the 60 hour a week maximum."

In tara unde lucrez eu se plateste, peste tot si la toate firmele. Bineinteles ca in Romania nu se plateste nimic, ca doar deh...crezi cumva ca patronii sunt atat de prosti incat sa dea bani la soferi?!?!?!

 

Completare: P.o.A se plateste la exact acelasi tarif ca si orele de condus/ciocane.

Editat de cico_3504
unit comentarii
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru ca e la postul de munca , indus de munca , gata oricand sa reia munca , deci ......

// Timpul in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala //

Timp de lucru !! disponibil si la dispozitia firmei .

Ca sa nu mai bagati lumea in ceata cu acest PoA, uite aici raspuns de la "Department for Transport" din UK:

https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/410321/Simplified_Guidance_-_EU_drivers__hours___working_time_rules.pdf

Citez:

"Can I take a POA in my vehicle?

-Yes; again provided you are not doing any work."

Cu tot respectul pe care il am pentru acest forum si pentru informatiile pe care le oferiti pentru a-i ajuta pe cei care nu cunosc legea, dintre tandemul Mario+Gongy si "Department for Transport" din UK, eu imi pun toata increderea in "Department for Transport"!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Viorel cu tot respectul , intre a te considera sofer si manuitor de volan , ma inclin catre manuitor de volan . Sper ca nu sa tragi aceleasi concluzii din ,, transport ,, ca la tahografele defecte . toucheeeeeeeeee !!

Daca citeai cu atentie ce am scris in citatul pus de tine e raspuns pentru intrebarea lui Mit , adica :

// Dupa cum am zis mai sus, soferul care sta in dreapta nu are libertatea sa isi paraseasca locul de munca ceea ce vine in contradictie cu: "nu i se cere sa ramana la postul sau de lucru" // ...... Si unde discutam de prezenta celului de al doilea sofer , in echipaj

In rest , cand am zis ca nu poti face o ,, disponibilitate ,, la postul de munca ??

Si am facut o diferentiere , disponibilitate la postul de munca si disponibilitate in afara postului de munca .

Mit mai sus zici ceva de ciocanele pentru :

// Timpul in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea. //

Deci daca eu imi termin treaba , sa zic ajung la firma , descarc , parasesc firma catre un loc de parcare si astept noi ordine ( deci sunt la postul de munca nu slobod de capul meu , la dispozitia firmei in locul x , sa imi pot relua munca in orice monent , cand si cum mi se comunica ) nefacand nimic , un fel de // stand by // , asta inseamna ca muncesc ?? ceea ce defineste ,, alte munci ,, activitati cum ar fi incarcarea , descarcarea , supravegherea , gestionarea marfii etc

Si hai sa va fac o diferenta intre cele doua disponibilitati , aplicabile sistemului muncii spaniol , la postul de munca si in afara postului de munca , situatii pe care le prezint ca parte a muncii mele saptamanale si ale colegilor mei pe care ii gestionez , ca manager transport .

1 ) Disponibilitatea la postul de munca .

Sa luam exemplul de mai sus , in cursa , efectuez o descarcare , parchez si ASTEPT noi ordine , e un timp nedeterminat , in care eu desi nu fac nimic fizic , sunt legat de postul de munca , pregatit sa reiau activitatea , nu e un timp.in care eu pot lua decizii , ci pot di decat ,, disponibil ,, , ca exemplu nu pot zice o ora pauza pana imi dati ordine , pentru ca acestea pot aparea instantaneu si esti intrerupt si apar conflicte de interes. Eu vreau pauza , firma munca ....

Acest timp de disponibilitate la postul de munca este platit si sumat la perioada de munca saptamanala , lucru logic pentru ca tu esti in.interes de serviciu nu in hai hui de capul tau , ci depinzi.de ceva , cineva si in interesul cuiva .

Aici intra si echipajul si perioadele de timp in care se transverseaza cu trenul sau ferry , cand se asteapta prin vami , etc etc .

2 ) Disponibilitatea in afara postului de munca .

Luni dimineata , dupa efectuarea unui repaus saptamanal , nu mi se cere prezenta la postul/ locul de munca in orarul normal adica nu am ce cauta la baza pana mi se cere , anuntat fiind de vineri de situatie , sa zicem ca nu a ajuns marfa , se stie ca luni ajunge dar .... Nu ora precisa , nu interval de descarcare . Luni , la ora 8 , odata cu orarul comercial al firmei intru in disponibilitate , moment in care trebuie si aici subliniez trebuie sa raspund promt ordinelor , ei primesc marfa estimeaza timpul si zic , mario la 9 ..... Atunci nu pot spune . stai asa ca nu pot ca sunt colo , sau dincolo , ca disponibilitate imi cere sa fiu disponibil , pregatit .

Acest timp , desi platit , nu intra in timpul de munca saptamanal .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nici eu nu am zis ca disponibilitatea nu se poate face la locul de munca, ci doar ca, daca soferul secund ar dori sa faca altceva, nu are libertatea de a parasi locul de munca si bineinteles ca vine in contradictie cu definitia. De aici este foarte clar ca libertatea ii este foarte ingradita.

 

Aceasta definitie a disponibilitatii este foarte ambigua si ma bucur sa aflu ca in alte tari s-au luat diverse masuri in acest sens, doar ca in Romania nimeni nu sufla nimic despre asa ceva si din acest motiv suntem lasati la voia intamplarii.

 

Prin ceea ce am expus pana acum, prin situatia soferului secund si prin situatia soferului care poate astepta acasa pana compania il cheama la munca, vroiam sa atrag atentia tocmai asupra faptului ca sunt disponibilitati inegale, dar care au fost puse sub aceeasi palarie. Ar mai fi si o a 3-a situatie de disponibilitate: cea a soferului care asteapta la granita sa treaca restrictia, situatie in care acesta e mai liber decat soferul 2 care sta inchis in cabina, dar e mai constrans decat soferul care asteapta acasa.

 

Mario, acum voi lua cele 2 puncte expuse de tine pe rand:

1. Daca sistemul spaniol a considerat ca timpul cat astepti pentru urmatoarea comanda e timp de munca (corect, conform directivei 15/2002) si timpul cat traversezi cu ferry sau cat timp esti sofer secund este tot timp de munca (incorect conform directivei 15/2002) inseamna ca ei au realizat problemele date de directiva si atunci au facut uz de dreptul statului spaniol sa ofere conditii de munca mai favorabile, ceea ce este foarte bine si legal.

 

2. Timpul cat astepti acasa intr-adevar poate fi considerat in afara timpului de munca, desi esti limitat si trebuie sa fii pregatit sa pleci la munca. In aceasta perioada esti liber sa mergi pana in oras ca iti trebuie ceva materiale de constructie sau sa faci altceva, dar cand suna boss-ul intrerupi tot si pleci la munca. Avand libertatea sa-ti folosesti acest timp in interes personal, mi se pare normal sa nu fie considerat timp de munca, dar trebuie platit pentru ca, spre exemplu, nu pot sa plec intr-un oras la 200 km distanta.

 

Aici vine intrebarea: timpul cat astepti acasa cat anume este platit? Esti platit integral, sau un procent din plata normala pe ora de munca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Phraeudian, aici nu vorbim despre increderea in Mario, Gongy sau altcineva, pentru ca noi nu vorbim aici despre legea din UK. Vorbim in primul rand despre legile internationale care ni se aplica tuturor si despre legile Romaniei pentru ca suntem romani. Legile altor tari le aducem in discutie pentru a face o comparatie cu legile romanesti care, dupa cum se vede, nu sunt capabile sa acopere nici macar minimul cerut de legislatia europeana, dupa cum se vede in cazul disponibilitatii. Sau poate ma insel si sincer sa fiu tare as vrea sa ma insel si cineva sa-mi arate prevederile unei legi romanesti care stabileste niste norme pentru disponibilitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Uite ca se pare ca ai inteles acum de ce unii dintre noi alegem sa lucram in strainatate si NU in Romania. In Romania nu ai niciun drept, legile nu acopera nimic. Asa ca Mit, in locul tau, mi-as lua familia si copiii si viteza de croaziera pana la granita, fara sa ma uit inapoi. Romania nu-ti ofera nimic si nici macar nu trebuie sa iti fie rusine ca iti parasesti tara care te calca in picioare pe toate planurile. Nu mi-e rusine ca sunt roman, doar ca m-am nascut in tara gresita!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna seara . Sunt colegi aici pe forum care chiar lucreaza in strainatate (ba chiar de mult timp ) si care dimineata la micul dejun(in loc de unt si gem ) ung, mananca legislatia pe paine si nu numai ! Ba mai mult ca atat au demonstrat prin fapte si nu vorbe goale ca "nu le e rusine ca sunt romani " prin munca de informare ,educare profesionala ca sa spun asa pe care o desfasoara cred voluntar pe acest site . Daca MIT o sa- ti raspunda ca lucreaza in strainatate ???!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Chiar lucrez in strainatate. Din 2005 nu am mai lucrat in Romania.

 

Ce trebuie inteles este faptul ca noi, chiar daca suntem plecati, ne-ar face placere daca Romania ar ajunge o tara unde sa ne putem intoarce si sa muncim la noi acasa. Din acest motiv urmarim ce se intampla in Romania si incercam sa ne aducem sprijinul, atat cat putem, sa indreptam anumite lucruri.

 

Da, acum sunt in situatia de a schimba iar destinatia si se pare ca va fi UK, dar deja suntem offtopic si daca dorim sa discutam acest subiect ar fi bine sa o facem in alt topic sau in privat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Hehe, uite cum s-a gasit solutia legala ca soferul sa munceasca 75-80 ore pe saptamana, nicidecum 48 ca un om normal! Disponibilitatea...

 

deci sa inteleg ca tu esti    "ala normal"   ???

 

chiar asa de scurta este memoria matale ?

 

citez din ce ai scris candva aici pe site:

 

 

-"Deoarece in UK , patratul, adica P.o.A, nu se contorizeaza ca munca. Este platit, dar nu este contorizat ca munca.

Astfel, facand "patrat", iti poti mentine media de ore lucrate saptamanal la sub 48 (pentru 17 saptamani consecutive). Din acest motiv eu fac "patrat" la greu.

 

Dupa cum spuneam, se intampla uneori sa am shift de 12 ore dintre care 4 ore condus si 1 ora ciocane, restul de 7 ore fiind "patrat". Astfel, nu fac nicio pauza deoarece nu am depasit nici 4h30 de condus si nici 6 ore de munca efectiva. Bineinteles, scopul meu este sa nu fac pauze aiurea, deoarece prima pauza de 45m imi este dedusa din numarul total de ore la plata."

 

-"Stii cum e treaba asta cu "trebuie sa respecte fidel realitatea din ziua respectiva"? Iti spun eu cum e: faptul ca sunt limitat prin lege la o medie de 48h de munca efectiva (condus+ciocane) la 17 saptamani consecutive, ma determina/constrange uneori sa fac "patrat" in timp ce duc sau iau actele de la birou (de exemplu), pentru a imi tine media sub limita de 48. Asta deoarece eu lucrez pentru mine, pentru familia mea si pentru viitorul copiilor mei, nicidecum pentru Police! Stii tu ce zic!"

 

-"Gongy, legal sau nu, sa stii de la mine ca toti soferii din UK fac la fel. Exact la fel. Deci pana la ultimul, toti fac la fel. Iar cico iti poate confirma asta, pentru ca si el stie despre ce e vorba aici. Din punctul tau de vedere, toti sunt in ilegalitate. Nu spun ca nu e asa, ci spun doar ca asa se procedeaza in practica. Scurt. 3-0 scor final pentru oaspeti."

 

si vii aici sa imi explici  cum este cu legislatia ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

    Buna ziua . In urma acestei dezbateri ,am avut curiozitatea sa ma uit pe un raport printat  a unei descarcari a cartelei tahograf pe o perioada de aprox 2 luni  .Sunt timpi de munca, timpii ce fac obiectul acestei descutii ,sunt contorizati la sfarsitul zilei de munca (x= minute/ore-,disponibil; y= minute/ore -lucru ,( alte activitati /ciocanele), z=minute/ore- condus,pe urma urmeaza o rubrica "Total lucrat "(dedesubt cu mentiunea zi /noapte la fiecare rubrica )  ce insumeaza toti acesti timpi pe ziua respectiva,cu siguranta chiar si pe o perioada de o saptamana sau o luna  etc .imi  rezulta totalul orelor lucrate in intervalul mentionat  (disponibilitate (admit mai rar !) ,lucru,condus.

A remarcat foarte bine colegul Cabbie cand i-a raspuns dispecerului "voi stiti din moment ce descarc cartela tahograf ",la intrebarea acestuia privind disponibilitatea .

Morala : ca de obicei, Doamne ca bine le mai zice Mario,Gongy ,chiar si Gianni Grecu  .

Toate cele bune .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.