Members Sorin1990 Postat Mai 11, 2016 Members Share Postat Mai 11, 2016 Salut.In momentul de fata nu sunt sofer profesionist,dar sper ca voi deveni curand!Am gasit mai multe articole pe net privind programul,dar nu sunt sigur daca urmatorul este valabil sau nu: "Statele membre adopta masurile necesare pentru a asigura ca, fara a aduce atingere nivelului de protectie asigurat de Regulamentul (CEE) nr. 3820/85 sau, in absenta unor astfel de dispozitii, de catre acordul AETR, persoanele care efectueaza activitati mobile de transport rutier, fara a aduce atingere art. 2 alin. (1), nu lucreaza in nici o situatie mai mult de sase ore consecutive fara a face o pauza. Timpul de lucru se intrerupe cu o pauza de cel putin 30 de minute, daca orele de lucru totalizeaza intre sase si noua ore, si de cel putin 45 de minute, daca orele de lucru totalizeaza peste noua ore. "( DIRECTIVA PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI 2002/15/CE din 11 martie 2002) Este valabil si in Romania..sau doar extern?Nu cred ca voi fi intrebat asa ceva la examenul teoretic,dar sunt curios daca e adevarat sau nu chestia cu dupa 6 ore de program(condus,pauza,ciocan etc.) se face obligatoriu pauza de 45 minute,chiar daca in aceste 6 ore am codus de exemplu doar 2 ore jumate,in 561 nu e mentionat.Mersi anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Mai 11, 2016 Moderators Share Postat Mai 11, 2016 (editat) În momentul de față ești PRIMUL șofer în devenire care dovedește că chiar citește câte ceva. Cel puțin din câți am întâlnit eu. Răspunsul la întrebarea ta este DA, directiva este valabilă la nivel U.E. (implicit și RO). Cu aplicatul ei în practică e discutabil, dar nu peste tot. În U.K. cel puțin e bai mare (și)cu asta. Încă odată, felicitări și dă-i înainte. Unde nu știi/înțelegi, intră aici și cu siguranță vei primi îndrumările necesare. P.S. Obișnuiește-te cu termenii legali. Termenul ''program'' nu există, există în schimb ''activități zilnice''. Editat Mai 11, 2016 de cri5tian Post Scriptum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sorin1990 Postat Mai 11, 2016 Autor Members Share Postat Mai 11, 2016 (editat) Mersi de aprecieri,nu voi ezita sa cer sfaturi pe forum daca mai am nelamuriri.Abia m-am inscris pentru categoria "C,CE" ,sunt genul de persoana care analizeaza cele mai mici detalii,citesc mult,si incerc sa ma informez din toate sursele.Am fost sofer de duba ca "curier" in UK timp de 1 an,dar incerc sa "avansez".Drumuri bune! Editat Mai 11, 2016 de Sorin1990 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Mai 11, 2016 Moderators Share Postat Mai 11, 2016 o mica precizare...pauza respectiva se ia pina in 6 ore de munca [alte activitati(ciocanele) + timp conducere{volan) ]...nu la 6 ore sau dupa...ea este in mod normal de 30 minute dar pentru a combina timpii de munca si timpii de conducere se ia de 45 minute..este acceptata de companii ...teoria spune ca ulterior la fiecare alte 3 ore de munca trebuie luata o pauza de 15 minute...succes in continuare..ce iti mai pot spune..fii atent la termenii maxim si minim...sunt foarte importanti.. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members CECOR Postat Mai 24, 2016 Members Share Postat Mai 24, 2016 (editat) ORGANIZAREA TIMPULUI DE LUCRU AL PERSOANELOR CARE EFECTUEAZĂ ACTIVITĂȚI MOBILE DE TRANSPORT RUTIER Ca si instrument normativ „directiva” face parte din dreptul secundar al UE. Directiva le impune țărilor UE să atingă un anumit rezultat, dar le lasă libertatea de a alege cum îl vor atinge. Odată adoptată la nivelul UE, directiva este transpusă apoi de țările UE în legislația lor națională în vederea aplicării. De exemplu, directiva privind organizarea timpului de lucru stabilește perioade de odihnă obligatorii și o limită privind timpul de lucru săptămânal autorizat în UE. Rămâne însă la latitudinea fiecărei țări să își elaboreze propriile legi pentru a determina modul de aplicare a acestor norme. Romania a considerat oportun sa transpuna Directiva 2002/15/CE prin HG 38 din 16 ianuarie 2008, care la articolul 5 prevede „Persoanele care efectueazã activitãţi mobile de transport rutier pot lucra cel mult 6 ore consecutive fãrã pauzã. Timpul de lucru va fi întrerupt de pauze de cel puţin 30 de minute dacã timpul total de lucru este de 6 pânã la 9 ore şi, respectiv, de cel puţin 45 de minute dacã timpul total de lucru depãşeşte 9 ore. Pauzele pot fi împãrţite în perioade de minimum 15 minute fiecare.” iar la articolul 3, aliniatul (2) spune ca ”….perioadele de disponibilitate nu fac parte din timpul de lucru.” Pe cale de consecinta, timpul de lucru este alcatuit din „conducere” si „alta munca” nefiind inclusa „disponibilitatea” si, evident, repausul/pauza. Facem si precizarea ca pot verifica respectarea prevederilor respectivei hotarari inspectorii din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier şi/sau personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspecţiei Muncii, din subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, iar controlul se face DOAR la sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier, NU in trafic, asa cum prevede articolul 11. Daca facem o analiza juridica a Directivei 2002/15/CE, observam ca domeniul de aplicare este restrictionat de alte acte normative europene, si articolul 2, aliniatul (4) chiar prevede ca au prioritate in fata dispozitiilor prezentei directive dispozitiile Regulamentului(CE) 165/2014 (care abroga Regulamentul 3821/85), si ale Regulamentului 561/06 (care abroga Regulamentul 3820/85). Deci, dispozitiile prezentei directive trebuie privite ca o completare a actelor normative din domeniu si doar in limita prevederilor nationale stabilite prin HG 38/2008. Ca si concluzie, conducatorii auto trebuie sa respecte cu prioritate prevederile Regulamentului(CE) 165/2014 si ale Regulamentului 561/06 si acolo unde aceste regulamente nu reglementeaza, sa respecte prevederile HG 38/2008. Va multumesc pentru atentie! CECOR TEAM Editat Mai 24, 2016 de CECOR 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cabbie99 Postat Iunie 6, 2016 Members Share Postat Iunie 6, 2016 Pauza de minim 30 de minute de la inceperea programului este obligatorie din punct de vedere juridic dar asta nu creeaza efecte in fata politiei sau a BAG-ului in cazul meu.Incerc cat de cat sa o respect desi sunt situatii care impune neefectuarea ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iunie 6, 2016 Administrators Share Postat Iunie 6, 2016 Gresit . amabilitatea agentilor trece peste incalcarea acestei limite a 6 ore munca , infractiunea apare in softul de control , numai ca repet , agenti sunt amabili si fiind ceva minor , trec peste .... Problema MARE apare la controlul la firma , si nu e de glumit .... 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Iunie 6, 2016 Moderators Share Postat Iunie 6, 2016 Intradevar..la un control in firma e marea problema...daca este si o firma cu o flota mare nu ii va cadea bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cabbie99 Postat Iunie 7, 2016 Members Share Postat Iunie 7, 2016 Acum 22 ore, Mario Bandit a spus: Gresit . amabilitatea agentilor trece peste incalcarea acestei limite a 6 ore munca , infractiunea apare in softul de control , numai ca repet , agenti sunt amabili si fiind ceva minor , trec peste .... Problema MARE apare la controlul la firma , si nu e de glumit .... Repet la ultima intalnire cu reprezentantul BAG master driver-ul nostru ne-a comunicat ca Politia si BAG-ul nu au competenta pe aceasta pauza ea fiind sanctionata prin ministerul muncii la un eventual control sau fereasca D-zeu accident.Cico are dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iunie 7, 2016 Administrators Share Postat Iunie 7, 2016 Cred ca scriu degeaba , nu sunt inteles .... Softul de control vede infractiunea , dar nu o incadreaza in una din cele 3 grupe de infractiuni ,apare ca un ,, eveniment ,, asfel agenti trec peste si daca nu se vede am scris , citez : Problema MARE apare la controlul la firma , si nu e de glumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cabbie99 Postat Iunie 8, 2016 Members Share Postat Iunie 8, 2016 Nu este infractiune este cel mult contraventie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iunie 8, 2016 Administrators Share Postat Iunie 8, 2016 Da ,multumesc , corect si bine punctat ,contraventie dar pot fi cazuri unde devine infractiune , cand devii pericol social , prin punerea in pericol a sigurantei publice , implicit accident . chestia aia . ca daca nu ereai aici , nu se intampla fapta ...... 240 milioane lei vechi e cea mai mare amenda pe care o stiu pe treaba incalcarii timpilor de munca . desi nu stiu cate procente sunt date numai pe tema subiectului . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members expresu Postat Ianuarie 11, 2017 Members Share Postat Ianuarie 11, 2017 In contextul celor discutate, urmatorul "program" este corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Ianuarie 11, 2017 Moderators Share Postat Ianuarie 11, 2017 NU!!! Conform Dir. 15/2002 la ora 09:00 trebuia să ai deja 30 de minute de pauză deja efectuate. Legea recomandă chiar ca această pauză să nu fie luată la sfârșitul acelor 6 ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members expresu Postat Ianuarie 11, 2017 Members Share Postat Ianuarie 11, 2017 Acum 5 ore, cri5tian a spus: NU!!! Conform Dir. 15/2002 la ora 09:00 trebuia să ai deja 30 de minute de pauză deja efectuate. Legea recomandă chiar ca această pauză să nu fie luată la sfârșitul acelor 6 ore. Multumesc pentru raspuns. Cu acordul d-voastra va mai prezint un exemplu, daca puteti sa faceti cateva comentarii (foto1 - intrebarea, foto2 - raspunsul). Mi se pare ca nici aici nu se tine cont de acea perioada dintre orele 09.00-11.00 (incarcare marfuri) la stabilirea pauzei (se lucreaza incontinuu de la 07.00 la 15.30) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Ianuarie 11, 2017 Moderators Share Postat Ianuarie 11, 2017 Toată metodologia de predare/învățare din sistemul public din România exclude prevederile Dir. 15/2002. Răsfoiește forumul, @Mario Bandit a atras deja atenția asupra situației și ca urmare câteva școli țin cont de acele prevederi. Din păcate, în sala de examen va trebui să ignorăm acele prevederi, ca să trecem examenul (deși Mario a avut succes și cu câteva modificări ale unor astfel de studii de caz). Dar baza de întrebări a A.R.R.-ului are mii de astfel de întrebări și studii de caz. deci evident e greu de urmărit fiecare în parte. Ideea de bază este că tu trebuie să cunoști și ulterior să respecți prevederile Dir. 15/2002. În procesul de învățare s-ar putea să nimerești o școală care să nu-ți spună nimic despre acele prevederi iar la examen, la fel, cele mai multe răspunsuri vor ignora prevederile. Asta e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Ianuarie 11, 2017 Administrators Share Postat Ianuarie 11, 2017 Da , din pacate sunt multe studii de caz sau intrebari gresite , la cativa ani se schimba sau se modifica putin continutul pentru a nu fi invatate ,, mecanic ,, fara a prinde logica . Sunt scoli care merg mai departe de metodologia generala care fac propriile culegeri si pot gresi , unde ai gasit studiul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members expresu Postat Ianuarie 12, 2017 Members Share Postat Ianuarie 12, 2017 Multumesc domnilor pentru precizari. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Ianuarie 12, 2017 Moderators Share Postat Ianuarie 12, 2017 ai uitat ceva...unde ai gasit ''studiul''...daca nu e secret Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members expresu Postat Ianuarie 13, 2017 Members Share Postat Ianuarie 13, 2017 Acum 16 ore, cico_3504 a spus: ai uitat ceva...unde ai gasit ''studiul''...daca nu e secret Primul exemplu este dintr-o carte. Nu stiu cine a scris-o (am inapoiat-o proprietarului), dar pe coperta din spate, printre altele, parca am zarit sigla UNTRR. A doilea exemplu este luat de pe internet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Ianuarie 13, 2017 Moderators Share Postat Ianuarie 13, 2017 ok,multumim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.