Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Este legala prelungirea AMPLITUDINII de la 13 ore la 15 ore?


Postări Recomandate

  • Members

Salutare sunt un incepator al meseriei de sofer profesionist si vin cu urmatoarea intrebare:

Este legala prelungirea programului de lucru al camionului de la 13 ore la 15 ore?(program de lucru=aptitudini)

Doresc si eu daca se poate imi dati si mie legea din regulament unde se face referire la cele mentionate de mine mai sus cat  si in sensul:

*regula aflata de mine din interiorul firmei HARTL (si anume Disponentul Bogdan) care prevede urmatoarele: ca soferul poate prelungi programul de lucru de la 13h la 15h de 2 ori pe saptamana dar nu are voie sa faca asta lunea)

 

Nota:

Asta este ce am inteles eu din citirea regulamentului si asa l-am aplicat pana acum:

Program de lucru 1 sofer

Program de lucru 24h care cuprinde:- 13 h aptitudini(sau program de lucru al camionului)

                                                          -11h sau 9h pauza( 9h nu mai mult de 3 pe saptamana) sau pauza fractionata de 3+9h=12 pauza

programul de 13h il desfasor întocmai: 4h:30 condus 00h45m pauza(sau mai mult, sau 15+30m exat in ordinea mentionata) dupa care alte 4h:30m condus iar la sfarsit pauza de 11h sau respectiv 9h daca este cazul.

Este corect cum am procedat pana acum!

Fac aceasta postare datorita faptului ca am fost sanctionat pentru ca nu am vrut sa imi prelungesc programul de aptitudini de la 13h la 15h. Din punctul meu de vedere aceasta prelungirea nu mi se pare legala doar pe afirmatia matematica 24h - 9h pauza= 15h program de aptitudini. eu nu am intalnit aceasta mentiune in regulament.

Daca ma insel  si nu am respectat întocmai regulametul va rog sa imi dati si mie un link sau un fisier al regulamentului întocmai , pentru a imi revizui informatiile si a le aplica întocmai cum se cuvine.

Rog evitarea raspunsurilor rautacioase !

Imi cer scuze pentru aceasta postare daca am ofensat pe cineva!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Cum nu face ? Trebuie gandit in context , cunoscand definitiile . 

In primul rand e ,, zi de munca ,, nu program , nu program de munca al camionului , amplitudine si ce mai viseaza fiecare. 

Zi de munca !!

Ziua de munca are un ,, arc ,, maxim orar de 24 ore , nu cele 24 zilnice , ci 24 ore din momentul inceperii munci de dupa un repaus , zilnic sau saptamanal . Deci , ziua de munca ( aparte de definitia improprie data de 165/2014 ) cuprinde perioada de munca si repausul zilnic ( normal sau redus ) care si incheie ,, ziua de munca ,, ,Evident ,, ziua de munca ,, poate fi si scurta , nu e nevoie a fi respectat arcul de 24 ore , aceaste 24 ore sunt o limita , desigur avand perioade de munca scurte , plus minimul repausurilor impuse pot da ,, zile de munca ,. De 11 , 12 , 13 etc ore ... 

Si acum logica si interpretarea corecta /legala :

Cunoscand semnificatia unui repaus zilnic de la articolul 4 din 561/2006 CE si cunoscand cerintele articolului 8 , punctul 2 acelasi regulament , luand la maxim ziua de munca , scazand minimul repausurilor zilnice impuse , avem ca valoare timpul disponibil sa muncim . 

Exemplu meu de acum .

Am inceput ,, ziua de munca ,, la ora 18.05 ( ora spaniola ) dupa un repaus zilnic redus cu care am inchesiat ziua de munca anterioara. Ora 18 .05 marti pana la ora 18 05 miercuri sunt 24 ore . daca vreau ca aceasta zi de munca sa o inchei cu un repaus zilnic normal , scad 11 ore si am maxim 13 ore la dispozitie sa imi fac munca , adica pana la 07.05 miercuri , daca vreau un repaus zilnic redus , scad minim 9 ore si imi pot face munca pana la 09.05 miercuri .  

Evident , nu voi munci 13 sau 15 ore , undeva la ora 04.00 miercuri imi inchei cursa si dupa aproximativ 10 ore intru in repaus zilnic . Daca vreau un repaus zilnic normal , minim 11 ore si la ora 15.00 miercuri pot incepe o noua zi de munca ( fara a fi nevoit sa astept arcul de 24 ore a al zilei de munca) sau ora 13 daca vreau un repaus zilnic redus .

Pentru calculul zilelor de munca , zi cu zi , trebuie tinut cont de duratele zilnice de conducere ,  de munca , trasee , resteictii si cel mai important , de cerinta ca intre doua repausuri saptamanale sa nu existe mai mult de 3 repausuri zilnice reduse (articolul 8 punctul 4)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Apropo , ce e programul de ,, APTITUDINI ,, la Hartl si cu ce au fost sanctionat ca nu ai avut o ,, aptitudine ,, corecta ??

 

Corect este ,AMPLIEREA,,  ( marirea , cresterea ) perioadei de munca /serviciu ( a zilei de munca ) fata de perioada normala de munca , implicit maxim 13 ore munca . Ampliere de la 13 la maxim 15 ore .

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Chiar acum, Mario Bandit a spus:

Apropo , ce e programul de ,, APTITUDINI ,, la Hartl?? 

 

nu vad unde am mentionat ca este la hartl. am facut o nota nu am spus ca la  hartl se numeste asa,

aptitudini in contextul dat de mine reprezinta perioada cat are voie sa miste camionul (miste cu sensul de riogoare) soferul din momentul in care si-a inceput ziua de munca sau programul de lucru sau ziua de lucru sau cum mai vreti dumneavoastra sa ii spuneti.

Va multumesc pentru raspuns am inteles ce ati vrut sa imi spuneti dar asta stiam si eu deja, iar dumneavoastra mi-ati relatat mai detaliat, insa pe mine ma interesa legea insasi unde este mentionat motamon sau mai exact cuvant cu cuvant.(nu ce reiese dintr-o relatie matematica )

ca eu numesc program de lucru de 24h =  zi de munca fiind de  24h de la ora când ai inceput programul nu cred ca aplic notiunile din regulament eronat.

Imi cer scuze, nu am vrut sa ofense va respect profesionalismul, insa "logica si interpretarea corecta /legala" cat si afirmatia data de relatia matematica (24-9 sau 24-11)nu sunt de ajuns.

Daca nu este lege întocmai concisa la cele mentionate de mine nu mi-ati adus nimic nou la cunostinta.

Sa aveti o zi cat mai buna!

Putet-ti da TC!

Editat de DemenT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Ma scuzi , cred ca inainte de reeditarea ta , am observat ceva ,, sanctionat -hartl ,, dar nu conteaza e posibil ( din graba ) sa fi citit gresit . 

Legat de termenul ,, program ,, poti considera ce vrei  si in privat il poti folosi cu placere , pe forum avem o regula ( cat si morala ) de a discuta la subiect , pentru a preda corect si a folosi o norma comuna de explicare .

Imi pare rau insa ca ,, logica si interpretarea corecta ,, dupa cele doua articole   din regulament nu iti sunt deajuns , desi tu vezi doar o simpla ,, chestie ,, matematica ,, te asigur ca raspunsul , exact ce am scris mai sus , e singura varianta de,, interpretare legala ,,  scoasa din contextul legi si argumentata cu articolele de rigoare  iar daca cauti ,, ai voie /nu ai voie in caz de x y z ,, o fraza scrisa nu o.sa gasesti .

Imi.pare rau daca nu v -am imbogatit bagajul legislativ , iar ca o ultima intrebare , ce e , TC ?? 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu am editat textul ci doar o greseala gramatical, a-ti observat bine si nu neg:

TC inseamna TOPIC CLOSE sau THREAD CLOSE.

vreau sa fac o scurta revizuire la ce mi-ati spus dumneavostra:

1.eu numeam program de lucru de 24h, legal ati spus ca se numeste ziua de munca

2.pauza de odiha banuiesc banuiesc ca ramane tot pauza de odihna sau repausul zilnic bligatoriu

3.programul de lucru de 13h sau respectiv 15h imi putet-ti spune ce denumire are?

tinand cont ca nu este corect din punct vedere legal mumirea lui aptitudine de lucru sau amplitudine etc.

Sunt puntin mai greoi de cap, dar ati eliminat indoiala mea in legatura cu ce v-am intrebat,aveam la cunostiinta cele mentionate insa cu atatea schimbari si cum sunt atatea bordeie in UE gen "Franta" care se trezeste dupa un veac sa aplice ca atare regulamentul vreau sa deslusesc intelesul si subintelesul total al regulamentului.

Am facut referinta la Franta datorita faptului ca ei sunt singurii pana acum care obliga soferii sa faca pauza de 45m in echipaj, stiu ca legea a fost dintotdeauna in regulament, dar in contextul in care este elaborata are 2 taisuri.

 

 

Editat de DemenT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Chiar acum, DemenT a spus:
Citat

Doresc si eu daca se poate imi dati si mie legea din regulament unde se face referire la cele mentionate de mine mai sus cat  si in sensul:

*regula aflata de mine din interiorul firmei HARTL (si anume Disponentul Bogdan) care prevede urmatoarele: ca soferul poate prelungi programul de lucru de la 13h la 15h de 2 ori pe saptamana dar nu are voie sa faca asta lunea)

a mai mentionat o zi dar nu am retinut

La aceasta dilema nu mi-ati raspuns....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Cele x ore pana la 13 respectiv 15 , reprezinta perioada de munca / serviciu al zilei de munca ,  o definitie veche dar rau re/evaluata de Ue prin regulamentul 165/2014 CE , prin care dau un nou sens ca ,, zi de munca ,, doar perioadei de munca , sa facut o petitie de rectificare dar pana atunci respectam sensu vechi dat de regulamentul 561 /2006 si fostul 3821/ 85. 

Legat de Franta ,  sa dovedit a fi o greseala , in Ue nota 2 de orientare asupra 561/2006 elimina aceaata pauza la conducerea in echipaj , iar aceasta se cere dedusa prin primele 45 minute din disponibilitatea la care e supus respectivul sofer cand trece ca insotitor. 

Franta a recunoscut greseala si a promis remedietea , au dat vina pe o greseala de soft in implementarea cu dreptiri depline a regulamentului 165/2014 , dupa abrogare totala a 3821/85 in 2 martie a acestui an , 

 Pe aceasta tema avem subiectul :

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

CITEZ : regula aflata de mine din interiorul firmei HARTL (si anume Disponentul Bogdan) care prevede urmatoarele: ca soferul poate prelungi programul de lucru de la 13h la 15h de 2 ori pe saptamana dar nu are voie sa faca asta lunea)

Regulamentul 561 /2006 nu impune o ordine stricta a zilelor de munca , mai bine zis a organizarii perioadei de munca /serviciu si a repausului aferent , nu impune luni sau in prima zi de munca de dupa repaus saptamanal nu.se face un repaus redus /o perioada de munca ampliata , multi , si probabil si domnul in cauza nu intelege ca acele desene din carti si pliante explicative sunt simple exemple de aplicare si iau de ,, buna ,, schema de efectuare . Soferul poate efectua cum doreste aceste ,, zile de munca ,, atat timp cat respecta limitele impuse .

Repet , intre doua repausuri saptamanale se pot efectua MAXIM 3( trei ) repausuri zilnice reduse ( articolul 8 punctul 4 ) restul doar repausuri zilnice normale ( intregi sau fractionate ) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Chiar acum, UNHleaSHD a spus:

Nu scrie nicaieri ca ai voie la un numar finit de zile de lucru de 15 ore. Poti efectua si 6 zile de lucru de 15 ore, intr-o saptamana.

 

Corect este AMPLITUDINE nu aptitudine.

A) pai daca ajungem la  numarul de 6 zile in care amplitudinea este prelunginta la 15 ore, cu pauza  de 9 ore de 3 ori in saptamana de lucru cum ramane?

 

B ) sau se poate ajunge  la 6 zile in care avem 15 ore amplitudine dar nu in cadrul aceleiasi saptamani de lucru, ca altfel am face mai mult de 3 ori pauza de 9h.

Editat de DemenT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

o sa incerc sa iti dau si eu o lamurire..poate reusesti sa o intelegi mai bine...

Legiuitorul conform articolelor de mai sus nea dat in meseria noastra un nou termen...''perioada de 24 ore''...ceea ce a devenit in limbajul comun ziua de munca..Asta deoarece noi nu incepem munca ''calendaristic...ci la diferite ore ale zilei..De aceea a aratat ca incepind munca la ora de''....'' soferul este obligat ca in perioada de 24 ore sa aive inclus un repaus zilnic pentru odihna..asta e celebrul arc de 24 ore cum ar veni...Reglementarea o gasesti in articolul 8 alineat 2...

Cei din tarile civilizate nu au pofta noastra de munca..deci nici legiuitorul nu s-a gindit ca vin romanii si sa specifice clar ca are voie 13 ore sau 15 ...pentru el si gindirea lui articolele sunt clare...si neinterpretabile...Revenind...cunoscind ca tu in aceasta perioada de 24 ore..trebuie sa iei un repaus zilnic de minimum 11 ore facind un calcul iti reiese ca poti munci maxim 13 ore intr-o perioada...Maxim...Totusi ai si posibilitatea ....datorita alineatului 4 din acelasi articol ca tu sa poti reduce MAXIM de 3 ori perioada zilnica de repaus la minim 9 ore...In acest caz ..facind din nou un calcul reiese ca tu in perioada respectiva de 24 ore poti munci 15..restul de 9 fiind rezervate repaosului zilnic..De aceea iti spunea Mario ca totul este in regulament..Nu vei gasi scris ca poti munci 13..14..sau 15 ore...trebuie sa deduci tu din articole..Cea cu ziua de luni e o aberatie..nu e specificat nicaieri acest lucru..e specificat insa numarul maxim de perioade de 24 ore...e specificat maximul de ore conducere..saptaminale sau bisaptaminale..cit trebuie sa fie un repaus zilnic sau saptaminal..etc

Cu toate astea trebuie sa tii cont ca 24 ore e maximul...nimeni nu te opreste sa ai un program zilnic de 11 ore..apoi sa iei un repaus zilnic tot de 11 ore si sa incepi o alta perioada de 24 ore ulterior...Sper sa fi reusit sa iti dau o explicatie pe intelesul tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Dupa cu i-am spus si lui Mario , cunosc si eu notiunile intocmai procedam si eu si o sa procedez si de acum inainte doar ca neavand o lege scrisa negru pe alb care sa faca strict referire la asta ma  nedumerise putin.

Cat la faza mentionata de HARTL  cu "luni" sau orice alta zi mai cunosc ei, m-am gandit eu ca este o balarie si am vrut doar sa mi se confirme.

Va multumesc!

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Moderators

program de lucru e un termen necorespunzator...poti spune zi de munca..corect insa este perioada de 24 ore....daca aveai bunavointa si foloseai functia cautare inainte de a deschide subiectul aflai deja raspunsul..uitate de exemplu aici...vezi articolul 8..din 561...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Altu cu programele , barosane , programele sunt la circ , programe artistice ,  te duci sa vezi maimute si clovni ,in schimb  in soferie sunt zile de munca , ziua de munca  cuprinde  perioada de munca /serviciu plus repausul zilnic aplicat .

 Intre doua repausuri saptamanale ai voie decat la maxim 3 repausuri zilnice reduse , deci daca mergi la 6 zile de munca in cele 6 perioade permise , 3 repausuri normale si 3 reduse  vei munci in 3 zile ( de munca ) maxim 13 ore si in 3 zile ( de munca ) maxim 15 ore , sau daca vrei si daca poti , fractionezi repausul.zilnic normal in fiecare zi ( de munca ) si poti merge la o perioada de munca /serviciu de 15 ore ( in care vei fi obligat la o pauza continua de 3 ore ) 

Ps : cico lasa Trace in pace , ziua de munca nu e perioada de 24 ore fixa , termenul lor >> 24 h perioad >> e eronat si va baga in ceata ,  alimenteaza legendele de parcare , singurele perioade a 24 ore sunt cele maxim  6 intre repausurile saptamanale , Restul ,, Zile de munca ,,  fira-r mama lor , de zile ......

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.