Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

SSDB,Drumuri-Bune


sofiprof.

Postări Recomandate

  • Administrators

Domnule Bontu , sau domn vice reclama se plateste , va rog sa luati legatura cu administratorul general Calin . 

Totusi , ce impresie doriti sa faceti cu membri fondatori care in trecutul apropiat radeau si batjocareau incepatorii , poze la restaurant cu meniul zilei , in deraderea celor de la waberrers sau hartl , etc . Ssp ul  poate-si schimba ,, parul ,, dar naravu ' ba !!  

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
La 08/12/2016 la 22:19, cico_3504 a spus:

vrei sa ii faci reclama aici cumva..??

 

Acum 22 ore, Mario Bandit a spus:

Domnule Bontu , sau domn vice reclama se plateste , va rog sa luati legatura cu administratorul general Calin . 

Totusi , ce impresie doriti sa faceti cu membri fondatori care in trecutul apropiat radeau si batjocareau incepatorii , poze la restaurant cu meniul zilei , in deraderea celor de la waberrers sau hartl , etc . Ssp ul  poate-si schimba ,, parul ,, dar naravu ' ba !!  

 

Reclama se face pt activitati comerciale in scopul cresterii profitului!
Credeam ca avem un scop comun si ca acest site e dedicat soferilor profesionisti cu scopul de ai ajuta,  de a aduce la cunostinta colegilor bune si rele din pataniile noastre. 
Se pare ca m-am inselat, cei care s-au implicat pana acum PRO BONO in rezolvarea problemelor soferuli roman e doar SSDB. Sincer speram la putin ajutor. Se tot vorbea pe aici despre nevoia unui sindicat iar acum cand exista, ”reclama se plateste”. 
Cat despre ssp-ul, cred ca si-a spalat pacatele, o mare parte din existenta acestui sindicat i se datoreaza. A facut sacrificii, de tot felul, si a pus umarul , nu a stat doeparte, si asta fara sa obtina profit, functia ce o detine e neremunerata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Domn vice , reclama nu inseamna neaparat plata ci poate insemna si dublu parteneriat , pe sindicat nu vad nici -o trimitere catre noi , si asta se vrea a se discuta , stati linistiti nu vrem ,, parte ,, din cei 2  la suta , discutati cu administratorul general calin si colaboram ( sau nu ) cum am facut cu celelante  .  

Ajutorul si inclinatia pro legal am dovedit-o , deci e randul dumneavoastra , chiar , si sunt mandru de asta ca doar am muncit si am pus suflet , forumul e un colt al soferilor profesionisti , iar incapatanarea cu care apara ideile morale si profesionale ma face sa fiu critic  , hai sa nu amestecam biserica si cainta cu prostia , si da domnule , prostia dovedita de domnul ssp , e vorba de moralitate si intentii , fiecare poarta crucea faptelor facute , ..comparativ , fara drept de a ofensa , cum ar fi daca la cresa de copii , sa fie educator un fost pedofil , doar pe simplu fapt ca sa cait de pacate .... 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Stimati domni,

Numele meu este Sergiu Bodescu si acesta este primul meu post pe acest forum.

Am ales acest topic pentru ca am vazut ca vizeaza Sindicatul Solidaritatea Soferilor Drumuri Bune, prescurtat SSDB, din care fac si eu parte ca membru fondator. De fapt sunt unul din cei doi initiatori ai acestui proiect si il numesc proiect pentru ca deriva din Asociatia Drumuri Bune care a avut ca scop apararea drepturilor soferilor din transportul rutier din Romania cu rezultate zicem noi foarte bune avand in vedere logistica si finantarea de care am dispus.

Acum...ca raspuns la o intrebare simpla cum este "ce parere aveti despre SSDB?" pusa de colegul Bontu, nu am citit decat  raspunsuri mai mult sau mai putin ironice si pe langa subiect, deaceea tin sa fac anumite precizari:

1. Da, vrem sa ne facem "reclama". In sensul ca dorim ca soferii sa stie de existenta noastra pentru ca suntem la inceput de drum ca sindicat si ne dorim cati mai multi membrii pentru a deveni un sindicat puternic.

2. In ceea ce priveste anumite persoane dintre membrii fondatori cum ar fi Dl. Mihai Erdei alias SSP, tin sa va spun ca a sprijinit foarte mult eforturile de infiintare a SSDB, deaceea in acest moment detine o functie in conducerea sindicatului ca si colegul Bontu supranumit "dom' vice", dar - si exista un mare "dar" - in Statulul Sindicatului Solidaritatea Soferilor Drumuri Bune exista o clauza care spune ca primul mandat al organelor de conducere (Presedinte, Prim-vicepresedinte, Secretar General si patru Vicepresedinti) este de un an, dupa care, vor fi alegeri care au loc in Adunarea Generala a membriilor Sindicatului (adica toti membrii de sindicat voteaza), tocmai pentru a evalua meritocratia fiecarui membru care a avut o functie de conducere in sindicat si care va putea fi reales pentru un mandat de 4 ani.

Drept urmare: Nu va plac oamenii care conduc? ....Nu sunt capabili? ...Nu sunt transparenti? ...Nici o problema, aveti ocazia sa votati ca sa-i schimbati!. Singura "smecherie" este ca trebuie sa fiti membru de sindicat ca sa aveti drept de vot.

Stimati domni, ca sa aveti un cuvant de spus trebuie sa fiti membrii de sindicat. Daca nu sunteti multumiti de conditiile in care breasla soferilor munceste, trebuie sa aderati la un sindicat care sa va reprezinte drepturile.  Aceasta este legea societatii in care traim.

Revolutii pe Facebook sau orice Social Media nu exista. Petitiile online nu au eficienta dorita. In discutiile pe forumuri nu facem decat sa subliniem problemele pe care le cunoastem cu totii. Un milion de like-uri nu salveaza nici o viata, nici nu aduce un sofer abandonat intr-o benzinarie in Italia, in slapi si cu 10 euro in buzunar acasa.

 

De ce sa veniti la noi? E simplu! Pentru ca vrem sa devenim cel mai mare sindicat al soferilor din transportul rutier din Romania. Puterea unui sindicat consta exclusiv in numarul membrilor.

Noi nu curtam  federatii, cartele, confederatii, fratii si alte forme de afilieri, nationale sau europene. Noi vrem sa devenim o forta in Romania. Daca reusim acest lucru, atunci noi vom fi curtati sa facem parteneriate cu alte organizatii in conditii in care vom avea un cuvant greu de spus. 

Un Sindicat este organizat similar cu un partid politic. Diferenta esentiala este ca daca ai 50.000 de membrii uniti, cu drept de vot, ai puterea sa faci schimbari reale, inclusiv sa stopezi o economie nationala ca sa iti faci vocea auzita.

Trebuie sa constientizam ca de pe margine nu se poate schimba  nimic. In schimb te costa maxim 10 euro pe luna sa contribui la SSDB si sa sti ca cineva, undeva, sta si munceste zilnic pentru tine si drepturile tale, sa sti ca daca o sa ai o problema cineva iti raspunde la telefon si te poate ajuta. Eu zic ca merita! Voi ce ziceti? De fapt asta era intrebarea colegului Bontu, sau apropo... "dom' prim-vice". 

 

In concluzie: De ce sa fi membru de sindicat? Pentru ca este datoria ta! Este datoria ta fata de colegii din parcare, fata de colegii care stau in cabine cu lunile, fata de familiile care asteapta intoarcerea ta acasa si care plang cand pleci din nou in cursa.

 

 

 

 

Editat de SergiuBodescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Momentan activez in alt domeniu, dar ma "pregatesc" sa fac pasul pentru acesta noua meserie; deci sa-mi fie cu iertare, daca mai "dau cu batul in balta".... Treaba asta cu sindicatele.... e complicata rau! Asa ca intreb direct, ca posibil "tanar sofer":

1. cat la suta reprezentati din puterea sindicala in aceasta bransa?

2. de ce trebuie sa ma inscriu in acest sindicat si nu in altul?

Multumesc!

Editat de alin75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

1. 0% ...activam de aprox o luna 

2. Pentru ca sindicatele existente de ani de zile care au membrii si bani nu au facut nimic concret pentru sofer. Au preferat sa adere la tot felul de federatii si cartele sindicale care "aspira" sindicatele mici, drept urmare nu au nimic de zis, ele devenind parte dintr-un sistem piramidal in care sindicatele soferilor sunt la baza piramidei fara nici o putere de a negocia sau influenta ceva in favoarea soferului. Pe scurt nici un sindicat existent nu vrea sa fie/este independent si nu tinde spre un sindicat national al soferilor (cea mai mare bransa profesionala din Romania la ora actuala - aprox. 70.000).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

In concluzie: De ce sa fi membru de sindicat? Pentru ca este datoria ta! Este datoria ta fata de colegii din parcare, fata de colegii care stau in cabine cu lunile, fata de familiile care asteapta intoarcerea ta acasa si care plang cand pleci din nou in cursa.

Citind postarea, dar mai ales "În concluzie", mi-am adus aminte de şedințele de partid PCR.

Poate nu ştiți, dar intre timp modul de comunicare este altul. Eu ca potențial viitor membru, am reținut : "este datoria ta", 10 € cotizație lunară şi promisiuni că va fi să fiți "altceva" raportat la ceea ce există.

Dacă urmați cursuri de comunicare, posibil să realizați ce ar trebui.

Cu scuzele de rigoare nu văd cum ați susține o infruntare cu patronatele, respectiv autoritațile, cu asemenea logică in transmiterea unor idei.

În altă ordine de idei, noțiunea şi încrederea muncitorilor români în aceasta forma de organizare, s-a demonetizat, datorită unuia ca Mitrea şi a averilor celorlalți preşedinți de sindicat în funcție.

Cele scrise reprezintă doar o opinie personală. Prefer să nu fac compromisuri şi îmi reuşeşte fără ajutorul sindicatului.

Succes şi toate cele bune.

Note 4 by mobile app

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

In alta ordine de idei sau ”in concluzie” se pare ca nu sunteti familiarizat cu practicile angajatorilor romani. Am dedus asta si datorita celor declarate de dvs cum ca va pregatiti sa faceti pasul spre aceasta noua meserie. Un sfat gratuit: aveti mare grija ce semnati si nu acceptati formula : ”lasa ca vedem noi, in functie de cum merge treaba”!!!
Sa revenim la sindicat! Ati retinut foarte putin, 10euro cotizatie e infim in raport cu problemele pe care le pot face unui sofer angajatorii. Toate sindicatele practica aceasta metoda de a se intretine si anume cotizatiile membrilor.
Nu am sa intru in dezbateri in contradictoriu, e opinia  dvs si o respectam. Oricum, in caz de nevoie apelati cu incredere, rezultatele obtinute in infruntarea cu patronatele sunt atuul nostru!!!
Mult succes!

 

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Parerea mea..Orice organizatie (chiar si sindicala in cazul de fata)care reprezinta interesele membrilor sai are nevoie de reclama...Pana si comentariile de mai sus sunt deja reclama..Sa nu uitam ca acest forum nu este al vreunei organizatii sau asociatii,chiar daca se adreseaza unei anumite bresle.Daca tot vrem sa sustinem aceasta breasla prin reclama la anumite organizatii(care percep cotizatii de la membrii lor)atunci sa sustinem si acest forum printr o taxa aplicata acestor organizatii...Nu se poate sa intri in casa cuiva si sa te apuci sa il certi de ce nu are mancarea sau bautura ta preferata in frigider...Asa ca propun ca pana la lamurirea acestei situatii tot ce tine de organizatii sindicale(mai ales private)sa nu fie aprobate.Sa nu uitam ca si intretinerea acestui forum necesita anumite cheltuieli.Cheltuieli care sunt suportate doar de catre Calin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu am citat pe altcineva, respectiv pe d-ul Bodescu.

Dvs. @sofipro se pare că încurcați membrii forumului. Am păşit în meseria asta acum câteva decenii şi participând la şedințe de partid (înainte de lovitura de stat), auzeam acelaşi mod de exprimare, iar dupa "89, aceleaşi veşnice promisiuni.

Vă mulțumesc deoarece conform unei reguli a democrației, respectați opinia mea.

Sărbători cu bine, oriunde vă aflați.

Note 4 by mobile app

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

in meseria actuală sunt membru de sindicat, dar cotizația este procent fix din salariu. Avantaje... nu prea, atunci de ce sunt cotizant? Este primul lucru făcut /impus după angajare (semnarea adeziunii). Acum in aceasta meserie... sunt de acord sa devin cotizant, dar sa cunosc și avantajele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Mario a punctat destul de bine...sunteti la inceput si doriti sa ''se auda'' de voi la cei care lucreaza in domeniu..Stim cum este un inceput de drum pentru ca si noi am fost in aceasta situatie..Numai ca la un moment dat am hotarit ca este bine ca sa diferentiem lucrurile si sa ajutam oamenii sa inteleaga ''legalul'' si nu mediocritatea si munca la negru....Asa ca daca va doriti acelasi lucru e ok...purtati o discutie cu Calin si putem colabora...atita timp cit eu fac ceva pentru tine e normal ca si tu sa faci acelasi lucru pentru mine...Decizia ii va apartine lui...

Dupa cum stiti fostele sindicate au lasat o impresie proasta...inceputul vostru e destul de imbucurator.in opinia mea...aveti o actiune cel putin incheiata cu succes...ideal ar fi sa fie si terminata in justitie..Ce veti face voi personal va fi ''tocat'' de catre soferi..facebookul va oferit un prim pas..restul..depinde numai de voi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Personal si dupa exemplu propriu prin care sunt membrul cotizant si voluntar al unei asociatii , am promovat si am recomandat aderarea catre o asemenea miscare sindicala , indiferent de nume , sa se alature ideii iar daca se simte nemultumit sa caute alternativa , importanta e implicarea . La subiectul pica para malaiata in gura lu' natafleata ( cand o sa faca sindicatul ceva  o sa ma inscriu sau ceva de genu  erea titlul ) daca ma uirmariti am facut diferenta intre un sindicat privat pro membrii si sindicat in sine ca perceptie a unui om , care dupa ce habar nu are pe ce lume traieste , mai si discuta in necunostinta de cauza . Romanul nu are traditie sindicala , ci doar dezamagiri , e normal sa fie reticent , o sa aveti o batalie lunga si anevoioasa de a convinge oamenii sa vi se alature , iar daca porniti la drum cu personaje dubioase , va furati startul . In loc de membrii fondatori , acolo la poze , ar trebuii sa apara echipa de juristi si /sau avocati , aceia care vor rezolva incidentele , nu fondatorii sunt imaginea si forta unui sindicat , iar cu dosare penale si caterinca , bataie de joc si mojicie nu atrageti oameni . E vorba de moralitate ,  la drum nu  pornesti cu unu care a batjocorit pe aceia pe care ii vreti ca afiliati , chiar ma mir cum aveti curajul de a cere unuia care , din saracie si greutati e nevoit sa se gospodareasca cum poate sa va acorde incredere cand la panoul de prezentare e un individ care a ras de el si a fost injosit . Repet , moralitate domnule Sergiu , iar restul , cum pozati dati impresia de a va cauta o retragere din soferie la un post caldut , de unde sa aveti un venit ,  iar statutul ala e doar propaganda . Unde sunt juristii ? Avocatii ? Cu ce ii apara pe soferi Ssp ?? Sau doamnele soferite ? Membrii fundatori raman atat , ca baza , ce conteaza e echipa , aceia si munca lor atrage , e chiar asa greu de inteles ? 

Statutul , pompos , dar lipseste ceva . Demnitate si Respect !! Prin aderarea la sindicat fiecare ar trebuii sa se angajeze ca , macar , din acel moment sa se respecte si sa ceara respect , a nu mai accepta vrute si nevrute , fiind parte activa a sindicatului , iar unde nu poate sa se impuna , sa il acoperiti . Legi sunt , !! Cu implicarea activa din partea membrilor , cu sustinerea financiara a acestora , lupta si rezultatele sunt garantate . Atat timp cat ai 5 membrii si aia fac vrute si nevrute ca sa astepte sindicatul sa le rezolve problemele , nu faci nimic , nici nu atagi oameni ca sa ai cu ce incepe ceva si nici nu faci nimic pentru cei care ii ai . Pomana sindicala ?? A semnat ca se respecta , ca va respecta , tace si se complace , penalizat de sindicat !! Asa se incep miscarile sindicale , ori facem ceva ori stam degeaba , cu jumatati de masura nu facem nimic . Iar sindicatu inseamna noi , nu eu , nu tu , nu x sau y trebuie cautat binele conun , profesional . Pentru evolutie , iti trebuie REvolutie , o pornire radicala ...Nu cautati cantitatea , ci calitate , a omului , a ce  vrea si a ce aspira comparativ a ce doriti sa faceti si ce oferiti . 

Deci dupa un start ratat , acum bateti pasul pe loc ?? 

In loc de acest subiect , at trebuii sa trasati plan de actiune pe teren , acei juristi lipsa sa asculte soferii si doleantele lor pe teren nu prin facebook , sa justificati bani ceruti prin afiliere iar oameni sa vada ( macar ) un plan de actiune pe scurt timp , sa bateti pe la usi , la intalniri , informare si consiliere gen hotline etc nu asteptare ca , undeva , candva va fi bine .  

La subiect , am cerut sa contactati administratorul general Calin , publicitatea se rasplateste ,iar binele comun , sa fie comun , nu cautati publicitate aici , cand pe pagina dumneavoastra nu se face nici-o referire la noi .Nu ca am avea nevoie , dar e vorba de reciprocitate !! Calin are ultimul cuvant , conditiile si ce inseamna publicitate se pot discuta , prin plata ati sarit ca arsi , nu inseamna doar bani , o sa folosesc rasplata , rasplata timpului si spatiului disponibil . Nu e frumos sa intri sa pui pe ascuns un subiect sa faci sondaj in prima luna de activitate , ci fi deschis , astia suntem asta facem unde sa va promovati ideile . 

Personal cat si ca administrator forum nu o sa sprijin aceasta miscare sindicala pana nu separati bobul de neghina .  

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Stimati domni,

atat eu cat si colegul Bontu suntem pe acest forum ca persoane fizice - nu ca SSDB - care participa la o discutie deschisa la sectiunea SINDICATE. Din cate cunosc eu (poate ma insel) discutiile pe un forum au caracter liber in limita bunului simt. Rolul unui forum este acela de a creea un spatiu unde se discuta liber, idei, concepte, probleme dintr-un anumit domeniu, in speta soferii profesionisti. Deaceea nu prea inteleg de unde atata polemica ca noi am intrat aici "pe usa din spate" cu interese "mascate" de ne face reclama?!?! Cum am mai spus, da dorim sa ne facem reclama, dar prezenta noastra aici ca si useri nu consituie reclama. Citind putin sectiunea SINDICATE observ ca nu suntem singurul nici primul topic care trateaza problema sindicatelor sau a sindicalistilor. Trebuia sa cerem cuiva voie sa ne facem cont aici? Trebuia sa cerem cuiva voie sa scriem in sectiunea SINDICATE? Trebuia sa platim vreo taxa/cotizatie ca sa vorbim despre SSBD, SLT sau CNSLR FRATIA? ...daca este asa, atunci mea culpa - nu am stiut - si ma retrag cu capul plecat din acest forum imediat, numai sa imi spuneti. 

In alta ordine de idei fiecare dintre cei care au participat la aceasta discutie au venit cu criticile si observatiile si parerile lui gen. "ar trebui sa faceti asa ...nu asa" ...unele critici constructive iar alte pareri mai putin informate. Nici o problema, nici noi nu le stim pe toate. In general toti stim care sunt problemele in ceea ce il priveste pe soferul roman si in ceea priveste miscarea sindicala din Romania, dar fiecare o expune prin filtrul sau - toti spunem acelas lucru, dar altfel -.

In final doua chestiuni pe care as dori sa le lamuresc. O intrebare si o precizare.

1. Intrebare: Imi explica si mie cineva ce este acela un  "SINDICAT PRIVAT" ?

2. Precizare: @Mario Bandit 

a.) Pe site-ul nostru apar in poze 7 oameni care constituie Conducerea Sindicatului pentru primul an de activitate, dupa care se va vota conducere  pentru un mandat de 4 ani (conform statutului), tocamai pentru ca acesti 7 oameni sa isi dovedeasca in fata membriilor calitatile. Pentru a infiinta un sindicat legal in Roamnia este nevoie de min. 15 membrii fondatori care voteaza  conducerea sindicatului dupa care se depun actele la tribunal pentru dobandirea personalitatii juridice. Noi consideram sa facem publica aceasta conducere provizorie pe site tocmai pentru ca oameni ca dvs. sa poate sa vada cine face parte din biroul executiv si ce rol are fiecare. Drept urmare aceasta transparenta poate scoate la iveala anumite "probleme" ale acestor oameni. Noi consideram acest lucru foarte bun si ajuta pe toata lumea sa ia o decizie informata daca are de gand sa se implice sau chiar sa voteze cand va fi cazul.

b.) Poate nu stiti dar avocatii si juristii functioneaza sub un regim mai special in ceea ce priveste modul in care au voie sa isi faca publicitate. Prezentarea lor pe site contravine acestor reglementari (Hotararea 852 a Consiliului UNBR, Art. 243 (4) si Art. 249' (2) alin g.). Dar sa spunem ca ar fi fost voie sa publicam pe site acesti oameni. Ati fi vazut niste nume si niste poze care nu v-ar fi ajutat la absolut nimic. Acesti oameni exista pentru ca fara ei un sindicat nu isi poate desfasura activitatea. Puterea unui sindicat, credem noi, consta in numarul de membrii, bani, si oamnei competenti la conducerea lui.

Va multumesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Câte ''sindicate'' dedicate șoferilor sunt în RO?! Cel puțin o duzină... sunt convins. De cât timp există ele?! De câțiva ani deja...

Poate cineva să-mi arate ''ceva'' făcut de sindicatele astea? Ceva concret, ceva palpabil...

O cerere, sau de ce nu, chiar o invitație către Ministerul Transporturilor să participe la (măcar) o discuție pe problemele reale din domeniu, e probabil cel mai simplu lucru de făcut. Aș vrea să văd așa ceva... și-am tot așteptat... liniște.

Sindicatele pot avea o putere imensă, în orice stat democratic. Dar puterea de a schimba ceva nu va veni niciodată din limbarnița unuia sau a altuia. La dat din gură ne pricepem toți...

Vreau să aud/văd propuneri de SOLUȚII VIABILE din partea sindicatelor către factorii decizionali (de la minister până la guvern). Și vreau să văd că se insistă cu ele. Dar cine s-o facă?!! Lumea e ocupată să-și apere imaginea personală sau să-și asigure din timp imaginea de martir... Parșivenie tipic românească... mi-e silă să mai și dezvolt subiectul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@cri5tian cu riscul de a va provoca sila, am sa incerc sa dezvolt eu putin subiectul pentru ca sunt convins ca nu stiti ce presupune participarea la o discutie cu Ministerul Transporturilor. In cele ce urmeaza am sa incerc sa va explic cat mai scurt acest proces.

 Dialogul Social cu MT se face prin Comisia de Dialog Social din cadrul Ministerului Transporturilor. Ca sa fi acceptat la acest dialog trebuie sa ai reprezentativitate la nivel national. Ca sa ai aceasta reprezentativitate trebuie sa ai Statut Legal de Confederatie Sindicala cu o reprezentativitate de minim 5% din efectivul angajatilor din economia nationala si minim 7% din efectivul angajatilor din sectorul de activitate Legea 62/2011 Cap. V -  Art.51

Daca esti un sindicat mic (cu membrii putini) nu poti sa participi la aceste discutii si nu poti face propuneri legislative. Daca hotarasti sa intri intr-o Federatie sau Confederatie vei fi prea mic si "greii" nu iti vor da voie sa deschizi gura acolo cu atat mai mult sa ai vreun reprezentant in aceste comisii. Drept urmare doar vei ingrosa randurile unei Confederatii Sindicale  care stim cu totii ce fac. Chiar cineva dadea ex. mai sus pe Miron Mitrea. (care a infiintat un sindicat care a pornit din start cu 23.000 membrii, iar ulterior a ajuns presedinte CNSLR - Fratia)

Daca esti un sindicat mare (membrii multi) atunci vei fi curtatde Federatiile Sindicale si vei avea un loc la masa "greilor" SAU poti sa te constitui tu in Confederatie adaugand alte sindicate mai mici si atunci poti sa ai vocea ta in dialog cu Ministerul. In nici o Confederatie Sindicala din Romania nu exista un Sindicat al Soferilor care sa fie majoritar ca numar de membrii, deci nici un sindicat nu are nimic de spus pe acolo in ciuda faptului ca este cea mai mare bransa profesionala. Frumos Nu?

Am auzit destule enunturi de genul  "as intra in sindicatul vostru daca ar fi ca cel din Franta, aia au un sindicat adevarat nu hotii de la noi". Toti ar dori sa se aseze la "masa pusa", in schimb nu vad prea multi sa doreasca sa participe la constructie. 

Este usor, stimate domn, sa stai pe margine si sa zici "eu vreau sa vad" ..."mie sa imi aratati" ... e mai greu sa zici hai sa ne unim sa, sa cotizam cu totii sa facem un sindicat puternic. In schimb Patronatul este extrem de unit la nivel National. Cea mai noua propunere legislativa a UNTRR (uniunea nationala a transportatorilor rutieri din Romania) vrea sa faca in asa fel ca soferii din tarile Non EU sa poate sa dea examenele de Atestate in Romania astfel dobandind dreptul sa conduca in UE si sa fie angajati in Romania, pe bani de nimic in locul soferilor romani - explicatia lor ..."Criza de Soferi". Asa ca stati linistiti, are cine sa traga sforile!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Domn Sergiu , cele 2 miscari sindicale au acord de prezentare si functionare pe forum , cand intrii in casa cuiva , dai buna ziua si te prezinti , asa e frumos nu ? Avem  dreptul de a ne rezerva pe teme delicate , parteneri , iar in cazul in care unu da cu maciuca-n balta , macar sa stim , ca am ales parteneriatul si nu am fost asociati aiurea doar printr-un subiect , tip reclama mascata , O zic la modul general , fara a ofensa pe nimeni si a ma interpune unui subiect . Iar daca critic , critic constructiv , chiar nu vreau un alt proiect esuat care sa frustreze si mai mult opinia masei profesionale  , pe o parte ca nu stiti a va alege oameni , scopul nu scuza mijloacele , iar pe o parte nu stiti a va prezenta si a va face intelesi . Repet critica constructiva , nu orice altceva care se poate interpreta ca rea vointa . 

Sindicat privat , sau o asociatie sindicala privata ( proprie )  o denumire care face diferenta intre sindicatul national , care vrei nu vrei cotizezi ca angajat ( orice domeniu ) si un sindicat alcatuit aparte , din membri platitori de cotizatie exclusiv pentru membrii platitori de cotizatie  , ca doar pe acestia ii aparati si nu pe toti , la general , cum cred si cum au impresia multi oameni , ca daca x creaza un sindicat prin finantare proprie , privata , sa il apere si el , fara a fi membru din simplu fapt ca e si el muncitor .  Aici aveti mult de munca , Privat , inseamna si propriu , va sta gandul numai la privat - patronal !!  

Echipa de juristi /avocati , daca se prezinta si  se prezinta munca lor  , se face publicitate ? Mai sa fie !! Nu fac parte din sindicat ? Adica daca imi prezint echipa de munca ,e rau , nu ? Nu merita cotizantii sa stie cine e  acel cineva capabil sa faca ceva ? O rubrica pe site , echipa noastra bla bla bla .Hai ca nu e asa greu ! 

Un restaurant isi prezinta ,, cheff -ul ,, un fitnnes  isi prezinta antrenorul , o gradinita , educatorii etc . 

Aia cu puterea unui sindicat sta in oameni si bani , mai ales conducere , chiar e hilar . Puterea unui sindicat sta in ideile pe care le apara , in convingerea prin care oameni ,atrasi de aceste idei , sustin sindicatul , restul , conducerea si echipa sunt mijloace , atat .  

O tot dati cu competenta conducerii . Cu ce un niste simpli  soferi , ca aia sunteti toti acolo la panou , sunteti competenti sa aparati un sofer ? Oare un jurist , avocat nu e mai competent ? Treceti in plan secund , ca baza sindicala , fondatori , meritele de fondatori nu vi le ia nimeni ,  dar scoateti echipa in fata ca aia fac treaba  , fara ai incurca si fara a cauta protagonism . Ca aparati niste idei nu e suficient ca (, ) conducere !! Desi discutabila vointa unuia !! Sper , ca atunci cand suna unu la sindicat sa nu raspunda Ssp , cu balivernele lui sa consilieze soferii despre ce crede el ca ar trebuii sa faca un sofer .Sper ca nu !! Pentru ca aia se intelege , ca nu e nimeni altcineva , pus acolo , pentru treaba asta , ca il tineti ascuns . Transparenta !! De ce sa imi tina mie lectii de moralitate si vointa de bine unu pe care cunosc ce a facut  ( l-am cunoscut  si personal )  unu care a incalcat ideile si ce aparati voi acolo , care ani de ani intradevar a tot vorbit de ce ar trebuii facut , cand el facea invers ( atat valori / idei morale cat si profesionale ) e drept ca trebuie sa faci ce zice popa nu ce face popa , dar macar nu copiati prin oameni si comportamente , oameni politici si politichia care a saturat omul de rand si care nu prezinta incredere . De cainta nici vorba ... nu tine figura !! Am primit in whatsapp mesajul audio !! Mi -a provocat greata , stiind ce a facut si ce vrea sa para .  De restu' nu discut ca nu cunosc cazurile , desi despre domnul Virgil am auzit doar lucruri de bine , nu il cunosc nu comentez . 

Prin putine resurse pe care le aveti acum , puteti pune in miscare multe  exemplu personal pentru forum , eu am reusit doar cu un telefon , o adresa email si multa , al dracului de multa incapatanare sa deschid usi , lini de comunicare autoritati ,prin audienta la arr si scrisoare deschisa director general  am reusit si am corectat / schimbat zeci de intrebari si situatii de caz de la atestare ,prin itm  am denuntat societati si ajutat oameni sa isi recupereze bani , am pornit campanii , am consiliat si consiliez gratis pe oricine imi cere ajutorul legal ( cu privire la timpii de munca si odihna ) iar voi ca sindicat prin mijloace proprii , nu puteti incepe un proiect , o discutie , o audienta , un plan de actiune ?? De ce ? .Nu va bazati pe ce aveti . Echipa juridica !! 

Aveti mura in gura pe forum , firme care fac vrute si nevrute , situatii , lucruri cu care puteti porni , itm ul , arr -ul , isctr-ul , de la birou sau batut la usa ... Puteti lua legatura cu oameni in cauza  , declaratii , denunturi ,prin forum sau persoane fizice suntem mici , dar nici voi cu un statul determinat , nu puteti misca nimic ? Aia e publicitatea de care aveti nevoie si oameni vin singuri .   Pasi mici , dar importanti si determinanti !  O interventie in mass media , o audienta , o petitie , alaturarea cu un grup parlamentar , dadeati exemplul ultimei tampenii untrr , ce asteptati sa strangeti mi de membri ca sa atacati cerinta lor ? Cand e prea tarziu ? 

Aveti in mana un proiect important , de voi depinde , daca va fi unu de succes sau nu .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
La 20.12.2016 la 15:12, SergiuBodescu a spus:

Dialogul Social cu MT se face prin Comisia de Dialog Social din cadrul Ministerului Transporturilor. Ca sa fi acceptat la acest dialog trebuie sa ai reprezentativitate la nivel national. Ca sa ai aceasta reprezentativitate trebuie sa ai Statut Legal de Confederatie Sindicala cu o reprezentativitate de minim 5% din efectivul angajatilor din economia nationala si minim 7% din efectivul angajatilor din sectorul de activitate Legea 62/2011 Cap. V -  Art.51

Daca esti un sindicat mic (cu membrii putini) nu poti sa participi la aceste discutii si nu poti face propuneri legislative. Daca hotarasti sa intri intr-o Federatie sau Confederatie vei fi prea mic si "greii" nu iti vor da voie sa deschizi gura acolo cu atat mai mult sa ai vreun reprezentant in aceste comisii. Drept urmare doar vei ingrosa randurile unei Confederatii Sindicale  care stim cu totii ce fac.

Știam de condiția cu minimul de reprezentativitate... am scris-o de mult aici. Și problema nu este nici pe departe cea care o zugrăvești dumneata aici... problema e compusă din preconcepțiile dumitale și ale domnilor care-ți stau aproape... adică exact ce ai descris mai sus... că te mănâncă greii, că-ți bagă pumnul în gură și una și alta...

Atâta timp cât dumneata singur (nici nu trebuie să fie toți membrii fondatori)... dumneata singur, ești determinat să aduni la un loc 100000 (o sută de mii) de șoferi (sau chiar mai mulți) și ''să ții'' cu ei... sincer îți spun, îi vei aduna cât ai clipi. Și nimeni n-o să-ți bage nici un pumn în gură și nimeni n-o să te deranjeze măcar. Cu 100.000 de șoferi, ministrul o să danseze cum îi cânți dumneata... Confederațiile și celelalte adunături pestrițe vor fi nevoite să facă cerere ca să se uite la dumneata... și încă una ca să ți se adreseze...

Toate tentativele de sindicate care s-au perindat pe aici (și nu numai pe aici), au venit cu aceeași placă... ''Să ne unim, să punem bani... și eu vă conduc''... . Iar ulterior au început să se smiorcăie: ''Că ăla cere prea mult, că ne mănâncă greii și va trebui să ne asociem cu ospătarii, că X-ulescu n-a plătit cotizația și eu i-am trimis avocatul pe banii mei și bla, bla''. Numa' vorbe mari, guri bogate, vrăjeală ieftină și 0 (zero) acțiuni. În cel mai fericit caz, câteva fly-ere prin parcări, 3 tricouri și-un prânz de afaceri cu 2 avocați de duzină.

10 lei de gâscă, la câteva sute/ mii de gâște sună tentant, știu... de aceea vă înțeleg ''străduința'' cu care încercați să mă convingeți. Problema e că nu ține...

Nu văd nici măcar un plan pus la punct... nu mai zic de platforme și soluții...

Dacă ești hotărât ''să ții'' cu șoferii (căci asta vrem noi, unul care să se ia de gât restul lumii, PENTRU noi), tot ce trebuie să faci este să ne spui. Convinge-ne că ai ulei în instalație și-o să te urmăm până-n pânzele albe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna dimineata.

Dupa cum vad, pe aici toata lumea stie exact ce trebuie facut pentru binele soferilor. Vad ca spunem mai mult sau mai putin acelasi lucru, dar dar totusi ne contrazicem. Drept urmare noi cei de la SSDB o sa mergem inainte sa facem ce ne-am propus si timpul va spune daca o facem bine sau nu. Cu asa o experienta in aceste probleme nu ma indoiesc ca o sa va implicati masiv in unirea soferilor, poate chiar o sa infiintati si dumneavoastra o miscare sindicala cu care am fi mai mult decat bucurosi sa colaboram tocmai pentru ca scopul este comun. Asteptam cu interes sa vedem actiunile dumneavoastra in restabilirea unei normalitati in transporturile rutiere din Romania. 

Va dorim mult succes in eforturile dumneavoastra.

 

Cu stima,

Sergiu D. Bodescu

Secretar General, Sindicatul Solidaritatea Soferilor Drumuri Bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Acum 15 minute, SergiuBodescu a spus:

Dupa cum vad, pe aici toata lumea stie exact ce trebuie facut pentru binele soferilor.

- Contract Individual de Muncă cu format personalizat/adaptat specificului branșei;

- Impunerea (în funcție de ușa la care se bate) a unui salariu minim specific (la nivel de ramură și/sau sector). Excluderea indemnizației de deplasare ca formă neoficială de plată (inclusiv reducerea ei dacă e cazul);

- Organizarea și implementarea unui sistem informatic dedicat comunicării, interconectat la toate nivelele;

- Propunerea și implementarea (forțată dacă e nevoie) a unui sistem real/viabil de control al volumului de muncă;

- Propunerea și implementarea unui sistem de învățământ alternativ, cu adevărat eficient și performant;

- Organizarea de grupuri de control unde e cazul;

... etc, etc

Deci... da, cred că știm ce ne trebuie. Oricum, împănații plini de sine și cu vocea blândă nu vor fi niciodată capabili să vadă dincolo de un sac de bani luați de la fraieri...

Cât despre punerea în practică... mai pardon, deja știu că dacă EU aș începe ceva de genul, v-aș depăși în 2 timpi și 3 mișcări... De ce? Pentru că eu țin cu șoferii.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
13 minutes ago, cri5tian said:

Cât despre punerea în practică... mai pardon, deja știu că dacă EU aș începe ceva de genul, v-aș depăși în 2 timpi și 3 mișcări... De ce? Pentru că eu țin cu șoferii.

Pai nu inteleg ce va tine pe loc? De oameni ca dumneavoastra avem nevoie, cu viziune si cu un plan foarte bine definit dar mai ales cu un "know how" si o incredere in sine debordanta. Personal imi place tot ce ati scris. Va rog sa ne spuneti daca putem sa va ajutam cu ceva pentru a pune in aplicare tot ce ati scris mai sus. Bravo domnule, de trei ori Bravo!!!

Editat de SergiuBodescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.