Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Curios

Autoutilitara 3.5 t, cu tahograf sau fara

Recommended Posts

Detin o autoutilitara de 3.5 t mixta 6+1 locuri. Detin licienta transport marfa si copie conforma. Uneori agat remorca de 3t. Masina are montat tahograf digital.Problema pe care o supun discutiei este ca uneori plec dintr-un loc fara remorca, dupa 200km trebuie sa agat remorca dupa care dupa inca 300 km o dezgat si imi continui drumul fara remorca.Inrebarea mea este ce trebuie sa fac cu tahograful cand plec,  apoi ce fac cand prind remorca ,si cand raman iar fara remorca. O alta intrebare ar fi daca pot transporta vreo persoana in timp ce transport marfa atata timp cat masina este mixta. Va multumesc.

 

Editat de cico_3504

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 51 minute, Curios a spus:

ce trebuie sa fac cu tahograful cand plec,  apoi ce fac cand prind remorca ,si cand raman iar fara remorca.

Îl folosești, aia faci. CUM?! Simplu... citind Reg. C.E. 561/2006 și Reg. U.E. 165/2014. (Răspunsul rapid este OUT OF SCOPE, folosire conform regulamentului, OUT OF SCOPE.) Atenție!!! Doar răspunsul meu e simplist... mai departe dă-ți seama singur (început zi de muncă, durată zi de muncă etc etc), deci nu e chiar simplu. Și te sfătuiesc din toată inima să nu ignori regulamentele.

 

Acum 59 minute, Curios a spus:

pot transporta vreo persoana in timp ce transport marfa atata timp cat masina este mixta.

Depinde de:

- licență;

- contract de transport;

- ordin de deplasare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cri5tian  multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde,dar un isctr-ist mi-a zis urmatorele: sa bifez pe formularul de atestare a activitatii casuta 17,cu ora de plecare din roman spre exemplu,si ora aproximativa cand agat remorca.Atunci cand bag cardul.Si sa nu pun pe out ca cesta e doar pentru scurta durate (bac,garaj,etc).Apoi eu poate merg o samptamana fara remorca.Pot merge asa pe out?Tu ce zici? cum ai proceda spre exemplu: pleci din roman la 9.00.La Oradea ajungi la 19.00.Agat remorca,merg cu remorca pana la Padova in italia,acolo dezgat remorca,continui drumul pana termin programul sau scot cardul dupa ce dezgat?Mai merg apoi 200 km fara remorca dupa care ma opresc fac pauza 12 ore.a doua zi plec fara remorca 200 km ,ajung la padova pun cardul  agat remorca ,ma intorc la oradea ,las remorca si plec la roman.Ce zici? Complicat? Eu doar vreau sa fiu in regula.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 12 ore, Curios a spus:

un isctr-ist mi-a zis urmatorele:

Păi ce facem aici?! Ne testezi cumva cunoștințele, sau ce? Dacă iseceteristu' ți-a zis așa... să fii sănătos, fă așa. Umblă tu aiurea cu certificate de atestare a activităților că o să cauți forumul plângând, când te-or ușura de niște sume din-alea cum numai ei știu.

uitate pe lege , că parcă v-ar ustura dacă o citiți, așa fugiți de ea...

Editat de cico_3504

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu domnule cri5tian  nu este vorba despre un test.Eu sunt nou in bransa ,fara experienta,si de aceea intreb in stanga si in drepta sa fiu sigur ca nu gresesc interpretand gresit legea.Spre exemplu lamuriti-ma d-voastra cand plec fara remorca cum setez tahograf.? bag card sau nu ? Daca nu bag card scrie condus fara card valabil .Setez out?Am nevoie de un sfat, nu de cineva care ma trimite sa citesc legea .Am citit-o de 10 ori.Vedeti si d-voastra cum se contrazic soferi profesionisti cu experienta pe interpretare legii.Ce pretentii aveti de la mine? Pe autoutilitara ganditi-va sun situatii diferite: nu este limitata, poate fi condusa cu card sau fara card.Cum justifici perioadele cand conduci fara card?

Multumesc domnule Gongy asta ar putea intradevar fi cartea de capatai al oricarui sofer

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Curios esti avertizat pentru folosirea unor termeni incorecti , cu tot respectul , aici promovam dex :ul de specialitate , daca vei citi acele legi , vei vedea diferenta intre organizarea timpilor de munca si programe si diferenta intre un repaus zilnic si pauza . 

Cu tot respectul pentru autoritati , domnul isctr -ist ori nu stie , ori se face ca sa scape de munca de lamurire . Va recomand studierea materialului legislativ , iar aici e locul potrivit sa lamurim orice suspiciune sau indoiala . Cel  care va invata tampenii e cumva agentul Anton de la Galati ? 

O sa incerc sa va lamuresc cu privire la cum a gandit CE aceste puneri in practica a acestor moduri mixte , forma la care au gandit ei legea , nu interpretarile pe care le gasesc autoritatile sau portitele si modul de aplicare aiurea al soferilor 

Acum 22 ore, Curios a spus:

sa bifez pe formularul de atestare a activitatii casuta 17,cu ora de plecare din roman spre exemplu,si ora aproximativa cand agat remorca

 Gresit . La legislatie veti gasi nota de orientare 5 asupra regulamentului 165/2014 ( care inlocuieste si abroga 3821/85 ) si semnificatie 561/2006 ( inregistrare activitati ) spune ca tahograful e principala sursa de informatii iar certificatul  sa ramana ca o optiune in cazul  in care prin complexitatea inregistrarilor nu se pot face corect sau cand nu se are la dispozitie un tahograf inaintea pornirii la drum . Evident veti spune ca certificatul bifeaza conducerea unui vehicul exceptat . Exact ce face functia Out oF Scope . Deci daca aveti un aparat , special pus acolo , la ce sa folositi un mod alternativ mai greu ? 

Aceasi nota 5 zice ca aceste activitati se acopera din urma nu se fac pentru activitati viitoare pentru ca nu se pot ghici timpii corecti , de exemplu un repaus saptamanal , ( lineri -luni ) daca nu am un tahograf la indemana , luni cand incep munca firma imi poate face un certificat cu aceasta perioada pe repaus , iar daca voi avea 4 ore de deplasare catre camion nu mi se poate emite un certificat pentru o activitate viitoare , ci ramane la obligatia mea de a face acest lucru manual prin functia introducerilor manuale ) ori manual pe diagrama la chenarul activitatilor manuale . 

Tot aceasi nota 5 mai cere ca acest certificat ,repet mereu in cazul in care nu se poate recurge la tahograf sa fie facute la sediul societatii in prezenta responsabilului societatii si a soferului in cauza ( in caz de pfa semneaza dublu ) . 

Legat de a fi sau a nu fi in ambitul de folosire a regulamentului 561 si implicit transport rutier recomand pastrarea unei laturi , la modul cum prezentati munca ,, ON Scope ,, va incurca munca mai mult decat ,, OF Scope ,, pentru ca odata intrat in ON va trebuii sa tineti cont de ziua de munca , cu respectiva perioada de serviciu ( maxim 13 -15 ore ) si repausul zilnic ( minim 11 -9 ore ) indiferent daca iesiti in OF . Aici vorbim despre modul mixt . O sa dau exemplu mai jos ! 

Acum 22 ore, Curios a spus:

Apoi eu poate merg o samptamana fara remorca.Pot merge asa pe out?

Da !! Sunteti OF ( out of scope ) , in afara domeniului de incidenta a regulamentului 561 /2006 si inregistrati cu aparatul automat activitatea . La un control se va observa acest ,, out ,, intre perioada mentionata . Vedeti ceva rau in asta ? Pentru modul Out e simplu !! 

Cardul se pastreaza in tahograf ca pentru dumneavoastra se inregistreaza acesti timp ca timp Out .

Acum 22 ore, Curios a spus:

Pleci din roman la 9.00.La Oradea ajungi la 19.00.Agat remorca,merg cu remorca pana la Padova in italia,acolo dezgat remorca,continui drumul pana termin programul sau scot cardul dupa ce dezgat?Mai merg apoi 200 km fara remorca dupa care ma opresc fac pauza 12 ore.a doua zi plec fara remorca 200 km ,ajung la padova pun cardul  agat remorca ,ma intorc la oradea ,las remorca si plec la roman

Acum vine si beleaua  modurilor mixte out si on . O sa vedemca OUT ba intra ca perioada de munca , ba nu intra , totul depinde de cum se aseaza fata de munca sub incidenta Conducerea in Out nu se aduna la o durata de conducere sau o durata deconducere zilnica desi sunt tahografe mai vechi care aduna acesti timpi. 

Roman -Oradea . 9 -19  Out fara influenta neavand o perioada de munca sub incidenta sau poate veni dupa un repaus zilnic / saptamanal 

 

Oradea -Padova nu e posibil intr-o zi de munca cu respectarea timpilor de munca si odihna plus viteza legala a aansamblului .  

Dar de dragul exemplului sa zicem ca se ajunge intr-o perioada de 14 ore perioada serviciu ( cu respectarea duratelor de conducere si a pauzelor dintre acestea . Dupa care ori faceti un repaus zilnic ori mai puteti munci maxim 1 ora in Out pentru ca atat va mai permite maximul perioadei de munca , iar pentru a inchide aceasta zi de munca sunteti obligat sa efectuati un repaus zilnic !!  Fiind o activitate de continuitate a  umei perioada de serviciu ( dintr-o zil de munca ) sub incidenta regulamentului aceasta se aduna . Repaus zilnic , card introdus . Noua perioada de Out se aduna ca activitate de munca , nu si perioada de conducere  , mergand pe acelasi exemplu de mai sus , 14 ore la oradea iar aici obligatoriu un alt repaus zilnic !! Activitatea Out de 1 ora plus astea 14 ore in On iara fac maximul unei perioade serviciu si se cere un repaus zilnic . Cele alte sa zicem 10 pana la Roman desi sunt n Out se considera munca , repet , continuitate a unei activitati din o perioada On . Dupa repausul zilnic puteti functiona saptamani intregi exclusiv in Out. 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc domnule Mario de rabdarea de care dati dovada in a explica pe intelesul nostru a celor care nu suntem inca familiarizati cu termenii regulamentului.Am inteles. Cardul trebuie sa stea in tahograf tot timpul.Scot doar cand descarc cardul .Va rog urmariti un pic.Plec din roman echipaj.bag carduri,setez out. Agat la oradea,trec in on,conduc in echipaj pana la padova cu respectare timpi .Dezgat .La padova colegul meu ar trebui sa inceapa ultima perioada de condus. Ce fac? Termina perioada sau trec pe out si mai conducem cei 200km asa.?

Pana unde procedez corect si unde nu?

 

Editat de Curios

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 5 ore, Curios a spus:

Plec din roman echipaj

ATENȚIE!!!

Conducerea în echipaj se face între două perioade de repaus (două repausuri zilnice sau unul zilnic și unul săptămânal). Mai exact, conducerea în echipaj, începe cu un repaus și se termină tot cu un repaus. Nu e obligatoriu ca repausul să fie făcut în aceeași cabină, dar nu puteți începe să conduceți separat până nu efectuați repausul corespunzător.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Curios ATENTIE daca te incadrezi la ce spune aici:

(7) Orice perioadă de repaus luată în compensaţie pentru reducerea unei perioade de

repaus săptămânal trebuie alipită unei alte perioade de repaus de cel puţin nouă ore.

(8) În cazul în care un conducător solicită acest lucru, perioadele de repaus zilnic  şi

perioadele de repaus  săptămânal reduse departe de baza de staţionare a vehiculului pot fi

efectuate la bordul vehiculului, cu condiţia ca acesta  să fie dotat cu cabină de dormit 

corespunzătoare şi să fie în staţionare.

Editat de cico_3504

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand un an nou mai bun decat 2016 pentru toti cei ce traiesc din meseria asta.

Apoi vreau sa precizez ca eu prestez munca asta doar in echipaj si doar in perioada vineri ora 08 si luni 0ra14 cand ajung din nou in roman.

Introduc cardurile la oradea in jur de 20.30 si opresc roata efectiv  sambata la ora 18.00,execut repaus pana duminica la ora 05.00. 

in intervalul 16-18 conduc out .Tot in out incep si duminica de la ora 05 la ora 07. La  ora 07 incepem efectiv perioada zilnica de condus cand agatam din nou remorca.

Daca este bine inseamna ca multumita voua am invatat. Daca nu spuneti-mi unde gresesc si ma corectez . Va multumesc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Te rog detaliaza mai bine:

1-Pleci vineri la ora 08 fara remorca(out of scope) si ajungi la Oradea la ora 20:30 unde agati remorca si formezi echipaj ?

2-Unde efectuezi repausul (autoutilitara este dotata cu cabina de dormit cum spune in regulament)?

3-In care zi conduci out de la 16 pana la 18?

4-Daca incepi sa conduci(chiar in out) duminica la ora 05 la ce ora te opresti sa efectuezi repaus zilnic daca ajungi luni la ora 14 cum relatezi tu?

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fii atent aici domnule @Curios:

Fiind vorba de transport comercial, iar condusul tău fiind parte a îndatoririlor prevăzute în fișa postului, tu trebuie să:

1. Muncești maxim 15 ore pe zi (conform Codului Muncii. Totuși, media orelor lucrate într-o săptămână trebuie să rămână 40 pe intervalul de referință menționat. Dacă ți-ai dat deja acordul la angajare sau ulterior, acesta poate fi de 6 luni);

2. Condusul în echipaj trebuie făcut în felul următor: repaus (minim 9 ore), conducere în echipaj, apoi din nou repaus (de minim 9 ore). Repausurile vor fii repausuri zilnice sau repausuri săptămânale, eu m-am referit la ele simplu pentru că depinde de voi cum le veți încadra. Și dacă o ardeți des pe Italia, nerespectarea acestei prevederi o să vă coste scump, deci... grijă mare;

3. Ții cont că funcția OUT OF SCOPE te scoate în afara Reg. C.E. 561/2006, dar nu și în afara Codului Muncii. Deci cu OUT OF SCOPE activat nu înseamnă că poți conduce/munci mai mult de 15h/zi. În plus, dacă mașina are tahograf digital și șoferul deține o cartelă tahografică, legea recomandă folosirea lor chiar și în modul OUT OF SCOPE;

4. Chiar dacă sunteți echipaj, pe perioada OUT OF SCOPE durata activităților voastre zilnice va fi tot de 15h. Când configurația ansamblului vă bagă sub incidența Reg. C.E. 561/2006, durata activităților zilnice poate ajunge la 21 de ore, dar obligatoriu în modul în care ți l-am descris mai sus.

Părerea mea este să folosiți mașina non-stop conform reglementărilor din regulamente (chiar și când configurația NU o impune). Alternatul in/out, chiar dacă e legal, mai mult încurcă și vă întârzie. Sau, dacă insiști să alternezi, folosiți mașina cu un singur șofer.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 26.12.2016 la 17:59, Curios a spus:

Ce pretentii aveti de la mine?

Să citiți legislația cel puțin odată! Am putea fii mai eficienți aici, adică ar fii întrebări concrete și răspunsuri pe măsură. Așa... suntem doar noi care trebuie să răspundem și să și explicăm în timp ce tot noi încercăm să deslușim și ce anume vreți să știți.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.