Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Lipsa simboluri tara inceput / sfarsit perioada de serviciu dupa x timp .


Postări Recomandate

  • Administrators

Buna ziua soferite si soferi aduc in atentia dumneavoastra o problema care poate grava , la control activitati sofer / vehicul la sediul firmei , dupa cum se stie pana la maxim 1 an de zile , pe softul de control nu apar simbolurile de inceput / sfarsit perioada de serviciu iar isctr amendeaza lipsa acestora , ca si in cazul in care nu s-ar efectua deloc . Soferul face aceste introduceri , pe o imprimare a zilei apar , dar dupa o perioada ( inca nu am confirmarea timpului ) atat tahograful cat si softul nu le mai afiseaza sau imprima , cauza nu o stiu , deschid acest subiect pentru a afla si a ne apara in caz de amenzi , repet nejustificate atat timp cat un sofer face acesre inteoduceri . 

Exemplu : 

 

 

IMG_2533.JPG

 

O imprimare a zilei respective in acea zi 

IMG_2514.PNG

 

O imprimare a zilei respective ,  in data de 1 martie 2017 . 

 

IMG_2515.PNG

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Dacă e așa cum spui, e nasoală rău. Nu cunosc detalii tehnice amănunțite, dar din câte știu cipul de memorie folosit de către aparatul taho folosește o tehnologie numită ''memorie nevolatilă'' și culmea... aceste cipuri au trecut printr-un proces de omologare avizat de însăși Comisia Europeană.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Conform:

'REGULAMENTUL (CE) NR. 1360/2002 AL COMISIEI din 13 iunie 2002 de adaptare pentru a șaptea oară la progresul tehnic a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 al Consiliului privind aparatele de înregistrare în transportul rutier

la Cap. III, punctul 6.1 (vis-a-vis de CE ANUME trebuie să înregistreze aparatul), printre altele, zice așa:

6.1. Înregistrarea locurilor în care încep și/sau se încheie perioadele zilnice de muncă

046 Această funcție permite înregistrarea locurilor în care încep și/sau se încheie perioadele zilnice de muncă ale șoferului
    și/sau ale copilotului.
047 Locurile sunt definite ca țări sau, dacă este cazul, ca țară și regiune.
048 În momentul retragerii unui card al șoferului (sau al atelierului), aparatul de înregistrare îi solicită șoferului/copilotului
    să introducă «locul în care se încheie perioada zilnică de muncă».
049 Aparatul de înregistrare trebuie să permită ignorarea acestei solicitări.
050 Înregistrarea locurilor în care perioadele de muncă încep și/sau se încheie trebuie să fie posibilă și în absența cardului
    sau în alte momente decât introducerea sau retragerea cardului.

și în continuare, la punctul 12.5 se menționează expres:

12.5. Locurile în care încep și/sau se încheie perioadele zilnice de muncă

087 Aparatul de înregistrare înregistrează și stochează în memoria sa următoarele informații atunci când un pilot/copilot
    ajunge în locul în care începe și/sau se încheie o perioadă zilnică de muncă:
    — dacă este cazul, numărul cardului șoferului/copilotului și statul membru emitent;
    — data și ora înregistrării datelor (sau ora/data legate de înregistrarea datelor dacă aceasta este efectuată în cadrul
    procedurii de introducere manuală a datelor);
    — tipul datelor înregistrate (de început sau de sfârșit, situația înregistrării);
    — țara și regiunea introdusă;
    — valoarea contorului de parcurs al vehiculului.
088 Memoria trebuie să poată stoca datele privind începutul și/sau sfârșitul perioadelor zilnice de muncă timp de cel puțin
    365 de zile (presupunând că un șofer face două înregistrări pe zi).
089 La epuizarea capacității de stocare, datele noi înlocuiesc datele cele mai vechi.

Anterior, la punctul 12 este explicat și ce reprezintă cele 365 de zile, adică 365 de zile calendaristice consecutive în care aparatul trebuie să stocheze 2190 de șoferi + 2190 de cicluri de schimbare card și 93440 de schimbări de activitate. Tot acolo specifică și că datele stocate nu vor fi afectate de întreruperi de energie care durează mai puțin de 12 luni!!!

Deci, dacă procedurile Comisiei sunt destul de bine puse la punct (după cum se vede), cel mai probabil că dispariția unor date se datorează softurilor folosite (atât pentru transferul lor cât și pentru citire).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
  • Moderators

Cu alte cuvinte, dacă intrările au fost făcute de către șofer, ELE SUNT ACOLO!!! Reglementările C.E. impun exact această situație.

Lipsa lor din baza de date electronică de la sediul firmei poate fi cauzată de softul folosit pentru transferul datelor.

În schimb, lipsa lor la imprimarea de către aparat, în situații multiple, denotă clar o certificare greșită (aparatul nu corespunde cererilor impuse de C.E.). Și asta înseamnă scandal Mario. Ditamai scandalul la nivel de C.E.E...

P.S. Tot încerc să dau de o persoană, angajat A.R.R., dar deocamdată fără succes. Mai încerc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Nu sunt acolo !! 

Am incercat ieri o sa vad pentru diferite zile din octombrie si nu apar pe afisare activitati sofer , imprimari nu am facut ca nu are rost sa stric hartia degeaba  .... incercati si voi sa vedeti ... 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salutare,

am verificat ce spuneti, si am analizat cateva descarcari din cartela conducatorului auto...Mda, dupa un interval de aproximativ 75 zile nu vad introducerile simbolului de tara. Mai analizez putin. Totusi, inspectorul putea sa verifice putin altfel. De exemplu, sa nu analizezeze o descarcare decat pentru o perioada rezonabila de 28/40 zile. Daca dorea informatii mai vechi, trebuia sa analizeze o descarcare apropiata de perioada respectiva, si vedea simbolurile. Adica, pe o descarcare din martie 2017(din cartela conducatorului auto) vede activitatile si din septembrie 2016, dar nu vede simbolurile de tara. Dar pe descarcarea din octombrie 2016 vede aceste simboluri din septembrie 2016....

De ce doar 75 zile (cu aproximatie) sunt vizibile aceste date? Studiez putin....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Bun. Care date dispar?! Cele care au fost deja descărcate odată? Căci în cazul ăsta ele nu dispar efectiv, ele sunt descărcate (presupunând că descărcarea se face în termenul legal) și deci vizibile în segmentul respectiv descărcat. Că nu mai apar ulterior pe ecranul de la tahograf... e probabil vreo modalitate a softului din tahograf care să economisească spațiu pentru înregistrări (îmi dau cu părerea, căci nu știu cum funcționează).

Dar dacă datele nedescărcate dispar... atunci e bai mare, cred.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Da , descarcate ... dispar si in memoria taho , si nici softul nu le vede dupa inregistrarile pastrate la firma .  

 

Eu am pus pe notebook windows 10 si softul nu ruleaza , il aveam pe W7  , nu pot studia problema din punctul de vedere al softului ( TahoScan exact ce are Isctr ) dar ieri am stat cateva minute si am vizionat inregistrarile pe afisare activitati sofer , nu imi apar pe octombrie , am intrebat printre diferiti cunoscuti sa vedem o fi vreo problema la vreo serie de taho r 1.1 r1.2 r1.3 etc etc .... pana la r2.1 care il am eu , toate fac la fel . 

Pe softul de gestiune al firmei colaboratoare , ori nu a inteles fata unde sa se uite  ori sunt ascunse , nu apar nici acolo ... 

Ce ma necajeste , o treaba atat de importanta care ne poate afecta pe toti , vezi amenzile , si soferii nimic , da de caterinca e plin facebook de ei ... o opinie , o intrebare pe la firma o chestie .... 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

 Cred ca problema trebuie pusa in alt mod. Noi vorbim aici despre un control la sediul firmei.Sa analizam atunci...

Conform reglementarilor in vigoare firma este obligata ca la maxim 3 luni sa descarce datele din tachograf si sa le tina macar 1 an ...Uite exemplul...

''2. Când trebuie descărcate datele?

Datele din tahograful digital trebuie descărcate o dată la trei luni. Datele de pe cardul şoferului trebuie descărcate la fiecare 28 de zile. Conform prevederilor legale, datele din ambele suporturi trebuie păstrate pentru o perioadă de minim un an, pentru eventualele controale ale autorităţiilor competente.'''  

''4. Descărcarea cu dispozitive achiziționate de transportator

Datele se descarcă cu ajutorul dispozitivelor speciale și se transferă pe suportul transportatorului, cel mai adesea pe calculatoare.

Datele descărcate pot fi arhivate, prelucrate și analizate cu ajutorul unor softuri specializate furnizate de producătorii dispozitivelor. Pot fi cumpărate softuri și din alte surse decât producătorii dispozitivelor.''

PV-ul prezentat este unul facut la sediul societatii...nu pe traseu la un eventual control al conducatorului auto

Si atunci..isctr-ul controleaza activitatea iar societatea arata la control baza de date pe care in mod normal ar trebui sa o detina pe un suport intern...[pc..cd..hard extern..etc]

Daca ne gindim in acest mod...nu cumva...intradevar soferul nu a introdus corect datele in tachograf..respectiv inceperea sau terminarea zilei de munca..??

Daca cumva datele se pierd din tachograf firma avindule pe un suport separat le are vizibile corect..

Problema apare insa atunci cind o firma isi tine camioanele prin europa mai mult de 3 luni..nedescarcind datele din tachograf,cu toate ca exista in ziua de azi destule posibilitati de a face acest lucru fara a avea camionul fizic in curte..ci prin gps..etc..

 

TOTUSI.....pv-ul face referire la o contraventie la cartela conducatorului auto..si in acest caz...e lovit de nulitate daca faci o simpla plingere..deoarece un conducator auto are obligatia de  a dovedi activitatea pe ultimele 28 de zile. Conform datelor prezentate isctr-ul il amendeaza pe o perioada aflata cu aproximativ 90 zile in urma..ceea ce lasa loc nulitatii..si arata slaba valoare a celui care a controlat cit si a celui care a fost controlat[soferul]..Nu mai pun in balanta ca controlul a fost facut pe 18.01.2017 iar pv-ul a fost dat pe 03.02.2017...iar o chestie dubioasa..uitativa si la mentiunile facute...ISCTR-ul in opinia mea se bazeaza pe plata acestei sume mici date tocmai ca sa nu existe plingere...fiecare dintre noi va zice ca mai bine plateste  125 lei decit sa piarda aiurea timp..e o stringere de fonduri mascata ,ca sa zic asa..sa isi dovedeasca neprofesionalismul..Fiti siguri ca firma a sunat soferul..ia zis ca are o amenda de 125 lei,bani pe care ii vor opri din salariu si nenea soferul a fost de acord rugindui sa o si plateasca ca sa nu aive batai de cap...

Sintetizind...incepem discutiile....:lolno::lolno:..ori nu am vazut eu corect lucrurile..??>:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Acum 21 ore, Mario Bandit a spus:

dispar si in memoria taho , si nici softul nu le vede dupa inregistrarile pastrate la firma .

Stai puțin Mario, ceva nu-i bine aici... cum adică nu le vede ''după înregistrările păstrate la firmă''? Deci un șofer a făcut marcajele corecte în tahograf. Ulterior (în termenul legal de 3 luni), tahograful a fost descărcat și totul este ok. Setul de date descărcate arată clar marcajele făcute de șofer. Acuma... ce se întâmplă?! După ceva timp, dacă deschizi din nou același set de date descărcate, NU MAI APAR MARCAJELE??!!!!

Am înțeles că după ce au fost descărcate din tahograf, accesarea ulterioară a aceluiași set de date oferă alte rezultate (marcajele nu se mai văd), dar cum am spus deja, asta poate fi o consecință normală a funcționării tahografului (căci încă nu știm exact cum funcționează sistemul de operare al tahografului). Oricum, atâta timp cât procedurile legale prevăd controale la sediul firmei pentru perioade mai mari de 28 de zile, dispariția acelor date este într-un fel irelevantă. Datele au fost descărcate și păstrate la sediul firmei, așa cum zice legea, iar la momentul descărcării marcajele erau vizibile. Dacă vine agentul cu ceva soft care ''nu vede'' acele marcaje (din orice motiv, deși între noi fie vorba îmi cam sună a SF) și vrea să mă amendeze pentru așa ceva, îl bat cu laptopul în cap până îi piere cheful de glume. Adică... să fim serioși.

Pentru ce îți dă amendă agentul? Că tu ai descărcările făcute din 3 în 3 luni, iar când agentul cere să prezinți înregistrările din x perioadă evident că-i arăți descărcările ce le ai deja. Doar n-o să chemi camionul să faci o descărcare ''proaspătă'', atunci, pe loc. Ai fișierele în calculator, cu o extensie specifică, e o simplă operație de dublu click și ta-daaa... Eventual, le printezi pe hârtie și i le dai să și le bage unde o vrea el.

Dispariția marcajelor făcute corect, din memoria tahografului/cartelei, DUPĂ CE AU FOST DESCĂRCATE, nu cred că e o problemă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Pe scurt ... soferul face introducerile corect , i se descarca cardul / tahograful corect , se  arhiveaza inregistrarile corect iar dupa aproximativ 5 luni diferenta luni simbolurile dispar , nu le mai reda nici tahograful si nici nu le vede softul , partea cu tahograful o puteti verifica fiecare , daca sunteti siguri ca le faceti . 

Cico , soferul face aceste inregistrari , garantez eu pentru el , descarcarea cardului  se face corect la maxim 28 zile / tahograful la maxim 90 din aceasta privinta nu exista probleme 

Pe langa chiar a pus dovada unei imprimari din luna octombrie , un tichet pe care il avea prin cabina pe care la repetat in data de 1 martie , sa verifice ... rezultatul il vedeti . Nu apar . 

La un control la firma , activitati sofer / camion se pot sanctiona incalcari ale regulamentelor pe maxim un an in urma , indiferent ca au trecut 28 zile plus cea in curs ca in cazul controlului in strada si se sanctioneaza dupa caz , sofer sau firma sau amandoi .. Deci atentie mare legat de acest aspect .  

Controlul se face pe data de x ( la firma ) dar procesul verbal e emis la sediul Isctr teritorial  in data y , exact ca in cazul unui radar fix , poza iti vine acasa cu procesul dupa x zile nu imediat , ca radarul nu emite amenzi si le trimite in plic , vine proces verbal cu emitere in data de c ca indata y ai depasit viteza , iar perioada de plata sau recurs se calculeaza din momentul instiintari , nu a pozei . 

 

Art 8 din OG 37 /2007 ( actualizata prin og 8/2015 ) 
(4) Următoarele fapte reprezintă încălcări minore ale dispoziţiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii:

ş) simbolul ţării nu este introdus în echipamentul/ aparatura de inregistrare . 

Art. 9. - (1) Contravenţiile prevăzute la art. 8 se sancţionează după cum urmează: 

h) cu amendă de la 250 lei la 500 lei, care se aplică conducătorului auto pentru faptele prevăzute la art. 8 alin. (4) lit. n)-ş);

 

Tahograful integistreaza si reda tot , cel putin asa  reiese din anexa regulamentului 165/2014 CE , pana la urma ne trezim ca ,, fura ,, din ore conduse sau repausuri , dar unde e problema importanta , daca exista o regula sa zicem de usurare date pentru priorizare informatii de ce nu se tine cont de ea la un control , sa zicem ca dupa 90 zile se omit din informatii ( simboluri si evenimente ) si se redau doar timpii de munca si odihna , de ce la control se amendeaza peste limita asta , si chiar e o problema mare care ne poate afecta pe toti in ritmul asta . 

Raspunsurile inca intarzie sa apara , iar astia 2 / 3 care ne dam cu presupusul suntem putini , restul fac gargara pe facebook . 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Zici că-s bătut în cap... tot nu pricep :(

Despre ce soft vorbești la controlul de la sediul firmei?! Cum se face controlul ăla, mai exact? În ce moment se impune folosirea vreunui soft al agentului?

Eu sunt patron de firmă, să zicem. La fiecare 3 luni îmi descarc tahograful, adică iau un aparat din-ăla mic, îl bag în tahograf, ăla copiază tot ce trebuie de la ultima descărcare, apoi bag aparatul ăla mic în laptop și transfer fișierul ăla cu date. Softul cu care a venit aparatul ăla mic, îmi poate deschide fișierul și-mi apar ceva tabele cu informațiile din tahograf, unde se văd clar marcajele făcute de șofer conform legii. Le pot imprima pe hârtie sau le pot salva/exporta în diverse alte formate (inclusiv documente sau poze). Legea îmi zice să le păstrez, dar nu-mi impune o formă anume, eu pot să țin fișierul original, pot să țin datele exportate ca .pdf și la o adică pot să le și imprim, e strict alegerea mea din punctul ăsta de vedere.

Bun. Vine agentul să mă controleze, nu? Ce face agentul ăsta? Camionul nu mă poate pune să i-l aduc să descarce datele el cu mâna lui, nu? Ce o să-mi ceară? Îmi cere explicit fișierul original cu extensia specifică? Sau îmi cere să-i prezint înregistrările salvate, iar eu aleg ce formă îi pun la dispoziție?

Presupun că dacă vorbiți de soft de control la sediul firmei, agentul o să-mi ceară fișierul original, așa cum a fost el descărcat. Ok, îi dau laptopul în brațe și-i spun: ''Uite-l, e ăla de pe desktop'' Iar el... ce? Îl copiază pe un stick, apoi îl bagă în laptopul lui, îl deschide acolo și... nah belea, nu se mai văd marcajele?!!! Sau... cum?!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Cam asa ceva , softul isctr se numeste TachoScan , tu pui la dispozitie inregistrarile soferului / camionului si se verifica respectarea dispozitiilor regulamentelor . Se supune a fi un soft de control omologat pe treaba asta , putin mai ,, dichisit ,, decat un soft de gestiune de pe piata , inregistrarile arhivate le pui la dispozitia lor si le verifica , se evite o ,, fisa de contraventii ,, si uite in cazul asta , softul nu vede simbolurile , repet facute de sofer corect vezi pozele de la imprimari . 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

La ora actuala pe piata se crede ca acest soft  TachoScan este cel mai bun insa din ce ne spui tu si ne prezinti  are grave erori...Pentru ca eroare o putem numi necitirea corecta a datelor arhivate la firma la o distanta de citeva luni...Eroare electronica..Daca..ar iesi cit mai multe date despre erorile programului atunci o firma ar putea sa imprime pe foi si totodata sa  arhiveze informatiile si electronic...Ma gindesc ca daca ar exista si o imprimare pe foi poti dovedi ca datele au fost introduse corect...Insa nu exista cumva mai multe firme care au intimpinat aces gen de problema cu arhivarea datelor..daca exista..ele nu au facut nimic pina acum..??   Deoarece e o problema foarte serioasa . Inteleg din implicarea ta ca astepti si ceva raspunsuri..ai trimis cumva si vreo scrisoare la isctr sa vedem punctul lor de vedere asupra acestei probleme..?? Nu mai pun in balanta ca daca exista probleme la softul TachoScan si apar stiri de acest gen sigur se vor implica si cei care au creat programul..e vorba despre bani seriosi....

ps Mario propun schimbarea titlului prin adaugarea inaintea actualului titlu  a cuvintului TachoScan, In acest mod cred ca la o eventuala cautare pe internet ar aparea rapid si acest subiect nu numai cele de vinzare a softului ..poate s-ar implica mai multi in discutie si din afara forumului..oameni interesati de acest soft..Ce zici..??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Acum 20 ore, Mario Bandit a spus:

Art 8 din OG 37 /2007 ( actualizata prin og 8/2015 ) 
(4) Următoarele fapte reprezintă încălcări minore ale dispoziţiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 şi, după caz, ale Acordului AETR şi constituie contravenţii:

ş) simbolul ţării nu este introdus în echipamentul/ aparatura de inregistrare . 

Art. 9. - (1) Contravenţiile prevăzute la art. 8 se sancţionează după cum urmează: 

h) cu amendă de la 250 lei la 500 lei, care se aplică conducătorului auto pentru faptele prevăzute la art. 8 alin. (4) lit. n)-ş);

 

Fara sa prezinte importanta in situatia prezentata, fac o remarca mai “in viteza”, pentru ca am observat postarea ta, Mario.

Procesul verbal de stabilire a contraventiei la care faceti voi referire, are o incadrare a sanctiunii la art. 8 (4) litera ş) simbolul ţării nu este introdus în echipamentul/aparatura de înregistrare, care incadrare nu prea cred ca are legatura cu introducerea în tahograful digital a simbolului țării unde începe și cel al țării unde se încheie ziua de lucru. Nu stiu cum a fost descrisa fapta, ca nu mai gasesc pv-ul….

Contraventia pentru fapta de care vorbiti, dupa parerea mea,  este prevazuta la articolul 8 (3) litera p) neintroducerea/neînregistrarea manuală a datelor atunci când acest lucru se impune, conform prevederilor art. 34 din Regulamentul (UE) nr. 165/2014; Pentru ca la articolul 34 din Reg. 165/2014 , aliniatul (7) se prevede aceasta obligatie. Si sanctiunea este de la 600 lei la 1.000 lei, care se aplică conducătorului auto (cu posibilitatea de a se achita 300 lei in 48 ore)

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Adi nu da ideii la agenti , hi hi hi

Da se poate lua punctul p ca si o posibil incadrarea generala care sa acopere mai multe nerespectari  , neintroduceri simboluri sau date manual cand se detecteaza mai multe intr-o perioada de timp bagate la un loc  , dar pe o nerespectare specifica luata ca individual  ( probabil ) e potrivit litera ș fiind si o incadrare aparte . 

Inca nu am primit nici -o lamurire nici de la VDO nici de la TahoScan , nici de la Isctr . 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

:)

raspunsul o sa fie de genul : "avand in vedere obligatia impusa prin .....de a copia si stoca la sediul companiei datele din cartela conducatorului auto cel tarziu la un interval de...., tinand cont de capacitatea de stocare si transfer a datelor specifice a aparaturii de inregistrare in conformitate cu..... informatiile copiate din cartela conducatorului contin elementele obligatorii pentru o perioada suficienta a fi analizata in concordanta cu prevederile legale. Daca, datorita volumului de informatie necesar a se retine si capacitatii de stocare a cartelei tahograf, anumite informatii nu se pot vizualiza pentru o perioada mai lunga (mai mult de 28 zile), este necesar a se interpreta o alta arhiva apropiata temporal de perioada tinta. Totodata, informatiile rezultate in analiza datelor descarcate din cartela tahograf se completeaza cu cele din memoria  tahografului, rezultand o informatie completa "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Dar numai TachoScan-ul maică-sii există pe piața asta?!! Până la urmă, legea prevede punerea la dispoziție a ''înregistrărilor arhivate la sediu'', deci inclusiv un teanc de hârtii A4 cu informațiile imprimate e perfect legal. Iar agentul n-are decât să-și plimbe laptopul cu softu' lu' pește cât vrea el, de la mine primește doar ''good old paper''. Sau îmi pun șoferii să-și printeze singuri câte un raport zilnic și să le trimită trimestrial la sediu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.