Moderators cico_3504 Postat Aprilie 26, 2017 Moderators Share Postat Aprilie 26, 2017 Pe acest forum incercam sa promovam legalitatea...Din aceasta cauza trebuie sa si stim ce dorim sa exprimam...Veti observa ca uneori nefolosind cuvintele corecte sunteti ''urechiati'' de catre cei din staf..Voi neintelegind de ce vi se atrage atentia..Celebrul ''program'' de exemplu.. Pentru a elimina acest aspect si considerind ca scolile de soferi si cele de atestare profesionala nu v-au invatat nimic va arat si aici articolul 4 din Reg 561 cum defineste termenii corecti folositi in profesia noastra.. 2.2.4 Articolul 4 2.2.4.1 Text În sensul prezentului regulament, se înțelege prin: (a) „transport rutier”: orice deplasare efectuată, în tot sau în parte, pe drumurile deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor; (b) „vehicul”: un autovehicul, un tractor, o remorcă, o semiremorcă sau o combinație de aceste vehicule, definite după cum urmează: — „autovehicul”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe un drum public, altul decât cel care se deplasează în permanență pe șine, și care este utilizat în mod normal pentru transportul de călători sau de mărfuri, — „tractor”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe un drum public, altul decât cel care se deplasează în permanență pe șine, și care este proiectat în mod special pentru a trage, împinge sau acționa remorci, semiremorci, utilaje sau mașini, — „remorcă”: orice vehicul proiectat pentru a fi cuplat la un autovehicul sau la un tractor, — „semiremorcă”: o remorcă fără osia din față, cuplată astfel încât o parte substanțială din greutatea sa și din cea a încărcăturii sale să fie suportată de tractor sau de autovehicul; (c) „conducător auto”: persoana care conduce vehiculul, chiar și pentru o scurtă perioadă de timp, sau care se află la bordul unui vehicul în cadrul serviciului său pentru a-l putea conduce, în cazul în care este necesar; (d) „pauză”: orice perioadă în care conducătorul auto nu are dreptul să conducă sau să efectueze alte munci și care trebuie să-i permită numai să se odihnească; (e) „altă muncă”: orice activitate, cu excepția conducerii auto, definită ca timp de lucru la articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE, inclusiv orice activitate desfășurată pentru același sau un alt angajator din sectorul transportului sau din alt sector; (f) „repaus”: orice perioadă neîntreruptă pe parcursul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său; (g) „perioadă de repaus zilnic”: partea unei zile în timpul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său și care poate fi o „perioadă de repaus zilnic normală” sau o „perioadă de repaus zilnic redusă”: — „perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin 11 ore. De asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două tranșe, din care prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puțin 3 ore și a doua, o perioadă neîntreruptă de cel puțin nouă ore, — „perioadă de repaus zilnic redusă”: orice perioadă de repaus de cel puțin nouă ore, dar mai puțin de 11 ore; (h) „perioadă de repaus săptămânal”: o perioadă săptămânală în timpul căreia un conducător auto poate dispune liber de timpul său și care poate fi o „perioadă de repaus săptămânal normală” sau o „perioadă de repaus săptămânal redusă”: — „perioadă de repaus săptămânal normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin 45 de ore, — „perioadă de repaus săptămânal redusă”: orice perioadă de repaus de mai puțin de 45 de ore, care poate fi redusă la minimum 24 ore consecutive, sub rezerva condițiilor menționate la articolul 8 alineatul (6); (i) „săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni și ora 24.00 a zilei de duminică; (j) „durată de conducere”: durata activității de conducere înregistrată: — automat sau semiautomat de aparatul de înregistrare definit în anexa I și în anexa IB la Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 sau — manual, în conformitate cu articolul 16 alineatul (2) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85; (k) „durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal; (l) „durată de conducere săptămânală”: durata de conducere totală, acumulată în timpul unei săptămâni; (m) „masă maximă autorizată”: masa maximă autorizată de operare a unui vehicul, complet încărcat; (n) „servicii regulate de transport călători”: serviciile de transport naționale și internaționale, astfel cum sunt definite la articolul 2 din Regulamentul (CEE) nr. 684/92 al Consiliului din 16 martie 1992 privind regulile comune pentru transportul internațional de călători cu autocarul și autobuzul (10); (o) „conducere în echipaj”: situația în care, pe parcursul unei perioade de conducere cuprinsă între două perioade de repaus zilnice consecutive sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal, se află cel puțin doi conducători auto la bordul vehiculului pentru a asigura conducerea. Pe parcursul primei ore de conducere în echipaj, prezența unui sau mai multor alți conducători auto este facultativă, dar ea este obligatorie pentru restul perioadei; (p) „întreprindere de transport”: orice persoană fizică sau juridică, orice asociație sau grup de persoane fără personalitate juridică, cu scop lucrativ sau nu, sau orice organism public cu personalitate juridică sau dependent de o autoritate cu personalitate juridică ce efectuează transporturi rutiere în contul altcuiva sau în contul său; (q) „perioadă de conducere”: durata de conducere cumulată între momentul în care conducătorul auto se așează la volan după o perioadă de repaus sau o pauză și momentul în care începe o perioadă de repaus sau o pauză. Perioada de conducere poate fi continuă sau fragmentata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Aprilie 26, 2017 Autor Moderators Share Postat Aprilie 26, 2017 Mai adaug ca este bine sa cunoasteti macar primele 15 articole din reg 561 ca pe ''apa''...asa dovediti altora si voua insiva ca nu sunteti neavizati ci oameni profesionisti si cunoascatori ai meseriei pe care o practicati.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Aprilie 26, 2017 Moderators Share Postat Aprilie 26, 2017 Se pare că sunt și eu ''codiță'' după colegul Cico de fiecare dată, dar aș putea adăuga: - Multe din eforturile pe care le facem în meseria asta, sunt mai mult sau mai puțin răsplătite în formă fizică (bani sau recunoașteri ale meritelor). Dar totuși, mândria personală și sentimentul lucrului bine făcut pe care îl trăim fiecare nu pot fi cuantificate în bani. Deci... orgoliul personal ar trebui să ne îndemne tot timpul să fim mai buni. - Legislația e multă și stufoasă iar bibilitul printre legi și articole nu sună atractiv pentru nimeni. Dar în același timp, rutina zilnică denotă totuși o capacitate imensă de adaptare constantă la situații noi, deci n-ar trebui să fie greu să facem și treaba asta. Descărcatul legislației pe telefon/tabletă/laptop și cititul ei în (puținele) momente libere nu are nici un fel de consecință negativă... din contră chiar. Suntem oameni alerți și atenți, gândim anticipativ prin natura meseriei, deci buchisitul legislației va fi o activitate mai plăcută decât pare la prima vedere. Inevitabilele discuții contradictorii, dorința de a explica și unui coleg ceea ce tocmai am aflat și multe asemenea vor duce la îmbogățirea volumului de cunoștințe. Totul e să vrem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Aprilie 26, 2017 Autor Moderators Share Postat Aprilie 26, 2017 Stai linistit Cristi ca nu e suparare..e bine sa mai adaugi si tu cite ceva..fiecare din noi stie inca ceva..si e foarte bine asta...asa invatam toti..chiar si eu... 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.