Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Termenii corecti folositi in profesia noastra


Postări Recomandate

  • Moderators

Pe acest forum incercam sa promovam legalitatea...Din aceasta cauza trebuie sa si stim ce dorim sa exprimam...Veti observa ca uneori nefolosind cuvintele corecte sunteti ''urechiati'' de catre cei din staf..Voi neintelegind de ce vi se atrage atentia..Celebrul ''program'' de exemplu..

Pentru a elimina acest aspect si considerind ca scolile de soferi si cele de atestare profesionala nu v-au invatat nimic va arat si aici articolul 4 din Reg 561 cum defineste termenii corecti folositi in profesia noastra..

2.2.4 Articolul 4
2.2.4.1 Text
În sensul prezentului regulament, se înțelege prin:
(a) „transport rutier”: orice deplasare efectuată, în tot sau în parte, pe drumurile deschise
utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul călătorilor sau al
mărfurilor;
(b) „vehicul”: un autovehicul, un tractor, o remorcă, o semiremorcă sau o combinație de aceste
vehicule, definite după cum urmează:
— „autovehicul”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe
un drum public, altul decât cel care se deplasează în permanență pe șine, și care este utilizat
în mod normal pentru transportul de călători sau de mărfuri,
— „tractor”: orice vehicul prevăzut cu un sistem mecanic de autopropulsie care circulă pe un
drum public, altul decât cel care se deplasează în permanență pe șine, și care este proiectat în
mod special pentru a trage, împinge sau acționa remorci, semiremorci, utilaje sau mașini,
— „remorcă”: orice vehicul proiectat pentru a fi cuplat la un autovehicul sau la un tractor,
— „semiremorcă”: o remorcă fără osia din față, cuplată astfel încât o parte substanțială din
greutatea sa și din cea a încărcăturii sale să fie suportată de tractor sau de autovehicul;
(c) „conducător auto”: persoana care conduce vehiculul, chiar și pentru o scurtă perioadă de
timp, sau care se află la bordul unui vehicul în cadrul serviciului său pentru a-l putea conduce,
în cazul în care este necesar;
(d) „pauză”: orice perioadă în care conducătorul auto nu are dreptul să conducă sau să
efectueze alte munci și care trebuie să-i permită numai să se odihnească;
(e) „altă muncă”: orice activitate, cu excepția conducerii auto, definită ca timp de lucru la
articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE, inclusiv orice activitate desfășurată pentru
același sau un alt angajator din sectorul transportului sau din alt sector;
(f) „repaus”: orice perioadă neîntreruptă pe parcursul căreia conducătorul auto poate dispune
liber de timpul său;
(g) „perioadă de repaus zilnic”: partea unei zile în timpul căreia conducătorul auto poate
dispune liber de timpul său și care poate fi o „perioadă de repaus zilnic normală” sau o
„perioadă de repaus zilnic redusă”:
— „perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin 11 ore. De
asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două tranșe, din care
prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puțin 3 ore și a doua, o perioadă
neîntreruptă de cel puțin nouă ore,
— „perioadă de repaus zilnic redusă”: orice perioadă de repaus de cel puțin nouă ore, dar mai
puțin de 11 ore;

(h) „perioadă de repaus săptămânal”: o perioadă săptămânală în timpul căreia un conducător
auto poate dispune liber de timpul său și care poate fi o „perioadă de repaus săptămânal
normală” sau o „perioadă de repaus săptămânal redusă”:
— „perioadă de repaus săptămânal normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin 45 de ore,
— „perioadă de repaus săptămânal redusă”: orice perioadă de repaus de mai puțin de 45 de
ore, care poate fi redusă la minimum 24 ore consecutive, sub rezerva condițiilor menționate la
articolul 8 alineatul (6);
(i) „săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni și ora 24.00 a zilei de
duminică;
(j) „durată de conducere”: durata activității de conducere înregistrată:
— automat sau semiautomat de aparatul de înregistrare definit în anexa I și în anexa IB la
Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 sau
— manual, în conformitate cu articolul 16 alineatul (2) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85;
(k) „durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârșitul unei
perioade de repaus zilnic și începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o
perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal;
(l) „durată de conducere săptămânală”: durata de conducere totală, acumulată în timpul unei
săptămâni;
(m) „masă maximă autorizată”: masa maximă autorizată de operare a unui vehicul, complet
încărcat;
(n) „servicii regulate de transport călători”: serviciile de transport naționale și internaționale,
astfel cum sunt definite la articolul 2 din Regulamentul (CEE) nr. 684/92 al Consiliului din 16
martie 1992 privind regulile comune pentru transportul internațional de călători cu autocarul și
autobuzul (10);
(o) „conducere în echipaj”: situația în care, pe parcursul unei perioade de conducere cuprinsă
între două perioade de repaus zilnice consecutive sau între o perioadă de repaus zilnic și o
perioadă de repaus săptămânal, se află cel puțin doi conducători auto la bordul vehiculului
pentru a asigura conducerea. Pe parcursul primei ore de conducere în echipaj, prezența unui
sau mai multor alți conducători auto este facultativă, dar ea este obligatorie pentru restul
perioadei;
(p) „întreprindere de transport”: orice persoană fizică sau juridică, orice asociație sau grup de
persoane fără personalitate juridică, cu scop lucrativ sau nu, sau orice organism public cu
personalitate juridică sau dependent de o autoritate cu personalitate juridică ce efectuează
transporturi rutiere în contul altcuiva sau în contul său;
(q) „perioadă de conducere”: durata de conducere cumulată între momentul în care
conducătorul auto se așează la volan după o perioadă de repaus sau o pauză și momentul în
care începe o perioadă de repaus sau o pauză. Perioada de conducere poate fi continuă sau fragmentata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Se pare că sunt și eu ''codiță'' după colegul Cico de fiecare dată, dar aș putea adăuga:

- Multe din eforturile pe care le facem în meseria asta, sunt mai mult sau mai puțin răsplătite în formă fizică (bani sau recunoașteri ale meritelor). Dar totuși, mândria personală și sentimentul lucrului bine făcut pe care îl trăim fiecare nu pot fi cuantificate în bani. Deci... orgoliul personal ar trebui să ne îndemne tot timpul să fim mai buni.

- Legislația e multă și stufoasă iar bibilitul printre legi și articole nu sună atractiv pentru nimeni. Dar în același timp, rutina zilnică denotă totuși o capacitate imensă de adaptare constantă la situații noi, deci n-ar trebui să fie greu să facem și treaba asta. Descărcatul legislației pe telefon/tabletă/laptop și cititul ei în (puținele) momente libere nu are nici un fel de consecință negativă... din contră chiar. Suntem oameni alerți și atenți, gândim anticipativ prin natura meseriei, deci buchisitul legislației va fi o activitate mai plăcută decât pare la prima vedere. Inevitabilele discuții contradictorii, dorința de a explica și unui coleg ceea ce tocmai am aflat și multe asemenea vor duce la îmbogățirea volumului de cunoștințe. Totul e să vrem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.