Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Yeti

Principalele aspecte de avut in vedere la angajare pe comunitate, ca incepator

Recommended Posts

Salut. Ca incepator stiu ca nu imi pot permite arogante, insa ca sa fiu pregatit, as dori sa detin o lista a acelor aspecte pentru care mi se va cere sa fiu "flexibil" (si care in mod normal ar putea deranja un sofer cu experienta)

1. nerespectarea timpilor de condus si de odihna

2. penalizari legate de consumul de combustibil

3. atributii/cerinte suplimentare (incarcarea si descarcarea marfurilor...   altele?)

4. diurna vs. salariu (despre ce este vorba?)

5. clauze ascunse in contract (plata la numar de km parcursi / cursa...   altele?)

Multumesc

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca incepator nu poti spune arogante daca vrei sa respecti minimul din aceasta meserie..Faptul ca nu accepti sa conduci fara card sau cu cardul altcuiva nu e aroganta...Sa nu folosesti magnetul iar nu e o aroganta..Si as putea continua...Nu conteaza ca esti incepator..nu ai experienta..e cu totul altceva..dar daca cunosti legea esti mai presus de alti colegi..Asta te-ar interesa pe tine mai mult...Pe forum gasesti toata legislatia din domeniu..561 e de baza...

Ca sa iti raspund si celorlalte intrebari...

1=multi posesori de carnet risca incalcind timpii de condus sau de repaus...merge 1 data...poate de citeva ori..dar la final plateste...si atunci observi ca muncesti citeva luni degeaba pentru a plati o amenda..nu merita...sumele sunt destul de mari...

2= e gaselnita a patronilor romani...nu poti fi penalizat pentru un anumit consum peste...nici nu accepta...ca anumiti patroni iti opresc bani pentru acest supra consum si tu sofer nu il dai in judecata pentru recuperarea  banilor tine de personalitatea fiecaruia..Daca inveti sa te apleci odata o vei face si ulterior de mai multe ori pina te vei cocosa..E prostia celor ce accepta...

3=Contractul de munca e de baza...daca le ai trecute si esti platit e super..Depinde de ce munca prestezi..uneori e nevoie sa descarci sau sa incarci..Anumite firme iti ofera un salariu marit datorita acestui lucru..In unele tari daca nu ai facut un training special pentru acest lucru nu te atingi de lisa..dar la noi..pfff...revenim la personalitatea soferului..

4=salariu este recompensa baneasca pentru munca prestata pe o anumita perioada..lunara  de cele mai multe ori...e fixa si se trece in contract

diurna= nu e salariu...este o suma zilnica data pentru masa soferului atunci cind este in deplasare fata de localitatea de domiciliu..din ea nu se poate retine nimic..trebuie platita integral..cuantumul sumei depinde de diferiti factori..cauta  ''diurna'' si o sa reiasa o serie de teme discutate pe aici pentru a intelege mai bine..de aceea vei observa ca salariul nu e de 2000 euro ci de 320 si restul este diurna..[56/zix30zile=1680]

5=nu pot exista clauze ascunse...doar necitirea contractului si semnarea lui ca ''popa''...Plata la km sau la cursa iarasi este o gaselnita a patronasilor romani si este ilegala..Cu toate astea sunt o gramada de posesori de carnet care o practica...din pacate...

Chiar daca esti incepator depinde de cum inveti meseria de prima data...Daca inveti corect vei gasi mai greu de munca dar satisfactia si recompensa va fi mult mai mare...Tu alegi ce vrei sa devii...ori profesionist..ori posesor de carnet..Invata 561..nu e mult..citeva articole...Asa dovedesti stapinirea profesiei..ulterior faci si experienta...Citeste pe forum..sunt multe discutii ajutatoare la incepatori sau legislatie..foloseste termenii corecti din meserie..nu te invata cu ''program''...pauza de 45'' etc...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca si sfat, eu iti recomand ca niciodata sa nu accepti incalcarea legilor. Respecta legea, esti direct raspunzator de incalcarea ei (chiar daca "plateste" seful amenda). Sa spunem ca seful spune sa dai in program, 10 minute peste, ca plateste el amenda daca esti prins ... daca in timpul asta se produce un accident in care esti implicat? Ce faci?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
12 hours ago, cico_3504 said:

Ca incepator nu poti spune arogante daca vrei sa respecti minimul din aceasta meserie..Faptul ca nu accepti sa conduci fara card sau cu cardul altcuiva nu e aroganta..

Multumesc pentru raspunsuri; intr-adevar tocmai de aceea am pus intrebarea:

> ca sa fiu avizat despre situatiile la limita sau peste limita in care as putea fi implicat si care s-ar putea intoarce impotriva mea

> ca sa fiu solidar cu aceia dintre voi care respecta un anumit cod al profesiei si care deja stiu cand este cazul sa spuna si NU.

Nu este treaba mea sa caracterizez angajatorii, prioritatile si deciziile lor insa de partea cealalta, a angajatului, cred ca masura deciziilor sale ar trebui sa fie data de echilibru si de cumpatare (si noi ca si ei avem familii si nevoi materiale, doar ca suntem pe alte cote). Prin urmare fiecare ar trebui sa-si cunoasca masura: orice exces are intotdeauna si un revers (care in cele din urma poate afecta viata personala, de familie, stabilitatea financiara ...and so on).

 

MI-AR PLACEA sa aud insa si de alte aspecte despre care eu nu am cunostinta la acest moment (in afara celor 5 sus-mentionate). Spre ex mi-a mai venit in minte:

pct. 6 :  cerinta de a ignora aspecte de ordin tehnic:  rularea cu anvelope uzate peste limita, cu martori aprinsi la bord...

Contribuiti si voi la lista (nu cred ca am epuizat eu subiectele)

 

Editat de Yeti

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Într-o lume perfectă, nimeni nu ți-ar cere să lucrezi ilegal. Dar suntem departe de o lume perfectă așa că din păcate te vei întâlni cu fel și fel de situații, mai mult sau mai puțin normale. Totul depinde de tine până la urmă, de coloana ta vertebrală...

Locuri de muncă în branșa asta sunt și vor fi mereu, deci din start argumentele pentru a accepta ''mizerii'' sunt inutile. Pe de altă parte, nivelul de profesionalitate cerut în branșa asta, exclude din start anumite chestiuni... cum ar fi, de exemplu, cele de ordin tehnic pe care le-ai expus. Adică patronii vor șoferi profesioniști, dar ei nu sunt capabili să întrețină un utilaj, sau cum?!! Profesionalism numai de o parte... restul sunt scutiți?!! Nu există așa ceva!!!

Orice problemă de natură tehnică iese din discuție... adică dacă ți se oferă un tomberon cu care să muncești, tu în secunda 2 faci stânga-mprejur și te duci departe de acea companie. Un cauciuc uzat pe motrică, pe o rampă de ieșire de pe autostradă ceva mai strânsă, dă cu tine în parapet efectiv într-o fracțiune de secundă, deci... Și singurul martor din bord care are voie să se aprindă ''pe tura ta'' este cel de la nivelul lichidului de spălat parbrizul.

Ideea este că starea tehnică a ansamblului nu ar trebui să fie subiect de discuție, pur și simplu camionul trebuie să fie în regulă. Și dacă ajungi la un posibil angajator și te lovești de așa ceva, fugi!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum 10 minute am trecut pe langa un camion care facuse explozie pe o roata fata (directie) si l-a aruncat pe contrasens intr-un microbuz persoane (fara victime cred). Erau acolo politia, ISCTR-ul, etc. Daca ii gaseste probleme in programul de conducere sau de repaus, sa zicem acu 2, 3 zile, ce zici, o incurca soferul? Eu spun ca da. De aia e bine sa mergi cat mai legal (inclusiv din punct de vedere tehnic).

A iesit pe drum cu cauciucurile praf (mai ales pe directie!), te face vinovat inclusiv pe tine, ca sofer, la un eventual accident. Tu ca sofer ai datoria sa verifici masina inaintea cursei, sa te asiguri ca e OK dpdv tehnic, altfel sa refuzi cursa (chiar daca sefu zice "merge si asa").

 

Accidentul despre care spun http://www.stiri-neamt.ro/accident-la-girov-intre-un-tir-si-microbuz-de-persoane-9-august/

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ca tot vrea Danny exemple...uitate cum s-a schimbat situatia la un alt accident..asa ca nu se merita..mai bine sa dormi linistit pe perna ta...

.https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjwwYmCrcvVAhXqAMAKHYHhCHsQFgglMAA&url=http%3A%2F%2Fjurnalmm.ro%2Frasturnare-de-situatie-in-cazul-accidentului-mortal-de-pe-mesteacan-vezi-ce-a-patit-soferul-vinovat%2F&usg=AFQjCNHqZSVGTEldxjIX-iP-lHLAfy1R4w

Si la intrebarea din tema...ca sa poti intelege mai bine...Atunci cind te urci la volanul unui camion..tir etc...si il pui in miscare pe strada tu esti vinovat de orice se poate produce...daca acesta nu corespunde tehnic.[cauciucuri,lumini.frine.etc]...La fel daca folosesti echipamente pentru inselarea tachografului..Rezulta dupa cum spuneam mai sus..ca nu se merita...Te poti bucura pe moment de niste foloase dar ulterior le platesti cu virf si indesat pierzind mai mult decit ai cistigat..

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.