Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Imprumut Iveco 6.5T unui prieten


c3zar

Postări Recomandate

  • Members

Buna la toti colegii .

Detin in proprietate , inmatriculata. pe persoana fizica o autoutilitara Iveco 6.5T  destinata transportului auto ( autoplatforma )  .

1.  I-o pot imprumuta unui prieten sa-si aduca o masina din Germania ( mentionez ca are doar categoria C ) ?

2.  Pana acum eu am folosit-o pentru a cara masini la parcul meu de dezmembrari , cat si pentru a transporta masinile unor prieteni , daca am fost solicitat .

Este proprietatea mea , persoana. fizica , am doar categoriile C / CE , atestat de transport marfa si nu i-am pus niciodata diagrame .

Pot fi amendat pentru ceva in cazul in care ma vor opri vreodata domnii de la ISCTR ?

 

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

cred ca arata mai bine asa......fara prescurtari...

acum sa incepem...detii in proprietate un auto de 6,5 t...pina acum ai folosit-o in interes personal...esti incadrat la exceptii..insa...daca ai fost solicitat..si ai transportat contra cost unor alte persoane[prieteni in cazul tau] ar fi trebuit sa utilizezi diagramele deoarece nu esti exceptat...norocul tau ca in acele cazuri nu ai fost oprit..nu stiu cit o sa tina ''cioaca''...vei gasi unul care sa te premieze pina la urma...

revenind la imprumut...o poti imprumuta fara nici o problema...insa pentru a iesi din tara cu ea trebuie sa ii faci o imputernicire notariala in acest sens si sa ii dai pe mina certificatul de inmatriculare si asigurarea masinii,el va trebui sa foloseasca diagrama si sa respecte regulamentul 561 cu timpii de conducere si de repaus deoarece nu mai este exceptat..fiind autoplatforma..fara remorca dupa ea..poate conduce doar cu C...altfel trebuia CE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Baliverne.

Îi dai mașina cui vrei tu, ca să-și

La 16.09.2017 la 0:16, c3zar a spus:

aduca o masina din Germania

deci automat este transport privat. Iar ca să elimini orice dubiu cu privire la dreptul de folosință, faci un contract de comodat sau de închiriere (cu sau fără plată) și gata, deși, d.p.d.v. legal, nu ești obligat. Respectivului îi trebuie permis de conducere categoria C. Nu are nevoie de nici un 561. La fel și cu împuternicirea notarială... este inutilă. Dacă vrei să fii 100% stress free, îi faci o împuternicire pentru drept de semnătură la asiguratorul tău, în caz de ceva belea, nu mai trebuie să te trambalezi tu cine știe unde să deschizi dosar de daună, ci o face el direct la fața locului. Dar ca să iasă cu ea din țară, îi trebuie doar buletinul lui și actele mașinii. Atât!

Restul sunt povești.

Cico:

Activitatea de transport comercial este cea care obligă la respectarea Reg. C.E. 561/2006, nu faptul că ești proprietarul unui vehicul destinat transportului de mărfuri și-l închiriezi. În cazul de față nu este transport comercial, nici pentru terți nici în cont propriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

nu este transport comercial..este transport privat..dar nu este el proprietarul masinii la volan..ci o alta persoana care ii conduce masina...din punctul meu de vedere se supune regulamentului 561..apoi ca sa iesi din tara cu o masina care nu este a ta iti trebuie o imputernicire de la proprietar scrisa legala..adica cea de la notar..deoarece nu esti tu ''titularul''..plus certificatul de inmatriculare...noi vorbim de legalitate...nu de faptul ca treci o data ...de 2 ori...etc..si nu se sesizeaza nimeni...El va face cum doreste..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

trebuie sa imi rectific postarea...m-am mai interesat si un punct oficial nu exista clar...e unul de prin 2013...de atunci nimic nou...parerile sunt impartite...oricum politia de frontiera spunea ca pe ei ii intereseaza sa ai la iesirea din tara certificatul de inmatriculare,cartea verde,permis conducere valabil si pasaport..carte de identitate..ce ai din ele 2.....mai au ei o steluta ca ''autoritatile'' daca au suspiciuni pot face  verificarea dreptului de proprietate...totusi eu personal cred ca o procura la notar si cu o traducere legalizata [ar veni vreo 80 lei] nu strica...e mai bine sa o aive la el decit sa intimpine probleme...cum crezi de cuviinta..c3zar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Multumesc pentru raspunsuri .

I-am facut  " Contract e comodat " , tradus in engleza si legalizata traducerea . Cu toate ca , in UE zic unii ca nu i-ar trebui .

Acu , sper sa aiba si-un gram  de noroc sa  nu fie oprit ...

Ca sa pot cara si masinile altora decat cele ce mi le aduc eu la dezmembrat , ce ar mai trebui sa fac  ?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Acum 10 ore, cico_3504 a spus:

daca au suspiciuni pot face  verificarea dreptului de proprietate

Dreptul de proprietate e una iar dreptul de folosință e alta. Dreptul de folosință se verifică ''de facto'' (și trebuie automat dovedit) doar în cazul transporturilor comerciale, din cauza reglementărilor adiacente (gen obligația operatorilor de a avea personalul angajat), căci dispoziție explicită care să prevadă asta nu există.

În cazul vehiculelor neimplicate în transporturi comerciale (turisme, vanuri etc), dreptul de folosință este în general ignorat, din cauză că nu există dispoziții legale care să impună verificări permanente. Vehiculele sunt verificate d.p.d.v. al dovezii stării tehnice și împotriva furturilor, dar atât, nimic altceva. Un șofer ajuns cu o mașină în punctul de frontieră trebuie să aibă dreptul de a conduce acel tip de vehicul, iar vehiculul trebuie să corespundă tehnic, să aibă asigurare și să nu fie declarat furat/urmărit.

Toate prostiile astea cu procuri notariale sunt inventate de oameni care gândesc mult, prost și fără rost, în tentative lamentabile de a dovedi ceva, cuiva, atunci când nu este cazul. Și de multe ori în tentative de a masca operațiuni de transport comercial, dar cum am spus deja, în cazul de față nu este vorba de așa ceva. Omul își împrumută benevol un bun al său unui prieten, care la rândul lui îl va folosi pentru o achiziție personală... nu e nimic de ascuns, nimic ilegal și nici special.

Acum 6 ore, c3zar a spus:

Ca sa pot cara si masinile altora decat cele ce mi le aduc eu la dezmembrat , ce ar mai trebui sa fac  ?

Activitatea ta (a ta, aceea cu dezmembrările, nu împrumutatul mașinii), este o activitate care implică transport comercial rutier, deci tu din start trebuie să te autorizezi. De ce? Pentru că în urma operațiunilor de transport rutier, tu dezmembrezi mașini, le vinzi și obții profit. Conform legii ai nevoie de licență de transport în cont propriu. Iar ca să transporți și pentru alții ai nevoie de licență de transport pentru terți. Iar licențierea va implica automat tahograf, respectarea timpilor, șofer angajat, persoană desemnată etc etc.

Nu e nimic greu de făcut și nu ai fi primul operator de transport de genul ''one man show'', deci apucă-te de treabă. Dosar pentru licență depus la ARR, atestat coordonator transporturi, CIM pentru tine ca șofer, asigurare CMR, metrologie la taho... e ceva de umblat/cheltuit, dar vei fi legal.

Mersul așa, pe lângă lege, merge până superi pe careva și te dă în primire. Și când te-o vizita Garda Financiară să vezi atunci distracție...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.