Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Recommended Posts

Cred ca se impune sa postam si abc-ul meseriei ....pe linga contractul de munca va aparea invariabil si fisa postului..[document anexa la CIM]..fisa care poate fi mai stufoasa sau nu..dar trebuie sa fiti atenti la ce scrie in ea si sa o cititi bineinteles inainte de a o semna...Poate fi diferita in functie de firma..companie..etc..Dar ea va fi intotdeauna..In mod normal as fi vrut sa scriu despre responsabilitatile soferului..dar cum acestea sunt incluse in fisa postului mai bine o facem completa...Sunt destui care incep aceasta meserie si nu stiu nimic despre ea.Trebuie sa contina anumite informatii in mod obligatoriu....de exemplu..

=1=Relatiile.....Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
Cui se subordoneaza: Sefului Serviciului Logistica-Administrativ
Pe cine are in subordine: Nu este cazul                       
Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu celelalte departamente din firma
Reprezentare (colaborare, consultanta): Nu este cazul

=2=Descrierea postului......Scopul general al postului
Desfasurarea activitatilor de transport persoane, marfuri sau valori, in conditii de securitate.
In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi.

Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.

=3=   Obiectivele postului
Realizarea activitatii de transport, cu respectarea tuturor reglementarilor in vigoare privind circulatia pe drumurile publice.
Mentinerea autovehiculului din dotare in parametri optimi si realizarea tuturor activitatilor legate de revizia, inregistrarea si asigurarea acestuia.

=4=Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului...respectiv pot aparea cu titulatura Responsabilitati si sarcini de serviciu

=5=Sanctiuni 

Fisa postului se poate prezenta in mai multe forme..Generalitatile sunt insa in mare aceleasi...Voi posta si citeva modele ca sa intelegeti despre ce discutam aici..

Un model simplu....

Relatii ierarhice:

- se subordoneaza sefului autocoloana sau inlocuitorului; 

Sarcini de serviciu:

- respecta cu strictete actele normative care reglementeaza circulatia pe drumurile publice; 
- inainte de a pleca in cursa are obligatia sa verifice starea tehnica a autovehiculului pe care il conduce; 
- efectueaza ingrijirea zilnica a autovehiculului; 
- nu pleaca in cursa daca constata defectiuni / nereguli ale autovehiculului si isi anunta imediat superiorul pentru a se remedia defectiunile; 
- preia foaia de parcurs pentru ziua respectiva si preda foaia din ziua precedenta completata la toate rubricile (dupa cum indica formularul), diagrame, bonuri de transport, nota de receptie, CMR, carnet tir; 
- nu circula fara ca aparatul tahograf / contorul de inregistrare a km-lor sa fie in functiune; 
- mentine starea tehnica corespunzatoare a autovehiculului avut in primire; 
- parcheaza autovehiculul la locul stabilit prin foaia de parcurs, respectand regulile de parcare; 
- pastreaza certificatul de inmatriculare, licenta de executie si copia licentei de transport, precum si actele masinii in conditii corespunzatoare, le prezinta la cerere organelor de control; 
- participa la operatiunile de incarcare si descarcare a autovehiculului astfel incat incarcatura sa fie repartizata uniform – stabil pe platforma autovehiculului, cu respectarea tonajului si a prescriptiilor de incarcare (schemele de incarcare); 
- se preocupa permanent de imbunatatirea cunostintelor sale profesionale si legislative in domeniul transporturilor; 
- executa operativ si corect sarcinile de serviciu trasate de superiorii ierarhici, respectand disciplina muncii; 
- se comporta civilizat in relatiile cu clientii, colegii de serviciu, superiorii ierarhici si organele de control; 
- respecta regulamentul de ordine interioara; 
- indeplinesre orice alte sarcini trasate de conducere; 
- comunica imediat sefului direct - telefonic sau prin orice alt mijloc – orice eveniment de circulatie in care este implicat; 
- are obligatia sa nu schimbe pozitia autovehiculului implicat in accident, pana la sosirea organelor politiei si sa asigure pastrarea urmelor la locul accidentului, daca acesta a avut ca rezultat moartea, vatamarea integritatii corporale sau a sanatatii vreunei persoane sau daca accidentul constituie infractiune sau s-a produs ca urmare a unei infractiuni; 
- nu are voie sa transporte persoane din afara firmei; 
- sa se prezinte la verificarea medicala atunci cand sunt trimisi de firma; 
- formele de predare – primire a marfurilor, intocmite de gestionar sa fie inmanate soferului (avizul de expeditie, factura), inscrierea in bonul de transport a datelor privitoare la plecarea de la locul de incarcare (ora si numele persoanei care confirma); 
- soferul raspunde de integritatea marfurilor primite spre transport, din momentul primirii si pana la preluarea acestora de catre destinatar; 
- soferul raspunde de orice substituire, diluare, denaturare, avarie a marfurilor in cursul transportului; 
- la primirea marfurilor spre transport, este obligat sa verifice: 
· numarul coletelor, starea ambalajelor si greutatea expeditiei; 
· natura marfii (sumar), semnele sau marcajele puse de expeditor, respectarea conditiilor tehnice de incarcare si fixare a marfurilor, sigiliile aplicate de expeditor; 
- respecta si indeplineste cu strictete normele PSI si protectia muncii. 

Am luat la cunostinta, sunt de acord si ma oblig sa respect cele de mai sus

(nume, prenume, semnatura,data)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Un alt model....

Fisa postului..Sofer.....

 
 
 
RELATII IERARHICE:
- este subordonat: sefului parcului auto (Coordonator Transport)
- are în subordine: nu are angajati în subordine
 
OBLIGATII:
- este obligat sa se prezinte la serviciu la ora fixata in program, odihnit, in tinuta corespunzatoare si sa respecte programul stabilit;
- participa la pregatirea programului si la instructajele NTS si PSI;
- va cunoaste si va respecta prevederile legale cu privire la circulatia pe drumurile publice, in trafic intern si international de marfuri;
- pastreaza certificatul de înmatriculare, licenta de executie si copia licentei de transport, precum si actele masinii în conditii corespunzatoare, le prezinta la cerere organelor de control;
- nu paraseste locul de munca decat in cazuri deosebite si numai cu aprobarea sefului de birou;
- nu va conduce autovehiculul obosit sau sub influenta alcoolului, drogurilor, medicamentelor, etc. , care reduc capacitatea de conducere;
- soferului ii este interzis sa transporte alte marfuri in afara celor trecute in documentele de transport;
- soferul va respecta cu strictete intinerariul si instructiunile primite de la seful de birou;
- soferului ii este interzis sa vorbeasca in numele firmei cu orice client al acesteia fara avizul prealabil al sefului coordonator;
- se comporta civilizat în relatiile cu clientii, colegii de serviciu, superiorii ierarhici si organele de control;
- atat la plecare cat si la sosirea din cursa, verifica starea tehnica a autovehicului, inclusiv anvelopele. Dupa verificare intocmeste impreuna cu seful coordonator un proces verbal de constatare, pe care il semneaza si il prezinta Biroului Auto;
- nu pleaca în cursa daca constata defectiuni / nereguli ale autovehiculului si îsi anunta imediat superiorul pentru a se remedia defectiunile;
- nu circula fara ca aparatul tahograf / contorul de înregistrare a km-lor sa fie în functiune;
- la sosirea din cursa preda sefului direct Foaia de Parcurs completata corespunzator, insotita de decontul justificativ de cheltuieli si diagramele tahograf;
- la incheierea unei curse verfica:
confirmarea primirii transportului de catre beneficiarul trecut in documentele de transport prin aplicarea stampilei si semnaturii acestuia in rubrica special destinata acestui scop;
inchiderea fara rezerve a carnetului TIR de catre vama de destinatie, dupa caz.
- in timpul operatiunii de incarcare a compartimentelor pentru marfa, soferul are urmatoarele obligatii:
sa supravegheze dispunerea corecta a marfii pe platforma autovehiculului astfel incat sa nu fie depasita sarcina maxima admisibila pe axe;
sa fixeze si sa asigure incarcatura (cu chituci, sipci de lemn, centuri de ancorare sau alte materiale) astfel incat transportul acesteia sa se efectueze in conditii de maxima siguranta.
- inainte de plecarea in cursa soferul are obligatia sa verifice:
concordanta dintre documentele de transport (CMR si carnet TIR), documentele marfii, tipul marfii si specificatiile din comanda de transport primita de la birou;
aplicarea stampilei expeditorului pe documentul de transport CMR, in rubrica special destinata acestui scop.
- soferul nu are voie sa ia in cabina persoane straine, este interzis sa treaca frontiera romana si cea straina a persoanelor necunoscute;
- la parcarea autovehiculului soferul va lua toate masurile pentru asigurarea masinii, a compartimentelor de marfa si a sigiliilor aplicate pe acestea;
- comunica imediat sefului direct telefonic sau prin orice alt mijloc orice eveniment de circulatie în care este implicat;
- soferul va duce la indeplinire orice alte dispozitii primite de la seful de birou.
 
RESPONSABILITATI:
Soferul raspunde personal de:
- integritatea autovehiculului pe care il are in primire;
- integritatea marfurilor transportate;
- cheltuirea judicioasa a sumelor primite ca avans de deplasare;
- intretinerea autovehiculului, ceea ce presupune:
- efectuarea la timp a reviziilor, schimburilor de ulei si filtre, gresarea elementelor ce necesita aceasta operatiune;
- exploatarea autovehiculului in conformitate cu instructiunile prevazute in cartea tehnica a acestuia;
- tine evidenta valabilitatii tuturor documentelor si verificarilor vehiculului;
- tine legatura cu operatorul de transport care-l coordoneaza direct, transmitand informatii despre desfasurarea cursei;
- soferul va raspunde personal in fata organelor in drept (politie, vama) de marfurile transportate si netrecute in documentele de transport;
- soferul va raspunde in fata legii pentru pagubele cauzate firmei din vina sa si va avea contractul de munca desfacut potrivit art 130 litera i) din Codul Muncii.
 
CLAUZE SPECIALE:
 
Prezenta fisa face parte integranta din contractul de munca si a fost redactata in 3 (trei) exemplare, cate un original la fiecare parte.
 
Am primit un exemplar
 
Sef ierarhic superior,
Numele:____________________________ Semnatura: _____________
 
Salariat,
Numele:____________________________ Semnatura: _____________
 
Data luarii la cunostinta:__________________________________

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Retineti va rog ca aceasta fisa a postului este o cerinta obligatorie si trebuie anexata oricarui contract de munca. Ea poate fi modificata pe timpul derularii contractului dar pentru asta trebuie sa fiti informat sa semnati si sa primiti o copie fiind de acord cu noile atributii..sarcini..etc...Nu semnati inainte de a citi...Foarte important ,asta zic eu...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.