Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Recommended Posts

Mentionez de la inceput ca sunt novice in acest domeniu , si as avea nevoie de cateva sfaturi ..

Tocmai ce am infiintat o firma de remorcari .

Detin 2 autospeciale , una de 6.5T si una de 3.5T . Am depus actele si astept licenta de transport , precum si copia conforma pentru cea de 6.5T , iar pentru cea de 3.5T autorizatia de transport in trafic national ( noua gaselnita a celor ce ne conduc .. ) .

Eu sunt administratorul / managerul de transport , precum si unul dintr soferi . Am mai angajat un prieten , ca si sofer . Amandoi avem CE si CPI .

1. In primul rand m-ar interesa ce acte trebuie sa am in masina , si ce acte la sediul social , in cazul unui eventual control .

Din cate am reusit sa ma informez ... in masina ar trebui sa am :

- Permis Sofer /  Carte Identitate Sofer / Atestat Marfa Sofer / Legitimatie Seviciu sofer / Contract munca sofer ( copie conform cu originalul ) / Copie conforma licenta / Certificat Inmatriculare masina .

Acestea acte ar trebui sa le prezint in cazul unui control in trafic . Ar mai trebui sa am ceva ??

Dar la sediul social , ce ar trebui sa am ? 

2 . Conform 561/ art3 litera F :

Vehiculele specializate pentru depanari care actioneaza pe o raza de pana la 100km fata de baza de stationare sunt exceptate de la a folosi tahograful .

Aici as mai avea cateva intrebari:

- Cum decid ei care sunt acele vehicule "specializate pentru depanari" ?  ( in cartile de indentitate la mine scrie ca sunt omologate pentru "transport auto " , si le folosesc intr-adevar la a transporta masini stricate/avariate ) Ar mai fi un alt criteriu ??

- Eu nu am punct de lucru , doar sediu social . Care este considerata baza de stationare ? Sediul social  ?

- Sa spunem ca trebuie sa plec la un drum mai lung de 100km . Pun repede o diagrama .. si sunt oprit pentru control . Cum le explic eu ca nu le am pe celelalte 28 ? :)

 

 

 

Editat de c3zar

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Acum 9 ore, c3zar a spus:

in masina ar trebui sa am :

- Permis Sofer /  Carte Identitate Sofer / Atestat Marfa Sofer / Legitimatie Seviciu sofer / Contract munca sofer ( copie conform cu originalul ) / Copie conforma licenta / Certificat Inmatriculare masina .

Mai exact:

- Permis de conducere + Carte de Identitate + Certificat de Înmatriculare și Talonul de Revizii + Asigurare RCA + Legitimație de serviciu sau Contract Individual de Muncă (în original) + Atestat profesional + Licența de transport + Foaie de parcurs (sau marșruta) + Documentele de transport pentru marfă (contract de transport și/sau CMR, aviz de însoțire, etc);

Acum 10 ore, c3zar a spus:

Dar la sediul social , ce ar trebui sa am ? 

Certificat de Înregistrare în Registrul Comerțului și cel de Înregistrare în scopuri de TVA (dacă e cazul), Autorizația de funcționare, REGISTRUL UNIC DE CONTROL, Registrele de casă, Borderou decizii, Borderou facturi, + evident toate înscrisurile generate/primite legate de activitatea desfășurată.

Acum 10 ore, c3zar a spus:

- Cum decid ei care sunt acele vehicule "specializate pentru depanari" ?  ( in cartile de indentitate la mine scrie ca sunt omologate pentru "transport auto " , si le folosesc intr-adevar la a transporta masini stricate/avariate ) Ar mai fi un alt criteriu ??

Prin ''ei'' te referi la R.A.R., probabil. Pe certificatul de agreere vei găsi informațiile necesare;

Acum 10 ore, c3zar a spus:

- Eu nu am punct de lucru , doar sediu social . Care este considerata baza de stationare ? Sediul social  ?

Da. Dar nu ''este considerată'' de către ei, ci o stabilești tu, prin decizie internă. Mai faci una, la fel ca aia în care ai declarat activități de birou;

Acum 10 ore, c3zar a spus:

- Sa spunem ca trebuie sa plec la un drum mai lung de 100km . Pun repede o diagrama .. si sunt oprit pentru control . Cum le explic eu ca nu le am pe celelalte 28 ?

Foile de parcurs.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 10 ore, cri5tian a spus:

Foile de parcurs.

Trebuie sa le fac foi de parcurs ?

Ma gandeam ca trebuie sa le dau doar factura si chitanta .

 Ceilalti din oras am inteles ca nu dau decat factura , din cate am mai intrebat .

Iau masina stricata din strada si o descarc peste 2 km la service . Este nevoie de foaie de parcurs ? Cine trebuie sa semneze/stampileze pe ea ?

Domnii dela ISCTR ( am oprit astazi la un echipaj si i-am intrebat ce acte trebuie sa am la mine ) au zis ca nu trebuie sa am la mine factura / CMR .. doar certificatul masinii incarcate . Au mentionat ca .. daca masina e rasturnata , proprietarul la spital .. cine-ti  semneaza tie pe CMR ?

PS : In legatura cu tahograful .. au zis ca " tot timpul diagrama in tahograf " . Acu , eu nu o sa il folosesc pentru ca m-ar incurca mult ... o sa tin la mine printat tot timpul regulamentul 561 sa le arat ca fac parte din acele exceptii , poate nu stiu :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe forum nu se promovează sub nici o formă practicile neconforme cu legea. Ai pus niște întrebări, ți-am spus ce ai de făcut. Dacă ''ceilalți din oraș'' știu mai bine, atunci fă cum spun ei... pe banii tăi faci cum vrei tu. DAR...

Dacă nu vrei să plătești festinuri și distracții, prin locații ferite și de obicei scumpe, unor costumașe care te-au înghesuit că nu știi legea... mai bine pune mâna și informează-te. E mult, mult mai ieftin. Foile de parcurs sunt documente interne, le semnează coordonatorul de transport (adică tu). Orice bun (marfă) aflat în vehiculul implicat într-o operațiune de transport comercial TREBUIE să fie însoțit de documentele prevăzute de lege. Și ORICE operațiune de transport comercial se desfășoară în baza unui contract de transport. Nu există să pui autoplatforma aia în mișcare fără foaie de parcurs (când ești gol), la care adaugi contractul de transport, atunci când transporți o mașină pe ea. Contractul poate fi unul tipizat, poate fi în format electronic, încheierea lui se poate face prin mijloace de comunicare la distanță etc, etc, etc... legea și normativele în vigoare te învață pas cu pas ce și cum. Și apropos... controlul în trafic urmărește EXISTENȚA unui contract de transport/CMR, nicidecum dacă l-a semnat victima din accident.

Cu puțin efort, ai putea afla cum să închei un astfel de contract în secundele imediat următoare unui apel de solicitare. Trebuie doar să citești legea.

Acum 33 minute, c3zar a spus:

Domnii dela ISCTR ( am oprit astazi la un echipaj si i-am intrebat ce acte trebuie sa am la mine ) au zis ca nu trebuie sa am la mine factura / CMR .. doar certificatul masinii incarcate . Au mentionat ca .. daca masina e rasturnata , proprietarul la spital .. cine-ti  semneaza tie pe CMR ?

Baliverne. În primul rând că nu știu CE ai întrebat tu acolo și în al doilea rând, CHIAR PE CMR (modelul acela agreat de IRU) este tipărit, în mai multe limbi, CINE trebuie să semneze, deci ''vrăjeala'' de ți-au turnat-o ''domnii de la ISCTR'' nu ține.

Cum spuneam... fă cum vrei tu, dar dacă vrei să lucrezi 100% legal continuă să întrebi aici și pune în aplicare ce-ți spun. Altfel, fă ca ''ceilalți din oraș''.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aveti idee de unde pot lua acele tipizate pentru foaia de parcurs si contractul de transport ?

Va multumesc pentru raspunsuri , si pentru timpul pierdut cu mine , dar chiar nu am nici cea mai mica idee despre documentele folosite in transporturi . Pana acum am desfasurat activitati in cu totul alta nisa .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 20 minute, c3zar a spus:

Aveti idee de unde pot lua acele tipizate pentru foaia de parcurs si contractul de transport ?

Va multumesc pentru raspunsuri , si pentru timpul pierdut cu mine , dar chiar nu am nici cea mai mica idee despre documentele folosite in transporturi . Pana acum am desfasurat activitati in cu totul alta nisa .

Am gasit de ambele . Acum studiez cand / cum trebuiesc completate .

Va multumesc inca o data pentru raspunsuri !

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Le poți comanda online de pe site-urile tipografiilor (mai avantajos) sau poți umbla din librărie în librărie. Dacă îți comanzi online, câteva sute de bucăți odată, ți se oferă și posibilitatea personalizării lor (gen logo-ul firmei pe fundal, sau dimensiuni preferențiale...). Foaia de parcurs este, în esență, un document care atestă pe de o parte ordinele primite de către șofer de la disponent și de cealaltă parte executarea lor.

Uite aici câteva explicații, deși sunt prezentate cam superficial (sună mai mult a reclamă pentru a cumpăra ceva aplicație), dar cred că-ți poți face o idee. Vezi că au și un model generat de aplicația lor. Iar pentru contractul de transport citește Convenția CMR (nu există un format/model impus, obligația este să conțină niște informații obligatorii).

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Art. 1 – 1. Prezenta conventie se aplica oricarui contract de transport de marfuri pe sosele, cu titlu oneros, cu vehicule, cind locul primirii marfii si locul prevazut pentru eliberare, asa cum sint indicate in contract, sint situate in doua tari diferite, dintre care cel putin una este tara contractanta, independent de domiciliul si de nationalitatea participantilor la contract.

In cazul meu transportul este doar local . Trebuie CMR ?

Cu scuzele de rigoare ... ca tot .. deranjez .. pana ma lamuresc nitel !

Editat de c3zar

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca nu stii nimic ai spus..ca doresti sa afli e ok..problema este ca doresti sa fii legal..si atunci nu te iei dupa cei din piata.....daca ai fi o persoana fizica si ai transporta o masina unui amic ar fi altceva..dar tu..esti persoana juridica..in acest caz..orice deplasare a unui autovehicul se face printr-o foaie de parcurs..aceasta poate fi generalizata sau dupa cum doreste firma ..ca model..dar trebuie sa contina automat citeva date obligatorii..gen nume sofer,,firma..km plecare..km sosire..plus altele.Informatiile minimale sunt folosite de firma pentru deducere costuri si justifica toate cheltuielile firmei legate de exploatarea unui vehicul .Foi parcurs gasesti oriunde..chiar si pe emag...plus alte multe informatii despre ele

Legal....''Obligativitatea eliberarii foilor de parcurs decurge din Hotararea 1391 din 4 octombrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a OUG nr 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, Anexa 1, Art. 27, Al. 2, lit. (b): Proprietarul de autovehicul sau remorcă, cu domiciliul, sediul ori reşedinţa în România, este obligat să elibereze foaie de parcurs sau ordin de serviciu pentru vehiculele care se deplasează în cursă.''

Scrisoarea de trasura..CMR-ul...se foloseste cind locul de incarcare si locul de descarcare sunt in tari diferite,cel putin una trebuind sa fie semnatara acord cmr.Totusi,ai nostri [ARR] insista pe folosirea unui cmr ,Reglementarea ce face referire la transportul rutier public de marfuri în trafic national unde este prevazuta si scrisoarea de transport C.M.R., o gasiti in ORDINUL Nr.1892/2006, Art.40, la Pct.1 si 2. 

Documente necesare la bordul unui vehicul pentru ca sigur te vei lovi si de asta si vei intreba

Pentru sofer: 

-permis de conducere corepunzator tipului de camion
-atestat profesional (daca masina depaseste masa maxima autorizata de 3,5 tone)
-act de identitate
-legitimatia soferului sau copie de pe contract de munca

Pentru masina:
-licenta pentru transport rutier public de marfuri in trafic international (copie)
-copia conforma (in original)
-contract de leasing (dupa caz)
-contract de inchiriere (dupa caz)
-carte de identitate al autovehicolului
-talon (certificat de inmatriculare)
-inspectia tehnica periodica
-asigurare obligatorie
-rovineta (taxa de drum)
-diagrama tahograf si foaia de parcurs pentru vehiculele avand masa maxima autorizata mai mare de 3.5 tone
-dovada de verificare tahograf
-autorizatie speciala emisa de Regia Autonoma Administratia Nationala a Drumurilor in cazul transportului rutier de marfuri cu greutati si / sau gabarite depasite.

Pentru marfa:
-scrisoare de transport
-aviz,factura

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pentru raspunsuri . Pe moment pare ca m-am lamurit , dar sunt sigur ca pe parcurs voi mai reveni si cu alte intrebari . Din cauza nepriceperii mele , am un feeling ca nu voi fi ocolit de probleme  .. :D

Editat de c3zar

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.