Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Catre ISCTR -> Atestat 3.5T


c3zar

Postări Recomandate

  • Members

Buna la toti colegii .

Detin o firma de transport auto avariate sau defecte .

Pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate cu vehicule rutiere a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii nu depăşeşte 3,5 tone, întreprinderea autorizată sau operatorul de transport rutier trebuie să deţină la bordul vehiculului copia conformă a autorizaţiei pentru transportul rutier naţional contra cost/copia conformă a licenţei comunitare valabilă pentru transportul rutier naţional contra cost.\

La bordul masinii trebuie sa se mai afle : a)certificatul de competenţă profesională a conducătorului auto valabil pentru tipul de transport efectuat , adica Atestat transport auto avariate sau defecte .

Ok . Am scos acea gaselnita a autoritatilor de autorizatie nationala pentru masinile sub 3.5T . Acum ma cramponez de alta problema . Soferul de pe acea masina are doar permis categoria B , pentru ca .. doar atat trebuie sa conduci acea masina . Atestat cu categoria B nu se poate scoate , ii trebuie macar BE pentru atestat de transport auto avariate .

 

1 . Care este sanctiunea daca folosesc acest sofer pe acea autoutilitara de 3.5T ??

2. Exista vreo modalitate de a obtine acest atestat doar cu categoria B , sau trebuie sa il dau afara ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Acum 1 oră, c3zar a spus:

Soferul de pe acea masina are doar permis categoria B , pentru ca .. doar atat trebuie sa conduci acea masina . Atestat cu categoria B nu se poate scoate , ii trebuie macar BE pentru atestat de transport auto avariate .

Codul Rutier e una, Codul Muncii e alta.

Conform Codului Rutier e suficientă categoria B pentru a conduce vehiculul respectiv. Dar conform Codului Muncii ai nevoie de atestat profesional pentru a munci cu mașina aia, deci aici trebuie să faci tu diferența. Mașina aia se supune legislației din transportul comercial, legislație care, evident, prevede și deținerea atestatului profesional. În cazul tău... ori pui șoferul să-și adauge categoria E pe permis și ulterior îl trimiți la școală să-și ia atestat, ori angajezi persoana potrivită (calificată deja).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Multumesc inca o data Dle cri5tian pentru raspunsuri .

Am convenit sa isi adauge categoria E , ca sa poate obtine atestatul , si nu doresc sa renunt la el pentru ca imi e si prieten .

Dar ... pana atunci , daca sunt supus vreounui control  , sau e oprit in trafic , care este sanctiunea ce mi se poate aduce ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Inca o chestie . Pentru transportul national este nevoie ca pe toata durata transportului sa fie la bord documentul de transport . Stiu ca se accepta si CMR-ul , dar pare prea complicat si manca mult timp pentru completat .

Ptr. document de transport am gasit urmatoarea definitie :::

14. document de transport - document care se aflã la bordul autovehiculului rutier pe toatã
durata derulãrii transportului, având înscrise date privind întreprinderea care efectueazã
transportul, expeditorul, beneficiarul transportului, mãrfurile sau persoanele transportate, dupã
caz, şi care trebuie sã facã posibilã stabilirea categoriei şi a tipului de transport rutier efectuat;
 
Este corecta definitia ?
Inafara de aceste rubrici , mai trebuie adaugate si alte date ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Acum 5 ore, c3zar a spus:
întreprinderea care efectueazã
transportul, expeditorul, beneficiarul transportului, mãrfurile sau persoanele transportate, dupã
caz, şi care trebuie sã facã posibilã stabilirea categoriei şi a tipului de transport rutier efectuat

Păi sunt aceleași date ca și în CMR!!! :D:D:D

După cum ți-am spus și la telefon... ca să fii operativ trebuie să te integrezi cu ''electronica modernă''. Pixul și hârtia se demodează pe zi ce trece, mai ales că sunt mari consumatoare de timp. Caută-ți ceva aplicație în care să bagi datele necesare și să-ți printeze rapid orice ai nevoie (Contract de transport, CMR, Aviz de Însoțire, Proces Verbal, Factură etc). Încoțopenești o imprimantă pe scaunul din dreapta... e voila, servicii electronice la purtător :D:D:D

P.S. Pui și-o casă de marcat și-ți iei și-un P.O.S. de la bancă, în așa fel încât să-ți poată plăti oamenii cu cardul, și la revedere sediu fix... te muți cu tot biroul în mașină.

Editat de cri5tian
Post Scriptum
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Acum 6 ore, c3zar a spus:

Dar ... pana atunci , daca sunt supus vreounui control  , sau e oprit in trafic , care este sanctiunea ce mi se poate aduce ?

Depinde cine-l oprește, dar e cu bani mulți din orice parte ai privi. Ca să nu mai zic de ''dosare''...EL = conducere fără permis valid; TU = fals în înscrisuri oficiale (pentru încadrarea în muncă pe un post pentru care nu e calificat); Trage tare singur până în primăvară când termină el cu școlitul și asta e... mai ales că ți-e și licența în joc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

c3zar, credeam ca vrei sa inveti si sa profesezi legal...pfff...acum ce faci..? e prea greu sa scrii o factura..un cmr...sau din cauza ca acestea sunt contabilizate incerci sa faci ca cei din piata..ceva scris de mina care poate fi aruncat ulterior si neinregistrat in contabilitate..,la fel cu prietenul..daca ii trebuie si E-ul de ce ai incerca sa risti..amenda..dosar penal pentru el..asta deoarece nu poti prevedea ce se intimpla in urmatoarele minute..Daca vrei legal esti binevenit aici...ilegal...sau ''la negru''din pacate nu merge...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

cico_3504 , ma interesez  , si intreb , pentru ca vreau sa vad care e cea mai usoara modalitate de a-mi face munca legal . Am vazut ca CMR ca sunt vreo 30 rubrici . Cand ma suna clientii , ca trebuie sa iau 2 masini avariate , care stau si blocheaza o strada ... eu cum trebuie sa procedez legal ? Sa scriu foaia de parcurs inainte de a pleca ... sa ii fac CMR si sa completez alea 30 rubrici ... dupa care ma pot porni , nu ? Asta inseamna. sa intarzii o gramada de timp . Ma interesa sa imi fac un "document de transport" in care sa completez doar ce este NEAPARAT NECESAR . Sunt zile cand se duc cate 10 - 15 masini , pe oras .. asta inseamna mai mult timp pierdut cu scrisul decat cu munca in sine .

Caut o cale sa o fac cat mai simplu , si cat se poate de legal .

Eu nu incarc ca si tine in RO si descarc peste 7 zile in Spania ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

cico_3504 , ce-ai face daca tu acu lucri pe tir , si te trezesti ca iti expira atestatul , iar pentru a-ti lua altul nou , astia-ti cer sa ai si categoria .. " tramvai " ? Ti-ai da demisia , sau poate ai risca asa pana o obtii repede , si sa iti poti reinoi atestatul  ? Poate nu doresti sa iti pierzi locul de munca , poate ai si tu copii mici cum am si eu , pe care trebuie sa ii ingrijesti . Poate ai si tu rate la casa cum am si eu  .

Cam in aceeasi situatie sunt eu acum . Masina se conduce cu categoria B , e Sprinter de 3.5T , iar ei ptr. atestat cer BE , sau C si nu inteleg de ce .. In aceste conditii , ar trebui sa inchid obloanele pravaliei o jumatate de an . Atat dureaza pana se obtine C-ul si atestatul .

Bineinteles ca nu doresc sa ma sustrag de la a merge cat se poate de legal . Daca e neaparat necesar completez si acele CMR-uri cu multitudinea lor de rubrici . Dar daca se poate sa fac doar acel "document de transport" doar cu rubricile neaparat necesare , cele stipulate de ei in definitie , doar pe acelea le voi face . Ca sa car o masina 2...3km , nu sunt dispus ca scriu o jumatate de ora .

Cat despre atestat ... incerc sa il obtinem cat de repede . Zilele acestea da sala ptr. C , incercam sa il obtine cat de repede se poate , doar ca la oras , il va programa peste aprox. 3 luni , dupa care urmeaza atestatul ...

Editat de c3zar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

@c3zar Cea mai simplă soluție pentru tine, în momentul de față, o văd așa:

1. Să-ți reduci temporar volumul de muncă, adică deocamdată să muncești doar tu, cu o singură mașină. În timpul ăsta, angajatul tău își adaugă categoria necesară pe permis și ulterior își va obține atestatul necesar;

2. Reducerea volumului de muncă îți dă posibilitatea să-ți implementezi un sistem informatizat care să te ajute în munca ta. Și ai astfel timp să-l și testezi în teren.

Referitor la sistemul informatizat la care mă refer, o posibilă soluție ar fi așa: o bază de date în Acces care să conțină absolut toate documentele (în alb) de care ai tu nevoie (foi de parcurs, facturi, CMR-uri, contracte de transport... orice). Acces îți va genera documentul de care ai nevoie atunci când îi ceri tu. Pentru Foaia de parcurs, de exemplu... toate sunt la fel, cu excepția intervalelor orare (care la tine e unul generic, practic 8h pe zi) și a contorului de kilometri din bord. Traseul tău e ''local'' în fiecare zi, ai același nume pe permis în fiecare zi... Un simplu click pe ''Generează foaie de parcurs'', programul îți va cere să bagi km... e voila. Ai foaia de parcurs printată în 11 secunde. Și dacă vrei să fii mai catolic decât Papa... nici măcar n-o mai printezi! Umbli cu tableta după tine efectiv (document în format electronic).

Orice puști de la un liceu de informatică îți poate face treaba asta... e relativ simplu și-o să te coste mai nimic.

O altă variantă ar fi: dacă tu te deplasezi numai la solicitări atunci îți faci doar un ordin de deplasare (în baza solicitării) și pentru fiecare solicitare câte un astfel de ordin, iar la sfârșitul zilei de muncă îți generezi Foaia de parcurs. Și tot sistemul ăsta se poate aplica pentru fiecare document. Ai programul pe tabletă, ai ajuns la fața locului, în 3 minute ai băgat datele clientului, datele cu privire la bunul transportat, locațiile (preluare și livrare) și gata... click și imprimanta din mașină îți scoate factura, CMR-ul, Avizul de Însoțire, Contractul de Transport și ce Dumnezeu mai vrei tu. La destinație, îi întinzi POS-ul, te uiți în altă parte până își bagă clientul pin-ul și jos cu mașina. O strângere de mână și ai plecat mai departe.

Și ești legal 100%, servicii de calitate oferite în mod profesional, rapid, confortabil... Numa' bine te înveți cu tableta și toate cele și când angajatul e gata o să-l poți învăța în 2 timpi și 3 mișcări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

c3zar sa incerc sa iti dau si eu o mica explicatie..cum as proceda eu..ca doar ma intrebai asta,..eu unul as sta linistit pina imi rezolv problemele..in cazul ipotetic spus de tine stau..imi iau atestatele si pe urma ma apuc de munca,tin cont ca eu am numai B-ul si vreau sa ma fac profesionist..altfel as putea lucra in alt loc.curier de exemplu pina imi iau atestatele..sau gradinar..paznic..spalator..orice..inteleg ca e prietenul tau si vrei sa il ajuti..felicitari pentru asta..poti lucra si cu 1 masina..amindoi pe ea..el ajutindu-te sa remorchezi mai repede..unu face acte altul remorcheaza,solutii gasesti cred destule..daca cumva vrei sa lucreze ambele ai varianta in care poti angaja pe cineva pe a 2a masina pe o perioada determinata..gen 3 luni..6 luni..cit crezi tu..iar in acest timp tu esti cu prietenul tau doar pe 1 masina..

revenind..la probleme concrete..

Foaia de parcurs se face una pe zi, nu 7...incepi munca..se completeaza datele necesare...firma cumpara un top..pune stampila firmei unde e nevoie...apoi datele se trec rapid..data...numar auto..km plecare..ai si un desfasurator...gen locatie..ora sosire..plecare..nu e greu..plec de la sediu..ma duc pe aleea Libertatii..ajung la 9..plec la 10..daca cumva alimentezi treci alimentarea..mai mult de 5 minute nu ai cum pierde cu completarea foii

ok,trecem de foaie si ajungem la factura..sau cmr...Cristian ti-a dat o idee foarte buna cu imprimanta si pos-ul dar sa zicem ca tu vrei sa mergi pe vechi...La fel..ai top de facturi la tine,facturi care au deja in stinga datele firmei tale..si in dreapta pe liber cumparatorul..[tipizate] cind e persoana juridica ai de trecut mai multe date dar la fizic e mai usor..iar..mai mult de 10-15 minute nu dureaza..asa ca...daca vrei sa gindesti...gindesti..e usor...deci..

cind te suna 2 clienti sa ridici masina tu ai deja foaia completata...pui doar locatia spre care te indrepti..maxim 30 secunde..si ii dai bataie...ajungi..iei masina..masinile apoi faci factura sau facturile...maxim 15-20 minute..cu scrisul..cu remorcatul depinde de voi..deci...ai impresia ca e greu..?..nu cred...

ps...te rog nu uita...iti poti face tipizate..si la facturi..si la foi parcurs..tipografia le face cum doresti tu...in ce format vrei si cu datele dorite..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mersi  mult pentru informatii .

Contabilul zice ca  pe partea de .. contabilitate nu e neaparat a avea foi de parcurs pentru ca eu sunt microintreprindere , platesc 3% din incasari , nu sunt platitor de TVA ... nu deduc accize ... si inca nu stiu ce chestii mi-a zis el ... nu stie cum e cu ISCTR-ul in schimb , daca cer asa ceva .. 

ISCTR-ul cere neaparat la controlul in trafic foi de parcurs ??

In loc de acel document de transport este ok factura ?? Facturile imediat le pot completa  ... si oricum trebuia completata pentru client .. deci as ochi mai multi iepuri odata .

 

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

mai intreaba odata contabilul..eu nestiutor,ca nu am avut microintreprindere stiu ca legislativ cota impozitare e de 1% atunci cind exista cel putin 1 salariat si de 3% pentru cele care NU au angajati...tu spuneai ca veti fi 2 cel putin.deci ai plati 1%...ai ordonanta urgenta  guvern 79/2017 care modifica si completeaza legea 227/2015 din codul fiscal. Daca nu stie roagal sa se uite in Monitorul Oficial nr.885 din 10 din noiembrie 2017 deoarece legislatia e in continua schimbare cu guvernantii astia,posibil si sa anuleze ordonanta aia..

uitate te rog si pe acest link,poate te ajuta sa intelegi cum va fi in 2018

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

voi continua cu foaia de parcurs,iar voi fi contra sfaturilor date de contabilul tau..sunt foarte utile,din ele sunt deduse o gramada de alte chestii...consum...deplasare auto..etc...

avem aici un sfat...

Foile de parcurs justifică toate cheltuielile generate de exploatarea unui autovehicul, începând cu TVA aferent achiziției și continuand cu cheltuielile și TVA aferente costurilor de întreținere și reparații, cu asigurările și mergând până la cheltuiala cu amortizarea.

Deși Codul fiscal nu condiționează deductibilitatea cheltuielii cu amortizarea de întocmirea foilor de parcurs, exista situații în practică în care inspectorii fiscali au considerat că în lipsa foilor de parcurs societatea nu poate justifica folosința autovehiculului în scopul desfășurării activității și au refuzat deductibilitatea cheltuielilor cu amortizarea, invocând Articolul 11, punctul 1 din Codul fiscal.

De aceea consider ca este mai mult decit utila folosirea lor,tu nu vei avea mult timp cu completarea lor...si la orice control esti acoperit..Sa iti dau un exemplu ipotetic..La tine in oras este avariata o masina.Politia descopera ceva imagini din care poate deduce ce auto a lovit dar nu este sigura..Din baza lor de date corespund 3 masini..printre care si a ta..incep verificarea..ajung la tine si conform foii de parcurs tu erai la Iasi in acele zile..te lasa in pace si continua..gasind in una din  celelalte 2 adevaratul vinovat...Pot fi mult mai multe..dar ti-am dat un simplu exemplu ca sa nu te indoiesti de utilitatea lor,adauga si lucrul concret pentru care au fost facute..contabilitatea.Asa ca decit ''sa te doara capul'' mai bine pierzi citeva minute sa scrii o foaie de parcurs..La microintreprinderi nu prea cunosc ca nu am lucrat asa,poate afli de la Cristian sau vreun alt coleg mai multe informatii,dar eu unul asa as proceda

 

ps...mai multe pe google sau pe aici

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwifus-PqOHYAhVG3BkKHXZbAxoYABABGgJsZg&ohost=www.google.ro&cid=CAASEuRo3EJpfOR-qJByozSGtqjNcA&sig=AOD64_00RGZ82Je8KgAHvGCgByV792cgcA&adurl=&q=&ved=0ahUKEwjy4suPqOHYAhXqDZoKHU0bAsAQqyQIKSgA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.