Sari la conținut

Recommended Posts

Salutare! Sunt sofer pe duba sprinter 3,5t insa am trecut acum pe un atego de 7,5t si urmeaza sa ies si cu septica pe comunitate. Nu are cine sa imi explice mare lucru de aceea recurg la ajutorul forumului pentru ca nu gasesc nici peaici prea multe referitor la septici.

Orice sfat parere idee imi este de mare ajutor. Despre 7,5t nu stiu mare lucru si ma intereseaza parerea voastra referitor la ce ar trebui sa fiu atent ce restrictii sunt ce acte vigniete taxe de drum sunt limite de viteza gabarite dimensiuni etc.

Multumesc anticipat.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Reg. C.E. 561/2006 (împreună cu cele 8 note de orientare) + Reg. U.E. 165/2014 (împreună cu manualul de utilizare al aparatului tahograf din cabină) + Legea 53/2003 (Codul Muncii) + H.G. 38/2008. Asta este legislația de bază, fără de care nu ai ce să cauți să ieși din curte. Citește-le (ca să poți pune întrebări coerente aici) și unde nu înțelegi... ți se va explica.

Evită pauze și repausuri (în special repausurile) în locuri neamenajate, neiluminate sau prin zone industriale;

Notează-ți (discret) detalii despre ''vecinii'' care dorm lângă tine;

Abonează-te la newsletter-ul de pe Euload și primești lunar email cu restricțiile de pe Europa; sau vizitezi periodic ''trafficban.com'' (sau ceva de genul);

Nu pleca de lângă cabină fără telefon!!! Nici pentru un pipi;

Las-o ușor dacă simți că te bâțâie vântul... șepticile tind să aibă un ecartament mic și odată te trezești cu burta-n sus;

Fii atent la motocicliști/scuteriști prin orașe... au tendința să-ți ia oglinzile-n coarne;

Dă o tură în jurul mașinii de fiecare dată înainte să te miști (obligație de serviciu, e scrisă în fișa postului);

Respectă legea și nu fă compromisuri.

Succes.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns si promptitudine . In ceea ce priveste viteza si manevrele oricum vor fi mai lente fiind septica cu prelata. Parerea mea duba este duba camionul este camion dar septica este undeva la mijloc nici una nici alta, este mai ciudata parerea mea. Am verificat pe euload dar pentru inregistrare cere datele firmei eu fiind persoana fizica angajat la alta firma. Si verificarea masinii am invatat sa o fac de fiecare data fiindca era sa o patesc , nimeni nu mia zis ca la camioane rotile se mai desfac de la greutate si umezeala si aproape mi s-a desfacut roata fata dreapta aceasta avand o bataie semnificativa . Cat despre lege si compromisuri....aici este o problema!

Nu fac compromisuri pauza este pauza permisul si cardurile sunt ale mele nu ale firmei. Clar! Dar am facut scoala de soferi  in 2011 si acum in 2017 am facut atestatele insa tot ce am invatat acolo este cum sa imi trec examenele. Prea putin din ce am eu nevoie sa stiu si oricat am intrebat primeam un raspuns ambiguu. Tocmai deaceea incep cu 7,5t.

Editat de cico_3504

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Schimbind tonajul trebuie sa respectii timpii de conducere si de repaus, deoarece te supui regulamentului 561/2006, Cristian a fost amabil si ti-a aratat legislatia de care ai nevoie.Fii atent la inaltime ,difera de dubita.Pentru un plus de securitate si siguranta în timpul noptii, sau in timpul perioadelor de repaus iti recomand cumpararea unor incuietori cabina ,exista pe piata la preturi acceptabile, blocatoare usi interior cabina.

Inainte de a pleca in cursa fa cunostiinta cu camionul,uitate pe unde se completeaza ulei..apa..[iarna antigel..]..Sa stii principalii martori luminosi din bord ca in cazuri extreme sa stii despre ce ar fi vorba, cum rabatezi cabina,etc..

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
1 oră în urmă, cico_3504 a spus:

Schimbind tonajul trebuie sa respectii timpii de conducere si de repaus, deoarece te supui regulamentului 561/2006, Cristian a fost amabil si ti-a aratat legislatia de care ai nevoie.Fii atent la inaltime ,difera de dubita.Pentru un plus de securitate si siguranta în timpul noptii, sau in timpul perioadelor de repaus iti recomand cumpararea unor incuietori cabina ,exista pe piata la preturi acceptabile, blocatoare usi interior cabina.

Inainte de a pleca in cursa fa cunostiinta cu camionul,uitate pe unde se completeaza ulei..apa..[iarna antigel..]..Sa stii principalii martori luminosi din bord ca in cazuri extreme sa stii despre ce ar fi vorba, cum rabatezi cabina,etc..

Inca nu mi-a aratat nimeni cum folosesc tahograful si fiind cel original mi s-a defectat pe drum el avand deja 12 ani.Am retras cardul fiind foarte aproape de casa si au schimbat acum tahograful cu un stoneridge se5000 exact duo2. Am inceput sa fac curse in tara express pentru acomodare si fiindca masina a stat o vreme la baza sa vedem daca nu au aparut defectiuni si totul este in parametrii.

Despre incuietori aveam asta in minte intrebarea mea este la rezervor care are deschidere cu cheia de contact este suficient atat sau sa caut ceva si pentru acesta?

Fata de duba ce alte taxe de drum sunt si la ce sa ma astept fiindca nu sunt deloc familiarizat cu ele si nu am sisteme automate de plata tollcolet sau gobox.

Ce alte restrictii sunt mai importante? Timpii de conducere si odihna ii cunosc insa.

O intrebare as avea la revenirea acasa am reusit sa ajung la descarcare incadranduma in program dar fiind noapte ora 4 dimineata cand au venit la descarcare eram in pauza si mi-au cerut sa misc masina.In situatia data cum se procedeaza, eu fiind in pauza am scos cardul tahograf si fiind in localitate cu baza am facut restul manevrelor fara card si mam intors la baza tot fara aprox 5 km 7 min.

Ca si sistem de navigatie eu am un gps cu harti de 2017 q3 cu igo primo setat pe obtiunea camion cu dimensiunile camionului meu. Este suficient acesta sau sa investesc in ceva dedicat pentru camioane?Si daca da atunci ce imi recomandati unele ajungand la preturi destul de mari.

Editat de Kronos

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dacă pornești cu entuziasm în branșa asta, obișnuiește-te să fructifici toate informațiile primite! Absolut din toate informațiile o să  vânezi minim una nouă,care sigur ți-a fii de folos vreodată! Tot timpul apar noutăți, nu te plictisesti ,doar up dateaza-te constant! Daca totusi te atrage și Îți place meseria ăsta, eu te sfătuiesc să îți dezvolți simțurile. 

Cristian ți -a făcut o trimitere la  câteva legi, să  știi că ele sunt  ca și biblia șoferului! Citește-le pană le înțelegi iar apoi o să realizezi ca ai controlul asupra legislației noastre. Aici ne raportăm la EU,nu la psd al lui dragnea, trebuie să fie perfect! Cu cât controlezi mai bine,legislația, camionul pe care lucri, curiozitatea și dorința de perfecționare ,cu atât ai mai multe șanse să hotărăști tu pe ce bani lucri și la cine!!!

Șlefuiește-Te singur ca să ai diamante în visterie! 

Drumuri  bune să avem parte...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

sa incerc sa raspund intrebarilor ulterioare...

-1- tahograf=avem pe forum discutii despre diferite tipuri,daca nu gasesti foloseste-te de youtoube si gasesti clipuri chiar si in limba romana,..teoretic e usor deoarece daca esti atent vei observa ca tacho vorbeste cu tine..el nu face nimic daca tu nu apesi butonul ok..doar sa fie cu cardul in el si tu sa te pui in miscare..atunci trece pe modul conducere

bzzzz==la ce spui tu cu '''Am retras cardul fiind foarte aproape de casa''...= daca ai facut asta dupa ce te-ai oprit si ai incetat cursa e ok...insa..eu cred ca de fapt tu inca ai mai mers cu camionul si atunci e ILEGAL...Scapi daca cumva inainte de a retrage cardul ai facut o printare si ai scris despre defectiune...altfel..in urmatoarele 28 zile pe traseu..[sau 1 an la firma,control ] asteapta-te la o '''bonificatie''

Spui ca stii timpii...DAR...fiind in pauza...ai acceptat sa faci o ilegalitate...conducere fara card...ILEGAL...se lasa cu amenzi usturatoare..nu e pe minut sau km..e pe ''miscat masina''...Un control pe tachograful camionului arata deplasarea fara card...

asa ca...pe dubita mergea sa mai faci ''eroisme''..pe camion nu merge....aici vei plati la greu si o sa te trezesti ca muncesti 1 an si apoi platesti dublu inapoi pe amenzi...asa ca..uita de ilegal...mergi LEGAL...

ps==in cazul expus de tine...soseai..inchideai programul...plecai acasa facindu-ti repausul...cheile erau la firma...si era treaba lor cum manevrau masina si cu cine

-2- gps...daca spui ca ai un navigator si ai setat dimensiunile si observi ca nu te baga aiurea nu are rost sa investesti alti bani..nu trebuie sa ai parbrizul plin de gps-uri

-3- sisteme de plata...aici e bine sa fii informat, deoarece vei avea nevoie...poate intra si alti colegi si te lamuresc despre ele

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cico_3504.

Situatia a fost in felul urmator am ajuns la descarcare la ora 4 era inchis am intrat la odihna zilnica. Dimineata cand au ajuns oamenii am lasat cardul pe odihna si l-am scos din aparat restul manevrelor facandule fara card (illegal da stiu dar nu ma deranja asa mult fiindca am returnat masina la baza unde a mai fost miscata pentru diverse interventii si reparatii tot fara card eu din momentul intrarii in pauza voi avea fisa de concediu).Daca este ceva in neregula s-a facut in necunostiinta de cauza deasta apelez la voi.

1. Am auzit povesti gen ca se amendeaza daca eu de exemplu nu pornesc programul manual ci ma pun in miscare si porneste el automat. Si la finalul zilei trebuie sa scot bon sau nu este necesar decat in situatii exceptionale? Si ce alte responsabilitati fata de tacho sau recomandari mai sunt pentru sofer?Tacho tine cont de tot?(aici ma refer la condus extins si odihna reduse)Sau trebuie sa stiu eu cate am reduse si sa adaptez in consecinta?

2.Voi avea multe intrebari si voi apela in continuare la forum dat fiind ca nu are cine sa imi explice nimic , deci va multumesc pentru promptitudine si rabdare ! ;D

Editat de Kronos

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tachograful tine minte doar ce face el...Tu trebuie sa introduci informatiile...lipsa sau nu..de exemplu...de la scoaterea cardului pina la reintroducere in tacho va fi activitate lipsa..pe aceasta o vei introduce tu...asa zisele intrari manuale..cauta te rog ce iti spusesem eu..e mai util cind si observi ce si cum se face.Povestile alea auzite au un mare adevar in ele...Daca tu doar introduci cardul si pornesti esti pasibil de ''artificii''...asa ca tu introduci cardul..faci intrari manuale...si apoi..foarte important...stai minim 15 minute pe ''alte activitati''...ciocanelele adica..In acest timp tu trebuie sa verifici camionul..gen cauciucuri..apa..ulei...etc..Daca camionul are vreo defectiune si tu il pui in miscare..tu raspunzi..Nu e de joaca...Timpii de conducere si de repaus tu trebuie sa ii stii..fa-ti un carnetel..va fi mai greu la inceput dar apoi vei invata si iti va fi usor...Despre alte intrebari..foloseste prima data functia cautare..te va ajuta foarte mult deoarece sigur multe intrebari au deja raspuns pe forum..

Revenind la exemplul tau...stiind ca faci ceva ilegal..conducere fara card ..spui ca nu te deranjeaza..Sa vezi cind faci asa ceva si esti prins..O sa iti dispara zimbetul sau satisfactia...Daca accepti asa ceva inseamna ca nu esti si nu vrei sa devii un ''profesionist''...vei ramine la stadiul de posesor carnet..cirpaci..sau cum vrei tu sa spui..Inca odata..renunta la mentalitatea de ''dubita 3,5 tone''....unde totul se putea si zbura..Aici se plateste rapid orice greseala...vei descoperi asta cind vei iesi pe international..Nu vreu sa ti se intimple asa ceva..dar ca semnal de alarma..ca sa intelegi..nu e usor sa muncesti 1 luna si apoi la un control sa platesti o amenda de 500-1000 euro pentru o simpla greseala..Fii constient..ai trecut la clasa mare..nu mai merge cu magareli..Sfatul meu..tu...pff..faci cum crezi de cuviinta..

ia uite ce de clipuri pe aici...

 

https://www.youtube.com/watch?v=pndG1zsDtEg

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ma voi documenta mai bine si o sa iau forumul la citit multe chestii interesante la care vad ca nici nu m-am gandit ca nu le stiu.Am respect pentru meseria asta si sunt ferm convins ca voi ajunge in cele din urma sofer nu doar pe hartie ci si in practica tocmai deaceea nu m-am aruncat ca berbecul pe tir ci incep usor 7,5. Greu este peste tot la inceput dar cu rabdare si bunavointa se ajunge departe.Voi fi mai atent pe viitor.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.