Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Camorra

Condus diagramă si cartela tahograf

Recommended Posts

Buna seara, am o nelamurire. Eu conduc zilnic si pe diagrama si pe card, de exemplu: 

luni ora 23:30 introduc diagrama plecand din garaj la 00:05, marti, ajung la schimb la ora 03:00, fac schimb de camion pe drum si ma intorc cu alt camion care e dotat cu aparat digital, aparatul ma pune sa introduc datele manuale, daca dau ok si selectez pauza pe pat pana la ora 03:00, automat incep cu perioada de condus noua, 4:30h. Intrebarea este cum procedez si cu cardul si cu diagrama sa fie in regula?

nu stiu ce sa selectez sa fie bine cand bag cardul care nu a mai fost folosit de 2 zile, duminica, luni si marti pana la ora 03:00 cand ajung la camion. Am condus 3 ore pe diagrama, bag cardul fac pauza manuala, incep cu 4:30h, care nu este in regula.

 

Multumesc in avans!

Editat de Camorra

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut 

 

De joi , azi fiind sambata nu a raspuns nimeni ?? 

Mai sa fie .... 

 

Hai sa vedem , in cazul tau iti recomand sa dai prioritate înregistrărilor de pe foile de inregistrare ( diagrame )prin tahograful analog  iar cand utilizezi tahograful digital sa refuzi introducerile manuale pentru ca le ai pe foile de inregistrare . 

 

Teoria e cam asa : 

 ( ai foi de inregistrare pe zilele cand faci repausul saptamanal ) pe cea de luni faci înregistrări manuale pe spate din repausul saptamanal pe care il termini si o introduci in tahograf la ora 23.30 , bănuiesc ca incarci ...inregistreaza automat alte activitati ... marti la 00.05 pornesti la drum iar la 03.00 schimbi camionul .... in momentul cand trebuie sa introduci cardul in tahograf si te intreaba de introducerile manuale le refuzi pentru ca tu le ai pe foile de inregistrare . Dar atentie mare ... ai aproape 3 ore de conducere ... de care tahograful digital nu are cum sa stie ... la introducerea cardului , dupa schimb de camion ori faci o pauza pe care ar fi bine sa o inregistrezi prin tahograf ori mai mergi maxim  o ora jumate si faci pauza . Daca tu nu ti cont de cele 3 ore conduse inainte si te lasi la mana tahografului digital cu ce iti arata el ca poti conduce ajungi la o durata de conducere de 6 ore ( 3 le ai plus 3 la întoarcere ) iar amenda e mare in cazul asta . 

Cand lasi camionul extragi cardul si acasa .. 

Daca pornesti cu acelasi camion bagi cardul in tahograf si acum da faci introducerile manuale , perioada de timp de la extragere pana la introducere ca repaus zilnic si la munca ... cand revii pe tahograf analog introduci foaia de inregistrare si continuii munca . 

In cazul in care iei din nou un camion cu tahograf analog , sa zicem ca la 06.30 ai scos cardul , pe foaia de inregistrare inregistrezi  pe spate manual de la 06.30 la 23.00 repausul zilnic si o introduci in tahograf . 

Pe spatele foilor de inregistrare pe perioada cat tu inregistrezi munca pe digital ar fi bine sa insemnezi acea perioada cu ,, activitati tahograf digital ,, pentru a ajuta agentul sa iti urmărească cronologic activitatile .  

Toate cele bune . 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles acum, eu conduc zilnic pe diagrama, dar trebuie sa fac alta cursa timp de 2 saptamani si unul are tahograf analogic si celalalt digital si m-a bagat in ceata, dar acum am inteles perfect, multumesc frumos.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Scuze pentru double post, nu mai merge edit. Un coleg a bagat sambata la ora 03:30 cardul, pana la schimb a condus pe diagrama, a inchis diagrama si a bagat cardul in noul camion, a facut pauza manuala pe card, inregistrand pauza de cand a fost scos ultima oara pana la ora 03:30, multe ore, el nu a folosit cardul aproape un an, apoi a stat 45 de minute si a plecat, automat cele 45 de minute adaugandu-se orelor deja avute, conducand inapoi tot 3 ore? Se poate justifica pauza de 45 de minute desi au fost adaugate celorlalte ore?

Editat de Camorra

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut ... deci a inregistrat timp de 1 an ( sa zicem) manual toata perioada ca repaus apoi a facut 45 minute de pauza ?? 

Da ... pauza de 45 minute e recunoscuta chiar daca el a gresit cu introducerile manuale , odata  ce e efectuată si înregistrată acea pauza e acolo si agentul trebuie sa ii dea importanta , apare dupa grupa introducerilor manuale inregistrata automat chiar daca tahograful a grupat la timpii de pauza / repaus toata perioada asta de 1 an plus cele 45 minute , acela e doar un contor ... 

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles si daca de exemplu, introduc cardul, fac pauza manuala, am 25 de ore de pauza, stau 15 minute, adaugandu-se celor 25 de ore, plec, mai conduc fix 1:30h si ma opresc sa fac pauza inca 30 de minute, aparatul inregistreaza ca am condus 1:30h si am pauza 30 minute, ramanand sa conduc inca 3h si dupa sa fac pauza 30 minute ca sa pot conduce din nou 4:30h, eventual sa stau direct 45 sa incep cu 4:30h de condus.

Poate fi o varianta, introduc cardul, misc camionul apoi stau 45 de minute incepand tot cu 4:30h, dar facand pauza de 45m? Asta sa nu se adauge celor 25 de ore de pauza. Daca am inregistrat si pe diagrama pauza manuala pe spate in acelasi timp in care facea si cardul pauze pe cartela?

Am fost oprit mai demult de un agent si mi-a spus ca trebuie sa am pauza pe card la fel ca si diagramele, desi nu conduc pe card decat o duminica maxim doua pe luna, eu tot timpul am facut pauze pe diagrame si pe card tot timpul am dat nu la introducerea datelor manuale. Mi-a spus ca se poate intampla sa uit cele 28 de diagrame si am nevoie de pauza pe card.

Editat de Camorra

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Te rog ca in loc de pauze pentru repaus sa folosesti repaus saptamanal si pauza sa fie pauza , intre duratele de conducere pentru ca aia inseamna pauza iar repausul e repaus . 

 

1 ) daca iti inregistrezi manual perioada lipsa  ( desi iti repet nu trebuie pentru ca ai totul pe foile de inregistrare , stai 15 minute pauza apoi conduci 1.30 si faci 30 minute pauza tahograful digital cum nu stie ce ai condus inainte ( si nici nu ii poti introduce ce ai condus ) ia in considerare doar a doua bucata de pauza de 30 minute pentru ca litera legii zice ca fractia pauzelor se considera doar intercalate intre perioadele de conducere odata ce ai inceput conducerea .... iar el cum nu stie ce ai facut inainte considera da atunci conduci prima data in ziua de munca , crezând ca o incepi cu el .  

2 ) la ce sa inregistrezi pauza pe spatele diagramei daca o faci automat prin tahograf ? O inregistrare paralela nu isi are rost . 

3 ) Sper ca nu ai dat de agentul Anton de la Galați ,,,, ?!?!?!? .  

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am dat, am cursa fixa pana la baraj Calimanesti, de acolo preia camionul alt coleg catre destinatie si eu venind inapoi cu cel adus de el.

Am presupus ca este bine daca am facut si pauzele de 15m respectiv 30m manual pe spatele diagramei. 

Am fost oprit pe centura Bucurestiului acum cateva luni, i-am prezentat diagramele avand justificare pana in momentul conduceri, apoi la card mi-a atras atentia ca nu am deloc repaus pe el, avand doar 2 perioade de conducere a cate 4 ore fiecare, 4 ore intr-o duminica, 4 ore in alta duminica din aceiasi luna. Mi-a spus ca trebuie sa am si pe card si pe diagrame repaus, ca se poate sa uit diagramele sau sa pierd din ele si sa am justificare pe card. A zis ca repausul pe diagrame e pe diagrame si pe card e pe card sa nu mai dau nu la introducerea datelor manuale la folosirea tahografului.

Mergand pe principiul ca agentul nu ma minte, marti la ora 03:00 cand am introdus cardul am facut repaus de cand l-am scos, duminica, pana la ora 03:00, am facut pauza 45m si am plecat inapoi. Toate pauzele de 45m si repausul zilnic si saptamanal le-am respectat.

Editat de Camorra

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acum intreb si eu , daca ti s-a zis sa faci introducerea datelor manual pe ,, repaus ,, intre extragere si introducere sa zicem 2 saptamani , cum poti sa introduci manual repaus cand tu ai munca pe foile de inregistrare ?? Pe una zici un lucru pe alta alt lucru , la control cum se suprapun lucrurile cand pe card ai repaus si pe foi munca la greu ?? 

 

E adevarat ca daca pierzi / uiti folie de inregistrare cardul te poate acoperii pe perioada acea dar aia nu inseamna ca prezinti lucrurile corect si cumva asta inseamna promovare de manipulare activitati , ai o saptamana nasoala .... arunci foile si te acoperi cu cardul pe ,, repaus ,, ... daca te prind ascuzând activitati o furi original si apoi tot din ai lor te sfătuiesc sa faci la fel .?? ... hmmm deci agentul Anton a fost mutat la capitala .... 

Bineînțeles aici vorbim de procedeul corect si legal ... cum ar trebuii procedat .... apoi fiecare face cum crede .... 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am reușit să înțeleg mai nimic.

În afară de faptul că dai OK la introducerea cardului, ceea ce NU este corect pentru situația ta, nu-mi dau seama care este problema. Ai început o perioadă de activități pe diagramă ce o continui după X ore pe card. Calculele tahografului și ce îți arată el că mai poți face, sunt irelevante. Tu bagi cardul înăuntru, apeși BACK la întrebarea despre completarea manuală, apoi BACK la introducerea simbolului țării, și-ți vezi de treabă ținând cont de activitatea de până atunci (mental sau cu pixu' și hârtia).

Când termini, cardul afară cu selectarea simbolului de țară și gata.

Semnele de întrebare de pe raportul tahografului digital sunt acoperite de diagramă.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am procedat asa ca ultima oara cand am fost oprit de isctr sau legat ca nu am repaus pe card deloc, doar 2 perioade de condus a cate 4 ore fiecare, desi am justificat cele 28 de zile pe diagrama, mi-a spus clar, ca repausul pe diagrame e repausul pe diagrame si  repausul pe card e pe card. Acum ca ei ma induc in eroare, eu cu ce sunt vinovat? L-am ascultat pe el. Eu procedam inainte la fel cum ziceti voi, dadeam nu, fiindca am condus pe diagrame ultimele 28 de zile.

Eu am inteles, dau nu la introducerea repausului de cand am scos cardul pana in momentul cand il bag, asta conducand pana la schimb si introduc manual repaus zilnic doar seara cand plec din nou cu el.

Editat de Camorra

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.