Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Recommended Posts

Buna seara dragi viitori colegi.Spun,viitori,pentru ca inca nu am permisul de profesionist,urmeaza sa incep scoala.As dori sa pornesc aceasta afacere personala si am nevoie de orice sfat si informatii din partea dumneavoastra.As dori sa achizitionez un cap tractor,nu sunt inca decis ce marca.Mi-ar place ceva dupa 2012 si kilometri pana in 650000:volvo 460 dar inclin si spre daf sau un renault premium.Ce ma sfatuiti?consum,fiabilitate,piese,cost service?Am foarte multe intrebari la care daca sunteti amabili sa ma scoateti din ceata.Am tot auzit si citit diferite cifre cum ca:la sf lunii iti raman 5000euro daca lucrezi tu ca patron sofer.Altii spun ca daca iti iei sofer iti raman intre 2000 si 3000 euro lunar.Cat sunt de adevarate cifrele astea?

Eu am incropit un mic plan care este cam asa:

 

-infiintare firma si toate documentele necesare 500euro

-achizitie camion leasing(avansul) 7000euro

-cauciucuri noi 1600euro

-asigurare rca  6luni 1000euro

-verificare camion inainte de a pleca pe comunitate-1500euro

-asigurare cmr 400euro(nu stiu pretul exact)

-card motorina+taxe autostrada dkv(garantie) 2000euro

TOTAL-14000EURO ca sa pleci la drum zic eu.Daca mai sunt alte cheltuieli va rog sa ma completati si sa ma ajutati cu orice informatie.

Acum sunt nelamurit de aceste contracte pe comunitate.Calculele mele sunt cam asa simulare pentru 10500km intr-o luna la 1.25euro/litru motorina si consum 30l /100km:

-cost motorina 3150*1.25=3937euro

-cost fix 500euro

cost ulei,anvelope,service 10500km*0.15euro/km=1575euro

-taxe autostrazi (aproximativ) 1500euro

-profit sa zicem 30%- 2253,6 euro

total 9765,6 euro/10500km rezulta un pret de 0.93euro/km.

in varianta angajarii unui sofer adaug 2100 euro + 9765,6=11865,6/10500=1.13eur/km ceea ce nu cred ca ofera nimeni acest pret sau cel putin nu am gasit eu.

Acum vreau sa completati sau sa ma corectati unde am gresit sau orice altceva.Se merita tractionist in 2018?

 

cred ca am gresit locul topicului.rod adminii sa mute topicul in locul corect cu scuzele de rigoare

 

Editat de catalinviorel1987

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu este sa iti investesti bani in orice alt ceva... Si daca tot vrei sa faci transport si esti la inceput , nu te arunca cu leasing, mai bine ia ceva mai ieftin alearga putin pe intern sa prinzi putina experienta si apoi leasing si comunitate.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut Catalin.

O sa-ti raspund din prisma experientei mele , nu din auzite si o sa fiu cat mai concis ca sa nu te plictisesc.

Planul l-am facut pentru o perioada de 4 ani , dupa care voi trage concluzia daca o sa mai continui sau nu.

Desi am incercat mai multe variante de lucru (tur-retur RO-UE, intern RO, comunitate) , cea mai buna varianta ramane lucrul pe comunitate.

Detin ansamblu , cap tractor si semiremorca , amandoua in leasing.

Am ales leasing din lipsa fondurilor , chiar daca riscul este mai mare ("cine nu risca nu castiga") , si ansamblu pentru mobilitate (libertarea de a selecta beneficiarii )

Pe scurt planul meu de afaceri a fost (si este) cam asa :

-16000 euro necasari pana la momentul cand plec la munca

-14000 euro capital de lucru (pentru un termen de plata 30-45 zile, in cazul cel mai fericit cand se respecta termenul)

-venit lunar 11.000 EUR (pentru 10.000 km efectuati , inclusiv si returnarile de tva)

-cheltuieli lunare 8700 EUR (!!!FARA SOFER!!!)

-ramane un profit net de 2300 EUR / luna , cu alte cuvinte un salar de sofer , DAR :

Iti voi face un calcul pentru 4 ani , :

-(fara sofer) profit net 2300 X 48 = 110.400 EUR la care se adauga ansamblu ,in caz de vanzare , suma de 28.000 EUR.

-(cu sofer , lucru alternativ 1 luna fiecare) profit net 2000 X 24 = 48.000 EUR , la care se adauga ansamblu ,in caz de vanzare , suma de 28.000 EUR.

Cu alte cuvinte , investitia se "amortizeaza" in patru ani in cazul in care voi decide sa renunt la transportul de marfuri generale.

Acesta este cel mai optimist plan de afaceri.

Dar, pentru ca nu am mai gasit "coleg" cu care sa impart munca , in acest moment lucrez 6 saptamani pe comunitate cu doua acasa. Camionul ramane pe comunitate.

Problema cea mai mare nu o reprezinta planul de afaceri , ci "beneficiarul" transportului pe care il efectuezi , care nu respecta conditiile negociate.

Trebuie sa iei in calcul ca transportul de marfuri este cel mai dificil domeniu de activitate in care la propriu iti spun ca este o "jungla amazoniana".

Cea mai mare parte din "colegii" din acest domeniu se comporta ca hienele si nu ma refer doar la cei romani .

Sper ca am expus o imagine cat mai reala fara sa incurajez/descurajez pe cineva.

Sanatate multa si spor in toate!

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.