Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

obligatoriu sau nu


adan

Postări Recomandate

  • Members

Daca plec in cursa de la sediu firmei ,deplasarea mea de acasa la camion se va socoti timp de lucru si ca atare va trebui introdusa manual la anceperea cursei? as dori sa se argumenteze cu litera de lege doar an acest context, eu unu nu am gasit , rog pareri sfaturi 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

ia vezi te ajuta articolul 9 din 561...? 

3. Perioada de timp necesară conducătorului auto ce conduce un vehicul care nu intră în
domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de
îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament
sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de
reședință al conducătorului auto, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de
staționare al conducătorului auto, se consideră altă muncă.

Mai pe larg ar veni ceva de genul....Un conducător auto care se îndreaptă spre un loc anume altul decât sediul angajatorului care i-a fost indicat de către angajator cu scopul de a prelua și a conduce un vehicul echipat cu un tahograf îndeplinește o obligație față de acesta, prin urmare,nu poate dispune în mod liber de timpul său. În consecință, orice perioadă petrecută călătorind către și dinspre un loc care nu este reședința conducătorului auto sau sediul angajatorului, dacă conducătorul auto preia sau părăsește vehiculul care intră în domeniul de aplicare a regulamentului, indiferent dacă angajatorul a furnizat sau nu instrucțiuni cu privire la momentul și modalitatea de conducere sau dacă această decizie a fost luată de către conducătorul auto, trebuie să fie înregistrată drept „altămuncă” .De asemenea, orice perioadă petrecută de un conducător auto conducând un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a regulamentului sau dintr-un loc care nu este în mod normal sediul angajatorului sau reședința conducătorului auto și unde acesta din urmă trebuie să preia sau să predea un vehicul care intră în domeniul de aplicare a regulamentului trebuie să fie înregistrată drept „altă muncă” 

Si mai vem nota de orientare 2....zice asa....

Subiect: Înregistrarea duratei de deplasare a unui conducător auto către o destinaţie care nu este locul obişnuit de preluare sau de predare a unui vehicul care intră în domeniul de aplicare al Regulamentului (CE) nr. 561/2006
Articolul: 9 din Regulamentul (CE) nr. 561/2006

Un conducător autor care se deplasează către o anumită destinaţie, alta decât sediul angajatorului, indicată de angajator pentru a prelua şi a conduce un vehicul echipat cu
tahograf, îndeplineşte o obligaţie de serviciu şi, prin urmare, nu poate dispune în mod liber de timpul său. Prin urmare, în conformitate cu articolul 9 alineatele (2) şi (3):
- perioada de timp necesară conducătorului auto pentru a se deplasa către o destinaţie sau pentru a se întoarce dintr-un anumit loc, care nu este nici locul de reşedinţă a conducătorului auto, nici sediul angajatorului, şi unde conducătorul auto trebuie să preia sau să predea un vehicul care intră în domeniul de aplicare a regulamentului, indiferent dacă angajatorul a dat instrucţiuni cu privire la durata şi modul de deplasare sau dacă această alegere a fost lăsată la latitudinea conducătorului auto, trebuie considerată fie ca „disponibilitate”, fie ca „altă muncă”, în funcţie de legislaţia naţională a statului membru; şi
- perioada de timp necesară conducătorului auto ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a regulamentului pentru a se deplasa către o destinaţie sau pentru a se întoarce dintr-un anumit loc, atunci când acesta nu este nici locul de reşedinţă al conducătorului auto, nici sediul angajatorului, în vederea preluării sau predării unui vehicul care intră în domeniul de aplicare a regulamentului, trebuie considerată „altă muncă”.
Durata deplasării poate fi considerată „repaus” sau „pauză” în următoarele trei cazuri.
Primul caz este atunci când conducătorul auto însoţeşte un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul. În acest caz, conducătorul auto îşi poate efectua repausul sau pauza, cu condiţia ca acesta să aibă acces la o cuşetă [articolul 9 alineatul (1)].
Al doilea caz apare atunci când conducătorul auto nu însoţeşte un vehicul, ci se deplasează cu trenul sau feribotul către un loc unde va prelua sau preda un vehicul care intră în domeniul de aplicare a regulamentului [articolul 9 alineatul (2)] sau se întoarce din acel loc, cu condiţia ca acesta să aibă acces la o cuşetă pe acel feribot sau tren.
Al treilea caz apare atunci când vehiculul este manipulat de mai mult de un conducător auto. Atunci când un al doilea membru al echipajului aflat la bordul vehiculului pentru a-l putea conduce, în caz de necesitate, este aşezat lângă conducătorul auto şi nu este implicat activ asistând conducătorul auto, o perioadă de 45 de minute din „perioada de disponibilitate” a acelui membru al echipajului poate fi considerată „pauză”.
Nu se face nicio diferenţiere în funcţie de natura contractului de muncă al conducătorului auto. Astfel, aceste norme se aplică atât conducătorilor auto cu contract pe durată
nedeterminată, cât şi celor angajaţi de o întreprindere de muncă temporară care închiriază forţă de muncă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.