Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Consumul la diverse modele de camioane


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 115
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • Members

Salut,de putin timp lucrez pe un Man Tga 18 240 si in ultimul timp am cam inceput sa o iau la vale cu motorina,am incercat variantele de schimbat vitezele 2-4-6-7-8 , 3-5-7-8 ,3-5-6-7-8 si degeaba i-am dat si demarajul in lung si tot la fel,acum am discutat cineva si mi-a recomandat sa ii dau mai multa turatie ca atunci cand schimb să cada direct in verde 1500rpm(zona celor 2 leduri de economie) dar asta ar insemna sa schimb undeva la 1800-1900rpm ceea ce mi se pare cam mult,voi la cat schimbati in mod normal ? Mentionez ca merg numai in Romania.(inclusiv urban)Orice opinine este bine venita.Numai bine tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

saritul vitezelor ? mersul ,, pe liber ,, ?

nu vreau sa fiu rau, dar da, e corect saritul vitezelor si mersul pe liber. ca sa fiu mai clar (desi toti fiind soferi profesionisti ar trebui sa stim aceste lucruri):

- saritul vitezelor: am zis 2/4/6. iata de ce (iti propun sa incerci): cand pleci de pe loc pleci cu a 2-a (doar daca nu esti in panta si incarcat); incearca sa tii acceleratia pana la capatul liniei verzi si apoi da-i direct a 4-a si ai sa vezi ca intra in celalalt capat al liniei verzi; la fel cu 4 si 6. care e diferenta? cand schimbi viteza, imediat apesi acceleratia ca sa ridici puterea in motor. de fiecare data cand faci asta se consuma benzina. in loc sa schimbi 2,3,4,5,6 schimbi doar 2,4,6. daca nici acum nu ai inteles te indrum spre un curs CPC (obligatoriu pentru toti soferii cu categoria c sau d).

- "pe liber": te miri de parca as fi spus sa urci dealul pe liber; normal ca e imposibil asa ceva. dar cand esti pe drum drept (la vale e de preferat sa nu faci asa ceva ci sa folosesti frana de motor) si vezi semaforul la 1 km in fata, ce faci? din cate imi dau eu seama sunt 2 variante: varianta 1 (a ta): ii dai bice si tii pedala de acceleratie la podea poate prinzi verde. uneori merge si treci dar alteori se face rosu. gandeste-te cata energie a consumat camionul cat ai tinut tu pedala apasata si deodata tre sa pui si frana brusca, ba poate ti se si rastoarna marfa din spate. varianta b (a mea) scoti din viteza, adica "pe liber" si ai sa vezi cu surprindere ca acul de la turometru se duce spre 1000 sau la cat e fixat minimul, uneori 1500. asa ai timp sa franezi si lejer, fara bruscari. partea naspa e ca ai mai multe sanse sa prinzi rosu si pierzi timp, dar castigi benzina si castigi uneori viata (de la viteza se trag multe accidente).

am scris cele de mai sus nu ca sa te iau in ras ci doar mi s-a parut ca tu o faci pe "nestiutorul" cu faza pe liber. noroc si drumuri bune. kostel.

La un camion ca sa scoti consum trebuie sa ''mangai'' pedala de acceleratie si la semafor sau la vale mai bine lasi camionul in viteza nu il lasi ''pe liber'' ca atunci consuma....cand este in viteza si lasi libera acceleratia ruleaza din inertie si consumul este 0..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu unu am folosit 15000km un mercedes mp4 de 420 si pot sa spun ca e un gunoi de masina in afara de confort altceva nu te incalzeste ,limitat la 85 km/h ( pe gps 83) ,la panta cu 15-18 t zici ca are 26 t ,ajunge la 85 si se da singur pe liber pina la 80km/h (asazisa economie) ,in sensul giratoriu te trezesti ca schimba viteza si se opreste in loc,nu se poate seta vitezele din mers pe manual ( ce faci pe zapada cand se apuca sa schimbe el vitezele cum vrea) ...

In concluzie nu mai umflati masinile euro 5-6 ca au consumuri mici pt ca se vede leau sugrumat de tot NAI CONSUM NAI PUTERE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Consumul mediu la MB ACTROS MP4 pe 105000km 25.6%....l-am luat de la 0km rulat extern si pe tara. :D

salut! care era tonjul mediu ptr consumul dat? ai putea sa-mi spui ceva probleme care au aparut la cap tractor pe parcul km? sunt interesat sa vad daca au probleme din fabrica si cum se comporta la drum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Iveco Stalis 500hp model 2012,resetat din Jonquera pana in Gremania si retur pana la Barcelona 4t, respectiv 3,8t, apoi gol pana in Murcia cu duba frigorifica, consum 26,8 l/100km...cel mai putin, si cel mai mult 42l/100km, tot din Jonquera pana spre Lyon, cu vant puternic din fata,incarcat la capacitate maxima.(40t).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members
Consumul mediu la MB ACTROS MP4 pe 105000km 25.6%....l-am luat de la 0km rulat extern si pe tara. :D

salut! care era tonjul mediu ptr consumul dat? ai putea sa-mi spui ceva probleme care au aparut la cap tractor pe parcul km? sunt interesat sa vad daca au probleme din fabrica si cum se comporta la drum!

Salut! Un tonaj mediu ar fi cam 16 tone iar probleme majore nu am avut pana acu la el....in prezent are 129006km si mai are 21000km pana la prima revizie. Ce m-a dezamagit putin la acest camion ar fi instabilitatea in curbe....tinde sa derapeze fata de volvo.....(ca volvo fh 460 euro5 am avut inainte). Este silentios,cabina spatioasa,confortabila....aaaa..da trebuie sa mentionez ca este puturos rau la panta ;D .....ii place valea si parcarea ;D ....dar per total sunt multumit de el. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Eu unu am folosit 15000km un mercedes mp4 de 420 si pot sa spun ca e un gunoi de masina in afara de confort altceva nu te incalzeste ,limitat la 85 km/h ( pe gps 83) ,la panta cu 15-18 t zici ca are 26 t ,ajunge la 85 si se da singur pe liber pina la 80km/h (asazisa economie) ,in sensul giratoriu te trezesti ca schimba viteza si se opreste in loc,nu se poate seta vitezele din mers pe manual ( ce faci pe zapada cand se apuca sa schimbe el vitezele cum vrea) ...

In concluzie nu mai umflati masinile euro 5-6 ca au consumuri mici pt ca se vede leau sugrumat de tot NAI CONSUM NAI PUTERE

Colegule,nu te contrazic...am recunoscut si eu ca este puturos la panta. Nu este limitat la 85km/h.Are la cutie modul "Aeconomy"...''A'' si modul manual... In modul ''Aeconomy",daca il pui in tempomat sta la maxim 85 nu poti sa il pui la 90. pe modul ''A'' sta si la 90 in tempomat iar modul manual poti sa il setezi si din mers si poti sa il ti intr-o anumita viteza si jumate de ora la 2500 de turatii...nu iti va schimba viteza.....In meniu gasesti setarea ''Mod EcoRoll'' care sta activat tot timpul....cand este activat masina merge la economie...cutia schimba vitezele la turatii mici cand simte panta nu retrogradeaza imediat....dar cand ai dezactivat "Modul EcoRoll'' ,cutia are un raspuns mult mai rapid si schimba mai ''sportiv'' ca sa zic asa.. ;) ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...
  • Members

Consum la un man tga din 2001 autospecializata transport container cu remorca tandem 2 axe duble ,cu incarcatura de 23000kg plus 5200kg greutatea containerelor ,se incadreaza intre 34% si 42% pe traseul Suceava-Bucuresti-Suceava depinzind mult si de conditiile atmosferice in special de putere cu care bate vintul si directia acestuia.Camionul este cu punte ajutatoare.

Consum mai mic de 34% nu am putut scoate decit scos din viteza la orice vale de pe traseu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Am mers si eu intr-o cursa cu un Mercedes Actros Euro 6, cap tractor demo. La dus, Bucuresti - Oosterhoout, 9800kg, dus la pedala pe RO ( sa vad ce vrea ), de la granita mai mult pe A economy si tempomat, max 85km/h, in afara de Linz - Suben ( m-am grabit putin, 90-93, pe manual, conform GPS - 2 buc), 24.8%. La intoarcere, cu 18800kg, patru incarcari pe Olanda si Belgia, oras, nationale si autostrada, manual, A si A economy, " dat carbit " inclusiv la deal, 27,7%. Soba a mers cel putin 11h/24h, am stat 1,5 zile la Bonn si 2 zile la Oosterhout. Puturos la deal, frana pe evacuare - in trei trepte - e o gluma proasta - daca nu resetezi pe - automat - acel +4 si -5, atunci 90% ca supraturezi motorul - cel mai sigur cobori pe manual, o multime de gadget-uri nefolositoare bagate pe gat, navigatia DispoPilot e o porcarie, are un sistem de avertizare cand incalci marcajul - in zonele cu lucrari pe autostrada trebuie sa-l decuplezi, are un sistem de franare automata, ( nu de incetinire ) care sesizeaza autovehiculele de-a curmezisul serpentinelor si franeaza aiurea - mai bine sa-l decuplezi, un sistem de comunicare - supraveghere permanenta cu Reprezentanta Mercedes - deci esti precum gandacul in insectar. Pe RO, ca sa-l mentii in parametrii optimi, trebuie sa apesi pe butoane mai mult decat o stenodactilografa, are o anumita tendinta de instabilitate pe virajele stranse si cu declivitate, pt ca ruleaza foarte usor impins de vagon. Lucruri bune: silentios, comod - cobori din el la sfarsitul programului mai odihnit decat te-ai urcat, lumini foarte bune, vizibilitate fata si oglinzi foarte buna ( are niste oglinzi enorme ), spatiu in cabina suficient, spatiu la volan generos, spatii de depozitare suficiente, dispunerea butoanelor si comenzilor foarte buna, afisajul din bord arata tot ce vrei si ce nu vrei, podeaua cabinei absolut plana, paturi comode - inclusiv cel de sus, sistem audio peste medie, incalzirea stationara foarte buna - la asta contribuie si izolatia buna a cabinei, modelul cu care am mers eu avea rezervoare motorina de 1300l si de AdBlue de 95l, ambreiajul de tip uscat te ajuta la consum, in schimb nu-i place fataitul, 4 trepte de acces - pot urca si pensionabilii foarte usor, arata bine - niste pustani de pe comunitate m-au rugat sa-i las sa se pozeze la volan. Un fel de camion antifraier, buna pt transport volum, cu care trebuie sa mergi linistit, sa nu te grabesti niciodata ( exclus pt colegii cu salarizare la km ), exclus pt conditiile din RO, perfect, eventual, pt cei ce practica aceasta meserie din hobby. Drumuri bune si bine platite !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.