Sari la conținut
savimbi

Scoala de soferi

Recommended Posts

Voi incerca sa prezint cit de cit diferentele dintre Romania si Canada. Pentru-ca in Romania toata lumea stie cum e, ma voi rezuma doar la ceea ce se intimpla pe aici.

Exceptind motocicletele (clasa 6), exista 5 clase de permis:

clasa 5 - Véhicule de promenade asa numitul B de acasa, trebuie sa ai minim 16 ani

clasa 4 - pentru vehicolele de urgenta, autobuze mici, microbuze si taxi

clasa 3 - Camion porteur , echivalentul C-ului

clasa 2 - autobuze de la 24 locuri in sus

clasa 1 - Ensemble de véhicules lourds, echivalentul la C + E, sa zicem in limbaj popular TIR sau vehicole din clasa 3 care au atasata si o remorca: intra masinile de la 4.500 kg in sus

Indiferent pentru ce clasa dai examen, prima data obligatoriu dai un examen teoretic, si apoi urmeaza cel practic. Ideea este ca pentru a face cursul practic de conducere trebuie obligatoriu sa ai examenul teoretic luat. Nu te poti urca la volanul unei masini, pentru a o invata sa o conduci fara acest examen teoretic luat.

Cu clasa 5 poti conduce doar clasa 5

Cu clasa 4, conduci 4 si 5

Cu clasa 3, conduci 3, 4, 5

Cu clasa 2 conduci 2, 3, 4, 5

Cu clasa 1 conduci, 1, 2, 3 ,4, 5

Nu este obligatoriu sa treci prin fiecare clasa. Obligatoriu este doar clasa 5 dupa care poti sari la clasa 1 ( asa cum am facut si eu).

Acum sunt instructor pentru clasa 1 in Montreal. Scoala de clasa 1 se face obligatoriu cu un camion cu semiremorca (TIR). O singura data am vazut pe cineva cu un camion de clasa 3 + remorca la examen. Oricum toate scolile de soferi, pentru clasa 1 au "TIR-uri". Examenul practic pentru clasa 1 consta in 2 etape:

prima etapa - un examen "teoretic" asa numita inspectie inainte de plecarea in cursa. Practic verifici camionul bucata cu bucata si ii spui la examinator care pot fi defectiunile minore sau majore la un camion. Diferenta consta ca defectiunile minore le poti repara in maxim 48 ore pe cind la cele majore nu poti pleca in cursa. De exemplu daca parbrizul este fisurat, crapat in partea soferului este major, daca este numai la pasager este minor. Ai trebuie sa te incadrezi in maxim 25 minute. Daca ai depasit timpul ai picat examenul.

a doua etapa consta in exemenul practic propriu-zis, conducere prin oras, urmata de parcarea cu spatele, parcare care trebuie executata in 5 minute.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

  Corect,pentru quebec!Dar in Canada  permisul tine de provincial si nu de federal,deci fiecare provincie are legile ei proprii!In ontario,de ex,echivalentul clasei 1 din Quebec este clasa A-Z!La ei echivalentul clasei 5 este clasa G-full!Oricum,permisele sunt recunoscute intre provincii,daca ai clasa 1 in Quebec si vrei sa te muti definitiv in Ontario,sa zicem,ti se recunoaste permisul ontarian clasa A-Z fara sa mai dai examen,platesti doar o taxa de preschimbare!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Foarte interesant ceea ce ati scris.

Si binentzeles, inca o intrebare  ;D :

Daca ai luat categoria 5 si peste 1-2-3 sau 4 ani vrei sa dai si pentru categoria 1 , mai dai inca o data si examenul pentru categoria 5 impreuna cu examenul pentru categoria 1 ? .....Asa cum se intampla pe aici prin Romania  :-\

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

    NU!De altfel,atunci cand dai examen pentru clasa 1(si il si reusesti),toate celelalte clase(2,3,4) iti vin impreuna cu permisul de clasa 1!Singura clasa pentru care trebuie sa mai dai examen separat este clasa 6,mobrele!Si mentiunea T!(savimbi a uitat sa spuna,clasa 1 are si 3 mentiuni,mentiunea M,pentru transmisii manuale,mentiunea F pentru frane pe aer si mentiunea T pentru tren rutier,2 sau 3 remorci).Ca sa ai dreptul sa dai examen pentru trenuri rutiere trebuie sa ai minim 5 ani de clasa1 si experienta pe tir si nu mai mult de 2 puncte de inaptitudine!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Scuze Dan, intr-adevar am omis de cele 2 mentiuni. Cele 2 mentiuni M pentru transmisie manuala si F pentru frinele pe aer, nu sunt obligatorii, insa daca nu le "ceri si obtii" te limitezi doar la cutii automate si frine hidraulice. Cine naiba mai are acum camion si remorca pe sistem de frinare hidraulic?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

  Gaby,sunt destul de multi care transporta masini cu camioane cu frane hidraulice pe camion si electrice pe remorca!Conform legii aceste atelaje sunt atelaje de clasa 1(cap tractor +semiremorca,lungimea depaseste limita legala de ansamblu rutier clasa 5 ca si greutatea,de altfel).Pe o platforma de genul asta incap pana la 4 masini,daca ai vreo 4 hummere sau dodge ram+greutatea pick-up truck-ului care le trage +greutatea remorcii sari lejer de 6 T!Si deci soferul este obligat sa aiba permis de conducere profesionist clasa 1!Doar ca acest tip de ansamblu nu are (de cele mai multe ori)nici transmisie manuala si nici frane pe aer!Si atunci soferul nu mai are nevoie de mentiuni,nu mai da examen pentru franele pe aer si la examenul practic se duce cu un camion automat!In aceasta categorie mai intra si unii transportatori de vite sau de cai,unii intr-adevar au remorci cu frane pe aer dar unii au remorci cu frane electrice dar ca lungime si greutate depasesc standardele de ansamblu clasa 5!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

foarte bune informatiile, si utile pentru cei interesati.

daca tot mi-am dat cu parerea sa va intreb si eu ceva,

Daca ai permis de profesionist obtinut in Europa sau mai exact in Romania, ai dreptul sa conduci in Canada?

:o

PS. Acuma vad ca nu s-a mai postat aici de multa vreme dar daca mai sunte-ti pe aici poate reinviem subiectul

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

  Salut!Nici macar permisele americane profesioniste nu sunt recunoscute fara examen!Adica,permisul amator american se recunoaste fara examen,platesti doar o taxa de preschimbare,dar permisul profesionist nu ti se recunoaste(trebuie sa dai examen,dar nu esti obligat sa faci si scoala).Singurele permise profesioniste care se preschimba fara examen sunt intre provincii,de exemplu eu cu un permis de Quebec daca vreau sa ma mut in Alberta sau in Columbia britanica de ex>nu mai dau examen de conducere,platesc doar o taxa de preschimbare si-atat!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

Stai sa formulez mai exact intrebarea ca inca nu sunt lamurit.

Daca am permis de prof sa zicem din mexic si vreau sa tranzitez Canada sa ma duc in Alaska nu am voie sa conduc?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

    ideea este in felul urmator,europenii nu au dreptul sa conduca in america de nord vehicole grele pana nu dau examen in una dintre tarile membre ALENA!Cu un permis canadian de exemplu ai dreptul sa tranzitezi oricare stat din USA dar in momentul in care vrei sa te stabilesti in USA trebuie sa-ti preschimbi permisul si atunci esti obligat sa dai examen!La fel si pentru americani,ca sa tranziteze Canada nu au  nici o problema,pot lucra cu permisul lor,daca insa,sa zicem ca vor sa lucreze la o companie Canadiana,care nu are terminal in USA si vor sa se mute in Canada,atunci vor fi obligati sa-si schimbe permisul in provincia in care se muta!Asa este in America de N,eu de exemplu daca ma mut dintr-o provincie in alta cu domiciliul ,in decurs de 30 de zile trebuie sa-mi preschimb permisul cu cel al provinciei in care ma mut!Intre provinciile canadiene nu se da examen,se plateste doar o taxa de preschimbare!Dar daca m-as muta in State,In New york de ex,trebuie sa-mi preschimb permisul cu unul de NY si atunci dau examen!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se poate face scoala de soferi (TIR) in Canada fara a fi rezident ?  Tin sa mentionez ca detin permis cat C+E de 3 ani in Anglia si sunt rezident in Anglia. Se poate apela la vreo scoala de acolo sau cum se face? As prefera pe partea engleza pt ca franceza mea este in pom. :(  Multumesc anticipat

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista nici o exceptie, din pacate. Scoala nu este obligatorie, insa tot a nevoie de citeva ore pentru a te acomoda cu `gabaritul`. In fine, nu mai stiu cit e scoala acum, dar cred ca pleaca de pe la 1.200 pina la citeva mii, depinde de nr. de ore de care ai nevoie.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut ma cheama Stan si avand in vedere ca aici sant multe persoane care au experienza in Canada am de adresat cateva intrebari si poate cineva stie sa ma ilumineze . Sant in tratative cu o agentie de munca ca sa plec in Canada in zona Saskatchewan . Curse de 10 zile dupe care 4 zile pauza , se merge in doi . Plata mi se pare cam mica 3500-4000$ circa pe luna . Mi se asigura transport + cazare in prima luna , dupa ma descurc cu ajutorul lor . Green cardul este legat de contractul cu ei - s-au asa mi s-a spus - contract pe 2 ani , dupa 12 luni de munca am 2 saptamani de vacanza. Vreau sa stiu daca pretul este corect sau vor sa ma incalece , si daca imi gasesc alta firma pot sa plec la alta comapanie .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

Tinand cont ca ei se ocupa de toate actele,salariul este foarte corect!Bineinteles ca sunt companii care platesc mai bine,dar acele companii nu prea angajeaza soferi fara experienta canadiana!Pentru un prim job in Canada,fara experienta canadiana ,mie mi se pare decent!Bineinteles ca nu te imbogatesti cu 3-4000$ Canadieni pe luna! Dar traiesti decent!Daca vrei sa ajungi bogat,iti spun din start,ti-ai gresit meseria,si asta oriunde in lume,din soferie nu te vei imbogatii niciodata,poti doar sa traiesti decent!Ceea ce te sfatuiesc,daca vrei sa castigi din prima,5-6000$/canadieni pe luna,apuca-te de alta meserie!In soferie cam astea sunt preturile!Incepi la 3-4 000$,in echipaj,cu experienta(ma refer la ani de experienta)ajungi la salariul asta singur pe camion,si,dupa ani de experienta,si daca iti asumi riscul sa-ti cumperi camionul tau,si daca muncesti foarte mult,si faci voiaje pentru o companie buna poti sa ajungi sa ramai cu 6-8000$ canadieni pe luna banii tai!dar,cum spuneam,asta se poate cu multa munca si cu ceva noroc si nu din prima!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Anonymous

Daca tu,ca sofer ROMAN castigi in Europa 2500-3000Euro/luna,atunci poate ca nu are rost sa vii in Canada!Cand spun Europa,nu ma refer la Scandinavia,unde am inteles ca se castiga mai mult dar si preturile sunt pe masura!Oricum,daca vrei sa faci pasul asta doar pentru bani,atunci iti sugerez sa ramai in Europa! Eu cred ca cine vrea sa vina sa conduca in Canada ar trebui sa o faca in primul rand din alte motive(legislatie mai indulgenta,mai putine controale,nu ai tahograf,nu te supravegheaza nimeni ca pe butelie,nu-ti trage nimeni din salariu ca nu te-ai incadrat in consumul de motorina).Plus ca ai sanse sa ramai legal,sa obtii,cu timpul,cetatenia si sa poti oferi o viata mai normala familiei tale!Dar,daca tu din start pornesti cu ideea ca "astia te fraieresc",ca "sunt bani putini si nu se merita",asta inainte sa fi venit aici,sa fi vazut care sunt preturile,si,mai ales,care sunt conditiile de munca atunci mai bine ramai in Romania,inseamna ca nu e chiar asa de rau si ca tu nu esti chiar asa de hotarat!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.