Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Pauza la descarcat


BTU

Postări Recomandate

  • Members

daca esti la descarcat dai pe ciocanele ,pentru ca daca doamne fereste se intampla ceva incidente sau accident de munca si tu ai dat pe pat nu iti da nimeni nimic, in franta vin protectia muncii si te controleaza daca in momentul cand descarci esti pe ciocanele sau pe pat , am auzit de persoana care a avut un accident de munca cand era la descarcat si cand au venit cei de la asigurari iau cerut diagrama sa vada ce activitate avea la ora cand sa intamplat accidentul si era la pat si nu l-au platit pentru ca nu era la locul potrivit ,au zis ca ce cauta acolo cand trebuia sa fie la odihna asa ca aveti grija

Confuzi lucrurile.

Pauza la descarcat, la incarcat, etc nu se considera pauza. Asta facem numai noi, ca sa avem cat mai multe pauza sa putem conduce. Cand esti la incarcat, descarcat, in mod normal pui pe ciocan. Asta sa fie clar. In cazul in care nu mai ai timp de lucru (alea 15 ore terminate), pui pe pauza si stai linistit. Poti sa iei amaneda, si amenda usturatoare (2000-2500 EU) daca pe diagrame, carduri nu ai amprent pt. alte activitati.

Un lucru:

Dupa pauza de 11 ore procedeul normal care iti cere BAG, ARR, politia din Franta sau orice organ de control:

Pui/reglez pe ciocan 5-10 minute, dupa care incepi conducerea. Ce rost are? lasi dovada, ca dupa ce te-ai trezi, te-ai dat jos din camion, ai verificat anvelopele, sigiliul sau marfa etc. Deci activiatea zilnica nu cu pauza sau conducere incepe, ci cu alte activitati (ciocan)...

tu ai dreptate dar sunt multi dintre noi care cum au tras masina in rampa la incarcat/descarcat repede pun pe pat total gresit ,asta am vrut sa spun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

Colegii,eu am fost controlat de VOSA (autoritatea rutiera engleza) de la A-Z si nu am avut pe nici o diagrama "alte activitati",si nu a fost nici o problema.Treaba cu trezitul si pusul pe ciocanele 5 sau 10 minute,mi se pare un pic prea "prea".Am vb cu o gramada de colegi care fac comunitatea,dar nu am auzit sa faca vreunul asa.In schimbul "ciocanelelor" folosim ale obiecte,cu poli :) la incarcari si descarcari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Colegii,eu am fost controlat de VOSA (autoritatea rutiera engleza) de la A-Z si nu am avut pe nici o diagrama "alte activitati",si nu a fost nici o problema.Treaba cu trezitul si pusul pe ciocanele 5 sau 10 minute,mi se pare un pic prea "prea".Am vb cu o gramada de colegi care fac comunitatea,dar nu am auzit sa faca vreunul asa.In schimbul "ciocanelelor" folosim ale obiecte,cu poli :) la incarcari si descarcari.

Ciudat.... sa nu aude colegi tai care baga comunitate de inceputul ziles de lucru???? Ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator Anonymous

si ce dovada ar avea ca tu, ca sofer ai participat la descarcare?

de ex: tragi la rampa descarci/incarci 1h, pui pe pat si se considera pauza.Cum pot dovedi inspectorii ca tu ai participat efectiv la descarcare/incarcare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

daca te prinde ca tahograful e pus pe pat la descarcarea  sau la incarcarea masinii  te amendeaza ,trebuie sa fie pe ciocane ,asta la cele cu card si prin franta chiar controleaza prin depozite.Asa ca mare grija cu tahograful cu card si nu uitati dimineata la inceperea programului bagati ,,begain country; si la sfarsitul programului ,,end country; adica tara de incepere si tara de sfarsit a programului eu am platit amenda in Germania ca am uitat sa bag dimineata begain country ,D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Multumesc sxn,    Este interesant , dar cel mai corect ar fi :conduce fiecare sofer cate 4,30h=9h, pauza 45 min si apoi mai conduce cate 4,30 fiecare si urmeaza pauza mare care este de cel putin 9 h, pentru ca in regulament spune ca:Dupa 4,30h de condus conducatorul auto este obligat sa ia o pauza de cel putin 45 min cu masina stationata si tachograful sa fie pe pat.

  conducand intercalat soferul2 este la dispozitie nefiind considerata pauza.                                                                       

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Tocmai aici e spilul. Timpul petrecut langa cel care conduce e tot asa considerat pauza ca si cel petrecut pe ferry sau tren. Deci e clar pauza. De asta te si poti schimba fara pauza.

Europenii astia au definit diferit pauza si repausul. si chestia aceea cu autovehiculul in stationare cu taho pe pat e obligatorie doar la repaus, 9 ore in cazul tau.

Dar e mai bine cu pauza, eu cel putin fac pauza 1 ora si dupa 4 ore incep sa mi caut loc de stat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

Tocmai aici e spilul. Timpul petrecut langa cel care conduce e tot asa considerat pauza ca si cel petrecut pe ferry sau tren. Deci e clar pauza. De asta te si poti schimba fara pauza.

Europenii astia au definit diferit pauza si repausul. si chestia aceea cu autovehiculul in stationare cu taho pe pat e obligatorie doar la repaus, 9 ore in cazul tau.

Dar e mai bine cu pauza, eu cel putin fac pauza 1 ora si dupa 4 ore incep sa mi caut loc de stat.

Intervin pentru a te contrazice Sorin.

Timpul petrecut alaturi de ce care conduce ( sofer 1 /sofer 2 ) nu este considerat pauza.

Se considera asteptare,pt  a fi considerat pauza camionul trebuie sa fie in stationare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

"REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL......

..................................

Articolul 3

.........................

(d) „pauză”: orice perioadă în care conducătorul nu are dreptul să conducă sau să efectueze

alte munci şi care trebuie să-i permită numai să se odihnească;

(f) „repaus”: orice perioadă neîntreruptă pe parcursul căreia conducătorul auto poate

dispune liber de timpul său;

HOTĂRÂRE Nr. 38 din 16 ianuarie 2008

ART. 3

c) perioadă de disponibilitate - orice perioadă, care nu este nici pauză, nici perioadă de odihnă, în cursul căreia lucrătorul mobil/conducătorul auto independent nu este nevoit să rămână la locul său de muncă, dar trebuie să fie disponibil pentru a răspunde oricăror eventuale solicitări de a relua lucrul. Aceste perioade de disponibilitate includ perioadele în care lucrătorul mobil/conducătorul auto independent însoţeşte vehiculul în timpul transportului cu feribotul sau cu trenul, precum şi perioadele de aşteptare în punctele de trecere a frontierei şi cele impuse de restricţiile de circulaţie. Perioadele de disponibilitate şi durata lor preconizată trebuie să fie cunoscute dinainte de către lucrătorul mobil/conducătorul auto independent, fie înainte de plecarea în cursă, fie înainte de începerea perioadei în cauză. în cazul celor care conduc un vehicul în echipă, perioada petrecută stând lângă şofer sau în cuşetă în timp ce vehiculul este în mişcare este considerată perioadă de disponibilitate;"

Asa cum e formulata "disponibilitatea" se deduce ca e asimilata cu o pauza, desi nu e.( pt a raspunde oricaror solicitari de rencepere a lucrului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Din ceea ce spui tu sxn inteleg ca daca fac pauza 45 min sau fractionata 15 + 30 min nu trebuie sa pun tachograful pe pat? nu cred ca e corect. Am condus in doi soferi la ultima cursa si fara nici o pauza de la Galati la Cluj fiindca tot asa stiam si eu ca daca conduci intercalat nu trebuie pauza dar citind pe forum si vazand atatea opinii de asta am insistat atat de mult pe acest subiect .Si inca o problema care nu pre este inteleasa  Exemplu:

Sau terminat cele 10 ore de condus si mai am 30 de km pana la destinatie . Regulamentul imi permite sa depasesc cele 10 ore cu conditia ca inainte de a ajunge la destinatie sa notez motivul depasirii timpului de condus in foaia de parcurs(Documentul de control)la rubrica schimbari neprevazute( Mentionez ca conduc un autobuz )si pe diagrama.    Am voie sa scot diagrama din tachograf pana la destinatie?    Si era bine daca tot ai facut asa frumos graficele astea trebuia si  cu programul de condus in trei soferi ,fiindca stii ca la cursele lungi se folosesc 3 soferi.- DRUMURI BUNE SI ROTI UMFLATE-

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Eu nu am zis ca nu trebuie pus taho pe pat in pauza.Poate nu m am exprimat corect.Ziceam ca atata timp cat ai cartela sau diagrama ca sofer 2 si esti in dreapta sau dormi, poti asimila acea perioada cu pauza. Bineinteles ca trebuie sa fie o perioada mai lunga de 15 minute, asa cum o definesc ai nostri. In aceasta situatie diagrama sof 2 trebuie sa inreg "timp la dispozitie".

Poti scoate diagrma, daca faci notari pe ea sau daca o schimbi sof 1/sof 2.

Pentru trei soferi n am intalnit inca situatia. Dar e o tema de gandire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

"Asa cum e formulata "disponibilitatea" se deduce ca e asimilata cu o pauza, desi nu e.( pt a raspunde oricaror solicitari de rencepere a lucrului)"

Nici un organ de control, si in lumea asta sint multe,nu iti considera disponibilitatea " pauza "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ORDONANÞÃ nr. 21 din 29 august 2009

pentru modificarea ºi completarea Ordonanþei Guvernului nr. 37/2007 privind

stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere,

pauzele ºi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto ºi utilizarea

aparatelor de înregistrare a activitãþii acestora

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Nici un organ de control, si in lumea asta sint multe,nu iti considera disponibilitatea " pauza "

Se pare ca am starnit o furtuna intr un pahar de apa.

Daca ceea ce afirmi este adevarat( n am fost controlat cat am lucrat in echipaj), atunci spune mi te rog cum procedezi in cazul asta ?

Iti termini programul in port. Te imbarci si traversezi cca 9 ore. La debarcare faci pauza de 9 ore minim ?

Ambele cazuri sunt trecute in "561" la disponibilitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

ORDONANÞÃ nr. 21 din 29 august 2009

pentru modificarea ºi completarea Ordonanþei Guvernului nr. 37/2007 privind

stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere,

pauzele ºi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto ºi utilizarea

aparatelor de înregistrare a activitãþii acestora

Cu ce ma ajuta faptul ca stii care e valoarea amenzilor daca nu stii cum sa iti faci programul.

Iarta ma dar acea ordonanta modifica niste amenzi, nu mi spune ca am gresit la calcule.

Sau trebuie eu ca sofer sa fac raportari ?

Sunt ironic poate, dar da-mi un argument plauzibil pentru faptul ca am gresit in calcule.

Nu vreau sa zic ca e asa cum zic eu neaparat, dar deocamdata n-am intalnit nici un argument care sa ma opreasca sa gandesc asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Am gasit exceptia care-ti da dreptul sa iei ca pauza 45' minute o parte din timpul petrecute langa un sofer care conduce, in echipaj. Este "Nota de orientare nr.2", cazul al treilea, din Legislatia sociala din domeniul transporturilor auto.

O anexez aici in original:

Issue:Recording the travelling time of a driver to a location that is not the usual place for

taking charge or relinquishing of a vehicle in the scope of Regulation (EC) No 561/2006

Article:9 of Regulation (EC) No 561/2006
Approach to be followed:
A driver travelling to a specific place, other than the employer's operating centre, indicated to
him/her by the employer in order to take over and drive a 'tachograph vehicle' is satisfying an
obligation towards his/her employer and therefore he/she does not freely dispose of his/her
time.
Hence, in line with Articles 9(2) and 9(3):
- any time spent by a driver travelling to or from a location, which is not the driver's home or
the employer's operational centre and where the driver is supposed to take over or to leave a
vehicle in the scope of the Regulation, regardless of whether the employer gave instructions
as to when and how to travel or whether that choice was left to the driver, should be recorded
as either 'availability' or 'other work' depending on the Member State's national legislation;
and
- any time spent by a driver drivinga vehicle, which is out of scope of the Regulation, to or
from a location, which isnot the driver's home or the employer's operational centreand
where a driver is supposed to take over or to leave a vehicle which falls within the scope
of the Regulation should be recorded as 'other work'
In the following three cases the time spent travelling can be regarded as 'rest' or 'break'.
The first case is when a driver accompanies a vehicle which is transported by ferry boat or
train. In this case the driver may take his/her rest or break provided that he/she has an access
to a couchette or a bunk (Art. 9.1).
The second case is when a driver is not accompanying a vehicle, but is travelling by train or
ferry to or from a place where he/she will take charge or has relinquished control of a vehicle
within the scope of the Regulation (Art. 9.2) provided that he/she has an access to a couchette
or bunk on that ferry or train.
The third is where a vehicle is manned by more than one driver. When a second crew member
is available for driving when necessary, is sitting next to the driver of the vehicle and is not
actively involved in assisting the driver driving the vehicle, a period of 45 minutes of that
crew member's 'period of availability' can be regarded as 'break'.
There is no differentiation as to the character of the employment contract of the driver. Thus
these rules apply to both permanent drivers and drivers employed by a temporary employment
undertaking hiring out of labour.
For a 'temporary driver' the 'employer's operational centre' means an operational centre of an
undertaking using the services of that driver for its road transport ('user undertaking'), and not
the head office of the 'temporary employment undertaking'.
Comment: European Court of Justice, Case C-76/77 and Case C-297/99
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

  Colegii am vazut ca sunt anumite discutii referitoare la pauza mare,unii zic ca trebuie sa fie de minim 11 ore altii de 9 ore,eu cu colegul am facut numai de 9 ore si nu a zis nimeni nimic,am fost opriti in Polonia,Ungaria,Romania.

  Pana la urma cum e corect?

  Multumesc frumos si drumuri bune. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.