Members oldtrucker Postat Martie 3, 2015 Members Share Postat Martie 3, 2015 cristian , cand iti apare mesajul sitemul scr of line , motorul nu mai este mentinut eletronic in normele de poluare , in ce priveste camionul meu pompa de abblue defecta , il simt mai ,, potent ,, deci si un consum mai mare , mai ales in urban unde ii pot stoarce la maxim puterea , cum nu mai sunt limitat electronic pe poluare .... pana a se defecta de tot pompa , cand aveam nevoie de forta , cum pompa nu facea fata sa mentina poluarea in limite , senzorul posterior informa centrala de control , vedea o valoare mare de poluare si cum nu o putea controla limita electronic , pe mine la 75 /h ..... undeva la 1500 rotatii pe minut . stop stop bip bip ....service etc etc ..... si in acest caz consumul poate urca radical din cauza ca vei circula cu trepte de viteza inferioare si turatiile maxime permise , plus ca turbo va fi in forta constant , si ECU va compensa cu injectia de combustibil . Adevarat intr-un fel . Cand nu mai lucreaza SCR scade puterea deoarece se reduce debitul de motorina ECU cautand sa compenseze cresterea NOx , insa daca folosesti treptele cutiei corect si fara ,,talpa" consumul nu creste... cel putin sesizabil! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Martie 3, 2015 Administrators Share Postat Martie 3, 2015 Poze ... prima poza , sa zicem ca pornesc merg ce merg , .... toate bune, si frumoase pana încep sa am nevoie de forta si evident poluez , camionul detectează ca poluez , si ma limitează la 75 / 76 .Reamintesc ca mie nu îmi functioneaza corect pompa sistemului si când trebuie sa compenseze poluarea nu o face , senzorul posterior detectează ca sistemul nu mentine poluarea si ceva se intampla . Suprasolicita degeaba sistemul si atunci il trece in regim de averie , vede ca orice ar face nu ajunge sa asigure functionare .( in trecut apărea si limitare putere in xx timp ) in loc de 280 cai si raliu ..... 80 ponei si ....plimbare in parc ... Răspunde greu acceleratia , turbo nu mai are suieratul specific si suna mai mult a ,, gol ,, desi am turatie nu obtin cuplu ca atunci limitează si ca sa mentin turatie trebuie sa cobor in trepte . observ si un consum instant mare. opresc undeva si acolo mă întreabă daca vreau sa dezactivez scr -il dau ok si atunci camionul prinde viata , ma anunta ca depasesc limitele de poluare , camionul nemaifiind in limitele e4 si pot sa beneficiez de toata puterea lui din constructie iar de consum nu mai zic ... Creste chiar si gol 2/ 3 litrii in plus in regimul meu de fuga , comparativ cred ca ajung la 330 cai dar repet depasind limitele de exploatare ale e4 .Acum daca camionul sta prost la revizii , filtre infundate , injectoare cu functionare defectuasa , turbo in ,, pioneze , sa nu mai meargă si scr-il si totusi tu sa fi nevoit sa iti faci munca , nationale si tonaj , consumul creste mult mai mult . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Martie 4, 2015 Members Share Postat Martie 4, 2015 Poze ... prima poza , sa zicem ca pornesc merg ce merg , .... toate bune, si frumoase pana încep sa am nevoie de forta si evident poluez , camionul detectează ca poluez , si ma limitează la 75 / 76 .Reamintesc ca mie nu îmi functioneaza corect pompa sistemului si când trebuie sa compenseze poluarea nu o face , senzorul posterior detectează ca sistemul nu mentine poluarea si ceva se intampla . Suprasolicita degeaba sistemul si atunci il trece in regim de averie , vede ca orice ar face nu ajunge sa asigure functionare .( in trecut apărea si limitare putere in xx timp ) in loc de 280 cai si raliu ..... 80 ponei si ....plimbare in parc ... Răspunde greu acceleratia , turbo nu mai are suieratul specific si suna mai mult a ,, gol ,, desi am turatie nu obtin cuplu ca atunci limitează si ca sa mentin turatie trebuie sa cobor in trepte . observ si un consum instant mare. opresc undeva si acolo mă întreabă daca vreau sa dezactivez scr -il dau ok si atunci camionul prinde viata , ma anunta ca depasesc limitele de poluare , camionul nemaifiind in limitele e4 si pot sa beneficiez de toata puterea lui din constructie iar de consum nu mai zic ... Creste chiar si gol 2/ 3 litrii in plus in regimul meu de fuga , comparativ cred ca ajung la 330 cai dar repet depasind limitele de exploatare ale e4 .Acum daca camionul sta prost la revizii , filtre infundate , injectoare cu functionare defectuasa , turbo in ,, pioneze , sa nu mai meargă si scr-il si totusi tu sa fi nevoit sa iti faci munca , nationale si tonaj , consumul creste mult mai mult . Ai EGR? Daca da( si cred ca da) , din cauza aia suna a gol turbo . E bine daca poti dezactiva SCR ( dar cum o faci?) ....asta inseamna ca ECU da drumul la ,,gaz" cu debitul normal ca si cum ai folosi SCR. Daca ai un consum sesizabil , mai mult ca sigur ai probleme cu injectia . Injectoare decalibrate filtre , asa cum zici si tu . Diferenta de debit intre atunci cand lucreaza SCR si atunci cand nu lucreaza , in mod normal este insesizabila , asta la un motor fara probleme . Daca ai motorul ,,pensionar" si bolnav de rapciuga ......aici ai dreptate, consuma si cu mama lui SCR si cu sofer de sofer, chiar si dusa la parintele Argatu. 1850 rpm 90/H ....banuiesc ca nu esti in ultima treapta ! ca daca ai fi in ultima .....ar fi oarece probleme mult mai mari. Daca te afli mai jos ( cu o treapta ) e ceva normal ......produci toxine , consumi la greu ....dar ajungi la descarcat (oricum , in poze , ai dai la guse ...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Martie 4, 2015 Administrators Share Postat Martie 4, 2015 Silviu e un motor de turatie , 7.2 cm3 potolit la 280 cai pentru E4 . E 280 dxi de la Volvo . Probleme turbo / injectoare / filtre si altele nu sunt , doar am zis , pentru cine are , plus scr dezactivat ... 90 km/ h ii atinge la 1850/ 1875 rotatii pe minut , cuplul il da 1450/ 1500 exact pe mijlocul zonei verzi exact unde se plafoneaza in regim averie . Scr-il il dezactivez sau poate ar fi bine spus iau la cunostinta dezactivarea lui , din bord , sistemul vede ca nu se mentine poluarea suprasolicita sistemul fără rezultat si ca sa protejeze sistemul , eventual sa nu mai strice ceva il scoate din functiune si îmi spune ,, sistemul ad-blue scos din serviciu ,, dau ok si merg fără scr , evident poluez si ma anunta in continuare . Cum scr-ul nu mai anunta ecu de valorile poluante ca sa domoleasca injectia sa mentina valorile eu pot beneficia de toata puterea constructiva , o apreciez la 330 cai pentru ca stiu ca e maximul care se poate modifica din parametrii ecu dupa Renault . Cat de consum , in modul raliu al meu .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members TirExpress Postat Iunie 17, 2015 Members Share Postat Iunie 17, 2015 acum am vazut ce a scris toata lumea. teoretic, da. asa este old trucker. am vazut ca stii cum functioneaza si pe ce principiu. dar ideea este ca, prin lege, producatorii de motoare sunt obligati sa programeze in asa fel incat in cazul in care motorul scoate noxe peste limitele legale sa nu mai poata fi utilizat. mai pe romaneste, in programarea ecm-ului este pus un script care efectiv iti da peste bot daca poluezi. si este in functie de ce arma si-a ales fiecare producator. La volvo au ales sa iti dea eroare dupa eroare in bord si sa provoace o comportare aleatoare a motorului, astfel incat sa faca zile negre soferului si sa se opreasca. Iveco, a ales sa taie din putere. MAN ales sa consume de mai bine stai acasa. si tot asa. la asta ma refeream. este acelasi principiu cu senzorul de ulei. un senzor de ulei nu iti modifica nici geoemtria turbinei si nici detonarea in injectoare. o face programul ala smecheras pe care il are ecm-ul. adica... stop masini, hai du-te la pascut ca eu ma opresc. acelasi principiu este folosit si de poluare. nu e vorba nici de mecanica si nici de electrica. este legea care impune chestiile astea. Pentru cei care doresc sa afle mai multe, pot cauta pe internet cum a "reusit" Caterpillar sa iasa de pe piata motoarelor de camioane. tocmai dintr-o istorie ca asta. eu personal mi-am ras ECM-ul si am pus alt program CAT C15, ACERT. Rezultatul a fost ca a consumat mai bine si tragea la panta chiar mai bine decat vechiul model C15, fara ACERT. apropo de turbo, intra turbo in prima secunda, fata de inainte cand parca se gandea "sa intru... sa nu intru...?" Si, Cristian, fuel mapping-ul este foarte important si regleaza si face mult mai multe decat ceea ce spui tu acolo. eu personal m-am jucat cu el, asa ca poti sa imi explici tu de pe internet cat vrei. Si nu lua de buna ce spun eu. Intreaba mai bine pe cei care se ocupa de tunning pentru motoare sau mecanici de racing. si daca tot nu ma crezi, ECM provine de la Electronic Computer Management. Asadar, vorbim de un control electronic sau nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members TirExpress Postat Iunie 17, 2015 Members Share Postat Iunie 17, 2015 Old trucker, imi permit sa te corectez. SCR lucreaza infim doar in plaja de putere mica a motorului, sau mai pe romaneste, cand nu tragi de el. daca pui testerul pe bord si mergi cu camionul incarcat la maxim cu talpa cat incape, o sa vezi cat de ... "putin" lucreaza. si tu si eu am auzit de soferi care se mira ca camionul lui consuma fie mai mult, fie mai putin aditiv de noxe decat al colegului. Depinde de stilul de condus. De altfel, pot sa iti spun daca un sofer merge in economie dupa cat aditiv consuma. Cei care sunt obsedati de consum ar putea confirma treaba asta, au consumuri mic de aditiv. si pana la urma, toate chestiile acestea provin din "profesionalismul" unora dintre noi. Daca tu nu vrei sa iti faci treaba, lasa ca o face ECM-ul in locul tau. Sau mai bine-zis, producatorul de camioane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members xabi Postat Ianuarie 14, 2016 Members Share Postat Ianuarie 14, 2016 la Aquila li s-au imputat soferilor de la 400 l pana la 1200 l , doar pentru ca firmei nu i-au iesit calculele . dar nu au spus ca s-a platit amenda ca iesind de la incarcare in DE Dusseldorf sau cantarit camioanele si sau gasit mari diferente de tonaj si chiar de peste 10 tone fata de inscrisurile in foaia CMR . Si binenteles cine sa suporte diferentele de consum ? firma nu pierde , nu-si permite asa ceva , insa soferii au de unde . Ce ,, strada mea ,, ! firma tre sa-si respecte blazonul .- aici vezi ce scuza a gasit patronul italian cu nikname -ul '' strada mea '' ce a intervenit sa-si acuze fostul sofer care ia oprit salariul doar pentru ca junghiul de camion sa oprit pe o str. in rampa de 15% . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members xabi Postat Ianuarie 14, 2016 Members Share Postat Ianuarie 14, 2016 Soferi Aquila - YouTube , si nu numai , 52 min dureaza , tre sa ai rabdare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.