Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
PaulBV

IFPTR Raspunde

Recommended Posts

Dragi colegi,

Pentru orice nelamurire/intrebare/curiozitate legata de domeniul transporturilor rutiere, va invitam sa ne scrieti un mesaj si noi va vom raspunde cat mai rapid cu putinta. Va asteptam!

Cu stima si prietenie,

Dascalu Paul-Cristian

www.ifptr.ro

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

hai sa verificam, am doua intrebari !

1-cate programe de condus poate  face un conducator auto profesionist intr-o saptamana  ???

2-acelasi conducator auto poate face doar pauze saptamanale reduse (sa zicem35 de ore) consecutive ?

  daca da , cum ?

  daca nu , de ce ?

asteptam cu interes raspunsurile.

rog  frumos ceilalti useri sa se abtina de la comentarii.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Dupa cel mult 6 perioade de conducere conducatorul auto trebuie sa-si ia obligatoriu o perioada de odihna saptamanala (normala/redusa)

2. Pe parcursul a 2 saptamani consecutive un conducator auto trebuie sa se odihneasca cel putin 2 perioade de odihna saptamanala normala sau una normala si una redusa de cel putin 24 de ore...deci nu.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

imi pare rau, dar nu aceste raspunsuri le asteptam !

sunt totala gresite !

asta inseamna ca nu cunoasteti legislatia in vigoare.

acum am sa rog ceilalti useri sa va demonstreze ca gresiti grav !

care din soferi poate da un raspuns pertinent la intrebarile puse de mine ?

inclusiv cu argumente legale ( lege, articol, aliniat) !

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

acum am sa rog ceilalti useri sa va demonstreze ca gresiti grav !

care din soferi poate da un raspuns pertinent la intrebarile puse de mine ?

inclusiv cu argumente legale ( lege, articol, aliniat) !

  pot sa raspund ? :D :D :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Scriu de pe alt user pentru ca cel de pe care am postat prima data a fost blocat

2.Inteleg cu termenul de "perioade de conducere" poate fi vag/interpretabil/posibil eronat si da, stiu ca textual in 561 se precizeaza ca perioada de odihna saptamanala vine dupa 6 intervale de 24 de ore...ca durata...pe acest site la "http://www.soferii.ro/program_conducere.html" mai este subliniata idee de cuvantul "zilnica" ..perioade de conducere zilnica...insa nu asta a fost ideea

Am vrut ca prin aceasta postare sa creez un liant intre comunitatea dumneavoastra si un centru de formare profesionala , dezinteresat si fara alte lucruri la mijloc. Stiu ca facand o astfel de legatura toata lumea are de invatat/castigat.

Nu am inteles pana la urma de unde atata ostilitate ,pentru ca nimeni nu a venit sa se impuna ca o autoritate indiscutabila.

Daca doriti sa dati curs invitatiei , va vom informa cu draga inima insa daca doriti sa cautati nod in papura si sa priviti aceasta initiativa ca fiind un mod de suprimare a ceea ce ati dobandit in experienta,imi pare rau dar nu vom putea conlucra.

In speranta ca vom putea lega o colaborare benefica, va urez toate cele bune.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu este nimeni ostil cu dvs , dar va puteati exprima aceasta doleanta de la inceput ...vreau sa coloaboram ,etc,etc..., dar era cu totul altceva acolo, un anunt publicitar si cam atit .

Vreti publicitate  trebuie sa platiti pentru asta , vreti o colaborare cu noi , mai stam de vorba.....poate obtinem si o reducere  pentru membri forumului .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Dupa cel mult 6 perioade de conducere conducatorul auto trebuie sa-si ia obligatoriu o perioada de odihna saptamanala (normala/redusa)

Asta pentru AETR , pe cand legile UE zic ,  citez : O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă .

Pentru o colaborare , personal ,  pe langa cea legata de acest subiect , as propune :  http://www.soferii.ro/Forum/index.php/topic,8648.0.html

ps : cand se fac angajari la minister va rog sa ma anuntati !!  ;) ;)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu apreciez faptul ca este interesat de discutiile noastre un formator din cadrul IFPTR - ului.

Pe langa faptul ca e interesat si-a declarat si disponibilitatea de a raspunde intrebarilor noastre. Chiar si-a facut un cont pe acest forum. E interesant  si constructiv sa vedem si punctul de vedere a cuiva care se supune, ca si meserie, tematicii si programei de invatamant a guvernantilor nostri.

Sunt convins ca sunt mult mai multi altii care stau in umbra, citesc si se documenteaza din discutiile noastre fara a interveni.Si fara a crea ceva constructiv.

Pe de alta parte, nu cred ca a purta discutiile pe facebook sunt mai constructive decat aici.

Ca suntem putin mai "ostili" poate ca nu se inseala dar cam mult ne-au tratat cu indiferenta structurile statului sau chiar institutiile private subordonate ale ministerului transporturilor. O fi un fel de reflex de autoconservare cand auzim de nume din astea sonore, care ne iau banii, timpul liber si chiar si cel de munca in deradere.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc si eu pentru faptul ca ati apreciat aceasta incercare. Eu personal am tot interesul in a creea o legatura constructiva in acest sens, pentru ca prapastia , in tot acesti ani, s-a adancit. Formarea profesionala a ajuns un "necesar" problematic si fara substanta...Pe scurt..omul da banii..face cateva chestionare, ia examenul si apoi la revedere. Patronatele sunt indiferente si exagerate, pana la/peste limita legalitatii in a calari angajatul si uite asa s-a ajuns la situatia in care ne aflam.

Initiativa cu facebook-ul a venit doar din dorinta de a raspunde dedicat si punctual intrebarilor/necesitatilor fiecarei persoane in parte..si mai mult, de a da ocazia si altor persoane din cadrul IFPTR-ului (care nu au cont pe acest forum.) de a contribui. Eu, personal, doresc sa incheg o legatura consistenta.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu vreau sa cred ca va fi o colaborare fructuoasa pentru ambele parti.

Cat despre facebook ce sa zic ?

As prefera sa se poarte discutiile aici pe forum unde le mai putem urmari si daca nu  suntem online cateva zile.

Pe facebook te mai iei cu una alta si pierzi sirul.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut ca prin aceasta postare sa creez un liant intre comunitatea dumneavoastra si un centru de formare profesionala , dezinteresat si fara alte lucruri la mijloc. Stiu ca facand o astfel de legatura toata lumea are de invatat/castigat.      Cata bunavointa....!!!! :( :( :

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

laudabila si sper ca si sincera initiativa, iar putina reclama nu strica nimanui. dar ca fost elev al institutului, as prefera un pic de ordine in "curtea" voastra:

-prezenta la cursuri obligatorie pentru un minim de ore,

-o programa un pic mai riguroasa

-formatori un pic mai dedicati si competenti.

Sa nu uitam ca scopul este de a invata o parte a unei meserii destul de complexe, si nu doar promovarea unui examen peste 3-4 zile. Examenul trece, te bucuri ca l-ai luat, dar apoi iesi pe strada cu suficiente lacune ca sa faci o dandana suficient de mare, ca sa nu mai zic de faptul ca ce nu inveti si aplici te mai costa odata, si destul de usturator la prima intalnire cu angajatii ARR. Si la a 2, 3, 4,... pana inveti tot ce nu s-a insistat la institut. Scuze de atac, dar nu mi-a placut de loc cand la 2 intrebari adresate formatorilor, acestia mi-au raspuns: ai manualul, cauta pe net legislatia, si te lamuresti. daca nu, o sa vezi cum fac colegii, cand te angajezi. Autodidact e bine sa fii, dar nu sa ti se impuna de la o scoala pe care o platesti.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Dupa cel mult 6 perioade de conducere conducatorul auto trebuie sa-si ia obligatoriu o perioada de odihna saptamanala (normala/redusa)

2. Pe parcursul a 2 saptamani consecutive un conducator auto trebuie sa se odihneasca cel putin 2 perioade de odihna saptamanala normala sau una normala si una redusa de cel putin 24 de ore...deci nu.

Din pacate nu sunteti singurul formator care faceti aceasta confuzie!Urmarea confuziilor dumneavoastra si a altor formatori se vede in sutele de amenzi incasate de soferii formati in astfel de centre.Ar fi ideala o colaborare,dar intai de toate,cred ca ar fi bine sa va pregatiti dumneavoastra temeinic,in ceia ce priveste legislatia in vigoare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

eu, in continuare nu inteleg exact la ce faceti referire. Cred ca partea cu 24 de ore am lamurit-o,dar va rog fiti putin mai specific si spuneti anume la ce va referiti.

diferenta intre aetr si conveniul ue !!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

salut am si eu o nelamurire„durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei

perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o

perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal;e este legal ca sa o duc la 15 ore???!!.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Paul, daca te referi la programul de conducere de pe siteul "soferii.ro",iti pot spune ca afost facut doar de exemplificare grosiera a celor 6 perioade de munca intr-o saptamana sau a programului zilnic Nu s-a intrat prea mult in detalii la momentul construirii site-ului.

Intradevar e nevoie de o innoire a informatiilor de pe site.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Paul, forumul soferii.ro vine si ca un raspuns in urma lacunelor cu care ies soferii din scolile pe care le platesc. Din pacate ne chinuim aici sa-i invatam gratis pe colegii nostri ceea ce ar fi trebuit sa-i invatati dumneavoastra. Din cate vad domnul Radu Tiberiu a avut o experienta nu prea placuta chiar cu firma pe care o reprezentati aici. Eu am facut atestatele la o alta scoala si de asemenea am iesit de acolo cu lacune foarte mari. Nu pantru ca nu mi-am dat interesul ci pentru ca scoala nu si-a dat interesul. Din contra, ni se spunea sa nu ne facem probleme pentru ca la examen vor fi profesorii cu noi. Si asa a si fost. Mi-am facut examenul singur (am invatat doar chestionarele, n-am avut altceva ce sa invat), dar multor altor colegi le-a fost suflat tot examenul. Nu pot fi de acord cu asa ceva.

Incercati sa aduceti in discutie in cadrul IFPTR-ului corectarea greselilor de atitudine si actualizarea cunostintelor profesorilor daca doriti o colaborare. Nu cred ca poate fi vorba de o colaborare atata timp cat soferii fie ca isi iau amenzi, fie ca sunt ineficienti datorita necunoasterii legii. Da, chiar vrem soferi picati la examene atunci cand nu isi iau meseria in serios.

Pana la urma scoala mea de atestate a fost defapt forumul soferii.ro

Am sa va mai pun si eu o intrebare: ce sa-i spun patronului cand imi da sa fac o cursa de 1000km in 24 de ore?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

salut am si eu o nelamurire„durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei

perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o

perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal;e este legal ca sa o duc la 15 ore???!!.

In conditii optime,perioada de odihna poate fi redusa la 9 ore..din 24 scazand 9 mai raman 15 ore, din care maxim 10 ore condus (in conditiile in care este posibil ca program anterior)  , celelate 5 pot fi "alte activitati".

Nu este legal sub nicio forma sa conduci 15 ore.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Paul, forumul soferii.ro vine si ca un raspuns in urma lacunelor cu care ies soferii din scolile pe care le platesc. Din pacate ne chinuim aici sa-i invatam gratis pe colegii nostri ceea ce ar fi trebuit sa-i invatati dumneavoastra. Din cate vad domnul Radu Tiberiu a avut o experienta nu prea placuta chiar cu firma pe care o reprezentati aici. Eu am facut atestatele la o alta scoala si de asemenea am iesit de acolo cu lacune foarte mari. Nu pantru ca nu mi-am dat interesul ci pentru ca scoala nu si-a dat interesul. Din contra, ni se spunea sa nu ne facem probleme pentru ca la examen vor fi profesorii cu noi. Si asa a si fost. Mi-am facut examenul singur (am invatat doar chestionarele, n-am avut altceva ce sa invat), dar multor altor colegi le-a fost suflat tot examenul. Nu pot fi de acord cu asa ceva.

Incercati sa aduceti in discutie in cadrul IFPTR-ului corectarea greselilor de atitudine si actualizarea cunostintelor profesorilor daca doriti o colaborare. Nu cred ca poate fi vorba de o colaborare atata timp cat soferii fie ca isi iau amenzi, fie ca sunt ineficienti datorita necunoasterii legii. Da, chiar vrem soferi picati la examene atunci cand nu isi iau meseria in serios.

Pana la urma scoala mea de atestate a fost defapt forumul soferii.ro

Am sa va mai pun si eu o intrebare: ce sa-i spun patronului cand imi da sa fac o cursa de 1000km in 24 de ore?

Prima data raspund la intrebare . Daca vorbim de vestul europei si in conditii  pur teoretice...incepi programul la ora 0.01 ,conduci 10 ore ..900 km (in conditii iarasi pur teoretice) odihna de 9 ore si la 7 seara incepi noul program... pentru a-ti termina cursa.. daca am inteles bine intrebarea...eu nu zic ca real ar fi posibil sa faci asa ceva.

Apoi prima problema...este neprofesional sa arunc vina de colo-colo si nu pot vorbi decat in numele meu. Ideea principala este ca s-au autorizat un numar incredibil de mare de centre de formare , iar fiecare a venit cu o pila,o relatie , un interes. Fiecare stia pe cineva de la minister sau asa mai departe si s-a creat urmatoarea situatie...s-au autorizat centre cu lectori nepregatiti sau pregatiti insuficient, fara baze materiale solide sau mai deloc..scolarizarea s-a facut, acolo unde s-a facut strict bazata pe promovarea examenului (teste) sau ajutoare la examen...marea majoritate a cursantilor (nu numai soferi,ci si persoane desemnate) veneau presati de timp si lipsiti de interes in acumularea de cunostinte...vroiau doar sa ia examenul..Centrele care au continuat sa puna accent pe pregatire au pierdut pentru ca erau altele care "garantau" promovarea..si unele care te chemau la ore...eu ce sa zic..este de dorit sa pice cursantii nepregatiti dar concurenta asta neloiala i-a impins pe toti pe un drum care nu are o finalitate foarte fericita.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Paul, sunt mai multe aspecte de discutat.

Bineinteles ca nu se poate scoate o medie de 90. Multe tari au restrictii de circulatie la 80 km/h, dar sunt tolerante ce variaza pe care noi soferii bineinteles ca le folosim la maxim. O viteza medie de 80 km/h este una practica ce se poate obtine. In fine, asta nu este o greseala.

Greseala vine de la faptul ca la un program de 10 ore ati uitat sa includeti doua pauze de 45 de minute, ceea ce inseamna 1:30h in plus. Concluzia e ca putem incepe programul la ora 20:30. Totusi am facut 10 ore de program si daca incepem programul la 20:30 depasim 10 ore de conducere in 24 de ore. E corect?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Paul, sunt mai multe aspecte de discutat.

Bineinteles ca nu se poate scoate o medie de 90. Multe tari au restrictii de circulatie la 80 km/h, dar sunt tolerante ce variaza pe care noi soferii bineinteles ca le folosim la maxim. O viteza medie de 80 km/h este una practica ce se poate obtine. In fine, asta nu este o greseala.

Greseala vine de la faptul ca la un program de 10 ore ati uitat sa includeti doua pauze de 45 de minute, ceea ce inseamna 1:30h in plus. Concluzia e ca putem incepe programul la ora 8:30. Totusi am facut 10 ore de program si daca incepem programul la 8:30 depasim 10 ore de conducere in 24 de ore. E corect?

Corect..am uitat sa includ cele 2 pauze in cazul celor 10 ore... la o viteza medie de 80 de km/ h ...1000 de km pot fi parcursi in 12 ore jumate deci nu pot fi facuti intr-o "zi" de condus..  Insa cu programul incepand la 8.30 practic nu conteaza..pentru ca perioada de conducere zilnica este perioada dintre doua pauze de odihna zilnica si/sau una zilnica si una saptamanala...deci incepi la 8.30 ..ai maxim 10 ore de conducere deci 18.30 plus 1.30..la ora 20.00 faci 9 ore pauza si la 5 dimineata, a doua zi, continui drumul.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.