Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

un mic bussines plan


Postări Recomandate

  • Members

Va prezint un mini - mini bussines plan, si ii rog pe cei care au habar sa-mi aduca argumente mai ales contra.

Se doreste a se infiina o firma de transport international de marfa.

Buget 20.000 euro cash

-cap tractor an fabricatie max. 2004 -E3 (probabil Stralis sau Man): pret 10.000 euro

-service cap tractor: 2.500 euro

-RCA si CASCO 6 luni: 700 euro

-asigurare CMR 100.000 euro: 500 euro

-asigurare licentiere ARR : 63 euro

-2 angajati dintre care unul si manager de transport 0.1 euro/km

-motorina pt. primii 5.000 km: 3000 euro

-vigniete pt 5000 km: 700 euro

-alte cheltuieli.

Contract ferm cu casa de expeditii 1 e/km - 15.000 km lunar

-kilometri efectuati 12 luni: 180.000

-venit anual 180.000 + 20.000(inv. proprie) = 200.000 euro

cheltuieli:

-diesel: 63.000 l/an (cons. de 35%)x 1,7 e => 107.000 euro

-vignete: 20.000 euro

-anvelope iarna: 2.500 euro

-chirie sediu social: 1.800 euro

-asigurari, impozit: 2.500 euro

-contabil: Moka

-revizii camion: 5.000 euro

-cheltuieli cu personalul: 20.000 euro

-alte cheltuieli:1000 euro

Total cheltuieli: 160.000 euro

pare verosimila afacerea?

Tin sa mentionez faptul ca pot intretine firma cu 2 angajati(pe salariul minim) timp de 6 luni fara curse si cum am aratat mai sus pot finanta primul transport.

aaa da, experienta in domeniu limitata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
-kilometri efectuati 12 luni: 180.000

Nu o să faci niciodată 180.000 de km într-un an, aia înseamnă o medie de 500km ZINLNIC!!!... ai pauze de 45 de ore de făcut, weekenduri cu restricții...

-venit anual 180.000 + 20.000(inv. proprie) = 200.000 euro

Investiția inițială nu este venit, e tot o cheltuială...

Contract ferm cu casa de expeditii 1 e/km - 15.000 km lunar

In your dreams... 1,00€/km îți dă, dar după cum zice Map&Guide (care nu prea bate cu realitatea), apoi din ăia 1,00€ dai 16% și la stat, că așa ''trebe''.

Să nu mai spun că prima amendă de peste 1000€ (magnet sau nerespectare program) și ești gata...

Refă planul, cu date mult mai exacte și cel mai important... cu TOATE datele (salarii, comisionul pentru dispecerizare, impozit...). O să-ți ia câteva zile bune ca să pui pe hârtie un plan de bătaie serios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

P.S. Cu doi șoferi da, poți ajunge la km. ăia.

Uite o sugestie de la mine: Caută și identifică toate sursele de cheltuieli (o pană de exemplu te ușurează repede de câteva sute de euro), abia după aceea caută să vezi cât este fiecare... (motorina de exemplu este undeva la 1,25€/L în Luxemburg și 1,65€/L în Italia, deci media este mai mică de 1,7€/L cât ai socotit tu inițial). Marja de eroare o aplici, în procent, la suma cheltuielilor prevăzute...

Contractele cu casele de expediții presupun niște clauze de tot ''rahatul''... un palet îl poți plăti și 30€!!! deci atenție și la astea...

Încercă să-ți faci card de combustibil pe firma ta, e mai complicat puțin dar îți recuperezi tu T.V.A.-ul, nu casa de expediții...

Oricum, baftă și succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ar mai fi ceva. Soferului dai un salar pe care sa se bazeze. Faptul ca speditia nu are km intr-o luna nu e vina lui. El tot in cabina aia a stat si a fost prezent la munca. Plata la km este ilegala daca poate determina soferul sa recurga si la alte metode ilegale.

Un exemplu de plata la km legala: 55 euro la zi, dar daca prin plata la km depasesc suma obtinuta pe zi, mi se achita la km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Întâi spui:

Plata la km este ilegala daca poate determina soferul sa recurga si la alte metode ilegale.

iar mai apoi:

Un exemplu de plata la km legala:

Care din ele este?... ;D;D;D

Cel mai frumos și corect este să-ți plătești oamenii cu un salariu fix. Până la coadă totul se rezumă la flerul tău în a-ți alege omul potrivit pentru volan, dacă e om serios și cinstit nu vor fi probleme pentru nici una din părți.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Ar mai fi ceva. Soferului dai un salar pe care sa se bazeze. Faptul ca speditia nu are km intr-o luna nu e vina lui. El tot in cabina aia a stat si a fost prezent la munca. Plata la km este ilegala daca poate determina soferul sa recurga si la alte metode ilegale.

Un exemplu de plata la km legala: 55 euro la zi, dar daca prin plata la km depasesc suma obtinuta pe zi, mi se achita la km.

mda, o cugetare din putul gandirii...

ti-ai facut un calcul si ti-a dat bine nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Uadiv, adresarea ta personal o consider jignitoare. Dar o voi trece cu vederea de aceasta data...

Acum sa va raspunde amandorura. Inainte sa fi facut afirmatii puteati face 55 x 30 = 1650 euro pe luna care reprezinta defapt un salariu fix (variaza in functie de cate zile are luna). Plata la km va veni doar ca un bonus peste acei bani. Daca se fac km bine, daca nu se fac km tot bine, dar cu siguranta soferul nu va fi fortat sa faca tot felul de giumbuslucuri pentru a-si asigura un trai.

1650/0.17= 9705,8 km. Acest lucru inseamna ca daca soferul face peste 9705,8 km va incepe sa primeasca mai multi bani, in functie de cat a depasit (calculul este pentru un singur sofer pe cabina)

Acum vin eu si te intreb ce siguranta le oferi tu soferilor tai? Ma mai intreb daca acel 0.1 e pentru fiecare sofer in parte sau pentru amandoi; daca se merge pe Romania; daca se merge des cu vaporul; daca sunt curse lungi si deasemenea daca e coletarie. Cei 15000 km sunt garantati in contract, sau ti-au zis cei de la speditie ca iti garanteaza? Ce nu e in contract nu e niciodata garantat si ghici ce: kilometrii negarantati afecteaza prima data soferul.

Daca prima mea postare s-a dorit a fi una neutra, aroganta ta m-a facut sa vin cu ceva intrebari. Sunt sigur ca si ceilalti soferi sunt curiosi si vor raspunde in functie de raspunsurile care ai sa le dai.

Eu da, imi facusem un calcul si mi-a dat bine. Tu ti-ai facut un calcul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cri5tian, tocmai ca intrebarile mele ar trebui sa si le puna si singur la intocmirea acestui plan de afaceri. Acest plan de afaceri nu include suficient profit pentru a acoperi si inerentele pierderi precum o amenda, o explozie si alte defectiuni (cu atat mai mult cu cat este un cap tractor la 10.000 euro din 2004), kilometri care defapt nu au fost garantati etc... Din intretinerea camionului nu se poate taia, altfel se strica si te uiti la stele, din reparatii nici atat, din diesel nu, dar se poate taia din salariul soferului.

Din cate am vazut ati luat in considerare si o amenda pentru magnet. Se ia asa ceva in calcul la intocmirea unui plan de afaceri? Daca da atunci acest plan de afaceri nu poate fi discutat pe acest forum. La exemplul de plata la km care ar putea fi legala se mai adauga si penalizarea soferului de catre firma in cazul in care foloseste magnetul.

Edit: Tocmai am facut un calcul (pentru ca stiu sa calculez domnule Uadiv) si mi-am dat seama ca acei 0.1 sunt defapt pe cabina, adica 0.05/km pentru fiecare sofer. Asta pot spune clar ca e bataie de joc. Eu va invit, in cazul in care mergeti inainte cu acest plan de afaceri, sa va conduceti singur camionul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Omul vrea argumente și sfaturi și tu îi spui cum să-și plătească șoferii ''legal, la km''... hai să fim serioși te rog, te-ai băgat aiurea în discuție și fiindcă ai statutul de moderator de apărat îi dai înainte cu balivernele alea.

Spune-i concret omului ce și cum, cum se face un astfel de plan, de ce trebuie ținut cont... etc, etc. Până la angajatul șoferilor mai e cale lungă, iar tu mai ai puțin și-l faci hoțul, hoților. Nu căutați să vedeți balauri peste tot din cauza propriilor pățanii sau frustrări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

cri5tian, nu sunt baliverne. Dupa cum am spus, prima mea interventie a fost pentru a aduce o anumita problema in discutie. Daca pe urma am venit cu tot restul nu a fost pentru ca sunt moderator si trebuie sa apar ceva ci pentru modul in care mi s-a raspuns ca simplu user. Cand ceva nu va convine nu atacati imediat faptul ca suntem moderatori sau nu. Pe langa moderatori suntem useri si avem dreptul la replica.

Toate "balivernele" mele nu fac altceva decat sa arate punctele slabe ale acestui plan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

in ipoteza prezentata eu nu am spus nimic de magnet! si nu cred ca pot tolera asa ceva.

ca firma sa poata platii >3000 euro pt. cei doi soferi asta inseamna ca trebuie sa si produca macar banii aia nu?, ca sa nu mai discutam ca nu intra nimeni in afeceri ca sa-i tina bine mersi doar pe angajati.

firma nu produce banii? => nu plateste soferii => nu are cu ce plati soferii? => inchide sandrmaua. => inca doi conducatori auto someri! cred ca poti intelege atata, nu? d-le moderator.

in orice caz amuzanta faza cu "platitul legal" :ymapplause:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ca sa poti face un plan de afaceri trebuie sa cunosti legislatia.Daca tu nu cunosti nici macar prevederile legale referitoare la plata soferilor si crezi ca salariul fix tine de dorinta soferului,restul discutiilor sunt irelevante!Sau le poti numi povesti de adormit copii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

da mai, aveti dreptate, bani muuulti soferilor, gata s-a notat.

cunosc si eu legea dialogului social(62/2011), stiu si eu de salariul minim de ramura, le cunosc.

va multumesc d-lor moderatori.

Va intreb un lucru:

dupa toate calculele mele, care probabil sunt prost facute, si care includ fara a se limita la: motorina, taxe, impozite,asigurari(cmr, casco, rca),mentenanta, pene de cauciuc; din 0,9-1 euro/km incasati de la beneficiar raman maxim 0,2 euro firmei. din "astia" 20 de centi cat trebuie sa ia soferul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Se vede ca si tu cunosti legislatia in domeniu domnule uadiv.Dar din auzite.Legea dialogului social se refera la cu totul altceva.Pacat de munca celor care v-au pus la dispozitie,aici pe forum, legislatia in vigoare.Numai ca trebuie ca cineva sa o si citeasca domnule uadiv.Sfatul meu este ca planul de afaceri sa il concepi impreuna cu un contabil bun!Atunci vezi ce dai,cui dai si ce iti ramane!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

prin referirea la legea dialogului social m-am referit la conventia dintre asociatiile patronale si cele sindicale cu privire la salariul minim de ramura(care este obligatoriu in anumite conditii).

bun,moderatori 1 - useri 0 :-t , hai sa discutam strict pe problema expusa.

imi pare rau daca am suparat pe cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
stiu si eu de salariul minim de ramura

Ăla nu mai există de vreo 2 ani deja, la fel cum nu mai există nici salariul minim la nivel național... din păcate.

Întrebarea ta referitoare la ''cât'' ar trebui să dai șoferului... să zicem că sună un pic răutăcioasă. Oricum, așa cum am mai spus, calculele trebuiesc făcute la sânge, plănuite cât mai multe situații urâte (și evident cu soluții de rezervă pentru situațiile respective)... abia atunci poți discuta de salariul șoferului.

Sfatul meu este să-i oferi un salariu de încadrare cât de mare poți tu plus o diurnă zilnică în așa fel încât să te încadrezi în medie sau chiar peste. Condiții clare pentru ambele părți pentru cât mai multe situații posibile, legate de activitatea profesională (aici forumul te poate ajuta), reguli stricte, corecte și mai ales fixe, penalizări și recompense... toate astea, dacă sunt bine gândite, bine înțelese și bine aplicate cel mai probabil că amândoi (și tu și șoferul) veți fi mulțumiți.

''Măsoară de șapte ori și taie odată'' zice o vorbă din bătrâni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Si noua ni s-au incins diodele pe acelasi motiv uadiv.

Concluzia mea este ca un contract pe acei bani sunt putini. Daca ai citi ceea ce am expus, nu doar despre salarii, vei gasi suficiente intrebari (si material util) care sa ti le pui si sa le cauti raspunsuri. Sfatul meu daca vrei sa mergi intr-o afacere de acest gen este sa cauti un contract mai substantial, altfel vei merge pe fir de ata, iar cand ata se va rupe vei ramane fara solutii.

Inca o informatie care ar trebui sa te intereseze este daca se sta mult la incarcari. Unele firme au obiceiul prost sa te cheme inainte de a fi gata marfa, sau sa cheme multe camioane si sa stai la rand. Asta implica pierderea timpilor de condus si pierdere de bani. Reciteste intrebarile mele si vei vedea o buna parte a conditiilor prin care se pot pierde kilometri si bani.

Din pacate secretele businesurilor "marii" patroni le tin ascunse. E dificil sa obtii informatii de la cineva care deja activeaza in acest busines. Eu totusi sper sa apara cineva si sa realizeze ca niste informatii ar fi utile atat pentru cel care incepe cat si pentru cei care activeaza deja, deoarece ar elimina din concurenta neloiala provocata de cei cu putina informatie. Chiar daca cei neinformati vor ajunge la faliment, intotdeauna vor fi altii care sa apara.

Sper sa vina cineva cu informatii mai multe si utile. Bafta. ( inainte de a fi moderatori suntem useri si avem dreptul la replica)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

mersi mult Mit! ai dreptate informatii din interior se obtin greu, fiecare incearca sa-si protejeze bussinesul.

un contract mai substantial este greu de gasit, mai ales daca esti la inceput de drum. Am discutat cu cateva case de expeditii iar plata unui km se invarte in jurul a 1 euro/km (1,1 max), plus ca majoritatea nu-si pierd timpul la discutii mai ales daca inca nu existi ca transportator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Daca acest mic bussines plan este in visele tale de noapte ......este ok .

Cind te trezesti fa ceea ce STII si esti PREGATIT PROFESIONAL sa faci .

Daca nu stii nimic si nu ai nici o pregatire angajeaza-te sofer pe tir.

A face un bussines , chiar si mic, nu inseamna sa ai numai 20 000 euro , si gata .

Acele vremuri au trecut .

.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.