Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Certificat de atestare a activitatilor


Postări Recomandate

  • Administrators
stie cineva ce trebuie bifat pe foaia de concediu ca sa poti pleca din firma fara sa faci pauza de 9 ore ? multumesc !!!

Reg 561, art.9, aliniatele 2 si 3 zice asa :

(2) Perioada de timp necesară conducătorului auto pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reședință a conducătorului auto, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto, nu se consideră repaus sau pauză, cu excepția cazului în care conducătorul auto se află pe un feribot sau în tren și are acces la o cușetă.

(3) Perioada de timp necesară conducătorului auto ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reședință al conducătorului auto, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto, se consideră altă muncă

ce zici, te descurci acum ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Va salut!

Cine cunoaste mai bine si poate sa-mi spuna si mie cum se face cu foaia de concediu si cu respectarea programului AETR in acelasi timp. Spre exemplu: Merg (conduc) cu cardul in echipaj din Barcelona pana in Venetia, cobor in Venetia si urc intr-un autocar ca pasager pana in Romania. Ajuns in Romania la Arad. Aici pot baga cardul in tahograful unei alte masini sa plec la Constanta?

In cazul de fata in foaia de concediu, trebuie mentionata depladarea mea ca pasager din Venetia la Arad, dovedita cu biletul de autocar, + 9h pauza de odihna inainte de plecarea in cursa Arad - Constanta...? sau cum? altcineva mi-a spus ca nu am voie sa bag cadrul mai devreme de 45h de la scoaterea din tahograf daca l-am scos in Italia si urmeaza sa-l bag intr-o alta tara, in cazul de fata Romania. Astept un raspuns. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@mariomar intrebarea ta este irelevanta.Nu cred ca cineva intelege ce vrei sa afli.Ce activitate ai prestat inainte de plecarea in cursa?@Ro Volvo in acest moment.in U.E. sunt respectate 2 regulamente,respectiv Reg.561 si Reg 3821 si 6 note de orientare.Normele AETR au fost abrogate.Raspunsul la intrebarea ta il gasesti in mesajul postat de Gongy un pic mai sus.Sfatul meu insa este,sa citesti macar in fuga aceste 2 regulamente,astfel incat sa ai cunostintele minime despre legislatia in vigoare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Moderators
e corect colegule

De unde știi că este corect?

Iar pentru inițiatorul topicului, răspunsul este că-ți trebuie doar documentul de atestare al activității, care la rândul lui va fi întocmit pentru toată perioada de timp cât nu ai fost în cabină până în momentul reînceperii activității (ora și minutul). Deci nu, nu trebuie (adică nu este obligatoriu). Evident, tu poți reîncepe activitatea direct cu o pauză de 9h, de 11h de cât vrei tu până la urmă, dar legal nu ești obligat, foaia de concediu ar trebui să acopere tot timpul ''lipsă''.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Dupa o pauza(vacanta) de 1,2,sau 3 saptamani, la preluarea masinii trebuie inceput programul cu o pauza de minim 9 ore cu cardul in tahograf ?

intai de toate hai sa facem diferenta dintre pauza si concediu / vacanta .......

dupa , de unde se face preluarea camionului ? in functie de asta vei vedea ca-ti vor trebuii si una si alta , una , sau nimic , ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

buna ziua . am o nelamurire. daca las camionul in curtea firmei 3 zile pe pauza cu cartela in tahograf, ma duc acasa pe jos si nu conduc nici o masina in aceste 3 zile. la plecare pe foaie de concediu ce bifez?? (am tot citit peste tot si apar contradictii) eu zic ca sofer disponibil ar fi corect, iar ora trebuie sa fie cu 9 ore mai putin fata de cea in care plec??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Buna,

am si eu o intrebare legat de concediu si anume:

-spre exemplu eu dupa doua saptamani de concediu trebuie sa iau camionul din franta si nu am posibilitatea sa trec pe la firma sa iau foaia de concediu,este ceva ilegalitate daca introduc datele manual in tahograf??

personal nu cred dar nu sant convins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Trebuie să-ți faci o posibilitate să ajungi, legea nu se aplică în funcție de cheremul nostru și nici în modul economic. Tu, după concediu, ai nevoie în primul rând de ordinul de deplasare, apoi de documentul de atestare a activităților și ulterior, înscrieri manuale ale activităților (în funcție de modul/momentul deplasării pentru preluarea mașinii).

Mai ales că vorbim de Franța...

P.S. De ce nu crezi tu că este ilegalitate?!?... Tu ai fost în concediu și vrei să folosești opțiunea aparatului de introducere manuală a datelor și să declari că ai fost în cabină, în alea 2 săptămâni, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Hai să-ți scriu aici ce ai de făcut:

La terminarea concediului te prezinți la sediul firmei. Acolo ți se completează un document de atestare a activităților pentru perioada de concediu (din ziua..., ora... până în ziua..., ora...). Din acel moment, pe spatele unei diagrame sau al unui imprimat din taho, notezi manual activitățile până ajungi la camion. Ai spus că mergi cu bus... atunci notezi cu ''alte activități'' cât ești la volan și ''timp la dispoziție'' cât conduce alt coleg. Presupun că în maxim 15h ajungi la camion... noh, odată ajuns, bagi cardul și completezi manual aceste ultime 15h, apoi faci pauză de 9h și gata... ești revenit la muncă (înregistrările manuale + foaia de concediu le ții cu tine).

Cum am spus și pe chat... ești liber să nu mă crezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut . o intrebare... Daca pana astazi la ora 16.00 conduc un autovehicul exceptat de la reg. 561/2006 si am certificat de activitate ,bifata casuta 17,si maine la ora 5.00 am o cursa in alta localitate, cum justific repausul efectuat pana la ora plecarii daca in acest timp lucreaza colegul meu cu masina,asadar, neputand folosi diagrama tahograf pentru a-mi inregistra repausul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Salut . o intrebare... Daca pana astazi la ora 16.00 conduc un autovehicul exceptat de la reg. 561/2006 si am certificat de activitate ,bifata casuta 17,si maine la ora 5.00 am o cursa in alta localitate, cum justific repausul efectuat pana la ora plecarii daca in acest timp lucreaza colegul meu cu masina,asadar, neputand folosi diagrama tahograf pentru a-mi inregistra repausul.

articolul 15 regulementul 3821 ce . lectura placuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am inteles ca;Atunci când conducătorul auto este în imposibilitate de a folosi

aparatura montată la bordul vehiculului ca urmare a faptului că nu se

află în vehicul, perioadele de timp indicate la alineatul (3) liniuța a doua

literele (B), © și (d):

(a) în cazul în care vehiculul este echipat cu un aparat de înregistrare în

conformitate cu anexa I, se înscriu pe foaia de înregistrare manual,

automat sau în orice alt fel, lizibil și fără a murdări foaia......ca si in cazul meu.

Dar daca am inregistrat manual pe verso diagramei repausul de 9 sau 11 ore diagrama introdusa la ora plecarii,o mai pot tine in tahograf 24 de ore ? sau trebuie schimbata cu 9/11ore inainte .. ? (scazand repausul inregistrat manual)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...
  • Members

Salut.am o nelamurire cu aceste foi de liber sau de alte munci.Am lucrat in echipaj am terminat cele 21 de ore am luat o pauza de 24 de ore si am scos cardul din aparat.De cind trebuie facuta alta foaie de liber de cind am scos cardul din aparat sau de cind am incheiat activitatea?Intre timp am lucrat pe 3,5 t.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
  • Members

Nu se mai folosesc foile de concediu.

Va trebui ca 'pauzele' sa le evidentiati pe diagrame pentru cei cu analogic si prin setarea din tahograf digital pentru cei cu card.

 

Un mic ajutor:

 

http://ro.bursatransport.com/info/article/despre-perioadele-de-concediu-si-tahografe/401.html

 

Cu multumiri din partea mea, realizatorului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

nenea toader...exista ...legea 165 /2014 articolul 34 intrat in vigoare cu aplicare din data de 2 martie...ceva colegi au postat si pe forumul nostru legea si informatiile...trebuie numai rabdare sa cauti..uitate de exemplu la utile sau codul rutier...bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.