Administrators Mario Bandit Postat Noiembrie 5, 2013 Administrators Share Postat Noiembrie 5, 2013 din cate cunosc ,,,masinile noi duse de la fabrica la cumparator,de la vanzator la cumparator sant exceptate de la reg 561,,,nu au tahograf omolagat si daca au nu este valabil ca masina nu=i apartine vanzatorului ,,,ci cumparatorului ...si acesta nu poate face licenta,verificare taho pe o masina care a cumparato dar nu este inregistrata,imatriculata in ro,,,deci ....se poate conduce non stop....atentie ,,,,nu se poate transporta nici o marfa gresit !! tahograful la un camion nou scos din fabrica este instalat si calibrat de un service intern , deci perfect functionabil , cu o exceptie privind numarul de inmatriculare , dupa cum e firesc acesta se pune dupa inscrierea definitiva in registru auto , cat timp circuli cu numere provizorii acestea nu vor aparea si nici nu se cer . la fel , la utilizarea unor numere provizorii la o cumparare , atat timp cat esti nevoit sa parcurgi o distanta pana la domiciliu si nu se poate opera in sistem decat in service autorizat , si pentru a scapa de o operatie costisitoare , de durata si complicata in cazul strainilor , se evita , dupa inscrierea in registru national rutier se cere si prezenta noului numar de inmatriculare in memoria tahografului . Articolul 3 Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de: (a) vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei nedepăşind 50 km; ( vehicule a căror viteză maximă autorizată nu depăşeşte 40 km/h; © vehicule utilizate de serviciile forţelor armate, de serviciile protecţiei civile, de pompieri şi forţele responsabile cu menţinerea ordinii publice sau închiriate de acestea fără conducător auto, atunci când transportul intră în atribuţiile proprii ale acestor servicii şi se efectuează sub controlul acestora; (d) vehicule, inclusiv cele utilizate pentru transportul necomercial de ajutor umanitar, utilizate în situaţii de urgenţă sau în operaţiuni de salvare; (e) vehicule specializate folosite în misiuni medicale; (f) vehicule specializate pentru depanări care acţionează pe o rază de 100 km de la baza de staţionare; (g) vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere, precum şi vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie; (h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depăşească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale; (i) vehicule comerciale, care au caracter istoric, în conformitate cu legislaţia statului membru în care sunt conduse, şi care sunt utilizate pentru transportul de călători sau de mărfuri în scopuri necomerciale Articolul 4 În sensul prezentului regulament, se înţelege prin: (a) „transport rutier”: orice deplasare efectuată, în totalitate sau parţial, pe drumurile deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Noiembrie 6, 2013 Members Share Postat Noiembrie 6, 2013 1....vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie,,,,adica nu au fost imatriculate 2 folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor ,,,,nu transporta marfa si nici calatori 3 ,,,,ce nr de imatriculare apare pe card la o masina noua 4,,,,daca tahograful nu are verificare de catre institutile autorizate cum poti baga un card in el voi faceti cum vreti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lkw_daniel Postat Noiembrie 6, 2013 Members Share Postat Noiembrie 6, 2013 1....vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie,,,,adica nu au fost imatriculate2 folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor ,,,,nu transporta marfa si nici calatori 3 ,,,,ce nr de imatriculare apare pe card la o masina noua 4,,,,daca tahograful nu are verificare de catre institutile autorizate cum poti baga un card in el voi faceti cum vreti Nimic personal virgil Facem legal, sau macar incercam să dăm sfaturi legale. Ceea ce ai dat tu copy-paste sânt ideii de condus de 'parcare' Postează si o lege aliniat in sensul a ceea ve susții Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Bogdan_ton Postat Noiembrie 28, 2013 Members Share Postat Noiembrie 28, 2013 Eu am o alta problema. Vreau sa aduc un camion SH din Olanda iar vanzatorul insista sa imi faca numere provizorii de Austria (duble la pret fata de nr de Germania) sustinand ca au fost probleme cu numerele de Germania la vecinii Unguri. Cum ca nu ar fi recunoscuta asigurarea samd... Poate cineva s ama lamureasca in problema? Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members forumistu' Postat Noiembrie 30, 2013 Members Share Postat Noiembrie 30, 2013 Pai sa ti faca de Olanda si nu vor fi probleme,daca nu vrea,ceva imi spune ca acel camion are alta provenienta,de exemplu Spania,care sunt destul de usor de depistat si e bine sa fie evitate stiind faptul ca au dat rar magnetul jos...Cam greu daca nu imposibil cu varianta Austria,cele albastre sunt numere de service,le primesti doar de la o firma austriaca... Cele galbene de Germania nu sunt valabile,cele rosii nu le poti primi fara Tuv. Numere de Belgia iar nu primesti fara inspectie pentru vanzare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cabbie99 Postat Iunie 17, 2014 Members Share Postat Iunie 17, 2014 Pe scurt: Am adus un camion din Germania pana in Romania.M-am intalnit la Nickelsdorf cu un coleg ce parea avea multe milioane de kilometrii care s-a mirat de urmatoarea problema:ce faci domne?aduci camion cu numere de zoll cu cardul in tahograf? Eu sincer am ramas mut si i-am cerut elegant explicatii .El nu si nu ,nu trebuie domne sa conduci cu cardul inauntru,ca nu bate cardul tau cu ce face tahograful.Normal tahograful imprima datele de la XXX Gmbh,nu firma unde lucrez eu. Acum avand in vedere la cati povestitori intalnim prin parcari astept o parere avizata despre cum trebuia procedat.Totul a decurs cu bine pana la destinatie insa ceea ce spune colegul acela avea umpic de logica ilegala :D Daca nu am postat bine rog un moderator sa-l mute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iunie 17, 2014 Administrators Share Postat Iunie 17, 2014 Ha ha ha ha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costea teodor Postat Iunie 17, 2014 Members Share Postat Iunie 17, 2014 2035 postari, normal ca rade de tine, cum poti sa conduci fara card in aparat, gmbh scrie pe tacho vechi , dar tu ai factura, singura exceptie trasa de ureche, masina noua,0 km, tachografu necalibrat, neomologat, altfel cardu in aparat, ca respecti tu ca sofer aceleasi lege ca mine.sa nu gresesc acest topic a mai fost disc de vreo doua ori parca.nu erai d-voastra cel care cu doua postari in urma cereai 23oo euro net, pentru ca erai pregatit, dotat, calificat, si mancai regulamentu pe pita (vb ardeleanului).asta e toata lumea are atestat ca e 100 euro, eftin, d-le. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cabbie99 Postat Iunie 17, 2014 Members Share Postat Iunie 17, 2014 ma bucur ca am ajuns vedeta cu un salariu cerut si nu am dat 100 de euro pe atestat am dat mai putin si da recunosc ca nu sunt profesor de legislatie si da ma mir cand dau de soferi cu sute de mii de km care spun bazaconii,asta denota un anumit nivel pentru unii si alt nivel pentru altii.Ciudat este faptul ca aveam impresia ca experienta este direct proportionala cu stiinta insa cu siguranta mi se dovedeste contrariul. Si as dori sa vad si eu unde scrie negru pe alb exceptia aia care o ridici cu masina noua,tahograf nasol sau alte motive puerile.Ca poate o sa ma lovesc de exceptia asta vreodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iunie 17, 2014 Administrators Share Postat Iunie 17, 2014 http://postimg.org/image/fhbkacadn/ http://postimg.org/image/s720icr2f/ Radeam de fabula nu de povestitor Povestile astea încep cu găsirea unor scuze pentru mintile dibace de a pacalii legea , daca ar fi trebuit căutată o extrema de optimizare a legii nu ar sării unu in sus , dar de fentat legea suntem primii , asta pe fondul in care organele de control dorm in post . Pe un bon / tichet apare ( printre multe altele ) datele tahografului , fabricantul si firma unde sa făcut prima calibrare ( fabricantii de camioane calibreaza din fabrica ) , după înmatriculare prima verificare si calibrare asociata număr camion sau o verificare periodica / calibrare , cu data si card service si nicidecum firma proprietara . Acum ca nea Gheorghe vede ( exemplu ) Lkw und tahograf Service Munchen Gmbh si el lucrează la firma ,, Cucu ,, Râmnicu Vâlcea si ii e frica de ,, organ ,, ca îl baga la munca la negru e o scuza patetica de a fenta legea . Păcat ca pe lângă amenzi nu se da si o mama de bătaie ca atunci sa vezi cum se învată si se respecta legea . După cumparare , prin numere provizorii se da posibilitatea de a misca pe roti camionul , accesibil tuturor celor care detin actele necesare , o re calibrare cu număr provizoriu ar îngreuna mult birocratia , o paranteza , pe Spania la vehicule industriale nu se dau numerele provizorii fără inspectia tahografului valabila cu scopul ca se va asigura pe durata drumului mersul corect sub incidenta legilor ,păcat ca nu si verifica daca acel tahoograf desi cu valabilitate , încă functioneaza corect si nu a fost alterat . . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cabbie99 Postat Iunie 17, 2014 Members Share Postat Iunie 17, 2014 Merci Mario pentru info si acum vad ca a mai fost un subiect legat de aceasta problema.Oricum am bagat cardul si am mers conform program.Acum m-am luminat dar vad totusi ca au fost ceva discutii si aici indiferent ca au fost baliverne sau nu. ps:Mario,inca astept pe pm raspunsul cu ceea ce te-am intrebat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cadydyu Postat Ianuarie 17, 2015 Members Share Postat Ianuarie 17, 2015 Am o nedumerire legat de faptul ca trebuie sa conduc o basculanta noua inmatriculata pe primarie, are tahograf digital........in acest caz trebuie sa conduc cu cardul in tahograf?....... sau trebuie derogare de la ARR ceva pentru a nu se introduce cardul in tahograf ?.........mentionez ca este folosita doar pe plan local in interiorul localitatii pentru lucrari proprii si apartine primariei deci sub 50 km de locul de garare. Vreau sa stiu cum se aplica legea in acest caz . Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cadydyu Postat Ianuarie 17, 2015 Members Share Postat Ianuarie 17, 2015 CAPITOLUL IV DEROGĂRI Articolul 13 (1) Cu condiţia ca acest lucru să nu aducă atingere obiectivelor prevăzute la articolul 1, fiecare stat membru poate acorda derogări de la articolele 5-9 şi să supună aceste derogări unor condiţii speciale pe propriul teritoriu sau, cu acordul statului interesat, pe teritoriul unui alt stat membru, aplicabile transporturilor efectuate cu următoarele vehicule: (a) vehicule aparţinând autorităţilor publice sau închiriate de a acestea fără conducător pentru efectuarea de transporturi rutiere care nu concurează cu întreprinderile de transport particulare Doar vroiam sa stiu daca aveti cunostinte de asemenea derogari aplicabile la noi in tara. ps=evita scrierea cu albastru sau rosu,se folosesc de ele adminii sau moderatorii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Ianuarie 18, 2015 Moderators Share Postat Ianuarie 18, 2015 trebuie sa conduc o basculanta noua inmatriculata pe primarie, are tahograf digital [...] este folosita doar pe plan local in interiorul localitatii pentru lucrari proprii si apartine primariei deci sub 50 km de locul de garare. iar 561 zice: Articolul 3Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de: (a) vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei nedepăşind 50 km; ( vehicule a căror viteză maximă autorizată nu depăşeşte 40 km/h; © vehicule utilizate de serviciile forţelor armate, de serviciile protecţiei civile, de pompieri şi forţele responsabile cu menţinerea ordinii publice sau închiriate de acestea fără conducător auto, atunci când transportul intră în atribuţiile proprii ale acestor servicii şi se efectuează sub controlul acestora; (d) vehicule, inclusiv cele utilizate pentru transportul necomercial de ajutor umanitar, utilizate în situaţii de urgenţă sau în operaţiuni de salvare; (e) vehicule specializate folosite în misiuni medicale; (f) vehicule specializate pentru depanări care acţionează pe o rază de 100 km de la baza de staţionare; (g) vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere, precum şi vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie; (h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depăşească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale; (i) vehicule comerciale, care au caracter istoric, în conformitate cu legislaţia statului membru în care sunt conduse, şi care sunt utilizate pentru transportul de călători sau de mărfuri în scopuri necomerciale. După cum vezi, nu te încadrezi în excepțiile prevăzute... Mai departe, faci referire la același regulament DAR NU ÎNȚELEGI ceea ce exprimă, adică: [...]efectuarea de transporturi rutiere care nu concurează cu întreprinderile detransport particulare; Te pomenești că o fi singura basculantă înmatriculată în RO?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cadydyu Postat Ianuarie 18, 2015 Members Share Postat Ianuarie 18, 2015 pai nu prea stiu cine nu intelege, am spus ca se face transport doar in cont propriu, nu sintem firma de transport si nu executam transport pentru altii, nu se inchiriaza, deci nu facem concurenta firmelor private, se executa cu ea doar local deszapeziri pe timp de iarna cu lama si imprastiere antiderapant cu sararita montata pe bascula iar vara se foloseste pentru lucrari de asfaltare, etc la drumurile locale. Eu am citat acel articol care face referire la derogari pentru anumite situatii, pe care fiecare stat poate sa le aplice pentru anumite situatii care sint enumerate in lege, chiar daca autovehicolul fiind nou si are tahograf digital montat din fabricatie , asta nu inseamna ca este obligatoriu, exista anumite situatii cind sint exceptii de la legea 561/2006. Pe mine ma interesa daca cineva este in situatia asta si cum procedeaza, cu cardul in tahograf sau fara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Ianuarie 18, 2015 Moderators Share Postat Ianuarie 18, 2015 se face transport doar in cont propriu Transportul în cont propriu NU este același lucru cu transportul necomercial, să fim bine înțeleși. Sunt chestiuni diferite, reglementate diferit... mai interesează-te. nu facem concurenta firmelor private, se executa cu ea doar local deszapeziri pe timp de iarna cu lama si imprastiere antiderapant cu sararita montata pe bascula iar vara se foloseste pentru lucrari de asfaltare, etc la drumurile locale. Te contrazici singur aici, tot din cauză că nu cunoști/înțelegi termenii și situațiile descrise în lege. Activitatea de deszăpezire ESTE o activitate concurentă pentru sectorul privat. chiar daca autovehicolul fiind nou si are tahograf digital montat din fabricatie , asta nu inseamna ca este obligatoriu, exista anumite situatii cind sint exceptii de la legea 561/2006. Eu unul nu știu de nici o excepție, la nivel național, cerută/impusă de statul român. Dacă știi tu vreuna te rog să o împărtășești. Chiar și pentru vehiculele exceptate de la aplicarea reglementărilor există recomandarea ca, în cazul în care există tahograf digital instalat iar șoferul deține cartelă taho, atunci cardul să fie introdus. Tu insiști pe faptul că conduci o autospecială a primăriei și speri ca cineva să-ți spună că nu trebuie card și nici program. S-o crezi tu... nu te încadrezi la nici o excepție prevăzută și nici statul român nu a cerut vreuna, așa că... atenție la timpi și drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Ianuarie 19, 2015 Administrators Share Postat Ianuarie 19, 2015 Cristian el se refera la art 13 din 561/ 2006 ...... Ia vezi se poate încadra pe acolo ?? ?? :D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Giani Grecu Postat Ianuarie 19, 2015 Members Share Postat Ianuarie 19, 2015 Din milioanele alea de km pe care parea sa le aiba la bord colegul de la Nickelsdorf, oare cati erau efectuati pe asfalt ? Sunt pline parcarile de specialisti in cautat miezul din dodoasca. Regulamentul este foarte simplu si clar, cu conditia sa nu incepi sa-l rastalmacesti, reinterpretezi. Trebuie doar cunoscut si respectat, - iar de aici incep problemele. Daca un coleg mai tanar, nimereste in echipaj cu " specialistul " de la Nickelsdorf, putem sa ne inchipuim ce si cum o sa invete, si dupa un timp o sa ajunga si el " specialist ". Vorba colegului Mario Bandit : pacat ca in afara de amenda, nu se aplica si o bataie pentru asa ceva. Drumuri bune si bani multi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Ianuarie 19, 2015 Moderators Share Postat Ianuarie 19, 2015 Cristian el se refera la art 13 din 561/ 2006 ...... Ia vezi se poate încadra pe acolo ?? ?? :D Aproape că se încadrează, dar îi mai rămâne un picioruș afară )))))) O basculantă e o basculantă Mario, ce vorbim aici? P.S. Acuma, știm și noi cum e, omu' lucrează la stat... poate mai prinde și el un ciubuc pe ici colo și îl încurcă taho cu înregistrările din el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Ianuarie 19, 2015 Administrators Share Postat Ianuarie 19, 2015 Eu m-am limitat sa-ti arat la ce se refera cu statul da si statul face , ce ai scris tu mai sus ca esti curios sa vezi ..... Si ca te-am văzu pornit pe treaba si vrei sa-l ajuti , nu ma bag in afacerea voastră .... Am ciubucurile mele :D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Giani Grecu Postat Ianuarie 19, 2015 Members Share Postat Ianuarie 19, 2015 Cadydyu, prima data nu am inteles de ce te incurca pe tine tahograful, avand in vedere scopul pentru care este folosita basculanta. Pe urma am inteles, ciubucul e pe primarie. Trebuie " vopsit " legal cand, cat si pentru ce se foloseste agregatul, iar hartogaria din pix confruntata cu inregistrarile tahografului, poate da cu virgula. Aici iar avem o situatie in care se forteaza reinterpretarea sau rastalmacirea legislatiei in vigoare. De fapt, tu esti interesat de " portita " prin care poti ocoli legea, si daca undeva, la Cracanatii din Deal se procedeaza asa, pentru ca - in conceptia ta - daca exista un precedent, atunci situatia este legala pe principiul si X face la fel. Poate o inmatriculati ca vehicul de transport persoane pentru curse regulate - incercati sa-i faceti o cascarabeta pe ea. Sau vehicul de depanare. Sau mai bine o limitati la 39km/h. Sau vehicul agricol, si primeste numar de inregistrare de la primarie. Sau incercati sa convingeti ISCTR-ul - in caz de control - ca de fapt este scuter mai mare, si voi deszapeziti cu el. Sau de fapt este un atelaj, dar caii sunt bagati sub cabina. Sau ca de fapt voi o impingeti, si atunci se incadreaza la vehicule trase sau impinse cu mana, si atunci nici nu trebuie nici permis, nici atestat. Fira-r ea de viata, si de meserie, si de lege, ca unii dintre noi degeaba se uita prin Europa, ca de vazut nu vad nimic !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Bogdanovidiu87 Postat Februarie 17, 2015 Members Share Postat Februarie 17, 2015 Va rog sa nu sariti repede la criticat... Sunt incepator,am venit in germania sa cumpar o autobasculanta 8x4.am citit toate raspunsurile voastre dar nu am inteles nimic concret.trebuie sau nu trebuie sa folosim tahograf-ul pentru un camion second hand cu numere de zoll pentru a ajunge in tara? Daca ma puteti ajuta si cu cateva sfaturi despre drum, taxe , restrictii. Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Februarie 18, 2015 Administrators Share Postat Februarie 18, 2015 (editat) http://postimg.org/image/fhbkacadn/ http://postimg.org/image/s720icr2f/ Arr zice ca trebuie safolosesti tahograful si sa respecti cu sfintenie timpii de munca si odihna . Personal , iti recomand la fel ,conducerea unui vehicul destinat transportului rutier de mărfuri intra tot ca transport rutier , transport care intra sub incidenta 561/ 2006 si 3821/85 ( in perioada tranzitorie de la 165/2014 ) Editat Februarie 18, 2015 de Mario Bandit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ursu1989 Postat Iunie 9, 2015 Members Share Postat Iunie 9, 2015 (editat) buna ziua colegi, un mic ajutor(lamuriri) va rog firma la care lucrez are de adus din germania 2 camioane de 16t, iar eu voi fi cel care le conduce pana in tara, din care stiu nu sunt obligat sa folosesc cardul tahograf( pentru ca nu e inca omologat) dar trebuie sa respect programul si sa am dovada celor 28 de zile in caz de control. intrebarea e urmatoarea: Am voie sa iau marfa in spate ( gen : o masina, sau bunuri second) daca nu are licenta de transport?? va multumesc Editat Iunie 9, 2015 de cico_3504 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iunie 10, 2015 Administrators Share Postat Iunie 10, 2015 Ha ha , altu cu povestile de parcare , nu e omologat tahograful ?? Ba e , omologat , calibrat , in perioada de valabilitate , drept urmare trebuie sa introduci cardul / diagrama si sa respecti cu sfintenie timpii de munca si odihna . Fara inspectie , calibrare si omologare tahograf nu poti pune in circulatie un camion . 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.