Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Repaus saptamanal normal , in deplasare , la hotel ?


iulian77

Postări Recomandate

  • Administrators

Daniel ( popey ) o sa mă fac ca nu am vazut tampenia aia de teorie si te rog ca pe viitor când te bagi in discutii legislative sa vi cu lectia invatata , litera legii e clara , se precizează ce se poate face , se omite ce nu , bineinteles in conditile descrise

 

pana una alta , francezii isi fac meseria .

post-990-0-73198000-1424657777_thumb.jpg

post-990-0-91799600-1424657787_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Daniel ( popey ) o sa mă fac ca nu am vazut tampenia aia de teorie si te rog ca pe viitor când te bagi in discutii legislative sa vi cu lectia invatata , litera legii e clara , se precizează ce se poate face , se omite ce nu , bineinteles in conditile descrise

 

pana una alta , francezii isi fac meseria .

mario tu ai citit macar "tampenia aia de teorie" a mea , sau doar ai vazut ca nu sunt de acord cu tine si ai inceput sa arunci cu rahat??

unde vezi tu asa de CLAR in Art 8 alin 8 din 561 ca este interzis sa efectuezi in cabina o perioada de repaus saptamanal normala??

nu numai ca nu se specifica clar, dar nici nu se poate deduce printr-un rationament logic corect acest lucru!!!!(vezi : notiuni de logica elementara- o materie care se studia si la scoala intr-un timp)

 

iti prezint mai jos urmatorul text , ca sa vezi ca mai sunt si altii ce gandesc la fel de "tampit" ca mine:

 

"[..]During the last 7 years since Regulation (EC) No 561/2006 of the European Parliament and of the Council on the harmonization of certain social legislation relating to road transport and amending Council Regulations (EEC) No 3821/85 and (EC) No 2135/98 and repealing Council Regulation (EEC) No 3820/85 is in force, there is not any sanctioned driver for taking his regular weekly rest on board of the vehicle and even there is not any driver to whom warning on this occasion was given. This is understandable because there is not any prohibition in the Regulation the regular weekly rest periods to be taken in the vehicle. According to Paragraph 8, art. 8, of Regulation 561/2006,: “Where a driver chooses to do this, daily rest periods and reduced weekly rest periods away from base may be taken in a vehicle, as long as it has suitable sleeping facilities for each driver and the vehicle is stationary.” By analogy where a driver chooses to do this, regular weekly rest periods away from base also may be taken in a vehicle, as long as it has suitable sleeping facilities for each driver and the vehicle is stationary.[..]"

 

este un text dintr-o scrisoare trimisa catre vicepresedintele Comisiei Europene Siim Kallas de catre AEBTRI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

 

pana una alta , francezii isi fac meseria .

isi fac meseria, dar in baza acestor legi care s-au dat in belgia si franta si care interzic sa efectuezi perioada de repaus saptamanal normal in cabina(legi care NU sunt in contradictie cu reg 561, unde  nu se mentioneaza nimic in legatura aceasta posibilitate)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

consider ca am fost destul de clar când am spus , aici vi cu lectiile făcute , nu tâmpenii si basme de parcare .

 

cat de acea scrisoare , suna a daca nu sa amendat in 7 ani de laimplementarea directa a regulamentului ce roast mai are de acum încolo , noi nu vedem scris ca e interzis .

asta e sigur e o asociatie gen ,, cascatii ,, untrr care încearcă sa impresioneze un reprezentant ue cat de chinuiti si abuzati sunt transportatorii .

 

revenind asupra problemei , si chiar te rog prestează atentie, in conditiile prevăzute se pot executa repausuri zilnice si săptămânal reduse , daca se dorea includerea celor normale se specifica acolo .

 

reamintesc ca si regulamentul 3820/ 85 in aetr interzice ambele repausuri săptămânale citez : 7) Perioada zilnică de repaus poate fi luată la bordul vehiculului, dacă acesta este dotat cu cabină de dormit şi este în staţionare!! , daca ne bazam pe necunoasterea termenilor si ne lăsăm impresionati de asociatii care dau comunicate din topor fără a cunoaste legea e normal sa nu vedem sau sa nu intelegem sensul unei probleme .

 

pana la urma ? ce perioade sunt mentionate acolo ca permise ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

Extras din TRACE / Trace transport regulators align control enforcement

Explicații privind Regulamentul (CE) nr. 561/2006 în sprijinul punerii în aplicare armonizate a controalelor rutiere

 

 

 
 " Prin autorizarea începerii unei perioade de repaus săptămânal reduse (24 ore) într-un vehicul echipat în mod corespunzător, regulamentul pare să excludă posibilitatea luării unor perioade de repaus săptămânal normale la bordul unui vehicul. În realitate, această dispoziție este rareori pusă în aplicare având în vedere că regulamentul nu exclude de la această concesie nici perioadele de repaus care cuprind o perioadă de repaus săptămânal redusă plus compensații pentru ultima perioadă de repaus săptămânal redusă. "

 

Deci pina acum toata lumea a stiut aceast lucru , numai ca nu prea a fost luat in seama : Transportatorii vestici nu reprezentau un pericol pentru UE , dar prin introducerea noilor membrii din Est si metodele lor " neortodoxe " de a munci legal , au inceput sa puna in aplicare prevederile legale , care prevederi sint de partea soferului .

Numai ca soferul nostru intelege mai greu acest lucru , vazand aplicarea acestui regulament , recte 561/2006 si legea franceza priviind repausul saptamanal ca pe o amenintare directa , ceea ce este total gresit .

El are indatoriri catre firma angajatoare , dar si drepturi , drepturi care nu sint respectate de catre angajator .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Extras din TRACE / Trace transport regulators align control enforcement

Explicații privind Regulamentul (CE) nr. 561/2006 în sprijinul punerii în aplicare armonizate a controalelor rutiere

 

 

 

 " Prin autorizarea începerii unei perioade de repaus săptămânal reduse (24 ore) într-un vehicul echipat în mod corespunzător, regulamentul pare să excludă posibilitatea luării unor perioade de repaus săptămânal normale la bordul unui vehicul. În realitate, [..] "

 

dex '09

"PĂREÁ, par; vb. II. Intranz. și refl. 1. (Cu valoare de semiauxiliar de modalitate) A da impresia, a crea iluzia; a avea aparența de... ◊ Loc. vb. A-i părea (cuiva) bine = a se bucura. A-i părea (cuiva) rău = a regreta. ◊ Loc. adv. Pare că = parcă1. ◊ Expr. Pe cât se pare = pe cât se vede, pe cât se înțelege. (Rar) (Impers., introduce o propoziție subiectivă) Părea că mă aflam într-un mare oraș. ♦ Intranz. (Rar) A atrage atenția, a impune. 2. A avea impresia, a-și închipui, a crede. ♦ A socoti, a aprecia, a considera, a găsi. 3. A se înșela; a i se năzări. [Var.: (rar) páre vb.III] – Lat. parere. "

 

 

de ce nu au spus clar ca regulamentul exclude posibilitatea efectuarii perioadelor saptamanale de odihna normale in cabina?? de ce au spus "pare sa excluda"??

pentru ca doar pare!! in reg 561 nu exista o astfel de interdictie !! nu exista nimic clar in acest sens!!

 

 

Art 8

(8) În cazul în care un conducător solicită acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi
perioadele de repaus săptămânal reduse departe de baza de staţionare a vehiculului pot fi
efectuate la bordul vehiculului, cu condiţia ca acesta să fie dotat cu cabină de dormit
corespunzătoare şi să fie în staţionare.
 
cum sa deduci dintr-un text de lege in care ti se permite ceva ca iti este interzis altceva, despre care nu se precizeaza nimic?
daca reiesea atat de CLAR de aici interdictia de a face o perioada de odihna saptamanala normala in cabina , de ce au dat alte legi care prevad in mod expres acest lucru?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

legile acelea erau date de foarte mult timp...greseala lor a fost ca cei care le-au facut erau vesteuropeni...cu mentalitatea aferenta...Nu se gindeau ca vor veni esteuropenii si vor intoarce regulamentul pe toate partile pentru a gasi orice chichita si a profita de ea..

Regulamentul a fost conceput si pus in aplicare de oameni care credeau ca toti gindesc corect... 8-x  8-x

Ulterior..Franta ,Belgia...observind ce fac esteuropenii au mai dat inca odata o lege [care era deja data la nivel european ] pentru a spune inca odata NU dormitului in cabina...la ei dormitul e normal acasa   .....nu prin cabina tirului... :^o  :^o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Art. 82. - (1) Semnalul verde permite trecerea

 

Popey , am sa te citez :

 

 

cum sa deduci dintr-un text de lege in care ti se permite ceva ca iti este interzis altceva, despre care nu se precizeaza nimic?

daca reiesea atat de CLAR de aici interdictia de a face o perioada de odihna saptamanala normala in cabina , de ce au dat alte legi care prevad in mod expres acest lucru?

 

Întrebarea este , conform teoriei dumitale , dupa ce scrie in codul rutier , daca nu se specifica clar ca este interzisa trecerea pe rosu , asta înseamnă ca e permis sa treci ca dumneata nu vezi cuvântul interzis si rosu in fraza ? Ironia sortii , cred ca un pitestean circula tot dupa aceasi teorie ca dumneata , ca ma luat in plin eu pe verde el pe rosu .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

 

 [..]daca nu se specifica clar ca este interzisa trecerea pe rosu , asta înseamnă ca e permis sa treci ca dumneata nu vezi cuvântul interzis si rosu in fraza ? Ironia sortii , cred ca un pitestean circula tot dupa aceasi teorie ca dumneata , ca ma luat in plin eu pe verde el pe rosu .

bineinteles ca daca nu ar fi specificat ca este interzisa trecerea pe rosu , nu m-ar putea trage nimeni la raspundere ca am trecut pe rosu!!

problema este ca se specifica CLAR ca este interzisa trecerea pe culoarea rosie a semaforului. vad si cuvantul interzis si rosu !

"(3) Semnalele luminoase pentru dirijarea circulatiei în intersectii au urmatoarele semnificatii:

a) semnalul de culoare verde permite trecerea;

B) semnalul de culoare rosie interzice trecerea;[..]"

 

 

 

dar ce faci dumneata daca intalnesti un semafor de culoare albastra??

1. nu treci pentru ca "a) semnalul de culoare verde permite trecerea;", iar albastru nu e verde, deci dupa rationamentul dumitale nu poti trece decat pe verde

 

2  treci pentru ca "B) semnalul de culoare rosie interzice trecerea;" , iar albastru nu e rosu, deci dupa rationamentul dumitale doar pe rosu iti este interzis sa treci 

 

deci, te intreb din nou: cum sa deduci dintr-un text de lege in care ti se permite ceva ca iti este interzis altceva, despre care nu se precizeaza nimic?

 

scopul principal al  Art 8 alin 8 din 561 este de a stabili conditiile in care poti efectua o perioada de repaus in cabina(sa fie dotata cu pat).

cum am mai spus , nu era greu sa adauge o propozitie prin care sa se interzica clar efectuarea repausului saptamanal normal in cabina, daca se dorea acest lucru. insa nu s-a vrut .nu si-au asumat acest lucru pentru ca nu este normal sa poti face pauza in cabina 44 de ore dar 45 nu! nu este normal sa imi fie interzis sa stau in camionul meu, proprietate pesonala, mai ales daca sunt intr-o parcare privata! nu este normal sa imi interzica "sa dispun liber de timpul meu"(poate pasiunea mea este camionul,mi-am vandut casa si mi-am cumparat un mack.cu el muncesc si in el locuiesc)

daca vor sa scape de soferii est-europeni vor trebui sa gaseasca alte modalitati..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Postat 21 februarie 2015 - 10:23

cri5tian, pe 21 Feb 2015 - 03:53 AM, a spus:snapback.png

popey2003 recunoaște că nici tu nu ai citit regulamentul. Termenul respectiv (aka săptămână de muncă) EXISTĂ în 561. Este menționat exact așa și se referă exact la cele 6 perioade de 24 de ore în care șoferul își desfășoară activitățile. Mai mult de atât... paragraful în care este menționat acest termen subliniază importanța termenilor folosiți în regulament și înțelegerea exactă a ceea ce reprezintă fiecare.

:) recunosc ca nu l am citit in intregime, m-ai facut curios si da,  ai dreptate:

 

(13) Toţi termenii cheie ar trebui definiţi în mod complet pentru a facilita interpretarea şi a
garanta aplicarea uniformă a prezentului regulament. De asemenea, este necesar să se
prevadă asigurarea unei interpretări şi aplicări uniforme a prezentului regulament de
către autorităţile de control naţionale. Definirea termenului „săptămână” care figurează
în prezentul regulament nu ar trebui să împiedice conducătorul auto să înceapă
săptămâna de lucru în oricare zi a săptămânii.
 
insa acest text nu se regaseste chiar in interiorul regulamentului, ci in "preambulul" acestuia .mai departe nici nu este definit, nici nu este folosit

 

  -  uite ce scria nenea "meseriasul" asta, care vrea sa ne explice cum este cu legislatia !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

îmi cer scuze ca nu am atat de mult timp sa particip la discutii pe cat mi-as dorii , Facebook si educatia soferilor plus munca îmi ocupa toata ziua .

 

 

 

Art. 82. - (1) Semnalul verde permite trecerea.

 

am dat acest citat ca o simpla propozitie de comparatie , se permite ceva se interzice prim omitere ceva , dar domn popey ne răspunde cu ,, moartea caprioarei ,, si exact cum ma asteptam , citează pozitia particularului văzând afacerea amenintata , nu a soferului care merita conditii . Ca sa dau alt sens întrebării , cum poti domn popey sa deduci a fi permis un repaus săptămânal normal când nu se specifica nimic ca termen sau definitie in ce il priveste , adica sa dai dreptate teoriei sensul care il vezi e bun , dar ca sa vezi invers nu mai e bun ,, calculul ,, ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Dupa parererea unora 2 inmultit cu 2 poate sa dea si 4,5, iar cu ajutorul unor aranjamente, permutari, combinatii de 2 luate cate 3, ridicate la puterea x si extragand radicalul, chiar si 7! Daca stam putin si ne gandim, cred ca nici nu trebuie sa luam repaus saptamanal pentru ca noua ne interzice religia, sau cred ca putem dormi in lada de paleti, pentru ca legiuitorul nu a interzis acest lucru in mod expres. Sau de ce nu, sus pe vagon! Iar daca ne referim strict lingvistic la notiunea de zi de munca, ne mutam pe banchiza polara 3-4 luni in perioada care ne avantajeaza si putem sa bagam ca MIG-ul ! Sau poate facem rost de o adeverinta medicala, precum ca suferim de insomnie si atunci daca nu avem nevoie de somn, poate se permite sa sarim repausul saptamanal, nici aceast lucru nu este exclus in mod expres de lege. Scuze colegii, dar nu m-am putut abtine, stau ca la biserica: ma uit si ma inchin! Colegul popey2003, daca tot suntem particulari si soferi profesionisti, atunci avem nevoie si de acte, adica si de buletin, adica de adresa - pentru noi si pentru  afacere -, adica povestea cu vandutul casei nu convinge pe nimeni, garantat. Notiunea de a dispune liber de timpul meu, nu se transpune in " fac ce vrea muschiul meu ". In ziua de azi dispui de timpul tau respectand legea! Exista un topic asemanator, unde am spus colegilor cum varul meu - convins ca-i " face " pe jandarmi - a scapat de grija a 6000 de euro, langa Montreuil. Drumuri bune, si totusi nu doresc nimanui sa fie prins descoperit !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Administrators

http://m.avocatnet.ro/mobile/m%7Carticol?a=39784

Home | Articole | Forum | Cautare

Repausul saptamanal al salariatilor va fi modificat. Deputatii au adoptat schimbarea prin vot final

23 Aprilie 2015, Alexandru Boiciuc

Codul muncii va fi modificat din nou, insa de data aceasta in privinta repausului saptamanal al salariatilor. Proiectul de lege a fost adoptat miercuri de Camera Deputatilor prin vot final, dupa ce trecuse deja de Senat in luna februarie. Acest lucru vine in contextul in care chiar la inceputul anului au fost facute schimbari la legislatia muncii.

Camera Deputatilor a adoptat miercuri, in calitate de Camera decizionala, o modificare la Codul muncii prin care se face o clarificare referitoare la repausul saptamanal la care au dreptul salariatii, conform unui comunicat de presa remis redactiei AvocatNet.ro. Propunerea legislativa a fost adoptata initial de Senat, in cursul lunii februarie.

Proiectul a fost aprobat in forma prezentata de senatori -- cu 295 de voturi pentru si patru abtineri --, ceea ce inseamna ca, pentru a se aplica, mai ramane doar ca actul sa fie promulgat de presedintele Romaniei si apoi publicat in Monitorul Oficial.

Concret, alineatul 1 al articolului 137 din Codul muncii va dispune ca "repausul saptamanal este de 48 de ore consecutive, de regula sambata si duminica". Astfel, spun initiatorii, forma propusa este mult mai concisa si nu mai lasa loc de interpretari.

In momentul de fata, angajatii au parte de repausul saptamanal, conform Codului muncii, in doua zile consecutive, de regula sambata si duminica. Astfel, prevederile adoptate miercuri sunt necesare deoarece formularea din actul normativ este ambigua si permite interpretari ce pot fi in dezavatajul salariatilor.

"(...) In Codul muncii, se face referire la faptul ca perioada de repaus reprezinta orice perioada care nu este timp de munca. Din pacate, de multe ori, angajatorul, ajutat de ambiguitatea regasita in textul reglementarilor legale, profita de nestiinta angajatului, lasandu-i acestuia din urma impresia ca are foarte multe obligatii si foarte putine drepturi, in speta, dreptul la repaus saptamanal. Pentru a elimina acest gen de interpretari prin care relatia angajat - angajator poate fi dezechilibrata (...), am initiat aceasta propunere legislativa care are ca obiect de reglementare inlocuirea formularii art. 137 alin. 1 cu privire la repausul saptamanal care se acorda in doua zile consecutive, de regula sambata si duminica, cu formularea repausul saptamanal este de 48 de ore consecutive, de regula sambata si duminica, forma propusa, in opinia noastra, fiind mult mai concisa si nelasand loc interpretarilor", este explicat in expunerea de motive anexata proiectului de lege.

Aceasta modificare vine in contextul in care chiar la sfarsitul lunii ianuarie au intrat in vigoare unele modificari semnificative la Codul muncii, acestea vizand insa aspecte referitoare la concediile salariatilor. Mai multe informatii despre acest subiect gasiti aici.

Atentie! Prevederile prezentate NU se aplica momentan. Pentru a intra in vigoare, legea trebuie promulgata prin decret prezidential si apoi publicata in Monitorul Oficial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

Autoritatile franceze au publicat precizari referitoare la legea privind penalizarea soferilor pentru efectuarea perioadei de repaus săptămânal normale în cabina vehiculului. Legea franceza se aplica din 11.07.2014!

AFTRI Franta ne-a informat ca autoritatile franceze au publicat raspunsurile la cele mai frecvente intrebari (FAQ) cu privire la articolul 15 al legii din 10 iulie 2014 avand ca scop combaterea competitiei sociale neloiale, legate de perioadele de odihna saptamanala normale ale soferilor profesionisti.

Materialul publicat de autoritatile franceze furnizeaza informatii privind aplicarea legii franceze privind penalizarea soferilor pentru efectuarea perioadei de repaus săptămânal normale în cabina vehiculului, grupate pe 5 sectiuni(scurta prezentare mai jos):

1. IMPACTUL LEGAL AL ARTICOLULUI 15 AL LEGII DIN 10 IULIE 2014 SI OBIECTIVELE SALE PRIVIND PERIOADELE DE ODIHNA SAPTAMANALA(rezumat raspunsuri)


Franța a adoptat Legea nr.790/2014 privind lupta pentru combaterea concurenței sociale neloiale prin care este interzis conducătorilor auto să efectueze perioada de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului.
Prevederile acestei legi permit penalizarea angajatorilor care folosesc camioanele ca o forma permanenta de cazare a soferilor angajati. Autoritatile franceze arata ca scopul principal al acestei legi este protejarea conditiilor de viata ale soferilor, indiferent de locul in care acestia locuiesc sau lucreaza. Regulamentul 561/2006 autorizeaza soferii sa isi petreaca in vehicul numai perioadele de odihna zilnica si cele de odihna saptamanala redusa, cu conditia ca vehiculul sa stationeze si sa ofere facilitatile adecvate. Aceasta decizie este de asemenea lasata la alegerea soferilor.
Pentru conducătorii auto

Legea din 10 iulie 2014 reamintește conducătorilor auto de obligația de a efectua regulat  perioada de repaus săptămânal departe de vehicul, în conformitate cu Regulamentul (CE)561/2006. Nu sunt impuse obligații suplimentare conducătorilor auto, nici nu sunt introduse sancțiuni împotriva conducătorilor auto.

Pentru angajatori

Legea urmărește ca angajatorii să se asigure că șoferii sunt în măsură să se conformeze obligației de efectua perioada de repaus săptămânal normala departe de vehicul. Se transpune astfel în Legislația franceză obligația impusă prin articolul 10 din Regulamentul (CE) 561/2006, adică faptul că o întreprindere de transport "organizează activitatea conducătorilor auto, astfel încât acestia sunt în măsură să respecte dispozițiile referitoare la efectuarea perioadelor de odihna săptămânala normală". De asemenea, legislatia franceza stabileste sancțiuni pentru nerespectarea acestei prevederi prin care angajatorii responsabili pot fi condamnati la un an închisoare și o amendă de 30.000 €.

2. INTRAREA IN VIGOARE SI CADRUL DE APLICARE(rezumat raspunsuri)

Articolul 15 din lege, asa cum este  codificat în articolele L. 3313-3 și L. 3315-4-1 din Codul Francez de Transport , nu include prevederi privind un decret cu norme de aplicare, nici nu precizează
o anumită dată la care va intra în vigoare.
Prin urmare, noile articole L. 3313-3 și L. 3315-4-1 din Codul Francez de Transport au intrat în vigoare la data la care legea de 10 iulie 2014 a fost publicata în Jurnalul Oficial, adică 11 iulie 2014.

Legea se aplică pe teritoriul francez, indiferent de naționalitatea conducătorului auto sau  a angajatorului, sau de țara în care este înmatriculat vehiculul. Mai mult, normele prevăzute la articolul 15 din Legea din 10 iulie 2014 sunt destinate să se aplice si întreprinderilor de transport care fac obiectul AETR.

Angajatorul poate fi urmarit penal în cazul în care inspectorii francezi constata infractiunea, chiar daca soferul a efectuat repausul săptămânal normal in vehicul atunci cand se afla in afara teritoriului francez.

3. CONTROL SI PENALITATI(rezumat raspunsuri)

Inspectorii francezi pot efectua controlul pe toate vehiculele care circulă pe teritoriul francez, indiferent de originea lor.
Scopul inspecțiilor  este de a asigura respectarea reglementărilor europene și franceze .
Se considera ca fiind a dovada suficienta pentru constatarea infractiunii în conformitate cu articolul 8.8 din Regulamentul (CE) 561/2006, dacă un sofer este gasit la la bordul vehiculului pe durata perioadei sale de odihna saptamanala normala.

Inspecțiile rutiere efectuate pe teritoriul francez de către ofițerii de control transport terestru (ofițeri ai Ministerului transporturilor, forțe ale poliției naționale, poliție militară, etc.) vor fi limitate la respectarea condițiilor privind perioada de odihna saptamanala curenta. Nu vor fi controlate perioadele de odihna săptămânala efectuate inainte cu 28 de zile de data inspecției.

Amenda și termenul de închisoare stabilite în Lege reprezinta pedepse maxime.
Condamnarea va fi stabilita de către un judecător, în urma unei anchete și unui proces echitabil în timpul caruia apărarea va avea posibilitatea de a prezenta cazul său.

Sancțiunile impuse vor fi în conformitate cu dispozițiile articolului 132-24 din Codul Penal Francez: "În cazul în care instanța de judecată impune o amendă, determină dimensiunea acesteia luând în considerare veniturile și cheltuielile autorului infracțiunii. Natura, cuantumul și regimul sancțiunilor aplicate sunt stabilite într-un mod care sa asigure atat o protecție eficientă a societății, sancționarea infractorului si o protectie a intereselor victimei, cat si necesitatea de a integra/ reintegra infractorul în societate și de a preveni comiterea altor infracțiuni ".

Angajatorii situati în alte state membre vor fi urmăriti penal prin mecanismele de cooperare judiciară, administrativa si de politie la nivel european. Procedurile privind cooperarea administrativă între guverne si autoritățile competente sunt prevăzute la articolul 22.2 din Regulamentul (CE) 561/2006.

4. CERINTE PRIVIND CONTROLUL PENTRU SOFERI SI INTRERINDERI (rezumat raspunsuri)


Pentru a stabili dacă un angajator și-a încălcat obligația de a organiza activitatea soferilor în așa fel încât acestia sa fie in masura sa efectueze perioada de odihna săptămânala normală departe
de vehicul, ofițerii de control francezi vor aduna indicii în timpul inspecțiilor rutiere, concentrându-se în special pe dovezi că șoferii angajați de aceeași companie efectueaza frecvent
perioadele de odihna săptămânala normală în vehicul.
Dovada unui singur incident, izolat in care un conducător auto a efectuat o perioadă de odihna săptămânala normală în vehicul este insuficientă, în lipsa altor probe, pentru a se considera ca angajatorul a comis o infracțiune în conformitate cu articolul 15 din Legea din 10 iulie 2014. Ca rezultat al dovezilor adunate în timpul controalelor rutiere, pot fi necesare investigații suplimentare
implicând companiile angajatoare ale șoferilor în cauză.

În conformitate cu legislația în vigoare, nu există nicio cerință de a prezenta dovezi specifice că perioada de odihna săptămânala a fost efectuata departe de vehicul.
Sarcina de a dovedi fapta este prevăzuta la articolul 427 din Codul francez de procedură penală:"Cu excepția cazului în care legea prevede altfel, infracțiunile pot fi dovedite prin orice tipuri de probe și judecătorul decide ..."


5. CAZAREA SOFERILOR SI PARCAREA VEHICULELOR(rezumat raspunsuri)

Angajatorii trebuie să asigure condiții de cazare decente, igienice și confortabile pentru orice sofer caruia i se solicita sa efectueze perioada de odihna săptămânala normală departe de baza
întreprinderii. Articolele R. 4228-26 la R. 4228-34 din Codul muncii francez stabilesc detalii cu privire la tipurile de cazare pe care angajatorii le pot oferi lucrătorilor (dimensiuni minime, facilități,
etc).
Atenția angajaților este atrasa în special asupra obligației de declarație prealabilă la prefectul departamentului în cauză în ceea ce privește locuințele colective, în funcție de necesități
în temeiul Legii nr. 73-548 din 27 iunie 1973 privind locuințele colective.

Un angajator va incalca cerințele articolului 8.8 din Regulamentul (CE)561/2006  în cazul în care  le solicita soferilor sai sa isi efectueze perioada de odihna saptamanala normala prin parcarea vehiculelor intr-un loc dedicat, indiferent de condițiile de acces și facilitățile din acest loc, și cerându-le să doarmă în vehicul.

În plus, articolul R. 111-41 din Codul de Planificare Urbană francez interzice camparea la marginea drumului și pe drumurile publice. Acesta este de asemenea considerata o infracțiune, în conformitate cu Codul penal francez, de a impune cazare și condițiile de muncă improprii.

În conformitate cu dispozițiile de la punctul f al articolului 4 din Regulamentul (CE) 561/2006, un șofer trebuie ca în timpul perioadei sale de odihnă sa "dispuna liber de timpul său"
Angajatorul nu poate solicita conducătorului auto să efectueze nicio sarcina sau activitate în acest timp. Dacă șoferii sunt obligați sa monitorizeze sau păzească vehiculul lor, ei vor fi, prin urmare, privați de dreptul lor de a "dispune liber" de timpul lor.
In consecinta, angajatorii sunt responsabili de organizarea securității vehiculelor parcate și a conținutului lor, inclusiv materiale periculoase, în timpul perioadelor de odihnă legale.

Informarea de mai sus reprezinta un rezumat al raspunsurilor publicate de autoritatile franceze cu privire la aplicarea legii prin care este interzisa efectuarea odihnei saptamanale normale la bordul vehiculului.

 

sursa:

http://www.untrr.ro/meniu-vertical/macron-franta/autoritatile-franceze-au-publicat-precizari-referitoare-la-legea-privind-penalizarea-soferilor-pentru-efectuarea-perioadei-de-repaus-saptamanal-normale-in-cabina-vehiculului-legea-franceza-se-aplica-din-11-04-2014.html#.VVC7ApOybIU&panel1-3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Administrators

Asa cum am mai atras atentia, inspectorii francezi au inceput deja sa controleze si sa amendeze efectuarea in cabina a pauzei normale saptamanale de condus, tocmai cand transportatorii incepusera sa se culce pe o ureche si sa renunte - daca facusera cumva asta pana atunci - sa mai inchirieze camere la hotel. Iar celor cei care, obisnuiti, ca in Romania, ca legile sa intre in vigoare dupa aparitia normelor metodologice, ministerul francez de resort le transmite ca articolul 15 al acestei legi, transpus si in codul transporturilor din Franta, nu va fi insotit de precizari suplimentare, ci a intrat direct in vigoare inca de pe 11 iulie 2014.

Tot ce le ramane de facut transportatorilor este, asadar, sa se conformeze, drept pentru care cateva precizari suplimentare facute de ministerul francez pe propriul site, ca raspuns la cele mai frecvente intrebari primite pe aceasta tema, sunt mai mult decat binevenite, desi din sondajul facut cu ocazia conferintei Tranzit de la Timisoara reiese ca mult mai putine firme ating teritoriul Frantei decat teritoriul Germaniei.

Una dintre aceste nedumeriri, pe care transportatorii au ridicat-o si la evenimentul Tranzit de la Iasi, se refera la masura in care angajatorul este vinovat daca soferul, desi firma ii asigura cazare, insista sa stea in cabina chiar si in pauza saptamanala normala, deoarece stie ca, intr-un fel sau altul, este responsabil pentru siguranta camionului si a marfii.

Nemultumirea transportatorilor fata de noua reglementare din Franta e justificata, dar asta nu inseamna ca se poate purta un dialog polemic cu o lege, mai ales in state unde posibilitatea de tocmeala nu exista. Si exact asta subliniaza si raspunsul ministerului francez, care arata ca angajatorii trebuie sa organizeze timpul de munca al soferilor in asa fel incat sa se respecte prevederea referitoare la pauza saptamanala normala si, mai mult decat atat, sa verifice periodic respectarea legii. In plus, conform art. 2 din Regulamentul 561/2006, pauza este un timp de care soferul trebuie sa dispuna cum vrea, fara sa aiba sarcini de serviciu, astfel ca este tot datoria angajatorilor sa asigure conditiile optime de securitate pentru marfa si camion in acest interval - ceea ce sigur ca ar determina nu doar noi costuri, ci si multa bataie de cap, chiar presupunand ca infrastructura din aceasta tara ar asigura suficiente parcari pazite si hoteluri in proximitate.

Ministerul francez mai insista asupra valorii amenzii: cea prevazuta in lege, de 30.000 de euro, plus un an de inchisoare pentru administratorul firmei, reprezinta valoarea maxima, la care insa nu se va ajunge, cel mai probabil, decat in caz recidiva. Numai constatarea repetata a efectuarii pauzei saptamanale normale in cabina de catre soferi angajati de aceeasi firma va permite incadrarea abaterii ca delict, iar o constatare izolata a acestei abateri nu pare suficienta, in absenta altor elemente incriminatorii, pentru a considera ca e vorba de un delict sanctionabil in baza articolului 15 al legii din 10 iulie 2014.

Dincolo de precizarile suplimentare pe care le aduce, si care chiar clarifica unele neintelegeri, si de limbajul de lemn inerent intr-o comunicare oficiala, se remarca faptul ca - spre deosebire de asociatiile profesionale din Franta, care au militat cu pasiune si pe fata pentru adoptarea acestei legi, declarand ca ea constituie un pas spre rezolvarea problemei „dumpingului social”, cum numesc ei concurenta pe care le-o fac esticii - ministerul nu spune negru pe alb ca de fapt vrea sa-i inlature pe estici din tara, nu ar fi deloc diplomatic pentru o institutie a statutului sa faca asta, ci doar subliniaza ca legea e lege, ca ea trebuie respectata indiferent de neajunsurile pe care le-ar putea aduce asta - legate in special de siguranta marfii si a camioanelor - si ca oricum aici vorbim de un regulament comunitar care ar trebui aplicat in toate tarile. Ultima afirmatie insa e doar partial adevarata: regulamentul 561/2006 arata ca pauza zilnica sau pauza saptamanala scurta pot fi luate in cabina, dar nu precizeaza nimic despre pauza saptamanala normala. De unde se poate deduce, cum fac transportatorii, ca se poate lua in cabina, sau cum face ministerul francez, ca nu se poate lua in cabina. Insa castig de cauza are cel care face controalele si da amenzile.

.

http://traficmedia.ro/ro/reviste/tranzit/124-editorial/7344-franta-nu-mai-lasa-loc-de-discutii.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Bla ,bla , bla legal.  

,,HOTARARE nr. 38 din 16 ianuarie 2008

 

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta hotãrâre stabileşte regulile privind organizarea timpului de muncã al persoanelor care
efectueazã activitãţi mobile de transport rutier, în vederea îmbunãtãţirii sãnãtãţii şi protecţiei
acestora, pentru creşterea siguranţei rutiere, precum şi în vederea armonizãrii condiţiilor de
concurenţã loialã între transportatorii rutieri
 
 
 
 
CAP. II
Organizarea timpului de muncã
ART. 4
(1) În cursul unei sãptãmâni, timpul total de lucru al persoanelor care efectueazã activitãţi
mobile de transport rutier poate fi de cel mult 48 de ore. Durata maximã a timpului de lucru
sãptãmânal poate fi prelungitã pânã la maximum 60 de ore, cu condiţia ca, pentru orice perioadã
de 4 luni consecutive, media timpului de lucru sãptãmânal sã nu depãşeascã 48 de ore.
(2) În cazul lucrãtorilor mobili care muncesc pentru mai mulţi angajatori, timpul de lucru este
suma orelor lucrate de persoana respectivã pentru toţi angajatorii. Angajatorul va cere
lucrãtorului mobil în cauzã o evidenţã în scris a timpului lucrat pentru alt/alţi
angajator/angajatori. Lucrãtorul mobil va furniza în scris aceastã informaţie.
ART. 5
Persoanele care efectueazã activitãţi mobile de transport rutier pot lucra cel mult 6 ore
consecutive fãrã pauzã. Timpul de lucru va fi întrerupt de pauze de cel puţin 30 de minute dacã
timpul total de lucru este de 6 pânã la 9 ore şi, respectiv, de cel puţin 45 de minute dacã timpul
total de lucru depãşeşte 9 ore. Pauzele pot fi împãrţite în perioade de minimum 15 minute
fiecare.
 
CAP. III
Obligaţiile întreprinderilor şi ale persoanelor care efectueazã activitãţi mobile de transport
rutier
ART. 8
Angajatorii din domeniul transportului rutier au urmãtoarele obligaţii:
a) sã informeze lucrãtorii mobili cu privire la reglementãrile naţionale, regulamentele interne
ale întreprinderii şi prevederile contractelor colective de muncã, aplicabile în acest domeniu;
B) sã angajeze transporturile şi sã întocmeascã programul de executare a transporturilor, astfel
încât sã fie respectate prevederile prezentei hotãrâri privind timpul de lucru;
c) sã ţinã evidenţa timpului de muncã al persoanelor care efectueazã activitãţi mobile de
transport rutier şi sã pãstreze aceste evidenţe pentru o perioadã de cel puţin 2 ani de la
desfãşurarea activitãţilor supuse prezentei hotãrâri;
d) sã elibereze lucrãtorilor mobili, la cerere, copii ale evidenţelor cu privire la timpul de
muncã;
e) sã prezinte organelor de control, la solicitarea acestora, evidenţele privind timpul de muncã
al persoanelor care efectueazã activitãţi mobile de transport rutier pentru o perioadã de 2 ani.
 
 Prin timp de munca se intelege perioada de timp in care soferul se afla in camion  si combina toate activitatile comform fisei postului . In rest poate are si el casa , masa , catel , purcel ... Cabina camionului nu-i motel , nici bungalow , nici cort , casa nici atit.
 
A se vedea si Codul Muncii .
 
 
Ma tataie , da scrieti si romaneste ca nu toti cunoastem limbile alea in care scrieti voi . Eu stiu numai romaneste si rromani .
 
561 da dreptul la sclavia moderna !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • Members

Foarte bine le-a facut la cei de la carrion sprer sa se ajunga sa sanctioneze toate firmele care obliga soferii sa stea ca niste sclavi 2...3 zile in cabina multi dintre ei chiar si fara mancae si fara apa .Singuru lucru care l-as avea de obiectat ar fi acela ca , atunci cand iti petreci o repausul saptamanal la un hotel sa poti lasa camionul intr-o parcare pazita cu plata bineinteles din apropiere  sa fie in siguranta atat el cat si marfa . Si din pacate aici e un  pic de problema  pentru  ca jandarmii francezi nu prea au chef de paza ( caz patit de mine : mi  s-a furat aproximativ 600 de litri de motorina din parcare de la Bourg en Bresse )  am sunat la jandarmerie si domnii jandarmi mi-au spus foarte frumos ca  nu vine ca nu are ce sa-mi faca ca in parcarea respectiva nu sunt camere si hotii nu pot fi prinsi ) .  Culmea e ca mi-a furat chiar cu mine in cabina :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.