Sari la conținut
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Ycarys

Depasire perioada de condus!

Recommended Posts

Salutare ptr toti colegi,

Am si eu o problema si tot odata o intrebare ptr colegi mai experimentati.

Pe scurt, eu fac foarte multe curse tur retur comunitate si tara din bucati pana acasa la TL. si tot asa.

Am antr-o perioada de 28 de zile doua depasiri de program zilnice de condus:

una de 4 min Belgia si una de 26 min Germania.

Ambele ptr lipsa parcare si cu eveniment listat.

Problema:

La Tg. Jiu m-a oprit ISCTR ptr control, dupa ce am prezentat actele si cardul ptr control ....... atentie! i-am spus agentului de cele 26 minute depasite ptr lipsa de parcare in Germania stiind ca e problema mai ales ca era dupa 10 ore de condus, mi-a spus ca daca am listat eveniment nu e o problema, dar atentie din nou ............nu i-am spus de cele 4min depasite pe Belgia stiind ca majoriatea celor care fac control de trafic nu considera intervalul acesta ca fiind o problema grava ca si depasire de program

D-l agent mi-a spus ca acest tip de abateri sunt permise de regulament dar atentie ......raman la latitudinea lui daca sanctioneaza sau nu.

Ce mi-a reprosat? De ce nu i-am spus de la inceput de ambele depasiri de progam intr-o luna.

Finalu:

Amenda de 1500 Ron>>>..750Ron in 48 de ore pe firma care bineinteles tot eu o sa o platesc,

Era normal sa ma sanctioneze?

Multumesc!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Undeva, în niște note de orientare asupra regulamentului 561, scrie că derogarea de la limita timpului de condus zilnic se aplică pentru situații ''care nu puteau fi prevăzute dinainte''.

Tu ai două depășiri de program, ambele pentru același motiv, cu alte cuvinte, deși ai pățit-o odată nu te-ai asigurat să n-o mai pățești și a doua oară. În plus, organele știu că derogările pot genera ''obiceiuri proaste'' printre șoferi și notele de orientare subliniază foarte bine acest aspect.

Deci... da, au procedat corect.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Colegutu....imi pare rau sa aud asa ceva....bani dati la stat....nu e bine.Treaba sta in felul urmator....eu nu stiu sa iti zic paragrafe citate si alte alea.Eu stiu sa iti spun ce spune legea.La limita programului pe care urmeaza sa il depasesti 10 ore volan sau 4,30 volan sau 15 ore program de munca....deci la limita.....cu 2 minute inainte de a sari din programul respectiv.....te opresti....scoti bonuletul INAINTE DE A COMITE FAPTA......scrii pe spate...... autostrada....tara....motivul depasirii si ii dai inainte linistit pana la o parcare care e sigura.Pentru scos bonu te opresti pe banda de urgenta........important e sa ai bonul scos inainte de a sari din program si nu dupa aceea.Asta demonstreaza la un control ca ai avut control asupra programului tau de munca ...ai stiut ca trebuie sa te opresti....dar nu ai avut unde.Daca scoti bonul dupa ce ai comis fapta si ai mers 30 de minute peste si abia dupa aceea te-ai oprit ....asta le spune la melitieni ca ai scos bon ca sa te scuzi cumva dar ca nu ai avut control asupra programului tau de munca.Daca ai bonuletele scoase si scrise pe spate cum tiam spus eu......nu era legal sa te amendeze....Drumuri bune sa ai colegutu...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu as duce atestatul înapoi si as pune mana pe carte , agenti au tot dreptul sa sancționeze orice infractiune , circulând cu lipsuri legislative vei fi constant victima sistemului . Propun studiului regulamentul 561 / 2006 CE si notele de orientare . Apoi o sa dai dreptate agentilor .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua.

La un transport de tigari,datorita aglomeratiei sau unui accident nu ajunge la parcarea de siguranta in cele 10 h de condus, are dreptul sa mai mearga 1-2 h pana la destinatie???

Un sofer vine spre casa si la Deva i se termina programul de lucru.Ca sa nu stea camionul pana dimineata firma ii trimite un sofer de rezerva la Deva .Care este procedura si ce acte trebuie sa-i elibereze firma pentru a fi in regula la un control?

Multumesc,cu stima Toader

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da ai artiicol de lege care iti permite . In caz ca esti oprit sa ai fotocopia cmr in care va rezulta cu ce erai incarcat in ziua respectiva. De preferat sa scrii pe spatele discului ....tichet cand ai depasit programul si de ce.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Da ai artiicol de lege care iti permite . In caz ca esti oprit sa ai fotocopia cmr in care va rezulta cu ce erai incarcat in ziua respectiva. De preferat sa scrii pe spatele discului ....tichet cand ai depasit programul si de ce.

daca tot suntem la rubrica arr / isctr le poti lasa un mesaj cu ziua si ora in care te vei presenta la ei sa predai atestatul si sa pui mana pe carte . ceea ce a propui e o aberatie in toata regula .

articolul 12 din 561 plus nota de orientare 1 nu face decat sa te ajute sa ajungi la primul loc de parcare in siguranta ( parcare cu plata in cazul acesta ) nu iti da drept sa mergi la destinatie x ore in plus . derogarea se face asupra duratei de conducere si nu prezinta o depasire a perioadei de munca si nici o reducere a pauzei zilnice .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

pe langa ce a spus dan 1976 completez in cazul diagramei ,,se scoate diagrama din ceas si se scrie pe spate ,,no parking" si nu trebuie neaparat cu 2 minute ca bate la ochi ;) dar inainte de a face abaterea

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Eu as duce atestatul înapoi si as pune mana pe carte , agenti au tot dreptul sa sancționeze orice infractiune , circulând cu lipsuri legislative vei fi constant victima sistemului . Propun studiului regulamentul 561 / 2006 CE si notele de orientare . Apoi o sa dai dreptate agentilor .

Salutare!

Daca tot le zici tuturor acelasi lucru ==eu as da atestatul anapoi si bla bla===si te crezi foarte doxa omule da celor care cer explicatii si sfaturi concrete tu raspunzi mai mult sa arati cat de tare esti.......>>>> arogante.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Omul a intrebat daca era normal cum au actionat agentii si nu daca trebuie sa se duca sa predea atestatele. Cine ajunge un pic mai bine nu se mai pune in locul celor care sunt impinsi de firme de doi lei sa faca numai prostii si nu stiu cum sa mai traga de program ca sa evite magnetul.

Dar cum romanul e nascut carcotas probabil nu a gasit locul potrivit respectivul coleg sa puna intrebarea.

Trebuia sa se orienteze spre un forum de soferi de camion din orice alta tara, numai din Romania nu.

Ne meritam soarta dragii mei. Lipsa de educatie genereaza toate neajunsurile cu care ne confruntam.

Om fi noi destul de inteligenti ca neam dar asta nu are legatura cu educatia, la capitolul asta suntem repetenti.

Si ca sa-i raspund si colegului: ce poti sa le ceri unor agenti ISCTR romani? Sa te sicaneze poate, sa aplice spiritul legii in nici un caz! Evident ca era mai bine sa nu depasesti programul dar de doua ori intr-o luna nu mi se pare exagerat. Poate e exagerata jumatatea aia de ora dupa un program de 10 h, dar sa te amendeze pt. 4 minute pt ca nu ai bon mi se pare marlanie de prost gust.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Eu as duce atestatul înapoi si as pune mana pe carte , agenti au tot dreptul sa sancționeze orice infractiune , circulând cu lipsuri legislative vei fi constant victima sistemului . Propun studiului regulamentul 561 / 2006 CE si notele de orientare . Apoi o sa dai dreptate agentilor .

Salutare!

Daca tot le zici tuturor acelasi lucru ==eu as da atestatul anapoi si bla bla===si te crezi foarte doxa omule da celor care cer explicatii si sfaturi concrete tu raspunzi mai mult sa arati cat de tare esti.......>>>> arogante.

daca nu stii materia pot sa iti explic eu pana ma plictisesc , nu vei intelege nimic .... dar asta se intanpla cand luam atestatele pe apaga , unflam cv uri si cand dam de greu , punem intrebari prostesti pe soferii.ro . Una e sa ajuti un om in o dilema legislativa , o interpretare si alta e sa ii zici ceva cand el habar nu are de definitii . Aroganta nu e , e o critica constructiva , mai docila decat palmele crunte care ti le da viata peste cap cand umblii fara ,, abecedarul soferesc ,, pe strazi.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Articolul 12 din regulamentul 561 / 2006 plus nota de orientare 1 , ia explica domnule stalker , sa vedem de ce agenti chiar au dreptul de a amenda , si sa zica mersii , depasirea duratei de conducere se pedepseste cu amenda de la 3.000 la 6 .000 ron pe numele inteprinderii de transport . 1500 ron e pomana curata , ai legea de partea ta si nu o folosesti , el de ce sa te ierte , asta da dovada ca nu cunosti legislatia si ca esti comod .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La faza cu comoditatea iti dau dreptate. Legislatia o cunosc atat cat sa nu platesc din buzunar.

Un patron care te impinge de la spate si o familie care trebuie intretinuta te pun in situatii delicate, pe care nu toti le pot intelege.

Din experienta am observat ca sunt multe feluri de agenti si multe feluri de controale. De multe ori am scapat de amenzi doar pentru ca am stiut sa fiu diplomat, chiar daca aveam abateri mai mult sau mai putin minore. De aceea ziceam ca nu mi se pare exagerat ce a facut colegul, mi se pare exagerat cum au aplicat agentii legea.

Sunt convins ca poti respecta legea la milimetru, cand trebuie sa iei o amenda o sa o iei cu siguranta. Asta nu inseamna ca trebuie sa incalcam legea cu buna stiinta sperand sa intalnim un politist cumsecade.

Ma bucur ca ai inteles ce am scris si ca nu ai sarit la cearta.

Pe de alta parte nu sunt adeptul datului cu bata in capul celui care nu stie. Isi da singur in cap. Sunt convins ca Ycarys nu a postat pt ca nu stia ce are de facut sau cate ore are de condus. Punea si el o intrebare mai mult retorica, probabil era suparat de felul in care au reactionat agentii.

Haideti sa colaboram mai mult, sa ne intelegem mai mult, sa ne ajutam mai mult, sa fim mai civilizati si poate o sa se schimbe ceva si pentru soferul roman. Si primul lucru care ar trebui sa se schimbe ar fi scolile de soferi care nu te invata sa bagi un camion in rampa si sa-ti faci un program de condus.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

băeții!

am făcut-o lată. am condus 5 ore juma fără pauză la modul conștient sa nu întârzii la descarcare. am băgat naționale și la descarcare am scos bon și am scris no parking.

( Eliminat )

în general sunt norocos și circul regulamentar dar cine știe...

am zis sa ma consult cu voi.

Trimis de pe al meu SM-G357FZ folosind Tapatalk

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator

băeții!

am făcut-o lată. am condus 5 ore juma fără pauză la modul conștient sa nu întârzii la descarcare. am băgat naționale și la descarcare am scos bon și am scris no parking.

( Eliminat )

în general sunt norocos și circul regulamentar dar cine știe...

am zis sa ma consult cu voi.

Trimis de pe al meu SM-G357FZ folosind Tapatalk

Incepand de azi recomand asa;

In fiecare dimineata din urmatoarele 28 de zile cate o rugaciune si cate 28 de matanii..Cate o palma peste frunte(usor sa nu te doara capu)si asa la sfarsit o gura de apa sfintita de la fantana mantuirii neamului...

PS..am raspuns in modul asta pe masura intrebarii puse de tine..

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pfff , nici ce inseamna durata conducere nu stii .... Am facut cumva referire la 20 % depasire durata conducere ZILNICA ( raportata la zi de munca ) .

Hai sa facem teorie :

La articolul 4 din regulamentul 561 /2006 gasim :

Durata de condus , asfel cum se denumeste perioada de conducere inregistrata automat cu ajutorul tahografului sau manual prin introducerea datelor manual , si reprezinta in prima faza :

„perioadă de şofat”: durata de şofat cumulată între momentul în care conducătorul se aşază la volan după o perioadă de repaus sau o pauză şi momentul în care începe o perioadă de repaus sau o pauză. Perioada de şofat poate fi continuă sau fragmentată.

Durata de condus zilnica , saptamanala , bisaptamanala , e alta treaba .

Raportat cu acest lucru la articolul 7 , acelasi regulament , ni se limiteaza aceaata perioada la maxim 4:30 ore CONDUCERE , obligatoriu pauza !!

Si acum sa facem pe degete :

4.30 ore x 60 minute sunt 270 minute , 20%din acestea sunt 54 minute , adunate la maximul duratei de conducere -perioadei de sofat , la depasirea a 5.24 ore ,, bucuria ,, urca la 1501 pana la 2000 euro pentru spania , fiind una din tarile cerute .

Si ca bonus , ai , citez ,, vreo ,, 6 ore atat durata conducere -perioada de sofat ,, cat si durata conducere zilnica , fiind cumulul timpilor de conducere inregistrati in ziua de munca .

La depasirea a 50 % , deja devine ,, orgasm ,, 3.301 la 4.600 euro ..... Poate esti curios de experimente .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

.Am depasit programul camionului cu 10 minute.S din greseala cind erau 5 ore din pauza de 9 ore am scos cardul si l-am bagat imediat la loc.Mi-s-a sters pauza.Conduc in echipaj pe frig.Consecinte?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.