Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Azi
  2. Salutare colegi Cam ce presiune de aer trebuie sa vina pe furtunul roșu ce alimentează remorca (semiremorca).Mi se pare că la al meu nu face destulă presiune.mai ales cand decuplez furtunul de la remorca sufla tare la început și după parcă scade presiunea.... Posibil din cauza asta sa de blocheze frânele la remorca (sa nu facă presiune constantă în butelii)și când frânez să rămână remorca fara aer.Drumuri bune la toți!!!
  3. Ultima săptămână
  4. Salutare! Am un volvo Fl220 220cp euro 3 motor 5480 cc an 2001 6 trepte, aveti idee unde as putea gasi o timonerie pentru acest model?
  5. Salut! Codul Muncii nu impune nici o durată minimă, nici maximă, a unui contract individual de muncă, ci doar existența unuia într-o relație de muncă între un angajator și angajat. Deci te poți angaja și pentru 2 zile, dacă vrei. În practică însă, având în vedere și lipsa acută de șoferi, n-o să fie chiar simplu să găsești un angajator care să te ia pentru o perioadă așa scurtă, dar mă gândesc că dacă ai posibilitatea s-o faci ciclic (să lucrezi periodic la același angajator), ar putea fi o soluție care să vă împace pe amândoi. Mai există și varianta angajării permanente, printr-o agenție din afară și atunci lucrezi cât/cum vrei, pentru că ei te vor plăti strict pentru munca efectuată la clientul lor, doar că nu știu cum se împacă ieșitul din RO cu perioada de studenție... Pe furtunul galben circulă comanda sistemului de frânare (de la autotractor la semiremorcă), iar pe cel roșu se alimentează cu aer sistemul de frânare al semiremorcii. Motivul pentru care galbenul se cuplează primul este că odată cuplat, sistemul de frânare al semiremorcii va prelua comanda frânelor de la autotractor (dacă în cabină ai frâna de parcare acționată, la fel se va întâmpla și pe semiremorcă, SAU dacă în cabină ai pedala de frână apăsată, le fel și pe semiremorcă, se va acționa frâna se serviciu). Dacă cuplezi prima dată roșul și n-ai frâna pe parcare acționată nici la autotractor nici la semiremorcă... o să te găsești pasager între cabină și vagon. La decuplare în schimb, roșul se decuplează primul (lipsă aer = frâne blocate). Cablurile electrice se pot cupla și decupla în orice ordine, deoarece sunt circuite electrice diferite.
  6. Salutare colegii, sunt nou si in primul rand vreau sa multumesc celor ce au facut comunitatea asta. Eu sunt student intr-un domeniu mai putin prieten cu...cam orice meserie ce nu tine de respectivul ( armata) si vreau sa practic meseria de sofer de camion part-time, in principiu din pasiune si sa imi ocup timpul liber , dar si, de ce nu, pentru bani insa nu e principalul obiectiv, intrebarea rosie insa este ce ar trebui sa stiu din punct de vedere legal pentru a ma putea angaja ( am toate atestatele, toate categoriile ,e totul ok pe partea asta) si cand intreb astra ma refer daca se poate sa fiu angajat pe o perioada mai scurta ( 2-3 luni max) si in baza a ce ( adica daca se face carte de munca si etc pentru ca auzisem niste persoane ca nu se face pentru perioade scurte ci un fel de contract ) plus orice alte detalii de care ar fi bine sa stiu ,mai ales daca e cineva intr-o situatie similara ar fi perfect daca m-ar putea lumina. Totodata , am o curiozitate ,daca veteranii m-ar putea lumina , de ce se cupleaza prima data furtunul de aer galben ( daca ati avea si explicatii tehnice ar fi perfect) si daca are vreo ordine cuplarea cablurilor electrice /abs . Multumesc tuturor , va doresc drumuri bune si asfalt uscat!
  7. Mai devreme
  8. Salut! Când am ajuns la garaj, mi s-a schimbat calculatorul ad-blue și ffr, în octombrie am schimbat și TCU. Deocamdată merge bine, sper să nu mai facă probleme. Mulțumesc pentru răspuns. O zi bună!
  9. Alexandru21

    MAN Erori

    Mulțumesc frumos o sa caut pe cineva sa facă un test
  10. da,pe asta si trebuie sa ne bazam,un ajutor benevol cind si daca se poate,😉
  11. salut,tu ai probleme pe linia can intre edc si ffr,verifica cu atentie cablajul,contactul cu cheie,posibil si calculatorul ffr. codul 3277 de pe ffr iti creeaza problemele,comunicare ffr-edc .
  12. harytgx

    MAN Erori

    senzor temperatura gaze evacuare.cu un tester poti vedea valorile senzorilor!
  13. Ptr.cico_3504: nu trebuie sa-mi multumesti,dar apreciez gestul tau!ajut daca pot,cand pot si nu astept rasplata!
  14. multumim pentru raspuns,
  15. La pauza săptămânală, dacă părăsești camionul, ai obligația de a scoate cardul afară din tahograf. La pauza săptămânală, dacă părăsești camionul, ai obligația de a scoate cardul afară din tahograf.
  16. Alexandru21

    MAN Erori

    Buna ziua ma poate ajuta cineva am un am Man TGA 440 2007.Au apărut următoarele erori GDK/PDF 05002-12 EDC 03821-01
  17. Allen

    Myto Slovacia

    Când mai ajunge camionul acolo ,e oprit și se da amenda,am pățit o eu
  18. Salut! Din păcate motorul s-a oprit iar în mers, a12a la 80 km. Am reușit să scriu codurile de eroare poate înțelege cineva ce se întâmplă. 2 02000-08. 5 02061-08 5 04862-10 ebs. 2 03277-00 ffr. 5 08135-04 inst. 3 00190-08 tcu 3 03171-08 tcu 3 03026-04 tcu
  19. Parcare camioane Parcare TIR. https://pieseautocamioane.ro/content/26-truck-shop-bors-ll-bihor
  20. multumiri in locul celui care a intrebat,
  21. Am eroarea: B6 PSG self test EEPROM si EDC aprins in bord Mentionez ca nu a mai pornit masina, am trimis pompa de injectie la reparat.Acuma porneste dar eroarea a ramas si nu se tureaza peste 2000 ture. (MAN LE 180C, 2005) Daca ma poate ajuta cineva sunt recunoscator!
  22. Si eu am problema asta.s a rezolvat?
  23. Salut! Pe edc nu era nici o eroare. Motorul s-a oprit pur și simplu, în mers, ca și cum l-ai opri din cheie.Între două viteze nu se putea bloca pentru că eram pe manual în treapta a 9 a.
  24. salut,dar pe edc nu erau erori?din cauza eorilor de pe cutie nu se oprea motorul doar daca se bloca cutia in doua viteze.
  25. salut,este scurtcircuit la masa la cablajul egr
  26. Bună ziua! După câteva luni în care camionul a funcționat fără probleme, ieri motorul s-a oprit în mers, mai exact, în pasu Tihuța, la coborâre, în treapta a 9 a. Au apărut toate erorile posibile, dar după vreo zece minute a pornit și nu a mai făcut probleme până la Suceava.La garaj a venit cineva cu o diagnoză și a spus că eroare este pe TCU. A spus că până nu ,, cade'' ceva nu poate sa identifice cauza. Atașez o poză cu eroarea. Poate cineva îmi răspunde cu o soluție. O zi bună și Drum bun!
  1. Încarcă mai multă activitate
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.